Olen seurustellut mieheni kanssa yli 4 vuotta ja hän on ensimmäinen seksikumppanini. Suhteen alussa puhuimme avoimesti aikaisemmista kokemuksistamme ja mies myös kertoi, ettei ollut koskaan harrastanut seksiä kenenkään kanssa ja kertoi olevansa melko kokematon naisten suhteen. Olin iloinen löytäessäni miehen, joka oli minulle ensimmäinen niin kuin minä hänelle.
Äskettäin kuitenkin puhuimme ja yllättäen mies kertoo käyneenä huorissa ollessaan sinkku. Aluksi en voinut uskoa korviani ja kysyin, miksi hän oli valehdellut minulle. Koko suhteen ajan olin luullut olevani hänelle ensimmäinen, mutta nyt tunnen itseni petetyksi. Kaiken huipuksi mies väitti kertoneensa asiasta minulle jo kauan sitten ja suuttui kun sanoin, ettei todellakaan ole kertonu, sillä muistaisin kyllä. Sen verran iso asia kyseessä, ettei se niin vaan pääsisi vilahtamaan korvieni ohitse. Sen jälkeen mies pyysi anteeksi ja sanoi unohtaneensa kertoa. Kuinka hän voi unohtaa harrastaneensa seksiä? Puhuimme asiasta kymmeniä kertoja suhteemme alussa ja aina mies kertoi minun olevan ainoa ja ensimmäinen ja sen takia kaikki olisi erityistä.
Nyt en kuitenkaan tiedä, mitä ajatella. Minua ei häiritse, vaikka miehellä onkin ollut seksikumppaneita ennen minua ja vaikka he ovat olleet huoria. Isoin ongelma tässä on miehen valehtelu ja se, että hän yritti syyllistää minua ja keksiä tekosyitä. Miksei hän voinut edes sanoa suoraan, ettei halunnut minun tietävän, koska oli huolissaan, mitä ajattelisin hänestä sen jälkeen? En kykene luottamaan häneen enää ja mietin jatkuvasti, mistä muusta hän on valehdellut. Jos mies olisi kertonut tämän asian suhteen alussa, en olisi tehnyt siitä ongelmaa, koska jokaisella on menneisyytensä.
En saanut miehestä irti mitään vastausta, miksi hän toimi näin ja varsinkin, miksi hän päätti asiasta yhtäkkiä kertoa. Kokonaisuudessaan suhteemme ja seksi on toiminut loistavasti ja alussa mies todella vaikutti kokemattomalta, mikä ei suinkaan ollut negatiivinen asia. Olen koko ajan nauttinut siitä, että olemme saaneet harjoitella yhdessä.
En haluaisi heittää neljän vuoden suhdetta roskiin tämän takia, mutta sisälläni vellova paha olo on käsittämätöntä. Haluaisinkin nyt kysyä, onko tällainen yleistä miesten keskuudessa ja mikä saa toimimaan näin? Eivätkö miehet yleensä häpeä kokemattomuuttaan, eikä päinvastoin?
Miehen menneisyydestä paljastui...
35
318
Vastaukset
- Keksittyjäjuttuja
Älä höpöjä painu nukkumaan
- Ahdistunutjahämmentynyt
Se olisikin hyvä idea jos vain ahdistukselta pystyisi :)
- ollakkovaieikö
Mies halusi sinulta kokemattomalta seksiä . Ja siinä pelossa ei kertonut sinulle totuutta menneisyydestä , jos et sitä olisi hyväksynytkään , ja hän ei olisi saanut sinua kaadettua sänkyyn ja seksiin . Varmaan hän hakee uutta samanlaista kokematonta , ja hänellä kierre ja kokemukset karttuu . Hyvä ihminen , lemppaa mies pihalle , hän ei ole sinun arvoinen . Todella , kuinka paljon hänellä on vielä muita salaisuuksia "repussaan" sinulle kertomatta . Muista , aina entisen loppu tuo uuden mahdollisuuden , uuden alun . Joskus se kysyy ja mittaa meidän kärsivällisyyttä , ja uuden suhteen alkamisen aika on joskus lyhempi , joskus pitempi . Uusi aito suhde tulee kun olemme siihen valmiita , muuten hakkaamme päätä seinään , ja toistamme samat entiset virheet .
"Parisuhteessa on aina kyse toistensa tukemisesta .
Etsin jotakin , minkä luulin jo löytäneeni .
Löydät , kun lakkaat etsimästä ."- Kirsti-Einari
Olet tekemässä kärpäsestä härkästä ja vikiset kuin nirppanokka teinityttö. Koeta päästä asian yli elikkästen aikuistua. Hupakko!
- ISO-XXXXXXX
Sinähän seko olet. Eikö tuo nyt ole sama, mitä mies on nuoruudessaan sinkkuna ollessaan tehnyt. Jokainen nuori mies hakee jännitystä ja seksikokemuksia nuorena.
Tuollaisella syyllä jos mies lempataan pihalle, niin silloin ei uuttakaan voi ottaa. Ties vaikka se uusi mieskin on ollut jo aiemmin jonkun muun naisen kanssa. Varmaan hakee uutta ja kokematonta.....voi hitto mitä höpinää...mikä muuten olet sanomaan, kuka on kenenkin arvoinen. Ota lääkkeesi äläkä houri. - sekoboltsi
ISO-XXXXXXX kirjoitti:
Sinähän seko olet. Eikö tuo nyt ole sama, mitä mies on nuoruudessaan sinkkuna ollessaan tehnyt. Jokainen nuori mies hakee jännitystä ja seksikokemuksia nuorena.
Tuollaisella syyllä jos mies lempataan pihalle, niin silloin ei uuttakaan voi ottaa. Ties vaikka se uusi mieskin on ollut jo aiemmin jonkun muun naisen kanssa. Varmaan hakee uutta ja kokematonta.....voi hitto mitä höpinää...mikä muuten olet sanomaan, kuka on kenenkin arvoinen. Ota lääkkeesi äläkä houri.ISO-XXXXXX ON seko. Ei ollut kysymys siitä että oli harrastanut seksiä nuoruudessaan vaan kysymys oli valehtelusta. Lue aloitusteksti kuten muutkin tekee, seko.
Ymmärrän huolesi. Minulle on käynyt vähän samalla lailla. Nainen petti ja valehteli ym..ym
- Jerryx
Oliko ilman kumia huorissa? ...silloin sinulla on ONGELMA...
Kuulemma oli kumia käyttänyt ja testeissäkin käynyt...
- valepukki
Ahdistunutjahämmentynyt kirjoitti:
Kuulemma oli kumia käyttänyt ja testeissäkin käynyt...
Tuonkin on voinut ihan hyvin valehdella ja melko varmasti niin tekikin. Kysy miten menettely testeissä hoituu, onko ihan ulapalla asiasta.
Kiitos vastauksista, haluan vain korostaa, ettei ongelma ole miehen seksikokemukset, vaan valehtelu päin naamaa. Ja mikä pointti asiasta oli yhtäkkiä kertoa neljän vuoden yhdessäolon jälkeen?
- meetteeteenpäin
Alottajalla on epärehellinen kumppani. On ymmärrettävää, että kaikista jutuista ei toisen kanssa tule puhuttua, mutta aphan on selkeesti toisen kanssa asiasta jutellut näemmä useamman kerran ja tämä puhunut palturia eli tuo lienee aplla ongelma eikä se mitä toinen on tehnyt. Tällaset ihmiset, jotka valehtelemista käyttäen mukamas suojelevat toista ovat mielenkiintoisia. Mitähän heidän päässä liikkuu? Siinähän epärehellisyyden lisäksi viedään toiselta mahdollisuus omaan näkemykseen ja kokemukseen asiasta, toinen on vähän niinkuin dementikon tai muutoin oikeustoimikelpaamattoman asemessa. Tuo vie luottamuksen, alkuun epäilet sitten et enää välitä, ei oo muuta mahdollisuutta ja sen jälkeen et kunnioita etkä arvosta.
- Nainen46vuotta
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-b05f-125102991ed2
Jospa miestä hävetti, että oli ratkaissut kokemattomuuden "ongelman" näin ja sitten löysikin sinut, jolle se ei ollut ongelma. Ymmärrän, että valehtelu tuntuu pahalta ja on väärin, mutta ehkä sille on syy. Älä rankaise keskustelematta.- tuleetoistumaan
Valehteluun on kaksi syytä eikä kumpikaan oikeampi. Syy voi tosiaan olla pelko tai häpeäminen tai syy voi olla manipulatiivinen, oman edun tavoittelu. Yhtäkaikki kumpikin syy on syvällä persoonassa ja hirmu vaikeesti korjattavissa.
- TKH69
Miehesi on halunnut pitää sen kokemuksen piilossa, jotta rakkautenne alkaisi puhtaalta pöydältä ilman likaisia tuntemuksia. Nyt itsestään selvässä olotilassaan antoi asian tulla esille. Silloin olit vielä saalis, jota piti valloittaa itselleen. Nyt olet ollut jo hänen pitkän tovin ja kuvittelee, että pysyt siinä vaikka mitä sanoisi, joten avautuminen oli helppoa. Ei ole rehellinen ja selvästi omaa pimeitä puolia itsessään. Teillä ei ole sisäistä yhteyttä keskenänne, kuvitteelinen kyllä mutta ei totuuden mukainen.
Aito suhde on ilman salaisuuksia myös seksuaalisella puolella. Teillä on selvästi suhde, jossa sinä kuvittelet kaiken olevan avointa mutta paljastuukin valheita. Se on oikeasti paha juttu ja varsinkin jälkikäteen tapahtunut epärehellinen selittely, jossa sinua moititaan! Nyt on puhallettava pilliin ja syvät keskustelut miehen paljastuneesta todellisesta luonteesta ja otat luulot pois tuollaisista temppuiluista! Ei mitään saumaa valehteluun enää!! Teidän suhde on otettava tarkastelun kohteeksi ja selvität kaiken! Älä jätä mitään asiaa kesken!! Asiat on puhuttava!! Muuten voit jatkossa aina huonommin ja lopuksi häipyy rakkaus sinun sisältäsi. Niin se menee aina! Jos miehesi ei ymmärrä keskustella asiasta, niin sano silloin, että nyt suhteemme lähti huonompaan suuntaan ja tästä seuraa tunteiden katoamista! Muista sanoa nuo sanat!! Se saa hänet pysähtymään!! - Hranmaailmankuva
Yhtyen hrraan olleet muuttunut. Olet vähitellen muuttunut huoraksi.
Näin siinä käy - Onsenäin
Uskoisin kuitenkin käyneen niin, ettei mies olekaan käynyt huorissa vaan peittää epävarmuuttaan ja kokemattomuuttaan, keksityillä huorilla. Hyvin harva tosissaan on käyttänyt maksullisia. Itse hylkäsin ajatukseni edes kokeilla, ei rahan vaan mielikuvien takia.
- kakloon
Sama ajatus tuli mullekin, etta tuo huorissakayntijuttu on keksitty. Oletko kenties antanut hanen ymmartaa olevan liian kokematon, joten han keksi kovan jutun, jotta ei vaikuttaisi niin kokemattomalta.
- Eroakirkosta
Niinpä... mutta kirkosta on helppoa erota.
Jos omalle kohdalle miehenä olisi tuo joskus tapahtunut niin luulisin että häpeä asian suhteen olisi ollut niin kova että heikkouksissani olisin alentunut valehtelemaan.
Ja tietysti pelko toisen lähtemisestä koska huorissa käyminen ei ole mikään pikku juttu kuultavaksi suhteen alussa , tai ainakin näin luulen .
Asia on varmasti painanut kumppanisi mieltä ajoittain ja ei sekään mikään herkullinen tilanne ole.
Anna anteeksi ja yritä ymmärtää....ihminen on ailahteleva...näethän sen varmasti ympärilläsi jokainen päivä eikä miehesi varmaan supermies ole? Sekin fiktiota.Hän on alentunut valehtelemaan siinä pelossa että saattaisit lähteä pois.
Liekkö rakkautta?
- Vertaistuki
Hei! Olen samaa mieltä kuin nimim. "nainen 46v". Ymmärrän, että valehtelu tuntuu pahalta ja onhan siihen joku syy, mitä et ilmeisesti ole kuitenkaan mieheltä saanut selville. Asia on tietysti hänelle nyt kiusallinen ja hän yrittää tavalla tai toisella pyrkiä selityksillään saamaan asian pois päiväjärjestyksestä. Sanoit, että suhteenne on tämän neljän vuoden aikana toiminut oikein hyvin, kaikin puolin. Oletko aiemmin saanut hänet kiinni jonkun vähäpätöisemmän asian salaamisesta tai valehtelusta. Kaikkihan me käytämme välillä ns. valkoisia valheita, mutta onko sinulla ollut syytä epäillä häntä aiemmin jostakin? Jos on, niin sitten tämäkin on tietysti pahempi asia. Jos taas et, niin vaikka asia on tosi tärkeä sinulle, voisit ehkä vielä miettiä ja jutella ystäviesi ? kanssa ja ehkä harkita jatkamista hänen kanssaan. Tai jutella jonkun parisuhdeterapeutin kanssa, jos mahdollista. Koetko sinä olevasi hänelle tärkeä? Jos mies on sinulle edelleen rakas (?) ja jätät suhteen nyt, niin varmasti olet miettinyt, miltä se tuntuisi. Jos se tuntuisi kuitenkin helpottavalta, huolimatta toimivasta arkielämästä hänen kanssaan, kuin oleminen nykytilanteessa, silloin ero on ehkä parempi. Itsestään on aina hyvä pitää huolta, ettei voimat mene kokonaan. Harmi, että et ole saanut asiallisia vastauksia miehiltä tällä palstalla. Tsemppiä sinulle ja hyvää jatkoa tavalla tai toisella!
- Vaikeitajuttui
Puhuminen auttaa ja jollei auta niin silloin hyvä miettiä jatkoa? Maksullisessa käynti voi olla arkapaikka monelle, siksi voinut odottaakin sopivaa ajankohtaa paljastuksille? Jokainen käsittelee omalla tavalla asioita ja oletan poikaystäväsi olevan pahoillaan tilanteesta/ tuntemuksistasi, minkä sinulle aiheutti.
Ehkä oppi tämän paljastuksen myötä ymmärtämään sinuakin paremmin ja tiedostaa sen, mikä sinulle on tärkeintä, eikä hölmöile jatkossa? Minusta hyvä antaa anteeksi toiselle, jos koet hänen ajatelleen vain sinun parasta kaikella tällä. Pelko esti puhumasta jne. Tsemppiä ja toivottavasti saatte asiat puhuttua ja sovittua. - Vanhempi_herrasmies
Ymmärrän että miehesi ei kertonut huorissa käyntiä sinulle koska ei huoran kanssa oleminen ole kuin pelkkää mekaanista toimintaa. Olet ollut hänen ensimmäinen tosi rakastelu. Itse olen käynyt huorissa kymmeniä kertoja naisen puutteen takia eikä niistä kerroista jää muistoja. Ainoastaan helpotusta hetkeksi. Miehesi on varmasti tosi hyvä mies niin elä tee asiasta härkästä. Varmastikkaan et löydä parempaa miestä tulevaisuudessa.
Kiitos asiallisista vastauksista, auttoi hieman ymmärtämään miehen toimintaa, vaikken valehtelua hyväksykään. En kuitenkaan aio alkaa häntä syyllistämään, jos hänelle oli iso askel kertoa asiasta.
Sitä jäin vielä miettimään, että miten miehet kokevat huorissa käymisen. Aiheuttaako se häpeää sen vuoksi, ettei ole kelvannut kenellekään ja joutunut sen takia turvautumaan maksulliseen päästäkseen poikuudestaan? Miehellä on ollut hieman itsetunto ongelmia ja aikaisempia seurustelusuhteita ei ole. Suhteen alussa oli huolissaan kokemattomuudestaan, koska hänen mielestään miehen kuuluu tietää mitä pitää tehdä.- Vaikeitajuttui
Uskon näin, et aiheuttaa jonkinlaista häpeää, jokainen kokee omalla tavallaan ton, et onko kelpaavuudesta kyse vain, eikö vain ole löytänyt mieleistään, jonka kanssa kemiat kohtaa ja jonka kanssa valmis arkeaan jakaa? Itse pohdin aina ensin sitä, olisinko kuinka valmis yhdessäoloon toisen kanssa ja jollei niin silloin ei mitään järkeä edes yrittää yhdessäoloa? Meitä on moneksi, toisille oman ajan otto on tärkeä ja toisille vähemmän, toiset ei osaa olla hetkeäkään yksin ja toiset haluaa enemmän yksinoloa.
- ihanmitenvaan
Moni vastaaja ketjussa on ymmärtämätön valehtelun luonteesta ja tavasta. On hienoa, jos ap puhumalla tai terapian kautta saa apn ymmärtämään asian eikä ap enää tuommoisia puhu. Tosiasia kuitenkin on, että valehtelijan, joka peloissaan ja häpeäkseen valehtelee, valehtelee yleensä ensin itselleen, ts. hän vähättelee asian merkitystä ja tottakai pyrkii selittämään asian parhain päin. Hienoa, jos apn kumppani ei valehtele hänelle muutoin, silloin on toivoa. Monesti näin ei ole vaan tuollainen ihminen valehtelee aina kun tulee tarpeeksi tiukka paikka. Mulle kumppani totesi aiemmin lukuisten aivan typerien valehtelujen jälkeen, että kun jotain juttuja epäilin, että aivan kuin hän valehtelisi kokoajan ja kaikista asioista. Hän itse ei oikeasti ymmärtänyt (en tiedä ymmärtääkö vieläkään vaikka asia asiantuntijallakin kerrottu) ajattelussaan mitään hassua.
Mutta vakavampi seuraus valehtelusta on kumppanin jonkinasteinen mielenterveyden kärsiminen ja luottamuksen ja vähitellen tunteiden hiipuminen. - hen
Ei se mies valehdellut koska olisi hävennyt maksullisissa käymistään. Ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että mies tahtoi vain loukata sinua. Jos mies suuttuu ja väittää sinun muistavan väärin, on vain luonnevikaisille tyypillinen tapa kyykyttää kumppaniaan.
Jos jatkat tuollaisen henkilön kanssa olemista, tulet huomaamaan pian että totuus muuntelee aina sen mukaisesti miten mies haluaa, ja jossain vaiheessa huomaat myös, että kaikki miehen paljastamat totuudet vain vahingoittavat tunteitasi ja itsetuntoasi.
Kun miehen arvaamattomat äkkipaljastukset sitten järkyttävät sinua, päädyt kumppanisi vihanpuuskan kohteeksi, koska olet (muka taas) unohtanut, että kyllä mies on (muka) tämänkin ikävän paljastuksen jo sinulle kertonut aikaa sitten.... (vaikuttaa tuo mies nauttivan mielesi pahoittamisesta)
Kumppanisi vihamielinen suhtautuminen sinun kokemaasi järkytykseen on myös sellainen hälytysmerkki, että sitä ei pitäisi jättää huomiotta. Terve ihminen ei raivoa järkyttyneelle ihmiselle, vaan olisi päinvastoin pahoillaan aiheuttamastaan shokista. - viisasaikuinenneuvoo1700
Mies on kieltämättä pettänyt sinua pahasti. Tuo ei ole pikkujuttu kun otetaan huomioon se että sinä olit neitsyt suhteenne alkaessa. Tietenkään ei kaikille, mutta aika monille neitsyille on tärkeää, että ensimmäinen kumppani on myös neitsyt.
Jokaisella meillä on menneisyys eikä aiemmilla suhteilla sinällään pitäisi olla merkitystä, mutta tuo on todella väärin valehdella asiasta.
Ehdotan parisuhdeterapiaan hakeutumista. Ymmärrän täysin vihasi, surusi ja katkeruutesi. Miehet ovat usein aivottomia tomppeleita. - Ihmisarvo
Valehtelu loukkaa ja aiheuttaa epäilystä mitä muuta on pidetty pimennossa. Varsinkin tuo miehesi kertoma asia on iso asia. Itse en haluaisi olla missään tekemisissä maksullisissa käyneiden miesten kanssa. Se kertoo jotain sairasta heidän ajatusmaailmasta ja arvoista. Esineellistävät naisia. Keskustelkaa asiasta aidosti ja avoimesti. Ehkä hän ei ole oikeasti tehnytkään mitä sanoi. Tai jos on niin miksi ja miksi valehtelu. Terapeutti väliin niin keskustelu sujuu paremmin.
- Vaarinpenis
Typerä oli kun kertoi. Kannattaa joko kertoa heti tai sitten pitää turpansa kiinni loppuikänsä. Itse en ole ikinä kertonut naisilleni muista seksikokemuksistani, vittuako se heille kuuluu.
- vaarinpenis
Vai esineellistää huorissa käynti naisia. Samalla logiikalla hieronta ja tanssiminenkin esineellistää. Voi helvetti mikä tynnyrissä elävä pikkuidiootti. Taitaa vaan vituttaa kun et pääse kontrolloimaan miehiä pillullasi
- Selvä_trolli
HEIII!!! Trollaati trollaati trollari trollaa. Trollaati trollaati trollari juu.
Näin trollari trollari trollari trollari trollas, retkuun me mentiin, kun vastailtiin.- erijuttuja
Jos trolli niin ei huono. Tuollasta kumminkin tapahtuu, toisin kuin jotkut ihan uskomattomat jutut täällä. Enemmän trollia on nuo jutut, joissa lähdetään tuohon huorissakäymiseen, sehän ei kuitenkaan ole se homman pääjuttu. Aikuiselle immeiselle pitää antaa mahdollisuus itse päättää minkälaisen ihmisen kanssa haluaa yhdessä olla ja mitenkä asiat ottaa eli ei nuo perustelut, että pelotti kertoa asiasta ettei toinen lähde. Kaikilla ihmisillä on menneisyytensä ja aika moni ihminen ymmärtää, että se on todellakin menneisyys ja toisaalta se on voinut jopa kasvattaa ihmistä. Epärehellisyys on eri juttu ja tällä tarkotan, jos asioista on tosiaan keskusteltu.
- Terveparisuhde
Valehtelu asiassa, josta on perin pohjin keskusteltu on epäluotetttavan ihmisen inhottavista teoista yksi. Valehtelua varmasti löytyy lisää.
Toinen asia, kertominen nyt, on tarkoitushakuista loukkaamista. Eli miehesi on alistava, ilkeä, vihamielinen loukkaaja.
Sinä olet hänelle alistuksen kohde, eikä kunnioitusta ja rakkautta ole yhdistettävissä tähän käytösmalliin.
Omat rajat. Muista pitää ne, niin kaikki sujuu. Tuollaista käytöstä saisi jäädä toteuttamaan itsekseen. Elä sinä itsenäistä elämää ja jos parisuhde kiinnostaa, etsi terve sellainen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3832864Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944442695- 1221546
- 461305
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo901133Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26901- 56873
Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39845Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi121822En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30809