Jumala ruumiillistui Jeesuksessa! Ymmärrättekö sitä?

Raamatun mukaan on täysin kiistaton tosiasia, että Jumala on ruumiillistunut Jeesuksessa.

Katsokaapa vaikka seuraavia Raamatunkohtia:

Jumala ei koskaan muutu: Malakia 3:6
Jeesus ei koskaan muutu: Hepr. 13:8

Jumala on ainoa Pelastaja: Jesaja 43:11
Jeesus on ainoa pelastaja: Apt. 4:12; Joh. 4:42

Jumala loi taivaan ja maan: 1. Moos. 1:1
Jeesus loi taivaan ja maan: Joh. 1:3; Kol. 1:16

Jumala on Sana: Joh. 1:1
Jeesus on Sana: Joh. 1:14

Jumala on ensimmäinen ja viimeinen: Jesaja 41:4
Jeesus on ensimmäinen ja viimeinen: Ilm. 1:17

Jumala antaa synnit anteeksi: Ps. 103:2-3
Jeesus antaa synnit anteeksi: Mark. 2:5; Luuk. 7:48

Jumala on Vapahtaja: Jesaja 63:16
Jeesus on Vapahtaja: Tiitus 2:13-14

Jumala on yksi: 5. Moos. 6:4
Jeesus on yksi: 1. Joh. 5:7; Joh. 10:30

Jumala on Pyhä: Ps. 89:18
Jeesus on Pyhä: Apt. 3:13-14

Jumalaa palvotaan: Matt. 4:10
Jeesusta palvotaan: Matt. 9:18; Joh. 20:28

Jumala on Messias: 2. Moos. 6:6
Jeesus on Messias: Joh. 4:25-26; Jes. 7:14

Jumala on iankaikkinen: Ps. 93:1-2
Jeesus on iankaikkinen: Miika5:2

Jumala on kirkastettu: Jes. 42:8
Jeesus on kirkastettu: Joh. 5:23; Joh. 17:5

Jeesus oli läsnä luomisessa: 1. Moos. 1:26

Jumala on Minä olen: 2. Moos. 3:14
Jeesus on Minä olen: Joh. 8:58

Jumala parantaa kaikki sairaudet: Ps. 103:2-3
Jeesus parantaa kaikki sairauden: Matt. 4:23; 14:14; Mark. 3:10; Luuk. 4:40

Jumala tuomitsee koko maailman: 1. Moos. 18:25
Jeesus tuomitsee koko maailman: Joh. 5:22

Jumala on elämä itsessään: Joh. 5:26
Jeesus on elämä itsessään: Joh. 5:26

Jumala herättää kuolleista: Hes. 37:13
Jeesus herättää kuolleista: Joh. 5:21; Luuk. 7:14-15; Joh. 11:25-26; 11:43-44


Lähde: https://www.youtube.com/watch?v=t0VDd_RGCN4

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä nyt viipotin viipottaa ylikierroksilla.

      Kuinka ihmisen kirjoittamassa kirjassa voisi olla mitään mistään jumalasta?

      Jos oikea jumala olisi olemassa ja olisi ohjeen antanut, ei sitä yksikään maan matonen edes ajattelisi tulkitsevansa. Kyllä maailmojen luoja pystyisi olemassaollessaan ja niin tahtoessaan tuottamaan niin selkeän viestin, ettei sen kuulevien tarvitsisi eri jumalia palvoa ja lahkoja sekä kultteja muodostaa tulkintojen vuoksi.

      Edellä kerrottu osoittaa kaikki jumalat, myös kristinuskon kolmiomaisen monoteistisen (?) jumaluuden epäjumaliksi.

      • <<tulkitsevansa>>

        Kun Raamatussa selvästi asia sanotaan, niin kuka enää puhuu tulkitsemisesta? Jeesus, Jumalan ruumiillistuma, on elänyt meidän keskellämme. Juutalaiset ovat Jumalan itsensä valitsema kansa. Ei tarvitse kuin lukea juutalaisten historia, niin Jumala on selvä asia. Juutalaiset ovat edelleen meidän keskellämme, joten sitäkään ei tarvitse tulkita. Mitä sinä oikein tulkitset tai luulet tulkitsevasi?


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<tulkitsevansa>>

        Kun Raamatussa selvästi asia sanotaan, niin kuka enää puhuu tulkitsemisesta? Jeesus, Jumalan ruumiillistuma, on elänyt meidän keskellämme. Juutalaiset ovat Jumalan itsensä valitsema kansa. Ei tarvitse kuin lukea juutalaisten historia, niin Jumala on selvä asia. Juutalaiset ovat edelleen meidän keskellämme, joten sitäkään ei tarvitse tulkita. Mitä sinä oikein tulkitset tai luulet tulkitsevasi?

        Tietoisesti valehtelet, koska kukaan ei ole voinut välttyä raamatun historialta, jos siitä on kiinnostunut.

        Raamatun historia tunnetaan ja sen mukaan sillä ei ole mitään tekemistä minkään jumalan tai jumalan äpärälapsen kanssa.

        Epäjumalanpalvojana elävä ei tietenkään tunnusta palvontansa kohdetta epäjumalaksi, mutta tuleville sukupolville kyllä riittää naurunaiheita näiden hörhöjen vakaumuksellisia epäjumalan palvaamistekstejä lukiessa.


      • uskontoa.seuraava

        Raamatun kokonaisuus on rakennettu tietoisesti niin, että saadaan kirjoitukset ja profetiat toteutumaan ja Jeesus ykköseksi. Samanlaista juonta on käytetty toisenkin uskonnon piirissä, missä Buddhan ympärille on tuotettu lukuisia legendoja. Perusjuonia uskonnon luomiseksi.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<tulkitsevansa>>

        Kun Raamatussa selvästi asia sanotaan, niin kuka enää puhuu tulkitsemisesta? Jeesus, Jumalan ruumiillistuma, on elänyt meidän keskellämme. Juutalaiset ovat Jumalan itsensä valitsema kansa. Ei tarvitse kuin lukea juutalaisten historia, niin Jumala on selvä asia. Juutalaiset ovat edelleen meidän keskellämme, joten sitäkään ei tarvitse tulkita. Mitä sinä oikein tulkitset tai luulet tulkitsevasi?

        Raamattusi on muuten täynnä ristiriitoja ja tulkinnanvaraisuuksia, jotka ovat johtaneet tuhansiin kristinuskonharhan lahkoihin ja kultteihin

        https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/

        Muistutan vielä, että oikean jumalan ohje ei ole tulittavissa, jos hän joskus ilmiintyy.

        Olet epäjumalanpalvoja ja odotan innolla pääseväni sinun tuomiotasi seuraamaan jos oikea jumala on olemassa.


      • uskontoa.seuraava kirjoitti:

        Raamatun kokonaisuus on rakennettu tietoisesti niin, että saadaan kirjoitukset ja profetiat toteutumaan ja Jeesus ykköseksi. Samanlaista juonta on käytetty toisenkin uskonnon piirissä, missä Buddhan ympärille on tuotettu lukuisia legendoja. Perusjuonia uskonnon luomiseksi.

        Totta, mutta rakennelma on hiekalle rakennettu ja niin täynnä savijalkoja, ettei kukaan ajatteleva ihminen voi tuollaiseen fiktioon uskoa.


      • Ettäsillätavalla
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<tulkitsevansa>>

        Kun Raamatussa selvästi asia sanotaan, niin kuka enää puhuu tulkitsemisesta? Jeesus, Jumalan ruumiillistuma, on elänyt meidän keskellämme. Juutalaiset ovat Jumalan itsensä valitsema kansa. Ei tarvitse kuin lukea juutalaisten historia, niin Jumala on selvä asia. Juutalaiset ovat edelleen meidän keskellämme, joten sitäkään ei tarvitse tulkita. Mitä sinä oikein tulkitset tai luulet tulkitsevasi?

        Huvittaa tämä hema. On poika ottanut hiukan ison homman tehtäväkseen, Jumalan tyhjäksitekemisen. No siinähän pihisee. 😂


      • epätosi.ihminen
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<tulkitsevansa>>

        Kun Raamatussa selvästi asia sanotaan, niin kuka enää puhuu tulkitsemisesta? Jeesus, Jumalan ruumiillistuma, on elänyt meidän keskellämme. Juutalaiset ovat Jumalan itsensä valitsema kansa. Ei tarvitse kuin lukea juutalaisten historia, niin Jumala on selvä asia. Juutalaiset ovat edelleen meidän keskellämme, joten sitäkään ei tarvitse tulkita. Mitä sinä oikein tulkitset tai luulet tulkitsevasi?

        Jos Jeesus kerran oli Jumala, niin hän ei voinut olla "tosi ihminen".

        Hebr.2:17 "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi.."

        Ei se voi muutenkaan pitää paikkaansa, sillä onko yhtään "tosi ihmistä", jolla olisi vain yksi ihmisvanhempi eli tässä tapauksessa äiti ja toisena vanhempana eli isänä Jumala/Pyhä Henki?

        Raamatun mukaan Jeesus oli "puoli-ihminen" tai "puolijumala", mitä ikinä se sitten voisikaan tarkoittaa...ei siis täysin Jumala, eikä täysin ihminen.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Huvittaa tämä hema. On poika ottanut hiukan ison homman tehtäväkseen, Jumalan tyhjäksitekemisen. No siinähän pihisee. 😂

        Ei minun tarvitse jumalaa tappaa, tapan epäjumalia. Tuskin edes pihisisin enää hengissä, jos olisin oikean jumalan yrittänyt tappaa.

        Noh, saattaisin kovapäisyyttäni sitäkin yrittää ja voisin hävitessäni todeta että kyseessä saattaa olla oikea jumala.

        Mutta nämä ihmisen luomat epäjumalat ovat niin heikkoja, että vain heikoin ihmisaines pystyy niihin uskomaan.


      • epätosi.ihminen kirjoitti:

        Jos Jeesus kerran oli Jumala, niin hän ei voinut olla "tosi ihminen".

        Hebr.2:17 "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi.."

        Ei se voi muutenkaan pitää paikkaansa, sillä onko yhtään "tosi ihmistä", jolla olisi vain yksi ihmisvanhempi eli tässä tapauksessa äiti ja toisena vanhempana eli isänä Jumala/Pyhä Henki?

        Raamatun mukaan Jeesus oli "puoli-ihminen" tai "puolijumala", mitä ikinä se sitten voisikaan tarkoittaa...ei siis täysin Jumala, eikä täysin ihminen.

        Neitsyiden raiskaaminen, eli ensiyön oikeus on kuulunut linnanherrojen tapoihin.

        Jos raamatun teksteissä yliviivaa jumalan ja kirjoittaa päälle linnanherran saa helposti haltuun raamatun sadun. Nykyisin menetelmä on käytössä enää Pohjois-Koreassa, jossa linnanherrat pitävät valtaa.


      • he-ma kirjoitti:

        Raamattusi on muuten täynnä ristiriitoja ja tulkinnanvaraisuuksia, jotka ovat johtaneet tuhansiin kristinuskonharhan lahkoihin ja kultteihin

        https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/

        Muistutan vielä, että oikean jumalan ohje ei ole tulittavissa, jos hän joskus ilmiintyy.

        Olet epäjumalanpalvoja ja odotan innolla pääseväni sinun tuomiotasi seuraamaan jos oikea jumala on olemassa.

        <<Olet epäjumalanpalvoja ja odotan innolla pääseväni sinun tuomiotasi seuraamaan jos oikea jumala on olemassa. >>

        Saattaa olla, että olet itse kuumassa paikassa, joten tämä innokkuus on vain toiveajattelua.


      • Epäjumalanpalvojanakaan sinun ei tarvitse huolestua kohtalostasi, koska oikeaa jumalaa tuskin on olemassa. Tosin en voi väittää etten olisi innoissani moisen ilmaantumisesta, saititte epäjumalanpalvojat tuntea nahoissanne kaiken sen, jota olette vuosituhansia yrittäneet meille markkinoida.

        En anna anteeksi, ennekuin kiellät epäjumalasi.


      • he-ma kirjoitti:

        Epäjumalanpalvojanakaan sinun ei tarvitse huolestua kohtalostasi, koska oikeaa jumalaa tuskin on olemassa. Tosin en voi väittää etten olisi innoissani moisen ilmaantumisesta, saititte epäjumalanpalvojat tuntea nahoissanne kaiken sen, jota olette vuosituhansia yrittäneet meille markkinoida.

        En anna anteeksi, ennekuin kiellät epäjumalasi.

        En kiellä Jumalaa. Minä annan sinulle anteeksi, vaikka et sinä ole pyytänytkään.


    • Miettimistä

      Minäkin luin Harry Potter kirjan. Siinä todistetaan aukottomasti, että taikuus on mahdollista.

    • novoimahotoin

      "Tehkäämme Ihminen omaksi kuvaksemme " ei tue sinun teoriaasi.
      Jeesus oli täällä ihminen kuiten sinäkin. Se nimenomaan oli olemista Jumalan kuvana ja jonka kautta meillekin toiteutuu Jumalan kuvana olo kokonaisuudessaan. Eli mekin olemme tällöin käyneet samat toukan vaiheet kuin Jeesus kun päädymme tuonpuoleiseen.
      Raamattu on totta siten että kaikki mitä on kerrottu ovat totta yhtäaikaa.
      Sinulla on valikoitu tulkintatyyli josta ei hyviä pisteitä voi jakaa.
      Sananlaskut:
      8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

      Hebrealaiskirje:
      1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

      • Hebr. 1:5-6
        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikana, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani
        Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        - Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.

        Tätä kristityt eivät oikein ymmärrä. Enkelit ovat luotuja, ja Jeesus on heidät luonut. Jeesusta taas ei ole luotu, sillä hän on ollut iankaikkisesti. Ei ole sellaista aikaa, jolloin Jeesusta ei ole ollut. Ei ole alkua Messiaalle. Mitä tuo kohta sitten tarkoittaa. Syntyminen tarkoittaa Jeesuksen syntymistä Marian kohdusta. Hän oli kohdussa n. 9 kk. Kukaan ei tiedä, miltä hän näytti sitä ennen. Marian kohdussa hän sai kädet ja jalat ja ihmisen muodon. Enkelit kumartavat häntä. On muistettava, että vain Jumalaa palvotaan (kumarretaan).

        (lähde: https://www.youtube.com/watch?v=S0_mWVE5DkM)


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Hebr. 1:5-6
        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikana, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani
        Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        - Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.

        Tätä kristityt eivät oikein ymmärrä. Enkelit ovat luotuja, ja Jeesus on heidät luonut. Jeesusta taas ei ole luotu, sillä hän on ollut iankaikkisesti. Ei ole sellaista aikaa, jolloin Jeesusta ei ole ollut. Ei ole alkua Messiaalle. Mitä tuo kohta sitten tarkoittaa. Syntyminen tarkoittaa Jeesuksen syntymistä Marian kohdusta. Hän oli kohdussa n. 9 kk. Kukaan ei tiedä, miltä hän näytti sitä ennen. Marian kohdussa hän sai kädet ja jalat ja ihmisen muodon. Enkelit kumartavat häntä. On muistettava, että vain Jumalaa palvotaan (kumarretaan).

        (lähde: https://www.youtube.com/watch?v=S0_mWVE5DkM)

        Hebrealaiskirje jatkuu: 1:8
        Mutta Pojastaan hän sanoo:
        - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

        Tämä on Jumalan puhetta. Aika paljon joudut jättämään pois, jos haluat alentaa Jumalan vain luoduksi, mitä Raamattu ei lainkaan opeta. Voin muistuttaa, että tässä asiassa ei ole kyse sen pienemmästä asiasta kuin elämästä ja kuolemasta. Joten parasta laittaa nyt asiat järjestykseen.


      • silmänkääntötemppu
        Yksi_usko kirjoitti:

        Hebr. 1:5-6
        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikana, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani
        Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        - Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.

        Tätä kristityt eivät oikein ymmärrä. Enkelit ovat luotuja, ja Jeesus on heidät luonut. Jeesusta taas ei ole luotu, sillä hän on ollut iankaikkisesti. Ei ole sellaista aikaa, jolloin Jeesusta ei ole ollut. Ei ole alkua Messiaalle. Mitä tuo kohta sitten tarkoittaa. Syntyminen tarkoittaa Jeesuksen syntymistä Marian kohdusta. Hän oli kohdussa n. 9 kk. Kukaan ei tiedä, miltä hän näytti sitä ennen. Marian kohdussa hän sai kädet ja jalat ja ihmisen muodon. Enkelit kumartavat häntä. On muistettava, että vain Jumalaa palvotaan (kumarretaan).

        (lähde: https://www.youtube.com/watch?v=S0_mWVE5DkM)

        "Ei ole sellaista aikaa, jolloin Jeesusta ei ole ollut."

        Ristinkuolemakin oli siis vain jokin silmänkääntötemppu...


      • silmänkääntötemppu kirjoitti:

        "Ei ole sellaista aikaa, jolloin Jeesusta ei ole ollut."

        Ristinkuolemakin oli siis vain jokin silmänkääntötemppu...

        Ei Jeesus lakannut olemasta. Hän oli haudassa tasan 3 yötä ja 3 päivää, jonka jälkeen Isä herätti Hänet kuolleista.


      • puoliksi.jumala
        Yksi_usko kirjoitti:

        Ei Jeesus lakannut olemasta. Hän oli haudassa tasan 3 yötä ja 3 päivää, jonka jälkeen Isä herätti Hänet kuolleista.

        "Ei Jeesus lakannut olemasta."

        Eli pelkkä silmänkääntötemppu.

        Eikös Raamattu opeta, että kuollessaan ihminen lakkaa olemasta...siis me "tosi-ihmiset". Tämähän ei siis koske "puoli-ihmisiä, jotka ovat myös "puolijumalia""...

        Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta MINUA EI ENÄÄ OLE.

        Hebr.2:17 "Sentähden piti hänen KAIKESSA tuleman veljiensä kaltaiseksi..."


    • Jobinpostia

      Toinen esikoinen. Job.40:14 Se oli Jumalan töiden esikoinen......

      • Töiden esikoinen puhuu luodusta olennosta. Sorry. Oliko Jeesus siis töiden esikoinen eli luotu olento, vai ei ?


      • Exap kirjoitti:

        Töiden esikoinen puhuu luodusta olennosta. Sorry. Oliko Jeesus siis töiden esikoinen eli luotu olento, vai ei ?

        Jeesuksesta on tullut Marian kohdussa ihminen. Hän on kuitenkin ollut aina olemassa. Häntä ei ole luotu, sillä Hän on Jumala, jota enkelitkin kumartavat.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jeesuksesta on tullut Marian kohdussa ihminen. Hän on kuitenkin ollut aina olemassa. Häntä ei ole luotu, sillä Hän on Jumala, jota enkelitkin kumartavat.

        Enkelit kumartavat vain Jumalaa. Jumala itse sanoo Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan..." Jumala itse nimittää Jeesusta Jumalaksi. Se, että Jumala synnytti Jeesuksen tarkoittaa tietenkin sitä, kun Jeesus syntyi ihmiseksi. Hän oli Marian kohdussa ennen kuin syntyi tähän maailmaan. Jeesus on aina ollut. Hän on iankaikkinen. Ei ole aikaa, ettei Jeesus ole ollut.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jeesuksesta on tullut Marian kohdussa ihminen. Hän on kuitenkin ollut aina olemassa. Häntä ei ole luotu, sillä Hän on Jumala, jota enkelitkin kumartavat.

        "Häntä ei ole luotu, sillä Hän on Jumala, jota enkelitkin kumartavat."

        Ihmisetkin kumartavat valittua presidenttiä, jota sillä kumartaako joku jotakin ei ole merkitystä sen kanssa, onko joku Jumala vaiko eikö. Joten se siitä aivopierusta.

        Mutta kysymykseni olikin liittyen jakeeseen Job 40:14; sillä JOS tämä jae puhuu Jeesuksesta, se todistaa väkisinkin että tuo Jeesus oli luotu olento.

        Eli koskeeko tämä jaé Jeesusta on täysin sama kysymys kuin oliko Jeesus luotu olento.

        Comprende ?


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Enkelit kumartavat vain Jumalaa. Jumala itse sanoo Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan..." Jumala itse nimittää Jeesusta Jumalaksi. Se, että Jumala synnytti Jeesuksen tarkoittaa tietenkin sitä, kun Jeesus syntyi ihmiseksi. Hän oli Marian kohdussa ennen kuin syntyi tähän maailmaan. Jeesus on aina ollut. Hän on iankaikkinen. Ei ole aikaa, ettei Jeesus ole ollut.

        "Enkelit kumartavat vain Jumalaa."

        Tämä on oma väitteesi, jolle ei ole mitään reaalista todistuspohjaa. Tai, no, ainahan voit laittaa TÄHÄN VASTAUKSEKSI sen Raamatun jakeen, joka todistaa aivopierusi.


      • epätosi.ihminen
        Yksi_usko kirjoitti:

        Jeesuksesta on tullut Marian kohdussa ihminen. Hän on kuitenkin ollut aina olemassa. Häntä ei ole luotu, sillä Hän on Jumala, jota enkelitkin kumartavat.

        "Häntä ei ole luotu, sillä Hän on Jumala, jota enkelitkin kumartavat."

        Jaahas, kuinkas hän sitten voi olla "tosi ihminen", sillä meidät ihmiset on Raamatun mukaan LUOTU Jumalan kuvaksi?

        Hebr.2:17 "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi..."

        Selitä, miten Jeesus voi KAIKESSA olla samankaltainen ihminen kuin me?

        Tuo on täyttä soopaa...


    • Jobinpostia

      Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole.

    • NimimerkitOnTyhmiä

      Sulla kun on slkeästi tietoa tuosta Raamattujutusta, niin kerro MIKSI tarvittiin Jeesusepisodi?
      - Jumala määritteli, mikä on synti.
      - Jumala päätti, miten synnin tekemisestä rankaistaan.
      - Sitten hän päätti, että ei haluakaan rankaista, niin miksi ei voinut vain muuttaa noita kahta aiempaa päätöstään? Ei, vaan hän halusi sadistisesti katsella kun Jeesus kidutetaan hengiltä ja väittää että se oli ainoa mahdollinen toimintatapa. No toisaalta olihan Roomalaisilla ihan oikein areenoita, joissa tykättiin kattella verenvuodatusta.

      • Aivan upea kysymys. Tätä ovat monet ihmetelleet, mutta hyvää vastausta ei kukaan ihmettelijä ole vielä saanut.


      • Adviss
        Exap kirjoitti:

        Aivan upea kysymys. Tätä ovat monet ihmetelleet, mutta hyvää vastausta ei kukaan ihmettelijä ole vielä saanut.

        Niinpä...


    • Adviss

      Niinpä ruumillistui! On kiistaton tosiasia. Ja ymmärrän. Mutta ymmärrätkö sinä? Jeesusta ei ollut olemassa ennen kuin hän syntyi ihmislapsena maailmaan. Hän on ihmisenäkin Jumalan ruumiillistuma, sillä hän on ihminen kun taas Jumala ei ole kun on henki.

      • Ja vähän kerrallaan se Marian syömä ruoka tuli lihaksi.


    • Jobinpostia

      Ilm.2:7.2:11.2:17. 2:29. 3:6. 3:13. 3:22. "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe