kävelevä biokomposti

popsitaanpois

ei porukat, jääkö teiltä paljon ruokaa hukkaa. Minulta ei jää, ja osittain huolehdin naapurinkin hävikkiruuasta syömällä sen. Naapuri tietää, että minä ja koirani emme ole kovin nuukia tuoreuden tai laadun suhteen, joten mulle päätyy naapurin ostosvirheet, kuten liian mausteiset valmisruuat ja palvelutiskin houkutukset, joita muori ostaa, kun tuoksu houkuttaa, mutta kotona sitten ei koko annos maistu, eikä hän toisenä päivänä enää sitä syö. Viikon vanhaksi mennyt perunasalaati ja lenkkimakkara tai vuoden pakasteessa istuneet kalapuikot, kuivahtaneet leivät ja itäneet perunat. monta ateriaa olen kyläreissulta kotiin kantanut. Kuka muu tekee samoin

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä enemmän syön niin sitä enemmän minusta paskaa tulee.

• Meillä yritetään ostaa ja laittaa ruokaa vain se joka syödään ja isompi määrä jos tarkoitus on pakastaa osa.

Se pieni määrä jossa esim. päiväys tulee vastaan ja näen että ei tule syödyksi, sen hoitaa koira. Mutta jos meillä on joku nipo niin se on koira. Kyllä sille makkarat ja lihat kelpaa, leivänkin se syö kun on päällä rasvaa ja jotain muuta.

em. syystä täytyy vain yrittää tehdä määrät sopiviksi että eivät pääse vanhenemaan. Itse ole kyllä syönyt esim. eineksiä ja jogurtteja pari päivää viimeisen myyntipäivän jälkeen, mutta ne ovat olleet kaiken aikaa kylmässä ja viime kädessä sen haistaa heti jos makkara tai kinkku on pilalla. Itselläni on tapa aina ensin haistaa melkein kaikki mitä suuhuni laitan. En tiedä mistä tapa on tullut mutta mieheni mukaan tässä asiassa olemme koirani kanssa kuin kaksi marjaa. Koirakin aina ensin haistaa ennen kuin syö.

• Aaasiakas

Kyllä minä olen syönyt paljon vanhempiakin makkaroita, eineksiä, juustoja, lihaa. Ei ne muutamassa päivässä pilaannu, ei edes viikossa. Hyvin olen hengissä selvinnyt jo 65 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

• Aaasiakas kirjoitti:

Kyllä minä olen syönyt paljon vanhempiakin makkaroita, eineksiä, juustoja, lihaa. Ei ne muutamassa päivässä pilaannu, ei edes viikossa. Hyvin olen hengissä selvinnyt jo 65 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

No tuon saman vuosimäärän olen itsekin tässä elämässä sinnitellyt. Varmaan ovatkin parinkin ylimenopäivän jälkeenkin ok, mutta kun ostaa vähemmän niin ei paljon enempää jää kuin ehkä se pari päivää. Kaupastahan ei sitten enää noin vanhoja tuotteita voi ostaa taikka edes ilmaiseksi saada, koska he eivät toimia niin.

Kun olen lukenut lehdistä miten paljon ruokaa laitetaan roskiin, niin se oli hirmuinen määrä. Voi olla perheitä joilta se koira joka edes hävittäisi edes osan , puuttuu ja muutenkin ostetaan yli äyräiden ja varsinkin jos se että mitä se maksaa ei ole mikään juttu.
        Minulle kyllä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4587
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      80
      3703
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      130
      3081
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2605
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2524
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2121
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2047
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      225
      1810
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1697
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1649
    Aihe