Miten saada valehteleva uskova tunnustamaan?

Ontäysiristiriita

Hei!
Kysymys kuuluu siis miten saada valehteleva uskova tunnustamaan tekonsa, mikä on ollut nähtävissä. Ja jota oikeasti ja totuudessa ei voi kiistää??
Olemme uskovainen kihlapari. Ja meillä on ikävä ongelma.
Seurusteluaikanamme alkuvuosina mies katseli hyvin mielellään, ihan joka paikassa näkyviä, hyvännäköisiä naisia.
Hänelle huomautettiin siitä mm. seurakunnassa profetian, että tehdä parannus. Itse olin siitä puhunut jo aiemmin, mutta miehellä ei ollut halua lopettaa tapaansa.
Vasta ns. nuhtelun kautta hän alkoi ajattelemaan asiaa. Minä myös vaadein, että tuo on lopetettava jos haluaa jatkaa seurusteluamme.
Hän lupasi tehdä parannuksen ja välillä on näyttänytkin että hän on sen tehnyt.
Mutta eräs jälleen profetoi, että mies on nyt vapaa tuosta koettelemuksesta. Ja ikävä kyllä samantien tuo naisten katselu alkoi jälleen. Nyt ikäänkuin vaivihkaa. Olen siitä sanonut miehelleni ja hän ei myönnä katsoneensa tai sanoo ettei muilla naisilla ole enää häneen vaikutusta.
No!!! Miksi hän sitten katsoo niitä edelleen...? Pää ja katse on aina siihen suuntaan missä joku tietynnäköinen nainen menee.
Eikö sen parannuksen pitäis näkyä niin, ettei katse enää ole niihin naisiin päin?
Itse näin ajattelisin.
Hän pitää riitojamme täysin turhina ja minun mielikuvituksena kaiken.
Miten saan tuon miehen ymmärtämään, että jos parannus on tehty ja vapaus tuosta asiasta saatu, niin sen pitäis näyttääkin siltä!!

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herätkää

      Et saa häntä mitenkään ymmärtämään, et millään, jos hän ei itse ensin lyö päätään karjalan mäntyyn. Hän on tottunut, että annat kaiken anteeksi, ja näennäisellä parankuksenteollaan vie sinua kuin pässiä narussa.

      En tiedä seksuualielämästänne mitään, mutta viimeisenä keinona voit yrittää miellyttää häntä seksillä. Korsetteja, punaisia huulia, uusia tuulia. Opettele ottamaan suihin ja anna hänen nuolla pimppiäsi. Mielihalunsa saat selville kysymällä.

      Käykää terapiassa. Avioliittoleireillä. Jos mikään ei auta, avioerokin on mahdollinen vaihtoehto. Vihon viimeinen sellainen.

      • Aurorasarisus

        En usko että mies valehtelee.emäntä vaikuttaa kuintenkin aikamoiselta pirttihirmulta.😃


      • Höpönlöpön

        No selitäppäs kun olet noin nokkela, että miksi sen miehen päävärkki on aina niihin naisiin päin.
        Onhan ympärillä toki muutakin katseltavaa.
        Haluatko sinä vaimon tai tyttökaverin joka tsiiksilee miesten perään?
        Ei uskovien elämään kuulu tuollaiset jutut.


      • herätkää

        Rehellisyys voi tietenkin myös auttaa käsittelemään asioita. Henkilökohtaisesti pidän kyllä naisista jotka tietävät mitä haluavat, ja sen takia en nykyään enää olekaan naisten kanssa tekemisissä. Voihan sitä toki ajatella tilanteen vähän kilpailutilanteen kauttakin. Pannaan kisat pystyyn, ja katsotaan kuka vetää pitemmän korren.


    • herätkää

      Väärä neuvo. Kihlaparille vähän toisenlaiset neuvot. Mitä jos lopettaisit? Tai ainakin vähentäisit? Voisi ottaa onkeensa.

    • MyösNaisiaKatsellut

      Katselin itsekin varsinkin nuorempana tyylikkäiden naisten perään ja katson vieläkin. Silloinen kihlattuni huomautti minulle siitä, jolloin sanoin, että kun lakkaan katselemasta kauniita naisia, niin tuskin minusta sinullekaan on paljoa iloa. Hän hyväksyi sen, eikä asiaan tarvinnut sen jälkeen palata.

      Minusta tuntuu, että aloittajan mustasukkaisuus sattaa mennä sairauden puolelle.

      • Höpönlöpön

        Siinä tapauksessa naisesi myös katselee varmasti komeita ja tyylikkäitä miehiä. Et ehkä tiedäkkään, että olette "tasoissa". 😄


      • Voitaivas

        Sairasta, että susta on vain siinä tapauksessa iloa omalle naisellesi, kun saat katsella vieraita naisia.
        Jääny aikuiseksi kasvu johonkin välille....


      • VieläkinKatselen
        Höpönlöpön kirjoitti:

        Siinä tapauksessa naisesi myös katselee varmasti komeita ja tyylikkäitä miehiä. Et ehkä tiedäkkään, että olette "tasoissa". 😄

        Tietenkin katselee. Miksi ei katselisi? Koskeminen on eri asia.
        Kyllä minun itsetuntoni sen kestää, että rouvalleni on silmää komeille miehille. Liittomme vahvuus perustuu ihan muuhun kuin mustasukkaisen vahtimiseen, että mihin päin se nyt taas katsoo. Eiköhän sellainen kieli heikosta itsetunnosta ja heikosta uskosta omaan liittoonsa ja puolisoonsa.


        Nimimerkille "Voitaivas "
        Kyse ei ole saamisesta. Kyse on siitä, että jos minua ei kiinnosta kauniiden naisten katselu, niin tuskin minua kovasti kiinnostaa vaimokaan. Mielestäni sinun asenteesi tässä sairas ja lapsellinen on. Ikään kuin aikuista ihmistä täytyisi holhota näin arkisessa asiassa. Ei katselu mikään aviorikos ole ja fyysisen kontaktin rajaa en ylittänyt nuorempana enkä varmasti tule ylittämäänkään.

        Kovin tuntuu ahdasmieliseltä ja tympeältä maailmasi.


      • Ihanvaantiedoksi

        Oletko uskossa? Sanan mukaan toisen naisen tai miehen katsominen on huorinteko sydämmessä. Eli siis huorinteko ei ala vasta sänkyjutuista, vaan jo himokkaasta katseesta.
        Aviorikokset saavat alkunsa juuri noista ensimmäisistä katseista...


      • RaamatunVääristely
        Ihanvaantiedoksi kirjoitti:

        Oletko uskossa? Sanan mukaan toisen naisen tai miehen katsominen on huorinteko sydämmessä. Eli siis huorinteko ei ala vasta sänkyjutuista, vaan jo himokkaasta katseesta.
        Aviorikokset saavat alkunsa juuri noista ensimmäisistä katseista...

        "Sanan mukaan toisen naisen tai miehen katsominen on huorinteko sydämmessä. "

        Kerrohan, missä kohtaa Raamatussa noin sanotaan? Itse olen lukenut uuden testamentin useita kymmeniä kertoja ja VT:nkin muutaman kerran, mutta muistan vain paikan, jossa aviorikokseksi sanotaan sitä, jos katsoo naista himoiten. Jeesus sanoi niin vuorisaarnassa.

        Kuka on puhunut himoiten katsomisesta? Ihminen on Jumalan luoma taideteos ja ihmistä katsoessani ihailen Jumalan työtä. Onko sinun seksuaalisuutesi tosiaan niin kieroutunutta, että aina naisen nähdessäsi haluaisit maata hänen kanssaan? Ei mene hyvin sinullakaan.

        Varo, ettet vääristele Raamatun sanaa. Johanneksen ilmestyksen lopussa on varoitettu, kuinka siinä käy.


      • ikäviätosiasioita
        Höpönlöpön kirjoitti:

        Siinä tapauksessa naisesi myös katselee varmasti komeita ja tyylikkäitä miehiä. Et ehkä tiedäkkään, että olette "tasoissa". 😄

        Mitä sitten? Kyllä terve nainen komean ja tyylikkään miehen huomaa. Mutta ei se tarkoita, että olisi kiinnostunut lähemmästä tuttavuudesta. Ulkonäkö on vain pintaa, ja sen alta voi löytyä ihan mitä tahansa. Kauneutta voi silti arvostaa ottamatta kantaa muuhun.

        Ei kannata sotkeutua sellaiseen kumppaniin, jonka kanssa ei ole tilaa hengittää ja olla oma itsensä. Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta tulee vankila ja vanginvartijaa on vaikea rakastaa. Toisen ihmisen vankina hukkaa kallisarvoisen elämänsä.


      • Kysy.Herralta
        RaamatunVääristely kirjoitti:

        "Sanan mukaan toisen naisen tai miehen katsominen on huorinteko sydämmessä. "

        Kerrohan, missä kohtaa Raamatussa noin sanotaan? Itse olen lukenut uuden testamentin useita kymmeniä kertoja ja VT:nkin muutaman kerran, mutta muistan vain paikan, jossa aviorikokseksi sanotaan sitä, jos katsoo naista himoiten. Jeesus sanoi niin vuorisaarnassa.

        Kuka on puhunut himoiten katsomisesta? Ihminen on Jumalan luoma taideteos ja ihmistä katsoessani ihailen Jumalan työtä. Onko sinun seksuaalisuutesi tosiaan niin kieroutunutta, että aina naisen nähdessäsi haluaisit maata hänen kanssaan? Ei mene hyvin sinullakaan.

        Varo, ettet vääristele Raamatun sanaa. Johanneksen ilmestyksen lopussa on varoitettu, kuinka siinä käy.

        Mitäpä luulet, mitä Jeesus sanoisi, voitko ihailla toisen miehen vaimon kauneutta?
        Kehoittaisiko keskittymään oman vaimosi kauneuteen ja huomaamaan muu kauneus elämässä. Ei niinkään ulkoinen.
        Vai sanoisiko hän, juu katsele vaan, ei siinä mitään väärää ole.
        Jos hiukankin mietit Jeesuksen olemusta, opetuksia jne. osaat kyllä huomata hänen kantansa asiaan.


      • Tekopyhyyttä
        Kysy.Herralta kirjoitti:

        Mitäpä luulet, mitä Jeesus sanoisi, voitko ihailla toisen miehen vaimon kauneutta?
        Kehoittaisiko keskittymään oman vaimosi kauneuteen ja huomaamaan muu kauneus elämässä. Ei niinkään ulkoinen.
        Vai sanoisiko hän, juu katsele vaan, ei siinä mitään väärää ole.
        Jos hiukankin mietit Jeesuksen olemusta, opetuksia jne. osaat kyllä huomata hänen kantansa asiaan.

        "Jos hiukankin mietit Jeesuksen olemusta, opetuksia jne. osaat kyllä huomata hänen kantansa asiaan. "

        Oletat, että Jeesuksen kanta olisi yhtä ahdasmielinen kuin sinullakin. Oletko ajatellut, että saatat olettaa väärin? Mielestäni kommenttisi on omavanhurskautta, jolle haet mukamas Jeesuksen sinuausta.


    • Ontäysiristiriita

      Jospa uskovat vain vastailis tähän kysymykseen!

    • Jobinpostia

      Job.31:1 Minä olen tehnyt liiton silmäni kanssa: kuinka voisinkaa katsoa neitosen puoleen!

      • herätkää

        Sanoi ikuinen poikamies..


    • Vanha-syntinen-äijä

      Kyll maar mää ole nii syntine et mää kauniit naisii katson ainakii joskus.

      • Hietanen

        Et kuitenkaa rätei ja lumpui rakasta? Sitä mää outona pitäsin, enkä sitä et nätei flikoi miäs kattoo.


    • kaonista.tokkiisa

      No varmaan sitä on katselua ja katselua. Jos ihminen pitää kaikenlaisesta kauniista, niin sitä hän katselee mielellään, olipa kyseessä sitten toinen ihminen, esine, jokin taideteos, maisema,jne. Eihän sen tarvitse seksuaalista olla. Kyllä kai sitä jokainen järkevä ihminen tajuaa, että nähdessään jonkun kauniin ihmisen ei tiedä hänestä yhtään mitään, muuta kuin näkemänsä. Yleensä kyllä iän myötä nuo katselemiset vähenevät kun ihminen tosiaankin tajuaa, että se hyvännäköisyys on vain yksi puoli ja kohdehan saattaa olla luonteeltaan vaikka kuinka hirveä. Jos tuo on aloittajalle niin ongelma, niin neuvoisin tulostamaan netistä joidenkin nuorena hyvännäköisten esim. julkkisten, näyttelijöiden, urheilijoiden, tms. kuvia ja myös kuvat miltä he näyttävät vanhoina- ja näyttämään näitä kihlatulleen. Kysyisi samalla, että katsopas kun ihmiset muuttuvat vanhetessaan, ja miltäkös näyttää...Itse havahduin erään ulkomaisen laulajan olemassaoloon vasta hiljattain ja ajattelin, että onpas rupsahtanut mies. Kun etsin materiaalia aikaisemmista levytyksistään, niin sieltähän löytyikin nuoruudenkuva. Härreguud, en ikinä ollut nähnyt niin hyvännäköistä miestä. Mutta mitäs sillä on väliä jos laulaa hyvin, olipa ruma tai kaunis.

    • sweerdtfyguhji

      No oletko varma, että se katsominen on sitä "väärin" katsomista? Eikä vain koska kaunis? ts. himoitseminen vrt. ihasteleminen?

    • katseluja.on

      Olen uskova mies, ja olen sellainen joka tykkää kaikesta kauniista, ja varmasti siten katseeni voi juuttua myös kauniiseen naiseen.

      Mutta en minä niitä kauniita naisia halua enkä himoitse, vaan tutkin vähän samaan tapaan, kuin joku tutkii esim. taidetta eli tauluja vaikkapa.

      Eli itse ainakin katson vain ilman hiomoitsemista, mutta en toki tiedä sitten siitä sinun miehestäsi, että mitä hänen päässään liikkuu.

      Toisaalta exäni syytti minua, että katson tummia naisia, ja sanoi että olisit sitten ottanut tumman, kun sellaisista tykkäät kerran.

      Olin mukamas katsonut siis jotain vastaan tullutta tummaa naista, vaikka minä en ollut edes sellaista nähnyt ollenkaan, enkä edes tiennyt siis sitä, että kenestä on kyse.

      Minulla on tapana kuulemma "jäädä tuijottamaan" jotain, eli katson syvissä omissa mietteissäni, enkä edes näe sitä mitä edessäni on, ja sitä kai voi joku erehtyä luulemaan vaikka miksi.

      Mutta minusta ovat kaikki ihmiset mielenkiintoisia persoonia ja omalla tavallaan kauniita siten, joten voin katsella kaiken ikäisiä ja eri sukupuolta olevia ihmisiä, eikä siinä siis ole muuta kuin uteliaisuus ihmisyyteen.

      No, exäni minä koin mustasukkaiseksi, ja pelko hänellä olikin, että menettää minut, mutta se hänen turha ja väärä pelkonsa ahdisti minua kyllä, eli hän syytti minua sen oman pelkonsa vuoksi syytöntä sellaisesta, mihin en ollut syyllinen, ja se oli väärin ja ahdistavaa.

      En enää ainakaan halua pelokasta/epävarmaa naista vierelleni, sen verran ahdistavaa se oli ja on.

      Eräs mies kaverinin sanoi samaa, eli hänen kumppaninsa ajoi hänet sillä mustasukkaisuudellaan tai pelollaan/epävarmuudellaan vain kauemmas itsestään, eli oli ahdistavaa olla kaiken aikaa varpaillaan, ettei toinen alkaisi vain syyttää taas ihan syytöntä.

      Siis minä luotin exääni täysin ja sokeasti, vaikka hän itse tykkäsi jopa itseensä kohdistuvasta flirtistä ja miesten kehuista, koska luotin itse itseeni, enkä siis katsellut sillä silmällä muita naisia, minulla oli se yksi.

      No, exäni lopulta petti avoimesti minua, ja sitä ei enää saatu korjattua ja erohan siitä sitten tuli lopulta.

      Eli oliko siis oikeasti exäni kohdalla kyse siitä, että kun hän ei luottanut itse itseensä, niin ei hän voinut luottaa siksi minuunkaan ja uskollisuuteeni?

      Huomaatko nyt, että nämä asiat eivät ole mitään yksinkertaisia asioita.

      Joten mietitkö sinä, että voiko syy olla osin myös sinussa?

      No, kaiken kaikkiaan, jos sinä kerran koet itse noin vahvasti nuo asiat, niin onhan niitä teidän käsiteltävä kunnolla, miettien siis kummankin osapuolen mahdollisia ongelmia, sillä onhan nuo selvitettävä pois kunnolla, koska muutenhan ne siis aiheuttavat loputtomasti ongelmia teidän parisuhteeseeenne, kuten ne ovat aiheuttaneet monien muidenkin kohdalla.

      • Eikö.sinussa.vikaa

        Jäit tuijottamaan kauniita naisia. Tiedätkö, on noloa kulkea julkisilla paikoilla kun vierellä mies katselee muita naisia. Koen että mies nolaa minut ja itsensä myös.
        Jos joku mies katsoo minua oma nainen vierellä, säälin heti tuota naista, että on sulla ukko! Inhottaa sellaisten ukkojen katseet.

        Kyllä sä ihan selvästi annoit kuvan, että muut naiset kiinnostaa sua (vaikka vain kauneus), sun naises todennäköisesti juuri niistä kokemuksista koki ettet ole sitoutunut häneen. Ehkä hän ois tarvinnut juuri turvalliseksi kokemaansa miestä rinnalleen...
        Monesti kun huomaa ja kokee ettei toinen ole sellainen, luovuttaa ja lähtee etsimään rakkautta ja turvallista suhdetta muualta.
        Sinullakin oli vastuusi tuossa suhteessa. Mutta kenties pidit niin kovasti ja itsepintaisesti ajatuksesta, että kyllä kaunista naista voi katsoa, vaikka pahoittaakin sillä naisensa mielen.
        Sulle sopii samanlainen nainen kuin itse olet miehenä naiselle.


      • ettäsilleesti

        Siinä käy usein juuri niin, että sairaalloisen mustasukkainen pettää itse. Eli hän heijastikin vain omaa epäluotettavuuttaan kumppaniinsa.

        Olen itsekin ollut suhteessa, jossa minua vahdittiin sairaalloisesti. Minua syytettiin siitäkin, jos joku toinen mies sattui kadulla katsomaan minua. Itse en sitä edes huomannut. Enkä taatusti katsellut muita miehiä noihin aikoihin.

        Elämäni oli täynnä öisiä kuulusteluja, jotka saivat alkunsa milloin mistäkin kuvitelmasta. Pahimmillaan minut lukittiin kotiin, kun mies lähti ulos. Ovessa oli tuolloin lukko, joka aukesi vain avaimella kummaltakin puolelta. Mies istui autossa vakoilemassa työpaikkani ympäristöä, josko näkisi minut toisen miehen kanssa.

        Lopulta kävi niin, että mies itse petti ja halusi avioeron. Pelastuin kuin ihmeen kautta, enkä osannut eroa edes surra. Olin seurustellut miehen kanssa 14-vuotiaasta lähtien, enkä ollut koko sinä aikana hengittänyt vapaasti. Onneksi sain uuden mahdollisuuden elämään. Ja päätin, etten tuhlaa sitä ainakaan toiseen epävarmaan mieheen..


      • katseluja.on
        Eikö.sinussa.vikaa kirjoitti:

        Jäit tuijottamaan kauniita naisia. Tiedätkö, on noloa kulkea julkisilla paikoilla kun vierellä mies katselee muita naisia. Koen että mies nolaa minut ja itsensä myös.
        Jos joku mies katsoo minua oma nainen vierellä, säälin heti tuota naista, että on sulla ukko! Inhottaa sellaisten ukkojen katseet.

        Kyllä sä ihan selvästi annoit kuvan, että muut naiset kiinnostaa sua (vaikka vain kauneus), sun naises todennäköisesti juuri niistä kokemuksista koki ettet ole sitoutunut häneen. Ehkä hän ois tarvinnut juuri turvalliseksi kokemaansa miestä rinnalleen...
        Monesti kun huomaa ja kokee ettei toinen ole sellainen, luovuttaa ja lähtee etsimään rakkautta ja turvallista suhdetta muualta.
        Sinullakin oli vastuusi tuossa suhteessa. Mutta kenties pidit niin kovasti ja itsepintaisesti ajatuksesta, että kyllä kaunista naista voi katsoa, vaikka pahoittaakin sillä naisensa mielen.
        Sulle sopii samanlainen nainen kuin itse olet miehenä naiselle.

        "Eikö.sinussa.vikaa", pieleen meni arviosi, olen omia toimiani tutkinut todella taarkkaan.

        Tuossa edellä tämä "ettäsilleesti" kuvasi hyvin minun asennettani toisiin naisiin, eli minä en edes nähnyt siitä sillä lailla, koska olin niin vahvasti sitoutunut puolisooni.

        Tajusin asian laidan vasta sitten kun ero oli vihdoin lain voimainen, eli sitten aloin katsoa muita naisia ja mietin sitä, että onkohan minulla enää vientiä.

        Minä hämmästyin todella silloin, kun naisia oli tulossa ovista ja ikkunoista päälle, ja ennen olin ollut heidänkin kiinnostuksensa kohteena olemiseen täysin sokea !

        Siis ikäänkuin silmäni aukesivat vasta siinä kohtaa, näkemään naisia ja heidän kiinnostumisiaan itseni suhteen.

        Joten "Eikö.sinussa.vikaa" siirrätkö nyt omia pahoja kokemuksiasi minun eli syyttömän viaksi ?

        Sitä sinun itsesi kannattaa miettiä, sillä jos sinä niin teet, niin puolisosi saa myös kärsiä sinun syytöksistäsi syyttömänä, kun väärin syytät jopa syytöntä, ihan toisen ihmisen sinulle tekemistä pahoista teoista.

        Tuo sama asia nimittäin oli exälläni ongelmana selvästi, sillä hänen exänsä oli siis pettänyt häntä, ja siksi varmaan ei kyennyt luottamaan minuunkaan, eli minä sain kantaakseni toisen pahat teot, täysin syttömänä vieläpä, ja vain siksi siis, että exäni ei ollut kunnolla asioitaan ja luurankojaan käsitellyt.


      • Ontäysiristiriita
        ettäsilleesti kirjoitti:

        Siinä käy usein juuri niin, että sairaalloisen mustasukkainen pettää itse. Eli hän heijastikin vain omaa epäluotettavuuttaan kumppaniinsa.

        Olen itsekin ollut suhteessa, jossa minua vahdittiin sairaalloisesti. Minua syytettiin siitäkin, jos joku toinen mies sattui kadulla katsomaan minua. Itse en sitä edes huomannut. Enkä taatusti katsellut muita miehiä noihin aikoihin.

        Elämäni oli täynnä öisiä kuulusteluja, jotka saivat alkunsa milloin mistäkin kuvitelmasta. Pahimmillaan minut lukittiin kotiin, kun mies lähti ulos. Ovessa oli tuolloin lukko, joka aukesi vain avaimella kummaltakin puolelta. Mies istui autossa vakoilemassa työpaikkani ympäristöä, josko näkisi minut toisen miehen kanssa.

        Lopulta kävi niin, että mies itse petti ja halusi avioeron. Pelastuin kuin ihmeen kautta, enkä osannut eroa edes surra. Olin seurustellut miehen kanssa 14-vuotiaasta lähtien, enkä ollut koko sinä aikana hengittänyt vapaasti. Onneksi sain uuden mahdollisuuden elämään. Ja päätin, etten tuhlaa sitä ainakaan toiseen epävarmaan mieheen..

        Tuo miehesi käytös oli ihan sairasta, kun olit syytön.
        Minun kohtani on erilainen...
        Olen ap ja kerron nyt eilisestä...
        Olimme kihlattuni kanssa kaupassa ja saman hyllyn välissä meidän kanssa oli hyvännäköinen nainen. Itse en aluksi häntä havainnut, mutta huomasin miehen olemuksesta, että hän oli jotenkin kuin "kissa kuumilla hiilillä". Samantien katselin ympärille ja huomasin tuon naisen. Mies oli huomannuy hänet jo aiemmin.
        Kotona kysyin mieheltä, että vaikuttiko tuo naisen läsnäolo jotenkin häneen jne. Keskustelimme asiasta ja kysyin, että oli miehen katse naiseen täysin vilpitön. Ja kysyin,.että jos minä katsoisin jotakin toista miestä samoin kuin hän tuota naista, niin olisiko se ok?
        Mies mietti hetken ja sanoi, että ei olisi ok. Hän ei halua, että minä katson miestä samoilla perusteilla kuin hän tuota naista.
        Tuo oli mulle nyt viimeinen niitti. En halua elää tuollaisen miehen kanssa. Illalla lemppasin ulos miehen mun elämästä JA viimein tunnen että voin hengittää ja olla vapaa!!!!
        Ei tarvi enää olla tuon asian vanki. Aamen!!!


      • katseluja.on
        Ontäysiristiriita kirjoitti:

        Tuo miehesi käytös oli ihan sairasta, kun olit syytön.
        Minun kohtani on erilainen...
        Olen ap ja kerron nyt eilisestä...
        Olimme kihlattuni kanssa kaupassa ja saman hyllyn välissä meidän kanssa oli hyvännäköinen nainen. Itse en aluksi häntä havainnut, mutta huomasin miehen olemuksesta, että hän oli jotenkin kuin "kissa kuumilla hiilillä". Samantien katselin ympärille ja huomasin tuon naisen. Mies oli huomannuy hänet jo aiemmin.
        Kotona kysyin mieheltä, että vaikuttiko tuo naisen läsnäolo jotenkin häneen jne. Keskustelimme asiasta ja kysyin, että oli miehen katse naiseen täysin vilpitön. Ja kysyin,.että jos minä katsoisin jotakin toista miestä samoin kuin hän tuota naista, niin olisiko se ok?
        Mies mietti hetken ja sanoi, että ei olisi ok. Hän ei halua, että minä katson miestä samoilla perusteilla kuin hän tuota naista.
        Tuo oli mulle nyt viimeinen niitti. En halua elää tuollaisen miehen kanssa. Illalla lemppasin ulos miehen mun elämästä JA viimein tunnen että voin hengittää ja olla vapaa!!!!
        Ei tarvi enää olla tuon asian vanki. Aamen!!!

        Olen pahoillani, että sinun kohdallasi kävi noin ikävästi lopulta.

        Mutta noinhan sitä asiaa voi yleensä parhaiten tutkia, kuten sanoit tehneesi.

        Eli kun kysyy toiselta sitä, että onko minullakin lupa samaan toimintaan, ja miltä toisesta itsestään, se samanlainen toiminta tuntuisi, niin silloin toinen laitetaan kohtaamaan oma väärä toimintansa hyvin ja tehokkaasti.

        Tosin moni paatunut väärintoimiva ei itse myönnä asiaa, vaikka häntä itseään se satuttaisikin.


    • 087567

      Nuoret miehet on tuollaisia ihan normaalia

      typerää proferoida mitään tuubaaa

      Mikset mene naimisiin ja näyttele omiasi


      Lääketieteellinen ohje
      Liukkaria apteekista niin ei tartte kokea normaalia seksuaalisuutta huonona konkarina

    • 08765

      Menin itse neitsyen kanssa avioon

      piti männä apteekkiin


      nyt se vonkaa joka viikko

    • 87987

      Joo eukko taitaa olla impotenssi siksi nuo neuvot

    • 856647

      tarviiko tähän nyt copy paste raamattua?

    • Parisuhde_exPertti

      Hei Ontäysiristiriita,

      Ensinnäkin, jos jotain positiivista haluaa sanoa tilanteestasi, niin onhan se sentään hyvä, ettei katsele muita miehiä :)

      Vakavissaan, miehet ovat useimmiten tuollaisia. Miksi se on ongelma toisissa parisuhteissa ja joissakin ei, riippuu pitkälti kuinka vakavissaan toinen puoliso siihen katseluun suhtautuu. Eli ennen kuin annat suhteesi tuhoutua tähän, niin mieti onko oma suhtautumisesi tervettä? Oletko kenties liian mustasukkainen? Voit myös keskustella miehesi kanssa, mitä hän näkee, kun näkee kauniin naisen? Mitä oikeastaan pelkäät ja miksi?

      Omassa ystäväpiirissäni ainakin miehet ihailee kauniita naisia, mutta silti miehet ovat tukevasti naimisissa, kunnioittavat ja rakastavat puolisoitaan ja oma perhe on ykkösasia. Se, että kaunis nainen kiinnostaa, ei ollenkaan tarkoita sitä, että miehen prioriteetit elämässä olisi jotenkin vinksallaan. Kai sen voi ajatella olevan myös ihan biologiaa, että vastakkainen sukupuoli kiinnostaa, mutta onneksi miestäkään ei ohjaa pelkästään sukupuolivietti, eli kyllä mies useimmiten osaa vastustaa kiusauksia ja jos kyseessä uskovainen mies, niin tämä on varmasti myös tahdon asia. Järki se on miehelläkin, vaikka ei aina uskoisi.

      Voit myös miettiä mitä miehesi kaipaa. Hakeeko hän katsekontakteista itselleen huomiota ja ihailua? Voiko olla, että mies ei saa sinulta sitä huomioita, jota kaipaa ja hän mittauttaa itseään noissa katseissa. On palkitsevaa ja itsetuntoa kohottavaa saada vastapuolelta myös kiinnostunut katse. Tämä voi kertoa miehesi huonosta itsetunnosta tai huomionkipeydestä. Ihailetko miestäsi, kohotatko hänen itsetuntoansa?

      Voihan sen ajatella niinkin, että on kiva katsoa vaikka upeaa urheiluautoa tai moottoripyörää, vaikka ei ole mitään aikomusta hankkia sellaista. Jonkun upean asian näkeminen vaan on kiinnostavaa ja innostavaa, mutta ei johda sen pidemmälle "koeajoon" tai hankintaan...

      Sitten voi olla myös se vaihtoehto, että miehesi ei ole sitoutunut sinuun 100%. Mutta ihan ensiksi en lähtisi hakemaan syytä tästä, on kyse aika arkisesta ilmiöstä kuitenkin, joka ei välttämättä tee miehestäsi sen kummempaa, kuin muutkaan.

      • Aurorasarisus

        Mies on aloituksesta päätellen sanonut olevaansa viaton asiassa mutta pirttihirmu vaan syyttää.katseleminen on minun mielestä pikkujuttu vaikka tekisikin niin.kunhan ei koske.


      • Parisuhde_exPertti

        Sanonpahan vielä muutaman pointin, mitä tuli mieleen.

        Mitä on kiusaus? Miten kiusauksista pääsee yli? Kiusaus on sitä, että jokin houkuttelee sinua, mutta vastustat sitä, koska tiedät mikä on oikein. Se on tässäkin asiassa se ydin, miehelläsi on kiusauksia, mutta hän vastustaa niitä. Ymmärsin, että olitte olleet jo vuosi yhdessä? En pidä sitä kovinkaan normaalina, että heteromiehellä lakkaisi parisuhteessa kiinnostus kauniisiin naisiin. Kiusaukset eivät tietenkään poistu, vaikka mies on parisuhteessa. Pääasia on se, että haluaa vastustaa niitä kiusauksia.

        Raamattu ei kerro Jeesuksen kiusauksista juurikaan enempää, kuin sen miten saatana kiusasi Jeesusta. Jeesus eli kuitenkin synnittömän elämän ainoana ihmisenä maan päällä. Silti Jeesus ei langennut syntiin, mutta kuten tiedämme miten mahdotonta ihmisen on elää synnittömänä, niin voimme arvata miten Jeesuksellakin oli kiusauksensa. Silti hän pystyi vastustamaan niitä. Eli tässä on avain.

        Kerroit, että olette kihlattuja. Ehkä miehelläsi on myös isot halut, on parisuhteessa, mutta kenties ei voi harrastaa seksiä, koska ei halua harrastaa esiaviollista seksiä. Miehen luonnon ymmärtäen, voi päätellä, että tämä ei ole helppoa myöskään. Tämäkin voi vaikuttaa muiden vilkuiluun. Avioliitossa seksi tulee sitten teidän yhteiseksi asiaksi, se luo myös siteen, joka auttaa varmasti miestäsi. Pysykää kuitenkin lujina, kunnes saatte toisenne kokonaan. Siunausta!


    • Steyr

      Et saa parannusta miehesi elämässä aikaan ainakaan sillä, että jatkuvasti kyttäät häntä ja huomauttelet toistuvasti samasta asiasta. Sellainen kyttäävä venkkulanpeli ei onnistu kenenkään muunkaan uskovaisen elämässä eikä saa aikaan parannuksen tekoa missään asiassa.

      Ja asiassa on huomiotava myöskin se, ettei miehesi välttämättä edes himoitse katselemiaan naisia, vaan se on ehket harmitonta hupia hänelle. Toisaalta ajatellen jossain määrin se voisi olla kiusantekoakin Sinua kohtaan, joka johtii huomattelustasi asiassa.

      Ja ellei kihlakumppanisi nyt suostu olemaan kiltisti ja vain yksinomaan sinun ihailijasi, niin eräs ratkaisu asiaan on se, että annat ukollesi potkun perseelle ja laitat sukset eri suuntiin, sillä paremmin toimii näissä tilanteissa useimmiten se kerta rytinä, kuin ainainen kitinä.

    • tekopyhyyspois

      Koska......

      Abrahamin lapset

      Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani.
      Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita.
      He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?" [
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
      Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
      Minä tiedän kyllä, että te olette Abrahamin jälkeläisiä. Silti te haluatte tappaa minut, koska sanani ei saa teissä sijaa.
      Minä puhun, mitä olen Isäni luona nähnyt -- ja te teette, mitä olette omalta isältänne oppineet."
      He vastasivat Jeesukselle: "Meidän isämme on Abraham." Jeesus sanoi: "Jos olisitte Abrahamin lapsia, te myös tekisitte Abrahamin tekoja.
      Mutta nyt te haluatte tappaa minut -- miehen, joka on sanonut teille totuuden, sen, minkä on Jumalalta kuullut. Niin ei Abraham tehnyt.
      Te teette aivan samoin kuin isänne." He sanoivat: "Me emme ole porton poikia. Meillä on yksi isä, Jumala."
      Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.
      Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.
      Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.
      Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua?
      Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta.

      • Parisuhde_exPertti

        Raamatunlauseet on kyllä hienoja, mutta eivät välttämättä tarjoa nyt esim. tässä tapauksessa mitään käytännön apua. Kannattaisiko soveltaa vaikka tuota Raamatun paikkaa vaikka ihan käytäntöön sen sijaan, että cpy pastaa sitä tänne??

        Olemme ihmisiä, joten ihmiseltä ihmiselle neuvot olisi hyödyllisempiä. Voi niitä neuvoja sitten perustella vaikka Raamatulla


    • ikäviätosiasioita

      Kaikki katselevat, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Jos asia häiritsee noin paljon, niin täytyy laittaa mies kiertoon. Ei kukaan jaksa pitkän päälle kumppania, joka epäilee koko ajan ja kuulustelee kuin poliisi. Ihmissuhde perustuu luottamukseen. Jos sitä ei ole, niin ei ole ihmissuhdettakaan.

    • Toista ei voi omistaa, eikä parisuhteessa (tai muutenkaan) pidä yrittää muuttaa toista. Päinvastoin, tarvittaessa täytyy muuttaa omaa asennoitumistaan. Jos molemmat pystyvät siihen, niin lopulta löytyy harmonia, joka kestää myrskyt ja tyrskyt.

    • PirrttiHirmu

      Äijät tahtoo olla vähä tommosia. En ymmärrä mikä niissä putkiaivoissa kiehtoo meitä naisia. Varmaan se on just se, että ne on vähä tommosia :D Kauheita ihania otuksia.

    • Samaatietä

      Niin lohduttaisiko yhtään se ajatus sinua, että hän katsoo naisia sillä silmällä, eikä miehiä.

      Kysy seuraavan kerran, että onko hyvät näkymät tai että katsoppas kun tuossakin on kaunis nainen. Jos mies ei pysty pitämään silmiään irti naisista niin voit kiusoittella häntä nauraen siittä. Voit myös ohi mennen huokaista, että voi kun sinä olet niin ihana, mutta minua joskus harmittaa kun katselet muita naisia. Näin teet hänet tietoiseksi, että hyväksyt miehesi, muttet hänen tapaansa katsella muita naisia.

      Mustasukkaisuus on normaalia tiettyyn rajaan asti.
      Ja joku raja se on toisten naisten katselemisellakin.

      Riippuu varmaan miten muutoin kohtelee puolisoaan että onko kylmä ja välttelee tai onko lämmin ja huomaavainen puolisoaan kohtaan vaikka muita vilkuileekin.

    • P4J

      Monien on toisaalta vaikea tunnustaa saaneensa uskovan valehteleen.

    • laukkuryssä

      Kysyit: "Miten saada valehteleva uskova tunnustamaan?"

      Mitä pitäisi tunnustaa ja kenelle?

      Jos uskova on kerran tunnustanut syntinsä Jeesukselle ja saanut syntinsä häneltä anteeksi, ei ole mitään mieltä alkaa yhä uudelleen ja uudelleen tunnustamaan syntejään. Se mikä on tosiaankin anteeksi annettu, se on kertakaikkiaan anteeksi annettu ja piste.

      Ja se on vissi ja varma, ettei kertomasi kaltaiset uskovaiset itse edes koe tuollaista vilkuilemista synnilliseksi. Ja kun eivät itse sitä koe synnilliseksi, he eivät näin ollen omasta mielestään tarvitse parannuksen tekoakaan.

      Keskuudessamme on hyvinkin paljon juuri sellaisia 'vilkuilijoita'. Ja nimenomaan juuri sellaisia sairaita tirkistelijöitä, jotka kyttäävät äitien ja tyttärien hameen alta vilahtavia juttuja. Ja kun eivät saa tarpeekseen tirkistelyistään ja omatunto kolkuttaa, niin sensijaan, että he tekisivät parannuksen, he syyllistävät omasta venkkulanpelistään lähimmäisensä.
      Tiedän, mistä puhun, sillä olen itse joutunut erään uskovaisen tirkistelijän perättömien syytösten kohteeksi. Ja näin ollen tiedän sen myös, etteivät kyseiset vilkuilijat ja tirkistelijät tule koskaan tekemään parannusta omalla kohdallaan.

      En tiedä sitten kuinka menetellä asiassa, sillä se rassaa edelleenkin, vaikka asiasta on kulunut vuosikymmen ja välimatkaa kyseiseen tirkistelijään on 350 km..

    • Siitä.se.lähtee

      Aloitus kertoo yleisuskonnon uskovaisuudesta.
      Luvataan tehdä parannus, mutta silmä vilkuilee aina syntiin=muotouskonnollisuuteen. Eli on kahdentien kulkija.
      ts. hyvä aloitus, mutta porukka, ovatko he hoksanneet itseään tuosta kuvasta.?

      Olisi parempi olla kokonaan maailmassa, kun valehdella Jeesukselle, että seuraanhan minä sinua.
      Sitten silimä vilikkasee rienaajan pöytään ja avaa häpynsä vieraalle siemenelle.

      • tajuatko

        Likainen mielikuvitus näköjään. Omista heikkouksistaan ei kannata yrittää tehdä uskonoppia muille.


    • Jumala.loi.näin

      Mustasukkaisuuden demoni saa sinut näkemään omiasi.

      Mutta tottakai jokaine normaali mies katsoo naista ihaillen, vaikka ei katsoisikaan "himoiten".

      • Mitä.Jeesus.sanoisi

        Perustele Jumalan sanalla.
        Enpä usko että Jumala loi kauniin naisen kaikkien miesten ihailtavaksi.
        Vaan oman aviomiehen ihailtavaksi. Väitätkö, että Jumala tarkoitti niin, että miehellä on vaimo, mutta mies voi ihailla myös toisen miehen vaimoa?
        Kyllä se kauneus ja kauneuden ihailemisen tarve tulee tyydyttää ihan muilla asioilla, kuin esim. toisen miehen vaimolla. Onhan täällä maailmassa paljon muutakin kaunista luotuna.
        On vain valinta mitä ihastelee ja mitä ei.
        Se on jokaisen oma valinta toki.

        Yks oleellinen huomio kannattaa tehdä ja miettiä, että mitä Jeesus sanoisi tähän kysymykseen toisen mahd. aviopuolison ihailemiseen???


      • mahdpuoluso

        Entäs sitten ennen kuin neitokainen on miehestä mitään tiennyt? Ei saa katsella eikä ihailla, eikä havitella? Harvemmin kukaan naisen kanssa rakastuu, ihastuu, seurustelee, silmät ummessa.


      • Mitä.Jeesus.sanoisi

        Kyllä vapaana saa kumppani ehdokkaita katella, mutta vapaita tietenkin. Jos näkee, että nainen on varattu, kannattaa jättää rauhaan.
        Aika nopeesti sitä tietää kuka on varattu, kuka ei.
        Nyt puhun uskovista. Maailmassa ei näytä olevan minkäänlaisia sääntöjä.


      • mahdpuoluso

        Naisista käydään kilpaa kilpailua. En usko, että jonkun seurustelukumppani olisi rauhoittua riistaa. Miehet metsällä. Siinä sitten punnitaan kenen puoleen neito kääntyilee.


      • katseluja.on
        mahdpuoluso kirjoitti:

        Naisista käydään kilpaa kilpailua. En usko, että jonkun seurustelukumppani olisi rauhoittua riistaa. Miehet metsällä. Siinä sitten punnitaan kenen puoleen neito kääntyilee.

        Kyllä se näin aikuisiässä on niin päin, että hyvistä miehistä on pulaa, ja naiset taistelevat siitä hyvästä miehestä, ja mies sitten valitsee itse sen, kuka kelpaa.

        Nuorena se oli ihan päinvastoin.

        Nimimerkillä: Kokemusta on.


      • Steyr
        Mitä.Jeesus.sanoisi kirjoitti:

        Perustele Jumalan sanalla.
        Enpä usko että Jumala loi kauniin naisen kaikkien miesten ihailtavaksi.
        Vaan oman aviomiehen ihailtavaksi. Väitätkö, että Jumala tarkoitti niin, että miehellä on vaimo, mutta mies voi ihailla myös toisen miehen vaimoa?
        Kyllä se kauneus ja kauneuden ihailemisen tarve tulee tyydyttää ihan muilla asioilla, kuin esim. toisen miehen vaimolla. Onhan täällä maailmassa paljon muutakin kaunista luotuna.
        On vain valinta mitä ihastelee ja mitä ei.
        Se on jokaisen oma valinta toki.

        Yks oleellinen huomio kannattaa tehdä ja miettiä, että mitä Jeesus sanoisi tähän kysymykseen toisen mahd. aviopuolison ihailemiseen???

        Sitä voisi kysyä esim. Iranin ja Irakin perheidylleissä eläviltä aviomiehiltä, että siveellisyydenkö vuoksi heidän naisensa on hunnutettu päästä varpaisiin, vai vaikuttaako asiaan jotkin muut syyt ja mahdollisesti se, etteivät naapureitten poikamiehet ala vokottelemaan.

        Tuollaisessa tyylisssähän se olisi ratkaisu myös Euroopan ja Pohjoismaitten vaitioissa eläville naisille. Naisväki vaan väljiin kaapuihin niin, ettei edes silmät näy. Ja kah kummoa. Jo vain aviovaimot pysyvät siveydensipuleina, kun miehillä ei ole mitään katsomista heissä.

        Tyttäret sensijaan saavat, ainakin kesäisin, maata rojottaa rannan sannalla bikineissään.


      • semmottiista
        Steyr kirjoitti:

        Sitä voisi kysyä esim. Iranin ja Irakin perheidylleissä eläviltä aviomiehiltä, että siveellisyydenkö vuoksi heidän naisensa on hunnutettu päästä varpaisiin, vai vaikuttaako asiaan jotkin muut syyt ja mahdollisesti se, etteivät naapureitten poikamiehet ala vokottelemaan.

        Tuollaisessa tyylisssähän se olisi ratkaisu myös Euroopan ja Pohjoismaitten vaitioissa eläville naisille. Naisväki vaan väljiin kaapuihin niin, ettei edes silmät näy. Ja kah kummoa. Jo vain aviovaimot pysyvät siveydensipuleina, kun miehillä ei ole mitään katsomista heissä.

        Tyttäret sensijaan saavat, ainakin kesäisin, maata rojottaa rannan sannalla bikineissään.

        Huivit ja hunnut eivät liity vain siveyteen, vaan niillä osoitetaan ennenkaikkea sitoutumista uskontoon. Iran ja S-Arabia ovat ainoat maat, jossa niiden käyttö on pakollista. Irakissa näin ei ole koskaan ollut; 70-luvulla naiset kulkivat Baghdissa minihameissa. Sama juttu Iranin ja Afganistanin pääkaupungeissa.

        Islamin mukaan nainen päättää itse pitääkö hän huivia tai huntua. Isät jopa toppuuttelevat tyttöjään, että mieti vielä. Mutta monet tytöt ottavat huivin silti, koska haluavat osoittaa sitoutumistaan uskontoon. Huivi on siis vähän monimutkaisempi juttu kuin miltä päällepäin näyttää.


    • Tässä.totuus

      Lihan tekoja. Ei hengen.

    • Kirjakääröt

      2Kor.4:18 Biblia (1776) Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät ijankaikkiset. Kirjoitetaan: iankaikkiset.

    • Jobinpostia

      Job.31:1 Biblia. Minä olen tehnyt liiton silmäni kanssa, etten minä katsoisi neitseen päälle.

    • UskoVanhanNeuvoa

      Kannattaisi purkaa kihlaus, heti. Tuo mies ei muutu.

      1. Hänessä mahd. on haureudenhenki, ehkä joitain muitakin.

      2. Hän on lapsellinen, eikä ota vastuuta suhteestanne. Ei kunnioita sinua.

      3. Hän on typerä. Luuleeko hän, että hänen vilkuilemansa naiset ovat ikäänkuin varalta häntä varten?

      4. Hän on helposti kenen tahansa flirttaavan naisen huijattavissa. Myös muidenkin huijareiden potentiaalinen kohde, joka suorastaan kerjää tulla vedätetyksi.

      5. Hän pettää sinua. Muiden naisten vilkuilu on haureutta, "aviorikos", jolloin Raamatun mukaan sinulla on oikeus erota hänestä. Anteeksianto vain pitkittäisi kärsimystäsi, sillä hän ei aiokaan muuttua.

      Koska hän on tätä kaikkea, älä tuhlaa elämääsi häneen, hän aiheuttaa sinulle pelkästään murhetta. Vapaudu hänestä kerrasta. Pistä suhde poikki, äläkä salli hänen mankua jatkamaan sitä. Olen itse ollut myös tuollaisen typeryksen uhri ja pyöritettävä. Ehdoton "EI!" tuollaiselle. Suhteesta hänen kanssaan ei tule mitään.

      • Tokkiisa

        Nukutko kaulin tyynyn alla?


      • Kiitos.kysymästä
        Tokkiisa kirjoitti:

        Nukutko kaulin tyynyn alla?

        En. Mutta vasara eteisen kaapissa.


      • katseluja.on

        Voi voi sinä "UskoVanhanNeuvoa" !

        Jos olisit vanha ja viisas oikeasti, niin et tälläisiä ohjeita antaisi täällä !

        Siis vanha ja viisas tietämällä tietää sen, että kenenkään YKSIPUOLISTA todistusta ei pidä ottaa vastaan koko totuutena, vaan tulisi ensin kuulla sen toisen osapuolen näkemys myös !

        Sinun oma touhusi on nyt jopa oikeusvaltionkin toiminnan vastainen !

        Siis ei pidä koskaan uskoa vain syyttäjää, vaan puolustukselle tai vastapuolelle on annettava mahdollisuus antaa oma vastineensa, ja vasta sitten voidaan arvioida se, että kuka puhuu totta oikeasti ja kuka vain omiaan !

        Joten älä pullistele iälläsi, jos tätäkään perus asiaa et vielä itse käsitä !

        Ikäsi on vain häpeäksi sinulle tässä tapauksessa, siis kun et tämän vertaa "vanhana" vielä ymmärrä !


    • 76557

      Mooses potenssiin 2 :14

    • 75764

      Höpö höpö höpö haureuden henki

      😀😂😂

      Sairaalloisen mustasukkainen

    • 8655

      Job.31:1 Biblia. Minä olen tehnyt liiton silmäni kanssa, etten minä katsoisi neitseen päälle..

      Jaakobin poikain kolmannen luvun 4 pykälä
      😂😂

    • Jobinpostia

      Miten saadaan valehteleva Raamattu kuriin? Ap.t.8:39-40 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan. Ap.t.21:8

      • Steyr

        Ja minkähän valheen sinä 'Jobinpostia' nyt tuossa Raamatun Kirjoituksessa havaitsit?

        Koska Jumalalle on kaikki mahdollista, niin jo vain Filippuksen tempaus Herran Hengellä hoviherran vaunujen vierestä muihin Herran hommiin on sekin mahdollista.


    • pervo

      Lopetat lörtsykän antamisen. Sanot vaan, kun vonkaa pilua, että nyt päätä särkee, tai väsyttää, tai on hilloviikko, tai ei hotsita, tai naapurin vanha pervo kävi jo jyskyttämässä takkaapäin paljaalla ja vielähi tuntuu jutmakkaalta.

    • Enkerrokuka

      Sidontaotteella. Ensin polvikoukku nivusiin ja sen jälkeen sidontaote.

      Toinen vaihtoehto : takaapäin kuristusote / sidonta.

      • Steyr

        Mihin 'Enkerrokuka' annoit ohjeeksi?


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe