Isoäidin lihapullamainos kuvottaa

KansaVaatiiMuutosta

Miten tuollainen mainos missä kehutaan ja muistellaan isoäidin lihapullia on edes tehty, se edustaa aikaa jolloin ympäristötietoisuudesta ymmäretty eikä ympäristöstä välitetty. Lihansyönti vaarantaa maapallon tulevaisuuden ja on epäeettistä, ne isoäidin lihapullat ovat paskaruokaa ja reseptit voisi polttaa ja unohtaa. Liha on täysin turha osa ravinnossa.

Suomessa pitäisi lainsäädäntöä muuttaa siten, että lihan tuottaminen tulisi kannattamattomaksi ja sen maahantuonti kriminalisoitaisiin. Yhä useampi sanoo lihalle EI, lihansyönti on junttimaista ja turhaa.

28

92

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieru.pyörykkä

Mummuista tehdyt lihapullat pitää kieltää.

• TerveMamu

Isoäidin ei isoäidistä, teillä mamuilla on näemmä vaikeuksia kieliopin kanssa.

• savolaisakka

Onko sitten ekologisempaa tuoda soijaa toiselta puolelta maapalloa, sitä soijarouhettahan neuvotaan työntämään lihan korvikkeeksi joka ruokaan. Kuinka paljon metsiä on tuhottu soijaviljelmien takia?

• aika.idootti.touhua

Yhtä typerää kuin tuoda soijaa syöttää se kanalle ja sitten syödä se kana.

• eisesoi
        aika.idootti.touhua kirjoitti:

Yhtä typerää kuin tuoda soijaa syöttää se kanalle ja sitten syödä se kana.

Minun mynädiilerini syöttää kanoilleen itse oman pellon käyräryynejä, Sitä en tiedä mitä kanoille tekee. Ehkä viilokkia koululaisille.

• Ffgh
        eisesoi kirjoitti:

Minun mynädiilerini syöttää kanoilleen itse oman pellon käyräryynejä, Sitä en tiedä mitä kanoille tekee. Ehkä viilokkia koululaisille.

Asuuko Mynämäellä? Mynistä ylituotantoa?

• Emmanuellille.illallinen

Macroni tykkää mummonlihasta.

• Isoäidin lihapullat haiskahtaa kyllä kannibalismilta.

• mamutKielioppiin

Millä tavalla, ei tuossa sanota mistä lihasta isoäiti ne teki, tuskin ihmisen.. naudasta ja siasta ne Suomessa yleensä tehdään.

Isoäidinlihapulla on eri asia kuin isoäidin lihapulla, opetelkaa mamut yhdyssanojen merkitys!

• äiteeee
        mamutKielioppiin kirjoitti:

Millä tavalla, ei tuossa sanota mistä lihasta isoäiti ne teki, tuskin ihmisen.. naudasta ja siasta ne Suomessa yleensä tehdään.

Isoäidinlihapulla on eri asia kuin isoäidin lihapulla, opetelkaa mamut yhdyssanojen merkitys!

Entä siskonmakkara? Ryöstetäänkö siskolta makkara, vai onko sukupuolenvaihdosjuttu?

• Lihansyöjänatseille Endlösung: Zyklon B.

• KansaVaatiiMuutosta

Onneksi on vielä tuollainen mainos missä kehutaan ja muistellaan isoäidin lihapullia. Se edustaa aikaa jolloin maalaisjärki ymmärettiin ja ympäristöstä välitettiin. Lihansyönti on paras proteiinin lähde ja on(kotimaisena) eettistä lähiruokaa. Ne isoäidin lihapullat ovat niin makunsa kuin tervellisyytensä taki oivallista arkiruokaa.

Suomessa pitäisi lainsäädäntöä muuttaa siten, että maailman ääristä kuskattava vegaani paskaruoka olisi kriminalisoitu. Yhä useampi tervejärkinen arvostaa terveellisen ja maukkaan liharuuan erittäin korkealla. Ituhippeily on junttimaista ja turhaa terveydellään leikkimistä.

• Esimerkiksi Vantaanjoki on nyt puhtaampi kuin Vantaanjoen vaikutuspiirissä olevat kaivot olivat 1960-luvulla. Samoihin aikoihin merikotka oli kuolemassa sukupuuttoon kun siihen kertyi liikaa maataloudessa käytettyä DDT:tä. Kun 1970-luvulla kuoriutui vähimmillään neljä merikotkan poikasta, vuonna 2018 niitä oli jo n. 450.

Niin hyvin ympäristöstä välitettiin isoäidin aikaan.

Sitä jaksan ihmetellä, että kun vaikkapa Kiinasta tuotu soija on epäeettistä "maailman ääristä kuskattavaa paskaruokaa", mutta kun sitä tuodaan 10-kertaa enemmän ja syötetään sialle, niin sika onkin "eettistä lähiruokaa".

• Vegevek

Niin on, ja seksuaaliset halut kasvaa. En ole koskaan maistanut isoäidin lihapullia tietääkseni.

• DiipBurble

taas yksi turha provo, jota ei tarkoitettukaan vakavasti otettavaksi........

• ruohonsyöjät

Kansa mitään muutosta vaadi, vaan idiootit päättäjät. Itse grillaan kesällä
      monta kiloa lihaa viikossa, ja niin tekevät tuhannet muutkin Suomalaiset.
      Viherpiipertäjät voivat syödä ruohoa, omilla aivoillaan ajattelevat syövät
      lihaa ja juovat olutta.

• Valkoinen_heteromies1

Juuri näin.

Minun lautaseltani ette jokaviikkoista härän sisäfilee-pihviä vie.

• Hyi.olkoon

Puistattaa ajatella, että kohta tulee kesä ja katukuvaan ilmestyy rillaamalla ja oluella itsensä turvottaneita "tosimiehiä" kireissä teepaidoissaan, jotka korostavat jokaista ihramakkaraa....yök.

No tasa-arvon nimissä sanottakoon, että on tällaisia naisiakin.

• isoisän.pullat

Kyllä se aina isoisän lihapullat voittaa.

• persusussu

Mainokset on aina kivoja ja tunteisiin vetoavia. Siskokset muistelevat ja maistelevat teeveessä äidin aikanaan tekemää vispipuuroa saa minutkin haikeaksi tai iskä ja tyttö, jotka maalailevat heppareissujen keitettyjä nakkeja, joita syötiin lossilla, on hyvin tunteisiin vetoava.

Mutta mutta. Mitä vähemmän ihmiset ostavat valmisruokia, mässyjä, tuore- ja pillimehuja jne, muovikääreissä, sitä suurempi ekoteko se on. Viidessäkymmenessä vuodessa on tultu pisteeseen, jossa raaka-aineita kuljetetaan tuottajalta tukkuihin, sieltä tehtaisiin ja tuotteet takaisin tukkuihin ja sieltä kauppoihin. Mitä järkeä tässä touhussa on? Mihin ihminen säästää aikaa niin ettei ehdi perunaansa keittämään.

Jos ihminen jaksaisi ruokansa itse tehdä, hän ei olisi niin väsynyt, koska ruoasta saisi edes jotain ravinteita. Oravanpyörä. tehdasruoassa ei ole jäljellä enää mitään muuta kuin energia lisäaineilla höystettynä.

Jos lasketaan purkillisen kaurapuuron tai jugurtin luontoa kuormittava tuho, niin se on valtava. Samaan aikaan sen ostajat jauhaa ilmastonmuutoksesta.

• OodiTyhmyydelle

Aloittajan tapaiset ihmiset eivät ole koskaan nähneet nälkää. Noin tyhmiä juttuja voi kirjoittaa vain sellainen ihminen, jonka korvantaukset eivät ole vielä kuivuneet.

• Vähälihainen

Ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon mainoksen sanoman. Olen nähnyt sen yhden kerran. Meitsi ei tee lihapullia, koska en osaa tehdä sellaisia kuin anoppi aikoinaan teki. Ne olivat mummon lihapullia, joita parempia en ole koskaan ikinä missään saanut. - Ympäristötietoisuudesta ei kannattaisi kamalasti kaakattaa niin kauan, kun ymmärtää joistain muistakin asioista edes alkeet ja alkumetrit.

• T.Eurastaja

Kanannahasta ja lisäaineista ne tehdään ja tönkkösuolataan,
      seassa voi olla siannahkaa ja läskiäkin.

• kaikkikäyttöön

Nahkat ja kärsät sekaan vaan, tulee koko ruho käytettyä.

• MoikkaIdiootti

Olet yltäkylläisen ajan kasvatti joka halveksii mm. kamaraa, mutta kautta historian ihmiset käyttivät eläimen ruhosta kaiken, jäljelle ei jäänyt kuin luut. He arvostivat sellaisia ruhonosia joita sinun kaltaiset pullamössöt halveksitte koska niistä sai energiaa enemmän kuin paistista.

• possuamahmutillekkin

Hyviä possunluhasta tehtyjä lihapullia ja perunoita maahanmuuttajillekkin näiden palvelutaloissa.

Jos ei kelpaa, niin maasta pois.

• Vauh

500 kiloinen lehmä pärjää sylillisellä heinää päivässä, niin tehokas se on. 50 kiloinen ihminen ei. Nauta pystyy muuttamaan rikkaruohotkin maidoksi ja lihaksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3209
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3077
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2942
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1657
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59