Voikohan johtua alhaisesta verenpaineesta etää palelen jatkuvasti talvella. Varsinkin kädet ja jalat ovat aina kuin jääkalikat ja kädet ihan sinertää ja ovat todella kuivat.
Kesälläkin palelen herkästi; ei tarvi kuin vähän tuulla ja minä jäädyn samantien. Yläpaineeni oli viimeksi mittauksessa 100 mutta lääkäri ei sanonut mitään kummempaa siitä kun totesin sen kulkevan suvussa. Onkohan minulla jotain verenkiertohäiriöitä..
aina palelee
7
968
Vastaukset
- butterfly
Jep..mulla on sama ongelma :/ mutta verenpaine mulla on ok..paitsi joskus yläpaine saattaa olla korkealla. Minulla on just kädet ja jalat aina niin jäässä ettei edes tunne niitä..ja muutenkin aina palelee,saa pukea sisälläkin parit villasukat,fleecen jne. Luulempa että pintaverenkierrossa on meillä jotain häiriötä.. En tiedä pitäisiköhän käydä lääkärissä kysymässä asiasta..?Alkaa pikku hiljaa kyllästyä tähän ikuiseen palelemiseen,monta vuotta jo kärsinyt tästä.. Ei minun osalta ainakaan johdu siitä että olisin alipainoinen,koska kiloja löytyy vähän ehkä liikaakin :)
- emilia
Sama vika meikäläisellä, oma verenpaineeni tosin on ihan normaali. Nytkin hytisen vaikka pöksyjen alla pitkikset ja paitojakin on pari.. :) Tämmöinen olen ollut aina, mutta sen kummemmin en ole asiaa tai syitä siihen miettinyt. Liikkuessa olo on yleensä jees, mutta heti kun istahtaa paikoilleen palelu alkaa... Ja pakkasella ei ulkona auta vaikka on paksut rukkaset kädessä, sormet yleensä niin jäässä ettei kotiovea meinaa saada auki..
- idea
Ensi syksynä kannattaa kokeilla itsensä karaisemista kylmälle. Jos kotona on patterit täysillä ja huoneen lämpötila lähellä trooppista ilmastoa, niin tottakai elimistö tottuu lämpimään ja vieroksuu kylmää. Kannattaa kokeilla viileämpää huonelämpötilaa ja totuttelua kylmään.
Toisaalta tuo ihon kuivuus voisi johtua vaikka kilpirauhasen vajaatoiminnasta, johon sinällään kuuluu myös palelu. Myös matala verenpaine voi siihen liittyä. Samoin kylmä iho.
Kannattanee mittauttaa kilpirauhasarvot terveyskeskuksessa, niin sitten ainakin mahdollinen kilpirauhasen vajaatoiminta on poissuljettu. Jos kyse on tästä niin hoito on sitten hyvin yksinkertaista, kilpirauhashormonia tablettina.
Mutta jos kilpirauhasarvoja ei ole vielä tarkistettu, niin kannattaa ne tsekata. - eli rasva%
alhaalla, kuitenkin vielä normaalilukemissa.
Tämä minut tekee vilukattikolliksi.
Pienempi paha se kuin ylipaino ja parempi
tarkenemistaso. - JaJu
Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaisi mahdolliselta. Onko muita oireita?
- ja noin miinus 1 aste
Minä tärisen kun lämpötila on lähellä nollaa, kostea ilma, yleensä lähellä merta, kuten esim Oulussa.
On kilpirauhasen vajaatoiminta, verenpainetta, jonkinsortin sydän- ja verisuonitauti, syön kolesterolilääkettä.
Näillä pakkasilla en tärise. - hyrrr
palelee vaan ja kädet ovat usein rutikuivat mutta toisaalta joudun työssäni pesemään niitä usein.
tämä palelu on jatkunut jo monta vuotta. olen normaalipainoinen. alhaisesta verenpaineesta huolimatta minua ei huimaa tai pyörrytä niinkuin näemmä monia joilla myös on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632