kaksi tai kolme

missälukee

missä Raamatussa lukee: Jumala kutsuu jokaista kaksi, tai jopa kolme kertaa, jne.

Miten niin: kaksi tai kolme ???

Mikä Raamatun jae: ???

24

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäpä.tässä

JOB 33 LUKU.

1"Mutta kuule nyt, Job, minun puhettani,
      ja ota korviisi kaikki minun sanani.

2Katso, minä olen avannut suuni,
      kieleni puhuu suulakeni alla.

3Vilpittömästä sydämestä lähtevät sanani;
      mitä tietävät, sen huuleni suoraan sanovat.

4Jumalan henki on minut luonut,
      ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut.

5Vastaa minulle, jos taidat;
      varustaudu minua vastaan, nouse taisteluun.

6Katso, Jumalan edessä
      minä olen samanlainen kuin sinä:
      hyppysellinen savea olen minäkin.

7Katso, ei käy minusta kauhu,
      joka sinut peljästyttää,
      eikä minun painoni ole raskaana ylläsi.

8Mutta sinä olet sanonut korvieni kuullen,
      minä olen kuullut sinun sanojesi äänen:

9'Puhdas minä olen, rikoksesta vapaa;
      olen viaton, eikä minussa ole vääryyttä.

10Katso, hän keksii vihan syitä minua vastaan,
      hän pitää minua vihollisenansa;

11hän panee minun jalkani jalkapuuhun,
      vartioitsee kaikkia minun polkujani.'

12Katso, sinä et ole oikeassa —
      niin minä vastaan sinulle —
      sillä Jumala on suurempi kuin ihminen.

13Miksi olet riidellyt häntä vastaan,
      jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?

14Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella;
      sitä vain ei huomata.

15Unessa, öisessä näyssä,
      kun raskas uni valtaa ihmiset
      ja he nukkuvat vuoteillansa,

16silloin hän avaa ihmisten korvat
      ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,

17kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta
      ja varjellakseen miestä ylpeydestä,

18säästääkseen hänen sielunsa haudasta
      ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

19Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa,
      kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,

20ja hänen henkensä inhoaa leipää
      ja hänen sielunsa herkkuruokaa.

21Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin,
      ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.

22Näin lähenee hänen sielunsa hautaa
      ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

23Jos silloin on hänen puolellansa enkeli,
      välittäjä, yksi tuhansista,
      todistamassa ihmisen puolesta
      hänen vilpittömyyttään,

24niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo:
      'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan;
      minä olen saanut lunastusmaksun'.

25Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu
      nuoruuden voimaa,
      hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.

26Hän rukoilee Jumalaa,
      ja Jumala mielistyy häneen
      ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan;
      niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.

27Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo:
      'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean,
      mutta ei sitä kostettu minulle;

28hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan,
      ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

29KATSO, KAIKEN TÄMÄN TEKEE JUMALA
      KAHDESTI JA KOLMESTI IHMISELLE,

30palauttaakseen hänen sielunsa haudasta
      ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

31Tarkkaa, Job, kuule minua;
      vaikene ja anna minun puhua.

32Mutta jos sinulla on, mitä sanoa,
      niin vastaa minulle;
      puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.

33Ellei, niin kuule minua;
      vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."

• nykyisinkö

niin no, - sehän on sitten Vanha Testamenttia ???

• tässäpä.tässä

Jumala on kuitenkin sama. Vaikka nyt on eri liitto ja eri jumalanpalvelussäännöt, ei periaate ole kuitenkaan muuttunut. Vanhan testamentin uskovat olivat samanlaisia, kuin uudenkin testamentin uskovat. Siitä todistaa mm. ns. uskonluku Heprealaiskirje 11. Eli toiminta oli silloin erilaista, mutta usko samaa laatua. Siksi tämänkin asian, josta Job 33 puhuu, voi soveltaa nykyaikaan.

• Mukakaikkivaltiaalla olisi kyllä voimaa käännyttää kaikki seuraajikseen, mutta olematon epäjumalahan ei pysty edes luomaan niin isoa kiveä, ettei sitä jaksa nostaa.

Siinä ei auta yhtään ihmisen kirjoittaman satukirjan kopiointikaan. Epäjumalan merkki on se, etteivät kaikki siihen usko.

• herätkää

Jobin 33 jae 29 kuuluu 1992 käännöksessä : Näin Jumala tekee ihmiselle. Kerran toisensa jälkeen. 1933 käännös taas: Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

Mielenkiintoinen ristiriita

• iuyt54w

1992 käännös on epäluotettava, jolle ei kannata antaa painoarvoa.

• herätkää

Entäs se Raamattu kansalle 2012

• iuyt54w
        herätkää kirjoitti:

Entäs se Raamattu kansalle 2012

Se on ihan hyvä, vaikka mielestäni 33/38 on ehkä hieman parempi.

• herätkää

Miten selität 29 jakeen Raamattu kansalle käännöksessä. Siinä puhutaan ainoastaan miehestä.

• iuyt54w
        herätkää kirjoitti:

Miten selität 29 jakeen Raamattu kansalle käännöksessä. Siinä puhutaan ainoastaan miehestä.

En tiedä vastausta. Mutta kyllähän Raamatussa monessa kohtaa puhutaan näennäisesti vain miehelle. On kuitenkin selvää, että tämäkin Jobin kohta tarkoittaa myös naisia, koska pelastus on henkilökohtainen kokemus niin naisille, kuin miehillekin. Miehellä perheen päänä kuuluu kuitenkin vastuu perheestä, koska mies luotiin ensin ja nainen luotiin hänelle avuksi.

• herätkää
        iuyt54w kirjoitti:

En tiedä vastausta. Mutta kyllähän Raamatussa monessa kohtaa puhutaan näennäisesti vain miehelle. On kuitenkin selvää, että tämäkin Jobin kohta tarkoittaa myös naisia, koska pelastus on henkilökohtainen kokemus niin naisille, kuin miehillekin. Miehellä perheen päänä kuuluu kuitenkin vastuu perheestä, koska mies luotiin ensin ja nainen luotiin hänelle avuksi.

Olet luultavasti oikeassa. Silti tätä Jobin kirjan kohtaa on jotenkin luonnotonta vääntää Jumalan kutsuun. Siinähän puhutaan vanhatestamentillisesta lunastusmaksusta. Maksusta joka piti maksaa henkensä lunnaiksi, raskaissa rikoksissa tai vahingonteoissa.

Aloittajan kysymys on muuten hyvä. En itsekään ole tullut ajatelleeksi, kolmen kerran kutsun, historiaa.

• Niinteki
        iuyt54w kirjoitti:

Tuohon aikaan ihmisiäkin laskettaessa, laskettiin vain miehet
        Kyseessä voi olla myös käännösvirhe.
        Ehkä mies perheenpäänä huolehti koko perheen hengellisestä asioista. Kun miestä kutsutaan koko muu perhe menee vanavedessä mukana.

• herätkää

Raamattu kansalle käännös vuodelta 2012: Jumala tekee kaiken tämän miehelle kaksi, jopa kolmekin kertaa..

Tässä taas suljetaan nainen ulkopuolelle

• Kirjakääröt

Job.33:29 Biblia (1776) Katso, nämät kaikki tekee Jumala itsekullekin kolme kertaa.

• Samaatietä

Raamattu ei tosin kerro etsikkoajan pituudesta. Se voi kestää ihmisestä riippuen monia vuosia.

Kun Jumala ensin kutsuu ja valmistaa ihmistä vastaanottamaan uskon lahjaa ja herättää ihmisen omaatuntoa tuo vie oman aikansa ihmisestä riippuen.

En ole nähnyt raamatussa viitteitä siittä kuinka kauan ihmisen etsikkoaika kestää.

Eli kun Jumala kutsuu ihmistä sen 3 kertaa voi se tarkoittaa vaikkapa...jos nyt uskallan näin heittää summassa jonkun ajan niin vaikkapa 15 vuotta kaikkinensa tai vaikka 30 vuotta tai vaikka........

• herätkää

En oikein usko tuohon kolmeen kertaan. Taitaa olla eräitten saarnamiesten keksintöä. Jumalan kutsu on luultavasti voimassa niin kauan kuin ihminen elää. Ihminen voi itse sulkea korvansa, ja ajautua niin kauas, että pelastautuminen käy mahdottomaksi silloin.

• tosi

Jumala tietää mitä ihminen ajattelee,jos hän pyrkii noudattamaan raamatun ohjeita,ei mielestäni mikään aika ole takaraja,josta ei ole paluuta,.Ihminen voi olla missä uskonnossa tahansa,jos hän pyrkii tekemään oikein,jumala voi vetää häntä puoleensa,ja antaa ymmärrystä,tehdä korjausliikkeitä postamaan pahat teot elämästään.ja asennoitua toduuden puolelle.

• herätkää

On tiedossa tapauksia jossa esimerkiksi harras ja vilpitön buddhalainen on evankeliumin salaisuuden kuullessaan ja ymmärtäessään, valaistunut, ja todennut : Tämä on juuri se totuus, jota olen koko elämäni ajan etsinyt. Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.

• Samaatietä
        tosi kirjoitti:

Jumala tietää mitä ihminen ajattelee,jos hän pyrkii noudattamaan raamatun ohjeita,ei mielestäni mikään aika ole takaraja,josta ei ole paluuta,.Ihminen voi olla missä uskonnossa tahansa,jos hän pyrkii tekemään oikein,jumala voi vetää häntä puoleensa,ja antaa ymmärrystä,tehdä korjausliikkeitä postamaan pahat teot elämästään.ja asennoitua toduuden puolelle.

Mitä mielestäsi käsite " etsikkoaika" tarkoittaa?

• Ei yhdestä jakeesta saa tehdä oppia.

• IDAG

Jumala kutsuu ihmistä yhteyteensä EVANKELIUMIN KAUTTA, IHMISEEN KATSOMATTA ! JA ILMAN RAJOITUSTA eli ei jotakin asiayhteydestään revittyä "kaksi tai kolme kertaa " epä Raamatullista selitelmää. Koko ihmiselämä on mahdollisuutta , mutta mielen kiintoiseksi asian tekee se että emme tiedä maan päällisen elämämme viimeistä hetkeä ,elämmekö enään huomenna tai tänään illalla? JOTEN "niin kauan kuin sanotaan tänä päivänä ( älkää paaduttako sydäntänne Jumalan Sanalle ) " on pelastuksen päivä. NYT ON "PELASTUKSEN PÄIVÄ".

( Apt.2: 1.-47. ) Apt.2 :39.".. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( kutsuu Evk:n kautta... Pietari oli juuri saarnannut heille evankeliumia. )

"
      2.Tess.2:13.".. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. 14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden..." (".. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta..".......Jokainen joka on uskonut evankeliumin on "valittu" Jeesuksessa Kristuksessa ihmiseen katsomatta . Ei ketään ole ennalta määrätty joko tai paikkaan. Jumala ennalta määräsi että pelastuksen tie ON VAIN JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA! )

Jumala kutsuu ihmistä yhteyteensä EVANKELIUMIN KAUTTA ! JA VAIN EVANKELIUMIN kuultuaan ja sen uskottuaan Jumala vanhurskauttaa ihmisen jolloin ihmisellä on Jumala yhteys . Eli toisin kielikuvin kerrottuna "Jeesuksen veren" ( so. evankeliumi ) kautta pääsy kaikkein pyhimpään, eli Jumalan läsnäoloon ja yhteyteen Hengessä.

Hepr.10:19.".. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, 21. ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", 22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; 23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;..."

Room.3:21.".. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen..."

Kun "huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" MUTTA ensin täytyy kuulla sanoma että voi uskoa. JA SANOMALLE TARVITAAN JULISTAJA.

Room.10: 12"... Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". 14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" 16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" 17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. .."

• KopioSaarnaajana

Tässähän on hyvä raamattutunnin aihe.
        Täytyy kopsata teksti ja pitää tästä puhe.
        Kiitos!

Ps. Toivottavasti kukaan kuulija ei huomaa,
        etä kopioin toisen saarnaa. Olettaisin kuiteski,
        että vain Pyhällä Hengellä on yksinoikeus tekstiisi.
        Siksi sinä et varmaan pahastu jos otan tämän aiheeksi.

• Jobinpostia

Miksi Raamattu toistaa tätä lausetta? "sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti." Ps.118:1-4. Ps.136:1-26 Biblia (1776) On kirjoitettu väärin. "sillä hänen armonsa pysyy ijankaikkisesti."

• Voihanvitalis

Hakuehdolla löytyi 42 jaetta. "sillä hänen armonsa pyysyy iankaikkisesti." Koivuniemen Raamattuhaku ja Nettiraamattu. Siis kaikki loppuu aikanaan, mutta armonaika ei milloinkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3063
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      232
      1950
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1916
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1621
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1368
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1244
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      23
      988
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      909
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      907
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      896
    Aihe