Halpis-Tesla julkistettu!

uuhh

Noniin.
Nyt alkoi sitten odotus.

https://electrek.co/2019/02/28/tesla-model-3-standard-battery-interior/

"standard Model 3 with a base price of $35,000"
"Tesla says that deliveries are starting within the next 2 to 4 weeks depending on the configuration in the US."
"In Europe, Musk said it will be available to order within the “next 3 to 6 months”."
"This story is still developing. Refresh the page for more details."

Miksi ostaa muun kun voi ostaa Teslan?

29

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufdsiu

      Saapas nähdä jääkö Suomessa alle 40teur, jolloin saisi valtion tuen 2000 eur, jolloin maksaisi 38teur. Koska juissi ei maksa välttämättä mitään ja huollot harvoin, niin olisi köyhemmälläkin varaa.

      • nnniiinn

        38 tonnin Tesla olisi jotain, mitä olisi oikeastaan mahdotonta vastustaa.


      • nnniiinn kirjoitti:

        38 tonnin Tesla olisi jotain, mitä olisi oikeastaan mahdotonta vastustaa.

        Ja edelleen... hankintatuen yläraja on 50.000 €. Eli Model 3:n edullisimmat 2 mallia (USD 35 ja 37 k) tulevat jäämään alle tuon rajan, ja niiden hinnasta saa 2 k€ pois.


    • Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €. Autopilotilla 45.000 €.

      • uiuyi

        "Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €"
        Aijaijai, ikävästi jäisi tonnista kiinni, että saisi hinnasta 2000eur pois. Kyllä nyt Teslan pitää joku konsti keksiä saadakseen hinnan kolmosella alkavaksi, vaikka sitten 39999.99eur. Valtion hankintatuki on voimassa kuitenkin 2021 vuoden loppuun ja tuolla 2000 eurolla olisi varmasti merkitystä. Sehän olisi lähes 90tkm sähköt, jos nyt laskin oikein (15kWh/100km, kWh 0,15eur).


      • ytrdeesw
        uiuyi kirjoitti:

        "Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €"
        Aijaijai, ikävästi jäisi tonnista kiinni, että saisi hinnasta 2000eur pois. Kyllä nyt Teslan pitää joku konsti keksiä saadakseen hinnan kolmosella alkavaksi, vaikka sitten 39999.99eur. Valtion hankintatuki on voimassa kuitenkin 2021 vuoden loppuun ja tuolla 2000 eurolla olisi varmasti merkitystä. Sehän olisi lähes 90tkm sähköt, jos nyt laskin oikein (15kWh/100km, kWh 0,15eur).

        Tuon tuhannen euron merkitys kasvaisi entisestään, jos hankintatuki kasvaa 6000 euroon:
        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/734702-tyoryhma-sahkoauton-ostajalle-jopa-6-000-euron-tuki-toteutuu-jo-nyt-monissa-muissa
        ja 40000euron yläraja pysyy.


      • uyyuyu
        ytrdeesw kirjoitti:

        Tuon tuhannen euron merkitys kasvaisi entisestään, jos hankintatuki kasvaa 6000 euroon:
        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/734702-tyoryhma-sahkoauton-ostajalle-jopa-6-000-euron-tuki-toteutuu-jo-nyt-monissa-muissa
        ja 40000euron yläraja pysyy.

        Tesla 3 34000 eurolla olisi jotain aivan käsittämätöntä! Ostaisin kaksi, toinen olisi päivät katoksessa, jossa katolla paneelit, joista sähköä Teslaan, ja toisella ajelisin! Ja seuraavana päivänä autot vaihtoon, eli tyhjentyneeseen "tankkiin" sähköä auringosta ja toisella baanalle!


      • uiuyi kirjoitti:

        "Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €"
        Aijaijai, ikävästi jäisi tonnista kiinni, että saisi hinnasta 2000eur pois. Kyllä nyt Teslan pitää joku konsti keksiä saadakseen hinnan kolmosella alkavaksi, vaikka sitten 39999.99eur. Valtion hankintatuki on voimassa kuitenkin 2021 vuoden loppuun ja tuolla 2000 eurolla olisi varmasti merkitystä. Sehän olisi lähes 90tkm sähköt, jos nyt laskin oikein (15kWh/100km, kWh 0,15eur).

        Tuo rajahan on 50.000 € eikä 40 tonnia... Eli rajan alle jää ja kirkkaasti.


    • PolasterMukana
    • Remokratiaa

      Kuis paljon maksaa Nissan leaf ameriikas?

    • Tesla3

      -Uusien Tesla S ja X mallien hinnat pudonneet ~ 40k€.
      Iskee uskoakseni pahasti Jaguar i-phasen ja Audin e-tronin myyntiin, kuten nyt esitellyn halvemman model3.n vaikutus konan, niron ym. myyntiin.
      -Uusiin Tesloihin tulee tänä vuonna autonominen ajo. eli ajaa itsenäisesti kaupungissa.

      • shiiiit

        Todella suuri pudotus ja nyt kyllä Teslan hinnat kilpailijoiden nähden tosi kilpailukykyiset. Model X jää halvemmaksi kuin Jaguarin ja Audin vastaavat.


    • trollerson

      "Miksi ostaa muun kun voi ostaa Teslan?"

      Minusta tuo on kova hinta autosta, jossa on Trabantin rakennuslaatu.

      Toinen ongelma autossa on suuri tietotekniikan määrä. Se tulee olemaan todellinen ongelma muutaman vuoden päästä, kun auto vanhenee.

      Vaikka alan ihmisiä olen itsekkin, niin autossa se vain on ongelma, koska olet niin riippuvainen valmistajan tarjoamasta tuesta korjauksen suhteen.

      Jos autoista tulee yhtä kertakäyttövehkeitä kuin älypuhelimista, niin voi hyvänen aika. Siltä se pahasti näyttää, koska uudet teslat ovat älypuhelimia pyörillä.

    • Eiooniikuennen

      Tuo auto on ulkoa päin ihan siedettävän näköinen..mutta kun hyppää kuskinpaikalle...hyi hele..
      Olisivat pikkuisen panostaneet tuohon niin vois jo harkita.
      Ei vaan miellytä silmää niin jää minulta ostamata.

    • Kuu19

      Sähköauto saastuttaa enemmän kuin tavallinen koska (sähköautoissa on akku johon tarvitaan litiniumia ja täällä suomessa ollaa kuivattamassa kaksi järveä että saadaan 2litium avokaivosta jokainen voi Googlen kautta hakea kuvia/tietoa siitä että litium avokaivokset tuhoaa ympärillä olevan luonnon ja vesistöt) toivottavasti teillä jotka sähköautoja haluatte on hyvä itsetunto siitä että se luonto on pilalla teidän takia.

      https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/keski-pohjanmaan-litium-kaivos-sai-ymparistoluvan-aikoo-tuottaa-noin-kolme-prosenttia-maailman-litiumista-3460921/


      https://www.hameensanomat.fi/uutiset/keski-pohjanmaan-litium-kaivos-sai-ymparistoluvan-593188/

      • suosielläjatäällä

      • trollerson
        suosielläjatäällä kirjoitti:

        Öljynporausko ei saastuta?
        https://tieku.fi/luonto/raaka-aineet/kahdeksan-pahinta-oljyhaveria

        Tuossa taukukko eri autojen elinkaaripäästöistä.
        http://carboncounter.com/

        Tuolla taulukolla nyt ei ole mitään arvoa, kun siinä ei anneta mitään tietoa, miten nuo luvut on laskettu.

        Tuollaisen taulukon saa laskettua ihan miten päin haluaa, kun ottaa haluamansa alku olettamukset ja tässä tapauksessa on selvästi otettu alkuolettamukset, jotka erityisesti suosii sähköautoa. Eli tässä pätee vanha totuus, vale, emävale, tilasto.

        Polttomoottoriautoa ei ole pakko ajaa fossiilisella öljyllä. Öljy on ongelma, joka on ennenpitkää ratkaistava jokatapauksessa, ei ainoastaan ympäristö, mutta myös saatavuussyistä.


      • Suosielläjatäällä
        trollerson kirjoitti:

        Tuolla taulukolla nyt ei ole mitään arvoa, kun siinä ei anneta mitään tietoa, miten nuo luvut on laskettu.

        Tuollaisen taulukon saa laskettua ihan miten päin haluaa, kun ottaa haluamansa alku olettamukset ja tässä tapauksessa on selvästi otettu alkuolettamukset, jotka erityisesti suosii sähköautoa. Eli tässä pätee vanha totuus, vale, emävale, tilasto.

        Polttomoottoriautoa ei ole pakko ajaa fossiilisella öljyllä. Öljy on ongelma, joka on ennenpitkää ratkaistava jokatapauksessa, ei ainoastaan ympäristö, mutta myös saatavuussyistä.

        Tässä taas nähdään että vain sellainen tutkimus kelpaa joka tukee omaa olettamustaan. Tuo carboncounter on ainoa puolueeton tutkimus mitä aiheesta on tehty, muut raskaasti öljy ja autoteollisuuden vaikutuksen alla.


    • surkeaa-laatua

      Teslan laatu on jo nyt samaa luokkaa kuin Ladan ja jos halpis malli tulee niin laatu on samaa kuin Trabandin. Ei tarvitse kuin mennä Tubeen ja kirjoittaa tesla fail tai Tesla problems niin näkee kuinka surkeet alaatua on ja kymmeniä tuhansia videoita vioista.

      • suosielläjatäällä

      • kaha53

      • Suosielläjatäällä
        kaha53 kirjoitti:

        Aikoinaan Ladalla oli tyytyväisimmät asiakkaat.

        Katsastustilastojen mukaan Tesla aika surkea, hylkäysprosentti yli 8, kun esim. Toyotalla vähän yli 1.

        Yksinkertaisille katsastustilasto on merkityksellinen.


      • trollerson
        kaha53 kirjoitti:

        Aikoinaan Ladalla oli tyytyväisimmät asiakkaat.

        Katsastustilastojen mukaan Tesla aika surkea, hylkäysprosentti yli 8, kun esim. Toyotalla vähän yli 1.

        Paljonkohan johtuu Teslan tehokkuudesta. Sen viat nimittäin liittyi akselistoon ja renkaisiin, jotka on kovalla koetuksella kovissa kiihdytyksissä . . .

        Eli nuo Teslan hylsyjen syyt ei olleet teknisesti sähköön liittyviä . . .


      • trollerson

        Ei tuo Youtube hakumetodi mitään todista. Saat samanlaiset tulokset mille vain autolle, jota on myyty vähänkään enempi . . .

        Toki silti on totta, että Tesla ei liene yhtä luotettava, kuin monet perinteiset autot, jotka käyttää vuosikymmeniä hiottuja ratkaisuja luotettavuuden saavuttamiseen.

        Lisäksi, Teslassa on aika paljon joustettu luotettavuudesta huvinkin vuoksi. Esim. kosketusnäytöt, kova kiihtyvyys, suuri tietotekniikan määrä jne. kaikki ovat sinäänsä tarpeettomia ominaisuuksia, jotka ei paranna auton luotettavuutta, mutta tietysti lisäävät sitä wau-efektiä, ja sillä tavalla tietenkin ovat uuden auton ostajalle hieno juttu.

        Eli näin on Teslassa, toki se ei sinäänsä todista sähköautoa yleensä epäluotettavaksi. Hyvin toteutettuna sähköautolla olisi kaikki potentiaali olla erittäin luotettavia autoja.


    • Lilleri77

      Ruma kikotin ja talvella ei pääse kuin puolet mitä lupaa..ei jatkoon.

    • Meikäml

      Osaatteko sanoa, voiko hybridin plug in liitännästä Ottaa virtaa-tarve olisi venekärryn sähkövinssiin. Koukun liitännässä johdot ei kestä kuormaa... Plug in liitäntä olisi optimaalisesti takana kyljen puolella. Aiemmin olen vetänyt virran suoraan akulta mutta ajokkia vaihdettuani tämä mahdollisuus tuli mieleeni...

      • eioomahdollista

        Latausliittimestä ei saa minkäänlaista sähköä ulospäin ja jos saisikin se olisi ajoakun yli 300V tasajännitettä, taitaisi 12V vinssi räjähtää.


      • trollerson

        Ei ehkä latausliittimestä, mutta muualta voi hyvinkin saada.

        Outlander PHEV:issä oli 110V ulkomaanmarkkinoilla ihan normi pistorasiakin virranottoa varten, mutta täkälaisessa mallissa ei taida olla.


    • Meikäml

      Tänks vastauksesta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4235
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2229
    3. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1410
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1151
    5. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      122
      1039
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      70
      985
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      94
      960
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      127
      931
    9. Bim bom ovikello soi!!

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      102
      897
    10. Kuvaile kaivattuasi

      kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      845
    Aihe