Vahva usko Jumalaan kestää myös tieteellisen koettelun

ap123456

Olin n. 2 kuukautta sitten siinä tilanteessa, että aloin kyseenalaistamaan omaa uskoani ja etsimään tieteellisiä perusteluja sille, miksei Jumalaan enää pitäisi uskoa.

Perustin tänne myös noihin viestiketjun, jossa kerroin pyrkiväni aktiivisesti pois uskosta ja kyselin myös ateistien tieteellisiä perusteluja uskonnollisille ihmeille ja ilmestyksille. Se saavutti myös suurta suosiota ja oli muutaman päivän luetuimpien ketjujen joukossa.

Yksikään tieteellinen perustelu ei ole vakuuttanut minua siitä, että Jumalaa ei olisi olemassa. Kukaan ihminen ei pysty lopulta olemaan täysin varma siitä, etteikö Jumalaa olisi olemassa.

Jumala kutsui minut takaisin luokseen ja olen palannut uskon tielle. Sillä tulen pysymään aina. Jumala kutsuu myös teitä kaikkia ateisteja tänään, myös uskostaan luopuneita. Tarttukaa Jumalan kutsuun, sillä pelastuksen päivä on vielä tänään.

Terveisin,
Ateismi ja ihmeet-ketjun aloittaja
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15540452/ateismi-ja-ihmeet

78

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko kaikkivaltiaaseen jumalolentoon, ja samanaikainen usko siihen, että voi valita uskooko kys. kaikkivaltiaaseen jumalolentoon vai ei, sisältää tietysti ristiriidan.

    • Hehhah_

      << Yksikään tieteellinen perustelu ei ole vakuuttanut minua siitä, että Jumalaa ei olisi olemassa. >>

      Aivan, aivan, tuohan on juuri täsmälleen se harhaluulon määritelmällinen julistus: vaikka saisi tieteelliset todisteet, niin nekään eivät saa harhaluuloa korjattua. Perustamassasi ketjussa nimenomaan osoitettiin täysin yks'kantaan, että ihmeparantumisia ei ole olemassa. Kysymyksesi oli, että miten nämä ihmeparantumiset selitetään, niin sait vastauksen todisteiden kera, ettei tällaisia ihmeparanemisia oikeasti ole tapahtunut. Kaikki on keksittyjä paskatarinoita. No, tästä päättelet sitten, että "tieteellisen tason perustelu ihmeparanemisien valheellisuudesta ei saa minun harhaluulojani ihmeparanemisista oiottua - aion uskoa niihin vieläkin". Niin, ulkopuolisen silmin tuo näyttää typeryyden julistukselta eikä miltään muulta. Ymmärtänet tämän ?

      Tästä voisi päätellä, ettet oikeasti ollutkaan mitään uskoasi hylkäämässä: samat vanhat harhaluulot siellä päänupissasi vieläkin jylläävät - vaikka ne osoitettaisiin vääriksi tieteellisin todistein.

      << Kukaan ihminen ei pysty lopulta olemaan täysin varma siitä, etteikö Jumalaa olisi olemassa. >>

      Sama väite pätee yhtä vahvana myös esim. saunatonttuun.

      Mutta mutta, oikeastaan on idioottimaista väittää, että saunatonttuja/jumalia/ufomiehiä/keijukaisia/tms on olemassa, koska kukaan ei voi todistaa, ettei sellaisia olisi.

      Uskosi taitaa nyt olla virallisesti tyhmyytesi ylistys. Joudut elämään sen kanssa.

      • LippuHelvettiinKiitos

        Itse asiassa tuo saunatonttu ainakin meillä taitaa olla. Tontulle on lämpömittarin yhteydessä vuolukivinen muki ja aina viimeiset löylyt heitettyäni kaadan mukiin olutta.
        Kun seuraavan kerran lämmitän saunan on muki tyhjä eli on se tontulle maistunut.
        😨😆


      • Anonyymi

        Katsokaa YouTubesta Pauli ja Eila Kärjen haastattelu.


      • Minulle ei uskovaisuudesta ole ollut mitään harmia, ovathan ne elämänohjeet peräti helppoja noudattaa ainakin mitä niihin kymmeneen käskyyn tulee. Olenkin pitänyt itseäni ateistina mutta en täällä ateistikäräjien mukaan ole ateisti vaan hihhuli niin että ota tästä sitten selvää.


    • jumalaaeiole

      Mistä olet tästä jumalasta kuullut vai ottiko jumala sinuun yhteyttä.
      Jos minä kuulen jotain niin tarvitsen vähintään 3 eri lähteestä varmistuksen.
      Jotta voin edes harkita tarinan todenperäisyyttä.

    • narkkimikänarkki

      Narkkari yrittää päästä kuiville, huumeet vievät aina voiton.
      Se ahdistus on perinnöllistä, et siitä eroon pääse.

    • MahdollistaMiljardeille

      kun pääsee materialistisesta ajattelusta eroon,
      niin huomaa eron, että on olemassa muunkinlaista elämää

      • Anonyymi

        Ateismi ei ole materialismia. Todellisuudessa on niin monia eri tasoja, mikä on suunnaton rikkaus ihan ilman jumaliakin.


    • tässä.odotellessa

      "Jumala kutsuu myös teitä kaikkia ateisteja tänään"

      Selvä. Eipä ole tuo julli aiemmin yhteyksiä pitänytkään.
      Saas nährä, pitääkö nytkään. Kaikkitietäväksi kehuttuna
      hänellä lienee sähköpostini ja puhelinnumeroni tiedossa.
      Tosin mahtaako hän osata käyttää niitä, koska Raamatussa
      ei kerrota moisista asioista mitään?

      • Usko.ei.ole.joka.miehen

        Ja usko ei ole joka miehen.

        "...ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen" ( 2. Tess. 3:2 )


      • faktaa.kehiin
        Usko.ei.ole.joka.miehen kirjoitti:

        Ja usko ei ole joka miehen.

        "...ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen" ( 2. Tess. 3:2 )

        Totta. Hulluus ei vaivaa jokaista.


    • Eikiitosjeesus

      Sinulle kävi niin kuin riippuvuuksista eroon pyrkiville usein käy. Olit heikko, järki ei riitä, retkahdit samaan paskaan.

      Mutta jumala on - niin kuin mato aivoissa.

      • Mutta sanos Eikiitosjeesus, että kuka mietti ensin millaiset aivojen on oltava ja millaisia tehtäviä niiden tulee suorittaa?

        Aivan, ja kuka valmisti proton, kuka loi ensimmäisen ihmisen ja ainiin, myös aivot hälle?


    • Tiede tutkii vain sellaista minkä on todettu olevan olemassa siksi tiede ei ole kiinnostunut jumalista. Teologisessa tiedekunnassa tutkitaan ihmisten uskoa jumaliin, erilaisia uskontoja ei jumalia koska niitä ei ole todistetusti olemassa, jotkut ihmiset uskovat jumaliin,eli siis uskoa jumaliin on olemassa ja siksi sitä voidaan tutkia.

      Jos uskot jumaliin sinun täytyy selvitä ilman tieteen apua.

      • Se on myös vähän siten, että kannattaa opiskella vieraita kieliä, jopa sellaisia joita ei ole olemassakaan.


      • epikuros kirjoitti:

        Se on myös vähän siten, että kannattaa opiskella vieraita kieliä, jopa sellaisia joita ei ole olemassakaan.

        Tuo pitää paikkansa, historiantutkimus tarvitsee kuolleiden kielten taitoa, tiedämme kuitenkin varmasti että sellaisia on olemassa joten niiden opiskelu on järkevää.


      • "Teologisessa tiedekunnassa tutkitaan ihmisten uskoa jumaliin, erilaisia uskontoja ei jumalia koska niitä ei ole todistetusti olemassa, jotkut ihmiset uskovat jumaliin,eli siis uskoa jumaliin on olemassa ja siksi sitä voidaan tutkia."

        Mikä on intensiivi?

        Saada uusia mekanismeja orjuuttaa lisää ihmisiä uskomaan tyhjyydessä leijaileviin henkiolentoihin joiden kanssa kukaan ei koskaan pääse suoraan kontaktiin?


    • Nääin

      Skepsis maksaa miljoonan, jos jotain paranormaalia löytyy. Esim. Jumalasta tai mistään paranormaalista. Ei ole vielä löytynyt. Enkä usko että koskaan löytyy.

      • JotainKuitenkin

        Älä valehtele. Skepsis RY on luvannut 20 000 paranormaalin ilmiön esittäjälle.
        Randilla oli vuosikymmeniä miljoona tarjolla, mutta nyt Randi alkaa olla jo liian vanha, ja miljoonatarjous taitaa olla jäissä.


      • JotainKuitenkin kirjoitti:

        Älä valehtele. Skepsis RY on luvannut 20 000 paranormaalin ilmiön esittäjälle.
        Randilla oli vuosikymmeniä miljoona tarjolla, mutta nyt Randi alkaa olla jo liian vanha, ja miljoonatarjous taitaa olla jäissä.

        Ihmetekojen tekijät ovat varakasta porukkaa.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Ihmetekojen tekijät ovat varakasta porukkaa.

        Amerikkalaiset megakirkkojen papit lentelevät yksityiskoneillaan ja huviajelevat urheiluautoillaan, ei heillä ole aikaa todistaa kykyjään tai rahaa auttaa köyhiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaiset megakirkkojen papit lentelevät yksityiskoneillaan ja huviajelevat urheiluautoillaan, ei heillä ole aikaa todistaa kykyjään tai rahaa auttaa köyhiä.

        Juh.
        Se on se minä minä minä. Saan.

        Ja sinä sinä sinä. Maksat.


    • Uskoonpakopaikka

      Olet siis alkanut uskoa mielikuvituskavereihin...ja paino on sanalla uskoa.

    • Joskus ihminen parantuu kaikista hoitotoimenpiteistä huolimatta, ihmeparantuminen luultavasti.

      • Terve_Tai.ParanemaanPäin

        Suomessa jos joku parantuu kristittyjen hengellisessä kokouksessa niin sitä pidetään parantumisihmeenä.
        Vastaavasti Afrikassa ihmetellään sitä jos joku ei kristittyjen hengellisessä kokouksessa parane.


    • Todellisuus.on.parasta

      Ääriuskovainen hihhuli ei löydä "todisteita" että hänen ennalta ainoaksi oikeaksi uskoksi "tietämänsä" uskonto olisi väärä. No olipa yllätys.

    • No miten ajattelit ottaa huomioon Brahman, Vishnun ja Shivan mahdollisen olemassaolon elämässäsi? Kuinka otat selvää, mitä Brahman tai Shiva sinulta toivoo ja odottaa?

      • Anonyymi

        Mitään tieteellisiä todisteita ei löydy Brahmaa, Vishnua tai Shivaa vastaan, joten päätin uskoa jokaiseen näistä. Om Namah Shiva! Om Namah Brahma! Om Namah Vishnu! Kapitha-jarnbu hedelmä valaiskoon sinutkin.


    • Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, vahva usko jumalaan kestää myös tieteellisen koettelun. Usko kestää mitä vain, vaikka kaikki mahdolliset todisteet viittaisivat toiseen suuntaan, uskova valitsee silti uskonsa. Tämän takia on olemassa litteään maahan uskovia, tämän takia on kristittyjä.

      • Uskoa voi mihin tahansa mutta tiede ei tue sitä että usko mihin tahansa on totta. Jumalaan uskominen saattaa antaa ihmiselle lohtua ja voimaa kestää elämää.

        Tiede on heikoilla arkitodellusuudessa, kun katsomme ympärillemme niin tottakai maailma on litteä, ainoastaan tiedemiehet ja avaruudessa lennelleet voivat sanoa että maapallo on pyöreä mutta onhan se litteä, katso vaikka.


      • Vajakki.Hellaripoika kirjoitti:

        Uskoa voi mihin tahansa mutta tiede ei tue sitä että usko mihin tahansa on totta. Jumalaan uskominen saattaa antaa ihmiselle lohtua ja voimaa kestää elämää.

        Tiede on heikoilla arkitodellusuudessa, kun katsomme ympärillemme niin tottakai maailma on litteä, ainoastaan tiedemiehet ja avaruudessa lennelleet voivat sanoa että maapallo on pyöreä mutta onhan se litteä, katso vaikka.

        Tiede voi tosiaan olla vierasta arkikokemuksellemme. Ettäkö elämme pallon pinnalla, näkymättömät mikrobit aiheuttavat sairauksia, olemme sukua muille eläimille... Mutta nykyään tieto on kaikkien saatavilla, jos on vähänkin viitseliäisyyttä voi ottaa asioista selvää. Litteän maan voi maallikkokin debunkata vaikka tutkimalla lentoaikatauluja. Sydney-Santiago 11400 km 12h, litteän maan kartan mukaan se on 28000 km, mahdoton koneelle ilman välilaskua.


      • Kaktuaari kirjoitti:

        Tiede voi tosiaan olla vierasta arkikokemuksellemme. Ettäkö elämme pallon pinnalla, näkymättömät mikrobit aiheuttavat sairauksia, olemme sukua muille eläimille... Mutta nykyään tieto on kaikkien saatavilla, jos on vähänkin viitseliäisyyttä voi ottaa asioista selvää. Litteän maan voi maallikkokin debunkata vaikka tutkimalla lentoaikatauluja. Sydney-Santiago 11400 km 12h, litteän maan kartan mukaan se on 28000 km, mahdoton koneelle ilman välilaskua.

        Ei kuitenkaan kaikille, Pihtiputaan mummolle ei mutta hänellä on muuta arjen viisautta.


      • tutkimusta

        Ymmärrämme jo paljon maailmasta vaikka onkin enemmän mitä emme ymmärrä.

        Sen kuitenkin olemme huomanneet, että totuusväitteet mitä Raamatussa ja muissa vanhoissa uskonnollisissa kirjoissa väitetään eroaa todellisuudesta.

        Riippumatta siitä mihin uskonnolliseen oppiin on alkanut uskomaan, kaikkien täytyy jossain vaiheessa selvittää omassa mielessään miksi todellisuus ja uskonnolliset väitteet poikkeavat toisistaan, sillä ne eivät voi olla totta yhtäaikaa.

        Järkevin kysymys on miksi? Miksi uskon tieteelliseen tietoon? Miksi uskon uskonnollisiin väitteisiin?

        Palstamme jäsentä Mark5:ta mukaillen:
        Uskontojen väitteet eivät ole totta. Siksi kenenkään ei kannata olla teisti.


    • 777777

      Tiede on yksi pahimmista ihmisiä harhaan johtavista tekijöistä, etenkin nämä vihertävät paaperot, maailma on tuhoon tuomittu alusta alkaen, mikäli ihmiset eivät usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme. Suomikin on valinnut tiensä liittymällä eu:hun ja näin ollen käynyt palvomaan maailmaa, kaikki sama paska on Suomessa edessä, mitä on maailmalla maanjäristyksistä lähtien, lentoonnettomuuksiin. Tiede voi ainoastaan pitkittää maailman loppua, mutta se ei auta, Jeesukseen Kristukseen uskominen on ainut tie pelastukseen. Jumala on ainut kuka pystyy antamaan ihmisille viisauden hoitaa asiat kuntoon, jumalton ainoastaan pyrkii rikkomaan, ei rakentamaan.

      • 666.666.666

        Se sinun Jumalasi ei anna kuin rupia peehen.


      • AteistiVaan

        ”Suomikin on valinnut tiensä liittymällä eu:hun ja näin ollen käynyt palvomaan maailmaa, kaikki sama paska on Suomessa edessä, mitä on maailmalla maanjäristyksistä lähtien, lentoonnettomuuksiin.”

        Ensimmäinen kerta, kun kuulen kenenkään pistävän maanjäristykset EU-jäsenyyden syyksi. Tämä on kai sitä teistin logiikkaa....


      • Anonyymi

        Kuulostaa ihan näiltä kalifaatin saarnaajilta, jotka hakevat oikeutusta.


    • Ei uskoa voi siirtää, silloinhan se ei olisikaan usko vaan siirros. Ei kokemusta voi siirtää, se pitää kokea.
      Idean voi uskoa ja omaksua tai kieltää, kieltäessään uskoo että jotain on kiellettävissä.
      On ainoastaan mahdollisuuksia

      • Uskoonpakopaikka

        En kiellä mitään.Minulle jumalia ei ole olemassa.. jumalan olemassaolo peruztuu uskoon, eikä edellytä jumalan oleevvan olemassa.


      • Uskoonpakopaikka kirjoitti:

        En kiellä mitään.Minulle jumalia ei ole olemassa.. jumalan olemassaolo peruztuu uskoon, eikä edellytä jumalan oleevvan olemassa.

        Sanotaan niin että kiellän ja jätän määrittelemättä mitä
        Aivan kuin sanoisin että olemassaoloa ei ole :)


      • enkelipallo kirjoitti:

        Sanotaan niin että kiellän ja jätän määrittelemättä mitä
        Aivan kuin sanoisin että olemassaoloa ei ole :)

        Minulle jumaluus ei ole valkopartainen ukko pilvenreunalla


      • Uskoonpakopaikka

        Niinkuin jo sanoin miunalla ei ole jumalia,ei edes vvalkkopartaista ukkoa,eikä varsinkaan pilven reunalla. Jumala on vvain uskovan pään sisällä syntynyt mielen luomus, jos vvältän sanaa harha,ei siis mitään reaalitodellisuutta.


      • Uskoonpakopaikka
        enkelipallo kirjoitti:

        Sanotaan niin että kiellän ja jätän määrittelemättä mitä
        Aivan kuin sanoisin että olemassaoloa ei ole :)

        Minun mielestäni on kahdenlaisia asioita: niitä jotka ovvat olemassa ja niitä,jotka eivät ole olemassa.Näin on vvaikka kuinka yrittäisi vvenkuloida sanojen kanssa.


      • Hehhah_
        enkelipallo kirjoitti:

        Minulle jumaluus ei ole valkopartainen ukko pilvenreunalla

        << Minulle jumaluus ei ole valkopartainen ukko pilvenreunalla >>

        Niin. Jollekin se on juuri valkopartainen jamppa. Sinulle jotain muuta ja seuraavalla jumaluuteen uskovalle se on sitten taas jotain muuta. Kukaan ei tunnu tietävän, mitä tämä jumaluus oikeastaan on - mutta ovat varmoja, että oma käsitys on - jolsei nyt aivan täysin oikea niin - lähimpänä oikeaa, mitä kenelläkään (ja ovat jopa valmiit tappamaan/kuolemaan käsityksensä puolesta). Varmasti käsitys onkin lähimpänä sitä omaa mielikuvaa, minkä päässään on kehitellyt. Valkopartajamppaan uskovalle on käsittämätöntä, miksei muut tajua, että siellä se sukii partaansa katsellessaan meidän toilailuja. Kukaan ei kuitenkaan tunnu tajuavan, että nimenomaan tuollaiset erilaiset kuvitelmat ovat juuri omiaan toteamaan, että kyse todella on mielikuvituksesta: ihmiset vaan kuvittelevat tuollaiset jumalat. Jokainen omanlaisensa,


      • Anonyymi
        Uskoonpakopaikka kirjoitti:

        Niinkuin jo sanoin miunalla ei ole jumalia,ei edes vvalkkopartaista ukkoa,eikä varsinkaan pilven reunalla. Jumala on vvain uskovan pään sisällä syntynyt mielen luomus, jos vvältän sanaa harha,ei siis mitään reaalitodellisuutta.

