työtön sairaslomalla

sauvakävelijä

Tuli heitettyä volttia, ja jalka on kipsissä seuraavat 6 viikkoa. En ottanut sairaslomatodistusta kun koipea kipsattiin, mutta nyt työkkäristä soiteltiin ja käskettiin muistakin syistä hankkia lääkärin todistys työkyvyn tasosta. kai se sairaslomakin pitää hakea, mutta miten sairasloma sotkee ansiosidonnaisen saanniin ja minne se saikku-.todistus toimitetaan, ja mitenkä? Onko kohtalotovereita, osaako joku neuvoa.

15

108

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosimple

Järjestää niin, ettei kaikille luukuille riitä papereita. Oli niillä joku luukultaluukulle-palvelulakkin joskus, muttei ne siitä välitä.

• kehari_tuki

Sarjassamme keksimällä keksityt PROVOyritykset:

"Tuli heitettyä volttia, ja jalka on kipsissä seuraavat 6 viikkoa. En ottanut sairaslomatodistusta kun koipea kipsattiin, mutta nyt työkkäristä soiteltiin ja käskettiin muistakin syistä hankkia lääkärin todistys työkyvyn tasosta. kai se sairaslomakin pitää hakea, mutta miten sairasloma sotkee ansiosidonnaisen saanniin ja minne se saikku-.todistus toimitetaan, ja mitenkä? Onko kohtalotovereita, osaako joku neuvoa."

Nää on näitä vaikeita kysymyksiä .

Kuten esim. miksi ei onnettomuudessa ollut ja kipsattu aloittaja ottanut sairaslomalappua, jonka lääkäri tuossa tilanteessa jo automaattisestikin on valmis kirjoittamaan?

Miksi työkkäristä soitetaan ja käsketään hankkia "muistakin syistä" todistus työkyvyn tasosta?

Kun työkkäri on todistusta pyytänyt, niin miksi aloittaja vielä kyselee, mihin todistus pitää toimittaa?

Ja että mitenkä se todistus toimitetaan?

Aloittaja etsii kohtalotovereita. Löystyisköhän diagnosoimattomien kehitysvammaisten tukiyhdistyksestä ehkä?

• Hihihihi

Niitä löytyy pellehermannin sirkuskoulusta, kun noin volttejaki heitellään.

• Äääääliööö

Kylläpä on tyhjäpäisen ääliö provo vielä lisäksi. Pölhökustaa ei ottanut saikkulappoa, sairaslomalla ansiopäivärahan 500 päivän täyttyminen siirtyisi 6 viikkoo eteenpäin.

• Pitkäaikatyötön

500 päivää ansiosidonnaista saavat nykyään vain 58 vuotta täyttäneet, joille on kertynyt 5 vuotta työhistoriaa viimeisten 20 vuoden aikana. Tai jos jollain on vielä ennen vuotta 2017 alkanut enimmäismaksuaika, tai jos on yli kuusikymppisenä lisäpäivillä.

• Sowhataf

No olkoot nyt sitte 400 tai 300 päivää ihan sama, mutta kumminki sairauspäiväraha siirtää sen päättymisaikaa. Mistä tiedät vaikka tämä provo aloittaja olisikin juuri noi edellytykset täyttänyt?

• Pitkäaikatyötön
        Sowhataf kirjoitti:

No olkoot nyt sitte 400 tai 300 päivää ihan sama, mutta kumminki sairauspäiväraha siirtää sen päättymisaikaa. Mistä tiedät vaikka tämä provo aloittaja olisikin juuri noi edellytykset täyttänyt?

"Mistä tiedät vaikka tämä provo aloittaja olisikin juuri noi edellytykset täyttänyt?"

En tiedäkään, mutta nimimerkki Äääääliööö oli tietävinään, ettei täytä.

• Hihiiprovo

Onko nuppi niin sekaisin, että työkkäriin pitää toimittaa lausunto, etteivät lähetä työmaan sijaan pyöreään huoneeseen..

• näinpäseon

Korvaukset napsahtaa poikki, ja joudut kelan sairauspäivärahalle. Koska et ole työkykyinen etkä voi ottaa työtä vastaan niin et saa korvauksia. Sairaslomassa on 10 pv karenssi jolta et saa rahaa ollenkaan. Olet siis rahaton 10 päivää.

• Luuloeioletietoo

Väärä vastaus. Ansiopäiväraha maksetaan sairauspäivärahan omavastuu päiviltä.

• kjhgfdfg

Kyllä töitä pystyy etsiin vaikka olis kipeä Työn aloitus päiväksi voi sopia tulevan työnantajansa kanssa minkä tahansa vuuuuuven töiden aloitushan ei ole sellaista että heti huomenna.
      Eli ei työtön mitään sairaslomia tarvi

• Janetskij

Kyllä työtön tarvitsee sairasloman jos se vamma tai haitta estää työnsaannin jollaintapaa. Enemmän ihmettelen vaan vaivaisia jotka joutuu olemaan aktiivimallin alla vaikkei se toimi. Itselläni ikää 56 vuotta, hampaitakin puuttuu ja nivelrikko vaivaa jo toistakin lonkkaa. Olen nytkin kolmen kuukauden työkokeilussa vaikka vasen, leikkaamaton lonkka ihan sikakipeä. En ehtinyt kirjautua sairaslomalle kun työkkäri yllätti.
      Jopa työkokeilun aikana mulla on mahdollisuus sairauslomaan jos on tarve. Menen vain päivystykseen terveysasemalle jos tilanne vaatii.
      Kys työpaikalla ei ole työterveyspalvelua vaan kaikki joutuu käymään muualla.

Ja tuolle yhdelle tyypille tiedoksi että kyllä,töihin voi joutua aikalailla yllättäenkin.
      Mun kaverille tuli kirje että pitää hakea tähän työpaikkaan ja aikaa annettiin tyyliin sillä kys viikolla.
      Työkkärin kirjeillä on kumma taipumus muuten kulkea useampia vuorokausia ihan muutaman kilometrin matkoilla.
      Itse odotin aikanaan päätöstä palkkatuesta.
      Sain palkkatuen mutta myöhästyin sieltä koska työkkärin kirje asiasta saapui minulle vasta sen päivän illalla kun minun olisi pitänyt jo olla töissä aamulla.
      Soitin tietysti heti aamusta sinne ja asia sovittiin työpaikans kanssa sotkematta työkkäriä koko asiaan sen enempää.

• mitäänlomiatarvi

"Mun kaverille tuli kirje että pitää hakea tähän työpaikkaan ja aikaa annettiin tyyliin sillä kys viikolla."

Ei se että hakee johonkin työpaikkaan viellä tarkoita että aikoo siellä ruveta töitä tekemään?
        Enstenhän sovitaan tapaaminen? senhän voi sopia ensi vuodelle jos ei aikasemmin ehdi?
        Ja yleensä palkka ja luontaisedut niin pienet että työntekijän ei kannata kyseistä työtä vastaanottaa.

• Huuhaaaaa
        mitäänlomiatarvi kirjoitti:

"Mun kaverille tuli kirje että pitää hakea tähän työpaikkaan ja aikaa annettiin tyyliin sillä kys viikolla."

Ei se että hakee johonkin työpaikkaan viellä tarkoita että aikoo siellä ruveta töitä tekemään?
        Enstenhän sovitaan tapaaminen? senhän voi sopia ensi vuodelle jos ei aikasemmin ehdi?
        Ja yleensä palkka ja luontaisedut niin pienet että työntekijän ei kannata kyseistä työtä vastaanottaa.

Kaikki postit kulkevat nykyään useamman päivän. Oliko sun kaveri niin kova sälli tekemään töitä, että oli varma, että just hänet valitaan tuohon työpaikkaan. Kauheeta, ku viikko aikaa hakee työpaikkaa. En mä ainakaan millään ehtisi, kun olen tässä kymmenkunta vuotta hakenut töitä..

• Tiimitoimii

Oli se varma työpaikka. Pellehermannin sirkuskouluun tirehtöörin paikka. Ei noihin vaan ketä tahansa valita. Pellehermannin lupasi tuon paikan mulle, kun heitin pari volttia kipsatulla jalallani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe