Paljonko syödä suolaa jos...

Juon

Suolaa ihminen ei paljoa tarvitse, ainakaan yleensä käsittääkseni. Mutta eikö runsas veden juominen huuhdo suoloja pois? Minua mietityttää siis tälläinen: Juon päivittäin ainakin kuusi litraa vettä päivässä.
Kusella kävin yksi normaali päivä jolloin tein laskin virtsaamiskerrat tukkimiehinpäiväkirjalla niin 19kertaa Minulla on paljon lihasten nykimistä ja jos syön vähemmän suolaa kuin normaalisti (paljon) niin alkaa lisäksi suonenvedot.
Myös kaliumia saan paljon ruuasta ja verenpaineeni ovat alhaisen puoleiset.

Eli voiko syödä paljon suolaa jos juo paljon?

6

145

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suolafani

Älä usko kaikkea paskaa, mitä THL uskottelee.
      Ihminen tarvitsee suolaa.
      Ihmisen elintoiminnot perustuvat tarpeelliseen määrään suolaa.

Jenkit teki kauan sitten kokeen suolaa syövien ja täysin suolattamien kesken.
      Koe piti keskeyttää, kun suolattamien ryhmässä kaksi ihmistä kuoli suolanpuutteeseen.

Suola on erittäin tarpeellinen ihmisen kaikille elintoiminoille.

Suolan tarve vaihtelee ihmisillä erittäin paljon!

Toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän!

Tarkkaile , että millä suolamäärällä elintoimintosi sujuvat parhaiten ja käytä se suolamäärä päivittäin.

• liikaavettä

Höpöhöpöä. Ihminen tarvitsee suolaa murto-osan siitä, mitä yleensä saa.
        Ei se tarkoita täydellistä suolattomuutta.

Miksi aloittaja juo 6 litraa vettä päivässä ja käy 19 kertaa pissalla?? Outoa. Onko tuo nyt jonkin uskomusvaihtoehtohoidon neuvo?
        Kyllähän tuolla määrällä suolat häviää, mutta miksi?

• veeäm43

Selittämätöntä velttoutta.

Viime kesänä alkoi olo olemaan käsittämättömän "vetelä". En ymmärtänyt syytä.
      Epäilin ikärin testojen olevan alhaalla tai stressihormoonin, kortisolin liian ylhäällä.
      Heinäkuun lopulla kävin Terveystalolla kokeissa.
      Testot olivat erinomaisessa tasossa ja kortisoli oli viitearvojen keskialueella.
      Mitä sitten?

Olimme olleet kevään Espanjassa jossa oli ollut niihinkin oloihin epätavallisen kuumaa. Kun kotiuduimme niin paahde vaan jatkui.
      Velttous? SUOLAN PUUTETTA! Olin muinaisuudessa pudottanut radikaalisti suolamistani siirtyen pelkästään mineraalisuolaan jota sitäkin käytin niukasti. Valmiista tuotteista, kuten leivästä, katsoin koostumuksen ml. suolapitoisuuden.

Lääkkeet olivat yksinkertaiset. Ryhdyin mm. syömieni keitettyjen kananmunien puolikkaiden päälle lätkäisemään sillipalan. Kaappiini ilmestyi paketti hienoa merisuolaa, jne.
      Ei kannata liioitella suuntaan eikä toiseen!

• helteellähikoileesuolat

Helteellä pitääkin muistaa suolojensaanti, koska hikoilee sitä paljon pois. Esim. Vichyn juonti on hyvä, parempi kuin pelkän veden. Talvella ihan eri juttu.
        Tuosta merisuolasta, onkohan siinä jodia... Yleensä jodia ei saa paljoa ruoasta.

• papat

Ihmisen suola on merisuolaa ei mitään vuorisuolaa

• Eikö ennemmin kannattaisi ruveta juomaan vähemmän vettä kuin alkaa lisäämään suolan ottoa sen vuoksi, että juo vettä liikaa?

Menee ehdotukseni enemmän logiikan kuin lääketieteen puolelle. ; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe