Turun puukotuksen lisäksi poliisi on tutkinut kolmea muuta terroriuhkaepäilyä, kertoo Yle.
Keskusrikospoliisi on tutkinut Turun puukotuksen lisäksi kolmea muuta tapausta, joissa on epäilty Suomeen kohdistuvaa terroriuhkaa, kertoo Yle.
Yksi tapauksista on Helsingin Temppeliaukion kirkkoon kohdistunut uhka. Temppeliaukion isku sai runsaasti julkisuutta juhannuksena 2017.
Ilta-Sanomat kertoi, miten Temppeliaukion kirkko eristettiin. Kadulle tuotiin betoniesteitä. Poliisi epäili terrori-iskua. Rikoksesta epäiltiin yhtä henkilöä.
Myöhemmin keskusrikospoliisi tiedotti, ettei uhka ollut todellinen.
Kahdesta muusta uhkaepäilystä ei ole ennen Ylen selvitystä kerrottu julkisuudessa.
Toisessa tapauksessa turvapaikanhakijaa epäiltiin terrori-iskun valmistelusta.
Ylen mukaan poliisi sai vuoden 2015 lopulla ilmoituksen, jonka mukaan mies kuului Isis-järjestöön. Hän aikoi tuoda maahan aseita ja räjähteitä.
Epäily osoittautui aiheettomaksi.
Toinen uhkaustapaus tuli poliisin tietoon joulukuussa 2017. Tiedon mukaan Lounais-Suomen rannikolla asuva maahanmuutajataustainen mies valmistelee terroristista rikosta, jonka kohteena on Suomi.
Poliisi lopetti tutkinnan tammikuussa 2018. Miestä ei ollut poliisin mukaan syytä epäillä rikoksesta.
Yle: Keskusrikospoliisi on tutkinut kolmea terroriuhkaa
Turvallisuus
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329