Ihminen vai eläin?

ihim

Voiko ihminen olla eläin? Jos ihmiset olisivat eläimiä niin silloin ihmisiä ei olisi. Olisi vain kasveja ja eläimiä ja bakteereita ja mineraaleja ym. Ihminen puuttuisi kokonaan.

Näin uskoo jo suuri osa ihmisistä että ihmistä ei ole ja sitä valheoppia opetetaan yliopistoissa.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihim

      Vain muutama minuutti ja on jo itse vastaamassa. Nyt sekin viesti on hoidettu.

    • AteistiVaan

      Ottamatta kantaa eläimen ja ihmisen määritelmään huomauttaisin, että koko aloitus on argumentaatio virhe. Vertaa:
      Voiko koira olla eläin? Jos koirat olisivat eläimiä niin silloin koiria ei olisi. Olisi vain kasveja ja eläimiä ja bakteereita ja mineraaleja ym. koira puuttuisi kokonaan.

      • öh-höm

        Sinulle tuli argumentaatiovirhe.

        Koirat ovat eläimiä, ihmiset eivät ole eläimiä eivätkä ole edes mitään sukua eläimille.


      • evoteiosaaajatella
        öh-höm kirjoitti:

        Sinulle tuli argumentaatiovirhe.

        Koirat ovat eläimiä, ihmiset eivät ole eläimiä eivätkä ole edes mitään sukua eläimille.

        Evouskovalle lemmikkikoira on hän, eikä se.

        Evouskovat eivät osaa tehdä ereoa eläimen ja ihmisen välillä johtuen siitä että evot ovat mieltäneet itsensä apinoiksi vaikka kaikki tietokirjat ovat eri mieltä.


      • AteistiVaan
        öh-höm kirjoitti:

        Sinulle tuli argumentaatiovirhe.

        Koirat ovat eläimiä, ihmiset eivät ole eläimiä eivätkä ole edes mitään sukua eläimille.

        ”Sinulle tuli argumentaatiovirhe. ”

        Niin tuli, koska seurasin sinun logiikkaasi. Argumenttivirhe oli muotoa:

        Kuuluuko A joukkoon B? Jos A kuuluisi joukkoon B, niin silloin A:ta ei olisi olemassa. Olisi olemassa vain B. Täten A ei voi olla ryhmän B osajoukko,

        ”Koirat ovat eläimiä, ihmiset eivät ole eläimiä eivätkä ole edes mitään sukua eläimille.”

        Se, luokitellaanko ihminen eläimiin, on määritelmäkysymys. Yleisessä kielenkäytössä ihmistä ei katsota eläimeksi, mutta tokihan eliöiden taksanomisessa jaottelussa ihminen kuuluu eläinkuntaan ihan samoin kuin muutkin nisäkkäät.


    • jhkjhkjhkjkjh

      Suomalainen vai tamperelainen? Jos maassamme asuvat ihmiset olisivat suomalaisia, niin silloin tamperelaisia ei olisi.

      Kuulostaako tämä järkevältä. Loogisesti väite on täysin sama kuin sinun esittääsi.

      • sdfsdfsd

        Olipa järjetön veto ateistilta. Ei erota tamperelaista ihmistä eläimestä.


      • ryynimakkara
        sdfsdfsd kirjoitti:

        Olipa järjetön veto ateistilta. Ei erota tamperelaista ihmistä eläimestä.

        Mutta kato mustamakkara on mustamakkara.


      • fghfgfgh
        ryynimakkara kirjoitti:

        Mutta kato mustamakkara on mustamakkara.

        Eli ei makkaraevoluutiota.


      • KazuKa
        sdfsdfsd kirjoitti:

        Olipa järjetön veto ateistilta. Ei erota tamperelaista ihmistä eläimestä.

        Osaatko sinä?

        Kerro ihmeessä, koska kukaan ei tiedä miten ihminen eroaa eläimistä.


    • öriseväapina

      Puhealue aivoista pois ja saarelle asumaan, niin kyllä siellä muutaman sukupolven päästä
      apina asuu.

      • sdfssdf

        Kuka sinne saarelle niitä apinoita vie vai oliko siellä apinoita jo ennestään?


      • jumalanpaskahuusi
        sdfssdf kirjoitti:

        Kuka sinne saarelle niitä apinoita vie vai oliko siellä apinoita jo ennestään?

        Etkö sinä saatanan debiili tajua, että ilman puhetta et mitään siirrä seuraaville
        sukupolville. Öriset ja huidot käsilläsi.


      • sdfssdf

        Sinä HOMO paskanapa LUTERILAINEN IMBE-
        SILLI AHAHAHAH AHAH HHA AHAHAHAH HAHAHA


      • dfgdfg
        sdfssdf kirjoitti:

        Sinä HOMO paskanapa LUTERILAINEN IMBE-
        SILLI AHAHAHAH AHAH HHA AHAHAHAH HAHAHA

        Siinä ateistievokki pimahti.


    • nykyisten uutisten ja tapahtumien johdosta kyllä vaikuttaa siltä, että ihminen on enemmän elukka kuin ihminen, toiselle ihmiselle ainakin. Aivan käsittämätöntä julmuutta =( =(


      Vaikka, sitähän ihminen on ollut aina, julmuri.

      • ghjgjgj

        Ei ihminen aina ole ollut julmuri vaan vasta syntiinlankeemuksen jälkeen. Ja julmuuteen johti Jumalan kieltäminen.


      • Knark5
        ghjgjgj kirjoitti:

        Ei ihminen aina ole ollut julmuri vaan vasta syntiinlankeemuksen jälkeen. Ja julmuuteen johti Jumalan kieltäminen.

        Minkähän takia hyvä ja rakastava ja kaikkitietävä Jumala päätti tehd ihmisestä julmurin?


      • sdfssdfs
        Knark5 kirjoitti:

        Minkähän takia hyvä ja rakastava ja kaikkitietävä Jumala päätti tehd ihmisestä julmurin?

        Minkähän takia ihmiset itse päättävät olla julmureita ja syyttää siitä sitten muita?


      • Agabe
        Knark5 kirjoitti:

        Minkähän takia hyvä ja rakastava ja kaikkitietävä Jumala päätti tehd ihmisestä julmurin?

        Ihmisellä on vapaa tahto..valita hyvä tai paha. Jumala ei ikinä vahingoita ihmistä. Eikä ikinä tuomitse ketään.. valinta on taas sinun. Sinä päätät..sinun valintasi. Syöt makeisia..ostit kilon pussin...menit nukkumaan etkä harjannut hampaita. Menit hammaslääkäriin koska hampaitasi vihkoon. Menetkö nyt ja vaiitat tästä hammaslääkärille!?


      • Agabe kirjoitti:

        Ihmisellä on vapaa tahto..valita hyvä tai paha. Jumala ei ikinä vahingoita ihmistä. Eikä ikinä tuomitse ketään.. valinta on taas sinun. Sinä päätät..sinun valintasi. Syöt makeisia..ostit kilon pussin...menit nukkumaan etkä harjannut hampaita. Menit hammaslääkäriin koska hampaitasi vihkoon. Menetkö nyt ja vaiitat tästä hammaslääkärille!?

        Eikö tuomitse?

        Matt 25 "...Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne... Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Jumala oli kaikkitietävänä luonut ikuisen tulen Saatanaa varten ja heittää sinne myös kaikkina aikoina eläneistä ihmisistä ne, jotka eivät ole uskoneet häneen oikealla tavalla. Eikö se ole tuomitsemista? Saahan siitä synergiaetua, kun ei tarvitse vääräuskoisille rakentaa helvettiä erikseen.

        Raamatun mukaan Jumala tuomitsee . Tuon kohdan mukaan hän tulee tuomitsemaan myös "rajat kiinni" kristityt, joita suureksi yllätyksekseni näyttäisi uskovissa olevan paljon.


      • Agabe kirjoitti:

        Ihmisellä on vapaa tahto..valita hyvä tai paha. Jumala ei ikinä vahingoita ihmistä. Eikä ikinä tuomitse ketään.. valinta on taas sinun. Sinä päätät..sinun valintasi. Syöt makeisia..ostit kilon pussin...menit nukkumaan etkä harjannut hampaita. Menit hammaslääkäriin koska hampaitasi vihkoon. Menetkö nyt ja vaiitat tästä hammaslääkärille!?

        "Ihmisellä on vapaa tahto..valita hyvä tai paha. "

        Raamatun mukaan Eevalla ja Aatamilla oli kyllä vapaa tahto, mutta koska heillä ei ollut käsitystä hyvästä ja pahasta, he olivat syyntakeettomia. He eivät voineet ymmärtää tekevänsä väärin syödessään hedelmän.

        "Syöt makeisia..ostit kilon pussin...menit nukkumaan etkä harjannut hampaita. Menit hammaslääkäriin koska hampaitasi vihkoon. Menetkö nyt ja vaiitat tästä hammaslääkärille!?"

        Joo, mutta eikö tässä ole puhe Raamatun syntiinlankeemus-myytistä? Siihenhän tuo vertauksesi ei kelpaa. Sen kohdalla vertaus menisi jotenkin näin:
        Huoltaja jättää ymmärtämättömän pikkulapsen, joka ei vielä tajua kieltoja eikä ymmärrä karkinsyönnin ja hampaiden pesemättäjättämisen seurauksia, ulottuville karkkipussin ja kieltää syömästä. Koska lapsi on liian nuori ymmärtämään kieltoja, hän syö karkit. Huoltaja ei huolehdi siitä, että lapsi pesee hampaansa. Onko hampaiden rekiintyminen lapsen syy, vai sen syy, joka jätti tämän ulottuville karkkipussin eikä huolehtinut hampaiden pesusta?


    • Agabe

      Kysyt "voiko ihminen olla eläin?". Toki ...ja onkin.. 85 % maapallon väestöstä on apinalle (veriryhmä) sukua. 🙈🙉. Rheesus tekijä kertoo kuulutko valtaväestöön vai 15% ihmisiä joiden alkuperää ei tiedetä. Olen rh-negatiivinen toisin sanoen...en ole syntynyt täällä..maapallolla. Suomessa meitä on ..noin 2,5 prosenttia ...kuitenkin..sinä päätät, oletko oletko eläin vai ihminen.

      • "Olen rh-negatiivinen toisin sanoen...en ole syntynyt täällä..maapallolla. "

        Sinulla on perin kummallinen käsitys veriryhmistä.
        Minä en päätä taksonomiasta, etkä päätä sinäkään. Ihminen kuuluu eläinkuntaan. Ei sitä tosiasiaa mielipiteet muuta.


      • sdfsdfffs
        agnoskepo kirjoitti:

        "Olen rh-negatiivinen toisin sanoen...en ole syntynyt täällä..maapallolla. "

        Sinulla on perin kummallinen käsitys veriryhmistä.
        Minä en päätä taksonomiasta, etkä päätä sinäkään. Ihminen kuuluu eläinkuntaan. Ei sitä tosiasiaa mielipiteet muuta.

        Ihminen ei kuulu eläinkuntaan vaan ihmiskuntaan. Se on todistettu.

        Sattuuko totuus?


      • fghfhhf

        Kukaan ihminen ei ole apinoille sukua vaikka kuinka uskoisi siihen myyttiin.


    • cvcvbcvb

      Evoluutiohihhuleiden mukaan ihmiset ovat apinoita joten he uskovat että ihmistä ei ole.

      • REREERTER

        Samalla logiikalla:
        Väestökirjanpidon mukaan tamperelaiset ovat suomalaisia, joten tamperelaisia ei ole.

        Näetkö itse kuinka pöljä väitteesi on, vai tarvitaanki lisää rautalankaa?


      • REREERTER kirjoitti:

        Samalla logiikalla:
        Väestökirjanpidon mukaan tamperelaiset ovat suomalaisia, joten tamperelaisia ei ole.

        Näetkö itse kuinka pöljä väitteesi on, vai tarvitaanki lisää rautalankaa?

        Kyllä Pisa-tutkijat itkisivät, kun näkisivät suomalaisten heikkolahjaisimman osan taidot loogisessa päättelyssä.


      • fdfgdfdfg
        REREERTER kirjoitti:

        Samalla logiikalla:
        Väestökirjanpidon mukaan tamperelaiset ovat suomalaisia, joten tamperelaisia ei ole.

        Näetkö itse kuinka pöljä väitteesi on, vai tarvitaanki lisää rautalankaa?

        Väestökirjanpito ei ole ihminen vaikka olisi kuinka Tampereella tai Turussa.


    • Jostain syystä kreationisteja ei kiinnosta "luomakunta" ja siksi heillä ei tyypillisesti ole aavistustakaan eläinkunnan monimuotoisuudesta.

      Eläimet ovat monimuotoinen joukko eikä ole mitään perustetta väittää, että vaikkapa lakkimakaki kuuluu selvästi eri ryhmään kuin ihminen, mutta yhtä selvästi se kuuluisi samaan ryhmään kuin korvameduusa, karhukainen, tai korallieläin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe