Moikka mulla olis yksi kysymys

Otuksetkoko

Olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mulle on alettu vihjailla,ettei mulla ole oikeanlaiset työkengät... Kukas ne kustantaa,koska mulla ei ole varaa ostaa. Pitäisi olla ns turvakärkiset. Olen tähän asti vaan mumissut jotain,mutta... Tosiaan onko muilla alettu vaatia töihin jotain,vaikket saa palkkaa...

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykky-Ukko

      Mä oon ainaski aina kyykyssä kuntouttavassa niin pysyy jalkaterät suojassa.
      Bussipysäkillekin kävelen kyykkyasennossa ja vessaan.
      Ihmiset vähän ihmettelee kaupungilla kun kyykky-ukko saapuu.
      Oon kotonakin nykyään aina kyykyssä.Nukunkin kyykkyasennossa.

      • Otuksetkoko

        Heh minä en kyykistele,enkä kulje kumarassa. Selkä suorana ja ylpeänä kuljen. Mutta missä vastaus, kenkärahat.


      • kenkiäkin.vielä
        Otuksetkoko kirjoitti:

        Heh minä en kyykistele,enkä kulje kumarassa. Selkä suorana ja ylpeänä kuljen. Mutta missä vastaus, kenkärahat.

        Kysy työnantajalta. Tuskinpa köyhä kuntoutuksella oleva pystyy ostamaan turvajalkineita, kalliita ovat.
        Voithan tietysti oman kunnan sossulta kysyä harkinnanvaraista, kela ei anna mitään kuitenkaan.


    • tovoelää

      minä sitä kumpparit jaloois tuol avomaaviljely merkeis aattelin ,kuha nuo SUOMEN työttömät sais TÖITÄ!ja kait jeesus ees niitä siunaa.ku mä tääl niin halluisin niil töitä.ku ovat niin KOVA henkisiä sitä tekemään.ku joku edes ois ottamas heistä töihin.

    • ohjaajatäti

      Ei työn antaja voi vaatia kenenkään ostamaan mitään työvaatteita itse, se kuuluu työnantajille! Jotenole huoleti, ei sun tarvi ostaa. Työnantajalle kuuluu huolehtia työntekijöiden turvallisuudesta ja turvavarusteita.

    • prooopröööhhhhh

      "Olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mulle on alettu vihjailla,ettei mulla ole oikeanlaiset työkengät..."

      Provojen aiheet alkaa ilmeisesti loppumaan. Alkaa olla oikein keksimällä keksittyjä naurettavuuksia nämä. Milloin muka naureskellaan kun joku syö eväinä kuntouttavassa jotakin näkkileipää. Nyt väitetään, että oltaisiin muka "alettu vihjailla", että pitäisi olla työkengät.

      Jos työtoiminnassa tarvitaan jotakin erikoisvarusteita, niin työtoiminnan järjestäjä eli kunta hankkii tarvittavat välineet kengistä alkaen.

      Tästä lähtien provo-aloittaja voikin kääntyä suoraan sen tahon puoleen, jonka voisi olettaa olevan se ensimmäinen paikka, mistä vastauksia haetaan. Viimeisenä vasta aletaan tehdä aloituksia keskustelupalstalle.

    • itsestä.huolehdittava

      Aloittajahan voi alkaa vihjailemaan työturvallisuustarkastuksesta kun laittomat varusteet on ihmisellä eikä työnantaja ole huolehtinut velvollisuudestaan, teetetään vaan työturvallisuuden vastaisia töitä.
      Ei turvavarusteet kuulu työntekijän hankkia, ja kuntouttavassa toiminnassa oleva, kenenkäs palkkalistoilla se onkaan, ei kai vaan kelan? Vai kunnan?
      No sieltä kysymään asianmukaisia varustuksia ja raha niiden hankintaan.
      Veikkaan että työnantajan hakee kelalta korvaukset kyseisten varusteiden hankkimiseen.

    • jutteleppa

      Turvajalkineet tais olla työnantaja velvotteina vain vähän pidemmissä työsuhteissa, Mutta asiallinen työnantaja maksaa ne ihan kaikille. Mitä itse joskut olin kuntouttavassa, niin toinen työnantaja kustansi ne halvimmat 30 euron lopot ja toinen ei nähnyt niitä tarpeen.
      Neuvottele ensin asiasta kuntouttavan työpaikan kanssa. Ja jos se ei niitä korvaa. Keskustele työkkärin/sossun kanssa. On nimittäin aloja joissa ne kengät ovat välttämättömät. Oli ne sitten 30 euron lonttoset tai 170 turvakengät.
      Muistaakseni lyhyisiinkään työsuhteisiin työnantajaa ei niitä velvoiteta hankkimaan.
      Riippuu tietysti alasta.

    • haiskahtaatrollilta

      ...ja taas trolli vedätti porukkaa. Suomessa on hyvin asiat, vaikka nämä alituiseen provoavat yrittävät trolleillaan muuta väittää. Köyhä saa kunnon työjalkineet; "Työkenkiä ei työehtosopimuksissa yleensä kuitenkaan erikseen mainita. Tapaturmariski voi olla peruste sille, että työntekijällä on oltava tietynlaiset työkengät. Tällöin ne katsotaan turvavälineiksi, jotka työnantajan on aina kustannettava samoin kuin muutkin suojavälineet erilaisten altistumisten estämieksi" https://www.pam.fi/wiki/tyovaatteet-ja-tyokengat.html
      ja Kela maksaa liikkuvuusavustusta https://www.kela.fi/liikkuvuusavustus

      Ja jos jotain pitää itse hankkia, ne saa vähentää verotuksessa! Omassa työssäni saan vähentää verotuksessa työvaatteiden lisäksi niiden pesemisen, sekä siihen tarvittavan pesukoneen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe