Miksi Jeesus on Jumala?

Tässä kymmenen Raamatun paikkaa, jotka opettavat, että Jeesus on JUMALA.

10) Apostoli Tuomas todistaa: Joh. 20:27-28
9) Apostoli Pietari todistaa: 2. Piet. 1:1
8) Apostoli Paavali todistaa: Tiit. 2:12-14
7) Apostoli Johannes todistaa: Joh. 1:1-3; 1:14
6) Profeetta Jesaja todistaa: Jes. 9:6
5) Juutalaiset, jotka ristiinnaulitisivat tunnistivat: Joh. 5:18; Joh. 10:33
4) Jeesus antaa iankaikkisen elämän ja synnit anteeksi: Joh. 10:27-28; Mark. 2:5-7
3) Jeesuksen veri on Jumalan veri: Apt. 20:28
2) Jeesus sanoi olevansa Minä olen sekä Alfa ja Omega: Joh. 8:58; Ilm. 22:12-13
1) Jumala todistaa: Hepr. 1:8.

Aika vakuuttava todistajien luettelo. Jos väittää, ettei Jeesus ole Jumala, niin joudut hylkäämään kohdat yksi toisensa jälkeen. Myös tuon viimeisenä olevan kohdan, jossa Jumala itse todistaa.

Lähde: https://www.youtube.com/watch?v=R9OGg6qPwTo

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haastan kaikki mukaan, jotka väittävät, ettei Jeesus ole Jumala. Voitte aloittaa tekemällä aloituksen tyhjäksi aloituksen listan.

      • Helposti voi haasteeseen vastata.

        Yhtään aikalaistodistajaa ei ole, mitään ei huomattu väitetyn jeesuksen eläessä.

        Kaikki väitetystä jeesuksesta kirjoitettu on kirjoitettu vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

        Lopeta siis valehtelu, kyseessä on satuolento.


      • he-malle
        he-ma kirjoitti:

        Helposti voi haasteeseen vastata.

        Yhtään aikalaistodistajaa ei ole, mitään ei huomattu väitetyn jeesuksen eläessä.

        Kaikki väitetystä jeesuksesta kirjoitettu on kirjoitettu vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

        Lopeta siis valehtelu, kyseessä on satuolento.

        SE on vain sinun subjektiivisen ahtaan elämäsi tulkinta. Eli katso vain peiliisi ja totea, että olet rampautunut pieneen marginaaliin tässä elämänkierrossa.
        Siksi elämä on sinulle satuolentoa, jossa kumpuaa Pyhä rakkaus elämään.
        Vaan sinun jumalaton harhasi - omaan minääsi näkyy maailmassa, jossa pahuus kumpuaa.
        Ja siinä voidaan sanoa, että jumalaa ei teissä ole.

        Olette pahoja ja saastaisia, sekä elämänne loppupalkka on tämä kuoleman osa.
        Eli se tahtonne todella toteutuu ja siksipä lapsennekin ryystää sinunkin osaasi elämäänne ja kiitä sydäntäsi, että he ovat sinun tähtesi maailmassa huumeissa, tapettuna, raiskattuna, riistettynä jne. jne. eli juuri siksi, että olet tuollainen. Se on juuri sitä, että ei siinä ole Jumalaa. Se jumalasi on sinä itse - siis pahuus. Sitä se on.

        Eli katso peiliisi He-man.

        Jos tätä ei tajua, jotain puuttuu korvienvälistä. Tai vaihtoehto on sitä, että katsot vain väärään paikkaan ja siltä pohjalta teet vääriä johtopäätöksiä.


      • he-malle kirjoitti:

        SE on vain sinun subjektiivisen ahtaan elämäsi tulkinta. Eli katso vain peiliisi ja totea, että olet rampautunut pieneen marginaaliin tässä elämänkierrossa.
        Siksi elämä on sinulle satuolentoa, jossa kumpuaa Pyhä rakkaus elämään.
        Vaan sinun jumalaton harhasi - omaan minääsi näkyy maailmassa, jossa pahuus kumpuaa.
        Ja siinä voidaan sanoa, että jumalaa ei teissä ole.

        Olette pahoja ja saastaisia, sekä elämänne loppupalkka on tämä kuoleman osa.
        Eli se tahtonne todella toteutuu ja siksipä lapsennekin ryystää sinunkin osaasi elämäänne ja kiitä sydäntäsi, että he ovat sinun tähtesi maailmassa huumeissa, tapettuna, raiskattuna, riistettynä jne. jne. eli juuri siksi, että olet tuollainen. Se on juuri sitä, että ei siinä ole Jumalaa. Se jumalasi on sinä itse - siis pahuus. Sitä se on.

        Eli katso peiliisi He-man.

        Jos tätä ei tajua, jotain puuttuu korvienvälistä. Tai vaihtoehto on sitä, että katsot vain väärään paikkaan ja siltä pohjalta teet vääriä johtopäätöksiä.

        Järkevä ihminen ei pidä satuolentoa jumalanaan.

        Valitan järkesi puutteellisuutta ja epäjumaluskoasi. Voin vain toivoa epätodennäköisen oikean jumalan olevan olemassa ja kutsuvan sinut aikanaan tuomille epäjumalanpalvonnastasi.


      • he-ma kirjoitti:

        Järkevä ihminen ei pidä satuolentoa jumalanaan.

        Valitan järkesi puutteellisuutta ja epäjumaluskoasi. Voin vain toivoa epätodennäköisen oikean jumalan olevan olemassa ja kutsuvan sinut aikanaan tuomille epäjumalanpalvonnastasi.

        Raamatussa sanotaan, että vain hullu sanoo, ettei ole Jumalaa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että vain hullu sanoo, ettei ole Jumalaa.

        Et ilmeisesti ole ihan jyvällä?

        Sehän on aivan sama mitä ihmisen kirjoittamassa raamatussa sanotaan. Raamatun jumalan on luonut ihminen,


      • Et.onnistu
        he-ma kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole ihan jyvällä?

        Sehän on aivan sama mitä ihmisen kirjoittamassa raamatussa sanotaan. Raamatun jumalan on luonut ihminen,

        Niinhän sinä luulet.


      • Et.onnistu kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet.

        Tiedän!

        Tiedän, koska asia on helposti selvitettävissä. Muista se, koska ei ole mitään perusteita pitää raamatun jumalkolmikko minään muuna kuin ihmisen luomana epäjumalana.


      • TonttuToljanteri
        Yksi_usko kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että vain hullu sanoo, ettei ole Jumalaa.

        Jos Aku Ankassa lukee että vain hullu uskoo ettei Aku Ankkaa oikeasti ole, niin todistaako se jotain?

        Suosittelen teologian opintoja, etenkin eksegetiikkaa, niin alat ymmärtää raamattuasi paremmin. Satukirja, mikä satukirja.

        http://www.helsinki.fi/teol/pro/emo/index2.html

        Tuolta on hyvä aloittaa.


      • SanotaanhanSielläKaikkea
        Yksi_usko kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että vain hullu sanoo, ettei ole Jumalaa.

        Siellä sanotaan monta muutakin juttua, aika moni sellaisia, joita vastustaisit vimmatusti jos esimerkiksi tällä foorumilla otettaisiin esille.


    • Jarenitseluottamus

      Jätä jo ne huumeet. Oikea jumala on Jare Tiihonen.

      • aivan.totta

        Aivan - jumalattoman jumala on minä itse ja vikaisuus toteuttamaan Jumalan Valtakuntaa tähän aikaan. Siksi maailma on kuvattu tämän maailman herran - perk.eleen alueeksi, kun teillä on vian oma- jumalaisuus.

        Siihen katstos ei yhdy Pyhä, vaan olette juuri siksi epäpyhiä.

        Kerron sen kokemuksestani, eli omasta olleesta epäpyhästä ja niistä hedelmistä.
        Siihen voi tulla muutos, on vain nähtävä se oma jumaluus typeriksi teoiksi.


    • TonttuToljanteri

      Satukirja voi satuilla mitä haluaa. Tosiasia on että tarinat Jeesuksesta on keksitty lukuisia vuosikymmeniä kuvitellun sankarin kuoleman jälkeen.

      On se kumma että tämä mahtava henkiolento ei maagisilla taikavoimillaan onnistunut taikomaan edes yhtä lausetta johonkin papyrukseen omana mahdollisena elinaikanaan.

      Miten näihin satuihin kukaan selväpäinen enää kehtaa uskoa?

      • Tonttuutesi.havaittavuus

        Aivan hienosti maalaat ajatuksistasi persoonanimesi. Eli tonttu toljanteri.
        Ymmärrämme siksi hyvin kirjoituksesi hedelmän näkyvyyden, mitä se on.

        kiitos - valaiset hyvin minuuttasi.


    • JumalatJalassa

      Mulla muuta.

    • No_häh

      Jos esitän sinulle raamatunkohta raamatunkohdalta alkutekstistä käännettynä nuo kohdat, niin huomataan, ettei yksikään antamistasi raamatunpaikoista itseasiassa tue Jeesuksen Jumaluutta.

      Kelpaako sinulle alkuteksti?

      Vai yritätkö sinä käyttää kirjoituksia raamatunkäännöksistä, joiden tekijät ovat jo ennakkoasenteellisesti pitäneet Jeesusta Jumalana ja väärin kääntäneet nuo kohdat tarkoitushakuisesti tukemaan Jeesuksen jumaluutta?

      • Ehkä jäät ihmettelemään sitä, että eihän noissa ole kreikankielistä tekstiä. Mutta on. Ensimmäisessä linkissä, kun rullaat vähän tekstiä alas päin. Onko tarpeeksi rautalangasta väännetty?


      • Voin kertoa sinulle, että olet noissa Jeesuksen Jumaluuden kieltävissä väitteissäsi todella heikolla nykypäivänä, kun jokainen voi itse katsoa netistä. Siis se, mitä sinä sanot Raamatusta, voidaan aina tarkistaa netistä. Sama koskee myös sitä, että mitä minä sanon. Jokainen saa oikean tiedon, joka oikeasti haluaa. Mutta kyse onkin siitä, että ne, jotka huutavat Jeesuksen Jumaluutta vastaan, eivät haluakaan tietää totuutta. Totuus on kaikkien saatavissa, mutta jotka eivät halua uskoa totuutta, eivät sitä usko, vaikka Jumala itse ilmestyy taivaasta ja kertoo sen. Jotka eivät usko, ne eivät vain usko. Tämä on mielestäni todistus Raamatusta. Näinhän Jeesuskin sanoi aikansa Jeesuksen vastustajille. Heiltä on kyllä sitten pääsy evätty taivasten valtakuntaan. Tämä valinta on - varmaan sen jokainen tietääkin - elämän ja kuoleman kysymys.


      • No_häh
        Yksi_usko kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle, että olet noissa Jeesuksen Jumaluuden kieltävissä väitteissäsi todella heikolla nykypäivänä, kun jokainen voi itse katsoa netistä. Siis se, mitä sinä sanot Raamatusta, voidaan aina tarkistaa netistä. Sama koskee myös sitä, että mitä minä sanon. Jokainen saa oikean tiedon, joka oikeasti haluaa. Mutta kyse onkin siitä, että ne, jotka huutavat Jeesuksen Jumaluutta vastaan, eivät haluakaan tietää totuutta. Totuus on kaikkien saatavissa, mutta jotka eivät halua uskoa totuutta, eivät sitä usko, vaikka Jumala itse ilmestyy taivaasta ja kertoo sen. Jotka eivät usko, ne eivät vain usko. Tämä on mielestäni todistus Raamatusta. Näinhän Jeesuskin sanoi aikansa Jeesuksen vastustajille. Heiltä on kyllä sitten pääsy evätty taivasten valtakuntaan. Tämä valinta on - varmaan sen jokainen tietääkin - elämän ja kuoleman kysymys.

        Aivan, jokainen voi itse tarkastaa valitsemastaan lähteestä miten asia on.

        No niin, näytäpä Raamatustasi se kohta, jossa lukee, että jos ei usko Jeesuksen olevan Jumala, on se kuoleman kysymys. Ai ei löydy vai? No sitähän minäkin.


      • laskeudu.jalustaltasi
        Yksi_usko kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle, että olet noissa Jeesuksen Jumaluuden kieltävissä väitteissäsi todella heikolla nykypäivänä, kun jokainen voi itse katsoa netistä. Siis se, mitä sinä sanot Raamatusta, voidaan aina tarkistaa netistä. Sama koskee myös sitä, että mitä minä sanon. Jokainen saa oikean tiedon, joka oikeasti haluaa. Mutta kyse onkin siitä, että ne, jotka huutavat Jeesuksen Jumaluutta vastaan, eivät haluakaan tietää totuutta. Totuus on kaikkien saatavissa, mutta jotka eivät halua uskoa totuutta, eivät sitä usko, vaikka Jumala itse ilmestyy taivaasta ja kertoo sen. Jotka eivät usko, ne eivät vain usko. Tämä on mielestäni todistus Raamatusta. Näinhän Jeesuskin sanoi aikansa Jeesuksen vastustajille. Heiltä on kyllä sitten pääsy evätty taivasten valtakuntaan. Tämä valinta on - varmaan sen jokainen tietääkin - elämän ja kuoleman kysymys.

        "Totuus on kaikkien saatavissa, mutta jotka eivät halua uskoa totuutta, eivät sitä usko, vaikka Jumala itse ilmestyy taivaasta ja kertoo sen."

        Oletko sinä itse nähnyt Jumalan ilmestyvän taivaasta?

        Ellet ole, niin älä puhu paskaa!

        Jos jossain kirjassa kerrotaan asiasta, niin se on todistetusti aivan 100% varmuudella vain ihmisten kirjoittama kirja, jonka kertomuksen todenperäisyydestä ei ole olemassa mitään muuta todistetta kuin että siinä ihmisten kirjoittamassa kirjassa väitetään niin.

        "Jotka eivät usko, ne eivät vain usko. Tämä on mielestäni todistus Raamatusta."

        Sekin on vain ihmisten kirjoittama väite. Siinä ihmisten kirjoittamassa Raamatussa kerrotaan myös, että opetuslapsetkaan eivät uskoneet ennen kuin näkivät, joten miksi meidän pitäisi sitten uskoa, ellemme näe? Miksi meiltä vaaditaan uskoa ilman että näkisimme, mutta opetuslapsilta ei vaadittu?

        Onko Jumalasi puolueellinen?

        Ja mistä sinä voit sen tietää, että ihmiset eivät uskoisi, vaikka näkisivät? Sen vuoksiko, koska siinä ihmisten kirjoittamassa kirjassa väitetään niin?

        Yhtäkään väitettäsi et pysty todistamaan totuudeksi. Siihen ei riitä se, että jossakin ihmisten kirjoittamassa kirjassa väitetään jotakin.

        Joten paras olisi olla esiintymättä jonakin totuudentorvena.

        "Heiltä on kyllä sitten pääsy evätty taivasten valtakuntaan."

        Ja KUKA sinulle muuten on antanut valtuudet korottaa itsesi toisten tuomariksi? Tuossa ihmisten kirjoittamassa kirjassako annetaan sinulle sellaiset valtuudet?

        "Tämä valinta on - varmaan sen jokainen tietääkin - elämän ja kuoleman kysymys."

        Ai "JOKAINEN tietääkin"? Kertoisitko, mihin perustat tuonkin varman "totuutesi"?

        Kirjoituksessasi ei ollut MITÄÄN, mikä olisi ollut totta. Kaikki väittämäsi perustuu vain omalle uskollesi ja tulkinnallesi ihmisten kirjoittamasta kirjasta.

        Eikö kannattaisi MIETTIÄ ensin, ennen kuin alkaa esittämään varmana totuutena väitteitä, joille ei ole olemassa mitään muita todisteita kuin, että uskot omaan TULKINTAASI jostakin IHMISTEN kirjoittamasta kirjasta.


      • No_häh
        No_häh kirjoitti:

        Aivan, jokainen voi itse tarkastaa valitsemastaan lähteestä miten asia on.

        No niin, näytäpä Raamatustasi se kohta, jossa lukee, että jos ei usko Jeesuksen olevan Jumala, on se kuoleman kysymys. Ai ei löydy vai? No sitähän minäkin.

        Oikeastaan minä en viitsi vaivautua selittämään sinulle miksi yksikään esittämäsi raamatunkohta ei tue sitä, että Jeesus olisi Jumala, koska nämä raamatunkohdat on käyty kanssasi läpi jo aiemmissa keskusteluissa ja sinä jääräpäisesti haluat pysyä kiinni valheessasi.

        Tuolle ilmiölle löytyy muuten psykologinen selityskin. Sinunlaisesi ihmistyyppi hyväksyy vain omaa näkökantaansa tukevia väitteitä ja todisteluita ja systemaattisesti syrjäyttää omaa mielipidettään vastaan olevat todisteet. Sinä et kertaakaan ole avoimesti halunnut keskustella näistä asioista tutkien myös vasta-argumenttien todenmukaisuutta. Sinulta ei myöskään löydy tarpeeksi Raamatun historian eikä eksegetiikan ymmärtämystä puhumattakaan Raamatun alkukielien tai englanninkielen ymmärtämisestä, keskustellaksesi asiasta uskottavasti.

        Ihminen, joka etsii aidosti totuutta ei jämähdä yhden opetuksen oppilaaksi (vangiksi).

        Kolminaisuusopin valheellisuudesta ja siitä, että Jeesus ja Pyhä henki eivät ole Jumalia, on käyty tällä palstalla teologisesti varsin korkeatasoisia keskusteluita. Niille, jotka haluavat tutustua aiheeseen enemmän, suosittelen myös seuraavia nettisivuja, joiden kirjoittaja on antanut luvan nettisivujen lainaamiseen:

        https://kristinusko.wordpress.com/category/jumala/


    • Jobinpostia

      Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella. Sananl.8:22. Hebr.2:7,9. Ja Jumala oli kuolematon. 1Tim.6:16

    • Kirjakääröt

      1Kor.15:45 Niin on myös kirjoitettu: Ensimmäisestä ihmisestä, Adamista, tuli elävä sielu; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki. 1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Kirjoitetaan: Ensimmäinen.

    • Jobinpostia

      Joh.5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, van on siirtynyt kuolemasta elämään. 2Kor.5:10 Sillä kaikkinen meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mutaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ps.62:13

    • Adviss

      Ilmeisesti tuo kohta nro 1 on sinulle se kaikkein tärkein ja vakuuttavin raamatinkohta asiasi todistelussa. Jos siis kumoan sen, niin muillakaan esittämilläsi kohdilla ei ole enää todistusarvoa. Miksi, koska jos Jumala sanoisi Jeesusta Jumalaksi taikka josmJeesus sanoisi itseään Jumalaksi, asialla olisi todella merkkitystä. Kun joku kolmas persoona näin tekee, sillä ei ole niin suurta painoarvoa siihen nähden, mitä Jeesus tai Jumala sanoo.

      Ensinnäkin on sanottava, että Jeesus ei missään kohtaa Raamatussa sano olevansa Jumala. Hän ei olisi pitänyt salassa näin tärkeää yksityiskohtaa.

       Johannes 18:20
      "Jeesus vastasi hänelle: ”Minä olen puhunut julkisesti maailmalle. Olen aina opettanut synagogassa ja temppelissä, jonne kaikki juutalaiset kokoontuvat. SALASSA EN OLE PUHUNUT MITÄÄN." " Eli jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi sen myöskin itse kertonut eikä salannut sitä keneltäkään.

      Kohta 1) hebr 1:8 Jeesuksesta sanotaan, että hän on jumala pienellä J:llä. Useita ihmisiä sanotaan Raamatussa jumalaksi. Asia on helppo todentaa monista raamatunkirjoista. Tässä vain kaksi esimerkkiä:  Psalmi 45:7, jossa tavallista kunigasta, ihmistä, puhutellaan jumalaksi. Tämän voi jokainen itse tarkistaa suomenkielisistä Raamatuista. Tässä RK-käännöksen kohta:

      Psalmi 45:7 "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ikuisesti. Sinun kuninkuutesi valtikka on oikeuden valtikka."

      Tässä siis tavallista kuningasta sanotaan Jumalaksi.

       Johannes 10:34-36
      Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: TE OLETTE JUMALIA.’? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?

      Tuossa Jeesus viittaa Psalmiin 82, jossa Jumala puhuu tuomareista ja kutsuu heitä jumaliksi.

       Psalmit 82:6-7
      Minä sanoin: ’Te olette jumalia, kaikki te olette Korkeimman poikia. Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista.’”

      Kun siis ihmisia sanotaan Jumalaksi ja Jeesusta Jumalaksi, niin kumpiakin sanotaan Jumalaksi tuon ajan tavan mukaan. Silti kumpikaan sanonta itsessään ei todista sen puolesta, että Jeesus olisi Jumala. Se todistaa vain sen, että kaikkia Jumala sanansaattajia kutsutaan Raamatussa Jumalaksi. Jeesus oli Jumalan sanansaattaja aivan kuten tuomaritkin olivat.

      Koska Jeesus ei koskaan kutsunut itseään Jumalaksi eikä Jumala koskaan kutsunut Jeesusta kaltaisekseen Jumalaksi, ei ihmisten lausunnoilla ole merkitystä. Kun Jumala ja Jeesus eivät pitäneet Jeesusta Jumalana, ihmisten yritykset tehdä niin ovat valhetta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe