hyvä pössis

Tesla3

Joku kaha väitti täällä ettei sähköautoja ja varsinkaan Teslaa myydä..
Suomen Tesla hätää kärsimässä toimituksien kanssa. Malttamattomana allekirjoittanutkin odottaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suoraan-karkeen-euroopan-suosituin-sahkoauto-on-tesla-model-3-paihitti-myos-saksalaiset-polttikset/7340604

https://www.talouselama.fi/uutiset/aika-mieleton-sahkoautokuume-norjassa-teslan-model-3a-myyty-pelkastaan-maaliskuussa-yli-3-500-autoa/2df85a85-5897-34cf-abde-1163dca60236

https://tekniikanmaailma.fi/teslan-model-3-sai-rajahtavan-alun-euroopassa-nousi-heti-myydyimmaksi-sahkoautoksi/

10

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjiji

      Tesla oli USA:n myydyin auto luokassaan.
      Ja nyt Euroopan, eikä ole edes myynnissä Brexit-maassa.

      Suomessa? Menee kuukausia, ehkä jokunen vuosi, mutta tapahtuu kuitenkin. Ellei VW I.D. sotke kuvioita. Tosiasia on kuitenkin se, että Teslaa myydään , sitä toimitetaan ja I.D. on vasta märkä päiväuni. Emme tiedä I.D.stä kuin mainospuheita ja epämääräisiä videoita.

      Suomen myydyintä automallia myydään noin 5500 vuodessa. Norjassa on myyty tämän vuoden aikana n. 3600 Tesla kolmosta. Koko vuoden määrä on vielä arvoitus. Se ei ehkä ole nelinkertainen, mutta jos lukema on kolminkertainen niin määrä olisi noin 10000. Luulisi, että muutaman vuoden sisään sama saattaisi tapahtua myös Suomessa, etenkin jos 6000 euron tuki toteutuu.

      https://www.bloomberg.com/hyperdrive

      • Norjassa on rekisteröity tämän vuoden aikana jo 5.120 Model 3:a. 26.3. näitä rekisteröitiin 580 kpl. Siis yhdessä päivässä.

        Norjan ajantasaiset rekisteröintitilastot Teslan automalleista:
        https://teslastats.no/?fbclid=IwAR3B4V_-UCngdsVTRFB85CrKuFKC_OlDQzpqel1oY_VXfkdzIeF6df4DkLM

        Suomessa rekisteröityjen kolmosten määrä maaliskuussa asettunee ehkä hieman 200 auton paremmalle puolelle, Kovasti ollut toimitusvaikeuksia, ja useat tälle viikolle sovitut toimitukset siirtyneet ensi kuun puolelle, kun eivät ole mahtuneet laivaan tms.


      • Järkiperusteluita kirjoitti:

        Norjassa on rekisteröity tämän vuoden aikana jo 5.120 Model 3:a. 26.3. näitä rekisteröitiin 580 kpl. Siis yhdessä päivässä.

        Norjan ajantasaiset rekisteröintitilastot Teslan automalleista:
        https://teslastats.no/?fbclid=IwAR3B4V_-UCngdsVTRFB85CrKuFKC_OlDQzpqel1oY_VXfkdzIeF6df4DkLM

        Suomessa rekisteröityjen kolmosten määrä maaliskuussa asettunee ehkä hieman 200 auton paremmalle puolelle, Kovasti ollut toimitusvaikeuksia, ja useat tälle viikolle sovitut toimitukset siirtyneet ensi kuun puolelle, kun eivät ole mahtuneet laivaan tms.

        Korjaan: 26.3. rekisteröitiin kaikenkaikkiaan 580 Teslaa. Model 3:a 549 kpl.


      • TeslaOnKosla

        Kylläpä Koslalla menee hyvin ;)


    • Kzkdkkdkdkd

      Missä täällä?

      Sivuillaan Tesla lupaa kolmosen yleensä seuraavaksi kuukaudeksi? Eikö tämä siis toteudu?

      • dhghdbs

      • Jos tilaa nyt, ja sattuu olemaan yksilö, joka ei ole harvinainen, saattaa saada toimituksen jopa parissa viikossa (eli auto jo Euroopassa). Muuten toimitus menee kaikella todennäköisyydellä touko-kesäkuulle (autoa ei vielä valmistettu).


      • Kkddkkfdkfl
        Järkiperusteluita kirjoitti:

        Jos tilaa nyt, ja sattuu olemaan yksilö, joka ei ole harvinainen, saattaa saada toimituksen jopa parissa viikossa (eli auto jo Euroopassa). Muuten toimitus menee kaikella todennäköisyydellä touko-kesäkuulle (autoa ei vielä valmistettu).

        Voiko tuota tietää mitenkään etukäteen?


      • Kkddkkfdkfl kirjoitti:

        Voiko tuota tietää mitenkään etukäteen?

        Ainahan voi soittaa myyntiin ja kysyä, että onko joku versio, jonka saisi nopeammin eikä menisi tehdastoimitukseen... ovat siellä tosin tällä hetkellä erittäin kiireisiä. Paikan päällä käynti on toki varmempi tapa, mutta en tiedä, kuinka kaukana asut? Teslan tilaussivujen laskuri (oikea alanurkka valintasivulla) kertoo toimituksen menevän toukokuulle.


      • teslamyyteslamyyteslamyy
        Järkiperusteluita kirjoitti:

        Ainahan voi soittaa myyntiin ja kysyä, että onko joku versio, jonka saisi nopeammin eikä menisi tehdastoimitukseen... ovat siellä tosin tällä hetkellä erittäin kiireisiä. Paikan päällä käynti on toki varmempi tapa, mutta en tiedä, kuinka kaukana asut? Teslan tilaussivujen laskuri (oikea alanurkka valintasivulla) kertoo toimituksen menevän toukokuulle.

        "ovat siellä tosin tällä hetkellä erittäin kiireisiä."

        Norjan Teslassa ovat varmaan TOSI KIIREISIÄ. Toki muualla Euroopassa myös, mutta Norjassa ... HUH MITÄ MYYNTIÄ!!!! TOLKUTONTA MENOA!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      162
      1398
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      34
      663
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe