Kun lukee tätä palstaa, ei tule sellaista käsitystä, että uskovilla täällä olisi suuri rauha Kristuksessa. Toisia panetellaan, pilkataan ja solvataan. Jokaisesta viestistä huokuu suuri viha, rakkautta ei ole näköpiirissä. Mieti, oletko sinä Kristuksessa, onko sinulla suuri rauha? Kuinka voit olla Kristuksessa, jos vihaat Jumalan pyhää sanaa ja toisia uskovia? Shabbat shalom jo näin hyvissä ajoin, tämän palstan ilmapiiri on niin ahdistava, että minä pidän täältä aika ajoin runsaasti taukoa. Palaan aina kun on jotain sanottavaa. Rauha teille kaikille. Ennen kuin kirjoitatte tänne, pitäkää mielessä nämä Raamatun ohjeet:
"Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari." (Jaak. 4:11)
"Joka suunsa ja kielensä varoo, se henkensä ahdistuksilta varoo." (Sanl. 21:23)
"Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata." (Kol. 4:6)
"Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat." (Ef. 4:29)
"Mutta vastatkaa sävyisästi ja kunnioittavasti ja säilyttäkää omatuntonne puhtaana" (1. Piet. 3:16)
"Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos." (Ef. 5:4)
"Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä." (Mt. 12:36)
"Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha." (Jaak. 1:26)
"Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa" (2. Tim. 2:16)
"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)
"Pankaa nyt tekin pois tämä kaikki: viha, kiivastuminen, pahuus, pilkka ja häpeämään puhe suustanne." (Kol. 3:8)
"Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi, olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta ja puheesi tervettä ja moitteetonta, että vastustaja häpeäisi, kun hänellä ei ole meistä mitään pahaa sanottavana." (Tit. 2:8)
Palsta täynnä vihaa
82
100
Vastaukset
- Samaatietä
Uritän muistaa tuon, mutta kun ihmismieli on se mikä on.
Välillä RAIVOSTUTTAA! - herätkää
Toora uskovaiset, feikkijuutalaiset, on isästä perkeleestä. Omaa etuaan tavoitellen he valehtelevat, herjaavat, mutta koskaan eivät itse voi tulla totuuden tuntoon. He ovat kaikkien kristittyjen vihollisia.
Kuulostaa aivan Martti Lutherin tekstiltä. Täynnä vihaa. Ei mitään käsitystä rakkaudesta. Oletko todella Kristuksessa?
- herätkää
Samaa kysyn sinulta. Totuus ja rakkaus on synonyymeja. Erottomattomat. Kaunista on puhua kauniisti. Sinunlaisesi valehtelija, kyykäärmeen sikiö, ansaitsee kyllä täyslaidallisen sitä itheään niskaansa.
herätkää kirjoitti:
Samaa kysyn sinulta. Totuus ja rakkaus on synonyymeja. Erottomattomat. Kaunista on puhua kauniisti. Sinunlaisesi valehtelija, kyykäärmeen sikiö, ansaitsee kyllä täyslaidallisen sitä itheään niskaansa.
Kaunista. Oletko Kristuksessa, onko sinulla suuri rauha?
- herätkää
Ei ole suurta rauhaa. Nytkin suorastaan vapisen raivosta.
herätkää kirjoitti:
Toista se on meillä toraisteilla. Raamatun mukaan meillä on suuri rauha, ja voin itsekin todistaa, että minulla on suuri rauha. Shalom teille kaikille! Jos raivostuttaa, menkää lenkille, lukekaa Jumalan pyhää sanaa, älkää raivotko ja purkako pahaa oloanne täällä, se ei helpota teitä yhtään.
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)- herätkää
Raivostuttaa, että Suomi ei taaskaan saa edes mitalia.
- Valheen.sijasta.faktaa
Kristitty.net kirjoitti:
Kuulostaa aivan Martti Lutherin tekstiltä. Täynnä vihaa. Ei mitään käsitystä rakkaudesta. Oletko todella Kristuksessa?
Voisitko antaa linkin tuohon tekstiin, johon herätkään tekstissä viittaat?
- JaTorailijoidenValheista
Kristitty.net kirjoitti:
Toista se on meillä toraisteilla. Raamatun mukaan meillä on suuri rauha, ja voin itsekin todistaa, että minulla on suuri rauha. Shalom teille kaikille! Jos raivostuttaa, menkää lenkille, lukekaa Jumalan pyhää sanaa, älkää raivotko ja purkako pahaa oloanne täällä, se ei helpota teitä yhtään.
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)Näinkin vähässä olet epärehellinen. Psalmi ei mainitse "Tooraa" vaan Jumalan lain. Ei lakeja, vaan lain. Et pelkää ja kunnioita Jumalaa, vaan uskallat väärentää jopa Hänen omaa sanaansa, kuningas Daavidin laulujen kautta.
Psalmi 119:165 Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
"Toora" on kirjakokoelman nimi: 1-5 Mooseksen kirjaa. Jumalan sana, laki ja tahto on enemmän.
Joka sanallasi todistat itsestäsi ja valheistasi. Totuus tuntuu teille torailijoille olevan mahdottomuus.
Oikein otsikoi Luther kirjeensä pappistuttavalleen.
. - VanhanajanApukeino
herätkää kirjoitti:
Ota tästä sokeripala suuhusi. Siinä on pari tippaa kamfeeria. Sillä lailla. Tuntuuko jo paremmalta?
- herätkää
Kiitos. Kyllä tämä tästä, pikkuhiljaa. Eihän sille mitään voi että suomalaiset ei enää pärjää hiihdossa.
- Talmudin.Krist.Uhrit
Valheen.sijasta.faktaa kirjoitti:
Voisitko antaa linkin tuohon tekstiin, johon herätkään tekstissä viittaat?
Lutheria saa vapaasti solvata juutalaisen Aller-median sivustolla ja esittää puolitotuudellisia väittämiä, mutta jos tuodaan esiin faktat, talmudien tekstit, jotka jo aikoinaan herättivät Lutherissa vihan, nuo faktat poistetaan "sääntöjenvastaisina".
Juutalaisilla on paljon salattavaa. Silti he itse edelleen noudattavat noita rabbiensa vihakäskyjä, joista itsekin olen saanut osani. - Rikku
Kristitty.net kirjoitti:
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)Ohi meni. Mikä ihmeen toraisti? Oletko juutalainen vai mikä? Tooraa emme lue enää vaan ihan sitä Raamattua josta kristillinen uskomme rakentuu. Oletko siis joku muu kuin uuden testamentin lapsi?
- lopeta.jo.antikristus
Kristitty.net kirjoitti:
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)Tällä eksyttäjällä ei mitään rauhaa ole, vaan vale rauha !
Hes. 13:10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
1. Tess. 5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
Kristitty,net on menossa kadotukseen, mutta ei sitä raukka itse tajua ! - HaluanTotuutta
Kristitty.net kirjoitti:
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)LAINAUS: "Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)
Vai niin, kuullostaapa melkoisen ylihengelliseltä, mutta mitä sanot tästä Raamatun kohdasta:
Snl. 24:16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.
Luku seitsemänhän tarkoittaa täydellisyyden lukua, joten tässä kohdassa siis tarkoitetaan, että vanhurskas eli uskovainen lankeaa täydellisesti, mutta NOUSEE JÄLLEEN ja se on se kaikkein tärkein asia tässä. - OlliMäkelä
JaTorailijoidenValheista kirjoitti:
Näinkin vähässä olet epärehellinen. Psalmi ei mainitse "Tooraa" vaan Jumalan lain. Ei lakeja, vaan lain. Et pelkää ja kunnioita Jumalaa, vaan uskallat väärentää jopa Hänen omaa sanaansa, kuningas Daavidin laulujen kautta.
Psalmi 119:165 Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
"Toora" on kirjakokoelman nimi: 1-5 Mooseksen kirjaa. Jumalan sana, laki ja tahto on enemmän.
Joka sanallasi todistat itsestäsi ja valheistasi. Totuus tuntuu teille torailijoille olevan mahdottomuus.
Oikein otsikoi Luther kirjeensä pappistuttavalleen.
.Käsikirjoitukset on hepreaksi niin kun tuo psalmi, lukee selvästi תוֹרָתֶךָ joka tarkoittaa Tooraa = ohjeet tai opetus ja viittaa Jumalan opetuksiin jonka Hän antoi armossa palvelijalle Moosekselle. joten miksi sanot toista valehtelijaksi?
- älä.lisää.äläpoista
Kristitty.net kirjoitti:
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)Psalmit 119:165
Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun l a k i a s i, eikä heille kompastusta tule.
Toorasta ei puhuta sanaakaan! - OlliMäkelä
älä.lisää.äläpoista kirjoitti:
Psalmit 119:165
Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun l a k i a s i, eikä heille kompastusta tule.
Toorasta ei puhuta sanaakaan!VT on kirjoitettu hepreaksi alunperin, ei suomeksi. Suomenkielinen Raamattu on käännös hepreasta. Aina kun VT : essä lukee sana Laki niin se on käännetty heprealaisesta sanasta Tooraa.
OlliMäkelä kirjoitti:
VT on kirjoitettu hepreaksi alunperin, ei suomeksi. Suomenkielinen Raamattu on käännös hepreasta. Aina kun VT : essä lukee sana Laki niin se on käännetty heprealaisesta sanasta Tooraa.
Heprean sana Torah useimmiten on käännetty joko laki tai opetus. Ps. 119:165 sanoo siis alkukielen mukaan, että suuri rauha on niillä, jotka rakastavat Tooraa. Tämä on Jumalan sana.
Kerro nyt vihdoin, missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran pyhää, vanhurskasta ja hyvää käskyä?
Mitä jos vihdoin kertoisit, missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran pyhää, vanhurskasta ja hyvää käskyä?
Tämä on niin tärkeä viesti, että se pitää postata miljoonaan kertaan. Mitä jos nyt vain kertoisit, että missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Tooran pyhää, vanhurskasta ja hyvää käskyä?
Jahas, mitä jos nyt kertoisit vihdoinkin, missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää käskyä?
- Kirjakääröt
Ps.7:12 Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Ps.7:12 Biblia (1776) Jumala on oikia tuomari; ja Jumala, joka joka päivä uhkaa.
- vaskimuuri
Antikristuksen apostolit, kristitty.net ja kirjkäärö tuovat vihaa ja murhaa helluntailaisten palstalle.
- Syntinenedeleenkin
On paljon synnittömiä kuka teistä on synnitön arvostelkoon sitten siitä se viha katoaa.
- Salomo
1.Joh.4
20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
Veljensä pilkkaava ja hyljeksivä on valehtelija.- herätkää
Vihaan muun muassa Raamatunkirjoitusten viskelyä, mutta kuitenkin nyt, kirje galatalaisille 3.luku ja sen kymmenes jae. "Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirjain käskee. " ja seuraava jae :"On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä uskosta vanhurskas saa elää."
Ei kovin kaunista eikä rakastavaa puhetta Paavaliltakaan herunut tämän maailman toraisteille. - Heittelijänäollut
herätkää kirjoitti:
Vihaan muun muassa Raamatunkirjoitusten viskelyä, mutta kuitenkin nyt, kirje galatalaisille 3.luku ja sen kymmenes jae. "Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirjain käskee. " ja seuraava jae :"On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä uskosta vanhurskas saa elää."
Ei kovin kaunista eikä rakastavaa puhetta Paavaliltakaan herunut tämän maailman toraisteille.Raamatun sana täytyy olla elettyä elämää, muutoin ei niitä voi jakaa eili viskellä
- Kirjakääröt
Luuk.14:26 Biblia (1776) Jos joku tulee minun tyköni, ja ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ja emäntäänsä ja lapsiansa, ja veljiänsä, ja päälliseksi omaa henkeänsä, ei se taida olla minun opetuslapseni.
- Totuus_On_Tämä
On ihmisiä, joille Kristus on diatsepaamin korvike, ja sitten on ihmisiä, jotka Kristus on vapauttanut vapauteen ja joiden ei tarvitse sen vuoksi tehdä Kristuksesta itselleen diatsepaamin korviketta. Aloittaja on ajatusmaailmaltaan tyypillinen fariseus; hän vertailee itseään ja muita itseensä, tällä kertaa kilpaillen siinä, kuka on onnistunut parhaiten tekemään itselleen Kristuksesta diatsepaamin korvikkeen. Lykkyä vaan pyttyyn tässä upouudessakin hankkeessa.
- ettäsilleesti
Ymmärrän kyllä, että vihaan ja aggressioon koukkuun jäänyt ei halua luopua "huumeestaan". Addiktio sekin. Mutta se, joka kieltää Kristuksen Rauhan ruhtinaana, kieltää Kristuksen kokonaan. Aloitus oli hyvä muistutus meille kaikille.
- Tsekkaa_Sanakirjasta
ettäsilleesti kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että vihaan ja aggressioon koukkuun jäänyt ei halua luopua "huumeestaan". Addiktio sekin. Mutta se, joka kieltää Kristuksen Rauhan ruhtinaana, kieltää Kristuksen kokonaan. Aloitus oli hyvä muistutus meille kaikille.
Ymmärrän kyllä, että jos haluaa päästä julkaisuun "Maailman epärelevanteimmat kommentit ja kuinka ne tuotetaan", tällainen Suomi24-foorumi on sellaiselle pyrkimykselle otollinen alusta.
- Moshekaan_ei
Hiihtourheilu on epätoorakasta harrastusta.
Siksi lopeta se!
Tai hukka perii. - Salomo
Psalmi, Luku 1:1
Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
Jumalan siunausta kaikille ja hyvää yötä.Mites tämä jatkuu?
"vaan rakastaa Herran TOORAA ja tutkistelee hänen TOORAANSA päivät ja yöt! Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy" (Ps. 1:2-3)Toora on vanhurskaan sydämessä:
"Hänen Jumalansa Toora on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju." (Ps. 37:31)
"Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun Toorasi on minun sydämessäni." (Ps. 40:9)
"Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan." (Ps. 19:8)
"Autuas se mies, jota sinä, Herra, kuritat ja jolle sinä opetat Toorasi" (Ps. 94:12)
"Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä!" (Ps. 112:1)
"Missä ilmoitus puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi; autuas se, joka noudattaa Tooraa." (Sanl. 29:18)
"Anna minulle ymmärrys, niin seuraan sinun Tooraasi ja noudatan sitä kaikesta sydämestäni." (Ps. 119:34)
"Minä tahdon noudattaa aina sinun Tooraasi, aina ja ikuisesti." (Ps. 119:44)
Vanhurskas rakastaa Jumalan pyhää Tooraa:
"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran Tooraa ja tutkistelee hänen Tooraansa päivät ja yöt!" (Ps. 1:1,2)
"Minä iloitsen sinun käskyistäsi, jotka ovat minulle rakkaat." (Ps. 119:47)
"Kuinka rakastankaan sinun Tooraasi! Kaiken päivää minä sitä tutkin." (Ps. 119:97)
"Minä rakastan sinun käskyjäsi, ne ovat minulle kalliimmat kuin puhtain kulta." (Ps. 119:127)
"Herra, katso: minä rakastan sinun säädöksiäsi! Sinä olet uskollinen -- anna minun elää!" (Ps. 119:159)
"Valhetta minä vihaan ja inhoan, sinun Tooraasi minä rakastan." (Ps. 119:163)
"Minä pysyn uskollisesti sinun liitossasi, se on minulle ylen rakas." (Ps. 119:167)
Toora tuo rauhan:
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)
Toora on ikuinen:
"Hänen kättensä teot ovat totiset ja oikeat; luotettavat ovat kaikki hänen asetuksensa. Ne pysyvät järkkymättä aina ja iankaikkisesti; ne ovat tehdyt totuudessa ja oikeudessa." (Ps. 111:7,8)
"Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne perustanut iäti pysyviksi." (Ps. 119:152)
"Hän antoi Tooran, joka ei häviä." (Ps. 148:6)
"Minä en riko liittoani enkä muuta sitä, mikä on huuliltani lähtenyt." (Ps. 89:35)
Toora ei ole raskas taakka:
"Sinun säädöstesi mukaan minä tahdon elää, ja siksi voin kulkea kevein mielin." (Ps. 119:45)
Toora on totuus:
"Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun Toorasi on totuus." (Ps. 119:142)
Toora on armosta:
"Käännä minusta pois valheen tie, ja anna armostasi minulle Toorasi." (Ps. 119:29)
"Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa." (Ps. 25:10)
"Sillä käsky on lamppu, Toora on valo, ja kurittava nuhde on elämän tie," (Sanl. 6:23)
"Poikani, älä unhota minun Tooraani, vaan sinun sydämesi säilyttäköön minun käskyni; sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat." (Sanl. 3:1-2)
"Poikani, noudata minun sanojani ja kätke mieleesi minun käskyni. Noudata minun käskyjäni, niin saat elää, säilytä Tooraani kuin silmäteräsi. Sido ne kiinni sormiisi, kirjoita ne sydämesi tauluun." (Sanl. 7:1-3)
"Herran TOORA on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka." (Ps. 19:7-11)
- Änyel
Voi kun ymmärtäisitte. Jumalan Rakkaus on joka ainutta varten. Kun ja jos aina etsimme vikaa toisesta. .. emmekä näe omia virheitä. Anteeksi!
- Mennäänrukoilen
Kiitos sinulle ja siunausta elämääsi, mennään isämeidn rukouksella eteepäin siinä on anteeksi pyyntö itselle ja lähimmäisille
- Samaatietä
Ei jassa. Nyhverönä mutustelen jättisuurta laskiaispullaa jäätävällä kermavaahdokkeella ja kurkin Jeesuksen hammeenhelemoista teijä väittelyjänne.
Välillä meen piiloo ja taas pikkuse kurkkaan ku uskalla.
Mitä kovempi riitely sitä vauhikkaammasti jyrsin pullaa silmät selkosellaa.- L_S
Miksi sanotaan, että Jeesuksella olisi hammeenhelemat... eikö se ole vähän?... Jaffat tulloo ja helemat paukkuu? vai mikä sanonta tää on?
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Miksi sanotaan, että Jeesuksella olisi hammeenhelemat... eikö se ole vähän?... Jaffat tulloo ja helemat paukkuu? vai mikä sanonta tää on?
Sen ajan miehillähän oli se kaapu vai mikä se nyt on.
Niinku lapsi on isän tai äidin hameenhelmoissa / housunpuntissa niin samallalailla tuntuu että uskovat roikkuu Jeesuksessa.
Oon kuullut tuon sanonnan joskus ja siittä minulle tulee mieleen Jaffa appelsiini, muutes en tiijä mikä siellä paukkuu helmoissa, pierutko? Ei mitään hajua tuosta sannonnasta.
- Kalikkakalahtaa
Minkä ihmeen takia joittenkin elämän tehtävänä tuntuu olevan keskustelujen kommentointi tyhjänpäiväisyyksillä ja jatkuva ilveily toisille tärkeillä asioilla? Eikö oikeasti aikuisilla, luultavasti itseään hyvinkin fiksuina pitävillä ihmisillä ole muuta tekemistä?
Jälleen vihaa, katkeruutta, kiukka ja suunnatonta pahaa oloa. Mieti vakavasti, oletko sinä Kristuksessa, onko sinulla rauha? Osaatko puhua ja kirjoittaa tänne sävyisästi, lähimmäistäsi rakastaen ja kunnioittaen?
Mitä Raamattu sanoo Toorasta? Muutama jae, joita vielä en ole tänne postannut:
"Sillä käsky on lamppu, Toora on valo, ja kurittava nuhde on elämän tie," (Sanl. 6:23)
"Poikani, älä unhota minun Tooraani, vaan sinun sydämesi säilyttäköön minun käskyni; sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat." (Sanl. 3:1-2)
"Poikani, noudata minun sanojani ja kätke mieleesi minun käskyni. Noudata minun käskyjäni, niin saat elää, säilytä Tooraani kuin silmäteräsi. Sido ne kiinni sormiisi, kirjoita ne sydämesi tauluun." (Sanl. 7:1-3)
"Herran TOORA on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka." (Ps. 19:7-11)
Vakava varoitus kaikille helluntailaisille:
"Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin Tooran ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa." (Jes. 5:24)
"Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton." (Jes. 24:5)
"Ja Herra sanoi: "Sentähden, että he ovat hyljänneet minun Toorani, jonka minä heille annoin, eivätkä ole kuulleet minun ääntäni eivätkä vaeltaneet sen mukaan," (Jer. 9:13)
"Näin sanoo Herra: – Koska Juuda on tehnyt rikoksen rikoksen jälkeen, en päätöstäni peruuta. He ovat hylänneet minun Toorani, eivät ole pitäneet minun käskyjäni. Samat valhejumalat ovat heidät eksyttäneet, joita jo heidän isänsä seurasivat." (Aamos 2:4)- s-seutulainen
Kristitty.net,
vihaa täällä lietsovat toraistit, eivät Jumalan lapset. Jumalan lapsia ovat ne, jotka ovat ottaneet Jeesuksen Kristuksen vastaan ja uskovat Hänen nimeensä. Heille Jeesus Kristus on kaikkena kaikessa. Herran Jeesuksen nimi on heille nimi ylitse kaikkien muiden nimien eivätkä he muusta kerskata saata kuin Hänestä, Kristuksesta Jeesuksesta, johon he kaikessa saavat Jumalan armosta turvata. Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä he avuksensa huutavat.
He ovat Jumalan lapsia. s-seutulainen kirjoitti:
Kristitty.net,
vihaa täällä lietsovat toraistit, eivät Jumalan lapset. Jumalan lapsia ovat ne, jotka ovat ottaneet Jeesuksen Kristuksen vastaan ja uskovat Hänen nimeensä. Heille Jeesus Kristus on kaikkena kaikessa. Herran Jeesuksen nimi on heille nimi ylitse kaikkien muiden nimien eivätkä he muusta kerskata saata kuin Hänestä, Kristuksesta Jeesuksesta, johon he kaikessa saavat Jumalan armosta turvata. Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä he avuksensa huutavat.
He ovat Jumalan lapsia.Kerro missä kommentissani minä olen lietsonut vihaa, linkki kiitos. Helluntailaisten kommenteista tällä palstalla minä aistin pelkkää vihaa Tooraa, Jumalan pyhää sanaa kohtaan.
Jos olet ottanut vastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen vapahtajanasi, silloin sinä noudatat Jumalan pyhää sanaa, Tooraa. Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Kerro missä kohtaa sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme, niin kuin sinä monta kertaa olet täällä väittänyt?- s-seutulainen
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro missä kommentissani minä olen lietsonut vihaa, linkki kiitos. Helluntailaisten kommenteista tällä palstalla minä aistin pelkkää vihaa Tooraa, Jumalan pyhää sanaa kohtaan.
Jos olet ottanut vastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen vapahtajanasi, silloin sinä noudatat Jumalan pyhää sanaa, Tooraa. Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Kerro missä kohtaa sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme, niin kuin sinä monta kertaa olet täällä väittänyt?Peite joka sinun sydämesi päällä on ei voi poistua niin kauan kuin sinä turvaat tooraan Jeesuksen Kristuksen asemesta.
Sinun kerskauksesi on toorassa ei Herrassa Jeesuksessa.
Hengellisen sokeutesi voi parantaa vain Jeesus Kristus. Huuda avuksesi Hänen nimeään, jos ehkä vielä saisit tulla Jumalan armosta kääntymyksen tilaan. s-seutulainen kirjoitti:
Peite joka sinun sydämesi päällä on ei voi poistua niin kauan kuin sinä turvaat tooraan Jeesuksen Kristuksen asemesta.
Sinun kerskauksesi on toorassa ei Herrassa Jeesuksessa.
Hengellisen sokeutesi voi parantaa vain Jeesus Kristus. Huuda avuksesi Hänen nimeään, jos ehkä vielä saisit tulla Jumalan armosta kääntymyksen tilaan.Kerro sinä nyt vain, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme, niin kuin sinä opetat, ja missä kohtaa sanotaan, että saamme uudessa liitossa armon alla tehdä syntiä ja rikkoa surutta kaikkia Tooran käskyjä?
Sinulle tiedoksi, että minä turvaan yksin Jeesuksen armoon, mutta koska rakastan Jeesusta, noudatan Tooraa. Sillä rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskyt, eivätkä ne ole raskaat (1. Joh. 5:3).
Jos syytät toista hengellisestä sokeudesta, olisi paikallaan argumentoida Raamatun pohjalta.
- rautapatsas
Unohdit kertoa, että toora tarkoittaa opetusta. Mutta toorauskoville Toora on heidän jumalansa nimi.
Tietenkin Toora tarkoittaa opetusta. Toora on Jumalan pyhä, vanhurskas ja hyvä laki. Johanneksen mukaan rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskynsä (1. Joh. 5:3). Joten jos rakastamme Jumalaa, pidämme hänen käskyt. Huomaan, että kristityt vihaavat Jumalan pyhää lakia. Heillä ei ole rauhaa.
Kerro missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kristus on Tooran loppu on vakava käännösvirhe, alkukielessä sanotaan, että Kristus on Tooran telos, eli päämäärä. Toora saa aikaan vihaa on myös vakava käännöskukkanen, alkukielessä sanotaan, että Tooraa saa aikaan rangaistusta, ei vihaa. Tuletko sinä täyteen vihaa, kun luet Toorasta, että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi?
Kaikki jotka perustautuvat Tooran tekoihin, eli siis ne, jotka uskovat pelastuvansa Tooran kautta, ovat kirouksen alaisia. Missään kohtaa ei sanota, että ne ovat kirottuja, jotka noudattavat Tooraa.
Kukaan ei tule vanhurskaaksi Tooraa noudattamalla, miten siis on, saammeko tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, kun emme ole Tooran, vaan armon alla? Paavali sanoo, että emme saa (Room. 6:15).
Olemme kuolleet irti Toorasta, saammeko siis tappaa, varastaa ja tehdä huorin? Paavali sanoo, että emme saa (Room. 6:15).
Kerro missä kohtaa sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kerro missä kohtaa sanotaan, että ne ovat kirottuja, jotka noudattavat Tooran käskyjä?Kerro nyt jo vihdoin, missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä?
- Kysymystä
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro nyt jo vihdoin, missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä?
Kyse ei ole käskyjen noudattamisesta, vaan kyse on käskyjen asettamisesta sellaiseen asemaan kuin niiden noudattaminen takaisi pelastuksen ilman Jumalan armoa ja rakkautta.
Ymmärrätkö rakas mitä tarkoitan? Kysymystä kirjoitti:
Kyse ei ole käskyjen noudattamisesta, vaan kyse on käskyjen asettamisesta sellaiseen asemaan kuin niiden noudattaminen takaisi pelastuksen ilman Jumalan armoa ja rakkautta.
Ymmärrätkö rakas mitä tarkoitan?"Kyse ei ole käskyjen noudattamisesta, vaan kyse on käskyjen asettamisesta sellaiseen asemaan kuin niiden noudattaminen takaisi pelastuksen ilman Jumalan armoa ja rakkautta."
Ja missä kohtaa minä olen asettanut Jumalan käskyt tällaiseen asemaan?Kerro missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kristus on Tooran loppu on vakava käännösvirhe, alkukielessä sanotaan, että Kristus on Tooran telos, eli päämäärä. Toora saa aikaan vihaa on myös vakava käännöskukkanen, alkukielessä sanotaan, että Tooraa saa aikaan rangaistusta, ei vihaa. Tuletko sinä täyteen vihaa, kun luet Toorasta, että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi?
Kaikki jotka perustautuvat Tooran tekoihin, eli siis ne, jotka uskovat pelastuvansa Tooran kautta, ovat kirouksen alaisia. Missään kohtaa ei sanota, että ne ovat kirottuja, jotka noudattavat Tooraa.
Kukaan ei tule vanhurskaaksi Tooraa noudattamalla, miten siis on, saammeko tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, kun emme ole Tooran, vaan armon alla? Paavali sanoo, että emme saa (Room. 6:15).
Olemme kuolleet irti Toorasta, saammeko siis tappaa, varastaa ja tehdä huorin? Paavali sanoo, että emme saa (Room. 6:15).
Kerro missä kohtaa sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kerro missä kohtaa sanotaan, että ne ovat kirottuja, jotka noudattavat Tooran käskyjä?Kerro missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kristus on Tooran loppu on vakava käännösvirhe, alkukielessä sanotaan, että Kristus on Tooran telos, eli päämäärä. Toora saa aikaan vihaa on myös vakava käännöskukkanen, alkukielessä sanotaan, että Tooraa saa aikaan rangaistusta, ei vihaa. Tuletko sinä täyteen vihaa, kun luet Toorasta, että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi?
Kerro missä kohtaa sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kerro missä kohtaa sanotaan, että ne ovat kirottuja, jotka noudattavat Tooran käskyjä?Kerro missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kristus on Tooran loppu on vakava käännösvirhe, alkukielessä sanotaan, että Kristus on Tooran telos, eli päämäärä. Toora saa aikaan vihaa on myös vakava käännöskukkanen, alkukielessä sanotaan, että Tooraa saa aikaan rangaistusta, ei vihaa. Tuletko sinä täyteen vihaa, kun luet Toorasta, että rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi?
Kerro missä kohtaa sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Kerro missä kohtaa sanotaan, että ne ovat kirottuja, jotka noudattavat Tooran käskyjä?
- rrrgrrrtfg
Kristitty.net ei ole uudestisyntynyt uskovainen. Viha helluntailaisia kohtaan on hänen motiivinsa kirjoitella täällä. Hän on lakisaarnaaja.
- Eikiitosjeesus
Kyllähän täällä myöskin hyvin pyyteettömän inhimillisesti pyritään auttamaan ihmisiä ajattelemaan kriittisesti ja objektiivisesti elämää kahlitsevan uskonnon perusteita, järkevyyttä ja totuudenmukaisuutta.
- Sionistinen_viha
"Järvenpäähän rakennetaan kristillinen asuinalue
Kristillisen Laiho-yhdistyksen (Helluntailainen) haaveissa on saada Lepolaan kolmen korttelin kristillinen asuinalue. Ensimmäisen korttelin on määrä valmistua ensi vuonna."
Eli järvenpäähän ollaan rakentamassa sionisti helluntailaisten toimesta anti-islamilaista asuinaluetta. Taitavat havitella uutta Beirutia Järvenpäästä?- Hyi_saatana
Ei tuollaisen luulisi Suomessa menevän läpi, mutta näkyy menevän.
Mahtaako olla lakien mukaista toimintaa?
Ei tuosta enää puutu muutakuin se, että rakennetaan muurit sionistien asuinalueen ympärille.
Joko siellä nyt uhriudutaan marttyyritouhuissa, tai sitten ajatuksena on laajentua pikkuhiljaa niinkuin juutalaisten siirtokunta touhut.
- Evankeliumin.merkit
Se, että ilmenee vihaa, ei ole huono vaan hyvä merkki. Sillä, missä julistetaan aitoa evankeliumia, siellä pitää ilmetä myös vastustajien viha. Viha on siis vastustajan tunnustus.
Mutta myös itse evankeliumin tulee ilmetä myöskin vihana: vihana vääryyttä, pahuutta, syntiä ja valhetta vastaan. Esim. Jeesus ilmensi vihansa vääryyttä vastaan, paiskomalla muutamat Jerusalemin temppelin myyntipöydät päin seiniä, vapauttamalla kauppiaiden uhrieläimet häkeistään. Lennättämällä valuutanvaihtajien pöydät ja rahat pitkin lattioita. Tällaiset, alkumelleriläiset "hengellisyyden myyntikeinot" ja muu pankkitoiminta ei kuulu Jumalan huoneeseen. Tästä tulee Jeesuksen aitojen seuraajien saarnata myös edelleen, varoitukseksi osoittaen myös henkilöt, jotka näin eksyttävät.
Missä näitä ei ilmene, siellä ei ole evankeliumiakaan.
*- Eikiitosjeesus
Missä ne jeesuksen aidat oikein on menossa?
Hyvä että huomasit jeesuksen olleen nuorisovandaali joka sai ansaitsemansa lopullisen kohtalon n 2000v sitten.
Terveet ei jääneet moista roolimallia kaipaamaan.
Kertokaa missä kohtaa Raamattua käsketään vihaamaan vääräuskoisia, harhaoppisia ja muita eksyneitä? Missä kohtaa käsketään solvaamaan, pilkkaamaan ja panettelemaan? Te olette ilmeisesti herralta Martti Lutherilta perineet nämä toimintamallit.
Onhan se totta ,että riita on tullut ja epäsopu ja kaikkinainen repiminen uskovien keskuuteen ja Totuus on se,että sellainen ei voi olla Jumalan Hengessä kulkevalla mukana jos on Hengen kuljettama .Asia kertoo jostain muusta ja paljastaa jotain muuta .Sellainen joka ei kulje Hengessä on lihallinen ja se liha puhuu sen ,mitä sydän on täynnä .
Kannattaa ottaa HETI asia puheeksi Jumalan kanssa ja anoa nöyrästi jos vihaa suu on täynnä eli sydän.
Jumala kyllä auttaa kun rehellisesti uskova tunnustaa ja tuo valoon vääryyden ja jos Henki on ihmisessä niin Hän opettaa kasvattaa neuvoo ihan kauniisti kuin itsestään .Toivon hartaasti, että helluntailaiset tällä palstalla ymmärtäisivät olevansa täynnä vihaa, ja että heidän täytyy jotain sen asian eteen tehdä.
- herätkää
Toivon hartaasti että toorauskovaiset ymmärtäisivät olevansa harhaoppisia, tahallaan harhaan johtajia, ja lopettaisivat antikristillisen valheen levittämisen.
herätkää kirjoitti:
Toivon hartaasti että toorauskovaiset ymmärtäisivät olevansa harhaoppisia, tahallaan harhaan johtajia, ja lopettaisivat antikristillisen valheen levittämisen.
Toivon hartaasti, että meidän harhaoppimme julistettaisiin harhaopiksi Raamatun perusteella, mutta toistaiseksi yksikään helluntailainen täällä ei ole osannut osoittaa, missä kohtaa Raamattu sanotaan, että Toora on kumottu, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme, että Toora on kirottu, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä, että Toora on mahdoton noudattaa jne.
Kerro missä kohtaa tässä sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran pyhää, vanhurskasta ja hyvää käskyä?
"Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä." (Room. 7:12)
Toora on vanhurskaan sydämessä:
"Hänen Jumalansa Toora on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju." (Ps. 37:31)
"Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun Toorasi on minun sydämessäni." (Ps. 40:9)
"Herran Toora on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan." (Ps. 19:8)
"Autuas se mies, jota sinä, Herra, kuritat ja jolle sinä opetat Toorasi" (Ps. 94:12)
"Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä!" (Ps. 112:1)
"Missä ilmoitus puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi; autuas se, joka noudattaa Tooraa." (Sanl. 29:18)
"Anna minulle ymmärrys, niin seuraan sinun Tooraasi ja noudatan sitä kaikesta sydämestäni." (Ps. 119:34)
"Minä tahdon noudattaa aina sinun Tooraasi, aina ja ikuisesti." (Ps. 119:44)
Vanhurskas rakastaa Jumalan pyhää Tooraa:
"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran Tooraa ja tutkistelee hänen Tooraansa päivät ja yöt!" (Ps. 1:1,2)
"Minä iloitsen sinun käskyistäsi, jotka ovat minulle rakkaat." (Ps. 119:47)
"Kuinka rakastankaan sinun Tooraasi! Kaiken päivää minä sitä tutkin." (Ps. 119:97)
"Minä rakastan sinun käskyjäsi, ne ovat minulle kalliimmat kuin puhtain kulta." (Ps. 119:127)
"Herra, katso: minä rakastan sinun säädöksiäsi! Sinä olet uskollinen -- anna minun elää!" (Ps. 119:159)
"Valhetta minä vihaan ja inhoan, sinun Tooraasi minä rakastan." (Ps. 119:163)
"Minä pysyn uskollisesti sinun liitossasi, se on minulle ylen rakas." (Ps. 119:167)
Toora tuo rauhan:
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)
Toora on ikuinen:
"Hänen kättensä teot ovat totiset ja oikeat; luotettavat ovat kaikki hänen asetuksensa. Ne pysyvät järkkymättä aina ja iankaikkisesti; ne ovat tehdyt totuudessa ja oikeudessa." (Ps. 111:7,8)
"Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne perustanut iäti pysyviksi." (Ps. 119:152)
"Hän antoi Tooran, joka ei häviä." (Ps. 148:6)
"Minä en riko liittoani enkä muuta sitä, mikä on huuliltani lähtenyt." (Ps. 89:35)
Toora ei ole raskas taakka:
"Sinun säädöstesi mukaan minä tahdon elää, ja siksi voin kulkea kevein mielin." (Ps. 119:45)
Toora on totuus:
"Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun Toorasi on totuus." (Ps. 119:142)
Toora on armosta:
"Käännä minusta pois valheen tie, ja anna armostasi minulle Toorasi." (Ps. 119:29)
"Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa." (Ps. 25:10)
- Joonkumma
Tooraoppi saa aikaan vihaa.
- Herättäätoivon
Kuten edeltäkävijä totesikn, nin tulta toivotaan.
Asia on aika yksinkertainen ...kun ihminen palastuu ja tulee sisään Jumalan valtakuntaa niin ihminen on sen matkan tullut uskon kautta Jeesukseen ei muusta .
2. Jumala ei tehnyt käskyjä ns huonona päivänä vaan ne ovat totta ja Pyhä Henki ei kasvata koskaan meitä rikkomaan käskyjä ja jos joku yrittää kokeilla ,että pääseekö taivaaseen vaikka rikkoo tahallaan käskyjä ,vaikka uskon kautta on saanut palastuksen niin johan sellainen on ihan ####.
Pidämme käskyt siis kunniassa ei pakon sanelemana vaan Hengen johdatuksessa .
Siksi Vt opetus on tuolta osin hyvin viisasta eikä katoa mihinkään.(käskyt)
Kaksoiskäsky ei riitele millään tavalla 10 käskyn kanssa vaan osoittaa sen rakkauden ,johon meidät kasvatetaan Hengessä.Helppoa ilman minkäänlaista stressiä.Kyllä on merkillistä porukkaa tällä foorumilla. Kopioidaan sama viesti miljoonaan kertaan, eikä vastata mihinkään mitä toinen esittää. Se on yksi syy, miksi aina välillä olen poissa täältä. Kun keskustelee pelkkien anonyymien pelkureiden kanssa, ei toisella ole mitään tarvetta vastata. Toista on rekattujen nikkien kanssa, heidän pitää vastata omantunnon vuoksi. Kyllä on monenlaista hiihtäjää tällä palstalla. Ja silmitöntä vihaa, ei voi muuta sanoa.
- Joonkumma
Se on toorauskovien tapa, mistä kristitty.net eli kuulu valhettelija kirjoittaa: "Kopioidaan sama viesti miljoonaan kertaan, eikä vastata mihinkään mitä toinen esittää."
Toorauskovilla on tuota silmitöntä vihaa Jeesuksen seuraajia kohtaa, ei voi muuta sanoa.No myönnän, että minä innostuin tästä spämmääjästä ja itsekin spämmäsin psalmeista Raamatun jakeita vastauksena hänelle. Mutta kuten huomaatte, tämä spämmääjä ei koskaan ole vastannut minun kysymykseeni, että missä kohtaa näissä jakeissa sanotaan, että nyt saa rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä?
Kerro missä kohtaa ja miten minä olen osoittanut silmitöntä vihaa Jeesuksen seuraajia kohtaan?
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924557
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723567Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1272891Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152595Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292504- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251800Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291648