Turha maksaa hintaa vähistä kilometreistä, jos itse ajaa sen verran vähän, että auto ehtii lahota ennen kuin tekniikka on loppuu. 200 000 km ajettujen ryhmässä saa alle 10 000 eurolla melko tuoretta vuosimallia.
Autolla ajaa kuitenkin sen 400 000 km ilman isoja tonnien remontteja, jos laskuista jätetään pois TSI, FSI ja DSG. Halpaan autoon pystyisi teettämään kalliin rempankin, koska pääomakuluissa tulee niin paljon säästöä. Ero vain kasvaa, jos tekee niin kuin minä eli ostan aina omalla rahalla.
Ok, olen sen verran persaukinen, ettei minulla ole varaa maksaa isojen rahoitusyhtiöiden kuluja. Maksan vain auton hinnan ja that's it! Kun ei ole kk-erää rasitteena, voi heti autokaupan jälkeen alkaa säästämään siihen seuraavaan joustavasti ihan omaan tahtiin. :)
En ikinä ostaisi alle 200 000 km ajettua autoa
53
4287
Vastaukset
- Liitu_kasvaa_korkoa
Sitähän sanotaan että ne piirtää joilla on liitua. Sopinee hyvin tähänkin. Mutta sellainen joka osaa ja ymmärtää itsekin jotain, voi ostaa enemmänkin ajetun auton kun osaa ostaa kunnollisen. Käytännössä kuitenkin kaikki ajavat enemmän tai vähemmän käytetyllä autolla. Oma valinta oli 120 tkm ajettu laatuauto niin halvalla että että kaikki riskit kannatti ottaa ostotilanteessa. Täytyy olla tyytyväinen ettei mitään vakavaa ole autosta kuluneina vuosina löytynyt eikä varmaan tule löytymäänkään vielä pitkään aikaan. Olen alan miehenä siitä melko vakuuttunut ja siksi aionkin pitää auton vielä ainakin 5 vuotta.
- oma.valinta
Kukin tulee autuaaksi uskossaan. Jos haluaa päästä auton omistamisessa mahdollisimman pienillä kuluilla niin vanha auto on varmasti hyvä valinta. Kun tonnin katiska lopettaa toimintansa niin siinä ei korkealta putoa. Seuraava tonnin katiska alle ja meno jatkuu.
Jokainen taaplaa tavallaan. - kkllk
Jos ostaa paljon ajetun auton niin on hyvä muistaa nämä.
- Älä osta automaattia tai saat varautua 1500 - 2000eur remonttiin
- Osta malli jossa vähän vikoja
- dieselissä on helposti 700-800eur verot, 5 vuoden pitämiseen menee 4000 eur pelkkiin veroihin.
ja 3 litran bemari, audi, mersu vie pätkäajossa enemmän litroja kuin 1.6-2l bensa.
- dieseli on aivan mahdoton myytävä eli monet ei ostaisi autoa millään hinnalla.- paku-paras
Hiacen dieselvero on muuten 98€ vuodessa. Pahin on käyttömaksu kun kokonaismassa 3000kg niin se vasta maksaa 512€ vuodessa. Neliveto 3 hengen paku ja 4000€ ostin eikä ajettu kuin 201000km joka tarkoittaa minun ajolla 30 vuoden käyttöä, kun kestää helposti 700 000km jokainen vanhempi Hiace. Eikä diesel polttoaineet tule nousemaan liikoja ikinä tai ei tavara liiku teillä. Kaverilla 12 rekan firma ja saan sieltä polttoaineet ja firmat saa aina vähennykset.
- Anonyymi
DSG:n remppa maksaa useita tuhansia euroja ja pitää tehdä 60 000 km:n välein.
- kirpparimyyjä
"- dieseli on aivan mahdoton myytävä eli monet ei ostaisi autoa millään hinnalla."
Eikö silloin kannata ostaa tuollainen vaikeasti myytävä diesel halvalla ja ajaa se paaliin saakka? Jos ensin ostaa ja sitten myy vanhan auton niin se on aika huonoa bisnestä. Toki näppärä pelimies voi tuostakin vetää välistä, mutta kaikenkaikkiaan aika pienen tilin kirpparihommaa. - Teslat_paaliin.ko
Jonkun on kuitenkin ostettava uusia autoja, muutenhan käytetyt loppuu kaupoista kokonaan.
10-20 vuoden päästä kaupat alkavat olla täynnä loppuun ajettuja hybridejä, ja sähköautoja.
Toivottavasti akkujen hinnat ovat siinä vaiheessa pudonneet niin alas, että niitä on varaa ostaa köyhemälläkin, muuten sähköautot jää kyllä kauppojen pihoille ruostumaan, ja pölyyntymään, koska varakkaat ei osta käytettyjä, ja köyhillä ole varaa ostaa/korjata niitä.- kehityskehittyy
20 vuoden päästä akkujen vaihto halpaa kuin saippua. Maksaa vähemmän kuin koneremontti.
Älä huolehdi suotta. - Anonyymi
kehityskehittyy kirjoitti:
20 vuoden päästä akkujen vaihto halpaa kuin saippua. Maksaa vähemmän kuin koneremontti.
Älä huolehdi suotta."20 vuoden päästä akkujen vaihto halpaa kuin saippua"
Ehkä pitää paikkansa, ehkä ei.
Ongelma on se, ettei sähköautojen ajoakuissa ole samanlaista standardia kuin vaikkapa AA ja AAA -paristot ja akut.
Alalla pitäisi saada aikaan standardi, että kaikissa sähköautoissa käytettäisiin samanlaisia akkumoduleita, eroa olisi vain siinä, että pienimmissä hybiridiautoissa olisi vain 1 moduli, isommassa hybridiautossa 2-3, täyssähköautossa 5-30, ja tavaraliikenteessä 100-500 modulia.
Nythän kun jokaisessa sähköautossa on keskenään erilainen ajoakku, niin kun ei ole alan yleistä standardia, niin ei autovalmistajilla ole suurta intoa tarjota hyviä ratkaisuja, kun yli 10 vuoden ikäinen sählöauto tarvitsisi uusia akkuja hajonneiden/kuluneiden tilalle.
Jää vain 3 vaihtoehtoa:
1) sähköauto romuttamolle, kun ei vanhaan autoon kannata ostaa kallista uutta ajoakkua
2) ostaa sen kalliin uuden akun silti, jos haluaa jatkaa ko. sähköautolla ajamista
tai
3) ei osta valmista akkua, vaan kennottaa itse.
Vaan voiko näin käytännössä tehdä ?
Jos alkuperäisen akun joko kennottaa uudelleen, tai korvaa kokonaan toisenlaisilla akuilla, voiko/saako näin tehdä, vai katsooko katsastus, ettei ajoneuvoon tehdyt muutokset ole tyyppihyväksyttyjä/tieliikennelain mukaisia, ja katsastus hylätään tällä perusteella?
Onko kellään tietoa: Voiko vanhan sähköauton akut korvata toisentyyppisillä akuilla, vai aiheuttaako näin toimiminen katsastuksessa hylkäämisen ?
edelläolevan lisäksi:
Sähköauton ostajan kannattaisi heti ensimmäiseksi asennuttaa hyvä pohjapanssarointi autoon, sillä muuten ensimmäinen kuoppaan osuminen voi aiheuttaa vakavia vaurioita akkujärjestelmälle.
- kykyjen.mukaan
"Ok, olen sen verran persaukinen, ettei minulla ole varaa maksaa isojen rahoitusyhtiöiden kuluja. Maksan vain auton hinnan ja that's it!"
Vähemmän persaukiset voivat ostaa parempia autoja käteisellä. Se on kuitenkin tosiasia että isommalla rahalla saa paremman auton ja paremmalla autolla on kivempi ajaa kuin vanhalla katiskalla. - Käytettyjen_maa
Suomalaisethan hakee ulkomailta asti yli 200 000 km ajettuja autoja. Mittarilukema voi olla pienempi. Suomalaiset maksavat autoista niin paljon, että ulkomaalaiset myyjät ovat ihmeissään, mutta hierovat sitten käsiään tyytyväisinä.
Suomalainen arvostaa vanhaa autoa. Tilastotkin kertovat, että täällä ajetaan yhä vanhemmilla autoilla. Arvostus näkyy siinäkin, että vanha auto säilyttää paljon paremmin arvonsa kuin uusi.- Tonninkosla
Vaikea on vanhan katiskan menettää paljon arvoaan kun sitä ei ole.
Rengassatsi, leimaus ja tankkaus tuplaa katikan arvon
- SuloVilen-kansaa
Ulkomailta ostettu vanha leasing-auto ei ole lainkaan hullumpi ratkaisu. Autot on aina huollettu koska sopimukseen kuuluu huolto. Kolmessa vuodessa hinta tipahtanut usein alle puoleen uuden hinnasta ja autoissa on yleensä hyvät varusteet. Kun sellaisen tuo Suomeen, ruostesuojauttaa ja käy vielä auton kunnolla muutenkin läpi, edessä on tavallisesti monia huolettomia vuosia. Tyypillisestihän vanhassa leasing-autossa on noin 100 tkm eikä mittaria takuulla ole ruuvattu. Täällä näytetään pelkäävän kaikkea mikä tulee ulkomailta, oli liike sitten hienompi kuin missään Suomessa. Valitettavasti vain monet epärehellisten jobbarien ja firmojenkin tuomat tuontiautot on hankittu sieltä mistä ne halvimmalla saa.
- raha.muuttaa.mielen
"En ikinä ostaisi alle 200 000 km ajettua autoa"
Ostaisit heti jos sulla olisi varaa ostaa. - Anonyymi
Hintaero alle 100 000 km ja 200 000 km ajetun auton välillä on niin iso, että sillä saa valtavasti kulutusosaa ja jää vielä rutkasti säästöön.
En oikein ymmärrä miksi hintaero on noin kova - eihän nykyautolle tapahdu tuossa välissä yhtään mitään.
Eihän 200 000 km ajetussa nykyautossa tarvi kuin vaihtaa kulutusosaa eli jarruja ja renkaita. Alustan osat ovat nykyään uskomattoman kestäviä eikä ruostekaan raiskaa, kun ostaa ruostesuojatun yksilön. Huollot tehdään tietysti hyvin .
Näillä pärjää, kun kiertää volkkarit, automaatit ja dieselit kaukaa.
Ja halpaan ei tarvitse kaskoakaan - taas säästöä!- Anonyymi
Ostin 100 000 ajetun ja pidin parikymmentä vuotta, ajoin 200 000. Tuli melko varmasti halvemmaksi kuin jos olisin ostanut kaksi 200 000 ajettua, ei tuokaan olisi kestänyt 400 000 asti tai olisi joutunut korjaamaan paljon enemmän etenkin koria.
- Anonyymi
Yleensä paljon kalliimmaksi tulee tietyn ikäisen alle 200tkm ajetun osto ja kulut kuin esim 250-300tkm ajetun.
Ostohinnassa on niin monen tuhannen ero. Joku vanha ja vähän ajettu vanhan ihmisen uutena ostama on toinen asia. 2000 luvun alun autoissa kaikki tarpeelliset varusteet. Sellainen on todella kannattava.
300tkm ajettu voi olla paremmassa kunnossa kuin 150tkm ajettu koska kulutusosia vaihdettu. 150 000km kun mittarissa niin iskunvaimentimen, raidentangonpäät, nivelet, puslat, alustassa on kuluneita osia. Jos ollut alueella jossa kova liikenne ja ajetaan päällysteellä, niin kori voi olla kiveniskuja täynnä, ruosteongelmia suolan takia, isojen kaupungien ympäristössä on katujen reunoilla reunakiviä,eli pyöränkulmatkin on suurella todennäköisyydella sekaisin.
Omassa 303tkm ajetussa 18 vuotiaassa on 20tkm ajetut uudet iskunvaimentimet, 4xpyöränlaakerit, kummatkin alapallonivelet edessä, raidetangonpäät, kytkinlevy. Kori ja maalipinta ruosteeton, lommoton, kaikki laatuosia.
Pidän rahat tilillä ja käytän muuhun kuin polttamalla esim hankkimalla 15000-20000eur autoon.- Anonyymi
"300tkm on perempi kun siihen on vaihdettu kulutusosia" mistähän tuonkin viisaudet hönö keksi.
Kaikkeen selittelyyn persaukinen nöyrtyy.
- Anonyymi
Hauska vanha aloitus.
Sanotaan vaikka näin jos se menisi jakeluun, eli nainen jota on paljonkin rassattu ei ole kulunut ja väljä, päin vastoin, mutta auto jolla ollaan rullattu ja rassattu paljon, on väljä ja kulunut ja tarvitaan tuuria että kestää.- Anonyymi
Synnyttänyt nainen voi olla hyvinkin väljä ja niillähän tavara vuotaa vähän väliä milloin mitäkin nesteitä ja lääkekuuria tarvitaan tuon tuosta, mutta hyvin huollettu auto voi olla lähes uudenveroinen.
- Anonyymi
☝ laav tis 😂🤣😅
- Anonyymi
Yksikään automies ei aja paskemmalla autolla kuin mihin on varaa.
Joku ituhippi voi ajaa mutta ei automies. Jos automies joutuu ajamaan jollain vanhalla katiskalla niin se johtuu köyhyydestä.- Anonyymi
Oletko ituhippi vai automies?
- Anonyymi
Moni ajaa uudemmalla autolla kuin mihin olisi varaa ja asuu vuokralla jossain murjussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ituhippi vai automies?
Olen automies. Ajan uudehkolla autolla koska minulla on duuni josta maksetaan hyvin. Asun omakotitalossa ja meillä on hyvin varaa vähän parempaan autoon.
Itseään on kiva hemmotella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen automies. Ajan uudehkolla autolla koska minulla on duuni josta maksetaan hyvin. Asun omakotitalossa ja meillä on hyvin varaa vähän parempaan autoon.
Itseään on kiva hemmotella.Selvä. Meitä on moneen junaan..
- Anonyymi
Jollakin automiehellä on oikeasti varaa vain siihen 500 euron ritsaan, joka seisoo välillä rikkinäisenä lumikasan alla. :D
- Anonyymi
Itse ostan aina vain yli 500 000 km ajettuja autoja, lähinnä Toyotaa.
Ps. Olen tosi rikas.- Anonyymi
Sellaisakin on ja usein vielä kuolevat lapsettomina, kunta kiittää miljoonaperinnöstä.
- Anonyymi
Saa olla yli 200tkm ajettu kunhan ei ole BMW.
- Anonyymi
Ostan mielellään yli 400 000 km ajettuja Bemareita. Hinta on kohdillaan ja kalleimmat kilometrit on takana. Hinta on vain 5 - 15 % uuden Bemarin hinnasta. Suosittelen.
Osaan itse tehdä kaikki huollot. - Anonyymi
Minä suosin W114-koppasta Mercedes-Benziä. Voi olla myös paljon ajettu, jopa miljoonan kilometriä, kun vaihtaa kytkimen osat.
- Anonyymi
Paljon ajettu on paras,pätee niin autoihin kuin naisiinkin
- Anonyymi
Minä tykkään sisäänajosta, ovat sen jälkeen väljiä useimmille.
- Anonyymi
Ostin 200 000 km ajetun auton 8500 eurolla. Iso, taloudellinen ja oikea manuaalivaihteisto. Ihan hyvin on toiminut jo useamman vuoden ja myytäessä tästä saisi vielä tosi hyvin, koska käytettyjen hinnat ovat ampuneet taivaisiin. Ei paha.
- Anonyymi
Onneksi on meitä molempia. Sinä joka ostat yli 200tkm ajettuja ja minä joka en osta. Minunlaisilta jää hyviä käyttöautoja sinulle ja kumppaneille. Näin se homma toimii. Kaikki saa mitä haluaa.
Autoja löytyy eri hintaluokissa ja kilometreillä. jokaiselle jotkin. Onko paljon ajettu jotenkin parempi. Ei varmasti ole MUTTA se voi olla jollekin soveliaampi. - Anonyymi
Mulla oli joskus niitä parisataa tonnia ajettuja 80-90-luvun autoja, ainakin sen ikäisissä alkoi se remonttikierre sen parinsadan tonnin jälkeen eikä siitä myötäisestä remontinteosta päässyt enää koskaan eroon kovin pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Samoja kokemuksia. Hyvin pidetty n. 100 tkm on vielä sellanen sopiva. Kokemuksesta sillä pärjää keskivertoajoilla hyvin 3-5 v. Sitten kun se menee sinne lähemmäksi 200 tkm, kisat alkaa tuntua ja remppavälit lyhenee. Nyt on alla juuri sellanen ja kaikennäköstä pientä vaivaa jatkuvasti ja kytkinremppa kohta edessä. Kohta perään sitten jarrut ja iskarit. Täytyy lähtee autokaupoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja kokemuksia. Hyvin pidetty n. 100 tkm on vielä sellanen sopiva. Kokemuksesta sillä pärjää keskivertoajoilla hyvin 3-5 v. Sitten kun se menee sinne lähemmäksi 200 tkm, kisat alkaa tuntua ja remppavälit lyhenee. Nyt on alla juuri sellanen ja kaikennäköstä pientä vaivaa jatkuvasti ja kytkinremppa kohta edessä. Kohta perään sitten jarrut ja iskarit. Täytyy lähtee autokaupoille.
On muuten paljon halvempaa vaihtaa 50 euron iskari tai tukivarsi kuin vaihtaa auto uudempaan käytettyyn. Tarvikeosaa kun käyttää ja itse vaihtaa niin auton pitäminen on halpaa Suomessakin. Kulutusosat ei hirveästi maksa.
Kun manuaalilaatikkoon vaihtaa öljyt 200 000 km:n välein, sellainen kestää auton loppuun asti.
Ja mukava kun voi kotona laittaa, kun itselle sopii ilman huoltoaika- ja sijaisautojärjestelyitä.
Eri asia ovat sitten nämä uudempien kärryjen TSI:n ja DSG:n täystuhot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On muuten paljon halvempaa vaihtaa 50 euron iskari tai tukivarsi kuin vaihtaa auto uudempaan käytettyyn. Tarvikeosaa kun käyttää ja itse vaihtaa niin auton pitäminen on halpaa Suomessakin. Kulutusosat ei hirveästi maksa.
Kun manuaalilaatikkoon vaihtaa öljyt 200 000 km:n välein, sellainen kestää auton loppuun asti.
Ja mukava kun voi kotona laittaa, kun itselle sopii ilman huoltoaika- ja sijaisautojärjestelyitä.
Eri asia ovat sitten nämä uudempien kärryjen TSI:n ja DSG:n täystuhot.Jos asuu kerros- tai rivitalossa niin ei voi kyllä itse laitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asuu kerros- tai rivitalossa niin ei voi kyllä itse laitella.
Pysäköinti on näissä ulkoistettu natsifirmoille jotka määräilee että parkkipaikka on vain autojen pysäköintiä varten, mitään muuta ei saa tehdä tai heti sakotetaan. Ja vaikka p-alue ei vielä olisikaan natsifirmojen ahneissa käsissä, sitten on naapurustossa kaikenmaailman vittumaisia narttuilevia ämmiä jotka yrittää kieltää kaiken vain kieltämisen ja toisten mielivaltaisen kontrolloinnin vuoksi. 8aatana että minä vihaan näitä paikkoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysäköinti on näissä ulkoistettu natsifirmoille jotka määräilee että parkkipaikka on vain autojen pysäköintiä varten, mitään muuta ei saa tehdä tai heti sakotetaan. Ja vaikka p-alue ei vielä olisikaan natsifirmojen ahneissa käsissä, sitten on naapurustossa kaikenmaailman vittumaisia narttuilevia ämmiä jotka yrittää kieltää kaiken vain kieltämisen ja toisten mielivaltaisen kontrolloinnin vuoksi. 8aatana että minä vihaan näitä paikkoja...
Onni on oma talo. :)
- Anonyymi
Kun ostaa noin 100 tkm ajettuna ja myy pois 200 tkm ajettuna, niin ei tarvitse rempata.
- Anonyymi
Moni kaara vaatii tuon ikäisenä jo rajua huoltoa, toimiakseen normaalisti!!🙄
- Anonyymi
Kyllä nykyautot ovat 200 000 km ajettuina vielä kuin uusia, paitsi VAG-konsernin DSG, TSI ja FSI sekä kaiken maailman automaattivaihteistot.
- Anonyymi
kytkinremppaa pukkaa
- Anonyymi
Kyllä nuo yli 200 000 km ajetut autot alkaa olla elinkaarensa loppupäässä. Ne ovat yleensä yli kymmenvuotiaita, eivätkä siitä nuorene vaikka kuinka osia vaihdat. Joku vanha taksi voi olla päälle päin uuden veroinen, koska sillä on ajettu paljon lyhyessä ajassa. Niistä pyydetään kuitenkin aika korkeita hintoja varmaan juurikin vuosimallin perusteella.
- Anonyymi
Toyotan omapoika jaksaa yrittää dissata parempia kilpailijoita ihan jokaisessa ketjussa jonka vaan keksii. Toyotahan menee paaliin keskimäärin 120tkm ajettuina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nuo yli 200 000 km ajetut autot alkaa olla elinkaarensa loppupäässä. Ne ovat yleensä yli kymmenvuotiaita, eivätkä siitä nuorene vaikka kuinka osia vaihdat. Joku vanha taksi voi olla päälle päin uuden veroinen, koska sillä on ajettu paljon lyhyessä ajassa. Niistä pyydetään kuitenkin aika korkeita hintoja varmaan juurikin vuosimallin perusteella.
Ainut poikkeus on jos se 200 tkm on ajettu yksityiskäytössä muutamassa vuodessa lähinnä maantieajoa, tuolloin auto voi olla kilometreihin nähden erittäinkin hyvässä kunnossa. Sitten taas normitahdilla 200 tkm/10v ajettu auto on usein jo sen verran kulunut että sillä 200 tkm-300 tkm välillä saa aika paljon pienempää ja vähän isompaakin kulutusosaa laittaa vaihtoon. Paitsi tietenkin ne Toyotat jotka kuulemma kestää 500 tkm pelkillä öljynvaihdoilla.
- Anonyymi
Mitä tuoreempi auto ja ajettu 200tkm kertoo siitä, että sillä ollaan ajettu enimmäkseen maanteillä ja se säästää tekniikka verrattuna jos sillä ajetaan vain lyhyttä kaupunkiajoa. Taksit on erikseen, niitä kannattaa vältellä.
En oikein ymmärrä toisten tarvetta selitellä köyhyyttään ja yrittää kääntää sitä ja toimiaan "paremmaksi" mitä se onkaan. Jokainen ostaa sellaisen minkä haluaa ja selittelyt pois. - Anonyymi
20 vuodessa ei ole mitään ruostetta, alustassa tai pelleissa, muutamalla kympillä ostettu ruosteenestoon aineita ja sumutettu joskus. Tekniikka myös kestää ja samanlainen käyttää kuin uutena.
https://www.youtube.com/embed/sfckBMg4Zqk?si=zIe0SQa38CpSBtEQ- Anonyymi
On vaan poikkeuksellisen hyvin pidetty ja huollettu, moni samanikäinen yksilö on jo paalissa.
- Anonyymi
Suomalaisethan eivät osta uusia autoja, vaan paljon ajettuja vanhoja "linttoja". Ongelmana on, että noita suomalaisten haluamia autoja ei tule markkinoille, jos niitä ei ensin kukaan osta uutena. Onneksi noista rahakkaammista maista roudataan Suomeen käytettyjä autoja niin on suomalaisillakin joku millä ajaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849