MISTÄ kaste Jeesuksen nimeen ??

Viinimalja

Haluan että minut kastetaan Jeesuksen nimeen, koska omasta mielestäni se on raamatullinen kaste,


Tietääkö kukaan, MISSÄ/missä esim seurakunnassa näin kastetaan tai ketään henkilöä, joka kastaa/ voisi minut kastaa Jeesuksen nimeen?

45

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusiviini

      Katso netsistä: Jeesus-on-Herra.com

      • Tämäkin aloitus on kertomus siitä kuinka harhaopettajat vetävät puoleensa, mutta siitäkin Raamattu kertoo näistä weijolaisista ja mistä kumpuaa heidän kannatuksensa.

        2.Timoteuksen kirje:
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia


    • Värääräärää

      Helluntailaisuudessa kastetaan, ei minne hyvänsä, vaan heidän poppoonsa jäseneksi. Siinä mielessä huono vaihtoehto, varsinkin jos pitää heidän oppiansa
      - harhaoppina
      - judaisimina
      - ulkokultaisena
      - eksytyksenä, tai
      - muuten vääränä.

    • Kauanuskossa

      Jos sinut on kastettu uskoontulon jälkeen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Katso Mstt. 28,20 Menkää siis ja tehkää kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Mitä Jumalan sanaan on enää mitään lisäämistä.

    • Laitoin.linkin.4.4.2019
    • Yksi.usko.yksi.kaste

      Uudellenkastaminen on syntiä. Yksi kaste. Muistan Netmissiossa tyypin n. 10 vuotta sitten joka oli siihen mennessä kastettu seitsemän kertaa. Aina ryyppyreissun jälkeen uusi kaste. Liekö jo saanut 20 kastetta?

      Voisi sanoa, että raamatullisesti häntä ei ole kastettu kertaakaan, eikä enää voi kastaa. Sillä uusi kaste kieltää edellisen.

      Myös vauvana saatu kaste on pätevä. Vauvan uskolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kastettu voi aina myöhemminkin vahvistaa oman kasteensa, uskon kautta siihen.

      Tämä on kasteen armoliitto. Olemme Kristukseen kastettuja, vailla mitään ansioita, emme omaan uskoomme, kuten helluntailaisittain kastetut.

      Kristillinen kaste on pätevä kun se on suoritettu puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.

      Jos aloittaja uudelleen kastaa itsensä, kieltäen Isän ja Pyhän Hengen, hän ei ole kristitty ja jos hän kuuluu kristilliseen kirkkoon, hänen tulisi vähintäänkin erota siitä ja pysytellä "kasteensa" takana myös Isän tuomioistuimen edessä, Isän, jonka hän kasteessaan kielsi.

      Sillä tehtyä ei saa koskaan tekemättömäksi.
      *

      • jumala-kanssamme

        Kaste on Raamatun ilmoituksessa hautaustoimitus.
        Ymmärrämme, että hautausta edeltää aina kuolema.
        Jonkun täytyy olla kuollut kun hautausta aletaan
        valmistamaan.

        Room 6:3-5 "Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki, jotka on kastettu
        Kristukseen Jeesukseen, on kastettu hänen kuolemaansa?
        Meidät on siis yhdessä hänen kanssaan haudattu kasteen kautta
        kuolemaan, että niin kuin Kristus erätettiin kuolleista Isän
        kirkkauden kautta, samoin mekin vaeltaisimme uudessa elämässä.
        Jos kerran meidät näin on yhdistetty hänen kanssaan yhtäläisessä
        kuolemassa, me olemme yhtä hänen kanssaan myös ylösnousemuksessa. "

        Kol 2: 12 "Teidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa, ja siinä
        teidät on myös herätetty hänen kanssaan uskn kautta."

        Ensimmäisen aatamin/eevan syntinen jälkeläinen kuoli syntisen
        tullessa uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen.
        Kun Jeesus Kristus kuoli ristillä, hänessä jokainen ensimmäisen
        Aadamin jälkeläinen kuoli. Uskoon tulossa ihminen samaistuu
        Kristuksen kuolemaan, ja huom. myös YLÖSNOUSEMUKSEEN,
        ja hän kuolee Jeesuksen kanssa Jeesuksessa Kristuksessa.

        Samassa sekunnissa Jumala luo uuden ihmisen. Tämä uusi ihminen
        on Jumalasta: Sanasta ja Hengestä, syntynyt Jumalan lapsi.

        Nyt kun uusi ihminen, Jumalan lapsi, löytää Raamatusta
        tämän totuuden, että hänen entinen syntinen aatunsa/
        eevansa ON KUOLLUT, hän alkaa järjestämään hautajaisia sille
        vainajalleen. Vainajasta on hyvä päästä eroon ettei se ala haista.
        Siksi hän pyytää seurakunnan työntekijältä apua hautajaisten
        järjestämisessä, ja hautajaiset järjestetään ja vainaja haudataan
        kasteen hautaan.

        Kasteessa uusi luomus, Jumalan lapsi, nousee uuteen elämään
        Jeesuksen kanssa Jeesuksen ylösnousemusvoimassa.
        Uusi luomus, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi, on päässyt
        eroon syntisen vainajasta ja sen kuolleista teoista. Hän elää uutena
        uutta elämää Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa Hänen yhteydessään.

        Yksi on kuollut kaikkien edustajana, SIIS KAIKKI OVAT KUOLLEET.
        Ja Hän on kuollut kaikkien puolesta, että ne, jotka elävät, eivät enää
        eläisi itselleen vaan Hänelle, joka heidän puolesta/edustajana on kuollut
        ja noussut kuolleista (2 Kor 5:14-15).


    • brenbie

      Yksi.usko.yksi.kaste, tooraoppi ja tooran palvonta uskonto on antikristillinen eksytys. Yksikään mainitsemasi kaste ei pelasta eikä tuomitse kadotukseen.
      Jeesus on ainoa, joka pelastaa iankaikkiselta tuomiolta: "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

      • klassinen.krisutar

        Yksi.usko.yksi.kaste edustaa varmaa, klassista kristinuskoa. Sinähän valehtelet ihan silmät suorina. Kirjoittamani teksti on kristinuskoa, kristinuskon klassisten kirkkojen oppi! (Kat. ja ortod.kirkot, luterilainen kirkko ym:t kristinuskon vanhimmat kirkkokunnat. 1800-luvulla syntynyt helluntailaisuus ei kuulu tähän joukkoon.)

        Vetoat yhteen raamatunjakeeseen, jonka harhaoppisesti selität siten, ettei Isässä ja Pyhässä Hengessä ole pelastusta. Tätäkö tarkoitat? Mieti tarkaan mitä vastaat, sillä tässä on kyse sinun iankaikkisuudestasi, pilkkaatko Isää ja Pyhää Henkeä? Ohjaatko muita samaan Kadotukseen kanssasi.

        Edustat helluntailaista harhaoppia nimeltä "Jeesus yksin". Jeesus, joka Itse on Jumala, Jumalan Poika-persoona, Hänet sinä olet nostanut epäjumalaksi ohi Isän! Jeesus Yksin-oppi ei tunnusta Jumalan Yhtä Pyhää Kolminaisuutta, vaan kieltää Jeesuksen jumaluuden. Eli: Jeesus on teille ihminen, profeetta, ei Jumalan Kolminaisuuden yksi persoona. Palvotte ihmistä, profeettaa. Ei oppinne eikä kasteenne ole raamatullinen, sillä Raamattu tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, Isäksi ihmisen muodossa.

        Mieti tarkkaan.

        Näin sanoo Herra, Elohim, Isä, Poika ja Pyhä Henki:

        5.Moos. 30: 11-20
        11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
        12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,

        16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.

        17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
        18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.

        19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.

        20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."

        Helluntailaisuus on kadottava harhaoppi ja tämän ketjun Isän ja Pyhän Hengen vastaisuus on sen viimeisimpiä mätiä hedelmiä.
        *


      • herätkää

        Kylläpäs se taas panee. Kovasti. Itsenikin kastettu on, helluntaiseurakunnassa. Nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen.

        Kasteen voi toimituttaa vaikka kuinka monta kertaa. Raamattussa ei ole rajoituksia. Välttämätöntä se ei ole, mutta sallittua.


      • YksiHerraYksUskoYksKaste
        herätkää kirjoitti:

        Kylläpäs se taas panee. Kovasti. Itsenikin kastettu on, helluntaiseurakunnassa. Nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen.

        Kasteen voi toimituttaa vaikka kuinka monta kertaa. Raamattussa ei ole rajoituksia. Välttämätöntä se ei ole, mutta sallittua.

        Mitä höpäjät? On siinäkin "opettaja"! Ja mies kaiken lisäksi.

        Ef. 4: 1-6
        1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;

        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

        Monen kasteen ihmiset ovat monien herrojen ja "jumalahenkien" uskoteltavissa.
        *


      • herätkää

        Yksi kaste tarkoittaa yhdenmukaista kastetta. Alle veen. Kerroista ei puhuta mitään.


      • Joonkumma
        YksiHerraYksUskoYksKaste kirjoitti:

        Mitä höpäjät? On siinäkin "opettaja"! Ja mies kaiken lisäksi.

        Ef. 4: 1-6
        1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;

        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

        Monen kasteen ihmiset ovat monien herrojen ja "jumalahenkien" uskoteltavissa.
        *

        YksiHerraYksUskoYksKaste,olet pelkkä ja typerä toorauskonnon harrastaja. Olet jumalaton, joka tahtoo esiintyä kaiken yläpuolella oleva opettaja.
        Sinusta on kirjoitettu: Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?


      • YksiHerraYksUskoYksKaste
        Joonkumma kirjoitti:

        YksiHerraYksUskoYksKaste,olet pelkkä ja typerä toorauskonnon harrastaja. Olet jumalaton, joka tahtoo esiintyä kaiken yläpuolella oleva opettaja.
        Sinusta on kirjoitettu: Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

        Minä en tunnusta mitään toorauskontoa vaan klassista, vankkaa kristinuskoa.

        Mikä pelle sinä olet? Olet niin täynnä vapaastiajattelevia vapaitasuuntia ja näiden jumalattomia harhoja, ettet edes kristinoppia tunnista!

        Typerä en ole. Sinä olet.
        *


      • Joonkumma
        YksiHerraYksUskoYksKaste kirjoitti:

        Minä en tunnusta mitään toorauskontoa vaan klassista, vankkaa kristinuskoa.

        Mikä pelle sinä olet? Olet niin täynnä vapaastiajattelevia vapaitasuuntia ja näiden jumalattomia harhoja, ettet edes kristinoppia tunnista!

        Typerä en ole. Sinä olet.
        *

        YksiHerraYksUskoYksKaste, sinä olet toorauskova, ja edustat klassista eksytystä ja harhaopetusta ja sydämen pimeyttä.


    • nimimerkillä

      Minäkin voisin hoitaa kastamisesi mutta kun en aio tulla nimimerkin takaa esiin.

      Eikö mistään tuttavapiiristäsi löydy joku joka käyttää ihan sitä kaavaa mitä itse haluat.

      • sophiie

        Juu, hätätilanteessa kyl minäki! Mutta Isän ja Pojan Ja Pyhän Hengen Nimeen. Nimittäin, jos kaste on hänellä ensimmäinen.

        Veden määrä ei ole oleellinen. Valellaanko vai upotetaanko, vaan itse vesi on se kastevesi, vaikka sitä olisi kämmenellinen valutettavissa kastettavan päälle.

        Mutta eiväthän nestoriolaiset järkeisusko-hellarit voi tätä uskoa! "Miten ihminen voi olla haudattu kasteessa, jossei häntä kokonaan upoteta? Sehän on mahdotonta! Hautaan pitää mennä koko ruumis kokonaan! Miten kaikki synnit voisivat muutoin olla haudatut?"

        Ja te sitten sanotte olevanne "uskossa"!
        *


      • herätkää

        Sinun pitää, sophiie, nyt vaan kestää upotuskastajia. Rakkaudessa.


      • olen.kuullut.on
        herätkää kirjoitti:

        Sinun pitää, sophiie, nyt vaan kestää upotuskastajia. Rakkaudessa.

        Ei upotuskaste väärä ole. Se on aivan Raamatussa mainittu kaste-muoto. Mutta upotus ei ole asian ydin vaan kastevesi, vaikka sitä olisi vain pisara.

        Yleensä kylläkin kastevettä on enemmän, lähinnä vähintäänkin kourallinen, jolloin kastettavan pää kastuu.

        Ortodoksit kastavat vauvan upottamalla kolmekertaa kastemaljaan. Mutta tämäkään kaste tuskin hellareille kelpaa.

        Ei kaste minulle ole ongelma, hellareillehan se on. Mikset sano heille, että yrittäkää nyt vaan kestää ja suvaita kristillisesti vesivallelluita!

        Helluntailaiset eivät vaadi yksistään upotusta kasteveteen vaan myös "uskoontuloa" sitä ennen. Milläs he tietävät, että jokainen kastettu puliukko on todella ollut uskossa vai suostuiko tämä siihen vain jotta sai saarnamieheltä kasteen jälkeen viisikymppiä viinarahaa. Tällaistakin on tapahtunut. Kuten varmaan tiedätkin.
        *


      • herätkää

        Juu-u. Kyllä minä kestän lapsena tai aikuisena valeltuja. Rakkaudessa. Olenhan sentään mieltä, että ei yksin (yksi), eikä useampi kaan kaste ketään pelasta. Tavasta riippumatta.


    • jumala-kanssamme

      Minut kastettiin Kristukseen Jeesukseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Seuraavat päivät olivat yhtä juhlaa. Olin Jumalan länsäolonrakkauden ympäröimänä
      aamusta iltaan. Se oli väkevä kokemus. Jeesus oli niin lähellä, ettei Hän ollut enää
      lähellä. Hän oli minussa ja minä olin Hänessä. Minä olin yhtynyt Herraan, joka on
      Henki. Olin yksi henki Hänen kanssaan ja minä myös koin sen konkreettisesti.
      Kävelin joitakin senttejä lattiasta liidellen. Siltä minusta tuntui. Askeleeni olivat
      pehmeitä ja liikkeeni samoin koska astelin rakkaudessa ja rakkauden läsnäolossa.
      Rakastin kaikkia ja kaikkea mutta varsinkin Herraa Jeesusta Kristusta.

      Miksi kerron tällaista?

      Kerron siksi, koska minä ymmärrän, että Jumala hyväksyi kasteeni. Se oli
      oikea raamatullinen Jumalan asettama yksi kaste. Minä olin haudannut vanhan
      kuolleen entisen syntisen ihmiseni ja noussut uutena ihmisenä uuteen elämään
      Herran Jeesuksen Kristuksen läsnäoloon ja olin Hänen kanssaan ja Hän oli minun
      kanssa. Ja Raamattu kertoo näistä asioista justiinsa näin ja MINÄ MYÖS KOIN SEN
      omakohtaisesti omassa elämässä.

      Kun sinut kastetaan Kristukseen Jeesukseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen
      nimeen, se on oikea Raamatullinen kasta. Jos sinut kastetaan Kristuksen
      Jeesukseen Jeesuksen nimessä, se on myös oikea raamatullinen kaste.

      Kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on kaste Jeesuksen nimeen
      koska Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus Kristus.

      Jos joku kastetaan Jeesuksen nimeen, hänet kastetaan Isä, Pojan
      ja Pyhän Hengen nimeen koska kolmiyhteisen Jumalan nimi on
      Herra Jeesus Kristus.

      Jumala oli antanut Pojalle oman nimensä ja siksi Jeesus tuli
      Isänsä nimessä. Isän nimi on Herra Jeesus Kristus.

      Joh 17:11-12 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa,
      ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet
      minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun minä olin heidän
      kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle
      antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu
      kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

      • kaste_on_välttämätön

        Jokin tunnetila ei ole vakuus siitä, että on toiminut oikein. Kaikki tulee tarkistaa Raamatusta. Tässä on ohje, miten tulee toimittaa kaste:

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

        Raamattu kertoo, että alkuseurakunta kastoi Herran Jeesus Kristuksen nimeen:

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Mitä tulee kasteeseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin siitä ja sen taustoista on käyty keskustelua toisessa ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15607396/kaste-jeesuksen-nimeen#comment-97099448


      • jumala-kanssamme
        kaste_on_välttämätön kirjoitti:

        Jokin tunnetila ei ole vakuus siitä, että on toiminut oikein. Kaikki tulee tarkistaa Raamatusta. Tässä on ohje, miten tulee toimittaa kaste:

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

        Raamattu kertoo, että alkuseurakunta kastoi Herran Jeesus Kristuksen nimeen:

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Mitä tulee kasteeseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin siitä ja sen taustoista on käyty keskustelua toisessa ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15607396/kaste-jeesuksen-nimeen#comment-97099448

        Minut on kastettu raamatullisella yhdellä kasteella upottamalla.
        Mitään muuta kastetta en tarvitse enkä ota vastaan. Jumala on
        osoittanut erittäin vakuuttavasti hyväksyneensä kasteeni ja se
        löytyy Raamatusta.

        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on yksi nimi.
        Se on Herra Jeesus Kristus. Kun joku kastetaan
        Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, hänet
        kastetaan tuossa YHDESSÄ nimessä.
        Ja sen kasteen Jumala hyväksyy.

        Sitten jos joku tahtoo kastattaa itsensä Jeesuksen
        nimeen ja jättää pois Isän, Pojan ja Pyhän Hengen,
        hänet kastetaan yhteen Jumalan nimeen, joka on
        Herra Jeesus Kristus. Jeesuksessa ja Hänen nimessään
        on Isä koska Isä asuu Jeesuksessa. Ja Jeesus on Isässä.
        Isä ja Poika on YKSI Jumala.

        Jokainen olkoon varma omassa omassatunnossaan ja tehköön
        niin kuin hyväksi näkee ja kokee,että Jumala hänelle puhuu.
        Tästä asiasta ei kannata kiistellä.


      • jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Minut on kastettu raamatullisella yhdellä kasteella upottamalla.
        Mitään muuta kastetta en tarvitse enkä ota vastaan. Jumala on
        osoittanut erittäin vakuuttavasti hyväksyneensä kasteeni ja se
        löytyy Raamatusta.

        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on yksi nimi.
        Se on Herra Jeesus Kristus. Kun joku kastetaan
        Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, hänet
        kastetaan tuossa YHDESSÄ nimessä.
        Ja sen kasteen Jumala hyväksyy.

        Sitten jos joku tahtoo kastattaa itsensä Jeesuksen
        nimeen ja jättää pois Isän, Pojan ja Pyhän Hengen,
        hänet kastetaan yhteen Jumalan nimeen, joka on
        Herra Jeesus Kristus. Jeesuksessa ja Hänen nimessään
        on Isä koska Isä asuu Jeesuksessa. Ja Jeesus on Isässä.
        Isä ja Poika on YKSI Jumala.

        Jokainen olkoon varma omassa omassatunnossaan ja tehköön
        niin kuin hyväksi näkee ja kokee,että Jumala hänelle puhuu.
        Tästä asiasta ei kannata kiistellä.

        >>>Tästä asiasta ei kannata kiistellä.<<<

        Jos joku kuitenkin tahtoo riidellä, esitän sovintoa seuraavasti:
        Kastetaan jatkossa uskoon tulleet

        "Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen."

        Silloin meillä on helgardeeraus, On kastettu Matt 28:19 kaavan mukaan
        ja on myös kastettu apostolien tekojen Jeesuksen nimikaavan mukaan.
        Ja kaikki ovat tyytyväisiä. Uskon myös, ettei Jumalallakaan ole vastaan
        sanomisia näille kastesanoille.


      • Elohimin.vastaiset
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Minut on kastettu raamatullisella yhdellä kasteella upottamalla.
        Mitään muuta kastetta en tarvitse enkä ota vastaan. Jumala on
        osoittanut erittäin vakuuttavasti hyväksyneensä kasteeni ja se
        löytyy Raamatusta.

        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on yksi nimi.
        Se on Herra Jeesus Kristus. Kun joku kastetaan
        Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, hänet
        kastetaan tuossa YHDESSÄ nimessä.
        Ja sen kasteen Jumala hyväksyy.

        Sitten jos joku tahtoo kastattaa itsensä Jeesuksen
        nimeen ja jättää pois Isän, Pojan ja Pyhän Hengen,
        hänet kastetaan yhteen Jumalan nimeen, joka on
        Herra Jeesus Kristus. Jeesuksessa ja Hänen nimessään
        on Isä koska Isä asuu Jeesuksessa. Ja Jeesus on Isässä.
        Isä ja Poika on YKSI Jumala.

        Jokainen olkoon varma omassa omassatunnossaan ja tehköön
        niin kuin hyväksi näkee ja kokee,että Jumala hänelle puhuu.
        Tästä asiasta ei kannata kiistellä.

        Täh? Johan oli selostus.

        Tietenkin Isä On Jeesuksessa ja Jeesus Isässä, myös Pyhä Henki, mutta juuri tämänhän nämä "yksin Jeesukseen" kastetut kieltävät! Mikseivät rehellisesti tunnusta ääneen Isän ja Pyhän Hengen heruuden ja jumaluuden?

        Eivät voi tätä ääneen lausua, eivät halua kastetta Isän ja Pyhän Hengen Nimeen, vaan jopa - myös täällä netissä - aggressiivisesti hyökkäävät tätä Nimeä vastaan!

        He siis kieltävät Jeesuksen sekä Pyhän Hengen jumaluuden, tämä on asian ydin. He eivät tunnusta Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, Eloh-im. He eivät siis kastata itseään Isään - ! - vaan ihmiseen, profeettaan, Jeesukseen. Tästähän nyt on kysymys.

        Nämä eivät ole kristittyjä millään mittapuulla. Ihan sama vaikka sanoisivat olevansa mormooneja.

        Älä yritä puolustella tätä harhaa. Mitä ihminen ääneen tunnustaa, sitä hän on.
        *


      • P.KolminaisuudenNimessä
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Tästä asiasta ei kannata kiistellä.<<<

        Jos joku kuitenkin tahtoo riidellä, esitän sovintoa seuraavasti:
        Kastetaan jatkossa uskoon tulleet

        "Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen."

        Silloin meillä on helgardeeraus, On kastettu Matt 28:19 kaavan mukaan
        ja on myös kastettu apostolien tekojen Jeesuksen nimikaavan mukaan.
        Ja kaikki ovat tyytyväisiä. Uskon myös, ettei Jumalallakaan ole vastaan
        sanomisia näille kastesanoille.

        Justiinsa. Anna palaa!

        Asiasta kyllä kannattaa kiistellä, sillä mihin ihminen on kastettu ja mihin ei, sitä hän on tai ei ole. Kaste ei ole leikkiä, se on elämän ja kuoleman kysymys.

        Ja vain yksi kaste.
        *


      • jumala-kanssamme
        Elohimin.vastaiset kirjoitti:

        Täh? Johan oli selostus.

        Tietenkin Isä On Jeesuksessa ja Jeesus Isässä, myös Pyhä Henki, mutta juuri tämänhän nämä "yksin Jeesukseen" kastetut kieltävät! Mikseivät rehellisesti tunnusta ääneen Isän ja Pyhän Hengen heruuden ja jumaluuden?

        Eivät voi tätä ääneen lausua, eivät halua kastetta Isän ja Pyhän Hengen Nimeen, vaan jopa - myös täällä netissä - aggressiivisesti hyökkäävät tätä Nimeä vastaan!

        He siis kieltävät Jeesuksen sekä Pyhän Hengen jumaluuden, tämä on asian ydin. He eivät tunnusta Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, Eloh-im. He eivät siis kastata itseään Isään - ! - vaan ihmiseen, profeettaan, Jeesukseen. Tästähän nyt on kysymys.

        Nämä eivät ole kristittyjä millään mittapuulla. Ihan sama vaikka sanoisivat olevansa mormooneja.

        Älä yritä puolustella tätä harhaa. Mitä ihminen ääneen tunnustaa, sitä hän on.
        *

        En ole tiennyt, että Jeesuksen nimeen kastajat eivät tunnusta Pyhää Henkeä
        Jumalaksi. Väkevä on eksytys mikäli näin on, että ne, jotka innokkaasti
        huutavat, että pitää kastaa Jeesuksen nimeen eivät tunnusta kolmiyhteistä
        Jumalaa.


      • uupps
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        En ole tiennyt, että Jeesuksen nimeen kastajat eivät tunnusta Pyhää Henkeä
        Jumalaksi. Väkevä on eksytys mikäli näin on, että ne, jotka innokkaasti
        huutavat, että pitää kastaa Jeesuksen nimeen eivät tunnusta kolmiyhteistä
        Jumalaa.

        Herra on Henki. Herra Jeesus on Pyhä Henki.


      • PyhänKasteenSakramentti
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        En ole tiennyt, että Jeesuksen nimeen kastajat eivät tunnusta Pyhää Henkeä
        Jumalaksi. Väkevä on eksytys mikäli näin on, että ne, jotka innokkaasti
        huutavat, että pitää kastaa Jeesuksen nimeen eivät tunnusta kolmiyhteistä
        Jumalaa.

        Käsittääkseni he opettavat juutalaisittain, että Isä On Yksi ja sitten epäkristillisesti, että Jeesus sekä Pyhä Henki omalla tavoillaan jonkinlaisia Isän palvelijoita.

        Monet helluntailaisethan puhuvat Pyhästä Hengestä vain Jumalasta lähtevänä "voimana", vaikutuksena, ei Jumalan yhtenä persoonana!

        Samoin Jeesus on heille jollain tavoin ymmärrettävä "Jumalan poika" ei Itse Poika-persoona, vaan jonkinlainen ihmisen ja jumaluuden sekoitus, jonka Jumala synnytti "pojakseen", profeetaksi ja opettajaksi maan päälle.

        Kun jokainen näistä esittää omia luulojaan ja perustaa nk. "seurakuntia" luulojensa ympärille, niin näitä seuraavat, epäraittiit sitten vaativat kasteensa uusintoja kun tulevat taas vähän toisiin aatoksiin, että mitäs nyt oikein tunnustaisi.

        Tämähän on Pyhän kasteen pilkkaa!

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko, STLK:
        http://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/neljäs-luku,-sakramenteista/pyhän-kasteen-hyödystä
        *


      • EiTallettanutKokoLinkkiä
        PyhänKasteenSakramentti kirjoitti:

        Käsittääkseni he opettavat juutalaisittain, että Isä On Yksi ja sitten epäkristillisesti, että Jeesus sekä Pyhä Henki omalla tavoillaan jonkinlaisia Isän palvelijoita.

        Monet helluntailaisethan puhuvat Pyhästä Hengestä vain Jumalasta lähtevänä "voimana", vaikutuksena, ei Jumalan yhtenä persoonana!

        Samoin Jeesus on heille jollain tavoin ymmärrettävä "Jumalan poika" ei Itse Poika-persoona, vaan jonkinlainen ihmisen ja jumaluuden sekoitus, jonka Jumala synnytti "pojakseen", profeetaksi ja opettajaksi maan päälle.

        Kun jokainen näistä esittää omia luulojaan ja perustaa nk. "seurakuntia" luulojensa ympärille, niin näitä seuraavat, epäraittiit sitten vaativat kasteensa uusintoja kun tulevat taas vähän toisiin aatoksiin, että mitäs nyt oikein tunnustaisi.

        Tämähän on Pyhän kasteen pilkkaa!

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko, STLK:
        http://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/neljäs-luku,-sakramenteista/pyhän-kasteen-hyödystä
        *

        Copypastaa koko tuo teksti ja laita hakusanaksi linkkiin.


      • kaste_on_välttämätön
        PyhänKasteenSakramentti kirjoitti:

        Käsittääkseni he opettavat juutalaisittain, että Isä On Yksi ja sitten epäkristillisesti, että Jeesus sekä Pyhä Henki omalla tavoillaan jonkinlaisia Isän palvelijoita.

        Monet helluntailaisethan puhuvat Pyhästä Hengestä vain Jumalasta lähtevänä "voimana", vaikutuksena, ei Jumalan yhtenä persoonana!

        Samoin Jeesus on heille jollain tavoin ymmärrettävä "Jumalan poika" ei Itse Poika-persoona, vaan jonkinlainen ihmisen ja jumaluuden sekoitus, jonka Jumala synnytti "pojakseen", profeetaksi ja opettajaksi maan päälle.

        Kun jokainen näistä esittää omia luulojaan ja perustaa nk. "seurakuntia" luulojensa ympärille, niin näitä seuraavat, epäraittiit sitten vaativat kasteensa uusintoja kun tulevat taas vähän toisiin aatoksiin, että mitäs nyt oikein tunnustaisi.

        Tämähän on Pyhän kasteen pilkkaa!

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko, STLK:
        http://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/neljäs-luku,-sakramenteista/pyhän-kasteen-hyödystä
        *

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen kirkko ei todellakaan opeta kasteesta oikein. Pienen lapsen kastaminen ei ole raamatullinen kaste. Tästä on käytä tällä foorumilla paljon keskustelua, joten en toista kaikkea.

        Raamatullinen kaste on uskovien upotuskaste. joka otetaan sen jälkeen, kun ensin on kuultu evankeliumi, uskottu se, tunnustettu Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi ja lopulta otettu kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • jumala-kanssamme
        PyhänKasteenSakramentti kirjoitti:

        Käsittääkseni he opettavat juutalaisittain, että Isä On Yksi ja sitten epäkristillisesti, että Jeesus sekä Pyhä Henki omalla tavoillaan jonkinlaisia Isän palvelijoita.

        Monet helluntailaisethan puhuvat Pyhästä Hengestä vain Jumalasta lähtevänä "voimana", vaikutuksena, ei Jumalan yhtenä persoonana!

        Samoin Jeesus on heille jollain tavoin ymmärrettävä "Jumalan poika" ei Itse Poika-persoona, vaan jonkinlainen ihmisen ja jumaluuden sekoitus, jonka Jumala synnytti "pojakseen", profeetaksi ja opettajaksi maan päälle.

        Kun jokainen näistä esittää omia luulojaan ja perustaa nk. "seurakuntia" luulojensa ympärille, niin näitä seuraavat, epäraittiit sitten vaativat kasteensa uusintoja kun tulevat taas vähän toisiin aatoksiin, että mitäs nyt oikein tunnustaisi.

        Tämähän on Pyhän kasteen pilkkaa!

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko, STLK:
        http://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/neljäs-luku,-sakramenteista/pyhän-kasteen-hyödystä
        *

        Helluntailaiset eivät käsitä kolminaisuutta niin kuin sinä annat tässä ymmärtää, että he käsittäisivät sen. Helluntailaiset käsittävät, että kun koetaan Pyhän Hengen läsnäoloa ja vaikutusta, Jeesus Kristus on läsnä ja tekee nämä vaikutukset, Ja asia on myös toisin päin samoin. Kun koetaan Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa ja vaikutusta, se koetaan nimenomaan Pyhän Hengen läsnäoloksi ja vaikutukseksi. Siksi Jeesuksen läsnäolossa ylistetään myös Pyhää Henkeä ja voidaan rukoilla Pyhää Henkeä. Se on Jeesuksen Kristuksen rukoilemista. Uskova, joka tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi, tunnustaa Pyhän Hengen Jumalaksi.

        Uskova, joka tunnustaa Pyhän Hengen Jumalaksi, tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi. Hän käsittää, ett Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Siksi Pyhää Henkeä ja Jeesusta pidetään helluntaiseurakunnissa yhtenä Jumalana.

        Kun julistaja puhuu Pyhästä Hengestä, hän puhuu Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Tämä koska Pyhä Henki on Isä Jumala ja Jeesus on Isässä ja Isä on ja asuu Pojassa.
        En tiedä mikä seurakunta on kysesssä mutta tässä jotakin tästä

        https://www.youtube.com/watch?v=u7brHHqEvn4
        https://www.youtube.com/watch?v=ECa7WBb8zQs
        https://www.youtube.com/watch?v=HTbJmCTqgkg&list=RDUqU_32v0R_I&index=12
        https://www.youtube.com/watch?v=18X1valEl_4


    • Joku yksityinen henkilö , uskon elämässä tunnustettu ja upotuskaste (ei minkään lahkon/seuran/seurakunnan tai vastaavan.
      Jos löydät kristityn erakon niin luulis olevan jytyä.
      Itse hiukan olen mutta koen herättelyn valvomiseen lähinnä hommanani kuin kastamisen.

      Onnea etsintää...etsivä löytää.

    • rauhottuu.nyt

      Taas isännät pohtii sitä, että kuinka mantrataan kastenimet järjestykseen, että kelpaisi Isän edessä.
      Voi hyvä Sylvi, että tällaisia tulee Ilmi. No, ehkä jossainvaiheessa elämää asia selkiintyy.
      Jos joku on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin ei se varmasti ole syntiä sellainen kaste.
      Miettikääs ihan ite, milloin sanottiin Sana - jossa on pelastus.
      Ei ollut maailmaa - ei mitään luotua siinävaiheessa ja siinä oli jo tämä Sana - jonka ympärille ja Häneen on kaikki luotu. Eli tuoSana - oli jo pelastavana elementtinä tuotu näköalaan, jota nyt katsellaan. No, sitten pohtii, kenen tehtävä on kirkastaa tuota Sanan, eli Pojan, tai Luojan, Hengellistä sanomaa! Eli Pyhä Henki on kirkastamassa tätä pelastavaa kohdetta.
      Sitä, mitä tavallaan Herra on YKSI - sanoi.
      Kyse on kokonaisuuksien käsittämisestä. Ei rituaalisista mantroista, kenen sana ensin, vai pelkkä Poika - nimeten, tai oliko Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Eli älkää nyt eksykö. Jos on kastettu "tavallaan" Isän nimissä, sehän on oikein, Hän itse sanoi Sanan. Entä Poika? Hän on Isän näkyvä muoto, että voisimme katsella ja nähdä Jumala- tämä mittaamaton rakkaus. Siis Pojassa voidaan savisilmillä katsella sanan kautta.
      Eli yhtälö elää, ei Jumalaa meillä ole varaa nyt mennä katsomaan kasvoista kasvoihin, se on kuolema. Ja kas, JumalanHenki se on tämän YKSI - joka liikkuu kaikkialla.
      Kuitenki tässä kirkastaen Jeesusta. Pelastajaa. Ylkää, jne.
      Ja kun haluaa seurata - ei hätää siinä, onko lausuttu tuo "kaava" jos näin voin sanoa, eri tavoilla. Sitä on turhaa hämmentää ihmisinä asioita.
      Kun näkee Kristuksen sijaisenaan, ja kastetaan, olkoon siinä siunattu.
      Lausuttuna - Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tai Jeesukseen Kristukseen.
      Homma pelaa. Uhristahan on kyse ja se riittää

      • Ilmi_Sylvi

        "Voi hyvä Sylvi, että tällaisia tulee Ilmi".


    • KUKATIETÄÄ

      Olen ketjun aloittaja, ja kysymys oli, että MIKÄ, siis MIKÄ SEURAKUNTA/KUKA HENKILÖ kastaa Jeesuksen nimeen??!??!!??!??!!!!!!?

      MIKSEI KUKAAN VASTANNUT SITÄ MITÄ HALUSIN TIETÄÄ VAAN RUVETTIIN VÄITTELEMÄÄN MIELIPITEITÄ KASTEESTA??!!

      • jumala-kanssamme

        Ne seurakunnat, jotka kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
        kastavat Jeesuksen nimeen- Perustelut edellisissä viesteissäni.


      • EdelleenMistä

        En haluaisi todellakaan, että itseäni kastetaan isä-poika-pyhä henki- tittelinimeen, vaan siihen oikeaan nimeen, mikä niiden taakse kätkeytyy,
        Nyt huonona esimerkkinä: jos Jeesus olisi käskenyt kastaa ihmisiä ’kalastajan nimeen’ ja tämän kalastajan nimi on vaikkapa Pentti, niin tietenkin on tarkoitus kastaa ”Pentin nimeen” , eikä ”kalastajan nimeen”.


      • tämä.seurakunta.kastaa

        Jeesuksen Kristuksen nimeen kastaa Turun kristillinen toimintakeskus. Tämän takia sinne tulee kastettavia pitkienkin matkojen takaa.

        http://jeesus-on-herra.com/


      • KiitosVastauksesta
        tämä.seurakunta.kastaa kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen nimeen kastaa Turun kristillinen toimintakeskus. Tämän takia sinne tulee kastettavia pitkienkin matkojen takaa.

        http://jeesus-on-herra.com/

        Kiitos PALJON, että tuli ainakin yksi vastaus siihen kysymykseen mitä kysyin ennen tätä hirveää riehuntamyrskyä, jonka aloittajat kutsuvat itseään uskoviksi jotka rakastavat lähimmäistä kuin itseään..........


      • uusiviini

        Vastasin jo heti alussa: "Katso netistä, Jeesus-on-Herra.com". Miksi huudat: MIKSEI KUKAAN VASTANNUT SITÄ MITÄ HALUSIN TIETÄÄ VAAN RUVETTIIN VÄITTELEMÄÄN MIELIPITEITÄ KASTEESTA??!!


      • dfgd
        uusiviini kirjoitti:

        Vastasin jo heti alussa: "Katso netistä, Jeesus-on-Herra.com". Miksi huudat: MIKSEI KUKAAN VASTANNUT SITÄ MITÄ HALUSIN TIETÄÄ VAAN RUVETTIIN VÄITTELEMÄÄN MIELIPITEITÄ KASTEESTA??!!

        Ohjeesi oli epäselvä.


      • uusiviini
        dfgd kirjoitti:

        Ohjeesi oli epäselvä.

        Nin miten ohje oli epäselvä?


    • tässä.tämä

      Jeesuksen Kristuksen nimeen kastaa Turun kristillinen toimintakeskus. Tämän takia sinne tulee kastettavia pitkienkin matkojen takaa.

      http://jeesus-on-herra.com/

    • Tutustunut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe