Minulla on vanha Lähitapiolan kasko, laajalla esinevakuutuksella, ja olen ihmetellyt, miten sen hinta on nykyään niin korkea. (Jos laitan tietoni Lähipiolan laskuriin, saisin jopa Loistokaskon halvemmalla, vaikka vakuutukseni on jopa nykyistä Peruskaskoa suppeampi...).
Huomasin nyt, että vuonna 2015, kun Lähitapiolan henkilöautojen kaskoille tuli 5-10 % hinnankorotus, vakuutukseni hinta hyppäsi 15 % ylöspäin. Vuonna 2014, kun korotus henkilöautojen kaskoille oli 5-9 %, vakuutukseni hinta nousi 5,9 %. Muutkin korotukset ovat olleet kohdallaan, joten ymmärrän miten lasketaan.
Kysymys: voisiko joku muu Lähitapiolan vanhan kaskon omistaja tarkistaa, menikö teillä se 2015 korotus oikein. Luulisi, että kaikki tämä toimii automaattisesti, joten jos minä olen maksanut liikaa, voi hyvinkin olla, että monet muutkin ovat.
Lähitapiolan Lähi-Kasko - liian suuri hinnankorotus
3
217
Vastaukset
- kilpailutavakuutukset
Kilpailuta vakuutuksesi, niinkuin ajoittain kannattaa tehdä.
Hinnoittelu joko muuttuu tai sitten ei, mutta kilpailuttamalla asia selkeytyy. - OmaetuKusetustako
Tapiolan loistokaskon hinta nousi niin korkeaksi omalle autolleni, että epäilin maksavani vakuutuksen hinnassa omaedun, s-bonuksen ja bonusturvan. Omalta osaltani asia on kunnossa, koska vaihdoin vakuutusyhtiötä tiedostaen, että omaetuprosentti huononee eikä tule s-bonusta enää. Silti vaihto kannatti. Nettilaskureilla on helppo vertailla hintoja.
- PJH
Kannattaa varmaan miettiä.
Mutta kävi miten kävi, tämä 15 %:n korotus on ihmeellinen, kun se piti olla korkeintaan 9 %. Toivottavasti suostuvat maksamaan takaisin, jos olen oikeassa. Bonusten jälkeen korotus tietysti ei ole yhtä tuntuva, mutta olen (luultavasti) maksanut noin 250-300 e liikaa v. 2015 jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109