ju ju jumala ju ju ju juu

kuolemaanpäättyy

Kuinka sekainen uskoo jumalaan, eihän asuntoakaan puheilla osteta.
Pitää nähdä ja tuntea eli aistia.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskovaisilla aistimet toimivat hieman eritavalla, kun meillä normaaleilla.
      Se on joku tällainen mania tai nousuhumalan tila, joka vaikuttaa uskovaisten aivoissa.

    • Anonyymi

      Jotkut aistivat hupun takaista todellisuutta jo nykyään, huppunsa lävitsekin. Loput tulevat aistimaan silloin, kun huppu nousee silmiltä.

      • Anonyymi

        Minullakin konkretia kelpaa, aurinkomme Ra on Jumala.


    • Anonyymi

      Aurinko on hyvä jumala. Se on varmasti olemassa ja jo viisaat egyptiläiset palvoivat sitä. Uskovaisten jumala on mielikuvitusolento.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Vain seitsemän prosenttia suomalaisista uskoo, ettei mitään jumalaa, henkeä tai spirituaalista energiaa ole olemassa."

      https://www.terve.fi/artikkelit/marja-liisa-honkasalo-tata-aikaa-leimaa-henkisyyden-kaipuu

      Eli sekaisinko? Siinä tapauksessa 93% suomalaisista on sekaisin.

      Vai voisiko se olla toisin päin, eli niin että 7% on sekaisin tavalla, jota he eivät itse näe (silmilläänKÄÄN)? Tutkimuksethan osoittavat, että henkiset/uskonnolliset ihmiset voivat paremmin kuin uskontoon ja henkisyyteen nuivemmin suhtautuvat. Ovatko aistinvaraisen leikkurin markkinoijat ajaneet jotenkin suksensa ristiin todellisuuden kanssa, minkä vuoksi he kuolevatkin selvästi kanssakulkijoitaan aikaisemmin?

      • Anonyymi

        Suurin osa Suomalaisista kannattaa demareita, joten se siitä.
        Menestyneet tai muuten lammaslaumasta eroavat, tajuavat syy ja seuraus suhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa Suomalaisista kannattaa demareita, joten se siitä.
        Menestyneet tai muuten lammaslaumasta eroavat, tajuavat syy ja seuraus suhteet.

        Poliittinen mielipide muuttuu, mutta todellisuuden henkinen luonne ei. Ihmiset tietävät tämän sisimmässään, jopa ne harvat vastaanväittäjätkin, jotka vain jatkuvasti torjuvat tuon omantunnon äänen mielestään. Koska ihmisessä on syvällä sisimmässään tieto ja tuntemus siitä, että aisteilla havaitaan vain osa todellisuudesta, mikään ideologinen, aistinvarainen todellisuusleikkuri ei tule milloinkaan voittamaan taistelua ihmisen sisimmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliittinen mielipide muuttuu, mutta todellisuuden henkinen luonne ei. Ihmiset tietävät tämän sisimmässään, jopa ne harvat vastaanväittäjätkin, jotka vain jatkuvasti torjuvat tuon omantunnon äänen mielestään. Koska ihmisessä on syvällä sisimmässään tieto ja tuntemus siitä, että aisteilla havaitaan vain osa todellisuudesta, mikään ideologinen, aistinvarainen todellisuusleikkuri ei tule milloinkaan voittamaan taistelua ihmisen sisimmästä.

        Minulla on vain todellinen todellisuus päässäni.
        Henkinen ihminen saa aistipuolelta tunteita ja tulkitsee ne todellisuuteen.
        Todellisuudessa aistikas ihminen eli tunne ihminen ei ymmärrä tunteittensa lähdettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vain todellinen todellisuus päässäni.
        Henkinen ihminen saa aistipuolelta tunteita ja tulkitsee ne todellisuuteen.
        Todellisuudessa aistikas ihminen eli tunne ihminen ei ymmärrä tunteittensa lähdettä.

        Ensimmäinen lause kertoo, että todellisuudentajusi on mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen lause kertoo, että todellisuudentajusi on mennyt.

        Kerro ihmeessä piip, sillä minä olen kuollut.
        Miten tämä toinen lause, tunteellinen ihminen ei ymmärrä tunteensa lähdettä.
        Eli voimakkaan tunteen tunteva ei todellakaan ymmärrä mistä se tunne tuli.


    • Anonyymi

      Puhutko kokemuksesta. Oletko ollut kuolleena, ei pelkällä puheella mitään osteta. Ruumiita on kyllä jokainen nähnyt.

      • Anonyymi

        Oletko sinä sellainen, kun olet vai oletko imenyt itseesi ulkopuolelta vaikutteita.
        Minä olen ollut puolituntia taju pois ja itse saavuin vasta paikalle 19 vuorokauden kuluttua.
        Enkä ollut enää se mikä olin ennen, ulkoisesti kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä sellainen, kun olet vai oletko imenyt itseesi ulkopuolelta vaikutteita.
        Minä olen ollut puolituntia taju pois ja itse saavuin vasta paikalle 19 vuorokauden kuluttua.
        Enkä ollut enää se mikä olin ennen, ulkoisesti kylläkin.

        Mikä siis on se joka syntyy uudelleen. Tietoisuus on ikuinen se ei kuole koskaan eli sillä tasolla jälleensyntymää ei ole. Sinulla vain ei ollut tietoista yhteyttä olemassaoloosi noiden vuorokausien aikana ja valtakunnassa kaikki hyvin kuten aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siis on se joka syntyy uudelleen. Tietoisuus on ikuinen se ei kuole koskaan eli sillä tasolla jälleensyntymää ei ole. Sinulla vain ei ollut tietoista yhteyttä olemassaoloosi noiden vuorokausien aikana ja valtakunnassa kaikki hyvin kuten aina

        Minä en ollut tietoinen itsestäni, vaikka kuulemma vastailin kysymyksiin.
        19 vuorokauden kulutta tietoisuus palasi ja ihmettelin missä olen.
        Se heräävä ei ollut, kuin yö unien jälkeen heräävä.
        Vaan kaikki oli uutta ja outoa.

        Luin menneisyyttäni kuin kirjaa ja tajusin, etten käyttäydy samalla tavalla.
        Siitä tulee tämä "kuolema" , olen sama, mutta eri ominaisuuksilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe