osto/myynti

luovari

Voiko auton myydä tai ostaa valtakirjalla toisen puolesta? auto on eri henkilön nimissä ja pitäisi myydä se ja ostaa tilalle toinen saman henkilöön nimiin. omistaja on eri kaupungissa ja olisi huomattavasti helpompi hoitaa asia vaikka valtakirjalla.

5

9250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konsti

ota siltä omistajalta nimi siihen rekisteriotteen ilmoitusosaan rekisteriin merkityn omistajan kohdalle ja laitat päivämäärän ja muut sitten vasta kun sen myyt. Ja sen uuden paperit voit viedä katsasemalle ja ne lähettää uuden ilmoitusosan omistajalle ja antaa teknisenosan sulle mukaan. tee myös joku paperi mihin jää uuden omistajan tiedot ja päivämäärä esim. "vanhanaikanen luovari"

• turbot-on

Tarvit valtakirjan, jos myyt ja rekisteröit toisen puolesta.

• väärin

ketä sitä valtakirjaa sulta kysyy? esim. minä tai joulupukki voi myydä sen auton kunhan siinä luovarissa on nimi. ja sen uuden auton paperit voi viedä sinne katsastus konttorille. jos otat valtakirjan, niin saat uuden auton paperit mukaasi, mutta se ei ole välttämätöntä, koska ne laittaa paperit postissa meneen omistajalle ellei ole valtakirjaa.

• stimo
        väärin kirjoitti:

ketä sitä valtakirjaa sulta kysyy? esim. minä tai joulupukki voi myydä sen auton kunhan siinä luovarissa on nimi. ja sen uuden auton paperit voi viedä sinne katsastus konttorille. jos otat valtakirjan, niin saat uuden auton paperit mukaasi, mutta se ei ole välttämätöntä, koska ne laittaa paperit postissa meneen omistajalle ellei ole valtakirjaa.

Valtakirjaa voi tarvita konttorilla kun rekisteröi. Varmasti voivat halutessaan tarkistaa paikan päällä asioivan henkilötiedot.

Myynnissä kannattaa varmistaa oma selusta jos myy toisen autoa. Mikäli myy auton esim. 10 000 eurolla, voi alkuperäinen omsitaja väittää että myit liian halvalla. Tästä ongelmasta pääsee kirjallisella sopimuksella, missä sovitaan hinnan alaraja tai että sitä ei ole. Jos samalla valtakirjalla haluaa todistaa ostajalle oikeuden myydä ajoneuvoa, tulee tuon alarajan kirjaaminen tietysti mahdottomaksi. Vähintäänkin tämä asia kannattaa sopia jonkin kolmannen osapuolen läsnä ollessa.

Ostajalle periaatteessa riittää allekirjoitettu ote (tämä voidaan katsoa riittäväksi näytöksi omistajan suostumuksesta ajoneuvon myyntiin), mutta ite haluaisin jotain parempaa todistetta. Näin tulee vahvistus ostajan vilpittömälle mielelle, eikä auto lähde alta ihan pelkkien väittämien perusteella.

• turbot-on
        väärin kirjoitti:

Jos rekisteröit auton toisen puolesta ja ilmoitusosassa ei ole uuden omistajan allekirjoitusta, tarvitset valtakirjan, jonka nojalla voit allekirjoitaa ilmoitusosan omistajan puolesta. Jos ei ole allekirjoitusta tai valtakirjaa, ei rekisteröinti onnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe