Uskonnoton ei ole ateisti

Ihmisolento

Ateisti on uskonnollisten tai uskomusliikkeisiin taipuvaisten suosima haukkumanimi ihmisille, jotka ajattelevat itsenäisesti omilla aivoillaan ja antavat toistenkin olla sitä, mitä haluavat. He eivät ryhdy väittelyyn sellaisesta, jota ei ole olemassa. Se on ihmisyyden tunnus ja mittari. Miksi siis uskomuspiirien valtavat, organisoidut parjauskampanjat ja viha? Se ei ole mistään jumalista, Jeesuksista eikä niin monenkirjavista raamatuista, vaan ihmisen järkkyneestä mielestä, epäterveesti itsetunnosta ja epävarmuudesta sekä pahasta olosta.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus tuntuu että jopa uskonnoton on turha sana. Eihän meillä ole sanaa kuvaamaan ihmistä joka ei usko horoskooppeihin, joka ei usko ufomiehiin, joka ei usko saunatonttuihin. Meillä ei ole edes sanaa kuvaamaan ihmistä joka ei usko joulupukkiin. Pitäisi vain sanoa en usko jumalaan/jumaliin. En ole varma onko tässä yksikkö vai monikko parempi jos selvyyden vuoksi haluaisi käyttää vain toista.

• Ihmisen uskonnollinen vakaumus on merkitykseltään suuri asia, joten on hyvin perusteltua käyttää sanaa "uskonnoton" sellaisesta, joka ei kannata mitään uskontoa eikä ole edes uskonnollinen (niin kuin minä esimerkiksi).

Uskonnoton ihminen voi olla ateisti (niin kuin minä), deisti tai johonkin korkeampaan voimaan uskova, mutta vankien ilmoituksessa (USA) se tarkoittaa aina ateistia, joka ei kuitenkaan tahdo leimautua ateistiksi, koska...

• G4G kirjoitti:

Ihmisen uskonnollinen vakaumus on merkitykseltään suuri asia, joten on hyvin perusteltua käyttää sanaa "uskonnoton" sellaisesta, joka ei kannata mitään uskontoa eikä ole edes uskonnollinen (niin kuin minä esimerkiksi).

Uskonnoton ihminen voi olla ateisti (niin kuin minä), deisti tai johonkin korkeampaan voimaan uskova, mutta vankien ilmoituksessa (USA) se tarkoittaa aina ateistia, joka ei kuitenkaan tahdo leimautua ateistiksi, koska...

Suomessa on myöskin merkitykseltään helvetin suuri asia onko sotilasarvoltaan miinanraivaaja vaiko luutnantti. Missään muualla maailmassa sillä ei ole merkitystä. Voihan täällä sanoa että maanpuolustus on Suomessa lähes sama kuin uskonto!

Sä et ole ateisti kuin vain omastasi mielestä.

• Ihmisolento

Olet oikeassa. Uskonnoissahan on kyse uskomuksista ja väitteistä,jotka eivät ole tosia. Uskomuksellisuuteen liitetään myös yliluonnolliset eli paranormaalit ilmiöt. Uskonnoton ihminen sanoutuu irti kaikesta tuosta ja hänen ajattelunsa, joka ohjaa hänen tekemisiään, perustuu terveeseen järkeen ja tieteelliseen maailmankuvaan. Hän on henkisesti terve ja vapaa, jos hänen vain annetaan sitä olla.

• Uskonnoton ihminen ei ole turvassa mielenterveyden ongelmilta ja suoranaiselta mielisairaudelta. On merkittävä seikka, että väitit sellaista täysin totuuden vastaisella tavalla. Kysy vaikka keneltä tahansa psykiatrilta, psykologilta, mielisairaanhoitajalta tai hoitotiimin jäseneltä, niin saat tietää totuuden. Minä tunnen henkilökohtaisesti monia uskonnottomia psyykesairaita potilaita.

• G4G kirjoitti:

Uskonnoton ihminen ei ole turvassa mielenterveyden ongelmilta ja suoranaiselta mielisairaudelta. On merkittävä seikka, että väitit sellaista täysin totuuden vastaisella tavalla. Kysy vaikka keneltä tahansa psykiatrilta, psykologilta, mielisairaanhoitajalta tai hoitotiimin jäseneltä, niin saat tietää totuuden. Minä tunnen henkilökohtaisesti monia uskonnottomia psyykesairaita potilaita.

Sanoin että tuo panetteleva ja uskonnollisia ihmisiä halveksiva väitteesi on merkittävä, koska se kertoo paljon sinusta itsestäsi. Elät jonkinlaisessa ylivertaisuuden harhassa suhteessa verrokkipotilaisiin (uskovaiset), koska olet itse uskonnoton. Sinulla on myös vääristinyt käsityt todellisuudesta, koska luulet vain uskonnollisten ihmisten kärsivän mielenterveyden ongelmista. Nykyiset tilastot osoittavat, että psyykeongelmat ovat lisääntyneet nimenomaan uskonnottomien ja ateistien nuorten keskuudessa muuta väestöä enemmän, joten olet täysin hakoteillä luuloinesi.

Otapa yhteyttä oman terveyskeskuksesi lääkäriin ja pyydä häntä varaamaan sinulle aika psykiatrilta. Me hoidamme sinut kuntoon ja jos emme onnistu siinä, niin tungemme sinut täyteen lääkkeitä, jotta et olisi häiriöksi tai vahingoksi muille ihmisille. Tämä on psykiatrisessa hoidossa tiimin motto... ;)

• G4C

parantaa
        kun otan kakan käteeni ja heilutan omaa kakkaani - silmien alla, sähisten he nousevat pystyyn

• G4C kirjoitti:

parantaa
        kun otan kakan käteeni ja heilutan omaa kakkaani - silmien alla, sähisten he nousevat pystyyn

voi vittu että sinä olet sairas... hakeudu hoitoon, ellet jo ole hoidossa...

• Ihmisolento

Ei kenenkään vakaumusta pidä halveksia, jos se on vapaaehtoinen valinta eikä manipuloinnin tulos. Samoin jos se ei kohdistu vihans ja loukkauksena kanssaihmisiin. Jokainen pitäköön oman vakaumuksensa toisia vahingoittamatta.

• Ihmisolento

Sairastua voi kuka tahansa. Se ei ole tahdon asia, siksi sen ei tule olla pilkan,syyttelyn eikä diskriminoinnin aihe. Mielenterveyden ongelmien syy on ikävä kyllä monesti esimerkiksi lapsuudessa koettu henkinen väkivalta.
        Terve järki karttaa kaikenlaista luulottelua ja kuvittelua, samoin kenenkään syyllistämistä.
        Huomatkaa, hyvät ihmiset,että asioista voi myös keskustella sivistyneesti ilman, että alkaa toisia sättiä. Se oli tämän ketjun aloituksen tarkoitus.

• humanspirit

Valaistumiseen pyrkivä ihminen kaihtaa syyttelemistä, vihaa, loukkauksia, draamaa ja kaaosta. Tämä on yksi spirituaalisuuden ominaisuus.

Ollaan riippumattomia uskonnollisuudesta, lakihenkisyydestä ja myös ateismista.
      Tiede sen sijaan kulkee aina mukana mielenkiintoisena inspiraation lähteenä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      28
      8195
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7331
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3630
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      67
      3430
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      604
      3114
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      77
      2918
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2618
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2504
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1983
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1534
    Aihe