Merkel ja autotullit

UnionFan

MAHDOLLISIA autotulleja Merkel kuvasi Saksalle kauhistuttaviksi. Autot eivät ole turvallisuusuhka, Merkel sanoi ja muistutti tuvallisuuskonferenssin kansainvälistä yleisöä siitä, miten Yhdysvallat sekoittaa tullipäätöksillään kauppa- ja turvallisuuspolitiikan.

Merkel huomautti, että Yhdysvalloissa Etelä-Carolinassa sijaitseva BMW:n autotehdas on yhtiön suurin. ”Jos Etelä-Carolinassa rakennetut autot nyt yhtäkkiä uhkaavat Yhdysvaltojen kansallista turvallisuutta, se pelottaa meitä.”

Kauppaministeriön päätöksen jälkeen Trumpilla on 90 päivää aikaa päättää mahdollisista autotulleista. Esillä on ollut jopa 25 prosentin tullit. Jos tuontiautotullit tulevat voimaan, on ilmeistä, että EU vastaa niihin omilla tulleilla.

Saksalainen talousinstituutti Ifo on arvioinut Yhdysvaltain autotullien supistavan Saksan autovientiä pitkällä tähtäimellä 7,7 prosenttia. Viennin supistumisen arvo olisi 18,4 miljardia euroa. Saksan talousministeriö on arvioinut autotullien kustannukseksi vuosittain 5–7 miljardia euroa, mikä on 0,2 prosenttia Saksan bruttokansantuotteesta.

Kun EU vastaa omilla tulleillaan, ei taida nuo tappiot läheskään riittää USA:lle.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt_en_ymmärrä

      Eihän Jenkeissä valmistetuille autoille voi USA asettaa tulleja. Sehän on koko idea, kun siirretään tuotantoa johonkin maahan.

    • eusucks

      Mitä ihmettä sinä höliset?! usahan helpottaa saksalaista autoteollisuutta ja siten tuo lisää eulle vaurautta usa tietää paremmin kuin eusi itse mikä on hyväksi eullesi:) sitäpaitsi eu han kaatuu pian rytinällä ja Suomi eroaa ensimmäisten joukossa eusta emmehän me euta tarvitse:)

    • Taas-naurattaa

      Idiootti: "usahan helpottaa saksalaista autoteollisuutta ja siten tuo lisää eulle vaurautta"

      Juuri päinvastoin.

      "usa tietää paremmin kuin eusi itse mikä on hyväksi eullesi:)"

      USA ajaa vain omaa etuaan - ja hyvin taitamattomasti,

      " sitäpaitsi eu han kaatuu pian rytinällä"

      EU27 on erityisen yksimielinen ja valmistautuu kevään vaaleihin.

      " ja Suomi eroaa ensimmäisten joukossa eusta emmehän me euta tarvitse:)"

      Yksikään eduskuntapuolue ei aja eroa. EU-vihaajien räksytys ei sitä aikaansaa.

      • eunoup

        Erään eufanaattisen ukkelin kanssa otimme olutta ja hän itse sen sanoi,ettei hän enää usko euroopan unionin ajavan Suomen asioita,sitäpaitsi kyllähän sen sen on todennut jopa kataisen jyrki ettei Suomen kannata olla enää eussa vaan irtautua siitä jos jyrki kerran niin sanoo niin ehkäpä häneen on jostakin tullut järkeä:) siispä Suomi eroaa eusta ja ongelmat poistuvat


      • Taas-naurattaa

        1. EU ei aja Suomen asioita, vaan koko Unionin etua. Suomen asioita ajaa Suomi.

        2. Katainen nimenomaan kannattaa jäsenyyttä.

        3. Suomella ei ole mitään aikeita erota EU:sta. Kuten brexit nyt jo todistaa, ero vasta ongelmia tuottaa.


    • älyäläjätä

      EU lla ja sillä saksan kaatuvalla mersulla on jotakin yhteistä?

      • Taas-naurattaa

        Älyn-jättämä on nimensä mukainen.


    • PikkuPainostus

      Yhdysvallat on moneen otteeseen huomauttanut Saksaa siintä.
      Ettei se ole noudattanut sille Naton antamaa 2% sitoutumista asevarusteluun.
      Nämä muut tulli- uhat ovat väin jatketta. Tälle painostukselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe