kävelevä biokomposti

popsitaanpois

ei porukat, jääkö teiltä paljon ruokaa hukkaa. Minulta ei jää, ja osittain huolehdin naapurinkin hävikkiruuasta syömällä sen. Naapuri tietää, että minä ja koirani emme ole kovin nuukia tuoreuden tai laadun suhteen, joten mulle päätyy naapurin ostosvirheet, kuten liian mausteiset valmisruuat ja palvelutiskin houkutukset, joita muori ostaa, kun tuoksu houkuttaa, mutta kotona sitten ei koko annos maistu, eikä hän toisenä päivänä enää sitä syö. Viikon vanhaksi mennyt perunasalaati ja lenkkimakkara tai vuoden pakasteessa istuneet kalapuikot, kuivahtaneet leivät ja itäneet perunat. monta ateriaa olen kyläreissulta kotiin kantanut. Kuka muu tekee samoin

4

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä enemmän syön niin sitä enemmän minusta paskaa tulee.

• Meillä yritetään ostaa ja laittaa ruokaa vain se joka syödään ja isompi määrä jos tarkoitus on pakastaa osa.

Se pieni määrä jossa esim. päiväys tulee vastaan ja näen että ei tule syödyksi, sen hoitaa koira. Mutta jos meillä on joku nipo niin se on koira. Kyllä sille makkarat ja lihat kelpaa, leivänkin se syö kun on päällä rasvaa ja jotain muuta.

em. syystä täytyy vain yrittää tehdä määrät sopiviksi että eivät pääse vanhenemaan. Itse ole kyllä syönyt esim. eineksiä ja jogurtteja pari päivää viimeisen myyntipäivän jälkeen, mutta ne ovat olleet kaiken aikaa kylmässä ja viime kädessä sen haistaa heti jos makkara tai kinkku on pilalla. Itselläni on tapa aina ensin haistaa melkein kaikki mitä suuhuni laitan. En tiedä mistä tapa on tullut mutta mieheni mukaan tässä asiassa olemme koirani kanssa kuin kaksi marjaa. Koirakin aina ensin haistaa ennen kuin syö.

• Aaasiakas

Kyllä minä olen syönyt paljon vanhempiakin makkaroita, eineksiä, juustoja, lihaa. Ei ne muutamassa päivässä pilaannu, ei edes viikossa. Hyvin olen hengissä selvinnyt jo 65 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

• Aaasiakas kirjoitti:

Kyllä minä olen syönyt paljon vanhempiakin makkaroita, eineksiä, juustoja, lihaa. Ei ne muutamassa päivässä pilaannu, ei edes viikossa. Hyvin olen hengissä selvinnyt jo 65 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

No tuon saman vuosimäärän olen itsekin tässä elämässä sinnitellyt. Varmaan ovatkin parinkin ylimenopäivän jälkeenkin ok, mutta kun ostaa vähemmän niin ei paljon enempää jää kuin ehkä se pari päivää. Kaupastahan ei sitten enää noin vanhoja tuotteita voi ostaa taikka edes ilmaiseksi saada, koska he eivät toimia niin.

Kun olen lukenut lehdistä miten paljon ruokaa laitetaan roskiin, niin se oli hirmuinen määrä. Voi olla perheitä joilta se koira joka edes hävittäisi edes osan , puuttuu ja muutenkin ostetaan yli äyräiden ja varsinkin jos se että mitä se maksaa ei ole mikään juttu.
        Minulle kyllä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1248
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      883
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      809
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      664
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      584
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      308
      578
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      530
    Aihe