Kännykästä+navigaattorista

Huono.tekniikassa

Minulla on Nokian 5 v. vanha ei-älykännykkä. Siinä on netti. Voiko siihen asentaa navigaattorin?
Minulla on erillinen navigaattori, mutta siinä on vanhoja tietoja kun teitä on uusittu, vanhoja suljettu ja uusia avattu. Voiko sitä jossain päivittää ja onko päivityksellä kertamaksu vai joku kuukausimaksu jos ottaa jatkuvan päivityksen, kuten esim. miehelläni on uudehkossa älykännykässään.
En halua ostaa älykännykkää kun ovat niin isoja, etteivät mahdu käsilaukkuun silmälasien ja lompakon kanssa. Tarvitsen kännykkää vain puhumiseen ja tekstareiden vaihtoon. En käytä nettiä kännykässä lainkaan, mutta nykyisin ei saa enää puhelinliittymää ilman internettiä. Kotona on kyllä läppärissä hyvät ja nopeat yhteydet niin etten mitenkään pimennossa elä.

8

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josnandroidi

Jos Android luuri niin luultavasti kyllä. Muutoin ei.

Vanhan navigaattorin päivitys ei ole järkevää koska samalla hinnalla saa jo uuden mihin voi päivittää kartat koko sen eliniän ajan täysin ilmaiseksi,

• Tuossssssanoinnn

Jos siihen voi asentaa navigaattorin, niin se navigaattori on jo todennäköisesti valmiiksi asennettu.

• Eipä ei-älykännykässä yleensä ole edes GPS-vastaanotinta.

• Aina helpottaisi vastata, jos kertoisit tarkkaan mikä puhelin sinulla on. Yleensä Nokian peruskännyköissä ei ole GPS:ää. Lisäksi saako noihin edes enää mistään ladattua sovellusia. Eiköhän olisi aika panna puhelin eläkkeelle ja ostaa uusi Android-puhelin.

Tämä virke: "Tarvitsen kännykkää vain puhumiseen ja tekstareiden vaihtoon. " on ristiriidassa koko kysymyksesi kanssa.

En ymmärrä miten pieni käsilaukku sinulla on. Ei nykypuhelimet isoja ole, kun katsoo myös paksuutta.

• Tomtomsucks

okaron vastaus oli hyvä, se siitä.

Nyt vähän aiheen vierestä. Ostin Tomtom-navigaattorin n. 2010. Parina (ei peräkkäisinä) vuosina tilasin siihen päivitykset. Käytössä se on ollut hyvä erityisesti tarkkana nopeusmittarina, nopeusvalvontakameroista varoittamiseen ja myös matka-ajan laskenta on toiminut melko luotettavasti. Nyt kartat (ja kamerapaikat) ovat ainakin 4 vuotta vanhoja. Tomtom teki aika p*skamaisesti, kun lopetti täysin yllättäen tuen kokonaan eikä sitä voi enää päivittää. Se riittäisi minulle navigaattorina ja "tutkanpaljastimena" mainiosti, jos siihen olisi saanut päivitettyä edes viimeiset tuetut kartat. Tämä reilusti alle 10 vuotta oli siis Tomtomin mielestä laitteen elinikä. Tuen loputtua Tomtomilta alkoi tulla suorastaan roskapostia, joissa mainostettiin uusia laitteita. Vuosien jälkeen oli se uutiskirjekin irtisanottava...

Varoitan muita sekaantumasta Tomtom (tosin ehkä muillakin merkeillä sama vika) navigaattoriin. Vaikka uusiin laitteisiin saa ilmaiset karttapäivitykset, niin valmistaja voi mielivaltaisesti päättää, milloin laite on kuollut ja tuki lopetetaan. Jos navigaattoria tarvitsee paljon, niin erillinen laite älykännykän sijaan voi olla edelleen hyvä vaihtoehto. Mutta jos tarvetta on tyyliin muutaman kerran vuodessa, niin älypuhelin ajaa asian mainiosti.

• hyvinpelaa

Ei valmistaja lopeta karttojen päivittämistä jos laitteessa on elinikäiset päivitykset. Yleensä syyt löytyy käyttäjästä tai laitteen pienestä muistista jolloin karttoja ei enää voi päivittää tilanpuutteen takia ellei laita muistikorttia. Ainakin Garminissa kun laittoi 16 gt kortin niin karttojen päivitys jatkuu ongelmitta vuosikausia,

• Tomtomsucks

"Ei valmistaja lopeta karttojen päivittämistä jos laitteessa on elinikäiset päivitykset."

Sorry vaan mutta aika naiivilta vaikuttaa tuo kommentti. Tiedätköhän edes mitä tuo "elinikä" tässä tarkoittaa. Lisäksi valmistaja voi mennä konkurssiin. Navigaattorivalmistajien kohdalla ei tulisi edes suurena yllätyksenä.

Garminilla voi olla asiallisemmat käytännöt, ei ole kokemusta siitä.

• einelopu
        Tomtomsucks kirjoitti:

"Ei valmistaja lopeta karttojen päivittämistä jos laitteessa on elinikäiset päivitykset."

Sorry vaan mutta aika naiivilta vaikuttaa tuo kommentti. Tiedätköhän edes mitä tuo "elinikä" tässä tarkoittaa. Lisäksi valmistaja voi mennä konkurssiin. Navigaattorivalmistajien kohdalla ei tulisi edes suurena yllätyksenä.

Garminilla voi olla asiallisemmat käytännöt, ei ole kokemusta siitä.

Ihan tosikommentti. Ei ne päivitykset lopu ilman syytä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      34
      6306
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      100
      4774
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3522
    4. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      49
      3045
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      117
      3027
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2835
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2221
    8. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      43
      1835
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      29
      1702
    10. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      26
      1637
    Aihe