Adventistinen uusjudaismi

kirjanoppineilleasiaa

Uusi adventistinen lahko syntynyt!?

Messiaaniset uusjudaistit ovat teeskentelijöitä, ulkokullattuja ja valhejuutalaisia.
Adventismi ja messiaanien uusjudaismi eivät kuulu terveeseen kristinuskoon ja Uuteen Liittoon. Molemmilla on peite silmillä.

Adventismissa on myös armovarkaita ja nimiadventisteja.

Uusjudaismi on suhteellisen nuori uskonto.

17

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitähän tarkoitat sanalla: uusjudaismi. Luulen, ettet itsekään täysin ymmärrä tätä sanaa. Sekoitat Messiaaniset ja uusjudaismit toisiinsa, joka ei pidä paikkaansa.

Messiaaniset, jotka rakastavat Jeshua Messiasta, ovat täysin armon varassa. He eivät ympärileikkaa itseään. He ovat kristittyjä ei juutalaisia (lihallisesti).

Sitten ovat ne kristityt, jotka haluavat olla juutalaisia myös lihallisesti. He ympräileikkauttavat itsensä ja heistä tulee juutalaisia. Kun he ympärileikkauttavat itsensä, ja heistä tulee juutalaisia. He tekevät rabbien edessä lupauksen, jossa he sanovat noudattavansa Koska he lupaavat itse noudattaa Tooraa, he eivät enää tarvitse Jeesusta. He ovat siis hyljänneet armon ja Jeesuksen lunastustyön. Sen sijaan juutalaiset tietävät, etteivät he (juutalaiset) voi noudattaa Tooraa. Heidät on ympärileikattu 8 pv:n iässä, eivätkä he ole luvanneet tuolloin mitään. Tämä tarkoittaa sitä, että kristityt, jotka ympärileikkauttavat itsensä sanovat olevansa parempia kuin juutalaiset, sanomalla voivansa noudattaa itse Tooraa. Tästä Paavali varoitti galatalaisia. Paavalin vihollisia eivät olleet galatiassa juutalaiset vaan kristityt, jotka olivat tällä tavalla tulleet juutalaisiksi. Tästä on kysymys.

(lähde: Joseph Shulam: Mitä tarkoittaa vapauteen kutsutut?)

• Harhaoppistenlahkoista

Messiaanisessa uusjudaismissa on armovarkaita ja nimikristittyjä jotka tekeytyvät mukamas kristityiksi.

Todellisuudessa kyseessä on harvalukuisten lahko joka perustuu Tooraan ja messiaaniseen uusjudaismiin.
        Siinä ei ole monta jäsentä vai onko?
        Ainoastaan vain Yksi_usko.

Raamattu varoittaa näistä "valhejuutalaisista" ja eriseuraisista Toraisteista.

• Harhaoppistenlahkoista kirjoitti:

Messiaanisessa uusjudaismissa on armovarkaita ja nimikristittyjä jotka tekeytyvät mukamas kristityiksi.

Todellisuudessa kyseessä on harvalukuisten lahko joka perustuu Tooraan ja messiaaniseen uusjudaismiin.
        Siinä ei ole monta jäsentä vai onko?
        Ainoastaan vain Yksi_usko.

Raamattu varoittaa näistä "valhejuutalaisista" ja eriseuraisista Toraisteista.

<<Siinä ei ole monta jäsentä vai onko?
        Ainoastaan vain Yksi_usko.>>

Minä en ole jäsenenä missään muussa kuin adventti- ja ev.-lut. kirkoissa. :)

Messiaanisille ei ole omaa seurakuntaa. Messiaanisuus menee yli seurakuntarajojen. Siinä ei ole adventistia, ei luterilaista, ei helluntailaista, ei katolista, ei baptistia, ei metodistia, ei vapaakirkkosta, ei muslimia, ei ortodoksia, ei buddhalaista, ei hindulaista, ei uskontokuntaan kuulumatonta. Kaikilla on sama ja yksi usko.:)

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Siinä ei ole monta jäsentä vai onko?
        Ainoastaan vain Yksi_usko.>>

Minä en ole jäsenenä missään muussa kuin adventti- ja ev.-lut. kirkoissa. :)

Messiaanisille ei ole omaa seurakuntaa. Messiaanisuus menee yli seurakuntarajojen. Siinä ei ole adventistia, ei luterilaista, ei helluntailaista, ei katolista, ei baptistia, ei metodistia, ei vapaakirkkosta, ei muslimia, ei ortodoksia, ei buddhalaista, ei hindulaista, ei uskontokuntaan kuulumatonta. Kaikilla on sama ja yksi usko.:)

Et voine olla molemmissa jäsenenä.

Käsittääkseni olet a-kirkon jäsen ihan siinä missä minäkin, joten et myöskään ole sen kummempi adventisti kuin minäkään.

• pyhpyh23847928347

Aloittajan valheet eivät meitä hetkauta.

• Yhdenmiehenlahkolainen

Messiaaniset juutalaiset ovat terveellä pohjalla mutta Yksi_usko ei ole.
      Marginaalilahkolainen yhden miehen yksi_uskonnollinen.

• Minä en ole tuonut mitään uutta uskontoa, eikä minulla ole seuraajia. Jokainen löytää samat asiat netistä, mistä minä olen kirjoittanut täällä. Olen yrittänyt etsiä täältä mielipiteitä ja keskustelua, tosin huonolla tuloksella. Sanon vielä, että ÄLKÄÄ USKOKO MINUA. Uskokaa Jeesusta ja lukekaa Raamattua.

• Jatkan vielä hieman. Kristittyjen ei tarvitse tulla juutalaisiksi, vaan he voivat olla - ja pitääkin olla - kristittyjä.

• Yksi_usko kirjoitti:

Minä en ole tuonut mitään uutta uskontoa, eikä minulla ole seuraajia. Jokainen löytää samat asiat netistä, mistä minä olen kirjoittanut täällä. Olen yrittänyt etsiä täältä mielipiteitä ja keskustelua, tosin huonolla tuloksella. Sanon vielä, että ÄLKÄÄ USKOKO MINUA. Uskokaa Jeesusta ja lukekaa Raamattua.

"Olen yrittänyt etsiä täältä mielipiteitä ja keskustelua, tosin huonolla tuloksella. "

Tulokseen vaikuttanevat tapasi esitellä asioita. Joten peiliin katsomista riittänee sinulla, jos tulos on tavoitteesi. En viitsi palata tuohon tapaasi esitellä asioita sen kummemmin, kuin että paras tapa ei ole lainata ja linkata jonkin muun mielipiteitä ja videoita; jos siis haluat oikeasti keskustella asioista.

• Ilmeisesti aloittajaa kauhistuttaa ajatus, että juutalaisilla ja kristityillä olisi samanlainen usko, ja että kaikki julistaisivat samaa uskoa ilman erottavia seurakuntarajoja. Eli sama usko kuin Jeesuksella. Niinhän meille on kaksi vuosituhatta opetettu, että juutalaisten kanssa kristityillä ei saa olla uskonnollisesti mitään tekemistä. Tämä on vain kärjistynyt siten, että toiseen kristilliseen seurakuntaan kuuluvaa uskovaista ei voida sanoa sisareksi tai veljeksi Herrassa. Näinkö Jeesus opetti? Ei opettanut. Sen sijaan paholaisen tarkoitus (ja erittäin tehokas este evankeliumin leviämiselle) on se, että jokainen seurakunta pysyy tiukasti omassa joukossaan. Että jos uskovaiset julistaisivat Jeesusta yhdessä, niin eikö evankeliumi leviäisi? Tällöin ei kuluisi aikaa ja energiaa mollata toisia uskovia. Minulle ei seurakunnalla ole kovinkaan suurta merkitystä. Siellä ollaan, missä on ystäviä. Nykyään on monia sapattia viettäviä seurakuntia - muitakin kuin adventtiseurakunta. Miksi adventistit eivät voi sanoa toisia uskovia sisarikseen ja veljikseen Herrassa?

• " Että jos uskovaiset julistaisivat Jeesusta yhdessä, niin eikö evankeliumi leviäisi?"

No, paljonko enemmän se leviää rakkaiden messiaanistesi välityksellä verrattuna kristillisten kirkkojen suorittamaan lähetystyöhön ?

Onko yli 0.05% lisäystä ?

• Yksi_usko

Laitetaan vielä selvennystä.

Sanaa "uusjudaismi" ei ole edes Wikipediassa, joten aloittaja voi itse sitä selventää. Hänellä on varmaan ihan oma käsitys asiasta - siis aloittajan oma käsitys.

Laitan sen sijaan linkin juutalaisuus-kohtaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaisuus

Tässä linkistä poiminta: "Juutalaisen uskon pääkohtiin kuuluu oppi messiaasta, joka tulee aikojen lopulla päättämään Israelin kansan diasporan ja tuomaan ikuisen maailmanrauhan sekä oikeuden. Länsimaisen ajanlaskun alun aikoihin messiasodotus oli hyvin voimakasta ja messiasehdokkaita oli useita. Näihin aikoihin juutalaisuudesta erosi lahko, joka uskoi Jeesus Nasaretilaisen olevan messias. Myöhemmin tästä lahkosta muodostui kristinusko. Kristillisen messiastulkinnan tunnustavat myös niin kutsutut messiaaniset juutalaiset, jotka perinteisen juutalaisuuden mukaan muodostavat oman Israelin kansaan kuulumattoman ryhmänsä. "

Haluan selventää aloittajalle hieman asiaa. Vaikkapa että, mikä ei kuulu kristitylle. Yksi asia, joka ei kuulu kristitylle on ympärileikkaus. Sitä kristittyjen ei saa tehdä, sitä vastaan Paavalikin opetti Raamatussa. Toinen tärkeä asia on, että jotkut (sionistit) saattavat ajatella, että Jeesus ei olisi ollutkaan Messias. Tämä on väärää opetusta. Jeesus oli Messias, joka tuli ensin seimen lapsena sovittaakseen meidän syntimme. Jeesus tulee toisen kerran Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Nämä ovat sellaisia asioita, joilla on merkitystä pelastumisemme kannalta, joten jos joku opettaa näissä vastoin Raamattua, niin ei kannata kuunnella sellaista opettajaa.

• Vielä tuli mieleen yksi asia. Jotkut (sionistit) voivat opettaa, että juutalaiset eivät ristiinnaulinneet Jeesusta. Tosiasiassa me kaikki ristiinnaulitsimme Jeesuksen (niin kristityt kuin juutalaisetkin ja kaikki muutkin). Näin minä asian ymmärrän.

• Yksi_usko kirjoitti:

Vielä tuli mieleen yksi asia. Jotkut (sionistit) voivat opettaa, että juutalaiset eivät ristiinnaulinneet Jeesusta. Tosiasiassa me kaikki ristiinnaulitsimme Jeesuksen (niin kristityt kuin juutalaisetkin ja kaikki muutkin). Näin minä asian ymmärrän.

"osiasiassa me kaikki ristiinnaulitsimme Jeesuksen (niin kristityt kuin juutalaisetkin ja kaikki muutkin). Näin minä asian ymmärrän."

Muistatko ihan elävästi äänestäneesi Pilatuksen esipihalla ? Hankkiudu silloin valkotakkisten seuraan. Jos et, et ole ollut päättämässä Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta.

It's as simple as that.

• Hengelliset ihmiset pitävät yhtä Jeesuksen Kristuksen -Jumalan Hengestä-
      Ovat tässä jumaluuden yhteydessä, ja tekevät itse omantuntonsa ratkaisut Jumalan Jeesuksen edessä käsi sydämellä, ja vastaavat siitä Herralleen.
      Ihmiset ovat aina erilaisen tiedon varassa. Tieto muuttuu ajassa jokaisella olevaisella ajassa.
      Ihmisten omantunnon asiat Jumalan edessä muuttuvat myös ajassa, -oikealla tavalla siten että ovat em. Jumalan Hengen rakkaudessa.
      Raamatusta löytyy evankeliumin Jeesus uskonnon asiat.

• Adventisti

Selitä, mitä tarkoitat sanalla armovaras. Uskon, että olet väärässä.

• uskotaiäläusko

Armovarkaat ovat halvan armon kauppiaita.
        Eivät kaikki adventistit pelastu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10474
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5572
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5133
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3891
    5. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3568
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3523
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3036
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      78
      2874
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2683
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56