vanha auto vaihdossa

gfhhre

Onko sellaisia autoliikkeitä jotka ottavat vaihdossa vanhan auton joka ajamalla tuodaan eli käy ja kukkuu ja on katsastettu Eihän ne mitään siitä anna, mutta haluaisin pois kynsistä!!!

20

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmäänkysymykseenvastau

Ei ole!

• kertaavam

Ei liikkeet ota autoja vaihdossa, niillä on omat käytettyjen autojen tehtaat.

• gfhhre

Anteeksi , kysyin väärin. Siis voiko ne kieltää ottamasta vanhaa autoa vaihdossa? Tarkoitan siis jotain 30v vuotta vanhaa, mutta joka kuitenkin on ajo kunnossa ja katsastettu. Voiko ne sanoa, että vie romusi pois.

• Paljonideoita

No tottakai voi kieltää. Mutta laskee toki kaupan kokonaisuutena eli jos tuot heille vaikka 500e kuluja pihaan niin maksat sitten autosta sen verran enemmän. Kyllä sen vanhan pois saa. Mutta jos se romu on todella romu niin vie kuusakosken paalaamoon suoraan.

• gfhhre
        Paljonideoita kirjoitti:

No tottakai voi kieltää. Mutta laskee toki kaupan kokonaisuutena eli jos tuot heille vaikka 500e kuluja pihaan niin maksat sitten autosta sen verran enemmän. Kyllä sen vanhan pois saa. Mutta jos se romu on todella romu niin vie kuusakosken paalaamoon suoraan.

tää "romu" on mun mielestä helmi. aatteleppa ite. 30 v vanha auto, käy ja kukkuu, ei syö öljyä. uudehkot renkaat. eikä ole mitään hienouksia, ei edes käsijarrun merkkivaloa . huollot: tulpanvaihdot , öljynvaihdot ym ym. voi tehdä itse. Ja vasta katsastettu. Vuoden saa körötellä!! Eikö ketään kiinnostais ?

• gfhhre

lisäys.. siis jos jätän autoliikkeeseen vaihdossa, eivätkö saa myytyä? Itse en alkaisi kaupitteleen, ruostukoon ennemminvaikka navetan takana!!!

• autojobbari

Kyll maar mää voin se ostaa.
      Mää maksa tasan 30€.

• VaihtohyvitysSatasen

Autoliike määrittelee aina vaihtoautolle hinnan, minkä siitä vaihtohyvityksenä kulloinkin kyseessä olevaan myyntiautoon hyvittävät. Eli kyllä liikkeet ottavat vaihdossa vanhan auton, toki tuollaisen 30-vuotiaan sanojesi mukaan "käy ja kukkuu ja on katsastettu... haluaisin pois kynsistä!!!" -riesen vaihtohyvitys on kymppejä tai muutamia satasia vrt. myytävän auton myyntilappuhintaan...

Ja ennen kuin joku palstan besserwisser ehtii, niin kerrotaan heti:
      Kyllä liike saattaa 30-vuotiaan yksilön vielä ehostaa, korjauttaa ja kunnostaa ja sitten myydä satasen vaihtohyvityksestä huolimatta vaikka tonnilla tai kahdella eteenpäin... sitä kutsutaan liiketoiminnaksi.

• EiPitäisOllaEpäselvää

Nimellinen hyvitys voi olla reilukin, mutta silloin vaihdokki on todennäköisesti ylihinnoiteltu ja siitä ei silloin alennuksia tipu.
        Myy itse helmesi nettiautossa, niin saat parhaan kaupan kokonaisuutena.

• semmonenmuisto
        EiPitäisOllaEpäselvää kirjoitti:

Nimellinen hyvitys voi olla reilukin, mutta silloin vaihdokki on todennäköisesti ylihinnoiteltu ja siitä ei silloin alennuksia tipu.
        Myy itse helmesi nettiautossa, niin saat parhaan kaupan kokonaisuutena.

Kaikki ei halua itse myydä, muistuu mieleen kauppiasajoiltani eräs mukava herra, halusi vaihtaa tuunatun seat ibizan (oli muistaakseni 05 vm ulkokuori vakio,penkitettu 250hv/440nm) maasturiin, jutusteltiin, ja kerroin rehellisesti että saat varmaan pari tonnia enemmän ku myyt ite, kuin mitä mun on kaupallisesti järkevä hyvittää, tuumas et ei haittaa, oon kerran myynyt ite nettiautossaa m5 bemaria ja semmosia m--kkuja juoksenteli kattomassa, et en enää ikinä myy ite vanhaa autooni vaan se on pieni tappio jos pari tonnii hävii kun vastapalveluksena ei tartte k--ipäitä katella. Ja kyllähän sitä seattia jos jonkinlaiset bensalenkkarit kävi koeajoon mankumassa (näki jo päällepäin, ettei rahkeet riitä ostoon, kohan revitteleen pitäs päästä), vaan lopulta tuli (ei menny kuukautta pitempään) täyspäinen nuorehko kundi, käytiin yhdessä koeajolla ja tehtiin paperit.

• LiikkeidenPlsta
        semmonenmuisto kirjoitti:

Kaikki ei halua itse myydä, muistuu mieleen kauppiasajoiltani eräs mukava herra, halusi vaihtaa tuunatun seat ibizan (oli muistaakseni 05 vm ulkokuori vakio,penkitettu 250hv/440nm) maasturiin, jutusteltiin, ja kerroin rehellisesti että saat varmaan pari tonnia enemmän ku myyt ite, kuin mitä mun on kaupallisesti järkevä hyvittää, tuumas et ei haittaa, oon kerran myynyt ite nettiautossaa m5 bemaria ja semmosia m--kkuja juoksenteli kattomassa, et en enää ikinä myy ite vanhaa autooni vaan se on pieni tappio jos pari tonnii hävii kun vastapalveluksena ei tartte k--ipäitä katella. Ja kyllähän sitä seattia jos jonkinlaiset bensalenkkarit kävi koeajoon mankumassa (näki jo päällepäin, ettei rahkeet riitä ostoon, kohan revitteleen pitäs päästä), vaan lopulta tuli (ei menny kuukautta pitempään) täyspäinen nuorehko kundi, käytiin yhdessä koeajolla ja tehtiin paperit.

Se on just näin; normaaliälyisellä, normaalin tasapainoista elämää elävällä, työssä käyvällä täyspäisellä ihmisellä ei ole mitään intressejä myyskennellä vanhaa autoaan omalla vapaa-ajallaan.
        Ei siis mitään halua vastailla pölvästien "miten vaihtuis vielä huonompaan paskaläjään" / "tarjoon puolet pyynnistä" / "046-soittelijan" / "haisie kanttipöksy-bassoille" / "mikkaviimenehinta maahantunkeutuneille" jne. ja sitä myötä pahimmoillaan omalla kotipihallaan vieläpä tavata näitä tyhjäpäitä.

Tämä ostattelija-tyhjäpäitten ja muiden pohjasakan ja/tai muuten vaan turhakkeitten kanssa kaupan suunnittelu jo vaatii osaamista poimia joukosta tervepäiset yksilöt. Voin taata sen, ettei ihan harjoittelematta onnistu edes sen oman auton myynti ihan jokaiselta. Siksipä tervepäisimmät eivät murehdi voittaako autokauppias hänen autollaan euron tai tonnin, pääasiahan on, että saa itselleen mieluisaan vaihtaa sopivalla hinnalla ja helpointa se on välirahoineen hoitaa autoliikkeessä.

• Romujanne

Kuinka tyhmä pitää olla että tarjoaa vaihdossa jotain 30-vuotiasta raatoa?
      Autoliike voi ottaa vaihdossa minkä tahansa romun, mutta väliraha on niin suuri ettei moisessa kaupassa ole mitään järkeä.
      Käteisellä ilman vaihtoa auton hinnasta on poikkeuksetta mahdollisuus saada alennusta enemmän kuin vanhasta raadosta hyvitystä. Kuusakoski ottaa romun vastaan ilmaiseksi linkissä olevissa pisteissä.
      https://www.kuusakoski.com/fi/finland/Romuautojen-vastaanotto/?_ga=2.54690219.1443742278.1554878609-1532124474.1554878609&_gac=1.190459737.1554878609.CjwKCAjwhbHlBRAMEiwAoDA3477-1kSWHV_4W_B2ViMV0kbtf1qMuQke-ck_e9hH0Hn3bWtgJtGDGRoCZmcQAvD_BwE

• näinonnäppylät

Pörhön vaihtoautokeskus hyvittää katsastetusta vaihtoautosta vähintään 1500 euroa yli 7000 euroa maksavaan autooon vaihdettaessa!!!!

• NäppylätOnMunissas

Hep!
        "...katsastetusta vaihtoautosta vähintään 1500 euroa yli 7000 euroa maksavaan autooon vaihdettaessa!!!! "

Noniin. Sitten esitteleppäs montako yli 7000 maksavaa autoa kyseisessä liikkeessä on myytävänä, jollaista _samanlaista_ ei _jostain toisesta autoliikkeestä_ saisi -2000 edullisemmalla hinnalla ihan ilman vaihtoautoa. Kiitos.

On ne niin 90-lukua nämä "autosta kuin autosta xxxx-vaihtohyvitykset" että ihmettelen, jos kukaan näihin reagoi mitenkään intoa puhkuen ja vaihtokaupoille säntäillen?

• 98898

Varokaa, joku voittaa aina ja te vain kirjoittelette täällä katkerana, niin se menee , kestä kuin mies etkä niinkuin nyt pikkutyttö.

• aina.kaupat.syntyy

Kai jokainen autoliike ottaa vaihdossa vaikka minkälaisen romun vaivoikseen jos sieltä ostaa auton tilalle ja maksaa rahaa siitä. Jos eivät itse kehtaa pitää pihassaan laatuvaihdokkien rivissä niin myyvät eteenpäin pikkupuljuille tai romuttavat.

• xöxöxöxöxö5

Useilla liikkeillä on minimitarjous vaihtoautosta 2500 euroa, tämä siis kulkevasta katsastetusta autosta.

• NäppyläMunat

On ne niin 90-lukua nämä "autosta kuin autosta xxxx-vaihtohyvitykset" että ihmettelen, jos kukaan näihin reagoi mitenkään intoa puhkuen ja vaihtokaupoille säntäillen?
        Ps. FAKTA-tietona sisäpiiristä:
        Jokaisessa näissä "tarjoushyvitys autosta kuin autosta xxxx-euroa" on sama kaava; autot on vähintäinkin tuon hyvityksen verran YLIHINNOITELTU (1-2kk etukäteen ennakoiva hinnoittelu, kun tietävät "kampanjan" kohta tulevan nostavat hinnat) eli käytännössä tuo "2500" on yhtä kuin nolla, verratessa normaalihinnoilla ja markkinahyvityksillä myyviin liikkeisiin.

• pikkuliikkeenarkea

Näistä "tarjouksista" sitten sikiää näitä oman elämänsä huutokauppakeisareita, jotka perustelevat omat järkyttävät hyvityshaaveensa 500€ autosta sillä, että "saisinhan mä tästä kaks puoltonnii kun vaihtasin UUTEEN mersuun". Kaupan kohteena pikkuliikkeestä 4900,- pyyntinen kiesi (josta yksityiset pyytää nettiautossa alk. 5400,-)

Meepäs sitten vaihtaa se uus mersu niin saat sen mitä pyydät... Not gonna ever happen...

• MunanNäppylöitä
        pikkuliikkeenarkea kirjoitti:

Näistä "tarjouksista" sitten sikiää näitä oman elämänsä huutokauppakeisareita, jotka perustelevat omat järkyttävät hyvityshaaveensa 500€ autosta sillä, että "saisinhan mä tästä kaks puoltonnii kun vaihtasin UUTEEN mersuun". Kaupan kohteena pikkuliikkeestä 4900,- pyyntinen kiesi (josta yksityiset pyytää nettiautossa alk. 5400,-)

Meepäs sitten vaihtaa se uus mersu niin saat sen mitä pyydät... Not gonna ever happen...

Se on muuten just näin.
        Samat pölvästit, joille on se ylihyvitys luvattu x-liikkeestä x-autoon vaihdossa, tulevat ihan pokkana ja naama näkkärillä (kuvitellen autonsa arvoksi ylihyvityksen) "lupasivat tuolla toisessa liikkeessä 2500 tästä, eikös se täällä olekaan sen hintainen... voi vttu. Ei ole. Se on 500euron auto ja piste, eikä yhtään haittaa, vaikka ajaisit sen suohon ja ostat tämän OIKEIN HINNOITELLUN tässä ja nyt.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe