Tähän on tultu, Näinseasiaon lausuu kadotustuomion.

Näinseasiaon lausui minulle kadotustuomion:

<<Näinseasiaon
23.2.2019 18:51<<

<<Dogmatikos.rek kirjoitti:
Minä uskon, niin kuin kirkko uskoo. Palstafundisten ja muiden lahkolaisten puheet eivät kirkkoa hetkauta. Minut on pesty puhtaaksi Jeesuksen sovintoverellä.<<

<<"Minut on pesty puhtaaksi Jeesuksen sovintoverellä." (Dogmatikos)<<

Näinseasiaon kirjoittaa: <<Niin on, mutta sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista eli sitä kun luotat armoon ja samalla tahallisesti ja harkiten elät synnissä. Tilasi on siis sellainen että uskot että sinulle käy armon takia hyvin vaikka tahallasi pilkkaat Armon Henkeä.<<

Näinsesiaon siis väittää minun tehneen synnin, jota ei voi saada anteeksi.

114

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja missä tossa se muka oli 🧐❓

      • <<...sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista...<<

        Näinseasiaon siis sanoo minun elävän tilassa, joka on Pyhän Hengen pilkkaa, mitä Raamatun mukaan ei voi saada anteeksi.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        <<...sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista...<<

        Näinseasiaon siis sanoo minun elävän tilassa, joka on Pyhän Hengen pilkkaa, mitä Raamatun mukaan ei voi saada anteeksi.

        Kyseinen henkilö on keksinyt itse tuomionsa muille ja heidän syntinsä.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        <<...sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista...<<

        Näinseasiaon siis sanoo minun elävän tilassa, joka on Pyhän Hengen pilkkaa, mitä Raamatun mukaan ei voi saada anteeksi.

        Ihan oikein hän sanoi, että sinä pilkkaat Pyhää Henkeä pikkaamalla uskovia joissa Pyhä Henki asuu ja joista Hän on tehnyt tempoelinsä 🤔
        Ja juuri noin Raamattu sanoo PH:n pilkkaajista.
        Ei sinulle mitään tuomiota luettu vaan kerrottiin mitä olet kirjoittanut.

        Puolustaudu toki jos et mielestäsi ole noin toiminut.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ihan oikein hän sanoi, että sinä pilkkaat Pyhää Henkeä pikkaamalla uskovia joissa Pyhä Henki asuu ja joista Hän on tehnyt tempoelinsä 🤔
        Ja juuri noin Raamattu sanoo PH:n pilkkaajista.
        Ei sinulle mitään tuomiota luettu vaan kerrottiin mitä olet kirjoittanut.

        Puolustaudu toki jos et mielestäsi ole noin toiminut.

        No ei Jeesus puhunut mitään, siitä, että uskovien pilkkaaminen olisi synti, jota ei saa ikinä anteeksi. Turha keksiä omia syntilistoja.


      • eimaksavaivaa
        usko.vainen kirjoitti:

        Ihan oikein hän sanoi, että sinä pilkkaat Pyhää Henkeä pikkaamalla uskovia joissa Pyhä Henki asuu ja joista Hän on tehnyt tempoelinsä 🤔
        Ja juuri noin Raamattu sanoo PH:n pilkkaajista.
        Ei sinulle mitään tuomiota luettu vaan kerrottiin mitä olet kirjoittanut.

        Puolustaudu toki jos et mielestäsi ole noin toiminut.

        Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Sekä lapselliset räkyttäjät, että ylimieliset "näinseasiaon" -tyypit joutuvat tilille tuomioistaan.


      • Eenokki12
        usko.vainen kirjoitti:

        Ihan oikein hän sanoi, että sinä pilkkaat Pyhää Henkeä pikkaamalla uskovia joissa Pyhä Henki asuu ja joista Hän on tehnyt tempoelinsä 🤔
        Ja juuri noin Raamattu sanoo PH:n pilkkaajista.
        Ei sinulle mitään tuomiota luettu vaan kerrottiin mitä olet kirjoittanut.

        Puolustaudu toki jos et mielestäsi ole noin toiminut.

        Minä olen aina sanonut että kasteenuusijoissa ja muissa lahkoissa on eri henki kuin se on tunnustuksellisessa lutherilaisuudessa. Voisin sanoa sen selvemminkin.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Minä olen aina sanonut että kasteenuusijoissa ja muissa lahkoissa on eri henki kuin se on tunnustuksellisessa lutherilaisuudessa. Voisin sanoa sen selvemminkin.

        Kerro tarkemmin 🤔


      • Eenokki12
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro tarkemmin 🤔

        Heillä on eri oppi eri usko eri henki ja eri tie millä kulkevat sinne jonnekin. Me Lutherilaiset emme ole missään tekemisissä niiden lahkolaisten kanssa emmekä myöskään karismaattisten kanssa. Ei täältä löydy edes yhtäkään jonka kanssa voisi puhua uskosta kuten tahtoisin.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Heillä on eri oppi eri usko eri henki ja eri tie millä kulkevat sinne jonnekin. Me Lutherilaiset emme ole missään tekemisissä niiden lahkolaisten kanssa emmekä myöskään karismaattisten kanssa. Ei täältä löydy edes yhtäkään jonka kanssa voisi puhua uskosta kuten tahtoisin.

        Sanoit sen jo mutta pyysin kertomaan tarkemmin mitä eri oppia ja kenellä🤓
        Mitäpä jos sinä et pysty keskustelemaan vaan pelkästään syyttämään❓


      • Näinseasiaon
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

        <<...sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista...<<

        Näinseasiaon siis sanoo minun elävän tilassa, joka on Pyhän Hengen pilkkaa, mitä Raamatun mukaan ei voi saada anteeksi.

        Niin juuri Dogmatikos! Sinä elät juuri nyt sellaisessa tilassa että tuossa tilassasi jatkamalla et varmasti peri autuutta. Autuus on yksin armosta, USKON kautta! Ei Jumalan sanan kieltämisen.

        Sinä luotat että sinun käy hyvin vaikka teet tahallasi ja harkiten syntiä.


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Niin juuri Dogmatikos! Sinä elät juuri nyt sellaisessa tilassa että tuossa tilassasi jatkamalla et varmasti peri autuutta. Autuus on yksin armosta, USKON kautta! Ei Jumalan sanan kieltämisen.

        Sinä luotat että sinun käy hyvin vaikka teet tahallasi ja harkiten syntiä.

        Olet sekava. Olet keksinyt jonkin oman teorian toisen autuuden perimisestä.


      • Näinseasiaon
        torre12 kirjoitti:

        Olet sekava. Olet keksinyt jonkin oman teorian toisen autuuden perimisestä.

        Älä sinä sekaannu mielipiteinesi asioihin joista et ymmärrä mitään!


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Älä sinä sekaannu mielipiteinesi asioihin joista et ymmärrä mitään!

        Minä skippaan kaikki ko.henkilön kommentit. Suosittelen sinullekin 🤓


      • hammas.keiju
        Näinseasiaon kirjoitti:

        Niin juuri Dogmatikos! Sinä elät juuri nyt sellaisessa tilassa että tuossa tilassasi jatkamalla et varmasti peri autuutta. Autuus on yksin armosta, USKON kautta! Ei Jumalan sanan kieltämisen.

        Sinä luotat että sinun käy hyvin vaikka teet tahallasi ja harkiten syntiä.

        Ja sinullako on oikeus tuomita toinen ihminen mainitsemassasi tilassa olevaksi?


      • Näinseasiaon
        hammas.keiju kirjoitti:

        Ja sinullako on oikeus tuomita toinen ihminen mainitsemassasi tilassa olevaksi?

        Ei pelkästään minulla vaan kaikilla joita Jumalan Henki kuljettaa.

        Parannusta on käsketty julistaa. Ei katumattomille suloista armoa julisteta vaan kovaa lakia että tulisivat tuntemaan syntinsä ja tekisivät parannuksen. Armoa julistetaan syntinsä tunnustaville.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Ja sinullako on oikeus tuomita toinen ihminen mainitsemassasi tilassa olevaksi?

        Toteaminen ei ole tuomitsemista 🤓 ihan turha yrittää rajoittaa sanan- ja mielipiteen vapautta syyttämällä tuomitsemisesta.


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Toteaminen ei ole tuomitsemista 🤓 ihan turha yrittää rajoittaa sanan- ja mielipiteen vapautta syyttämällä tuomitsemisesta.

        Mitattu mikä mitattu, naurettavaa selittelyä aikuisilta ihmisiltä.


      • hammas.keiju
        Näinseasiaon kirjoitti:

        Ei pelkästään minulla vaan kaikilla joita Jumalan Henki kuljettaa.

        Parannusta on käsketty julistaa. Ei katumattomille suloista armoa julisteta vaan kovaa lakia että tulisivat tuntemaan syntinsä ja tekisivät parannuksen. Armoa julistetaan syntinsä tunnustaville.

        Varsinainen teflonpannu, edes omista sanoistaan pysty vastaamaan. Tuoko on nyt sitä aitoa uskoa?
        Selityksiä kuin Runebergiltä.


      • hammas.keiju

        Papparaiset selittelemässä kirjoitteluaan, voi teitä ja pyhyyttänne.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Papparaiset selittelemässä kirjoitteluaan, voi teitä ja pyhyyttänne.

        Veikö hammaskeiju sinun papparaisen hampaat 😳❓


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Älä sinä sekaannu mielipiteinesi asioihin joista et ymmärrä mitään!

        Hah hah!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Veikö hammaskeiju sinun papparaisen hampaat 😳❓

        "Minä puhuttelen ihmisiä aina kauniisti".


      • sianpillu.pakkasella
        torre12 kirjoitti:

        "Minä puhuttelen ihmisiä aina kauniisti".

        Kuka sinun hampaasi on vienyt, sianpillu?


      • hammas.keiju

        Mihin sinä onneton minun sanojani tarvitset, yritä kasvaa ymmärtämään ettEi ole minun asiani selitellä sinun ja poikakaverisi kirjoittelua.


      • sianpillu.pakkasella kirjoitti:

        Kuka sinun hampaasi on vienyt, sianpillu?

        Eestistä ollut hammaslääkäri. Harmittaa todella.


      • torre12 kirjoitti:

        Eestistä ollut hammaslääkäri. Harmittaa todella.

        Ja toinen Seinäjoella ollut kunnallinen hammaslääkärini ilmoitti, ettei hän hoida alahampaita. Seinäjoki oli tuho.


      • ei.seiso.si
        torre12 kirjoitti:

        Ja toinen Seinäjoella ollut kunnallinen hammaslääkärini ilmoitti, ettei hän hoida alahampaita. Seinäjoki oli tuho.

        Urologisi oli varmaan kans virolainen.....


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Veikö hammaskeiju sinun papparaisen hampaat 😳❓

        Loppuivatko selitykset, hieno piirre uudestisyntyneeksi ilmoittautuneessa arvioida hammakalustoni sijaintia virheellisesti.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Loppuivatko selitykset, hieno piirre uudestisyntyneeksi ilmoittautuneessa arvioida hammakalustoni sijaintia virheellisesti.

        Selitykset ❓ Mitä selität ❓


      • hammas.keiju

        Kiitos kaunis osoittamastasi empatiakyvystä, huomattavaa parannusta selittelylahjakkuuteesi.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Kiitos kaunis osoittamastasi empatiakyvystä, huomattavaa parannusta selittelylahjakkuuteesi.

        Kerroppas nyt mitä sinä tälläkertaa minusta haluat 😄❓


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Selitykset ❓ Mitä selität ❓

        Oletteko satakiloisen poikakaverisi kanssa saman tehtaan pinnoittamia,millään tarttumattomalla teflonilla.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Oletteko satakiloisen poikakaverisi kanssa saman tehtaan pinnoittamia,millään tarttumattomalla teflonilla.

        Tytyhän yrittää olla taas vitsikäs 😂😂😂


      • ei.seiso.si kirjoitti:

        Urologisi oli varmaan kans virolainen.....

        Se virolainen sekoili pahemman kerran. Hän oli poistanut hyvät ylähampaani, ja soitti, että tulisin hoitamaan alahampaat. Mutta kun ei ollut vielä ylähampaita, niin ei voinut tehdä mitään alahampaille. Menin sinne tietäen, ettei siellä mitään tehtäisi. 15 minuuttia hän hääräsi niitä näitä, ja pyysi minua lähtemään.


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerroppas nyt mitä sinä tälläkertaa minusta haluat 😄❓

        Siinäkö oli sitten selitysten selitys, tällä kertaa?


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Siinäkö oli sitten selitysten selitys, tällä kertaa?

        Ihan miten sinulle sopii 😂😂😂


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Tytyhän yrittää olla taas vitsikäs 😂😂😂

        Kivaa olla vitsikäs naurettavalle, onko usko sinulle pelkkää selittelyä selitysten joukossa?


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Kivaa olla vitsikäs naurettavalle, onko usko sinulle pelkkää selittelyä selitysten joukossa?

        Oliko vielä muuta 😵


      • No toinen maksoi: mieheni.


      • onpa.romanttista
        torre12 kirjoitti:

        No toinen maksoi: mieheni.

        Mikset sitten käytä niitä vaan olet kaikissa kuvissa ilman hampaita....


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Oliko vielä muuta 😵

        Erinomainen vastaus todella upealla hymiöllä korostettuna, värien sommittelu kuvastaa miehekästä olemusta selittelykerhon nitrodiscossa.


      • hammas.keiju

        Joo, sain nautittua juuri iltapalan. Treenin jälkeen alkoi hiukoa ja selittelyketju teki nälkäiseksi.
        Miten, onko sinulla vielä sydämelläsi jotakin aloituksesta johtuviin selittelyihin liittyen.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Joo, sain nautittua juuri iltapalan. Treenin jälkeen alkoi hiukoa ja selittelyketju teki nälkäiseksi.
        Miten, onko sinulla vielä sydämelläsi jotakin aloituksesta johtuviin selittelyihin liittyen.

        😴😴😴😴


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        😴😴😴😴

        Kiitti, tuota juuri sinussa ajattelinkin, parhaita ominaisuuksiasi palstalla.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Kiitti, tuota juuri sinussa ajattelinkin, parhaita ominaisuuksiasi palstalla.

        Sinä saat sen aikaan 😴😴😴😴😴


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinä saat sen aikaan 😴😴😴😴😴

        Kuvastavatko nuo kuviot antamiasi suurenmoisia selityksiä aloituksen aihepiiriin?
        Olet etevä, varmasti luonnonlahjakkuus.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Kuvastavatko nuo kuviot antamiasi suurenmoisia selityksiä aloituksen aihepiiriin?
        Olet etevä, varmasti luonnonlahjakkuus.

        Mitä sitten 😴😴😴😵😴😵😴😵😴❓


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Mitä sitten 😴😴😴😵😴😵😴😵😴❓

        Aloitukseenko liittyvien Ontuvien selitysten tunnustusko kuvattuna tuossa?


      • Tyyrikselle
        torre12 kirjoitti:

        No toinen maksoi: mieheni.

        Tarkoitat siis exääsi.


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerroppas nyt mitä sinä tälläkertaa minusta haluat 😄❓

        Kyllä sinä tiedät. Olen homo.


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät. Olen homo.

        Hyvää ja siunattua päivää sinulle homo.


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Hyvää ja siunattua päivää sinulle homo.

        Nyt puhun jo itsenikin kanssa,

        Apua! Missä lääkkeet?


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Nyt puhun jo itsenikin kanssa,

        Apua! Missä lääkkeet?

        Sinulla saattaa olla todellakin ongelmia itsesi kanssa jutellessasi.
        Päätit sitten ryhtyä kirjoittelemaan käyttämälläni nimimerkillä, kiitos kunniasta ja tervetuloa hyvin hoidettujen hampaiden valtakuntaan.


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Sinulla saattaa olla todellakin ongelmia itsesi kanssa jutellessasi.
        Päätit sitten ryhtyä kirjoittelemaan käyttämälläni nimimerkillä, kiitos kunniasta ja tervetuloa hyvin hoidettujen hampaiden valtakuntaan.

        Tass kirjoitin itselleni. Minulla on ongelmia!


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Tass kirjoitin itselleni. Minulla on ongelmia!

        Älä ole huolissasi, kuulemani mukaan kaikkeen löytyy lääke ja ainahan voit tehdä parannuksen kuten älyllisesti ylivoimaiseksi maailmankaikkeudessa osoittautunut poikakaverisikin ilmaisee tehneensä.


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Älä ole huolissasi, kuulemani mukaan kaikkeen löytyy lääke ja ainahan voit tehdä parannuksen kuten älyllisesti ylivoimaiseksi maailmankaikkeudessa osoittautunut poikakaverisikin ilmaisee tehneensä.

        Sinulla eli minulla on siis poikakaveri. Sinähän tiedät millaista on olla homo, olet aina ollut homo!


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Sinulla eli minulla on siis poikakaveri. Sinähän tiedät millaista on olla homo, olet aina ollut homo!

        Valitan aito uskovainen ystäväni, olen ollut hetero koko ikäni ja edelleenkään samaa sukupuolta olevat eivät seksuaalisesti kiinnosta.
        Minkä lahkon edustajana kirjoittelet keskusteluissa toisten käyttämillä nimimerkeillä?
        Onko teidän lahkonne sessioissa tavanomaista naamioitua toiseksi?
        Teillä on varmaan ihan kivoja juttuja poikien kesken., mutta valitan ettei minusta ole lähtijäksi teidän juttuunne mukaan.


      • hammas.keiju

        Tiedän toki asiani paremmin kuin sinä, mahdatkohan olla edes aito uskovainen tai minkäänlaisessa uskossa kun et noin yksinkertaista asiaa tiedä.
        Jos olet seuraa etsimässä niin kehotan kääntymään poikarakkauden kaipuussasi nimimerkkien usko.vainen ja näinseasiaon puoleen.


      • hammas.keiju

        Tietolähteesi on pettänyt sinut tai siitä on paristot ehkä uusimisen tarpeessa.

        Ennenkuin jatkat fantasioissasi elämistä voisit kertoa miksi haluat minun olevan homo?
        Vaikutat ihmiseltä joka luulee omaavansa kaikkitietävyyden, ehkä kerrot siitäkin.
        Oletko kristitty uskovainen, hellari, vapaa seurakuntalainen tai joku muu?


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Tietolähteesi on pettänyt sinut tai siitä on paristot ehkä uusimisen tarpeessa.

        Ennenkuin jatkat fantasioissasi elämistä voisit kertoa miksi haluat minun olevan homo?
        Vaikutat ihmiseltä joka luulee omaavansa kaikkitietävyyden, ehkä kerrot siitäkin.
        Oletko kristitty uskovainen, hellari, vapaa seurakuntalainen tai joku muu?

        En halua kuulla enempää homofantasioistasi. Sinä,olet selkeästi metsästämässä täällä poikarakkautta ja kaksi kohdettasihan jo nimesitkin!

        Onnea homosteluun!


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        En halua kuulla enempää homofantasioistasi. Sinä,olet selkeästi metsästämässä täällä poikarakkautta ja kaksi kohdettasihan jo nimesitkin!

        Onnea homosteluun!

        Sinun homoseksuaalisuutesiko perustuu onneen? Se ehkä selittää tarpeesi yrittää saada tällaisesta heterostakin seuraa uskonnollisiin sessioihisi.
        Kurja juttu, sinulla kävi nyt huono flaksi ja joudut tyytymään vanhaan poikaporukkaasi.
        Sanotaanhan vanhassakin olevan vara parempi. Ja jos se siltä tuntuu niin ainahan voit kertoa täällä lisää itsestäsi ja ongelmistasl, luulisi voittavan poikaveriesi hullunhauskat selittelytkin.


      • hammas.keiju
        hammas.keiju kirjoitti:

        Sinun homoseksuaalisuutesiko perustuu onneen? Se ehkä selittää tarpeesi yrittää saada tällaisesta heterostakin seuraa uskonnollisiin sessioihisi.
        Kurja juttu, sinulla kävi nyt huono flaksi ja joudut tyytymään vanhaan poikaporukkaasi.
        Sanotaanhan vanhassakin olevan vara parempi. Ja jos se siltä tuntuu niin ainahan voit kertoa täällä lisää itsestäsi ja ongelmistasl, luulisi voittavan poikaveriesi hullunhauskat selittelytkin.

        Olet homoseksuaalisuuden ekspertti kaikella mahdollisella saralla. Olen huono neuvomaan sinua, vanhaa paatunutta homoa joka selkeästi hakee tältä palstalta seuraa.


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Veikö hammaskeiju sinun papparaisen hampaat 😳❓

        Vei.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät. Olen homo.

        Selvä 😶


      • karvaturri
        usko.vainen kirjoitti:

        Selvä 😶

        Voi miten tosi hurjan ihanaa nähdä sinunkin tekstejäsi pitkästä aikaa ja ilmeisesti olet ihan selvinpäinkin.
        Tollanen monimuotosuus lämmittää sydäntä, sähän nyt vaikutat ikääsi ja kuvan poskienleveydestä päätellen tollaselta kaikkiruokaselta ruuan ystävältä.


      • karvaturri
        usko.vainen kirjoitti:

        Selvä 😶

        Voi sinua höppänää.


      • karvaturri
        karvaturri kirjoitti:

        Voi sinua höppänää.

        Sinä senkin höpsö, ehän mun nimimerkkini mikään höppänä ole, Se on teijän ikäloppujen rikkauksia.


      • karvaturri
        usko.vainen kirjoitti:

        Selvä 😶

        Minä en ole enää selvä.


      • karvaturri
        karvaturri kirjoitti:

        Minä en ole enää selvä.

        Harmi kun toi uskis on kiinnostunu vaan teistä pojista, kunpa sais olla sen näppiksenä kun kirjottelee ihanan vahvoilla sormillaan noit uskonnollisii selityksiänsä.
        Mitä sä luulet voisko sen viä eheyttää sellaseks joka tykkäis nuoremmista tytöistäki, ohan se varpisti jo ikivanha mut silti se vois olla ihan kyvykäski viä ainaski ton mukaan miten niin kivasti selitteli tota alotusta. Selkeesti se on asioista hyvin perillä ainaki selvinpäin ollessa tai ainaki mä toivon sitä hartaasti.


      • karvaturri
        karvaturri kirjoitti:

        Minä en ole enää selvä.

        Kirjottelettexte poitsut uskiksen kaa täälä toisillenne niinku päissänne.


      • InhottavaRealisti.eirek
        karvaturri kirjoitti:

        Kirjottelettexte poitsut uskiksen kaa täälä toisillenne niinku päissänne.

        Hienoa yksinpuhelua :)


    • hihiihahaa

      Uskovaisen elämä on vaikeaa, kun aivot ovat kehitysvammaisen tasolla.

      • joitaintolkkuaviesteihin

        Kommentistasi päätellen, ateistien aivot ovat vielä tätäkin vähemmän kehittyneet.


    • ArmoJaTotuus

      Ei kannata kaikkea uskoa. Raamattu sanoo että vanhurskas lankeaa mutta nousee jälleen. Kyllä uskovillakin tulee helposti syntiä elämään mutta oikea suunta on huomata ne ja tehdä parannus. Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää, saa armon. Jos uskovan elämä perustuisi omaan onnistumiseen niin ei täältä juuri kukaan pääsisi iankaikkiseen elämään. Eiköhän se perustu ennenkaikkea Jeesuksen uskollisuuteen.

    • taastätäsamaa

      Onko nikki Näinsesiaon ihminen joka tietää sinun tehneen synnin, jota ei voi saada anteeksi?

      • hehhehh

        Näinseasiaon -nikki on usko.vainen.


      • Ei ole mutta uskovainen näyttää olevan 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei ole mutta uskovainen näyttää olevan 😉

        Antaapa tylyn kuvan uskovista.


      • JoukoErkkilä

        Naamasi on kuin sianpillu pakkasella.


      • JoukoErkkilä kirjoitti:

        Naamasi on kuin sianpillu pakkasella.

        Kaikkea sitä maatiloilla näkeekin!


    • Eenokki12

      Dogia. ei saa puhtaaksi edes mäntysuovallakaan. Sitten hän tunnustamalla ettei hänellä ole muuta uskoa kuin omaansa jonka on valiten ottanut vastaan homokirkolta koska se sopii vaikka metsän eläimille. En sano että Dog. olisi tehnyt Pyhän Hengen pilkan vaikka hän on jumalattomista pahimpia, mutta Pyhän Hengen pilkka sopii niihin jotka luopuvat uskosta tieten tahtoen ja palajavat maailmaan takaisin. He eivät kiinnostu taivaasta eikä helvetistä.

    • Eenokki12

      Dog. on kylpenyt koko elämänsä ajan pyhien marttyyrien veressä ja julistanut heidät saarnatuolista jumalattomiksi ja kirkon ulkopuolisiksi joilla ei ole pelastusta. Tämä on homokirkon oppia. Osoita Dog. uskosi. Julista jumalattomille parannusta ja luopumista synneistä niin saat tuta mitä on olla tunnustava uskova. Sekö sinut tekee puhtaaksi että julistat tunnustuksellista uskoa vastaan. Aika on lyhyt mr. Dog. (lyhennys) missä vietät iäisyytesi?

      • taastätäsamaa

        Kirouksesi arvio

        Vaikutelma on sekava, kuin olisit lyönyt kyynärpääsi pöydänkulmaan, tahallasi repäissyt vaatteesi ja huviksesi huudat. Annan arvosanaksi 7 koska mäntysuopapesu on ontuva yhdistettynä " kylpyyn koko elämänsä ajan pyhien marttyyrien veressä".

        Seuraavassa purkauksesasi tarkista osasten yhteensopivuus.


      • Eenokki12
        taastätäsamaa kirjoitti:

        Kirouksesi arvio

        Vaikutelma on sekava, kuin olisit lyönyt kyynärpääsi pöydänkulmaan, tahallasi repäissyt vaatteesi ja huviksesi huudat. Annan arvosanaksi 7 koska mäntysuopapesu on ontuva yhdistettynä " kylpyyn koko elämänsä ajan pyhien marttyyrien veressä".

        Seuraavassa purkauksesasi tarkista osasten yhteensopivuus.

        Purkaudu sinä vuoteessasi jos se vielä on mahdollista ja kiroa tyhjät pallerosi se ainakin on mahdollista sinulle. Dog:lle riittää joskun mäntysuopapesu, mutta sinulle suosittelen hieman laimennettua lipeävettä alapesuksi, mutta älä juo sitä.


      • taastätäsamaa

        Ahaa. Siirrät tähtäimesi minua kohti. Jos joku on vielä tähän asti luullut sinua jonkin sortin uskovaiseksi, niin nyt paljastit muutakin. Se toinen on totuus sinusta ja sitä toista en sano.


    • TeeParannus

      "Näinseasiaon kirjoittaa: <<Niin on, mutta sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista eli sitä kun luotat armoon ja samalla tahallisesti ja harkiten elät synnissä. Tilasi on siis sellainen että uskot että sinulle käy armon takia hyvin vaikka tahallasi pilkkaat Armon Henkeä.<<"

      Tämä viesti Dogille on rakkautta ja armoa, jos vaan Dog tämän vastaanottaa sillä tavalla kuin lukemattomat ihmiset ottivat vastaan Jeesuksen kehoituksen tehdä parannus ja uskoa evankeliumi.

      Matt. 3:10
      Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.


      Luuk. 3:9
      Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."

      Ota Dogmatikos tämän rakkautena ja kehoituksena tekemään parannus pois liberaalista opista kohti Kristuksen vastaanottamista elämääsi.

      • Veikkaatko, ettei Dogmatikos tee hyvää hedelmää? Sinäkö sen päätät?


      • eitartteveikata
        torre12 kirjoitti:

        Veikkaatko, ettei Dogmatikos tee hyvää hedelmää? Sinäkö sen päätät?

        Ei tarvitse veikata. Dogmatikosksen kirjoitukset täällä ovat oman järjen päätelmiä ja sekularistien nuoleskelua.


      • eitartteveikata kirjoitti:

        Ei tarvitse veikata. Dogmatikosksen kirjoitukset täällä ovat oman järjen päätelmiä ja sekularistien nuoleskelua.

        Itseäni on vähän ärsyttänyt, että niinkin viisas ja lukenut mies puhuu UT:sta kuin se olisi täyttä totta. Minua ei ainakaan sellainen saa lumoihinsa.


      • No joku sanoo oman arvionsa Dogmastikosista, samoin minä. Mikä on ongelma?


      • ryti.putki

        Sanoistasi jää vaikutelma kuin olisit antanut omien tulkintojesi Pyhistä Sanoista olevan Korkeimman johdatusta tärkeämpää.
        Toivottavasti olen väärässä.

        Anna Jeesukselle sydämestäsi se paikka jonka vaikutat täyttäneen omilla sanoillasi.


    • Tänä päivänä on jo paljastunut aika paljon asioita, mitä siellä pyhyyden suojassa on puuhasteltu. Käytetty hyväksi nunnia, naisia, poikia, lapsia. Manattu ja maaniteltu. peloteltu ja paneskeltu, oltu pahennukseksi ja pyhitykseksi.

      Pyhille kun kuulemma kaikki on pyhää, ja yhteistä.

      Kukaan ei ole saanut arvostella, se on ollut pyhän pilkkaamista ja siitä joutuu helvettiin. Se on ollut kuin näkymätön muuri, jota kukaan ei ole uskaltannut helvetin pelossa ylittää, sisällä olevaa ei ole saanut nähdä, koska siellä on saastaa ja laittomuutta. Jos taas sisälle menee, kaikki ovat armosta osalliseksi tulleet, ja ketään ei tuomita, teki mitä tahansa.

      Melkoinen manipulaattori . Olen todella sanaton tämän pyhyyden porteilla ja onnellinen siitä, että minua se ei voi vangita. Ihana olla vapaa.

    • En tiedä mitä aikoinaan on tarkoitettu Pyhällä hengellä.

      Liittyykö se pyhäpäivään, sunnuntaipäivään, jolla on kävelty sapatin yli. Näin voi olla.
      Se on lisäksi paisunut joksikin pyhyyden suojaksi, jonka kirkko lupaa jos liittyy joukkoon. Kerettiläisillä ei ollut tätä suojaa. He olivat tämän lain suojattomia.

      Henkilökohtaisesti rakastan raikasta tuulta hengittääkseni. Varsinkin kevättuuli joka kertoo kesän tulosta, elämän ylösnousemuksesta jään ja lumen alta, valosta, kasvusta, elämän elpymisestä, kukista ja kauneudesta. Luonto pukee morsiuspuvun yllensä, valkoisin kukin ja tuoksuin. Vaikka juhla on lyhyt, se on aina riemullinen.

      • riitaisavoima1

        Se termi kuuluu oikeasti olla Totuuden henki, jonka Jeesus sanoi, mutta Paavali muutti sen termiksi Pyhä henki.


      • korjataan.virhe
        riitaisavoima1 kirjoitti:

        Se termi kuuluu oikeasti olla Totuuden henki, jonka Jeesus sanoi, mutta Paavali muutti sen termiksi Pyhä henki.

        Väärin. Evankeliumeissa mainitaan totuuden Henki, ei Totuuden Henki, parikertaa. Sensijaan Pyhä Henki mainitaan parikymmentä kertaa.


      • jälkilisäyksiä1

        Sehän vai ilmentää sitä tosiasiaa, että Paavali on voittanut Jeesuksen jälkikirjoitusvaiheessa.

        Apost.:

        19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.


    • InhottavaRealistieikirj

      Mitä väliä sulla lopulta on, vaikka joku näistä veijareista täällä jotakin huuteleekin?

      Eiköhän tilanne kuitenkin liene se, että me veronmaksajat maksamme näiden ressukoiden uhoamisen. Pitää kai poikien edes jotenkin saada päteä?

      • Kysyjäx.on.myös.IR

        Onko nikkisi bannattu?


      • Kysyjäx.on.myös.IR kirjoitti:

        Onko nikkisi bannattu?

        Ei tuo kai mikään ihme olisi, niin monella palstalla käy henkilöön kohdistuvaa pilkkaamisagendaansa. Kannatta muistaa Ilmestyskirjan sanat: Joka hillitsee sanansa, on taitava, ja mielensä malttava on ymmärtäväinen mies. Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on; joka huulensa sulkee, on ymmärtäväinen.
        Mielenkiinnosta olen tullut seuraamaan tännekin keskusteluansa.


    • millävoimallatoimitte1

      Tuleeko mieleen miksi Jumala karkotti teidät paratiisista - antoi kadotustuomion - kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan?

      No, joka tapauksessa hyvä oli että karkotti - siellä olisi melkoinen meno ja meininki, jos olisitte päässeet/jääneet sisäpuolelle.

      Joka tapauksessa minulla on sellainen tunne, ettei sinne takaisinmenijöistäkään tule minkäänlaista tunkua.

    • Näinseasiaon

      Pitänee vastata tähän jotain, mutta vaan yhden ainoan kerran, koska Dogmatikokseen näyttää sattuneen kivuliaasti totuuden sanominen hänen tilastaan ja hän sai aiheesta tällaisen itkupotkuraivarin.

      Kyllä Dogmatikos tietää vallan hyvin ettei Raamatussa mainittu tila, jota Jeesus kutsui Pyhän hengen pilkkaamiseksi, ole mikään yksittäinen tietty synti joka on tehty tai jätetty tekemättä. Pelkkää pahansuopuuttaan, ja saadakseen aiheen suoltaa patoutunutta vihaansa hän esittää että "Näinseasiaon väittää minun tehneen synnin jota ei voi saada anteeksi" (kts. aloitus)

      Dogmatikos siis tahallaan vääristelee sanomisiani uskoen että kun tarpeeksi toistaa valhetta, se muuttuu totuudeksi. Ymmärrän toisaalta kyllä katkeruuden, sillä olen tuonut esille hänen sielunsa paatuneisuuden ja pappisvalan rikkomisen, mikä tietenkin inhimillisesti katsoen tuntuu hänestä kivuliaalta, mutta kyllä minä annan anteeksi, tietenkin! Ja toivon että Dogmatikos tulisi lopulta tuntemaan totuuden sillä nyt hän ei ole sillä tiellä.

      Mutta selitettäköön tietämättömille mitä Pyhän Hengen pilkkaaminen tarkoittaa. Dogmatikos sen jo kyllä tietää sillä hän on vuosia tapaperin sen ilmaissut, vaikka nyt näytteleekin tietämätöntä kähistäkseen kiukkuista kähyään.

      Se ei ole mikään monimutkainen asia eikä mikään yksittäinen teko, jonka tekemistä ei voi saada anteeksi, vaan ihan yksinketaisesti ja lapsenomaisesti selitettynä tila jossa ihminen pilkkaa Armon henkeä, on sellainen jossa tehdään tahallaan syntiä luottaen samalla että ei minulle kuinkaan käy.

      Tahallisesti synnissä loppuun asti elävä ei kuitenkaan saa anteeksi. Vaikka siis kaikki synnit ihmisten lapsille annetaankin anteeksi, niin tahallista synnissä elämistä loppuun asti ei anneta, joten yksikään ihminen, olisitten pappi, piispa tai tavallinen tallaaja, EI voi luottaa siihen että "minäpä en tee parannusta enkä tunnusta syntejäni, vaan jatkan iloiten synnissä ja pilkkaamisissani loppuun asti" -asenteella perii iankaikkisen taivaan ja armon.

      TÄTÄ, eikä mitään muuta tarkoittaa Armon Hengen pilkkaaminen. Sitä että luotetaan armoon ja tehdään tahallaan syntiä, eletää tahallaan paatumuksessa eikä edes haluta tehdä parannusta. Sitä ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevasa elämässä! Siis että jos jatkaa tätä paatumustaan (Pyhän Hengen pilkkaamista) loppuun asti, niin ei saa anteeksi. Ei voi luottaa että tahallinen pahantekijä tai pilkkaaja, kuten Dogmatikos perii armon pahanteollaan.

      SEN SIJAAN: Kaikki synnit annetaan imisten lapsille anteeksi, NIILLE jotka niitä katuvat, ei katumattomille! Katumaton siis elää Pyhän Hengen pilkassa. Mutta jos hän katuu ja tekee parannuksen, hän saa anteeksi! Tämä koskee kaikkia maailman ihmisiä, myös Dogmatikosta, joten vaikka Dogmatikos nyt kipeää saatuaan itkee ja parkuu julkisesti, hänelle ei ole todellisuudessa sanottu mitään muuta kuin että jos hän ei tee parannusta, hän ei peri taivaan valtakuntaa!

      Ei sen kummempaa. Mutta en minä uskokaan että hänen pohjaton raivonsa tähän loppuu, vaan hän aikoo jatkaa valheidensa levittämistä ja pahanpuhumista sekä minusta että kaikista oikeista jumalanlapsista! Sen me ihan mielellämme kärsimme sillä evankeliumin viholliset eivät voi sietää vanhurskaita. Me olemme sanomamme kanssa kuin poltinrauta heidän kipeän omantuntonsa päällä.

      • Olet sinäkin. Keksit oman teorian Pyhän Hengen pilkkaamiselle, jolla saat lyötyä muut maahan.

        Jeesus sanoi, että kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi; paitsi ei Pyhän Hengen pilkkaa. Hän ei lisännyt siihen mitään. Mutta sinä lisäät.


      • Näinseasiaon
        torre12 kirjoitti:

        Olet sinäkin. Keksit oman teorian Pyhän Hengen pilkkaamiselle, jolla saat lyötyä muut maahan.

        Jeesus sanoi, että kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi; paitsi ei Pyhän Hengen pilkkaa. Hän ei lisännyt siihen mitään. Mutta sinä lisäät.

        Koirat haukkuu - karavaani kulkee...


      • tuo.maril.le

        Seiso sanojesi takana kuin mies, kiemurtelematta sepittämättä selityksiä.


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Koirat haukkuu - karavaani kulkee...

        Niin. Jeesus on sanansa sanonut. Turha enää mutista.


      • pysytääntotuudessa1

        Kuulkaapa, kun Jeesus ei ole puhunut mitään Pyhästä hengestä, kun tuon termin on lanseerannut vasta Paavali monta vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Löytyy edeltä ja myös tarkistettavaiksi apostelientekojen 19. luvusta. Ja jos se on löydettävissä evankeliumeista Jeesuksen sanomana, niin kyse on täysin samasta asiasta kuin ehtoollisen asetussanoissa - ne on lisätty evankeliumeihin Jeesuksen suuhun myöhemmin. Paavali itse tunnustaa antaneensa ne - kuten kaiken muunkin. Olen kovin pahoillani tilanteesta, mutta on täysin mahdollista, että tällä hetkellä Pyhä henki -terminäkin on edellä mainitusta syystä mahdollinen karkottamaan kirjanoppineen kirkonmiehen tältä palstalta.


      • tuo.mareil.le
        pysytääntotuudessa1 kirjoitti:

        Kuulkaapa, kun Jeesus ei ole puhunut mitään Pyhästä hengestä, kun tuon termin on lanseerannut vasta Paavali monta vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Löytyy edeltä ja myös tarkistettavaiksi apostelientekojen 19. luvusta. Ja jos se on löydettävissä evankeliumeista Jeesuksen sanomana, niin kyse on täysin samasta asiasta kuin ehtoollisen asetussanoissa - ne on lisätty evankeliumeihin Jeesuksen suuhun myöhemmin. Paavali itse tunnustaa antaneensa ne - kuten kaiken muunkin. Olen kovin pahoillani tilanteesta, mutta on täysin mahdollista, että tällä hetkellä Pyhä henki -terminäkin on edellä mainitusta syystä mahdollinen karkottamaan kirjanoppineen kirkonmiehen tältä palstalta.

        Tarkoittaako tämän ketjun asiasisältö, ettei kukaan tiedä mistään mitään ja jokainen tulkitsee kaikkitietävänä mielensä mukaan?
        Jos Kirkon oppi on virheellistä, niin kaiketi jollain on surkean rutinan sijaan kanttia saattaa asia Kirkolliskokouksen asialistalle.


    • VapahtajaOletSinä

      Jos olet pilkannut "pyhää henkeä" niin ole ylpeä siitä. Olet toiminut kaikkivaltiaan tahdon mukaan - eihän kukaan voimitenkään muutoin toimia.
      Nämä tuomitsijat on jo tuomittu elinikäiseen kärvistelyyn valehtelusta.
      Elä elämäsi - pelastaudu uskonyhteisöstä.

    • äysin sama, mitä "Näinseasiaon" sanoo. Hän on joko tosiasioista piittaamaton fundamentalisti tai trolli. Tai - molempia.

    • ÄläTuomitse

      Kirkon papit melkein kaikki myös lausuvat tuomioita ihmisille, koska lupaavat kasteen armon kautta pelastustuomioita jumalattomille ihmisille.

      Mutta tuomio on Jumalan Raamatun mukaan eikä papeilla ole oikeutta tuomitsimisiin.

      Se mitä Jumala lupaa, on että jokainen joka on ottanut vastaan uskon Jeesukseen, niin pelastuu ja hänen perhekuntansa. Eli ota vastaan usko Jeesukseen, kun Hän sinua kutsuu ja sitten siinä uudessa todellisuudessa elä elämääsi Kristuksen Pyhän Hengen ohjauksessa. Amen

      • oletko.eksyttäjä

        Ketjussa on tullut aika vahvasti esille, ettei kukaan tänne kirjoitteleva tunnu tietävän oikeasti muuta kuin kaikkien toisten olevan väärässä.

        Ketä nyt enää uskonnollisissa asioissa voi uskoa kun aidoiksi uskoviksi itsensä nimittäneiden tulkinnat vaikuttavat kyseenalaistetuilta.


    • omaa.tulkintaa

      "Niin on, mutta sinä elät tilassa jota Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi. Kaikki synnit ihmisille annetaan anteeksi, sanoo Pyhä Raamattu, mutta ei Armon Hengen pilkkaamista eli sitä kun luotat armoon ja samalla tahallisesti ja harkiten elät synnissä."

      LHPK uskoo Raamatun mukaan, että synti ei pääse Jumalan valtakuntaan, mutta LHPK ei nimeä, kuka elää synnissä ja kuka ei, ja kuka on tehnyt synnin Pyhää Henkeä vastaan. Näinseasiaon esittää omaa tulkintaansa, joka ei ole LHPK:n tulkinta.

      • tiedäpaikkasi

        Lähetyshiippakunnan on oltava aamainen, sillä Näinseasiaon on Jumalasta seuraava.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe