Keskiverto ateisti on ammatillisen koulutuksen saanut tai sitä saava opiskelija, duunari, eläkeläinen tai koulupudokas, joka ei tunne kovin hyvin luonnontieteitä tai evoluutioteoriaa, mutta pitää sokeasti totena oletukset, joiden mukaan luomista ei ole tapahtunut eikä luojaa ole olemassa.
Keskiverto ateisti siis uskoo sen sijaan, että tietäisi tai voisi todistaa uskomuksensa todeksi. Niitä uskomuksia eivät voi todeksi todistaa edes ne "papit" (tiedemiehet), joiden sanaan hän sokeasti luottaa, vaikka nämä itsekään eivät väittäisi varmaksi mitään muuta kuin sen, että luomista ei ole tapahtunut ja luojaa tai luojia ei ole olemassa: se on mahdotonta, koska tietoisuus on sidottu aineeseen ja luoja tai luojat ovat henkeä, eivät ainetta.
Tiedän, että suurin osa tähän vastaavista uskovaisista ateisteista ei tunnusta olevansa keskiverto ateisti, mutta vastatkaa silti ja puhukaa paskaa minkä jaksatte. Minä jaksan lukea ja saan virtaa paskan jauhamisestanne. Välillä nauran makeasti teidän älynväläyksillenne...
Keskiverto ateisti
5
<50
Vastaukset
- AteistiVaan
Ateismi on sitä, ettei ole vakuuttunut jumalien olemassaolosta. Ei sen tueksi tarvitse todisteita. Todistustaakka on väitteen esittäjällä.
p.s. Itselläni on korkeakoulututkinto, joten räksytyksesi menee ohi. Samalla kuitenkin huomauttaisin, ettei koulutustaso ole ainut mittari ihmisen kognitiivisistä kyvyistä. Ihmisten luokittelu koulutustaustan perusteella on idiotismia. Perustelut ajatusten taustalla ratkaisevat.Ateisti on vanhan määritelmän mukaan henkilö, joka ei usko Jumalaan tai jumaliin.
Olen vanhan määritelmän mukaan ateisti, mutta uuden määritelmän mukaan en olekaan ateisti.
Uuden määritelmän mukaan (tämän palstan uskovaiset ateistit) ateisti on henkilö, joka pitää mahdottomana aineen ulkopuolisen hengen tai henkien olemassa olon ja luomisen.
Sinä olet uuden määritelmän mukaan ateisti, mutta minä sanon sinua uskovaiseksi ateistiksi, koska pidät mahdottomana järkevän vaihtoehdon kaikkeuden ja elämän alkusyyksi: luomisen.
Jos pitäisit luomista mahdollisena, niin sinusta tulisi samanlainen ateisti kuin minusta. Pelottaako se vai miksi et hylkää uskoasi?
Ilman uskoa on hyvä elää. Silloin uskaltaa lopultakin hengittää, jos ymmärrät kuvaannollista puhetta...Sinun korkeakoulututkintosi johtunee siitä, että kansakoulu, jota kävit, sijaitsi mäen harjalla. Tuskinpa... tiedät kyllä. Ja vaikka... tiedät kyllä. Se siitä. Tai ei sittenkään! Sinä et ollut syntynyt vielä silloin, kun kansakouluja oli olemassa! Olet siis nuori tyhjän paskanjauhaja....
- asdgdf
a-true-friendly-atheist kirjoitti:
Sinun korkeakoulututkintosi johtunee siitä, että kansakoulu, jota kävit, sijaitsi mäen harjalla. Tuskinpa... tiedät kyllä. Ja vaikka... tiedät kyllä. Se siitä. Tai ei sittenkään! Sinä et ollut syntynyt vielä silloin, kun kansakouluja oli olemassa! Olet siis nuori tyhjän paskanjauhaja....
Sinulle on käymässä kuten suunnilleen kaikille muillekin näillä palstoilla käännytystyötään jatkuvasti ja toistuvasti epäonnistuneesti suorittavalle uskovaiselle. Katkeroituminen alkaa puskea läpi.
- vaihdapa
tuohon aivopieruusi ateisti-sanan tilalle uskis ja lue se sitten ajatuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913