Millainen on merkityksellinen työ ja elämä?

HS: Todella moni kaipaa työhönsä enemmän merkitystä, ja siihen on yksi keskeinen syy, sanoo asiantuntija

~ https://www.hs.fi/ura/art-2000006052029.html -

...
Ilkka Luoma 29.3.2019 - 15:09:

Eikä vain työhön, vaan koko elämään merkitystä, arvonantoa, hyväksytyksi tulemista ja ennen kaikkea tarpeelliseksi tuntemisen iloa!

[2015] Haemme muutosta ja odotamme suunnannäyttäjää, mikä kulminoituu myös henkilönä, joka pitää sen mitä lupaa. Suurin lupaus on yhteenkuuluvuuden viesti - vaikuttavin lupaus on välittäminen ja osallistuminen, ei välttämättä katteeton palkankorotus, verojen alennus, vaan oikeudenmukaisuus jaossa, tuessa ja huomioimisessa.

Huomisen aate ei ehkä ole puoluepolitiikkaa, vaan se voi olla kansalaistoimintaa, jossa osallistumisen riemu ja yhteenkuuluvuus nostavat ihmiset vaikuteryhmiin kukin mieltymystensä mukaisesti. Yksinäisyys, osallistumattomuus ja sivuraiteelle jäänti pelottavat eniten.

Monet jäävät keräämään aatettaan, voimaansa ja uutta linjaa, jossa kansakunta kohtaisi joukkohengen, yhteenkuuluvuuden ja tarpeelliseksi tuntemisen olotilan. Oikeudenmukaisuudesta ei voi puhua liikaa, se ei koskaan täysin toteudu, sillä ihmiset ovat yksilöllisesti laumasieluja ja heillä on mielipiteensä. Vain koko kansakuntaa vahvasti uhkaava tekijä muodostaa kokonaishengen, jossa oikeudenmukaisuutta yhtenäisenä on helpompi jakaa. Yhtenäinen ja motivoitunut kansakunta kestää myös vaikeita päätöksiä.

Yksinäisyys. Tässä piilee vaara tiettyjen tahojen noususta barrikadeille. Silti me elämme osallistuvassa verkostoyhteiskunnassa, jossa jokaisesta olisi huolehdittava ja päinvastoin kunkin olla mukana vastavuoroisuudessa. Erakoituva yksinäisyys pelottaa suurinta osaa ihmisiä. Tarvitsemme hyväksyntää.

Yhteiskuntamme suuri ongelma on yksinäisyys. Tämä tarkoittaa lähinnä vanhuksia ja nuoria – iällisiä äärilaitoja; toisella elämänkokemusta ja toisella toivottavasti halua oppia elämänkokemusta. Ministeriaitioon olisi hyvä ilmestyä oikea perheministeri, joka koppaa tehtävän – ohi puoluekoneistojen – päivätyön vain ja ainoastaan perheiden hyvinvointia, yrittämistä, tulevaisuuden uskoa ja ME–henkeä vaalimaan ja raivaamaan kaikki turhat esteet pois.

3257 - 88

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EevaGe

Herättävä kirjoitus. Kuka ei innostuisi yhteisestä toiminnasta, jos kokee hyväksytyksi tulemista!

• peruskoulu.jäi.kesken

Ehheheee...on se niin hyvä. Ihan varmasti joo
        Ja kuka - taas - kehuu aloitusta nimimerkin takaa! Olisko alottaja itse?

• heikkiSalom
        peruskoulu.jäi.kesken kirjoitti:

Ehheheee...on se niin hyvä. Ihan varmasti joo
        Ja kuka - taas - kehuu aloitusta nimimerkin takaa! Olisko alottaja itse?

Jälleen täällä. Lonely rider

• psykologiAM

Normaali ihminen on ryhmähenkinen laumaeläin ja tarvitsee hyväksyntää ihmisen inhimillisenä ominaisuutena.

Täällä nimettömyyden maailmassa kommentoi paljon yksinäisiä erakoita, joilla ei ole ystäviä, hyväksyntää eikä tunnetta tarpeelliseksi tuntemisesta - siksi paljon puhuva vihakirjoittelu on yleistä! Valitettavasti ...

• Vanhaope

Vihakirjoittelu aiheutuu toisten ihmisten verovaroilla kelluvista loisista ja epäpätevien nimittämisestä valtion ja kunnan virkoihin poliittisina palkkioina!

• EevaGe

Luoma jaksaa ravistella puskia. Tässäkin mennään asiaytimiin.

• peruskoulu.jäi.kesken

Sitäkö mieltä olet omasta kirjoituksestasi?

• ilkka.limanuljaska

Aloittaja on itse viimeksi ollut pakkatöissä 90-luvulla. Eikö hän voisi mennä itse duuniin?

• suomalaisetäänestäjät

Painoarvoa on lisättävä toimissa juuri nuoriin ikähaitarissa 16-30, tuolta voi syntyä kallis pommi niin itse näille nuorille kuin muulle yhteiskunnalle. Millaista vastuuta tulevat edustajamme tulevat käyttämään asian hyväksi?

• pummit.töihin

Yhteiskunnan kustennuksella ilman verotuloja elävät ovat se pommi yhteiskunnalle.
        Aloittaja on yksi heistä

• Onnäkynnyeimuutta

Olissi jja pitäissi.

• kysyvä59

????

• PekkaPuus2

Moni nuori odottaa mitä Supercellin omistajat saavatkaan aikaiseksi ME-säätiöllään!

• TaistoKe

Tarpeelliseksi tunteminen tekemästään, siinä se työ!

• pomoetelärannasta

Kekkosen aikana työ oli valtion erityisessä suojeluksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      73
      987
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe