Hampaat kamalassa kunnossa 18 vuotiaana

PaskaHammas

Hei! Olen tosiaan vasta 18 vuotias ja omaa tyhmyyttäni tässä tilanteessa. Olen aina ollut laiska harjaamaan hampaita ja 14-17 vuotiaana kun kärsin jonkinmuotoisesta masennuksesta, jäi hampaiden pesu lähes nollille. Nyt oon kuitenkin skarpannu ja harjannut aamun illoin noin 3kk, ei poista silti faktaa et hampaat on ihan järkyttävässä kunnossa, mm yhden etuhampaan kanta? Murennut, sit niiden välissä on reikä jonka tuntee ihan kielellä, yhdessä etuhampaassa myös ihan näkyvä reikä siinä pinnassa) suht iso, myös alarivissä on ns torahampaassa ja sen viereisessä todella syvät reiät, ja myös päältä ns lohjennut, sinne jää ruoka aina ikävästi jumiin ja se on työmaa saada pois. Pienintäkään särkyä ei esiinny, ei oikeestaan edes vihlomista. Pystyyköhän yksityisten kautta sopimaan hoidoille jonkun maksusuunnitelman? Julkisista pelkästään huonoo kokemusta.

4

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doom

      Pystyy sopimaan maksuja.
      Toivottavasti pian pääset.

      • PaskaHammas

        Hävettää kyllä mennä, mut uskoisin että hampaat saadaan vielä kuntoon ja säästytään max 4 poistolla.


    • Hampaatkuntoon

      Tulin just julkiselta, olen käynyt vuosia samalla erittäin hyvällä hammaslääkärillä. On poistettu viisureita, nyt poistettiin hankalasti suuntautunut takahammas, ja laitettiin pinnoitteita eroosiokulumiin. Joka käynti ollut miltei kivuton ja miellyttävä. Toukokuussa seuraava aika. Eivät kaikki julkipuolen hammaslääkärit ole huonoja. Mutta on erittäin huono juttu, jos ihmisellä on sairaat hampaat. Kyllä sitä arvottaa ihmistä hampaidenkin perusteella, sitä paitsi mädistä hampaista voi lähteä pöpöjä sydämeen, aivoihin jne..

    • Anonyymi

      Pientä päivitystä, tuomio oli että jokanen hammas pitää korjata, yks vedettiin pois ja muut pelastettavis. Hinta-arvio noin 2-3 tonnia ja siihen päälle vielä oikomishoito jahka kaikki kunnossa. Sille tulee sit hintaa vielä 2-5 tonnia. Rahotuksen kanssa kamppailen mutta enköhän siitä selviä. Selitin hammaslääkärille miksi tilanne on tämä ja kerroin kammosta, ei tuominnut vaan suhtautu todella hyvin ja sanoi että antaa pientä alennusta jos rahat menee mulla hirveen tiukille. Suositteli kyllä jahka kaikki kunnossa ja oikominen tehty niin noita keraamisia paikkoja/laminaatteja jos muovipaikat ei miellytä omaa silmää, mut mietin niitä myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe