Maa on luotu, niin milloin?

Loogisesti_11

YEC-kretuilla kun on tästä vähän poikkeavia käsityksiä. Yleensä he menevät piispa James Ussherin lakemalla päivämäärällä, mutta se ei ole ainoa, tai edes vanhin luomisajankohdan määritys.

Luomispäivän määrittelemisessä on ihan kohtuullista hajontaa välillä 58000 vuotta sitten aina vuoteen 3616 eaa. Ja sitten kretut vinkuvat siitä miten epätarkkaa on tieteellinen maan iän määrittely...

Linkit ketjussa.

14

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loogisesti_11
      • Maa on luotu 6000 vuotta sitten.

• tyranni.saurukset

Ei sitä ikää suoraan sanota Raamatussa, joten ihan ymmärrettävää, että on hajontaa. Tiedemiesten iänmäärityksissä on se huono puoli, että he ovat asettaneet itse itsensä jumalaksi, joka kertoo totuuden. Ja heitä sitten uskotaan.

• Loogisesti_11

Niin, kretupellet ovat asettaneet itsensä narreiksi ja pahemmat narrit uskovat heitä.

• tyranni.saurukset
        Loogisesti_11 kirjoitti:

Niin, kretupellet ovat asettaneet itsensä narreiksi ja pahemmat narrit uskovat heitä.

Parempi narrina hovissa, kuin valtaistuimella, mutta väärässä.

• lauantaihan
        tyranni.saurukset kirjoitti:

Parempi narrina hovissa, kuin valtaistuimella, mutta väärässä.

se kuitenkin oli, eikö?

• Näkijä1

Aineen luominen alkoi noin 4153,67 eaa (Raamatun laskelmien ja sen tiedon että Israelilaiset lähtivät Egyptin orjuudesta 1482 eaa. (1481 eaa.)). Maa luotiin 16 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta.

Tuo aikamäärä voi heittää muutamalla vuodella koska ikämerkinnät Aadamista Nooaan ja Nooasta Aabrahamiin jne. eivät anna tarkkaa tietoa missä kuussa kukin oli syntynyt. Tuon ajan (4153,67 eaa) voi laskea Raamatusta kun tietää luomiskausien pituudet ja milloin enkeli Miikael luotiin taivaassa ja milloin hänet luotiin Aadamiksi.

• tyranni.saurukset

Miikaelia ei luotu Aadamiksi, joten tuskin muukaan tekstistäsi pitää paikkansa.

• Loogisesti_11

Niin, tai muutamalla kymmenellä tuhannella vuodella, kuten kretut ovat raamatusta laskeneet...

• Näkijä1
        tyranni.saurukset kirjoitti:

Miikaelia ei luotu Aadamiksi, joten tuskin muukaan tekstistäsi pitää paikkansa.

Ehkä tuo sanamuoto on väärin eli kun Miikael sai elämänsä Aadamina.

• Anonyymi
        Näkijä1 kirjoitti:

Ehkä tuo sanamuoto on väärin eli kun Miikael sai elämänsä Aadamina.

Oliko ALIENI MIKAELI? Vai oliko PREATTORI MIKAEELOS? Kuka oli Michael Agricola, kuka kirjoitti Mikaelin käsikirjan ja kuka puhui Muhammedille luolassa?
        Kuka on MIKA? Miksi itse olen AKi?
        Kuka nosti Wanhan Aatun "alimmasta Tuonelasta". Miksi David Hasseldorf oli Michal Knight? Miksi Enkeli Mikael syöksi Saatanan Taivaasta kirjan luvussa 12? Miksi Mikael ei kuitenkaan heti tappanut sitä?

• Anonyymi

Vanhimmat suksilöydöt ovat 6000 vuotta vanhoja.

Joku loi suksen ennen kuin joku maailman.

• Anonyymi

Joo, jos ette tee pahaa tietoa, joka siis on taas valhe, ette yritä kiirehtiä sen edelle, kuinka kauan 8 valonkulkemaa päivä halkaisijainen vetypilvi tiivistyy hitaahkosti tähdiksi=. Siihen men 550 miljoonaa vuotta. Ei tiettääkseni ollut mitään BIG BANGIÄ, mutta sitä en voi todistaa...

EI IHMISEN kannata kiututella elävänsä liian vähän aikaa, koska pelkästään 50 kertaa sekunnissa näemme miljardien vuosien lopputuloksen silmillämme pelkästään, ketkä nyt ylipäänsä näkee mitään?!

• Anonyymi

Käsittääkseni liian nopean luomisen ovat uskoneet vain hyvin lapsenmieliset kristityt ja sellaiset jotka eivät ole opikselleet paljoakaan fysiikkaa, eivätkä ymmärrä fossiililöydöksiä eivätkä löytyneitä dinosaruusten muita, eivätkä sitä että ovat itsekin vasta luontokappaleita.
      Jos Gensiksestä LASKEE? Jumala loi 7 päivää, ja sitten tuli seruaavat viikot, jolloin luomansa enkelit sinne, jatkoivat Jumalan näyttämiä hommia.
      JA KOSKA Genesiksessä sanotaan, että tähdet tulivat 4:nä päivänä, niin VETYPILVI alussa oli 8 valopäivää halkaisijaltaan ja siis aurinko on nykyään noin tuo vetypilven massa jaettuna Galaksimme tähtien määrällä eli 4*10^41kg /2*10^11 tähdellä.
      Vetypilven massa oli juuri tuo, laskekaapa itte.

Siis tähtiä on galaksissamme 200 gigaa ja koska tuo 7 päivää per tähtijärjestelmä - Julle kävi luomassa ne kaikki keskimäärin 7 päivässä, yhteensä meni noin 4 miljardia vuotta - laskekaapa sekin. Evolutionistit - ja jopa fyysikot - ovat yhtä mieltä tuosta 4 miljardista vuodesta, ja pitäisi kretskujenkin jo olla. Purkakaa se PAHA denialimismisyytös kreationismista ja USKOKAA TIEDE; Jos ette heti osaa itse silti mitään oikein tietäen laskea?!

"En minä ole tullut maailmaa tuhoamaan, vaan pelastamaan"(JEESUS!)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6414
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3312
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2656
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2258
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1801
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1560
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1442
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1408
    Aihe