Enkeleitä ei,tonttuja kyllä

Pukinparta

Pitkään eläneenä ihmettelen kun joku kertoo enkelikokemuksistaan. Itse en ole niitä nähnyt, mutta tonttuja kyllä monesti. Niitä vilahtelee joulun alla ikkunan takana katselemassa ovatko lapset kilttinä. Ja ovathan lapset aina kilttejä, kun tietävät saavansa lahjoja.

3

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7777

Ai, olet nähnyt tonttuja? Tontut kuuluivat muinaiseen suomalaisuuteen jolloin ihmiset olivat ilman Kristuksen evankeliumin valoa. Silloin pelättiin erilaisia tonttuja jotka olivat kertomuksissa pahoja. Niitä lepytettiin jos millä konsteilla. Pelko on jokapäivänen vieras pakanuudessa. Verrattavissa nykyiseen jälkikristilliseen yhteiskuntaan, jossa moni palvoo pimeyden ruhtinasta musiikissa ja muutenkin. Tänään katsoin Prismassa istuskelevaa nuorta miestä joka räpläsi turtuneen näköisenä kännykkäänsä. Lakissa oli risti väärin päin ja muutkin merkit sormuksista paitaan oli tuota masentavaa pimeyden ihannointia. Tuli sääli häntä. On vaikeaa olla nuori jos elämä on noin pimeyden kyllästämää. Enkelit kuuluvat Luojan luomiin. Myös ne langenneet enkelit ja tuo pääjehu, jota saatananpalvojat ja pienemmät kapinoitsijat korottavat. Enkelit jotka eivät langenneet ylpeyteen ja kapinaan Luojaansa vastaan, ovat Jumalan asialla auttamassa meitä ja toteuttamassa Jumalan käskyjä. Parempi olla valoja ja totuuden puolella, päämääräkin on ihan erilainen kuin toisen puolen. Tiedän enkeleiden olevan keskuudessamme.

• Pukinparta

Meidän saunatonttumme on ainakin hyväntahtoinen. Samoin riihitonttu on hyvin lystikäs. Tapanamme on ollut aina lasten ja lastenlapsien kanssa viedä niille ruokaa, niin ne pysyvät hyvällä tuulella. Koska lahjat ovat joulun tärkein sisältö yhdessäolon ja ruokien lisäksi, lapset ymmärtävät olla erityisen siivosti joulun alla. Näin hieno perinne siirtyy sukupolvelta toiselle.

• Anonyymi

Minä olen Enkeli aina .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      123
      5600
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      72
      5232
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4315
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3680
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3328
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      2920
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2337
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2069
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      46
      1955
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1743
    Aihe