Jopa 5-8% rahoituskorkoja liikkeellä. Maksaako joku oikeasti sellaisen?

Varomiinarahoitusta

Monessa liikkessä auton saa 0,80-2% todellisella vuosikorolla. Joillakin liikkeillä on korko jooa 5-8% todelliselta vuosikoroltaan. Totuus on se että liike tekee bisnestä tolla tavalla mikä ei ole väärin. Mutta olettekos katsoneet montako tonnia autolle tulee lisöö hintaa maksaessasi suuren 5-8% todellisen vuosikoron tai esim kohtuullisen 2% koron vaikka toki 0-1% korkoja myös löytyy. Siinä tulee ihan järkyttävän kallis siitä 30 autostakin kun menet miinaan ja maksat kalliin rahoituksen. Kaikkihan eivät näitä selkeästi ymmärrä ollenkaan. Ja oikeasti ne autot ei siinä isokorkoisessa liikkeessä ole todellakaan tuhansia euroja halvempia kuin pienikorkoisessa liikkeessä vastaavat. Yksi ongelma on myös se että ostaessasi auton suurella korolla ei se oikeasti edes 2 vuodessa juuri lyhene kun maksat isoa korkoa kuukausierässäsi. Auton arvo tippuu varmasti nopeammin kuin mitä kerkeät lyhentää. Mikäli ostat auton isokorkoisella rahoituksella kannattaa melkeen alkaa samalla säästämään että saat auton sitten joskus vielä vaihdettua sillä kuukausierällä ruokit autoliikettä ja pankkia lähinä. Osta siis auto niin että et maksa kuin 0-2% korkoa se on vielä ihan fiksua. Ja puhun nyt autoista eli 20-100 tonnia ne yleensä maksaa. Vanhat paaliromut on erikseen niistä käteisellä ostettavista muutaman tonnin romuista ei varmaan kukaan rahotuksia kummemmin kattele.

18

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • III-olut

      Kallistahan se on rahoituksella ostaa. Nostaa auton hintaa niin paljon.

      Uuta autoa vielä vähemmän arvo tippuu mutta laskujen koko ei.

      Keskimääräinen auton hinta 3600eur suomessa mitä ostetaan ja liikenteessä. Järkevää rahankäyttöä ja jää rahaa auton käyttöön muuhun elämiseen aika paljon enemmän.

      • Työntekijävainnn

        Totta tuokin. Mulla on se tilanne että laskutan kilsat ja päivärahat yritykseltä ja sillä summalla ostaa bensat ja maksaa isoa lyhennystä ja kattaa kivasti auton kulut. Empä muuten ajaisi kalliimmanpuoleisella uudella autolla. Työnkuva nyt on vaan hyvin liikkuva ja toimiva auto on pakollinen.


    • Menetteansaan

      Halvan koron metsästäjät eivät tajua, että he vaikka saisivat autonsa ilman korkoa, niin kyseisissä paikoissa he maksavat käytetyistä autoista useimmiten tuhansia euroja ylihintaa.

      • Varoisoakorkoa

        Ei muuten pidä paikkaansa. Päinvastoin juuri isolla korolla maksat autosta niin paljon enempi ettei mitään järkeä. Eikä autoja voida hinnoitella tuhansia euroja pieleen markkinoihin nähden sillä silloin ei kauppa käy. Kyllä autot hinnoitellaan aikalailla samalle tasolle käytettynä. Olen seurannut näitä vuosia ja usein myös se liike jossa auto on vähän kalliimpi hyvittävät myös paremmin sinun vaihtaristasi. Ja saat vielä sen pienen koron. Suurkorkoliikkeen tulisi sitten hyvittää autosta myös paremmin kuin pienkorkoliikkeen jotta se ero tasottuisi. Usein joppariliikkeillä autot on myös tuotu jostain eli ”tuontiauto” status ja epäselvä historia tulee vielä suuren koron ja huonon hyvityshinnan lisäksi kaupanpäälle. Aivan naurettavaa. Itse olen hankkinut autoja esim seuraavista: autosalpa, levoranta, länsiauto. Sieltä saa auton hyvään hintaan ja korko on pieni.


      • FAKTAtiedoksi
        Varoisoakorkoa kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa. Päinvastoin juuri isolla korolla maksat autosta niin paljon enempi ettei mitään järkeä. Eikä autoja voida hinnoitella tuhansia euroja pieleen markkinoihin nähden sillä silloin ei kauppa käy. Kyllä autot hinnoitellaan aikalailla samalle tasolle käytettynä. Olen seurannut näitä vuosia ja usein myös se liike jossa auto on vähän kalliimpi hyvittävät myös paremmin sinun vaihtaristasi. Ja saat vielä sen pienen koron. Suurkorkoliikkeen tulisi sitten hyvittää autosta myös paremmin kuin pienkorkoliikkeen jotta se ero tasottuisi. Usein joppariliikkeillä autot on myös tuotu jostain eli ”tuontiauto” status ja epäselvä historia tulee vielä suuren koron ja huonon hyvityshinnan lisäksi kaupanpäälle. Aivan naurettavaa. Itse olen hankkinut autoja esim seuraavista: autosalpa, levoranta, länsiauto. Sieltä saa auton hyvään hintaan ja korko on pieni.

        Pitää tasan paikkaansa.

        "Halvan koron 0-2%" liikkeen käytetty auto xxxx-euroa.
        "Normaali koron 4-7%" liikkeen käytetty auto xxxx-euroa, joka voi olla 2000-3000 edullisempi, kuin "halvan koron" liikkeen vastaava.
        "Halvan koron" liikkeen toimituskulut 300-600-euroa.
        "Normaali koron" liikkeessä ei toimituskuluja ole lainkaan.

        Ei tuo nyt kovin kummoista matematiikan osaamista vaadi, että osaa laskea kumpi on oikeasti halvempi.

        "Eikä autoja voida hinnoitella tuhansia euroja pieleen markkinoihin nähden sillä silloin ei kauppa käy. Kyllä autot hinnoitellaan aikalailla samalle tasolle käytettynä. "

        Nähtävästi, todistettavasti taitaapa kuitenkin voida hinnoitella pitkinvittua, kun korkopellelle vain korko-% merkitsee.


      • Joppareidenautot

        Joppariliikkeen myyjällä meni tunteisiin kun ”taika paljastuu” kyllä ne isokorkoiset autot kannattaa jättää jopparin murheeksi.


      • Ftieto
        Joppareidenautot kirjoitti:

        Joppariliikkeen myyjällä meni tunteisiin kun ”taika paljastuu” kyllä ne isokorkoiset autot kannattaa jättää jopparin murheeksi.

        Heh... ei mennyt, eikä mene "tunteisiin".
        Ei siinä mitään taikaa ole, että ostajat on PA ja rahoituksen tarvitsee parinkin tuhannen paskatötteröön. Se korko on sivuseikka... PA on PA ja se korko voi olla vaikka 20% kun muualtakaan ei autoa saa. Piste.


    • Esimerkki1

      Kysyin hyvikseen ( rahaa on ostaa uusi käteisellä, mutta hankin aina 5000-8000eur auton ) Laakkoselta muutama kk sitten paljonkon halvin mahdollinen Golf bensa manuaalilla ja ilman mitään llisävarusteita min käsirahalla ja rahoituksella tulee auton hinnaksi. Sanoivat muistaakseni lähelle
      29 000eur, ja talvirenkaiden ja vanteiden hinta oli niin iso uuden auton mukana että ne kannattaa ostaa itse. Säästää heti 1xxx eur.

      Rahoitus nostaa useilla tuhansilla auton hintaa.

      Tuollaisesta golfista tulee niitä 400-500eur laskuja joka kuukausi aika perhanan monta kuukautta. Käykääpä katsomassa miten uusia golffeja saa vaikka 18 000eur, joka on 10 000eur vähemmän kuin tuo uusi rahoituksella ostettu halvin mahdollinen uusi.

      Minä ostan aina reilusti alle 10teur auton.

      • NäinMeilläkin

        Huonon tarjouksen ovat sinulle antaneet. Mikä lienee sitten ollut vikana.
        Omasta kokemuksesta tiedän että Laakkoselta on saanut tarjouksen Golfin farmarista talvirenkailla ( aluvanteet), Comfortline-varustetasolla ja lisävarusteena dynaaminen ledivalopaketti ja avaimeton käynnistys sekä irrotettava vetokoukku aika tasan 400e kuukausimaksulla ja tämä niin että käsirahaa ei ole lainkaan. Eli todella hyvin varusteltu auto talvirenkain kun sinä olet saanut tarjouksen perusvarusteisesta autosta ilman renkaita.
        Käsirahalla tuo kuukausimaksi olisi sitten laskenut vielä paljon.


    • ainanenitku

      Esimerkit 10 000€ auton ostosta pätkälle 0-käsirahalla, 5 vuoden maksuajalla.

      Nimelliskorko 3,9%

      Rahoitettava osuus 10150,00 €
      Kuukausierät 60 kpl
      á 194,47 €
      Luotonperustamiskulu 150,00 €
      Käsittelymaksu 8,00 € / erä
      Luottokustannukset 1668,20 €
      KSL:n mukainen luottohinta 11668,20 €
      Todellinen vuosikorko 6,43 %

      Nimelliskorko 1,9%

      Rahoitettava osuus 10150,00 €
      Kuukausierät 60 kpl
      á 185,46 €
      Luotonperustamiskulu 150,00 €
      Käsittelymaksu 8,00 € / erä
      Luottokustannukset 1127,78 €
      KSL:n mukainen luottohinta 11127,78 €
      Todellinen vuosikorko 4,38 %

      2% korkoero, rahassa 9€/kk rahoituskauden aikana, kauheita rahamiehiä ollaan ostaessa, mutta itku tulee muutamasta eurosta kuussa, jos jättäs sen duunarin jokaperjantaisen viinapullon kerran kuussa ostamatta... vois eukkokin tykätä et hyvä idea...

      • Joosemmosta

        No mutta katsos sitten oikeita autoja eikä romuja. Vaikka 50-70 tonnin autossa? Toisessa todellinen korko 2,09% ja toisessa 7,99%? Siinä tulee tuhansia euroja eroa. 10 tonnin pommit asia erikseen.


      • Naurettaviakorkoja

        Lisäksi ensimäisen vuoden aikana se isokorkoinen auto ei juuri lyhene.


      • Silälailla

        Lisäksi siellä missä auto on halvempi saat aina myös huonomman hyvityksen omastasi ja isot korot päälle.


      • Heheeee

        Niin sinä laskit ja vertailit kahta isoa korkoa eli 4,38% ja 6,43% kunpikin kuuluu suurkorkoliikkeiden rahoitus ”tarjouksiin”


      • Ftieto
        Joosemmosta kirjoitti:

        No mutta katsos sitten oikeita autoja eikä romuja. Vaikka 50-70 tonnin autossa? Toisessa todellinen korko 2,09% ja toisessa 7,99%? Siinä tulee tuhansia euroja eroa. 10 tonnin pommit asia erikseen.

        Heh... 50-70 tonnin autoja... voivoi.
        TOTUUS on, että keskiverto auton ostajalle 10 tonnia on jo paljon rahaa, parin-kolmenkin tuhannen autoon tarvitaan rahoitus. Keskimääräinen Suomalaisen käyttäjän omistaman auton hinta kun on 3500 euron paikkeilla, ei tuollaisista 50-70 tonnin autoista kannata tällä(kään) palstalla peitsiä heilutella tai korko-% ihmetellä...

        Siihen 2-10 tonnin hintaluokan autoon rahoituksen jos onnistuu vielä saamaan, sitä ei 0-korolla saa mistään. Korko keikkuu 5-15% välillä ja on "ota tai jätä" tyyppinen, kun autolle löytyy ostaja rahoituksella tai joskus jopa ihan ostajan omilla rahoilla.
        Liikkeen myyjälle ihanvitunsama ostatko vai et, korko-% hämmästelijä tuossa auton hintaluokassa ei täyspäinen ole muutenkaan.


      • Tallaajavaan

        10 tonnilla saa bemariin vanteet ja uuden Bowers &wilkins äänentoiston. Ei autoa. Auto maksetaan vielä erikseen. Kukin tallaa tavallaan.


      • ainanenitku

        Jopas kävi paskahousuille koville, pistin tuon esimerkin vertailun vuoksi ja jo ensimmäinen kurahaara aamukrapuloissaan pätee 5-70000€autoilla, vaikka todellisuus on, että tämän palstan itkuiikoille se kymppitonnin autokin (vielä velaks..) on monelle saavuttamaton unelma.

        Ja esimerkki on juurikin todellisesta elämästä, takavuosina nimittäin myin teille kurahaaroille noita taskurahan kapuloita (pääomalle sai paremman tuoton), ja pääsääntöisesti rahoituksella, niin lähes aina tuo sama laulu, muutaman tonnin auto ja "rahamiehellä" itku rahoituksen korkoprosentista.


      • Eijoppari

        Senkin autojoppari🧐😆

        Missä joppariliikkeessä nyt touhuat ja vittuilet paraikaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe