Hyväuskoisia vanhuksia kavaltanut suomalainen ex-kirkkopomo vankilassa Floridassa – nyt haetaan kadonneita miljoonia
Helluntaiseurakunnan luottamusasemaa häikäilemättömästi hyväkseen käyttäneen sijoitushuijarin kavaltamia miljoonia etsitään nyt kuumeisesti Floridassa.
Floridan suomalaisen Kotikirkon entisen rahastonhoitajan ja johtoryhmään kuuluneen Heidi Wivolinin kavaltamat miljoonat ovat yhä kateissa.
Wivolin itse istuu parhaillaan kahden vuoden tuomiotaan liittovaltion vankilassa Sumtervillessä keski-Floridassa. Uusi oikeudenkäynti rahojen takaisinsaamiseksi on valmisteilla, ja sen on arvioitu alkavan ensi heinäkuussa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b38f2da2-d165-4eb1-aa25-4f734b7566ae
Helluntaiseurakunnan luottamusasemaa väärin käyttänyt Heidi Wivolinin 2vuodeksi. vankilaan.. Florida
17
2180
Vastaukset
- 021486
Kaduttaako Heidiä, ei koska ei palauttanut rahoja vaan piilotti ne.
- JärjenÄäntäUhreille
Eiköhän tuo ole jo katumuksen mahdollisuuden ulkopuolella. Ei tuollaista tehdä ja sitten kun otetaan kiinni, muka "kaduta".
"Katumus" olisi kaikkea muuta kuin uskottava ja tuskin noin häikäilemättömän paha ihminen (psykopaatti?) on koskaan edes aidosti mitään uskonut. Hän on käyttänyt Jumalan Nimeä rankassa rikoksessaan, ei tuntenut mitään empatiaa ja sääliä huijaamiaan vanhuksia kohtaan. Olisi todella törkeää hänen lähteä vielä uudestaan huijaamaan seurakuntalaisiaan esiintymällä nyt muka katuvana ja rukoilemalla anteeksiantoa. Olisi jättänyt rikoksensa tekemättä, siinä olisi ollut aitoa ennakkokatumusta.
Tuskin hän näin enää tekeekään.
"Kun joku huijasi sinua esimmäisen kerran, se ei ollut sinun vikasi. Mutta jos hän huijasi sinua vielä toisenkin kerran, se oli sinun vikasi."
Juutalainen sananlasku, tarkoittaa: yhdestä kerrasta pitää oppia, eikä itse enää uudelleen suostua rikoksen uhriksi.
Ovi tiukasti kiinni tuollaisten nenän edestä. Katui, taikka oli katumatta, se on hänen murheensa, ei enää hänen uhriensa. - KannattaisiJättää
JärjenÄäntäUhreille kirjoitti:
Eiköhän tuo ole jo katumuksen mahdollisuuden ulkopuolella. Ei tuollaista tehdä ja sitten kun otetaan kiinni, muka "kaduta".
"Katumus" olisi kaikkea muuta kuin uskottava ja tuskin noin häikäilemättömän paha ihminen (psykopaatti?) on koskaan edes aidosti mitään uskonut. Hän on käyttänyt Jumalan Nimeä rankassa rikoksessaan, ei tuntenut mitään empatiaa ja sääliä huijaamiaan vanhuksia kohtaan. Olisi todella törkeää hänen lähteä vielä uudestaan huijaamaan seurakuntalaisiaan esiintymällä nyt muka katuvana ja rukoilemalla anteeksiantoa. Olisi jättänyt rikoksensa tekemättä, siinä olisi ollut aitoa ennakkokatumusta.
Tuskin hän näin enää tekeekään.
"Kun joku huijasi sinua esimmäisen kerran, se ei ollut sinun vikasi. Mutta jos hän huijasi sinua vielä toisenkin kerran, se oli sinun vikasi."
Juutalainen sananlasku, tarkoittaa: yhdestä kerrasta pitää oppia, eikä itse enää uudelleen suostua rikoksen uhriksi.
Ovi tiukasti kiinni tuollaisten nenän edestä. Katui, taikka oli katumatta, se on hänen murheensa, ei enää hänen uhriensa.Ja mikä on se itse "Kotikirkko"? Eiköhän sekin kannattaisi jättää oman onnensa nojaan.
Heidän työntekijänsähän tuo kiinnijäänyt nainen oli. Mitä muuta siellä on mätää?
Minä poistuisin, enkä enää taakseni katsoisi. - VarokaaNäitäPuljuja
KannattaisiJättää kirjoitti:
Ja mikä on se itse "Kotikirkko"? Eiköhän sekin kannattaisi jättää oman onnensa nojaan.
Heidän työntekijänsähän tuo kiinnijäänyt nainen oli. Mitä muuta siellä on mätää?
Minä poistuisin, enkä enää taakseni katsoisi.Kannattaahan sitä nyt olla avulias, kun on 30 vuoden kakku odottamassa, mutta entäs hänen sukulaisensa ja muu kotikirkkoväki?
"Wivolinia olisi odottanut yhteenlaskettuna yli 30 vuoden vankeustuomio. Myöntämällä rikokset ns. plea bargain -menettelyssä hän välttyi kahta vuotta pidemmältä vankeustuomiolta.
Sijoittajaryhmää edustava lakitoimisto on saanut haltuunsa useita sekkikopioita ja tositteita, jotka osoittavat Heidi Wivolinin käyttäneen huomattavia summia omiin ja perheensä hankintoihin, kuten autoihin.
Wivolinin tiedetään siirtäneen rahaa myös Floridan suomalaiselle Kotikirkolle sekä sen johdolle. Parhaillaan yritetään selvittää, kuinka suurista summista on kysymys ja ketkä henkilöt ovat rahaa vastaanottaneet."
Saatanallinen ihminen tulee herrastelemaan uhrin eteen asuntoautolla, jonka hän on ostanut tältä varastetuilla rahoilla. Se, että hänen vanhempansakin ovat mukana asiassa, kertoo jo kotikasvatuksensakin häikäilemättömistä päämääristä.
Ja monet heidän uhreistaan jo kuolleita. Vähän vaikea saada enää anteeksiantamusta ainakaan niiltä suunnilta, mutta tuskinpa tuo säälimätön, antikristillinen "perheyritys" sellaisesta piittaakaan.
Pysykää ihmiset hellareista ja muista rikollispuljuista kaukana!
- 021487
Floridan suomalaisen Kotikirkon johdossa toiminut nainen on tuomittu vankilaan miljoonahuijauksista. Rikokset liittyvät naisen toimintaan sijoitusbisneksessä, missä hän käytti hyväuskoisten sijoittajien rahat omiin tarpeisiinsa.
Rahat ylellisyyteen
- Selvisi, että Heidi oli minun rahoillani ostanut vanhemmilleen asuntoauton sekä asunnon Lake Worthin Lake Osbornen rannalta, huvilan Kanadan Thunder Baystä ja rakentanut talon Costa Ricaan. Tiliotteiden mukaan myös Kotikirkkoon oli mennyt kymmeniä tuhansia dollareita, Martin luettelee.
Martinin mukaan Wivolin oli käyttänyt rahoja myös ylellisiin lomamatkoihin, hotelleihin ja hoitoloihin.
- Kun hän oli ostanut itselleen uuden Mersun 450 GL -maasturin, hän esitteli sitä ylpeänä ja kysyi, halusinko kokeilla sitä. Kova pokeri hänellä oli. Auto oli ostettu minulta varastetuilla rahoilla, Martin hymähtää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201806092201001271- puolesta
Mikä tämä Martin on puhumaan hänen rahoistaan, kun hänestähän oli jutut jossain Etelä Suomen Sanomissa tai joku sellainen lehti jo aikaisemmin ja kertoi hänen rikollisesta taustastaan. Ne Kotikirkon tilithän ollaan tutkittu jo silloin aikanaan ja siellä ei ollut mitään joka olisi ollut tälläistä mitä Iltalehti kirjoittaa . Sitten oli ihan järkyttävää, että Iltalehti laittaa kuvan H. Wivolinin vanhempien asunnon ulkopuolelta ja heidän itse ostamastaan asuntoautosta, joka on heidän itse ostamansa auto ja jo vaikka kuinka vanha. Myös siitä huvilasta, josta IL kirjoittaa, se on ihan heidän itse hankkimansa ja jo aikoja sitten. Ilta lehti puhuu, että hän on käyttänyt näitä Martinin rahoja omiin tarpeisiinsa ja luksus elämään, mutta sos se olisi ollut niin, niin tottahan se olisi näkyny, kun ei ollut luksus taloa kun ihan tavallinen ja sitäkään ei voinut pitää kun ei ollut varoja.Kyllä nyt on jo julkisen sanan neovostolla töitä, että saadaan nämä "mustamaalaajat" syytteeseen.Näin se on ,että ei tarvitse olla kuin muutama katkera ihminen, jossa viha alkaa kasvamaan ja ottaa yliotteen ja tälläistä jälkeä syntyy, ja mikä järkyttävintä, että niin monet , jotka eivät tiedä menevät lankaan, kun uskovat kaikkea valhetta. Iltalehti on menettänyt uskottavuutensa jo aikoja sitten jo sillä sitä on koskaan ollutkaan, ainakin tämä reportteri, joka näitä juttuja väsää uskovaisista ja mustamaalaa seurakuntia .
- herätkää
Floridan kotikirkko on muutenkin iso jotain. Hyvinvoivien eläkeläisten klubi muutamalla snobilla kersalla höystettynä. Kävin siellä joskus kuuntelemassa eläkeläisten kilpailua sairauskertomuksiensa tiimoilta.
Ei ne tosin kovin köyhiltä ja kipeitä näyttäneet. - Häikäilemättömästi
Kyllä raha kiinnostaa suomen helluntaiseurakuntalaisia, jätä omaisuutesi seurakunnalle, onneksi on lakiosa jälkeläisille, tiedän kiistoja on puitu käräjillä.
- ooppoo
Vanha uutinen.
- 02488
Tuore uhkasi saada 30 vuoden tuomion Julkaistu Tänään klo 9:59
- vilikuillaan.asiaa
Kysehän on siitä, että henkilö on itse rikkonut sen luottamusasemansa.
Tavallaan kaikki ja joka kirkossa ihminen, joka ei elä Jumalantahdon ja mielen mukaan, on kieltänyt uskonsa Sanaan ja toteuttaa omia haaveitaan eri kulisseissa.
Siitähän viimekädessä on kyse.
Esim. ei Ortodokikirkko ole tehnyt väärää, mutta sen sisällä ihmiset ovat henkilökohtaisesti voinut toimia väärin.
Sama se on Luterilainen kirkko. Kirkon sisällä voidaan tehdä väärin.
Lestadiolaisuus. Itse usko - ei tee väärin, mutta ryhmän sisällä joku voi tehdä väärin.
Vapaissasuunnissa sama juttu.
Eli on hyvä erottaa asiat ja nähdä oikeassa valossa sen sisälle.
Mutta, jos kirkko alkaa opissaan väittämään, että tehdään näin, niin silloin kirkko itse harhauttaa itseään ja se siinä on syyvastuussa asiaan.- markku.lievonen
Mutta, miksi yleensä ihmisen tulee liitää tähän soppaan Raamatun ja uskoa JUMALAAN.
Kuten tiedätkin, niin koko Raamatussa ei puhuta ja opeteta näistä ryhmistä / puolueista / kirkoista. Miksikö? Siksi, koska ne eivät ole JUMALAN aivoittamia,- vaan ihmisen. Tutki miten totta se onkaan.
JUMALA ilmoittaa Raamatussa aivoituksiaan / tahtoaan ja siksi uskovaksi itseään tituleeraavan tulisi pidättäytyä vain siihen mitä Raamatussa opetetaan. Seurakunnasta.
Onhan uskovien ihmisten perustamia toimintoja erittäin laasti. Kylätoimikuntia ja kerhoja, ja ei mitään kielteistä, mutta niihin ei tule liittää seurakunta käsitettä. Olla rehellinen ja tuoda se myös esiin.
Jostain syystä asiaa yritetään helluntailaisten taholta kääntää päinvastaiseksi, kuin se on.
Kyseessä on huijareina helluntailaiset ja helluntaiseurakunta.
Tokihan uhritkin ovat helluntailaisia.
Wivolin avustajineen on helluntailaisia, kuten myös heidän ylläpitämä helluntaiseura.
Vähän sama juttu kuin kuuluisassa WinCapitan petoksessa.
Johtaja oli helluntailainen ja häntä mainostava taho helluntailainen ja osa ureistakin helluntailaisia.
Nythän samaisella helluntailaisella mainosmiehellä on itsellään pyramidi-firma.
Aiemmin asiasta tällä palstalla:
ttps://keskustelu.suomi24.fi/t/13552153/helluntailaisten-jattihuijaus-johti-dramatiikkaanMiljoonahuijauksen alkutahdit otettiin jo 1990-luvun alkupuolella, jolloin Heidi Wivolin työskenteli pankissa.
https://usasuomeksitoimitus.wordpress.com/2018/05/25/floridansuomalaiselle-sijoitushuijarille-7-miljoonaa-menettanyt-pasi-martin-kertoo-oman-osansa-tarinasta/- UskonMyyntikeinotOnMonet
Tällaisia helluntailaisia:
"Pasi Martin palasi takaisin toimistolle seuraavana päivänä, niin vastassa oli Wivolin kasvot itkuisina. Lopulta Shawn O’Sullivan päätti paljastaa koko huijauksen laajuuden. ”Varoja ei ole koskaan sijoitettu mihinkään”, koko sijoitusrahasto oli huijausta. Kaikki rahat ovat menneet toimiston pyörittämiseen ja omistajien hyvään elämään.”
”Jos nyt menet poliisin puheille, niin ammun itseni. Minulla on ase”, sanoi O’Sullivan hyvin hermostuneena. Martin totesi, että nyt hyvät neuvot ovat tarpeen ja sai Osmo Sikaselta ohjeen soittaa Uuranniemen lakitoimistoon. Tuula Uuranniemi otti puhelun vastaan kuunteli hämmästyneenä Pasi Martinin määräyksen: ”nyt heti suomea puhuva lakimies paikalle, minulta on varastettu 10 miljoonaa”."
"Pasi Martinia koko juttu harmittaa myös siksi, että suomalaisyhteisön huhuissa hänet ollaan jo leimaamassa syylliseksi ja epäillään koko kavallusjutun todenperäisyyttä. ”Rikoksen kahteenkin kertaan tunnustanutta ja oikeudessa syylliseksi tuomittua Wivolinia pestään jo huhuilla puhtaaksi”, manaa Pasi Martin."
Ja minä kun olen toistamasta toistanut, että koko helluntailiike ja sen ympärillä pyörivät muut puljut on pelkkä liiketoimi, bisnes, ei aito uskonsuunta ollenkaan.
Mutta tietenkin "uskovaisia" syytetään nyt. "Katsokaa millaisia kristityt ovat!"
Toistan: helluntailaiset eivät ole kristittyjä vaan pelkkä vapaamuurareiden luoma, pirullinen ja kristillisyyden nimeä käyttävä, antikristillinen liiketoimi, jonka nuo vapaamuurarit, 1800-luvun lopulla keinotekoisesti rakensivat kaikille kristinuskon kieltämille harhaopeille, rikoksilla rahoitettavaksi.
Ei tuo Kotikirkko ole mikään kristittyjen uskovien seurakunta! Huijareita joka iikka.
Huijarit itse muuten sanovat: "Rehellistä ihmistä ei voi huijata." Miksi? Koska rehellinen ihminen näkee myös epärehellisyyden, eikä rehellisenä tartu täkyyn. Toisinsanoen: huijatut maksavat omasta epärehellisyydestään. Näin on myös kaikkien eksytysten kanssa. Aito Jumalan lapsi ei mene mukaan eksytyksiin. Niihin menevät itsekin epäraittiit, epäuskovat.
Herätkää, jo muutkin huijatut!
. - Anonyymi
UskonMyyntikeinotOnMonet kirjoitti:
Tällaisia helluntailaisia:
"Pasi Martin palasi takaisin toimistolle seuraavana päivänä, niin vastassa oli Wivolin kasvot itkuisina. Lopulta Shawn O’Sullivan päätti paljastaa koko huijauksen laajuuden. ”Varoja ei ole koskaan sijoitettu mihinkään”, koko sijoitusrahasto oli huijausta. Kaikki rahat ovat menneet toimiston pyörittämiseen ja omistajien hyvään elämään.”
”Jos nyt menet poliisin puheille, niin ammun itseni. Minulla on ase”, sanoi O’Sullivan hyvin hermostuneena. Martin totesi, että nyt hyvät neuvot ovat tarpeen ja sai Osmo Sikaselta ohjeen soittaa Uuranniemen lakitoimistoon. Tuula Uuranniemi otti puhelun vastaan kuunteli hämmästyneenä Pasi Martinin määräyksen: ”nyt heti suomea puhuva lakimies paikalle, minulta on varastettu 10 miljoonaa”."
"Pasi Martinia koko juttu harmittaa myös siksi, että suomalaisyhteisön huhuissa hänet ollaan jo leimaamassa syylliseksi ja epäillään koko kavallusjutun todenperäisyyttä. ”Rikoksen kahteenkin kertaan tunnustanutta ja oikeudessa syylliseksi tuomittua Wivolinia pestään jo huhuilla puhtaaksi”, manaa Pasi Martin."
Ja minä kun olen toistamasta toistanut, että koko helluntailiike ja sen ympärillä pyörivät muut puljut on pelkkä liiketoimi, bisnes, ei aito uskonsuunta ollenkaan.
Mutta tietenkin "uskovaisia" syytetään nyt. "Katsokaa millaisia kristityt ovat!"
Toistan: helluntailaiset eivät ole kristittyjä vaan pelkkä vapaamuurareiden luoma, pirullinen ja kristillisyyden nimeä käyttävä, antikristillinen liiketoimi, jonka nuo vapaamuurarit, 1800-luvun lopulla keinotekoisesti rakensivat kaikille kristinuskon kieltämille harhaopeille, rikoksilla rahoitettavaksi.
Ei tuo Kotikirkko ole mikään kristittyjen uskovien seurakunta! Huijareita joka iikka.
Huijarit itse muuten sanovat: "Rehellistä ihmistä ei voi huijata." Miksi? Koska rehellinen ihminen näkee myös epärehellisyyden, eikä rehellisenä tartu täkyyn. Toisinsanoen: huijatut maksavat omasta epärehellisyydestään. Näin on myös kaikkien eksytysten kanssa. Aito Jumalan lapsi ei mene mukaan eksytyksiin. Niihin menevät itsekin epäraittiit, epäuskovat.
Herätkää, jo muutkin huijatut!
.Mistä Pasin miljoonat on kotoisin? Onko niistä verot tilitetty? Taitaa olla niin että huijaria on huijattu . Sitä saa mitä tilaa.
- 0989765
Raha kirstuun kilahtaa sielu taivaaseen vilahtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412732Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 541302
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031072- 471065