        Juuri näin Jumala ja usko häneen on ihmisen luoma mielikuva ja olen ymmärtänyt, että esm Kristin usko syntyi ihmisen aivoissa, koska hän pelkäsi kuolemaa ja luuli säästyvänsä kuolemalta, siksi kun hänen aivonsa rakensivat kuvan iankaikkisesta elämästä. Kuoleman pelkoa lisäsi vielä uskonnollisten johtajien pelottelut helveti tulijärvellä jonne sitten tuhmat lapset joutuisi iankaikkisesti kitumaan jos ei olleet kilttejä. Uskova elää siis vielä tänäkin päivänä itse kuomansa itsepetoksen kassa. Voi rakkaat hölmöni, säälin ja rakastan teitä!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin Jumala ja usko häneen on ihmisen luoma mielikuva ja olen ymmärtänyt, että esm Kristin usko syntyi ihmisen aivoissa, koska hän pelkäsi kuolemaa ja luuli säästyvänsä kuolemalta, siksi kun hänen aivonsa rakensivat kuvan iankaikkisesta elämästä. Kuoleman pelkoa lisäsi vielä uskonnollisten johtajien pelottelut helveti tulijärvellä jonne sitten tuhmat lapset joutuisi iankaikkisesti kitumaan jos ei olleet kilttejä. Uskova elää siis vielä tänäkin päivänä itse kuomansa itsepetoksen kassa. Voi rakkaat hölmöni, säälin ja rakastan teitä!!

        Tähän asti olemme täysin yksimielisiä sanasta jumala, se on ihmisen mielessä oleva käsite, niin "Jumalaan" uskovilla kuin "jumalan" kieltäjille

        Olisiko mahdollista ajatella sitä huolimatta eteenpäin?
        Mikä on sellainen asia jota EI ole ihmisen mielessä - käsite - sana - henkilö, mikä tahansa kokemus ilmiö....
        Onko Jumalaan uskovilla jotain mielessä olevan ulkopuolista....
        Onko jumlan kieltäjillä jotain mielen ulkopuolista, ajatusta, käsitettä, nimeä.

        " Uskova elää siis vielä tänäkin päivänä itse kuomansa itsepetoksen kassa. Voi rakkaat hölmöni, säälin ja rakastan teitä!! "
        Miten tarpeellista on sääliä ellet USKO ajatuksiisi, tai yleensäkkään kirjoittaa siitä mitä ajattelet. Petät itseäsi kun säälit omaa ajatustasi uskovaisista tai mistään!
        Onko siis jajatus: - Uskova elää siis vielä tänäkin päivänä itse luomansa itsepetoksen kassa. Voi rakkaat hölmöni, säälin ja rakastan teitä!!- jossakin ulkopuolellasi, kun vannotaan että uskovan ajatus on vain hänen mielikuvitustaan?


      • Uskoonpakopaikka kirjoitti:

        Minun mielestäni on kahdenlaisia asioita: niitä jotka ovvat olemassa ja niitä,jotka eivät ole olemassa.Näin on vvaikka kuinka yrittäisi vvenkuloida sanojen kanssa.

        Minun mielestäni on kahdenlaisia asioita: niitä jotka ovat olemassa ja niitä, jotka eivät ole.
        Tässä on lause joka on siinä kirjaimina nähtävissä
        Missä on lauseen sisältö


      • Anonyymi
        Hehhah_ kirjoitti:

        << Minulle jumaluus ei ole valkopartainen ukko pilvenreunalla >>

        Niin. Jollekin se on juuri valkopartainen jamppa. Sinulle jotain muuta ja seuraavalla jumaluuteen uskovalle se on sitten taas jotain muuta. Kukaan ei tunnu tietävän, mitä tämä jumaluus oikeastaan on - mutta ovat varmoja, että oma käsitys on - jolsei nyt aivan täysin oikea niin - lähimpänä oikeaa, mitä kenelläkään (ja ovat jopa valmiit tappamaan/kuolemaan käsityksensä puolesta). Varmasti käsitys onkin lähimpänä sitä omaa mielikuvaa, minkä päässään on kehitellyt. Valkopartajamppaan uskovalle on käsittämätöntä, miksei muut tajua, että siellä se sukii partaansa katsellessaan meidän toilailuja. Kukaan ei kuitenkaan tunnu tajuavan, että nimenomaan tuollaiset erilaiset kuvitelmat ovat juuri omiaan toteamaan, että kyse todella on mielikuvituksesta: ihmiset vaan kuvittelevat tuollaiset jumalat. Jokainen omanlaisensa,

        Raamattu sanoo, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, niin että kyl kai hänen täytyy olla kuvansa näkönen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, niin että kyl kai hänen täytyy olla kuvansa näkönen.

        Juuri näin, aivan oikein!
        Jumalaan uskova uskoo mielikuvaansa
        Jumalaan uskomaton uskoo mielikuvaansa.

        Kukaan ei näe toisen ihmisen mieleen millaisia kuvia siellä on

        Taidemaalari esittää mielikuviaan taiteessaan, muusikko musiikissaan

        Suomi24sivuilla tiedetään että kaverin mielikuva on väärin


      • Anonyymi

        Raamatun Jumala on valkohiuksinen ja miekkasuinen.

        Hes. 1:26-28 kuvailee, "Ja ylhäällä, niiden päällä olevan levyn yläpuolella, oli jotakin, mikä hohti kuin safiiri. Se oli valtaistuimen muotoinen, ja tällä valtaistuinta muistuttavalla istui joku ihmisen kaltainen. Minä näin kuin puhtaan kullan loisteen. Tuon ihmisen kaltaisen lanteiden kohdalta lähti ylöspäin tulinen kehä, ja lanteiden kohdalta alaspäin näin hohtavan tulikehän. Loiste ympäröi istuimen, se oli kuin sadepäivänä pilvessä näkyvä kaari." Ilm. 1:14-16 jakeet kertovat meille, "Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Jumala on valkohiuksinen ja miekkasuinen.

        Hes. 1:26-28 kuvailee, "Ja ylhäällä, niiden päällä olevan levyn yläpuolella, oli jotakin, mikä hohti kuin safiiri. Se oli valtaistuimen muotoinen, ja tällä valtaistuinta muistuttavalla istui joku ihmisen kaltainen. Minä näin kuin puhtaan kullan loisteen. Tuon ihmisen kaltaisen lanteiden kohdalta lähti ylöspäin tulinen kehä, ja lanteiden kohdalta alaspäin näin hohtavan tulikehän. Loiste ympäröi istuimen, se oli kuin sadepäivänä pilvessä näkyvä kaari." Ilm. 1:14-16 jakeet kertovat meille, "Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko."

        Hesekiel kuvailee,....
        Lukija ymmärtää,... mitä lieneekään

        Lähde on


    • AteistiVaan

      ”etsimään tieteellisiä perusteluja sille, miksei Jumalaan enää pitäisi uskoa.”

      Menet perse edellä puuhun. Ei huuhaata pidä uskoa vain, koska niitä ei ole todistettu vääräksi.

      P.S. Syöpäriski tippuu olemattomaksi, jos tunkee tomaattia takapuoleen päivittäin. Tätä ei muuten ole todistettu vääräksi!

    • Vahva usko(ni) seuraavaan teoreemaan on yhä vahva. Sitä ei ole vuodet horjuttaneet.
      Se on Pythagoraan lause -"suorkulmaisen kolmion.......jne. Se ei ole muuttunut vaikka hänen syntymästään on jo 2500 v. Mitä suurella todennäköisyydellä hänon noin myös lausunut - tutkimukesn jälkeen.
      On perin outoa kun uskonnolliset eivät erota "uskoa ja uskoa". Vaan viitaus on luterilaisuuden jumaluusoppiin. Kaikki muut uskovat ovat tietysi väärin uskovia.

      Uskon myös sen, että maailma menee päivä päivältä parempaan suuntaan vaikka uskon soturit paasaavat lopun ajan päivistä.
      Mistä tuo uskoni on minuun tullut - ei, ei taivaasta vaan lukemalla, kuuntelemalla, katsomalla ja elämällä riittävän kauan.

      • Uskoonpakopaikka

        Samnsuuntaiset ajaukset minullakin.Maailma muuttuu japarantuu päivä päivvältä, oivvallamme uusia asioitaja tiedekorjaa itseään,mutta uskovvat laahavvat perässään 2000vvuoytta vvanhaa maailmaa ja sen totuuksia. Elämässä mennän eteenpäin eikä jahkailla menneisyydessä. Ssnoo 70-vvuotias tallaaja,joka on karistanu kaiken vanhan ja ummehtuneen harteiltaan.


      • Uskoonpakopaikka

        Ja sorry kirjoituvirheistä.Käytän outoa tablettia.


    • Anonyymi

      En ehkä pysty vastaamaan siihen mitä kaikkea sitten kysytkin mutta loogisen selityksen pystyn antamaan msiihen miten usko Jumalaan syntyi. Usko Jumalaan syntyi ihmisen aivoissa ja siksi, kun ihminen pelkää kuolemaa. Kun hminen siis pelkäsi niin hän rakenteli aivoissaan toive ajattelun iänkaikkisesta elämästä ja uskoi sen saavuttavansa jos eläisi tietyllä tavalla tällä ajassa, elämä'llä siis kiltisti. Tuhmille lapsille eräät uskon sankarit lisäsivät kuoleman pelkoa pelottelemalla helvetin tulijärvellä ja iankaikkisella kidutuksella siinä helvetin tulijärvessä. Uskovat ihmiset siis eläävät täällä ajassa itsepetoksessa jonka he ovat omin aivoin itselleen luoneet.
      Henk koht minä en usko kristittyjen enkä muittenkaan hurahtaneitten jumaliin, mutta on minullakin se suurempi jota tahdon ja jota palvelen ja se on elämä itsessään. Sitä varten olen tänne syntynyt ja olen osa sitä kaikkeutta jonka jokainen ihminen näkee ja tietää olevan olemassa. Tälläistä luonnollisen ihmisen käsitystä voi jo pitää vaikka Jumalana ja sen tehtävän ohessa jonka olet luonto jumalalta saanut voit halutessasi palvella elämää ja luontoa josta itsekkin olet osa. Enymmärrä miksi olenuskonut kristittyjen jumalaan ja uskoisin mihinkään ihmisen rakentamaan jumalaan, kun minulla on suurempikinm jumala, siis itse elämä ja minä itsekkin olen osa sitä jumalaa jota palvon. Voi teitä te petetyt älykääpiöt!!

      • Anonyymi

        Usko tuonpuoleiseen kehittyi erillään jumalista.


    • Anonyymi

      Miksi aloittaja et esittele asiaasi uskovaisten sivuilla, miksi täällä ateistien sivulla taaperrat uskosi vahvuudesta vakuuttamassa?

      • Anonyymi

        Aloittaja on kuin Mark5 - hänen uskonsa ei ole riittävän vahva kestääkseen muiden uskovien arvostelun. Uskovathan eivät juuri koskaan tue toisiaan vaan keskittyvät toistensa vihaamiseen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ”Yksikään tieteellinen perustelu ei ole vakuuttanut minua siitä, että Jumalaa ei olisi olemassa.”

      Mutta mikä sai sinut vakuuttuneeksi siitä, että Jumala on olemassa?

    • Anonyymi

      Jumala on olemassa...…...Hän on kaiken luoja...…..onko ateisti näin typerä että ei tällaista tajua?

      • "Jumala on olemassa...…...Hän on kaiken luoja...…..onko ateisti näin typerä että ei tällaista tajua? "

        Tämän logiikan mukaan julle loi tyhmät ateistit tyhmiksi.

        Raamatun mukaan ihminen on jumalan kuva.

        Jumalakin on siis tyhmä kuin ateisti.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        "Jumala on olemassa...…...Hän on kaiken luoja...…..onko ateisti näin typerä että ei tällaista tajua? "

        Tämän logiikan mukaan julle loi tyhmät ateistit tyhmiksi.

        Raamatun mukaan ihminen on jumalan kuva.

        Jumalakin on siis tyhmä kuin ateisti.

        Raamatussa kerrotaan, että Jumala loi ensimmäisen ihmisparin ja että kaikki muut ihmiset polveutuivat heistä.

        Mistä ateisti kuvittelee polveutuvansa, kastemadostako?


      • Anonyymi

        Unohtuiko se, että hän loi miehen ja naisen omaksi kuvakseen?
        Molempia sukupuolia yhdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan, että Jumala loi ensimmäisen ihmisparin ja että kaikki muut ihmiset polveutuivat heistä.

        Mistä ateisti kuvittelee polveutuvansa, kastemadostako?

        "Mistä ateisti kuvittelee polveutuvansa, kastemadostako? "

        Totta.
        Siinä on sellainen kehityskulku, kastemato - polvikastemato, eli polvekas ja sitten tulee Mohamed ja sitten ROT ja sitten MARKLuuvitonen ja sitten loppuyhteiskunta.


    • Anonyymi
    • "Kukaan ihminen ei pysty lopulta olemaan täysin varma siitä, etteikö Jumalaa olisi olemassa."

      Jos jumala olisi, sellainen olisi.

      • Anonyymi

        Apinoit muita ateisteja!

        Etkö keksi järkevämpää pätemistä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apinoit muita ateisteja!

        Etkö keksi järkevämpää pätemistä

        Matkit puhuvaa aasia. Sinulla ei ole järkeä.


    • Anonyymi

      Tiedeuskovaiset uskovat tai luulevat, että tiede selittää sen miksi tai mikä on luonut maailman.

      • Anonyymi

        Tiedeuskovaiset mitätöivät muutamat Raamatun tieteellisesti todistamat paikkansapitävyydet.
        Mikään ei kelpaa, kun pitäisi alkaa uskomaan ja toteuttamaan Jumalan tahtoa.
        Se on liian raskasta ateisteille, jotka ovat tottuneet loiselämiseen.


    • Anonyymi

      "Olin n. 2 kuukautta sitten siinä tilanteessa, että aloin kyseenalaistamaan omaa uskoani ja etsimään tieteellisiä perusteluja sille, miksei Jumalaan enää pitäisi uskoa."

      Todella outoa, et taida ymmärtää sitten mitä tiede edes on. Ehkä siksi kahden kuukauden yrityksesi jäi laiskaksi kun asetelma oli alunperinkin noin vinoutunut.

    • Anonyymi

      Tiedemaailmassa voi säilyttää Jumalan olemassaolon vakiona. On olemassa tieteellisesti todistettuja kokeiluja, että erilaisia ulottuvuuksia on olemassa, myös aikajanoja on olemassa. Raamattu puhuu enkelihierakiasta, tiede käyttää tieteellistä sanastoa. Profeettta Nikola Tesla kokeili aikamatkustusta ensimmäisenä ja havaitsi erilaisia ulottuvuuksia.
      https://tekniikanmaailma.fi/hurja-uusi-teoria-maailmankaikkeuden-tulevaisuudesta-uusi-ulottuvuus-aukeaa-ja-syntyy-universumi-jota-ei-voi-edes-sanoin-kuvailla/?fbclid=IwAR04pQgJDoFBFgGuJSYQUVAWkyh8usqHSLdoGuwrzu0xfhFYvUm4-M0vAl0

      Tesla:
      https://www.ancient-code.com/teslas-time-travel-experiment-i-could-see-the-past-present-and-future-all-at-the-same-time/?fbclid=IwAR0ynPNHUPz1160Wz2pn-HrzeQhYH4g-e0XSvtxhmJWVx-W-VAaJgmu32uo

      Usassa tätä on kokeiltu 1943 alkaen, kokeet ovat loppuneet eettisistä syistä, koska lapsia kuoli kokeissa. Aikuisia (useita) ammuttiin kuitenkin sekä tulevaisuuteen, että historiassa taaksepäin.
      https://eksopolitiikka.fi/paranormaali/aikamatkaaja-kertoo-kayneensa-vuodessa-2749/
      http://eksopolitiikka.fi/tag/philadelphia-projekti/ (wind-)

      • Anonyymi

        << Tiedemaailmassa voi säilyttää Jumalan olemassaolon vakiona. >>

        Aivan, se on todisteeton ja ristiriitainen kuvitelma - aina ja aina vaan.

        << On olemassa tieteellisesti todistettuja kokeiluja, että erilaisia ulottuvuuksia on olemassa >>

        Ei ole.

        Vai siis pystytkö esittämään tieteellisen lähteen, missä tällaista todetaan ?

        Hiljaista ?

        Jep, sitähän minäkin, että kuvitelmia nuo oli vaan.

        << Profeettta Nikola Tesla kokeili aikamatkustusta ensimmäisenä ja havaitsi erilaisia ulottuvuuksia. >>

        Ei ole havainnut - siis ainakaan tieteellisesti. Teslan omat uskomukset on sitten toinen seikka - ja toki täytyy muistaa, että Teslan suuhun on tungettu sanoja, joita sieltä ei ole koskaan tullut, joten koko vammailusi on aivan täyttä paskaa.

        Kaiva en alkuperäiset lähteet esiin, niin sitten voidaan ylipäätään alkaa keskustella.

        << Usassa tätä on kokeiltu 1943 alkaen, kokeet ovat loppuneet eettisistä syistä, koska lapsia kuoli kokeissa. Aikuisia (useita) ammuttiin kuitenkin sekä tulevaisuuteen, että historiassa taaksepäin. >>

        Ja lähde ?

        Hihhuliblogi vai tieteellinen julkaisu ?

        Kokeiles etsiä se tieteellinen lähde, niin vammailullasi olisi edes jotain perusteita.

        Ei tuo vaan pidä paikkaansa. Yritä nyt ymmärtää, että tuollaisiin uskomisen tuottaa vain heikko mielenterveytesi.


    • Anonyymi

      Minusta tuntuu, että Jumalan käsittämisessä minkä näköinen tai kokoinen hän on ei pidä lähteä hahmottamaan häntä mitenkään. Minullen Jumala on elämä itsessään. On suurin osa ihmiselle koituvista asioista, kuitenkin sellaisia joille ihminen ei voi mitään, ne tapahtuvat vain, hyvät sekä pahat asiat. MInulle Jumala on niissä asioissa joille en mitään voi. En voi mitään sille että vanhenen ikä on jo 80 v. Elimistöni rappeutuu enkä voi sille mitään. Et hallitse säitä etkä aurigon kiertoa et sitäkään hurrigaania joka parhaillaan lähestyy floridaa. Ihminen tarvitsee uskoa ja Jumalaa, muuten ei ne paikat ihmisen tietoisuudessa täyty joille asioille hän ei voi mitään. Ihminen ilman uskoa on kuin tyhjän päällä. Joskus sanotaan, että raamattuhan sanoo, että JUmala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Näin ehkä olikin ennen syntiin lankeemusta, ihminen oli Jumal olento, hänessä oli Jumalan henki ja minä olen käsittänyt, että ihminen Jumalan luomana oli moni kymmen kertaisesti kehittyneempi kuin syntiin lankeemuksen jälkeen. Jumala siis loi ihmisen edustamaan itseään maan päällä ja kuten raamattu sanoo hallitsemaan maata ja sen asujainta. Voi ku käsitettäis esm se kuinka kaunis ja turmeltumaton ihminen oli silloin kun JUmala hänet loi ei hän siis ihminenkään käsittänyt esm alastomuuttaan häpeäksi, ennen kuin hän lankesi syntiin. Sekin keskustelu jonka Jumala Aadamin kassa kävi pitäs käsittää syvällisemmin kun Jumala kysyi Aadamilta, että "Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Jumala tarkoitti ihmisen olemaan ja elämään alastomana, kuten muutkin hänen luotunsa on alasti. Eikä mikään minkä Jumala non määrännyt tai luonut ole häpeällistä. Paratiisiin Jumala ihmisen loi ja siellä oli kaikki mitä ihminen tarvitsi. Ei hän tarvinnut autoo eikä rahaa eikä taloo eikä hän edes näitä hyödykkeitä kaivannutkaan.

    • Anonyymi

      "Yksikään tieteellinen perustelu ei ole vakuuttanut minua siitä, että Jumalaa ei olisi olemassa. "

      Niinpä niin, eikä olemassaolollekaan ole todistetta.

      Kuuluisaan Russelin teekannuun pätee sama. Ei siitäkään ole todistetta puoleen eikä toiseen mutta niinpä vain saa pöpin leiman jos rupeaa sitä todeksi väittämään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe