Täällä sain tietooni että kerran pelastettu aina pelastettu voi menettää pelastuksen. Kerran pelastettu aina pelastettu lause tuo mun mieleeni ajatuksen ettei pelastusta voi menettää.
Onko kenelläkään linkkiä, jossa kerran pelastettu aina pelastettu virallinen oppisisältö tutustuttavissa? Jos ei linkkiä ole niin olisiko tietoa kirjasta kuka on kirjoittanut virallisen oppisisällön mukaan aiheesta? Kysyn, koska oppisisällöstä löytyy otsikkoteemaan nähden loogisuusvirhe: kerran pelastettu aina pelastettu voi menettää pelastuksen. Minun järkeen tuo on epälooginen lause.
Kerran pelastettu aina pelastettuhan tarkoittaa lauseena sitä että aina pelastettu ei menettäisi pelastusta.
Teen vertailulauseen, joka ei ole totta mutta otetaan se vaan vertailauseena: kerran tankattu, aina tankattu.
Pysyykö auton tankki täynnä aina kun autolla ajellaan vai voiko tankki menettää bensan kun aikansa ajetaan sinne ja tänne?
Ei muuta kysyttävää.
Kerran pelastettu aina pelastettu
13
<50
Vastaukset
Eikös se ole luterilaista teologiaa, että vauvakestetut pelastuvat 🤔
- CommandoHauis49cm
En tiedä mutta liberaalista ajattelua vastaavaa ja Paavin edustaman katolilaisuus hyväksyy sen varmaankin.
Pelkkä vauvakaste ei Raamatun mukaan pelasta.Jos pelastaa niin jaetta tähän.
Jumala pelastaa vauvan olipa tämä kastettu tai ei. Niin mä tuumaan mutta Jumala armahtaa myös kenet tahtoo? - CommandoHauis49cm
Kysymyksiä on tuossa joihin odottelen vastauksia!
Selvitetäänpä tätä oppia. Lainaan Michael L. Brownin kirjasta "Mitä on armo?" seuraavan lainauksen, jossa hän käsittelee aihetta "kerran pelastettu, aina pelastettu".
"Näkemys, joka tunnetaan yleisesti nimellä "kerran pelastettu, aina pelastettu". Sen mukaan et voi menettää pelastustasi sen jälkeen kun olet aidosti pelastunut, riippumatta siitä, miten elät tai mitä teet - vaikka jopa kieltäisit Jeesuksen ja kääntäisin selkäsi Hänelle. Syntisi saattavat tosin lyhentää elinikääsi tai pienentää tulevia palkkioitasi, mutta olet silti ikuisesti pelastunut."
Tämän "opetuksen kannalla olevat viittaavat sellaisiin raamatunjakeisiin kuin Room. 8:28-39, joiden mukaan mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, tai Joh. 10:26-29, jossa sanotaan, että Jeesuksen lampailla on iankaikkinen elämä eikä kukaan voi riistaa heitä Hänen kädestään...." "Miten sitten selvitämme asian? Se on itse asiassa hyvin yksinkertaista. Jumalan lupaukset on tarkoitettu uskoville - niille, jotka tahtovat seurata Herraa ja joiden elämä kuuluu Hänelle - ei kapinallisille, jotka ovat päättäneet elää synnissä ja hylätä Hänen Herruutensa. Toisin sanoen Raamatussa ei ole missään yhtään lupausta siitä, että Jumala siunaisi meitä iankaikkisella elämällä, jos lopulta hylkäämme Hänet ja valitsemme kapinan. Jos väitämme niin, annamme ihmisille väärän varmuuden. " Tämä oli siis lainausta Messiaanisen juutalaisen, Michael Brownin kirjasta: Mitä on armo.- CommandoHauis49cm
Tämä käy jo minunkin ymmärrykseeni , mitä Michael on kirjoittanut.
Jos pelastus olisi saatu uskoontultua niin keitä olisivat luopiot. Luopiot ovat Jeesuksesta avioeronneita eikä ero ole mahdollinen muille kuin Jeesukseen sitoutuneilla.
Luopio ei sovi minun ajatuksilla esim. ateistiin, joka ei ole koskaan tehnyt liittoa Jeesuksen kanssa.
Kiitos sinulle tästä selvyyden tuonnista.
Vaikka juutalainen olisi messiaaninen, niin se messias ei kuitenkaan ole Jeesus, juutalaisuudessa.
Mellerin Lexa lähtee siitä että kerran pelastettu on aina pelastettu ja perustelee sen siten että kuten fyysillisesti ihminen syntyy vain kerran, näin hän syntyy myös hengellisesti vain kerran.
Kokonaan eri asia on sitten se, syntyikö mallilapsi vai kauhukakara.- Ryhmäpaw
Monet tosiaan luulevat pelastuvansa teoistaan vieläkin.
usko.vainen kirjoitti:
Minä ainakin tiedän pelastuvani teoistani huolimatta 🤓
Niin minäkin. Tapellaanko?
- Jeesuseikadota
Joh. 6:39
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. - HMM___
Jos näin on, silloin ihmisellä ei ole vapaata tahtoa: Hän ei voi luopua pelastuksestaan. UT kuitenkin kertoo monista uskoon tulleista ja uudestisyntyneistä jotka ovat luopuneet uskostaan
- evlutj
Kasteen armoliitto
Ps. 103:
17 Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,
18 niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412