Otsikolla kirjoitti Helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikainen vajaa vuosi sitten Rv-lehdessä.
Luettavissa pääkirjoituksista "Seurakunnan satuttamat".
Kirjoitus alkaa:
"Seurakunnnan kuuluu suojella haavoitettuja, elämän kolhimia, pelkojensa ja traumojensa kanssa taistelevia ihmisiä. Mutta entä jos seurakunta itse onkin pelkojen ja traumojen aiheuttaja? Kuka silloin auttaa hengellisen väkivallan haavoittamia?"
Ja viimeinen kappale:
" Yhteisöstä syrjään jääneiden ääni ei useinkaan kanna sinne, mistä seurakuntaa tai yhteisöä johdetaan. Jotta yhteisö muuttuisi ja sen ongelmiin joku puuttuisi, hengellisestä väkivallasta täytyy puhua myös niiden, jotka juuri nyt ovat vastuussa seurakuntien ja uskonnollisten yhteisöjen johtamisesta."
Helluntaikirkko juuri on se, joka on satuttanut uskovia, aitoja Jeesuksen Kristuksen seuraajia.
Matikaisen puheet ovat todella kaksinaismoralistisia, voisi sano, että siinä on" pukki kaalimaan vartijana".
Miten kehtaa?
Puhumattakaan Helluntaikirkon etusivun tekstistä :"tärkeintä on yhteys".
Kirkko, joka on yhteyden rikkoja.
Seurakunnan satuttamat
79
<50
Vastaukset
- Seurakunnatoneksynyt
HENKIVALLAT IHMISESSÄ
Fil.6:12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolettoja vastaan taivaan avaruuksissa.
5.Moos.28:15. Mutta jos sinä et kuule Herraa, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut. [ sanan noudattamisen tärkeys, meillä on suomen laki jota me noudatetaan, se on meillä sydämessä, samoin on, Jumalan sanan kanssa hengelliseti noudatetaan sydämessä]
1.Kun.22:19-23. Mutta hän sanoi; "Kuule siis Herran sana; Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa. [noudattaminen jatkuu]
20. Ja Herra sanoi; 'Kuka viekottelisi Ahabin lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileabin Raamotissa? Mikä vastasi niin mikä näin. [tämä on maailman ääni ei ajatustakaan muualle]
21. Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi; ' Minä viekottelen hänet'. Herra kysyi häneltä; 'Miten?' [ tää kaveri, osaa houkutella, kyse on maailman tarjoamista houkutuksista]
22. Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi; 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin.' [ tässä Jumala puhuu saatanan kanssa, sanasta sanaan mitä on luopuminen vähäinenkin sanasta, valehtelia tulee ja eksyttä]
23. Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksi onnettomuuden." [ noudata sanaa, ja sydämessäsi]
Jaak.3:6.9.14. Myös Kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetissä. [ TÄMÄ on just näin]
9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaiseksi luotuja; [ tätä teemme
14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älääkä valhetelko totuutta vastaan. [ tälläisia me ollaan]
Jaak.5:9. Älkää huokailko, veljet toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella. [ me vaan huokaillan]
Joh.16:7-11. Kuitenkin minä sanon teille totuuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. [ tässä sanan vakuudeksi meille kun luemme sanaa, Jumala lupaa puolustaa meitä uskossa ja varjella sanassaan]
8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion;
9. synnin koska he eivät usko minuun;
10. vanhurkauden koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11. Ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Joh.16:33. Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maalimassa teillä on ahdistus: mutta olkaa turvallisella mielellä; minä olen voittanut maailman" [ nämä sanat on se vakuus meille uskomalla]
Saar.12:14. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
[ kestämmekö sanassa, sisäiset kiusaukset ja mieli, tuomio tulee siitä että Jumala ottaa pois siunauksensa kaikki on armon varassa] - Sivusta.seurannut
Kyllä se on myös ihan perinteisten helluntaiseurakuntien jäsenet, vanhemmistoveljet, seurakunnan työntekijät, pastorit... jotka ovat satuttaneet menneinä vuosikymmeninä, varsinkin 20 - 40 vuotta sitten, satuttaneet seurakuntalaisiaan. Sen verran pitkä historia minulla on helluntaiseurakunnissa ollut, että näin voin sanoa asian olleen.
- ettäsilleesti
Ikävä kyllä se on juuri noin kuin Sivusta.seurannut sanoo. Noihin aikoihin vasta hengellisiä ruumiita tulikin. Nykyään on sentään jo nöyryyttä myöntää, ettei olla täydellisiä.
- herätkää
Minä olen myös satuttanut helluntailaisia. Varsinkin siskoja, toisin sanojen naisia, olen satuttanut niin paljon että hävettää sangen suuresti.
- L_S
Jos käyttäydyt kunnolla, etkä piruile, et vitsaile kustannuksellani, käyttäydyt asiallisesti, ei kaksimielisiä juttuja, jotka häpäisevät minua naisena ja ihmisenä... voin vastailla palstalla sinullekin.
- herätkää
Tiesin että vastaisit. Sen takia tunnustinkin syntini.
- L_S
Ai... no, mistä sen tiesit... eihän sellaista voi varmasti tietää. Näitä kirjoituksia kun kirjoitan tälle palstalle, teen sen aikalailla extempore mentaliteetilla... tai miten sen sanoisi...
- herätkää
Se johtuu tästä meidän välisestä kolmannen asteen yhteydestä
- L_S
kolmannen asteen yhteys? mitä se tarkoittaa?
- herätkää
Tieteisfanttasia elokuva vuodelta 1977. Meillähän on tämä telepaattinen kyky kommunikoida keskenämme.
- L_S
Niin, kyllä minä tiedän, että sellainen elokuva on olemassa. Ehkä sinä haluat vain uskotella siihen, telepatiaan meidän kesken? Onnistuuko se ilman tätä näppäimistöä..ähetä jokin avaruuden siknaali...
- L_S
siis lähetä, jäi kirjain pois...
- L_S
Hei... toivon yhden jutun... laita se toteutumaan... niin uskon, vuoren varmasti. :)
- herätkää
6 tunsitko sen hellän kosketuksen?
- L_S
noup. Enkä toivonut sellaista.
- L_S
Onko tuo ohjelmointia... laitetaan jotain ärsykkeitä, joihin joku "herkkämielinen"... kuin huomaamatta... alkaa toistamaan konemaisesti... niitä laitettuja ärsykkeitä?
- pientärajaa
Kaksi typerää sotkevat ketjua...
- L_S
Hetkonen... luuletko todella etten huomannut, että tuossa saattoi sisältyä joku ällö törkeys tai sitten kuvittelen... mietin mikä tuo kutonen on... yök, yök. toivottavasti kuvittelen, että olit ällö-öllötyinen.
Oletko sinä normaali? - herätkää
Tietynlaista aivopesua hienopyykkiohjelmalla. Nyt meitä on jo kolme pesukoneessa.
- herätkää
Oikeasti se tuli ensin vahingossa. Annoin olla koska ajattelin ihan samaa mitä sinäkin ajattelit. 69
- L_S
Ketkä kolme siellä pyykkikoneessa nyt pörrää? Monenko henkilön pesukoneesi on?
- herätkää
Mutta se ei ole nyt ollenkaan asian pointti, vaan niin kun tiedät. Torventöräykset.
- herätkää
Toi pientä rajaa pyörii ja hyörii kanssa. Vimmatusti
- L_S
herätkää kirjoitti:
Oikeasti se tuli ensin vahingossa. Annoin olla koska ajattelin ihan samaa mitä sinäkin ajattelit. 69
No, en ajatellut sitä alunperin, se ei ollut se toive, jota et hähä häää, tiedä... ihmettelin sitä mitä sillä kuutosella tarkoitit... mutta sinä manipuloit minua... koska... se miksi ajattelin sellaista ällöällöä sinun sillä tarkoittaneen, johtui toki ennakkoasenteestani, jossa olet ällö kirjoituksissasi, etkä voi kirjoittaa normaali-ihmisen tavoin minulle, koska haluat vain pelleillä alati.
- L_S
herätkää kirjoitti:
Toi pientä rajaa pyörii ja hyörii kanssa. Vimmatusti
Vaikutat teini-ikäiseltä, kirjoituksesi ovat sitä tasoa...
- herätkää
Nyt on tosi kyseessä. Aihe on seurakunnan satuttamat. Mutta meidän yhteinen ongelma on pikemminkin syntymässä peljästyneet
- L_S
Niin... ei pilata tätäkin ketjua... joku oli jo huolissaan, että tämäkin ketju menee piloille...
Niin missä peljästyneet? syntymässä? - herätkää
Niin inhoat itseäsi vähintään yhtä paljon kuin minäkin itseäni
- L_S
Mitä tarkoitat?
- herätkää
Sitä mitä sanoin. Kumpikin seisoo kuvastimen edessä ja katsoo ja sen kuin jälkeen silmänsä sulkee outoo katsetta oudoksuen.. Olet siinä kuin minä ja minä kuin sinä
- L_S
Ai onko sen kuvastimen toiselle puolella niinkuin sinä ja minä oudoksun, katsettasi... ja toisinpäin?
Tiesitkös, että ei ne meidän jutut ole niinkään ufoplaneetalta.... toiset luulee kirjoittavansa tosi viisaita, yhtä ufoja kaikki kirjoittelee tällä palstalla... niin se on.
ps. ei ole tullut nobelin arvoista kirjoitusta vielä vastaan - herätkää
Tulkitset oikein. Juuri oikein siskoni. Ei olla planeetalta. Muista kun Marsista ja veenuksesta
- L_S
Liekö tämä jokin Jumalan kosto... että käy näin... että tällä palstalla, ystäväkseni pyytää ihminen, joka joka käänteessä... on aivan överi.
- herätkää
Älä höpäjä. Meitä on siunattu toisillamme. Jatketaan keskustelua kahvikuppien äärellä. Nyt nukkumaan. Hyvää yötä sisko. Jeesus myötä.
- L_S
Sinulle taitaa olla turha keskustella... yhtään mistään mitään.
no, joka tapauksessa sinulle hyvää yötä Jeesus myötä... mistäpä minä oudolle ihmiselle tästä mieltä pahoittaisin... - L_S
Ps. sitä voi katua, ettei aikoinaan käyttäydy kunnolla, voi menettää ystävyyksiä, joita olisi ollut edessäpäin, ne huomaa vasta jälkeenpäin, minkä menetyksen on kokenut, sitten on liian myöhäistä. Mutta, eihän sitä ihminen tajua... vasta jälkeenpäin... ja sitten on jo liian myöhäistä katua... ihminen ei varmaan jaksa enempiä, johonkin on raja vedettävä... ymmärrän sen.
- herätkää
Outo ja muukalainen. Sitä olemme. Onneeksemme meillä on maja taivaissa joka ei ole käsin tehty
- herätkää
L_S kirjoitti:
Ps. sitä voi katua, ettei aikoinaan käyttäydy kunnolla, voi menettää ystävyyksiä, joita olisi ollut edessäpäin, ne huomaa vasta jälkeenpäin, minkä menetyksen on kokenut, sitten on liian myöhäistä. Mutta, eihän sitä ihminen tajua... vasta jälkeenpäin... ja sitten on jo liian myöhäistä katua... ihminen ei varmaan jaksa enempiä, johonkin on raja vedettävä... ymmärrän sen.
Niinkin on. Tämä kaikki on tosin tehty jatkumaan ja jatkumaan... jatkumaan ja...
- L_S
No... mistä asti se on jatkunut? jatkunut? jatkunut? ja miksi sinä et voi vain käyttäytyä normaalisti? miksi sitten jatketaan tätä... ja tämmöinen on typerää oikeastaan... oikeasti typerää...
- L_S
Silloin kun löit välit poikki aikoinaan, teit selväksi, ettet halua olla yhtään missää tekemisissä... sitten tällä kohtaan sinut höpöttämässä jotain ihan hölmöä ja sinä et ole oikeasti sellainen... korkeintaan minä olen se idiootti ollut aina.
- herätkää
Jatketaan kun ei voida lopettaakaan. Siihen meidät on pantukin. Ellei sitten tule pientä rajaa ja sotke ketjuja. Helkaman ketjuja.
- herätkää
L_S kirjoitti:
Silloin kun löit välit poikki aikoinaan, teit selväksi, ettet halua olla yhtään missää tekemisissä... sitten tällä kohtaan sinut höpöttämässä jotain ihan hölmöä ja sinä et ole oikeasti sellainen... korkeintaan minä olen se idiootti ollut aina.
Päinvastoin kultaseni. Sinä panit ketjut poikki. Minä en sinua hylkää en jätä.
- L_S
No se on totta... ja ps... et koskaan ole puhutellut minua kultaseni sanalla.. joten lopeta sekin tähän nyt heti, älä koeta huijata, me emme ole koskaan olleet mitään hölmöjä rakastavaisia.... mutta... niin... olet oikeassa, se oli minun vikani, ja minun päätökseni ja minä laitoin välit poikki ja sanoin, ettei olla sitten missään tekemisissä ja sinä... sitten teit työtä käskettyä... etkä ole antanut mitään mahdollisuutta anteeksipyyntöönkään enää... no, en hirveästi ole ottanut yhteyksiä... männävuosina... mutta koin tekosi, hylkäämisenä, vaikka sanot, ettet hylkää.
Mutta arvaan minkä tunnistan... tuon lurjuksen tunnistan mistä vain... se aina kiertää ja kaartaa... ja koskaan mistään ei ota mitään selvää... ja silti olen aina välittänyt siitä lurjuksesta. - Samaatietä
Minä ainakin lensin linkouksen aikana ulos pesukoneesta, en ymmärtänyt höytäsen pölläystä teidän kirjoituksistanne.
Jätin loput lukematta. - L_S
Samaatietä kirjoitti:
Minä ainakin lensin linkouksen aikana ulos pesukoneesta, en ymmärtänyt höytäsen pölläystä teidän kirjoituksistanne.
Jätin loput lukematta.No tää on melkomoista linkousta, olla herätkää nimmarin pesukoneessa, ei siihen ihan kuka vain kykenekään...
- herätkää
Non niin no niin. Jos löytyykin yksi mies tuhannesta, ei löydy yhtäkään naista. Niin se vaan on. Mistä sekin johtuu että naiset ne vaan, aina vaan, rakastuvat renttuihin? Eikö ala jo järjen valo loistaa. Eipä tietenkään.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Jätin loput lukematta.Sinua olenkin odotellut. Tiesin että tulisit
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
No tää on melkomoista linkousta, olla herätkää nimmarin pesukoneessa, ei siihen ihan kuka vain kykenekään...
Onkohan hän psykopaatti?
- herätkää
En omista venettä..
- L_S
Millä tavoin koet, että sen järjen valon pitäisi loistaa? että huomaisin, kuinka huonosti minua kohtaan käyttäydyt... huomaanhan minä.. mutta et sinä ole sellainen.
Antaakos olla siis... minulle on ihan sama jos halut pitää yllä jotain roolia täällä... en tiedä mihin sillä pyrit. Minä olen oikeasti sillä tavoin idiootti, etten ymmärrä näitä pesukoneen ohjelmia mitä pyörität. - L_S
Samaatietä kirjoitti:
Onkohan hän psykopaatti?
Ilmeisesti haluaa vain nostattaa ahdistustasoa ja saada hulluksi, kait olen sen ansainnut.
- herätkää
L_S kirjoitti:
Millä tavoin koet, että sen järjen valon pitäisi loistaa? että huomaisin, kuinka huonosti minua kohtaan käyttäydyt... huomaanhan minä.. mutta et sinä ole sellainen.
Antaakos olla siis... minulle on ihan sama jos halut pitää yllä jotain roolia täällä... en tiedä mihin sillä pyrit. Minä olen oikeasti sillä tavoin idiootti, etten ymmärrä näitä pesukoneen ohjelmia mitä pyörität.Oikein sanot. En ole sellainen. Oikeasti. Todella syvästi kunnioitan sinua. Nytkin kirjoitan läpi kyynelten.. Ja tämä on totinen totuus. Olet rakas
- L_S
Jos sinä välität jostakin ihmisestä, miksi et vain sitä osoita teoilla. Minä oikeasti olen aina, aina halunnut olla ystäväsi, en minä sinua jätä enkä hylkää... mutta aina käyttäydyit niin, että sait ... en tiedätkös pysynyt siinä jutussa mukana, sinä työnsit minua pois elämästäsi ja minä yritin sitä enemmän olla sinun ystäväsi... toki olen aina rakastanut ja välittänyt sinusta... mutta oikeasti hyvällä tavalla, sillä tavalla, että haluan tietää miten sinulla menee, että voithan hyvin... kuulla sinusta ja että voit avoimesti olla kanssani... avoin oma ihana itsesi... mutta et ole koskaan osoittanut mitään todellista luottamuksen osoitusta, sellaista aitoa joka lähtee vain... siitä, että haluaa olla toisen ystävä ja olla rinnallakulkija, olla lähimmäinen...
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Ilmeisesti haluaa vain nostattaa ahdistustasoa ja saada hulluksi, kait olen sen ansainnut.
Ääääh L.S, näistä kannata ahdistua. Pelkkiä nettikirjoituksia vaan. Jokainen voi kirjoittaa ja höpöttää mitä vain, muttei se tieten ole aivan tervettä nauttia toisen psyykkaamisesta.
"Herätkää" on ahdistava niin kauan kuin yrität ymmärtää häntä loogisesti tai järkevästi.
Häntä ei voi ymmärtää, koska hän kirjoittaa ei järkevästi.
Jos tarkastelemme häntä objektiivisesti, näemme ihmisen joka vain nyt kirjoittaa ihan höpsöjä juttuja. - herätkää
Jos niin olet tuntenutkin. Olen pahoillani. En halua työntää sinua kauemmaksi. Tuleppas nyt siihen kainaloon. Kävin juuri suihkussa. No niin. Näin on hyvä. Kylläpäs tuoksut hyvälle neiti kesäheinä. Nyt on todella hyvä olla. Voisin viettää kanssasi ikuisuuden
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Ääääh L.S, näistä kannata ahdistua. Pelkkiä nettikirjoituksia vaan. Jokainen voi kirjoittaa ja höpöttää mitä vain, muttei se tieten ole aivan tervettä nauttia toisen psyykkaamisesta.
"Herätkää" on ahdistava niin kauan kuin yrität ymmärtää häntä loogisesti tai järkevästi.
Häntä ei voi ymmärtää, koska hän kirjoittaa ei järkevästi.
Jos tarkastelemme häntä objektiivisesti, näemme ihmisen joka vain nyt kirjoittaa ihan höpsöjä juttuja.Hyvä että olet siinä. Mutta tunteeni ovat aitoja tunteita
- L_S
Ihmettelen vain, miksi haluat olla paskamainen, koko ajan... koko ajan... tuo on oikeasti ilkeilyä.. jota olet halunnut tehdä vuosikausia kustannuksellani... jopa sitä käytät aseena... välittämistäni.
Voi olla että teen naurunalaiseksi itseni tällä kirjoittamisella... sillä ei tiedätkös ole väliä oletko sinä hän vai et... mutta kyllä minä olen kuvion huomannut... tiedän minä, ettet ole oikeasti välittänyt hitustakaan... miksi sitten kiusaat minua tällä palstallakin? astuinko täällä johonkin reviirialueellesi? - L_S
herätkää kirjoitti:
Hyvä että olet siinä. Mutta tunteeni ovat aitoja tunteita
Ei nuo kesäheinä jutut ole aitoja... koska esität toista roolia... haluat vain ilmoittaa minun syntini muille, että olin sinuun ihan toivottoman hölmösti rakastunut ja se oli pottuilusi kohde... ja nyt teet sen toisinpäin irvokkaasti... luuletko minua hölmöksi? kyllä minulla lamppu palaa vielä päässä.
- herätkää
L_S kirjoitti:
Ihmettelen vain, miksi haluat olla paskamainen, koko ajan... koko ajan... tuo on oikeasti ilkeilyä.. jota olet halunnut tehdä vuosikausia kustannuksellani... jopa sitä käytät aseena... välittämistäni.
Voi olla että teen naurunalaiseksi itseni tällä kirjoittamisella... sillä ei tiedätkös ole väliä oletko sinä hän vai et... mutta kyllä minä olen kuvion huomannut... tiedän minä, ettet ole oikeasti välittänyt hitustakaan... miksi sitten kiusaat minua tällä palstallakin? astuinko täällä johonkin reviirialueellesi?Et rakkaani. Ja oikein sanoit. Ei ole väliä olenko vai enkö ole. Tärkeintä on että olen. Nyt. Täällä. Niin kuin sinäkin. Tervehdin sinua muru.
Vain hetki on tärkeä. Carpe diem - L_S
Luuletko sinä, etten minä ole oikeasti nähnyt koko kuviota minkä teit minulle tämän palstan kautta. En ole hölmö.... mutta olen antanut sinulle anteeksi... koska se on aitoa välittämistä!!! tiedätkö mitä... mietin silloin, että olinko hulluksi tullut vai mitä... ja miten tämän palstan kautta, sain ikäänkuin jonkin hermoromahduksen... mutta sinä olit koko ajan kaiken takana... tiesit minusta asioita, mitä muut kirjoittajat eivät voineet tietää... ja minä ylihengellistin kaiken... ja romahdin...
Ja sinä piru, vain nautit tilanteesta. Ja minä piru olen antanut sinulle anteeksi. Jos ei halua olla tekemisissä, niin se on sitten ihan selvä--- älä ole, ole vapaa kaikesta... anteeksi, että olen ollut aivoista lamputon ja valoton ja ties mitä... - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Hyvä että olet siinä. Mutta tunteeni ovat aitoja tunteita
Mitä haluat? Mitkä ovat tuon kirjoittelemisesi tavoitteet?
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Mitä haluat? Mitkä ovat tuon kirjoittelemisesi tavoitteet?
Se on kuule ihmeellistä kuinka Herra tekee työtään jopa takautumien kautta. Niin suuri hän on!
- herätkää
L_S kirjoitti:
Luuletko sinä, etten minä ole oikeasti nähnyt koko kuviota minkä teit minulle tämän palstan kautta. En ole hölmö.... mutta olen antanut sinulle anteeksi... koska se on aitoa välittämistä!!! tiedätkö mitä... mietin silloin, että olinko hulluksi tullut vai mitä... ja miten tämän palstan kautta, sain ikäänkuin jonkin hermoromahduksen... mutta sinä olit koko ajan kaiken takana... tiesit minusta asioita, mitä muut kirjoittajat eivät voineet tietää... ja minä ylihengellistin kaiken... ja romahdin...
Ja sinä piru, vain nautit tilanteesta. Ja minä piru olen antanut sinulle anteeksi. Jos ei halua olla tekemisissä, niin se on sitten ihan selvä--- älä ole, ole vapaa kaikesta... anteeksi, että olen ollut aivoista lamputon ja valoton ja ties mitä...Suuren hyökyaallon jälkeen tulee tyven. Kuuletko kuinka aallot liplattaa nyt ja purot solisevat niin hiljaa hiljaa auringossa
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Ja sinä piru, vain nautit tilanteesta. Ja minä piru olen antanut sinulle anteeksi. Jos ei halua olla tekemisissä, niin se on sitten ihan selvä--- älä ole, ole vapaa kaikesta... anteeksi, että olen ollut aivoista lamputon ja valoton ja ties mitä...Ei täällä ole ihmisiä oikeasta elämästä vai miten sitä sanotaan irl, tuttuja.
Joskus asiat voivat sivuta omia juttuja, kun on useampia kirjoittajia, muttei näihin kirjoituksiin kannata niin upota.
Ihan vain vapaasti ja rennosti voi olla, eikä ottaa niin itseensä näitä. - L_S
Se on kuule sellainen asia, että olet päätöksesi tehnyt ja se on nyt sillä tavoin asia miten ymmärrän.
Sinä vihaat minua niin paljon jostain syystä, että haluat vain vahingoittaa minua, henkisesti. Sinä väitit minulle, ettet ole täällä kirjoittelemisen takana... ja sen jälkeen lopetit yhteydenpidon... olit tehnyt valmisteluja, jolla pääset minusta eroon, huomasin ne ennen kuin teit mitä teit, tiedät itse... olen näihin vuosiin asti halunnut pitää mielikuvasta yllä, että välitit... et sinä välittänyt ikinä pätkääkään... no, sait mitä halusit ja olet päässyt tavoitteeseesi. - herätkää
L_S kirjoitti:
Se on kuule sellainen asia, että olet päätöksesi tehnyt ja se on nyt sillä tavoin asia miten ymmärrän.
Sinä vihaat minua niin paljon jostain syystä, että haluat vain vahingoittaa minua, henkisesti. Sinä väitit minulle, ettet ole täällä kirjoittelemisen takana... ja sen jälkeen lopetit yhteydenpidon... olit tehnyt valmisteluja, jolla pääset minusta eroon, huomasin ne ennen kuin teit mitä teit, tiedät itse... olen näihin vuosiin asti halunnut pitää mielikuvasta yllä, että välitit... et sinä välittänyt ikinä pätkääkään... no, sait mitä halusit ja olet päässyt tavoitteeseesi.Tuomitset nyt liian kovalla tuomiolla. Todella välitän sinusta. Olen aina välittänyt.
- L_S
Samaatietä kirjoitti:
Ei täällä ole ihmisiä oikeasta elämästä vai miten sitä sanotaan irl, tuttuja.
Joskus asiat voivat sivuta omia juttuja, kun on useampia kirjoittajia, muttei näihin kirjoituksiin kannata niin upota.
Ihan vain vapaasti ja rennosti voi olla, eikä ottaa niin itseensä näitä.Enpä tiedä... ja eikait sillä ole enää väliä... mitä väliä.... kunhan tuo herätkää nimmari jättää rauhaan myös minut.
Olen oikeasti miettinyt sitäkin, että ilkeileekö eri nimimerkit... voi olla mahdollista, että mites muuten aina joku on paikalla sattumoisin... että tämä voi olla jollekin jotain hauskaa peliä ja ajanvietettä... mutta sekin on toisen ihmisen kiusaamista.
Voi olla niinkin... ehkei minun pitäisi tänne kirjoitella, selkästi nolaan itseni. - L_S
herätkää kirjoitti:
Tuomitset nyt liian kovalla tuomiolla. Todella välitän sinusta. Olen aina välittänyt.
Jos et sinä tunne minua, niin et sinä voi minusta välittää.
- herätkää
L_S kirjoitti:
Enpä tiedä... ja eikait sillä ole enää väliä... mitä väliä.... kunhan tuo herätkää nimmari jättää rauhaan myös minut.
Olen oikeasti miettinyt sitäkin, että ilkeileekö eri nimimerkit... voi olla mahdollista, että mites muuten aina joku on paikalla sattumoisin... että tämä voi olla jollekin jotain hauskaa peliä ja ajanvietettä... mutta sekin on toisen ihmisen kiusaamista.
Voi olla niinkin... ehkei minun pitäisi tänne kirjoitella, selkästi nolaan itseni.Etkä nolaa. Olen iloinen että olet täällä.
- herätkää
L_S kirjoitti:
Jos et sinä tunne minua, niin et sinä voi minusta välittää.
En tunnekaan. Tunnen kuitenkin. Syvästi
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Se on kuule ihmeellistä kuinka Herra tekee työtään jopa takautumien kautta. Niin suuri hän on!
Ei mitään hajua mistä kirjoitat. Ihan pihalla olen kuin lumi-ukko nut.
Ihan eri hengessäkin tunnumme jo olevan.
Jokin riivaa nyt ja ankarasti, Onneksi Jeesuksessa Kristuksessa on vapaus ja rauha.
Ei Hän ole epäjärjestyksen Jumala vaan järjestyksen.
Ei Hän luo rauhattomuutta. - herätkää
Toivon vaan etten satuttanut sinua.. 0000
- L_S
minuun on sattunut, kaikki paljon.
- Samaatietä
L_S kirjoitti:
Enpä tiedä... ja eikait sillä ole enää väliä... mitä väliä.... kunhan tuo herätkää nimmari jättää rauhaan myös minut.
Voi olla niinkin... ehkei minun pitäisi tänne kirjoitella, selkästi nolaan itseni.Älä ota näitä kirjoituksia liian henkilökohtaisesti L.S.
Täällä jotkut voivat pilaillakkin ja voi olla myös sairaita ihmisiä. Osa tottakait keskustelee ihan vain keskustelun vuoksi, reilusti.
Ole vapaa Jeesuksesa Kristuksessa. Hänen seuraajansa eivät satuta sinua tahalleen ainakaan.
Ole turvallisella mielellä.
Hänessä on rauha ja rakkaus.
Jos jokin satuttaa sinua, se on ihmisestä ja maailmasta.
Jätä se omaan arvoonsa. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Toivon vaan etten satuttanut sinua.. 0000
Mihin seirakuntaan kuulut? Jokin kirjoituksissasi on pahasti kierossa. Sairaalloisen kierossa.
Miksi en evlut.seurakunnassa havaitse moisia ihmisten tunnetiloja. Meillä saa liittyä ja erota, niin seurakunnassa kuin nais/miessuhteessakin.
Tuntuu että uskontonne on hyvin ongelmallinen. Niinhän sen ei tulisi olla vaan apu jolle puhua, pyytää, katua, kiittää jne. Kuuluu ihan normipäivään. En juurikaan ole lukenut evlut.uskontoon kuuluvista samanlaisista purkauksista nettipalstalla.
Mistä on kysymys?- herätkää
Suurista tunteista ystäväni. Suurista tunteista..
- meinaannääs
Kasvottomana en halua todistaa, kunnes on pakko. Jumalan armo on enemmän, kuin koskaan koskaan tavoittelitte.
https://youtu.be/mFaqIT1dYcsVoisitko puhua ymmärretysti vai onko taas niin että jos josku sun sanomas viestiä ei ymmärrä niin sitten ei.
Puhu ihan arkikieltä, meillä evlut. ihmisiltä se kyllä käy. Kysyn normaalilla suomenkielellä ja sinä vastaat jotain: tämä o arvoitus.
Pidä se omanasi, me osaamme puhua ihan normaalia suomakieltä ja jotkut useammallakin.
Lycka till
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894160
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032333Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312228Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell932034Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281867- 311840
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91547- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1841306- 721122