Menetkä aamulla töihin?

Kaikysyäsaa--

Tienaamaan verorahaa pakolaisille?

74

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos jäiskin kotiin löllöttelemään ja ottas tukina minkä irti saa.😬

      • Tuota toteutan , ei aikatauluja , aika rentoa.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Tuota toteutan , ei aikatauluja , aika rentoa.

        Mulla oli kotiäitinä vähän sama, toki kotityöt ja muksut mutta ei mitään muuta pakollista..tuli aika pitkäksi..🙄

        Vanhempainraha..mitä se nyt oli muutaman satasen..

        Jotenkin sitä kaipaa rahaa minkä eteen on tehnyt työtä. Päävika?😃


      • Pienellä tulee toimeen mutta jos on kalliit harrastukset niin tokihan sitä rahaa pitää olla :D Ei se kait päävika ole , ehkäpä karmaa?


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Pienellä tulee toimeen mutta jos on kalliit harrastukset niin tokihan sitä rahaa pitää olla :D Ei se kait päävika ole , ehkäpä karmaa?

        Niii, ei on kalliita harrastuksiakaan, mut jotenkin se et tienaa ite on tuolla selkäytimessä.

        Tulis jotenkin syyllinen olo, jos eläs muitten rahoilla, silloin kun ei ole aivan pakko ( itsesti riippumattomat syyt).

        Mut jos sen lottopotin sais, enhän mä nyt töihin enää menis millään..😄

        Tekisin just mitä ja miten huvittaa..


      • Päläpälä kirjoitti:

        Niii, ei on kalliita harrastuksiakaan, mut jotenkin se et tienaa ite on tuolla selkäytimessä.

        Tulis jotenkin syyllinen olo, jos eläs muitten rahoilla, silloin kun ei ole aivan pakko ( itsesti riippumattomat syyt).

        Mut jos sen lottopotin sais, enhän mä nyt töihin enää menis millään..😄

        Tekisin just mitä ja miten huvittaa..

        Kukin tyylillään , ollaan just oikeissa paikoissa juurikin nyt :D


      • Jostakinjonnekin

        En mene huomenna töihin, vaan jään tänne kotiin. Mielelläni humaltuisin tarjoamillasi verorahoilla tänä iltana, mutta valitettavasti tililläni on vain 1,20 e tällä hetkellä, joten joudun kaiketi vain kärsimään selvin päin tämän yön. Pistätkö ryyppyrahaa jos laitan tilinumeron tänne?


    • JokaisellaRooli

      Atm rooli on auttaa yhteiskuntaa saamatta itse mitään.

      • he5h

        Tuon on moni atm huomannut. Feministit eivät ymmärrä että yhteiskunta romahtaa heidän itsensä kaivamaan kuppaan. Nyt ne vielä nauravat typerinä.


      • realismiapeliin

        Ätmi saa sellaisen turvallisen pullamössömaailman ,jossa ei tarvii pelätä tappamista, hakkaamista tai raiskaamista.

        Jokainen pakolaisille vittuileva ätmi pitäis ajaa pois töistään jos sellaisia on ja kodistaan vuodeksi ja jäädyttää tilit, niin ettei sais heti uutta kämppää vuokrattua, niin vois sitten kattoo miten hyvin tuolla maailmalla pärjää oman neuvokkuutensa ja tuttaviensa tuen avulla.

        Oppisivat arvostamaan.


      • hw6hw
        realismiapeliin kirjoitti:

        Ätmi saa sellaisen turvallisen pullamössömaailman ,jossa ei tarvii pelätä tappamista, hakkaamista tai raiskaamista.

        Jokainen pakolaisille vittuileva ätmi pitäis ajaa pois töistään jos sellaisia on ja kodistaan vuodeksi ja jäädyttää tilit, niin ettei sais heti uutta kämppää vuokrattua, niin vois sitten kattoo miten hyvin tuolla maailmalla pärjää oman neuvokkuutensa ja tuttaviensa tuen avulla.

        Oppisivat arvostamaan.

        Melkoista ristiriitaa kommentissa. Pakolaiset prosentuaalisesti eniten naisia tappavat, raiskaavat ja hakkaavat. Miksi niille ei sitten saisi vittuilla?

        Lisäksi tämä yhteiskunta toimii yllättävän suurilta osin "ätmien" verorahoilla, joten on melkoisen matalaotsaista hekumoida sillä että yhteiskunnan nettomaksajat laitattaisin pois töistä.

        Miksi ihmeessä pitäisi arvostaa jotain aikuisia miehiä, jotka eivät puolusta maataan, vaan lähtevät karkuun maihin joista saavat helpoiten asunnon ja rahaa tekemättä mitään?

