Keskiverto ateisti

Keskiverto ateisti on ammatillisen koulutuksen saanut tai sitä saava opiskelija, duunari, eläkeläinen tai koulupudokas, joka ei tunne kovin hyvin luonnontieteitä tai evoluutioteoriaa, mutta pitää sokeasti totena oletukset, joiden mukaan luomista ei ole tapahtunut eikä luojaa ole olemassa.

Keskiverto ateisti siis uskoo sen sijaan, että tietäisi tai voisi todistaa uskomuksensa todeksi. Niitä uskomuksia eivät voi todeksi todistaa edes ne "papit" (tiedemiehet), joiden sanaan hän sokeasti luottaa, vaikka nämä itsekään eivät väittäisi varmaksi mitään muuta kuin sen, että luomista ei ole tapahtunut ja luojaa tai luojia ei ole olemassa: se on mahdotonta, koska tietoisuus on sidottu aineeseen ja luoja tai luojat ovat henkeä, eivät ainetta.

Tiedän, että suurin osa tähän vastaavista uskovaisista ateisteista ei tunnusta olevansa keskiverto ateisti, mutta vastatkaa silti ja puhukaa paskaa minkä jaksatte. Minä jaksan lukea ja saan virtaa paskan jauhamisestanne. Välillä nauran makeasti teidän älynväläyksillenne...

5

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AteistiVaan

      Ateismi on sitä, ettei ole vakuuttunut jumalien olemassaolosta. Ei sen tueksi tarvitse todisteita. Todistustaakka on väitteen esittäjällä.

      p.s. Itselläni on korkeakoulututkinto, joten räksytyksesi menee ohi. Samalla kuitenkin huomauttaisin, ettei koulutustaso ole ainut mittari ihmisen kognitiivisistä kyvyistä. Ihmisten luokittelu koulutustaustan perusteella on idiotismia. Perustelut ajatusten taustalla ratkaisevat.

      • Ateisti on vanhan määritelmän mukaan henkilö, joka ei usko Jumalaan tai jumaliin.

        Olen vanhan määritelmän mukaan ateisti, mutta uuden määritelmän mukaan en olekaan ateisti.

        Uuden määritelmän mukaan (tämän palstan uskovaiset ateistit) ateisti on henkilö, joka pitää mahdottomana aineen ulkopuolisen hengen tai henkien olemassa olon ja luomisen.

        Sinä olet uuden määritelmän mukaan ateisti, mutta minä sanon sinua uskovaiseksi ateistiksi, koska pidät mahdottomana järkevän vaihtoehdon kaikkeuden ja elämän alkusyyksi: luomisen.

        Jos pitäisit luomista mahdollisena, niin sinusta tulisi samanlainen ateisti kuin minusta. Pelottaako se vai miksi et hylkää uskoasi?

        Ilman uskoa on hyvä elää. Silloin uskaltaa lopultakin hengittää, jos ymmärrät kuvaannollista puhetta...


      • Sinun korkeakoulututkintosi johtunee siitä, että kansakoulu, jota kävit, sijaitsi mäen harjalla. Tuskinpa... tiedät kyllä. Ja vaikka... tiedät kyllä. Se siitä. Tai ei sittenkään! Sinä et ollut syntynyt vielä silloin, kun kansakouluja oli olemassa! Olet siis nuori tyhjän paskanjauhaja....


      • asdgdf
        a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        Sinun korkeakoulututkintosi johtunee siitä, että kansakoulu, jota kävit, sijaitsi mäen harjalla. Tuskinpa... tiedät kyllä. Ja vaikka... tiedät kyllä. Se siitä. Tai ei sittenkään! Sinä et ollut syntynyt vielä silloin, kun kansakouluja oli olemassa! Olet siis nuori tyhjän paskanjauhaja....

        Sinulle on käymässä kuten suunnilleen kaikille muillekin näillä palstoilla käännytystyötään jatkuvasti ja toistuvasti epäonnistuneesti suorittavalle uskovaiselle. Katkeroituminen alkaa puskea läpi.


    • vaihdapa

      tuohon aivopieruusi ateisti-sanan tilalle uskis ja lue se sitten ajatuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe