Saudi-Arabiassa ajokieltoa uhmanneet naisaktivistit oikeuteen – saattavat joutua jopa vuosikymmeniksi vankilaan:
Yhden aktivistin veli kertoo, että hänen siskoaan on piiskattu vankilassa ennen oikeudenkäyntiä ja annettu sähköiskuja.
Saudi-Arabiassa viime vuonna kiinni otetut naisaktivistit joutuvat oikeuteen, kertoo Saudi-Arabian valtiollinen media.
Syyttäjät eivät ole paljastaneet, mistä rikoksista aktivisteja aiotaan syyttää.
Saudiviranomaiset ottivat kiinni useita naisaktivisteja viime vuoden toukokuussa. Tuolloin viranomaiset kertoivat, että aktivistien epäiltiin yrittäneen horjuttaa "kuningaskunnan turvallisuutta, vakautta ja kansallista yhtenäisyyttä".
Ihmisoikeusjärjestöt ovat arvioineet, että aktivisteja saattaa uhata jopa vuosikymmenten vankeus.
Naisten oikeuksia ajaneet aktivistit vangittiin vain muutamaa viikkoa ennen kuin paljon julkisuutta saanut naisten ajokielto kumottiin Saudi-Arabiassa kesäkuussa. Monet vangituista olivat kampanjoineet ajokiellon kumoamisen puolesta.
https://yle.fi/uutiset/3-10670195
Saudi-Arabiassa ajokieltoa uhmanneet naisaktivistit oikeuteen
ijheriowhj
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408