        Iphone kädessä, geelit hiuksissa ja discorahaa Suomelta.


      • hienoahienoa
        hw6hw kirjoitti:

        Melkoista ristiriitaa kommentissa. Pakolaiset prosentuaalisesti eniten naisia tappavat, raiskaavat ja hakkaavat. Miksi niille ei sitten saisi vittuilla?

        Lisäksi tämä yhteiskunta toimii yllättävän suurilta osin "ätmien" verorahoilla, joten on melkoisen matalaotsaista hekumoida sillä että yhteiskunnan nettomaksajat laitattaisin pois töistä.

        Miksi ihmeessä pitäisi arvostaa jotain aikuisia miehiä, jotka eivät puolusta maataan, vaan lähtevät karkuun maihin joista saavat helpoiten asunnon ja rahaa tekemättä mitään?

        Iphone kädessä, geelit hiuksissa ja discorahaa Suomelta.

        Olet täysin oikeassa ja noiden pakoloisten hyysäämiseen menee vuosittain jo vähintään 3,2 mrd € ja lisää tulee menemään aina kun joku muu kuin PS on ruorissa. Mutta turha se on noille hyysäreille mitään selittää kun eivät tajua mistään mitään. Eivät myöskään tajua, että sieltä pakolaisleireiltä ne rikkaimmat ovat päässeet Eurooppaan lahjomalla oikeat tahot. Sen takia "oikeita" pakolaisia on korkeintaan vain n. 20%, loput ovat tätä roskasakkia, elikä rikollisia ja sotakarkureita, joita ne lähtömaat eivät edes halua takaisin. Tekevät sitten rikoksia Suomessa ja syövät veronmaksajien rahoja.


    • Maisterii

      Iloisena aamutuimaan lähdetään ja vero prosentti on 60😀😁😂🤣😃😄😅😆

    • hienoahienoa

      Menen aamulla töihin tienaamaan rahaa pakoloisille ja naisille. Ei vituta! :D :D :D

      • realismiapeliin

        Ei muakaan. Ihan mahtavaa että on työtä ja työkykyä ja voin tienata rahaa. On katto pään päällä, ruokaa kaapissa, terveys riittävän ok et pystyy töitä tekemään ja muutenkin elämässä asiat ihan mallillaan. Kaikilla ei ole, eikä itsellä ole joka tilanteessa ollut.

        Jos saisin päättää, olis yhteiskunnassa vieläkin paremmat tuet, koska silloin kun oikeasti menee huonosti eikä oo noi yllä mainitsemani asiat kunnossa, ei usein pysty myöskään sitä apua eri syistä hakemaan.

        Ennemmin elätän myös osaa saamattomien / tyhmien poppoota, jotta oikeasti ongelmaisetkin saa hyvän elämän kuin elän sellaisessa yhteiskunnassa, jossa pitää painaa muita alaspäin, jotta itse pysyy leivän syrjässä kiinni.


      • Oikeastiongelmainen

        Oikeasti ongelmaiset eivät saa hyvää elämää rahalla.


      • hienoahienoa
        realismiapeliin kirjoitti:

        Ei muakaan. Ihan mahtavaa että on työtä ja työkykyä ja voin tienata rahaa. On katto pään päällä, ruokaa kaapissa, terveys riittävän ok et pystyy töitä tekemään ja muutenkin elämässä asiat ihan mallillaan. Kaikilla ei ole, eikä itsellä ole joka tilanteessa ollut.

        Jos saisin päättää, olis yhteiskunnassa vieläkin paremmat tuet, koska silloin kun oikeasti menee huonosti eikä oo noi yllä mainitsemani asiat kunnossa, ei usein pysty myöskään sitä apua eri syistä hakemaan.

        Ennemmin elätän myös osaa saamattomien / tyhmien poppoota, jotta oikeasti ongelmaisetkin saa hyvän elämän kuin elän sellaisessa yhteiskunnassa, jossa pitää painaa muita alaspäin, jotta itse pysyy leivän syrjässä kiinni.

        "Jos saisin päättää, olis yhteiskunnassa vieläkin paremmat tuet..."

        https://stm.fi/talous-ja-toiminta/sosiaalimenot-ja-rahoitus
        "Suomen sosiaalimenot olivat

        63,2 miljardia euroa vuonna 2013
        66,1 miljardia euroa vuonna 2014
        66,3 miljardia euroa vuonna 2015."

        Suomen vuotuinen budjetti on n. 50-55 mrd € per vuosi, joten paljon oikeasti haluat ottaa valtiolle velkaa, jotta voidaan rahoittaa ne "vieläkin paremmat tuet"? Minua oikeasti ärsyttää kaikki tukeilijat. Olen nähnyt kaikenlaista väärinkäytöstä: Jotkut saikuttavat jatkuvasti töissä (imevät työnantajien ja pidemmällä saikulla veronmaksajien rahoja, potkut pitäisi antaa), jotkut nostaa tukia vaikka asuvat työttömänä vanhempien luona, jotkut ovat "ikuisia opiskelijoita" ja kaikenlaisia muitakin huijareita on olemassa. Tukia pitäisi nimenomaan yhtenäistää, että olisi mielellään vaikka vain 1-3 perustason sossutukea ja siihen päälle saisi vain ruokakuponkeja, niin voisivat ne tietyt työttömät päättää haluavatko laskujen jälkeen ostaa ruokaa vai alkoholia räkälöistä. Se olisi ihan oikein.

        Oikeasti matalapalkkaiset, mutta tukia nostamattomat ätmityöläiset, nettoveronmaksajat, joutuvat maksamaan kaikkien noiden huijareiden maksut ja sen lisäksi joutuvat kokemaan sosiaalista hyljeksintää yhteiskunnassa. Toivottavasti SDP ei pääse hallitukseen lisäämään ätmityöläisten verotusta. Jos ätmi on kurinalaisella elämäntavalla saanut vaivalla säästettyä rahaa ja tienattua omaisuutta, on se täysin oikein. SDP:n mukaan nettoveronmaksajan pitäisi elää kädestä suuhun. Ja melkein jo joutuukin niin tekemään. Sen sijaan sossuloiset elävät helppoa ja huoletonta elämää, olen sitä menoa nähnyt. Ja heillä on varaa ostaa katsomatta kilohintoja ruuassa, kun itse joudun töitä tekevänä katsomaan aina tarkan euron ruuat. Rotat voitaisiin laittaa vaikka pakkotyöhön, se olisi ihan oikein!


      • hienoahienoa kirjoitti:

        "Jos saisin päättää, olis yhteiskunnassa vieläkin paremmat tuet..."

        https://stm.fi/talous-ja-toiminta/sosiaalimenot-ja-rahoitus
        "Suomen sosiaalimenot olivat

        63,2 miljardia euroa vuonna 2013
        66,1 miljardia euroa vuonna 2014
        66,3 miljardia euroa vuonna 2015."

        Suomen vuotuinen budjetti on n. 50-55 mrd € per vuosi, joten paljon oikeasti haluat ottaa valtiolle velkaa, jotta voidaan rahoittaa ne "vieläkin paremmat tuet"? Minua oikeasti ärsyttää kaikki tukeilijat. Olen nähnyt kaikenlaista väärinkäytöstä: Jotkut saikuttavat jatkuvasti töissä (imevät työnantajien ja pidemmällä saikulla veronmaksajien rahoja, potkut pitäisi antaa), jotkut nostaa tukia vaikka asuvat työttömänä vanhempien luona, jotkut ovat "ikuisia opiskelijoita" ja kaikenlaisia muitakin huijareita on olemassa. Tukia pitäisi nimenomaan yhtenäistää, että olisi mielellään vaikka vain 1-3 perustason sossutukea ja siihen päälle saisi vain ruokakuponkeja, niin voisivat ne tietyt työttömät päättää haluavatko laskujen jälkeen ostaa ruokaa vai alkoholia räkälöistä. Se olisi ihan oikein.

        Oikeasti matalapalkkaiset, mutta tukia nostamattomat ätmityöläiset, nettoveronmaksajat, joutuvat maksamaan kaikkien noiden huijareiden maksut ja sen lisäksi joutuvat kokemaan sosiaalista hyljeksintää yhteiskunnassa. Toivottavasti SDP ei pääse hallitukseen lisäämään ätmityöläisten verotusta. Jos ätmi on kurinalaisella elämäntavalla saanut vaivalla säästettyä rahaa ja tienattua omaisuutta, on se täysin oikein. SDP:n mukaan nettoveronmaksajan pitäisi elää kädestä suuhun. Ja melkein jo joutuukin niin tekemään. Sen sijaan sossuloiset elävät helppoa ja huoletonta elämää, olen sitä menoa nähnyt. Ja heillä on varaa ostaa katsomatta kilohintoja ruuassa, kun itse joudun töitä tekevänä katsomaan aina tarkan euron ruuat. Rotat voitaisiin laittaa vaikka pakkotyöhön, se olisi ihan oikein!

        "Nettoveronmaksajia" on noin 25%. Sinkkumiehiä taas löytyy selvästi eniten heikosti koulutetuista ja työttömistä miehistä..joten ätmi ei ole maksaja, vaan saaja, eli hyötyjä.


      • huomisenhuoltaeimiullaei
        hienoahienoa kirjoitti:

        "Jos saisin päättää, olis yhteiskunnassa vieläkin paremmat tuet..."

        https://stm.fi/talous-ja-toiminta/sosiaalimenot-ja-rahoitus
        "Suomen sosiaalimenot olivat

        63,2 miljardia euroa vuonna 2013
        66,1 miljardia euroa vuonna 2014
        66,3 miljardia euroa vuonna 2015."

        Suomen vuotuinen budjetti on n. 50-55 mrd € per vuosi, joten paljon oikeasti haluat ottaa valtiolle velkaa, jotta voidaan rahoittaa ne "vieläkin paremmat tuet"? Minua oikeasti ärsyttää kaikki tukeilijat. Olen nähnyt kaikenlaista väärinkäytöstä: Jotkut saikuttavat jatkuvasti töissä (imevät työnantajien ja pidemmällä saikulla veronmaksajien rahoja, potkut pitäisi antaa), jotkut nostaa tukia vaikka asuvat työttömänä vanhempien luona, jotkut ovat "ikuisia opiskelijoita" ja kaikenlaisia muitakin huijareita on olemassa. Tukia pitäisi nimenomaan yhtenäistää, että olisi mielellään vaikka vain 1-3 perustason sossutukea ja siihen päälle saisi vain ruokakuponkeja, niin voisivat ne tietyt työttömät päättää haluavatko laskujen jälkeen ostaa ruokaa vai alkoholia räkälöistä. Se olisi ihan oikein.

        Oikeasti matalapalkkaiset, mutta tukia nostamattomat ätmityöläiset, nettoveronmaksajat, joutuvat maksamaan kaikkien noiden huijareiden maksut ja sen lisäksi joutuvat kokemaan sosiaalista hyljeksintää yhteiskunnassa. Toivottavasti SDP ei pääse hallitukseen lisäämään ätmityöläisten verotusta. Jos ätmi on kurinalaisella elämäntavalla saanut vaivalla säästettyä rahaa ja tienattua omaisuutta, on se täysin oikein. SDP:n mukaan nettoveronmaksajan pitäisi elää kädestä suuhun. Ja melkein jo joutuukin niin tekemään. Sen sijaan sossuloiset elävät helppoa ja huoletonta elämää, olen sitä menoa nähnyt. Ja heillä on varaa ostaa katsomatta kilohintoja ruuassa, kun itse joudun töitä tekevänä katsomaan aina tarkan euron ruuat. Rotat voitaisiin laittaa vaikka pakkotyöhön, se olisi ihan oikein!

        Tuolla sinun logiikalla nämä brititkin saatiin vihdoin ja viimein lähtemään EU:sta. Britit vittuun pilaamasta EU:ta.

        Britanniaan kuulemma oli tulossa 70 000 000 turkkilaista loisimaan. Nuo sinun lukusi ovat yläkanttiin koplattuja suomen valtion budjettilukuja.


      • hienoahienoa
        huomisenhuoltaeimiullaei kirjoitti:

        Tuolla sinun logiikalla nämä brititkin saatiin vihdoin ja viimein lähtemään EU:sta. Britit vittuun pilaamasta EU:ta.

        Britanniaan kuulemma oli tulossa 70 000 000 turkkilaista loisimaan. Nuo sinun lukusi ovat yläkanttiin koplattuja suomen valtion budjettilukuja.

        "Nuo sinun lukusi ovat yläkanttiin koplattuja suomen valtion budjettilukuja. "
        Väitätkö sosiaali- ja terveysministeriön valehtelevan?


    • Gubbe70

      Pakko mennä,tuli 2.600 € mätkyjä :´-(

    • Laiskuri

      Hyvä että innokkaita työmuurahaisia riittää.
      Itse en viitsi vaivautua. Nostelen korvauksia.

    • Olen lomalla (eli kökötän kotona).

    • Oivoi_

      En oo menossa aamusti töihin.

    • Normaalia

      Olin töissä mutta kyllästyin ja oli liian pieni palkka ja töissä en saanut johtaa hommaa kun kaikki tapahtui hitaasti ja hommat sekaisin muutenkin. En sitten jaksanut katsella kun töissäkin joutu välillä istumaan tuntikausia tekemättä mitään. Nyt vaan oon kotona ja kulutan aikaa.

    • turhatverot

      Ja työttömille,lapsille, eläkeläisille, sairaille, opiskelijoille, infrastruktuurin ylläpitämiseen yms., kyllä kaikki pitäs lopettaa ettei veroja ois ollenkaan.

      • realismiapeliin

        Nää veroista valittavat pitäis kammeta muutamaksi vuodeksi elämään sellaiseen yhteiskuntaan, jossa ei systeemit toimi yhtään niin hyvin kuin suomessa. osaisivat sitten arvostaa sitä mikä täällä toimii, kun olisivat saaneet opiskella lahjontaa jne. maailmalla yleisiä taitoja.


      • w56jw5
        realismiapeliin kirjoitti:

        Nää veroista valittavat pitäis kammeta muutamaksi vuodeksi elämään sellaiseen yhteiskuntaan, jossa ei systeemit toimi yhtään niin hyvin kuin suomessa. osaisivat sitten arvostaa sitä mikä täällä toimii, kun olisivat saaneet opiskella lahjontaa jne. maailmalla yleisiä taitoja.

        Ei verojen maksamisessa kohtuullisessa määrin mitään väärää ole, vaan siinä että verorahat kohdennetaan kaikkeen mahdolliseen paskaan jonka myötä Suomen talous romahtaa ja sitten ollaan kuin joku kehitysmaa tai Kreikka. Se siitä hyvinvointiyhteiskunnasta....


      • ihmisarvo
        w56jw5 kirjoitti:

        Ei verojen maksamisessa kohtuullisessa määrin mitään väärää ole, vaan siinä että verorahat kohdennetaan kaikkeen mahdolliseen paskaan jonka myötä Suomen talous romahtaa ja sitten ollaan kuin joku kehitysmaa tai Kreikka. Se siitä hyvinvointiyhteiskunnasta....

        Hyvinvointiyhteiskunnan oleellisimpia pilareita on tasa- ja ihmisarvon tunnustaminen, johon kuuluu mm . turvattu perustoimeentulo ja oikeus puhtaaseen luontoon.


      • rk8
        ihmisarvo kirjoitti:

        Hyvinvointiyhteiskunnan oleellisimpia pilareita on tasa- ja ihmisarvon tunnustaminen, johon kuuluu mm . turvattu perustoimeentulo ja oikeus puhtaaseen luontoon.

        Sen me voimmekin tarjota helposti koko maailman väestölle. Tervetuloa kaikki. Kyllä suvakki tarjoaa.


      • kepupettääaina
        w56jw5 kirjoitti:

        Ei verojen maksamisessa kohtuullisessa määrin mitään väärää ole, vaan siinä että verorahat kohdennetaan kaikkeen mahdolliseen paskaan jonka myötä Suomen talous romahtaa ja sitten ollaan kuin joku kehitysmaa tai Kreikka. Se siitä hyvinvointiyhteiskunnasta....

        Suomen talous romahtaa, jos romahtaa, sen myötä kun kaikki uusi innovointi ( keksinnöt ) ovat talouskuurinmyötä julistettu "Suomen insinööritoimiston" eli Juha Sipilän hallituksen aikana rönsyiksi ja turhakkeiksi ja karsittavaksi menoeräksi.

        Suomessa pitäisi palata takaisin impivaaralaiseen tuohikulttuuriin ja kuksan veistämiseen. Näinhän on toimittu myös Pohjois-Koreassa. Kaikki uusi innovointi on pois maataloustukiaisista mikä on väärin se sanoopi jokainen Maalaisliittolainen.


    • Tulevalla viikolla kyllä. Ja ihan ensisijaisesti hankkimaan oman palkkani, jolla kustannan omat menoni.

      Mihin verot menee, on sitten tietysti kunnan ja valtion budjetointia. Luotan siihen, että suurin osa menee suomalaisten ylläpitämiin järjestelmiin.

    • pihallatipunen

      Kyllä minäkin ihan itselleni menen tienaamaan. Myös ne verorahat...

    • Olenhokkuspokkus

      Olen perse ja käytän häikäilemättä verorahojanne. Ainoa asia, mitä kadun, on se, että minulla ei ole alkoholia tänä iltana...

    • Kaisanoasaa

      En tietenkään mene nukun pitkään ja kulutan vain teidän rahojanne työttömänä.

    • töihinmeen

      Menen ja maksaisin enempikin veroja jos menisi sairaille,vanhuksille sekä muille heikompiosaisille , ei mun käy niitä kateeksi kuten monia näyttäs moinen vaivaavan , harmittaa vaan että rahat menee maailman parantamiseen ja sen byrokratiaan eikä tilanne suomessa muutu miksikään , meidänkin kylällä leipäjonot ja rauhattomuus senkun kasvaa , ei semmoinen ihmisiä motivoi mihinkään , taitaa olla kehnot poliitikot meillä.

    • KilttiMies89

      En mene kun ei naistakaan saa. Pääasia että voi nukkua pitkään ja keskittyä aukomaan päätään eri palstoilla. Niitä epäkohtia mistä valittaa kyllä riittää aina.

    • eläkkeellä

      En mene.

    • sitähänse

      Joo. Samalla pitää tienata verorahoja myös ätmiluusereiden ylläpitoon.

    • elämävainonsellaista

      pitää painaa mielen nimi: babylongate.... jotenkin... jos kun ja luultavasti jaksan höpötellä.

      Mutta joskus jos nautiii jotain aineita, niin on tympeä aamu jos ei jaksa lähteä urheilemaan ja ulkoilemaan, silloin harmittaa kun hyvä ulkoilupäivä menisi hukkaan, siitä olen aina huolissani ´kun pidän ulkoilusta paljon.

    • wanhaämmä

      Täällähän sitä. Itselleni mä olen tienaamassa ja maksan oikein mielelläni mulle määrätyt verot. Niistä on paljon hyötyä mulle itsellenikin, mutta toivon että myös heikommassa asemassa oleville.

    • Aika monta palstalaistakin taitaa tuilla elää.

      Juu kyllä menen tienaamaan ja samalla itselle asuntoon, autoon, kesämökkiin ja veneeseen. Tosin vene ja kesämökki ovat omalta osin velattomia.

      • Laiskuri

        Hyvä, sinun tehtäväsi on elättää meitä tuilla eläjiä.
        Tee lisäksi vielä ylitöitä, verot tappiin.


      • Laiskuri kirjoitti:

        Hyvä, sinun tehtäväsi on elättää meitä tuilla eläjiä.
        Tee lisäksi vielä ylitöitä, verot tappiin.

        Vakitettavasti minun alallani ei ylitöitä tunneta, joten tänä iltaillalistapaamista kollegojen kanssa.


    • gffd567889

      Kyllä ja niille kymmenille tuhansille Suomalaisille, jotka jäävät myös sohvalle makaamaan.

    • kyllä tässä maksellaan veroja. Mieskin laski jos palkka olisi hänellä vähän alle 2000 saataisiin tukien kanssa 800 euroa enemmän tähän kuin nyt saadaan mutta taas siitä mennä yli 4000 palkka kun alkaa tulemaan enemmän tähän hetkeen.
      Tämä on se yhteiskunnan loukku kun ei kannata tehdä kun palkka on liian pieni

      • Eli se on ongelma ettei edes pärjää ja pitäisi olla lähtöpalkka 5000.

        Se on vieläkin hassua maksaa veroja tukien varassa.


      • Eli todellakin maksettais työllistettynä matala palkkana paljon kunnalle koska lapsien päiväkoti maksut tulisi 4 kertaisena kunnalle sen päälle
        40 000 euroa vuodessa.

        Koulutus on kannattavaa, varsikin hyvä palkka.


      • hienoahienoa
        valtakunta kirjoitti:

        Eli se on ongelma ettei edes pärjää ja pitäisi olla lähtöpalkka 5000.

        Se on vieläkin hassua maksaa veroja tukien varassa.

        "Eli se on ongelma ettei edes pärjää ja pitäisi olla lähtöpalkka 5000"
        Sinulla on siis ongelmia rahan käytössä. Jos osaisit käyttää rahasi paremmin, etkä tuhlaisi niin paljoa, niin ongelmaa ei olisi. Ja mitä koulutukseen tulee...sen avulla ei aina saa parempaa palkkaa. :( Itse en ainakaan saanut ja en saa. Ehkä kouluttauduin väärälle alalle. Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot.


      • hienoahienoa kirjoitti:

        "Eli se on ongelma ettei edes pärjää ja pitäisi olla lähtöpalkka 5000"
        Sinulla on siis ongelmia rahan käytössä. Jos osaisit käyttää rahasi paremmin, etkä tuhlaisi niin paljoa, niin ongelmaa ei olisi. Ja mitä koulutukseen tulee...sen avulla ei aina saa parempaa palkkaa. :( Itse en ainakaan saanut ja en saa. Ehkä kouluttauduin väärälle alalle. Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

        Iso perhe on se juttu miksi näin tuet tippuu ja työstä verot nousee.
        Mies laski nämä asiat.


      • hienoahienoa kirjoitti:

        "Eli se on ongelma ettei edes pärjää ja pitäisi olla lähtöpalkka 5000"
        Sinulla on siis ongelmia rahan käytössä. Jos osaisit käyttää rahasi paremmin, etkä tuhlaisi niin paljoa, niin ongelmaa ei olisi. Ja mitä koulutukseen tulee...sen avulla ei aina saa parempaa palkkaa. :( Itse en ainakaan saanut ja en saa. Ehkä kouluttauduin väärälle alalle. Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

        Tätä kutsutaan yhteiskunnan tukiloukuksi.


    • Totuus-

      Miksi mennä töihin kun naiset vihaa mua.

    • antasinamullatöita

      jos kuka anta minulla töita mina halu tehda. mita töita mulla anta ?

    • Sinkkumies43

      Oon hakenut vitun moneen työpaikkaan saamatta mitään vastauksia edes joten kukaan ei halua että teen töitä. Nelikymppinen on jo liian vanha saamaan töitä.

      • 0letKuonaa

        Näinhän se on. Sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä,
        että jotain on pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.

        Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 40 työtön mies.
        Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle. Mitään muuta nainen ei voisi halveksua enempää kuin tällaista ihmistä.


    • Toivonkuolemaa

      Toivon, että kuolemme kaikki.

      • AsianVierestä

    • uus.trollikka

      En mene ainakaan kahteen päivään... en mene tienaamaan edes omaa elantoani tällä kertaa. Töissä mä kiukuttelisin kuitenkin vähän kaikille, ja he ovat syyttömiä mun turhautumiseeni.
      Antaa pettymykseni nyt ensin tasaantua vähän. Kävin tänään näyttämässä "venähtynyttä" kipeää kättäni teveysasemalla. Mä uskoin pääseväni siitä lasikuitukipsistä jo konaan eroon.
      No sitä kättä syynättiin oikein usean ihmisen toimesta ja lopulta kun tutkimukset oli tehty; lopputuolos oli ett mulla on hiusmurtuma kädessä, veneluussa. Tullut siinä kolarin rytinässä.

      Minua raivostutti; Miten ihmeessä se ei ollut tullut silloin ensimmäisessä tutkimuksessa ilmi, kuviakin otettiin jo silloin. Selitys oli se ett on niin hento hiusmurtuma ettei ole näkynyt vielä silloin. Sinulla ilmeisesti on hyvin korkea kipukynnys... lääkäri vastas mulle. "Et itkenyt etkä ruikuttanut silloin tutkimuksissa!"
      Pitää paikkaansa, purin hampaat yhteen, hyvä ettei palasia lohjennut niistä.
      Arvio parantumiseen kyseisestä vammasta; on yleensä noin 4 - 8 kk:tta, niin ett se siitä kesälomasta ja motskarilla kruisailusta... ei tule mitään.

      No saan mä tehdä kevyitä töitä, kuten kassakoneella rahastusta, sillä sormia pitää liikutella parantumisen edistämiseksi. Yöllä käden pitäisi olla tyynyllä, lähes sydämen korkeudella. Toimistossa puhelimeen vastaamista ja tilauksia voin tehdä; pitää vaan hommata sellainen langaton handsfree puhelin käyttööni, jää terve käsi silloin täysin vapaaksi.

      Ja nyt mä menen hakemaan ison palasen raakasuklaata ja KeisarinMorsianta mukillisen... lohdukseni. Hiton hyvää loppu iltaa, yötä ja kesää kaikille muille, paisi sille pässille, joka ajoi mun autoni persuksiin ja aiheutti koko katastrofin mulle.
      Mulla on nyt kesä pilalla, en pääse veneilemäänkään... omin avuin tänä kesänä.

      • uus.trollikka

        "Arvio parantumiseen kyseisestä vammasta; on yleensä noin 4 - 8 kk:tta...."
        Nyt tuli törkeä virhe... kyllä se hoitava lääkäri sanoi: 4-8 viikoa arvelisin, jotta kätesi on taas kunnossa. Mutt nyt sitä ei saa rasittaa liikaa ja hoidat sitä tähän tapaan... jne.


      • VenheLuinen

        3kk kipsi ja veneluu ok. Ainakin minulla.


      • uus.trollikka
        VenheLuinen kirjoitti:

        3kk kipsi ja veneluu ok. Ainakin minulla.

        Kiitti vastauksestasi, löysin tuolta ketjun jossa paljon epäselviä, lääkärin tekemiä tulkintoja... kyseisiestä vammasta. Eräskin ihminen kertoi olleensa jo 26 viikkoa sairauslomalla... ja sairausloma jatkuu. On kuulemma tyypillistä ettei sitä murtumaa huomata kuin vasta aikojen kuluttua.

        Mä en ole koskaan veneluun murtumaan missään hoitotyössäni törmännyt, joten asia tuli mulle täysin vieraana asiana eteeni. Luun murtumista ollut omakohtaisiakin kokemuksia ja olen hoitanut potilaita joilla kaikenlaisia luunmurtumia ja katkenneita luita on ollut harminaan.

        Vanhin veli vaimonsa kanssa on lomailemassa, heti kun käly palaa lomaltaan saa auttaa mua selvittämään mun oikeuksiani. Korvauksia mä kyllä tässä tapaukseessa tulen hakemaan, kun en tiedä edes vielä miten tässä on oikein käynnyt. Vaikutti ensiarviolta vain peukalon nyrjähdykseltä/venähdykseltä ja osottautuikin luultua pahemmaksi vaurioksi.

        Kiitos varoituksesta, en taida mennä töihin, ennen kuin kälyni on selvittänyt faktat?
        Vakuutukset mulla on kunnossa, mutt missä ajassa niistä vahingoista on tehtävä vakuutusyhtiölle korvausvaatimus, sekä vanheneeko tuon vammankorvaus vakuutusyhtiön lakipykälien mielestä jossain ajassa, jos on ollut välillä töissä?


    • Totta kai menen. Ei sitä joka päivä voi lomalla olla.

    • 38m

      Sain potkut. Tuli kuitenkin 25 tonnia erorahaa.

      • uus.trollikka

        Valitettavaa, mutt ei kuitenkaan niin paha juttu... tuolla summalla tulee jo siististi eläen koko vuoden lähes toimeen ja ehkä löydät sinä aikana uuden työpaikankin.
        Älä masennu, usein kun yksi ovi sulkeutuu -> toinen puolestaan avautuu. Tsemppiä sulle sinne.


      • hienoahienoa
        uus.trollikka kirjoitti:

        Valitettavaa, mutt ei kuitenkaan niin paha juttu... tuolla summalla tulee jo siististi eläen koko vuoden lähes toimeen ja ehkä löydät sinä aikana uuden työpaikankin.
        Älä masennu, usein kun yksi ovi sulkeutuu -> toinen puolestaan avautuu. Tsemppiä sulle sinne.

        Tuolla rahalla pitäisi tulla ihan helposti vuoden verran toimeen. Jos ei tule, niin kannattaa katsoa peiliin kerran jos toisenkin.


      • uus.trollikka
        hienoahienoa kirjoitti:

        Tuolla rahalla pitäisi tulla ihan helposti vuoden verran toimeen. Jos ei tule, niin kannattaa katsoa peiliin kerran jos toisenkin.

        Kuule riippuu ihan siitä missä päin Suomea asut ja siitäkin asutko maaseudulla vai kaupungissa, omassa asunnossa vai vuokralla. Tuon ikäinen mies sattaa olla myös elatusvelvollinenkin, jne.
        Jostain maankorvesta taas on yleensä vaikeampi löytää työpaikkaa itselleen, ellei sitä työtä voi tehdä etätyönä... kun taas asutuskeskusten lähettyviltä työtä saattaa löytyä helpommin.

        Kun en tiennyt mitään kyseisen henkilön elinolosuhteista... niin vastaukseni oli ympäripyöreä, kuitenkin halusin tsempata, enkä ohittaa tunteettomasti olankohautuksella.
        Joten tuijottele kuule itse vaan peiliin...


    • perSueitöitätie

      " Menetkä aamulla töihin? "

      No en totellakaan menä. Nukun puolille päivin ja meneen sitte äänestämmään perSuja. Sitten avaan mehukatti kanisterin ja jatkan viikonlopun viettoä.

    • Fffee

      Menkää ihmeessä töihin jotta tummat mamut saa kela tukensa.

    • Tottakai!

      Pitäähän se rasvaletille rahaa löytyä... Rahaa kortonkeihin. :D


      Siellä nusultaami nusustelee vokin naistyöntekijöitä.. :D

      Vähän ihmetyttää miksi niiden annetaan paritella keskenään... Voi nääs vaikuttaa laitoksen ammattimaisuuteen...

      Mutta tuota se teettää kun on epätoivosia suojatyöpaikkalaisia kaikki virastot täynnä..


      Polemiikki syntyis jos mies menis nussimaan pakolaisnaista.. :D

    • Työtönmies-

      En mene vittu. Olen ollut varmaan 20 eri työpaikas ja aina ne antaa vaan jonkun määräaikaisen sopimuksen 6-12 kuukautta ja vaikka kuinka ahertaa niin työt loppuu.

      • Narumyyjä

        Sinun ahertamisesi ei vaikuta mitään, olet vastenmielinen työkavereiden/pomon mielestä.
        Sinun paikkasi on kortistossa.
        Sama naisten kanssa, et kiinnosta ketään.


    • Revisiitä

      Tienaan paaaljon mieluummin pakolaiselle kuin suomalaiselle loisijaluuserille.

      • SamoillaApajilla

        Et välttämättä tienaa mitään pakolaiselle, jos olet valtion tai kunnan työntekijä tai virkamies vaan olet samanlainen kuluerä yhteiskunnalle kuin pakolainen tai loisijaluuseri, vaikka maksatkin veroja takaisin yhteiskunnalle nettoveronmaksajien sinulle kerryttämästä palkastasi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      323
      3784
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      271
      2170
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1525
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1370
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1237
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      934
    Aihe