Halpis-Tesla julkistettu!

uuhh

Noniin.
Nyt alkoi sitten odotus.

https://electrek.co/2019/02/28/tesla-model-3-standard-battery-interior/

"standard Model 3 with a base price of $35,000"
"Tesla says that deliveries are starting within the next 2 to 4 weeks depending on the configuration in the US."
"In Europe, Musk said it will be available to order within the “next 3 to 6 months”."
"This story is still developing. Refresh the page for more details."

Miksi ostaa muun kun voi ostaa Teslan?

29

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufdsiu

      Saapas nähdä jääkö Suomessa alle 40teur, jolloin saisi valtion tuen 2000 eur, jolloin maksaisi 38teur. Koska juissi ei maksa välttämättä mitään ja huollot harvoin, niin olisi köyhemmälläkin varaa.

      • nnniiinn

        38 tonnin Tesla olisi jotain, mitä olisi oikeastaan mahdotonta vastustaa.


      • nnniiinn kirjoitti:

        38 tonnin Tesla olisi jotain, mitä olisi oikeastaan mahdotonta vastustaa.

        Ja edelleen... hankintatuen yläraja on 50.000 €. Eli Model 3:n edullisimmat 2 mallia (USD 35 ja 37 k) tulevat jäämään alle tuon rajan, ja niiden hinnasta saa 2 k€ pois.


    • Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €. Autopilotilla 45.000 €.

      • uiuyi

        "Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €"
        Aijaijai, ikävästi jäisi tonnista kiinni, että saisi hinnasta 2000eur pois. Kyllä nyt Teslan pitää joku konsti keksiä saadakseen hinnan kolmosella alkavaksi, vaikka sitten 39999.99eur. Valtion hankintatuki on voimassa kuitenkin 2021 vuoden loppuun ja tuolla 2000 eurolla olisi varmasti merkitystä. Sehän olisi lähes 90tkm sähköt, jos nyt laskin oikein (15kWh/100km, kWh 0,15eur).


      • ytrdeesw
        uiuyi kirjoitti:

        "Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €"
        Aijaijai, ikävästi jäisi tonnista kiinni, että saisi hinnasta 2000eur pois. Kyllä nyt Teslan pitää joku konsti keksiä saadakseen hinnan kolmosella alkavaksi, vaikka sitten 39999.99eur. Valtion hankintatuki on voimassa kuitenkin 2021 vuoden loppuun ja tuolla 2000 eurolla olisi varmasti merkitystä. Sehän olisi lähes 90tkm sähköt, jos nyt laskin oikein (15kWh/100km, kWh 0,15eur).

        Tuon tuhannen euron merkitys kasvaisi entisestään, jos hankintatuki kasvaa 6000 euroon:
        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/734702-tyoryhma-sahkoauton-ostajalle-jopa-6-000-euron-tuki-toteutuu-jo-nyt-monissa-muissa
        ja 40000euron yläraja pysyy.


      • uyyuyu
        ytrdeesw kirjoitti:

        Tuon tuhannen euron merkitys kasvaisi entisestään, jos hankintatuki kasvaa 6000 euroon:
        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/734702-tyoryhma-sahkoauton-ostajalle-jopa-6-000-euron-tuki-toteutuu-jo-nyt-monissa-muissa
        ja 40000euron yläraja pysyy.

        Tesla 3 34000 eurolla olisi jotain aivan käsittämätöntä! Ostaisin kaksi, toinen olisi päivät katoksessa, jossa katolla paneelit, joista sähköä Teslaan, ja toisella ajelisin! Ja seuraavana päivänä autot vaihtoon, eli tyhjentyneeseen "tankkiin" sähköä auringosta ja toisella baanalle!


      • uiuyi kirjoitti:

        "Suomessa perusmalli veroineen kaikkineen n. 41.000 €"
        Aijaijai, ikävästi jäisi tonnista kiinni, että saisi hinnasta 2000eur pois. Kyllä nyt Teslan pitää joku konsti keksiä saadakseen hinnan kolmosella alkavaksi, vaikka sitten 39999.99eur. Valtion hankintatuki on voimassa kuitenkin 2021 vuoden loppuun ja tuolla 2000 eurolla olisi varmasti merkitystä. Sehän olisi lähes 90tkm sähköt, jos nyt laskin oikein (15kWh/100km, kWh 0,15eur).

        Tuo rajahan on 50.000 € eikä 40 tonnia... Eli rajan alle jää ja kirkkaasti.


    • PolasterMukana
    • Remokratiaa

      Kuis paljon maksaa Nissan leaf ameriikas?

    • Tesla3

      -Uusien Tesla S ja X mallien hinnat pudonneet ~ 40k€.
      Iskee uskoakseni pahasti Jaguar i-phasen ja Audin e-tronin myyntiin, kuten nyt esitellyn halvemman model3.n vaikutus konan, niron ym. myyntiin.
      -Uusiin Tesloihin tulee tänä vuonna autonominen ajo. eli ajaa itsenäisesti kaupungissa.

      • shiiiit

        Todella suuri pudotus ja nyt kyllä Teslan hinnat kilpailijoiden nähden tosi kilpailukykyiset. Model X jää halvemmaksi kuin Jaguarin ja Audin vastaavat.


    • trollerson

      "Miksi ostaa muun kun voi ostaa Teslan?"

      Minusta tuo on kova hinta autosta, jossa on Trabantin rakennuslaatu.

      Toinen ongelma autossa on suuri tietotekniikan määrä. Se tulee olemaan todellinen ongelma muutaman vuoden päästä, kun auto vanhenee.

      Vaikka alan ihmisiä olen itsekkin, niin autossa se vain on ongelma, koska olet niin riippuvainen valmistajan tarjoamasta tuesta korjauksen suhteen.

      Jos autoista tulee yhtä kertakäyttövehkeitä kuin älypuhelimista, niin voi hyvänen aika. Siltä se pahasti näyttää, koska uudet teslat ovat älypuhelimia pyörillä.

    • Eiooniikuennen

      Tuo auto on ulkoa päin ihan siedettävän näköinen..mutta kun hyppää kuskinpaikalle...hyi hele..
      Olisivat pikkuisen panostaneet tuohon niin vois jo harkita.
      Ei vaan miellytä silmää niin jää minulta ostamata.

    • Kuu19

      Sähköauto saastuttaa enemmän kuin tavallinen koska (sähköautoissa on akku johon tarvitaan litiniumia ja täällä suomessa ollaa kuivattamassa kaksi järveä että saadaan 2litium avokaivosta jokainen voi Googlen kautta hakea kuvia/tietoa siitä että litium avokaivokset tuhoaa ympärillä olevan luonnon ja vesistöt) toivottavasti teillä jotka sähköautoja haluatte on hyvä itsetunto siitä että se luonto on pilalla teidän takia.

      https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/keski-pohjanmaan-litium-kaivos-sai-ymparistoluvan-aikoo-tuottaa-noin-kolme-prosenttia-maailman-litiumista-3460921/


      https://www.hameensanomat.fi/uutiset/keski-pohjanmaan-litium-kaivos-sai-ymparistoluvan-593188/

      • suosielläjatäällä

      • trollerson
        suosielläjatäällä kirjoitti:

        Öljynporausko ei saastuta?
        https://tieku.fi/luonto/raaka-aineet/kahdeksan-pahinta-oljyhaveria

        Tuossa taukukko eri autojen elinkaaripäästöistä.
        http://carboncounter.com/

        Tuolla taulukolla nyt ei ole mitään arvoa, kun siinä ei anneta mitään tietoa, miten nuo luvut on laskettu.

        Tuollaisen taulukon saa laskettua ihan miten päin haluaa, kun ottaa haluamansa alku olettamukset ja tässä tapauksessa on selvästi otettu alkuolettamukset, jotka erityisesti suosii sähköautoa. Eli tässä pätee vanha totuus, vale, emävale, tilasto.

        Polttomoottoriautoa ei ole pakko ajaa fossiilisella öljyllä. Öljy on ongelma, joka on ennenpitkää ratkaistava jokatapauksessa, ei ainoastaan ympäristö, mutta myös saatavuussyistä.


      • Suosielläjatäällä
        trollerson kirjoitti:

        Tuolla taulukolla nyt ei ole mitään arvoa, kun siinä ei anneta mitään tietoa, miten nuo luvut on laskettu.

        Tuollaisen taulukon saa laskettua ihan miten päin haluaa, kun ottaa haluamansa alku olettamukset ja tässä tapauksessa on selvästi otettu alkuolettamukset, jotka erityisesti suosii sähköautoa. Eli tässä pätee vanha totuus, vale, emävale, tilasto.

        Polttomoottoriautoa ei ole pakko ajaa fossiilisella öljyllä. Öljy on ongelma, joka on ennenpitkää ratkaistava jokatapauksessa, ei ainoastaan ympäristö, mutta myös saatavuussyistä.

        Tässä taas nähdään että vain sellainen tutkimus kelpaa joka tukee omaa olettamustaan. Tuo carboncounter on ainoa puolueeton tutkimus mitä aiheesta on tehty, muut raskaasti öljy ja autoteollisuuden vaikutuksen alla.


    • surkeaa-laatua

      Teslan laatu on jo nyt samaa luokkaa kuin Ladan ja jos halpis malli tulee niin laatu on samaa kuin Trabandin. Ei tarvitse kuin mennä Tubeen ja kirjoittaa tesla fail tai Tesla problems niin näkee kuinka surkeet alaatua on ja kymmeniä tuhansia videoita vioista.

      • suosielläjatäällä

      • kaha53

      • Suosielläjatäällä
        kaha53 kirjoitti:

        Aikoinaan Ladalla oli tyytyväisimmät asiakkaat.

        Katsastustilastojen mukaan Tesla aika surkea, hylkäysprosentti yli 8, kun esim. Toyotalla vähän yli 1.

        Yksinkertaisille katsastustilasto on merkityksellinen.


      • trollerson
        kaha53 kirjoitti:

        Aikoinaan Ladalla oli tyytyväisimmät asiakkaat.

        Katsastustilastojen mukaan Tesla aika surkea, hylkäysprosentti yli 8, kun esim. Toyotalla vähän yli 1.

        Paljonkohan johtuu Teslan tehokkuudesta. Sen viat nimittäin liittyi akselistoon ja renkaisiin, jotka on kovalla koetuksella kovissa kiihdytyksissä . . .

        Eli nuo Teslan hylsyjen syyt ei olleet teknisesti sähköön liittyviä . . .


      • trollerson

        Ei tuo Youtube hakumetodi mitään todista. Saat samanlaiset tulokset mille vain autolle, jota on myyty vähänkään enempi . . .

        Toki silti on totta, että Tesla ei liene yhtä luotettava, kuin monet perinteiset autot, jotka käyttää vuosikymmeniä hiottuja ratkaisuja luotettavuuden saavuttamiseen.

        Lisäksi, Teslassa on aika paljon joustettu luotettavuudesta huvinkin vuoksi. Esim. kosketusnäytöt, kova kiihtyvyys, suuri tietotekniikan määrä jne. kaikki ovat sinäänsä tarpeettomia ominaisuuksia, jotka ei paranna auton luotettavuutta, mutta tietysti lisäävät sitä wau-efektiä, ja sillä tavalla tietenkin ovat uuden auton ostajalle hieno juttu.

        Eli näin on Teslassa, toki se ei sinäänsä todista sähköautoa yleensä epäluotettavaksi. Hyvin toteutettuna sähköautolla olisi kaikki potentiaali olla erittäin luotettavia autoja.


    • Lilleri77

      Ruma kikotin ja talvella ei pääse kuin puolet mitä lupaa..ei jatkoon.

    • Meikäml

      Osaatteko sanoa, voiko hybridin plug in liitännästä Ottaa virtaa-tarve olisi venekärryn sähkövinssiin. Koukun liitännässä johdot ei kestä kuormaa... Plug in liitäntä olisi optimaalisesti takana kyljen puolella. Aiemmin olen vetänyt virran suoraan akulta mutta ajokkia vaihdettuani tämä mahdollisuus tuli mieleeni...

      • eioomahdollista

        Latausliittimestä ei saa minkäänlaista sähköä ulospäin ja jos saisikin se olisi ajoakun yli 300V tasajännitettä, taitaisi 12V vinssi räjähtää.


      • trollerson

        Ei ehkä latausliittimestä, mutta muualta voi hyvinkin saada.

        Outlander PHEV:issä oli 110V ulkomaanmarkkinoilla ihan normi pistorasiakin virranottoa varten, mutta täkälaisessa mallissa ei taida olla.


    • Meikäml

      Tänks vastauksesta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1769
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      75
      1126
    3. 45
      1055
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      70
      1037
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      919
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      870
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      823
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      808
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe