Miksi hybrideistä ja sähköautoista puhutaan samassa lauseessa... onko niillä jotain yhteistä? Bensamoottoriautolla ja hybridillä on ihan yhtä paljon yhteistä... Ladattava hybridi EHKÄ on vähän lähempänä sähköautoa. Kuka ääliö ostaa tänä päivänä pelkän hybridin? Päästöt yli 100g, eli enemmän kuin jollain E-sarjan diesel Mersulla.
Onko hybridiauton muka sähköauto?
41
391
Vastaukset
E 300 d e A Business EQ Power 38g päästöillä. Sitten onkin hybridien jälkeen pienin; E 200d 139g
- Hybridi-on-sähköpolttis
Vastaus kysymykseen "oko hybridi sähköauto" ? = Ei ole. Hybridi on hybridi. Ja sähköauto on sähköato. Media yrittää kylläkin tuputta hybridejä sähköautoina, vaikka hybridi itseasiassa kuormittaa luontoa enemmän, kuin vähäpäästöinen polttis.
- Kuka_sotkee_käsitteitä
Samaa mieltä, ihmisten kusetusta, varsinkin pelkkä hybridi... Ladattavan vielä jotenkin miellän lähemmäksi sähköautoa, mutta sillä pääsee yhdellä latauksella 20-50km, eli kaupungissa, JOS sattuu olemaan latauspiste lähellä, pärjännee. Hybridi sopii pelkästään ns. kaupunkiajoon (TAKSI), jossa sen liike-energiaa voidaan käyttää akkujen lataukseen, mutta ns. maantieajossa, se vie (saastuttaa) enemmän kuin moni muu biesel/bensa-auto.
- Anonyymi
Hybriidi on kaikein vähiten luontoa kuormittava
Koshuu pienistä akuista jitka ei kuormita luonto balmistus prosessisa
Ja muutenkin esim rav 4 hybrid kulutaa alla 5 l ja tehoa on 222 hev - Anonyymi
Onko sulla jokin ongelma elämässä
Jos auto kulkeee edes osan ajasta sähköllö se in söhkö auto
Hybriid on maailman vähästöisin kun sen kaivostoiminta ei saastuta niin oaljon vesitöjä
Herää pahvi myyjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybriidi on kaikein vähiten luontoa kuormittava
Koshuu pienistä akuista jitka ei kuormita luonto balmistus prosessisa
Ja muutenkin esim rav 4 hybrid kulutaa alla 5 l ja tehoa on 222 hevOnko siölä mitään merkistystä sillö nimellä
Hybriid in kuitenkin vöhiten saastuttava loppupeleissä
Asiantuntijat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla jokin ongelma elämässä
Jos auto kulkeee edes osan ajasta sähköllö se in söhkö auto
Hybriid on maailman vähästöisin kun sen kaivostoiminta ei saastuta niin oaljon vesitöjä
Herää pahvi myyjäHybridiautossa on kaksi voimanlähdettä yhden sijasta.
Hybridi voi käyttää pelkkää polttomoottoria tai sen apuna sähkömoottoria, jonka ansiosta polttoaineenkulutus on pienempi ja energiaa voidaan jopa ottaa talteen tietyissä ajotilanteissa (kuten liikkeelle lähdettäessä, ajon aikana, jarrutettaessa tai pysähdyttäessä).
- määritelmän
Sähköauto on auto, jonka voimanlähteenä toimii sähkömoottori ja jossa sähköenergia on varastoitu akkuihin.
- onSeHauskaaKunTajuaa
Hybridit on pitänyt vääntää luokkaan "sähköautot" vain sen takia, että saataisiin näyttämään että sähköautojen osuus kasvaa ja niitä olisi paljon, eli pelkkää tyhmän vaalikarjan kusetusta ja asennekasvatusta koko tilastointitapa.
- edistyksellinenstarttaaj
Ajoin jo 1960-luvulla muutaman metrin pelkän sähkön varassa.
- Rainhold2
"Kuka ääliö ostaa tänä päivänä pelkän hybridin?"
No esim. FixuTaksi Helsinki osti niitä 160 kpl (Prius) ja minä 1 kpl (käytetty Auris Hybrid).
Varmaan taksiyrittäjä tutki Toyota Hybridiä ennen 160 kpl tilausta ja minäkin jonkun verran ennen kuin vaihdoin hyvin palvelleen Avensiksen (1.8 bens.).
Olen 2 vuotta suhaillut vm. 2013 Auris Hybridillä. Bensakulut on suunnilleen puolittuneet Avensikseen verrattuna. Ei sillä rikastu (n.700 E/v mun ajoilla) mutta hyvin on hybrid pelannu kesät/talvet.
Mielestäni hybrid on hyvä tällä hetkellä kun sähköautoon:
- ei ole varaa
- latauspaikkoja ei himassa
- latauspaikkoja ei aina matkan varrella
Hybrid on täysin huoleton kaveri, ei tarvi ajatella latauksia ja kulutuksia - se huolehtii siitä ITSE!- TurboOnHot
Pikkuin generaattori ja 60 litran bensatankki. Iso vapaasti hönkivä bensamoottori. Hybridihuijausta.
Pieni bensaturbo tai pieni dieselturbo 1.5dci on järkevin ja liikennevarmin valinta. - Kuka_sotkee_käsitteitä
Kaupunkiliikenne (juurikin Taksi) on ainoa paikka, jossa hybridistä on vähän hyötyä, kun taasen ei niinkään lataushybridistä, koska yhdellä latauksella ajellaan vain sen 20-50km, eikä takseilla ole aikaan odotella 8-12h yhtä latausta. Ehkä joskus kun induktiolataus yleistyy, taksiasemillekin voidaan laittaa silmukat, joissa autot latautuu kyytiä odotellessa, mutta siihen mennee vielä tovi. Suomi mm. ihan turhaan kiirehtii ja painostaa autoilijoita uusien sähköautojen ostoon. Meillä ja Norjalla ei ole mitään muuta yhteistä kuin pieni pätkä rajaa. Siellä palkkataso on 2x suomen palkat ja ainoa SÄHKÖAUTO Tesla S maksaa siellä noin 45000€ ja meillä 60000€, ei siis ihme, että siellä kauppa käy, muttei meillä. Kun vielä otetaan huomioon se, meillä meillä ostetuin uusi auto on hintaluokassa 25-30000€, ollaan vielä kaukana autojen sähköistymisestä. Lisäksi kun otettaisiin huomioon se, että henkilöautojen osuus hiilidioksipäästöistä on meillä suomessa ALLE 10%!!!!!!!, kehitetään siis muita säästökohteita ensin.
- 2.4STW__
Aivan totta.
Kannattaa katsoa mitä 3-5v ikäisistä lataushybdireistä pyydetään. Volvon D6 mallit on ennintään D4 mallien hinnoissa vaikka uutena ovat maksaneet mansikoita.
Syykin on selvä. Volvon hybriakun takuu on 5 vuotta ja uuden hankinta hinta 15-20.000e
Tuollainen summa alkaa lähennessä auton arvoa 6-7 vudoen ikäisessä Volvossa.
Ei ole pienintäkään järkeä ostaa tuollainen lataushybridi käytettynä jos takuut eivät nouse.
Jotain järkeä on Tojottimen hybrideissä kun takuu on 10v ja niiden luotettavuudesta on hyvin pitkälti tilastoa. Lisäksi ns. itselataavan akku pieni ja siksi myös rutkasti halvempi uusia, mikäli se edes Tojottimen tapauksessa tulee eteen. - voi.olla
TurboOnHot kirjoitti:
Pikkuin generaattori ja 60 litran bensatankki. Iso vapaasti hönkivä bensamoottori. Hybridihuijausta.
Pieni bensaturbo tai pieni dieselturbo 1.5dci on järkevin ja liikennevarmin valinta.Niin kauan, kun turbo tai moottori sitä turboa kestää.
- Anonyymi
TurboOnHot kirjoitti:
Pikkuin generaattori ja 60 litran bensatankki. Iso vapaasti hönkivä bensamoottori. Hybridihuijausta.
Pieni bensaturbo tai pieni dieselturbo 1.5dci on järkevin ja liikennevarmin valinta.Jos ei ole hybriid menee esim auton käydessä jotta saafaan lömpö menee sähkö hukkaan
Hybriidissä,se otetaan talteen ja sillä ajetaa kun on kevyttä ajoa ja bensajinen sammuu hetkeksi
Ähybriid ei aja kokomatkaa kerralla vaan lyhyissä pätkisssä kun bensakineen huipputehia ei tarvita tätä eivät kaikki tajua - Anonyymi
TurboOnHot kirjoitti:
Pikkuin generaattori ja 60 litran bensatankki. Iso vapaasti hönkivä bensamoottori. Hybridihuijausta.
Pieni bensaturbo tai pieni dieselturbo 1.5dci on järkevin ja liikennevarmin valinta.Ajoin juuri kaupunki ajao rav 4 hybriilillö bensaa kuluin 3,9l sadalla
Jis auto ei aja osan matkaa sähköllö ei kulutus voi olla 2,5 l bensa konella noin peini kun autonakin tilava suurella takatiloilla varustettu 4 veto auto - Anonyymi
voi.olla kirjoitti:
Niin kauan, kun turbo tai moottori sitä turboa kestää.
Saastutaa enemmän kuin hybriid
- seonturkistehty
Minulla on viikon vanha hybridi, hyvin kulkee ja kukkuu, kesärenkaat tuli kaupan mukana halvalla, vain 1890 euroa. Myös vetokoukku oli halpa, vain 990 euroa.
- trafi.auttaa
Trafin hybridi-tilastoissakaan ei ole mukana kuin yksi tojo eli ladattava Prius. Kaikki perushybridit lasketaan loogisesti bensa-autoiksi koska niissä kaikki energia tulee bensasta.
- drtyuiopå
Tarkalleen ottaen hybridin energia tulee auringosta, josta tulee myös sähköauton energia. Paitsi se energia, joka on tuotettu ydinvoimalla, se tulee jostain kauempaa, kenties alkuräjähdyksestä saakka. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin auringon energia tulee myös alkuräjähdyksestä. Uusiutuvaa energiaa, kaikki sitä on. Uusiutumisaika vaan on melko pitkä.
- autan.myös
Hybridi ottaa myös käyttöön jarrutusenergian, jota tapahtuu eniten kaupunkiajossa ja kaupunkiajo, joka muuten syö eniten polttoainetta, kuin tasainen maantieajo.
- puolittain.hyvä
asioiden hahmottamista helpottaa huomattavasti jos rajaa asian samalla tavalla kuin Trafi. Auton käyttövoima on se mitä autoon voi tankata/ladata.
Tojon hybrideihin voi tankata ainoastaan bensaa ja siksi ne ovat bensa-autoja. Tuo jarrutusenergian talteenotto on hyvä ominaisuus. Akkujen lataaminen erittäin raskaasti verotetulla bensa taas on äärimmäisen huono ajatus. Jos autoa liikutetaan sähköllä niin sitä sähköä saa monta kertaa halvemmalla verkosta. - autan.myös
Suomessa kaikilla kansalaisilla ei ole mahdollisuutta ladata autoa kotonaan hki keskustasta pohjoisen korpeen. Eikä sähköauto lataudu yhtä nopeasti, kuin bensa-auto tankkaus/latausasemalla. Ja aika oli myös sitä rahaa. Eli Suomessa pitäisi ensin siis latausasiat päivittyä tähän päivään ennen, kuin täys-sähköauto voisi olla koko kansanauto.
- Anonyymi
autan.myös kirjoitti:
Hybridi ottaa myös käyttöön jarrutusenergian, jota tapahtuu eniten kaupunkiajossa ja kaupunkiajo, joka muuten syö eniten polttoainetta, kuin tasainen maantieajo.
Hybriid ajaa tasisella ilmaisella sähköllä jota tulee kun bensakone käy
Rav 4 hybriid neliveto - Anonyymi
autan.myös kirjoitti:
Hybridi ottaa myös käyttöön jarrutusenergian, jota tapahtuu eniten kaupunkiajossa ja kaupunkiajo, joka muuten syö eniten polttoainetta, kuin tasainen maantieajo.
Eniten sähköä tehdään hybriidissä ailloin kun tarvitaan tehoa ja lähdetään kiihdyttämään . Silloin bensakonen tekee myös sähköä jolla ajetaan heti kun on saavutettu matka nopeus.
- Anonyymi
puolittain.hyvä kirjoitti:
asioiden hahmottamista helpottaa huomattavasti jos rajaa asian samalla tavalla kuin Trafi. Auton käyttövoima on se mitä autoon voi tankata/ladata.
Tojon hybrideihin voi tankata ainoastaan bensaa ja siksi ne ovat bensa-autoja. Tuo jarrutusenergian talteenotto on hyvä ominaisuus. Akkujen lataaminen erittäin raskaasti verotetulla bensa taas on äärimmäisen huono ajatus. Jos autoa liikutetaan sähköllä niin sitä sähköä saa monta kertaa halvemmalla verkosta.Kyllä niihin yankatan myls bensakineen hukka lömpöä ja ylijäävää tehoa
Ajatelkaa kuinka paljon on lataus ja purku häbiöt täsys sähköautossa ladatessa w0 pros ja purttaesaa 20 pros
Ja vielä veli tasasunta us ja vaihto suuntauskin vie häviöö
Akkujen kaibostoiminta saastutaa besitöt tehokaasti.
Akkujen kaivaminen tapahtuu diiselenergilla ja maainaksken kuljetuskindiiselillö
- keskity.oleelliseen
"Eli Suomessa pitäisi ensin siis latausasiat päivittyä tähän päivään ennen, kuin täys-sähköauto voisi olla koko kansanauto."
Kyllä tässä taas mennään täysin väärillä raiteilla. Ei kukaan ole koskaan väittänyt tai ajatellut että sähköauto olisi koko kansan auto vielä pariin vuosikymmeneen.
Olisi paljon järkevämpää funtsia sitä onko sähköautosta Suomessa 10%:n autoksi. Siihenkin tarvitaan noin 300.000 myytyä sähköautoa.
Aivan turhaa miettiä onko kaikilla latausmahdollisuutta vielä pitkäänpitkään aikaan.- senpä.takia
Perinteinen hybridi ei ole myöskään historiaa vielä pitkään aikaan.
- hybridi.on.polttis
senpä.takia kirjoitti:
Perinteinen hybridi ei ole myöskään historiaa vielä pitkään aikaan.
Ei ole historiaa ei. Ei ole myöskään muut täyspolttikset vaan perinteinen hybridi menee tasan samalla elinkaarella näiden muiden täyspolttisten kanssa. Näitä myydään valtaosa vielää monta vuotta. Nyt kaavailtu myyntikielo tulee voimaan vasta 2030.
Siirtyminen sähköautoihin on vuosikymmeniä pitkä prosessi ja matkan varrella esimerkiksi vety voi nostaa osuuksiaan suuresti.
Se mikä tapahtuu paljon nopeammin on sähköautojen hankintatuet ja polttisten korotetut päästömaksut. Vaikuttaa isosti täyspolttisten myyntilukuihin. Mukaanlukien perushybridit.
- Melkeenhytridi
Onko puutalo hybridi jos 1 seinä on betonista ..onko ihminen kädetön jos peukalo puuttuu , onko ihminen kenguru jos ottaa loikan.......kyllä on kun eu suuri kaunis ja rehellinen määrittelee kaikki ehdot ( ek ) olisi parempi nimi
Ihan vitun kyllästynyt tähän sääntöpaskaan
Nämä yli 300 heppaset bensa turbo maasturit / ökyautot saavat sillä vitun naurettavalla 9-12 kw sähkövispilä akulla päästöt paperilla alle 50g ja omistajat leikkii niin päästötöntä hyväntekijää kuin , kirkon piispat ulkomailla , nuorten poikien kanssa
Eu säätää rajaarvot miten haluavat , 100 vuotiaasta noidasta tulee missi jos pää kääntyy ja 25 vuotias on työkyvytön jos ei löydy 3 kättä- toinen.juttu
Aika sekoksi menee. On selkeää mitä eroa on lataushybridillä ja täyssähköllä. Toinen liikkuu ain sähköllä ja toinen ei.
Sensijaan voisi miettiä vertauksiasi käyttäen että tuleeko puutalosta hybridi jos pari puuseinää pinnoittaa betonia matkivalla pinnoitteella. - Anonyymi
Mini kehuu ja rakentaa kivi talon kun ae ei himehdu
En ole yhtään kivitaloa nähnyt jossa katto ei ole puusta
- Laturihybridi
USA:ssa pääsy alempaan veroluokkaan edellyttää, että range extenderillä varustetun auton toimintaetäisyys sähköllä on suurempi kuin bensiinillä. BMW:llä ovat joutuneet i3:n Amerikan versioihin (Kalifornia) ohjelmallisesti pienentämään polttoainetankkia. Sinänsä en tunne tuota Amerikan verokäytäntöä. Euroopassa ei tuollaista rajaa ole. Voisi olla tarpeen asettaa raja esim. siten että vasta tietyn sähköisen rangen jälkeen lataushybridiä voisi nimittää hybridiksi. Sanotaan vaikka 100 km.
- Anonyymi
Rav4 hybriid ameriikan myydyin auto
Kyllä jenkit autot tunee kun ovat sen keksineetkin
Auto ins.
- Anonyymi
tuossa ihan hyvä juttu hybridien ja sähköautojen eroista
https://www.sahkoautoilija.fi/tietoiskut/kumpi-on-parempi-hankinta-hybridi-vai-sahkoauto/ - Anonyymi
Taas ollaan tukia ruinaamassa raskaalle kalustolle! https://www.is.fi/autot/art-2000006099130.html
Tuntuu siltä, että nykyään ei mikään tuu toimeen ilman köyhien veronmaksajien tukia. Tuulimyllyjäkin on tuettu koko ajan. Rikkaitten kalliita sähköautoja ja latauspaikkojen rakentamista tuetaan koko ajan. Nyt vielä pitäis raskasta kalustoa alkaa tukemaan verovaroilla. Seuraava hallitus varmaan lisää vaan näitä tukia!
Turha kuvitellakkaan että raskas kalusto alkais kulkemaan sähköllä. Diiselillä ne kulkee tappiin asti ja sitten hevosilla. - Anonyymi
Miksi hybridi ja sähköautoja edes valmistetaan.Kunnon bensakoneella olevat autot ovat parempia.
- Anonyymi
Onhan se silloin tällöin . Ihme vekotin kaksi systeemiä rinnakkain ja ryystää polttoainetta 5-6 l ja sähköt päälle .
- Anonyymi
Minulla bensan kulutus plugari nelivetocittarissa noin 1.5L/100km tähän mennessä. Millaisella kulutuksella luulisit 300hp nelivetocittarin bensakoneisen menevän kaupunki/taajama painotteisessa ajossa? Tuttavilla saman ikäinen X3 vie sellaista 10L/100km bensaa.
- Anonyymi
Äsken meni rav 4. Kulutus 3,9l
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845