Lähitapiolan Lähi-Kasko - liian suuri hinnankorotus

PJH

Minulla on vanha Lähitapiolan kasko, laajalla esinevakuutuksella, ja olen ihmetellyt, miten sen hinta on nykyään niin korkea. (Jos laitan tietoni Lähipiolan laskuriin, saisin jopa Loistokaskon halvemmalla, vaikka vakuutukseni on jopa nykyistä Peruskaskoa suppeampi...).

Huomasin nyt, että vuonna 2015, kun Lähitapiolan henkilöautojen kaskoille tuli 5-10 % hinnankorotus, vakuutukseni hinta hyppäsi 15 % ylöspäin. Vuonna 2014, kun korotus henkilöautojen kaskoille oli 5-9 %, vakuutukseni hinta nousi 5,9 %. Muutkin korotukset ovat olleet kohdallaan, joten ymmärrän miten lasketaan.

Kysymys: voisiko joku muu Lähitapiolan vanhan kaskon omistaja tarkistaa, menikö teillä se 2015 korotus oikein. Luulisi, että kaikki tämä toimii automaattisesti, joten jos minä olen maksanut liikaa, voi hyvinkin olla, että monet muutkin ovat.

3

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpailutavakuutukset

Kilpailuta vakuutuksesi, niinkuin ajoittain kannattaa tehdä.
      Hinnoittelu joko muuttuu tai sitten ei, mutta kilpailuttamalla asia selkeytyy.

• OmaetuKusetustako

Tapiolan loistokaskon hinta nousi niin korkeaksi omalle autolleni, että epäilin maksavani vakuutuksen hinnassa omaedun, s-bonuksen ja bonusturvan. Omalta osaltani asia on kunnossa, koska vaihdoin vakuutusyhtiötä tiedostaen, että omaetuprosentti huononee eikä tule s-bonusta enää. Silti vaihto kannatti. Nettilaskureilla on helppo vertailla hintoja.

• PJH

Kannattaa varmaan miettiä.
      Mutta kävi miten kävi, tämä 15 %:n korotus on ihmeellinen, kun se piti olla korkeintaan 9 %. Toivottavasti suostuvat maksamaan takaisin, jos olen oikeassa. Bonusten jälkeen korotus tietysti ei ole yhtä tuntuva, mutta olen (luultavasti) maksanut noin 250-300 e liikaa v. 2015 jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2480
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1773
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1134
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      298
      1044
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      874
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      769
    9. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      767
    10. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    Aihe