Armon halpana pitäminen on esimerkiksi sitä, että kuvittelee tietoista synnintekoa välttämällä pysyttävänsä Jumalan armon kohdallaan.
Jumala antoi rakkaan Poikansa syntyä tähän maailmaan ja kärsiä vastustusta vihollistensa eli oman aikansa uskonnollisten moralistien taholta ja tulla opetuslastensa hylkäämäksi ja kärsiä KOKO MAAILMAN SYNNIN VUOKSI - EROTTELEMATTA "TIETOISIA" JA "VÄHEMMÄN TIETOISIA" ja "TAHALLISIA" ja "TAHATTOMIA" SYNTEJÄ TOISISTAAN.
Armon halpana pitäminen on sitä, että ryhtyy Jumalan tuomariksi ja Jeesuksen uhrin tuomariksi väittämällä, että on olemasssa tietyn tyyppisiä syntejä, joita Jeesuksen uhri ei kata. Eli on muka olemassa syntejä, joita Jumalan Karitsa EI OTTANUT MAAILMASTA POIS, toisin kuin Johannes Kastaja ilmoitti Jeesuksen nähdessään. Voiko olla julkeampaa ja irvokkaampaa käsitystä Jumalan armosta? Voiko olla iljettävämpää tapaa asettua Jeesuksen uhrin yläpuolelle? Arvioida sitä ja todeta se halvaksi - niin halvaksi, että se kykenee sovittamaan ainoastaan tietyn tyyppiset synnit: sellaiset, joita me kadumme, sekä sellaiset, joita emme tee jatkuvasti "tietoisesti". Muita syntejä Jeesuksen uhri ei sitten katakaan.
Jos joskus on maailmanhistoriassa Jeesuksen uhria pidetty halpana niin tänä aikana, jolloin julistetaan tällaista armoa, jonka uskotaan olevan Jumalan silmissä niin halpaa, että se kykenee peittämään ainoastaan "vilpittömästi katuvien" uskovien synnit sekä synnit, joita ei tehdä jatkuvasti "tietoisesti".
Joka tästä loukkaantuu, tietäköön, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Halpa armo
134
131
Vastaukset
- Jatkuu
Armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.
- ALL_IN_Him
Just näin.
- Kirjakääröt
"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23) - ALL_IN_Him
Kirjakääröt kirjoitti:
"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)Ja tulihan susikin sitten lammasten vaateissa heti paikalle, kuinkas muuten...
- ALL_IN_Him
ALL_IN_Him kirjoitti:
Ja tulihan susikin sitten lammasten vaateissa heti paikalle, kuinkas muuten...
Ajattelin sanoa, että "vaateissa" oli typo, mutta eihän se välttämättä ollut... :D
- tämä.on.totuus
ALL_IN_Him kirjoitti:
Ja tulihan susikin sitten lammasten vaateissa heti paikalle, kuinkas muuten...
Miten niin muka susi lammasten vaatteissa? Siinähän oli selvää tekstiä Uudesta testamentista. Onko niin, kun totuus Raamatusta paljasti sinun eksytysjuonesi, niin se nyt kovasti harmittaa?
Raamatun opetuksen mukaan Jeesus pelastaa armosta, mutta armon saamisen edellytyksenä on parannuksen teko synneistä. Jos joku luulee, että voi tehdä vapaasti syntiä Jeesuksen armolla, niin huonosti käy. Tahallinen synnin tekeminen on sitä armon tekemistä halvaksi, joka johtaa siihen, ettei saa armoa.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - ALL_IN_Him
tämä.on.totuus kirjoitti:
Miten niin muka susi lammasten vaatteissa? Siinähän oli selvää tekstiä Uudesta testamentista. Onko niin, kun totuus Raamatusta paljasti sinun eksytysjuonesi, niin se nyt kovasti harmittaa?
Raamatun opetuksen mukaan Jeesus pelastaa armosta, mutta armon saamisen edellytyksenä on parannuksen teko synneistä. Jos joku luulee, että voi tehdä vapaasti syntiä Jeesuksen armolla, niin huonosti käy. Tahallinen synnin tekeminen on sitä armon tekemistä halvaksi, joka johtaa siihen, ettei saa armoa.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Se koira älähtäää, johon kalikka kalahtaa. Te sudet tulette oitis paikalle, kun julistetaan Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa, koska teillä ei omavanhurskaudessanne ole siitä hajuakaan. Ja voisit sinä lakeija joskus antaa tuon Kirjakäärö-mykän puhua itse. Ei sinun aina tarvitse tulla tänne foorumeille onttopäistä herraasi palvelemaan kuin mikäkin renki. Mitäpä jos menisit ja ympärileikkaisit itsesi oikein tylsällä veitsellä?
- ALL_IN_Him
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Ja voisitko sinä onttopääherran lakeija yhden kerran elämässäsi kommentoida AVAUSTA? Vai onko se liian vaikeata sinun ymmärryksellesi? Erittäin todennäköisesti on.
- ALL_IN_Him
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Johtopäätös: sinä olet Kirjakäärö-onttopään vaimo.
- tämä.on.totuus
ALL_IN_Him kirjoitti:
Se koira älähtäää, johon kalikka kalahtaa. Te sudet tulette oitis paikalle, kun julistetaan Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa, koska teillä ei omavanhurskaudessanne ole siitä hajuakaan. Ja voisit sinä lakeija joskus antaa tuon Kirjakäärö-mykän puhua itse. Ei sinun aina tarvitse tulla tänne foorumeille onttopäistä herraasi palvelemaan kuin mikäkin renki. Mitäpä jos menisit ja ympärileikkaisit itsesi oikein tylsällä veitsellä?
Sinä se tässä poljet Kristuksen verta maahan. Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen. Eksyttäjät heitetään tuliseen järveen niiden kanssa, jotka eivät halunneet tehdä parannusta. Eikös Jeesus puhunut jostain myllykiven ripustamisesta niiden kaulaan, jotka viettelevät muista uskovia lankeamaan syntiin?
Ap.t 17: 30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. 31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista." - ALL_IN_Him
Sinä se tässä poljet Kristuksen verta maahan. Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen. Eksyttäjät heitetään tuliseen järveen niiden kanssa, jotka eivät halunneet tehdä parannusta. Eikös Jeesus puhunut jostain myllykiven ripustamisesta niiden kaulaan, jotka viettelevät muista uskovia lankeamaan syntiin?
Ap.t 17: 30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. 31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."Onttopään vaimo se siinä puolustaa miestään, mikä on melko liikuttavaa itse asiassa. Mutta: "Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen" on kyllä yksi saatanallisimmista virkkeistä, jonka olen elämäni aikana lukenut. Pikkuisen olet teologiasi kansssa pihalla, tyttöseni.
- tämä.on.totuus
ALL_IN_Him kirjoitti:
Onttopään vaimo se siinä puolustaa miestään, mikä on melko liikuttavaa itse asiassa. Mutta: "Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen" on kyllä yksi saatanallisimmista virkkeistä, jonka olen elämäni aikana lukenut. Pikkuisen olet teologiasi kansssa pihalla, tyttöseni.
Sinä olet todella härski valehtelija ja pilkkaaja.
Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen. Se ei ole valhetta, vaan tämä lukee monessa paikassa Uudessa testamentissa. Jos ei tee parannusta, niin ei saa syntejään anteeksi. Tätä totuutta et voi kiistää, koska se lukee Uudessa testamentissa.
Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
Luuk 13:1 Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
Ilm 2:16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
Matt 11:20 Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta: 21 "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet. 22 Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.
Ap.t 8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Ilm 2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. 18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
- Kirjakääröt
"Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia." (Hep 5:8,9)
"Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte. Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä." (1 Piet 1:14-19)
"Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.. Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra." (3 Moos 19:2,3,37)- ALL_IN_Him
"Onttopäinenkin mies voi vaikuttaa syvälliseltä, kun pelkästään Raamattua siteeraa, kun ei onttopäisyydessäään muuhun pysty." - Vanha ryttyläläinen sananlasku -
- tämä.on.totuus
ALL_IN_Him kirjoitti:
"Onttopäinenkin mies voi vaikuttaa syvälliseltä, kun pelkästään Raamattua siteeraa, kun ei onttopäisyydessäään muuhun pysty." - Vanha ryttyläläinen sananlasku -
Tuossa on todella hyvät siteeraukset. Ne kannattaa lukea huolella. Onttopäinen mies on se, joka ei em. jakeita ota vaariin.
- ALL_IN_Him
Tuossa on todella hyvät siteeraukset. Ne kannattaa lukea huolella. Onttopäinen mies on se, joka ei em. jakeita ota vaariin.
"Ota vaariin". Just. :D
Kuuliainen vaimo se siinä puolustaa miestään, hienoa!
- jehovantodistajako
Oletko " ALL_IN_Him " jehovantodistaja ?
Siis aiemmin väitit siten, että Jeesus ei ollutkaan Jumala, eläissään maan päällä !
Siis aivan sama oppi kuin esim jehovantodistajilla ja islamin uskoisilla !
Vai oletko siis islamin uskoinen ?
Vai judaisti ?
Mitä väriä tunnustat siis ?
Sillä sinä julistat sitä "toista Jeesusta" ja "toista evankeliumia" tuollaisen opin kautta !- ALL_IN_Him
Kappas, katkera kakkoseksi jäänyt debatöörihän se siinä! Etkö osaa niellä tappiotasi? Jos joku on maalannut monisanaisilla raamatunlauseviisastelusiveltimenvedoillaan itsensä nurkkaan, niin sinä. Ja siellä nurkassasi sinä pysyt ja sieltä sinä nyt länkytät. Ja aloitushan sinua ei tietenkään lainkaan kiinnosta. Sinuakaan. Yhtään sen enempää kuin tuota "massaansa" palvovaa toraistia (joka lienee vaimoihminen). Hienossa seurassa olet. Kaltaisessasi.
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Kappas, katkera kakkoseksi jäänyt debatöörihän se siinä! Etkö osaa niellä tappiotasi? Jos joku on maalannut monisanaisilla raamatunlauseviisastelusiveltimenvedoillaan itsensä nurkkaan, niin sinä. Ja siellä nurkassasi sinä pysyt ja sieltä sinä nyt länkytät. Ja aloitushan sinua ei tietenkään lainkaan kiinnosta. Sinuakaan. Yhtään sen enempää kuin tuota "massaansa" palvovaa toraistia (joka lienee vaimoihminen). Hienossa seurassa olet. Kaltaisessasi.
Sinä itse pakenit paikalta, kun jouduit nurkkaan !
Kun sinulle esitettiin selvääkin selvempi kysmys, sinä pakenit ja jätit vastaamatta !
Siis toistan yhä:
Oliko Jeesus Jumala maan päällä, vai ei ???
Vai lakkasiko Hän olemasta Jumala kun Hän tuli ihmiseksi ???
Joko uskallat tunnustaa, vai taasko väitselet ja pakenet paikalta ???
Niin ja minä jo kommentoin väärää armoa, eli se näkyy juurikin SINUN TOIMINNASSASI ja TEOISSASI !!!
Sinulla on lupa Jumalalta näköjään herjata ja valehdella määrättömästi !!!
Sekä antaa vääriä todistuksia lähimmäisistäsi määrättömästi, etkä joudu niistä vastuuseen vaikka Sana sanoo jopa näinkin:
Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Sinulle vaikuttaa Armo olevan vain peitteenä/verhona ja lupana pahoille tahallisillekin teoillesi !!!
1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona - ALL_IN_Him
jehovantodistajako kirjoitti:
Kun sinulle esitettiin selvääkin selvempi kysmys, sinä pakenit ja jätit vastaamatta !
Siis toistan yhä:
Joko uskallat tunnustaa, vai taasko väitselet ja pakenet paikalta ???
Niin ja minä jo kommentoin väärää armoa, eli se näkyy juurikin SINUN TOIMINNASSASI ja TEOISSASI !!!
Sinulla on lupa Jumalalta näköjään herjata ja valehdella määrättömästi !!!
Sekä antaa vääriä todistuksia lähimmäisistäsi määrättömästi, etkä joudu niistä vastuuseen vaikka Sana sanoo jopa näinkin:
Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Sinulle vaikuttaa Armo olevan vain peitteenä/verhona ja lupana pahoille tahallisillekin teoillesi !!!
1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhonaKappas, katkera kakkoseksi jäänyt debatöörihän se siinä! Etkö osaa niellä tappiotasi? Jos joku on maalannut monisanaisilla raamatunlauseviisastelusiveltimenvedoillaan itsensä nurkkaan, niin sinä. Ja siellä nurkassasi sinä pysyt ja sieltä sinä nyt länkytät. Ja aloitushan sinua ei tietenkään lainkaan kiinnosta. Sinuakaan. Yhtään sen enempää kuin tuota "massaansa" palvovaa toraistia (joka lienee vaimoihminen). Hienossa seurassa olet. Kaltaisessasi.
Sinulta ei voi muuta odottaakaan kuin veljiemme syyttäjän roolia näillä foorumeilla. Sinua ei kiinnosta lainkaan avaus, ja ymmärän kyllä mistä syystä: sinä olet katkera kakkoseksi jäämisestä aiemmilla foorumeilla. Nuole haavasi, niele pettymyksesi ja keskity sitten tuohon avaukseen kunnolla ja säästä lukijat enemmältä läpinäkyvältä idiotismiltasi. Ei nuo sinun syntiluettelointisi oikein purreet aiemminkaan. Pösilö. Puuduttavia jorinoita kirjoitteleva pösilö. - jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Sinulta ei voi muuta odottaakaan kuin veljiemme syyttäjän roolia näillä foorumeilla. Sinua ei kiinnosta lainkaan avaus, ja ymmärän kyllä mistä syystä: sinä olet katkera kakkoseksi jäämisestä aiemmilla foorumeilla. Nuole haavasi, niele pettymyksesi ja keskity sitten tuohon avaukseen kunnolla ja säästä lukijat enemmältä läpinäkyvältä idiotismiltasi. Ei nuo sinun syntiluettelointisi oikein purreet aiemminkaan. Pösilö. Puuduttavia jorinoita kirjoitteleva pösilö.Ja " ALL_IN_Him " !
Minä en ole jäänyt sinulle "kakkoseksi" millään foorumilla, en edes tällä ainoalla, jossa kirjoitan !
Joten TAAS väärä todistus ja VALHETTA eli SYNTIÄ SYNNIN PÄÄLLE VAIN !!!
Siis toistan yhä:
Viimeksi täällä niin väitit, että Jeesus ei ollut Jumala maan päällä !
Joko uskallat tunnustaa, vai taasko väistelet ja pakenet paikalta ??? - ALL_IN_Him
Taas alkoi tuo sinun puuduttava jaanaamisesi.
Armon halpana pitäminen on esimerkiksi sitä, että kuvittelee tietoista synnintekoa välttämällä pysyttävänsä Jumalan armon kohdallaan.
Jumala antoi rakkaan Poikansa syntyä tähän maailmaan ja kärsiä vastustusta vihollistensa eli oman aikansa uskonnollisten moralistien taholta ja tulla opetuslastensa hylkäämäksi ja kärsiä KOKO MAAILMAN SYNNIN VUOKSI - EROTTELEMATTA "TIETOISIA" JA "VÄHEMMÄN TIETOISIA" ja "TAHALLISIA" ja "TAHATTOMIA" SYNTEJÄ TOISISTAAN.
Armon halpana pitäminen on sitä, että ryhtyy Jumalan tuomariksi ja Jeesuksen uhrin tuomariksi väittämällä, että on olemasssa tietyn tyyppisiä syntejä, joita Jeesuksen uhri ei kata. Eli on muka olemassa syntejä, joita Jumalan Karitsa EI OTTANUT MAAILMASTA POIS, toisin kuin Johannes Kastaja ilmoitti Jeesuksen nähdessään. Voiko olla julkeampaa ja irvokkaampaa käsitystä Jumalan armosta? Voiko olla iljettävämpää tapaa asettua Jeesuksen uhrin yläpuolelle? Arvioida sitä ja todeta se halvaksi - niin halvaksi, että se kykenee sovittamaan ainoastaan tietyn tyyppiset synnit: sellaiset, joita me kadumme, sekä sellaiset, joita emme tee jatkuvasti "tietoisesti". Muita syntejä Jeesuksen uhri ei sitten katakaan.
Jos joskus on maailmanhistoriassa Jeesuksen uhria pidetty halpana niin tänä aikana, jolloin julistetaan tällaista armoa, jonka uskotaan olevan Jumalan silmissä niin halpaa, että se kykenee peittämään ainoastaan "vilpittömästi katuvien" uskovien synnit sekä synnit, joita ei tehdä jatkuvasti "tietoisesti".
Joka tästä loukkaantuu, tietäköön, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
- jehovantodistajako
Niin ja " ALL_IN_Him ", halvasta armosta sinä et selvästikkään itse mitään ymmärrä, koska sinä turvaat selvästikin siihen ihan itse !
Et sinä muuten kirjoittelisi tälläisiä, ja kuvittelisi Jumalan katsovan toimintaasi "sormien läpi" :
-----------------------------
" Se koira älähtäää, johon kalikka kalahtaa. Te sudet tulette oitis paikalle, kun julistetaan Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa, koska teillä ei omavanhurskaudessanne ole siitä hajuakaan. Ja voisit sinä lakeija joskus antaa tuon Kirjakäärö-mykän puhua itse. Ei sinun aina tarvitse tulla tänne foorumeille onttopäistä herraasi palvelemaan kuin mikäkin renki. Mitäpä jos menisit ja ympärileikkaisit itsesi oikein tylsällä veitsellä? "
" Ja voisitko sinä onttopääherran lakeija yhden kerran elämässäsi kommentoida AVAUSTA? Vai onko se liian vaikeata sinun ymmärryksellesi? Erittäin todennäköisesti on. "
" Johtopäätös: sinä olet Kirjakäärö-onttopään vaimo. "
" "Onttopäinenkin mies voi vaikuttaa syvälliseltä, kun pelkästään Raamattua siteeraa, kun ei onttopäisyydessäään muuhun pysty." - Vanha ryttyläläinen sananlasku - "
--------------------------------
Tässä näkyy selvästi se, mitä sinä sisälläsi kannat:
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Ja sydämesi asenne ja sydämesi puhdistumattomuutesi näkyy myös selvästi tuon sinun " katkeran riitaisuutesi " kautta:
Jaakobin kirje 3
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
Joten mitä Raamattu todistaa sinun omista touhuistasi, selvääkin selvemmin " ALL_IN_Him " ?- ALL_IN_Him
Sinulta ei voi muuta odottaakaan kuin veljiemme syyttäjän roolia näillä foorumeilla. Sinua ei kiinnosta lainkaan avaus, ja ymmärän kyllä mistä syyystä: sinä olet katkera kakkoseksi jäämisestä aiemmilla foorumeilla. Nuole haavasi, niele pettymyksesi ja keskity sitten tuohon avaukseen kunnolla ja säästä lukijat enemmältä läpinäkyvältä idiotismiltasi. Ei nuo sinun syntiluettelointisi oikein purreet aiemminkaan. Pösilö.
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Sinulta ei voi muuta odottaakaan kuin veljiemme syyttäjän roolia näillä foorumeilla. Sinua ei kiinnosta lainkaan avaus, ja ymmärän kyllä mistä syyystä: sinä olet katkera kakkoseksi jäämisestä aiemmilla foorumeilla. Nuole haavasi, niele pettymyksesi ja keskity sitten tuohon avaukseen kunnolla ja säästä lukijat enemmältä läpinäkyvältä idiotismiltasi. Ei nuo sinun syntiluettelointisi oikein purreet aiemminkaan. Pösilö.
Yhä vaan sen väärän armon varassa aiot jatkaa ja kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi ???
Etkö oikeasti tajua joutuvasi sanoistasi vastuuseen Herran edessä ???
Noinko sokea olet ???
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
Herää jo tuosta sokeudestasi ja lakkaa luottamasta väärään armoon, sillä Jumala on Totinen !
Hepr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
- jehovantodistajako
" ALL_IN_Him " !!!
Sinun kohdallasi totisesti on juuri siitä luottamisesta ns. "väärään armoon" !
Eli sinä kuvittelet itse pääseväsi kuin koira veräjästä, ikäänkuin ei Vanhurskas Tuomari näkisikään sinun syntejäsi.
Sana todistaaa sinusta seuraavaa:
2. Tim. 3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.- ALL_IN_Him
Sinulta ei voi muuta odottaakaan kuin veljiemme syyttäjän roolia näillä foorumeilla. Sinua ei kiinnosta lainkaan avaus, ja ymmärän kyllä mistä syystä: sinä olet katkera kakkoseksi jäämisestä aiemmilla foorumeilla. Nuole haavasi, niele pettymyksesi ja keskity sitten tuohon avaukseen kunnolla ja säästä lukijat enemmältä läpinäkyvältä idiotismiltasi. Ei nuo sinun syntiluettelointisi oikein purreet aiemminkaan. Pösilö. Puuduttavia jorinoita kirjoitteleva pösilö.
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Sinulta ei voi muuta odottaakaan kuin veljiemme syyttäjän roolia näillä foorumeilla. Sinua ei kiinnosta lainkaan avaus, ja ymmärän kyllä mistä syystä: sinä olet katkera kakkoseksi jäämisestä aiemmilla foorumeilla. Nuole haavasi, niele pettymyksesi ja keskity sitten tuohon avaukseen kunnolla ja säästä lukijat enemmältä läpinäkyvältä idiotismiltasi. Ei nuo sinun syntiluettelointisi oikein purreet aiemminkaan. Pösilö. Puuduttavia jorinoita kirjoitteleva pösilö.
Mitä siis on väärä armo ?
Väärä armo on juuri sitä, jossa sinäkin käännät sen todellisen armon irstaudeksi:
Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
Eli sinulla siis on näköjään omasta mielestäsi Jumalalta oikein lupa herjata ja halveksia toisia ihmisiä ja puhua heistä kaikkinaista valhetta ja pahaa ja antaa heistä vääriä todistuksia loputtomasti ja lakkaamatta !
NÄIN JUURI TOIMII "uskova" JOKA ON ns. "VÄÄRÄN ARMON ALLA", ja SE SIIS ANTAA HÄNELLE LUVAN ELÄÄ SYNNEISSÄÄN LOPUTTOMASTI, ILMAN PARANNUSTA/KATUMUSTA !
Mutta näistä mädistä hedelmistä heidät siis tunnistaa:
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, SAASTAISUUS, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, VIHAMILISYYS, RIITA, KATEELLISUUS, VIHAT, JUONET, ERISEURAT, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Tuossa ne mädät hedelmäsi korostettuna, jotka nyt ovat JO paljastuneet !
- jehovantodistajako
Ja " ALL_IN_Him " !
Minä en ole jäänyt sinulle "kakkoseksi" millään foorumilla, en edes tällä ainoalla, jossa kirjoitan !
Joten TAAS väärä todistus ja VALHETTA eli SYNTIÄ SYNNIN PÄÄLLE VAIN !!!
Siis toistan yhä:
Viimeksi täällä niin väitit, että Jeesus ei ollut Jumala maan päällä !
Joko uskallat tunnustaa, vai taasko väistelet ja pakenet paikalta ??? - Joonkumma
jehovantodistajako, sinä olet käärme ja veljieni syyttäjä. Jeesuksesta on kirjoitettu: Jumala meidän kanssamme. Sekä "tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen". Lopetahan viisastelusi, paskanjauhaja.
- jehovantodistajako
Mikä On Jeesuksen nimi ???
Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme. (voi myös kääntää "Jumala keskellämme"
Siis EI "ihminen meidän kanssamme/keskuudessamme" !!!
Mutta me siis selvästi uskomme siis ERI Jeesukseen !!!
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
1. Johanneksen kirje 4
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
Minun Jeesukseni siis On Immanuel !!!
Teidän "jeesuksenne" taas ei ole ! - jehovantodistajako
Mutta se pitää sanoa kyllä, että sinun veljesi tuo " ALL_IN_Him " aivan varmasti on !
Ihan samaa on sinunkin toimintasi ja yhtä syvää puhdistumattomuutesikin:
---------------------------
" sinä olet käärme ja veljieni syyttäjä "
" Lopetahan viisastelusi, paskanjauhaja. "
Ihan on samaa halveksintaa ja herjaamista ja vääriä syytöksia eli valheita ja vääriä todistuksia !
Mutta minä en halua lukeutua teidän "veljiksenne", sillä sen verran pahassti on toimintanne ja oppinne pielessä, että pidän nyt teitä kuin uskosta osattomina, kuten Sana kehoittaa:
1. Kor. 5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
- jehovantodistajako
Muille tiedoksi se, että noin toimii juuri eksynyt eksyttäjä, joka on jäänyt valheistaan ja harhaopeistaan kiinni.
Ei vastaa selviin kysymyksiin juuri siksi, että tietää jo sen, että moni uskova näkee hänet eksyneeksi eksyttäjäksi silloin.
Eli hän toimii kuten selkärangaton mato, joka yrittää kiemurrella pakoon !
Näitä samoja "matoja" on nähty ennenkin ja näin ne siis toimivat kun pelkäävät jäävänsä kiinni oikein kunnolla omista valheistaan ja harhaopeistaan !
Huomion he yrittävät siirtää kaikkeen muuhun siis !
Mutta suoria vastauksia ei saa, ei sitten millään.
Niin tuttua on tämä tämänkin eksyneen harhaoppisen touhu.
On muuten kyse vakavasta harhaopista, sillä hän siis julistaa toista Kristusta ja siksi on koko evenkeliumikin toinen ja eri siis, sillä jos Jeesus ei ole lihaksi tullut Jumala, niin silloin puhutaan ihan toisesta jeesuksesta ja siten koko evankeliumin pohja ja perusta on väärä !
1. Johanneksen kirje 4
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.- yew
Sinussa on riivaajahenki. Oletko sinä Saatanan palvoja?
- ALL_IN_Him
yew kirjoitti:
Sinussa on riivaajahenki. Oletko sinä Saatanan palvoja?
Sinussa on hiivaa ja sokeria. Oletko sinä kiljuämpäri? Jollet ole, niin kiljuhanhi sitten. Nyt mars mielialalääkitystä nauttimaan! Lääkäriä tulee totella!
- niinpäniiin
ALL_IN_Him kirjoitti:
Sinussa on hiivaa ja sokeria. Oletko sinä kiljuämpäri? Jollet ole, niin kiljuhanhi sitten. Nyt mars mielialalääkitystä nauttimaan! Lääkäriä tulee totella!
Matt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Siis onko se suurta armoa saada ryypätä Jeesuksen Nimessä ja sitten saada valtava krapula ja ehkä suuri synnintunto kun on töpännyt kännissä pahasti . Vai onko se suurta Armoa? Kun Katso Jumalan Karitsa joka ottaa pois ryyppäämisen himo?
- ALL_IN_Him
Minulta on otettu pois ryyppäämisen himo. Mutta on irvokasta Jumalan armon halpana pitämistä kuvitella, että lopettamalla ryyppämisen ylläpidin ja ylläpidän Jumalan armoa. Se on Jeesuksen veran rinnastamista kauristen ja härkien vereen.
- tämä.on.totuus
ALL_IN_Him kirjoitti:
Minulta on otettu pois ryyppäämisen himo. Mutta on irvokasta Jumalan armon halpana pitämistä kuvitella, että lopettamalla ryyppämisen ylläpidin ja ylläpidän Jumalan armoa. Se on Jeesuksen veran rinnastamista kauristen ja härkien vereen.
Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen. Eksyttäjät heitetään tuliseen järveen niiden kanssa, jotka eivät halunneet tehdä parannusta. Eikös Jeesus puhunut jostain myllykiven ripustamisesta niiden kaulaan, jotka viettelevät muista uskovia lankeamaan syntiin?
Ap.t 17: 30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. 31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."
Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
Kirjakääröt siteerasi edellä todella hyviä Raamatun paikkoja, jossa selitetään, että tahallinen synnin tekeminen on Kristuksen sovitusveren pitämistä halpana ja sen polkemista maahan. Kuten Pietari kehotti alkuseurakuntaa "olkaa pyhät", kuten Jumala on pyhä, koska Jumalan omat ovat lunastettu kalliilla Kristuksen sovitusverellä. Noudattakaa sen takia Jumalan käskyjä. Jumala armo ei tule suuremmaksi siitä, että tekee syntiä, vaan se on armon pitämistä halpana.
"Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia." (Hep 5:8,9)
"Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte. Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä." (1 Piet 1:14-19)
"Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.. Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra." (3 Moos 19:2,3,37)
Synnin tekijä ei ole vapaa, eikä ole Kristuksessa. Synnin tekijä on synnin orja. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, kuten hän itse sanoi.
Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. 8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - ALL_IN_Him
Kristus antaa uhrinsa vain niille, jotka tekevät parannuksen. Eksyttäjät heitetään tuliseen järveen niiden kanssa, jotka eivät halunneet tehdä parannusta. Eikös Jeesus puhunut jostain myllykiven ripustamisesta niiden kaulaan, jotka viettelevät muista uskovia lankeamaan syntiin?
Ap.t 17: 30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. 31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."
Kirjakääröt siteerasi edellä todella hyviä Raamatun paikkoja, jossa selitetään, että tahallinen synnin tekeminen on Kristuksen sovitusveren pitämistä halpana ja sen polkemista maahan. Kuten Pietari kehotti alkuseurakuntaa "olkaa pyhät", kuten Jumala on pyhä, koska Jumalan omat ovat lunastettu kalliilla Kristuksen sovitusverellä. Noudattakaa sen takia Jumalan käskyjä. Jumala armo ei tule suuremmaksi siitä, että tekee syntiä, vaan se on armon pitämistä halpana.
"Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.. Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra." (3 Moos 19:2,3,37)
Synnin tekijä ei ole vapaa, eikä ole Kristuksessa. Synnin tekijä on synnin orja. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, kuten hän itse sanoi.
Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. 8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...........................................
- armostakirjoitamme
Vaikka olemme helluntaipalstalla jäi melkein huomaamatta, että armoon liittyy aina Pyhä Henki ja sen armolahjat. Ei ole olemassa armoa ilman ihmisen puhdistavaa, uudistavaa ja hänessä vaikuttavaa Pyhää Henkeä. Mikä pitäisi näkyä ihmisessä, hänen olemuksestaan, puheissaan sekä kirjoittamassa tekstissä. Eihän me armosta tietenkään kirjoiteta mitä tahansa soopaa. Tai sitten teemme Jumalan Pyhän Hengen tyhmäksi.
- tämä.on.totuus
Jeesus sanoi, ettei uskonsa häneen tunnustanut pelastu, jos hän tekee laittomuutta, vaikka hän olisi tehnyt voimatekoja Jeesuksen nimessä. Pyhä Henki kehottaa ihmistä noudattamaan Jumalan tahoa. Synnin tekeminen ei ole Jumalasta eikä sellaiset ihmeet, jotka sotivat Jumalan tahtoa vastaan.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Pyhä Henki ohjaa ihmisen noudattamaan Jumalan lakia. Liha ei alistu Jumalan lakiin, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Joka ei tee Jumalan tahtoa, hän ei ole Kristuksen oma, kuten Paavali opetti.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä. - uupps
Jeesus sanoi, ettei uskonsa häneen tunnustanut pelastu, jos hän tekee laittomuutta, vaikka hän olisi tehnyt voimatekoja Jeesuksen nimessä. Pyhä Henki kehottaa ihmistä noudattamaan Jumalan tahoa. Synnin tekeminen ei ole Jumalasta eikä sellaiset ihmeet, jotka sotivat Jumalan tahtoa vastaan.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Pyhä Henki ohjaa ihmisen noudattamaan Jumalan lakia. Liha ei alistu Jumalan lakiin, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Joka ei tee Jumalan tahtoa, hän ei ole Kristuksen oma, kuten Paavali opetti.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.'Moni' sanoi: "emmekö me sinun nimesi". On kyseelalaista olivatko 'monet' tehneet mitään voimallaisia tekoja. Vaan uskonnollisten ihmisten tavoin he olivat selittäneet voimalliset teot tyhjäksi ja antaneet niille aivan eri merkityksen, minkä Sana ilmoitttaa. Onhan paljon niitä, jotka kuolleessa uskonnossaan selittävät esimerkiksi saaneensa kielillä puhumisen armolahjan opiskellamalla jotain vierasta kieltä.
Mitähän armolahjoja toorauskovat ovat saaneet? Puhuvatko he kielillä? Entä onko heidän tilaisuuksissaan tullut esille profetioita? Miten jumalattomat ja laittomuutta tekevät toorauskovat ovat täyttyneet Hengellä? Voisivatko uusjudaistit vastata?
- armollamennään
Tietenkin varsinkin helluntaipalstalla tulisi vaikuttaa armolahjat. Aivan kuten ne vaikuttavat käytännön elämässäkin tehden uskovasta, iloisen, rakastavan, auttavaisen, viisaan ja kaikin puolin mukautuvan elämän haasteisiin siten, että hän tekee kaiken kiitoksella, ylistyksellä eikä vaella kyllästyneenä, vastenmielisenä, epäluuloisena ja naama norsun vitulla kuten maalliset ihmiset tai harhaoppiset höpöttäjät. Virtuaalitodellisuudessa se näkyy armon kirkkautena viisaina juttuina. Vain harhaoppiset jorisee outoja.
- tämä.on.totuus
Sinulla on todella törkeää kielenkäyttöä, kun puhut tuolla rivolla tavalla naamasta. Mikä ihmeen tapaus sinä olet?
Jeesuksessa on Pyhä Henki, minkä takia hän noudatti Jumalan tahdon mukaisesti lakia. Jos joku väittää, että armo tulee suuremmaksi siitä, että elää iloisena syntiä tehden, niin silloin ei tunne Pyhää Jumalaa. Jumala ei armahda niitä, jotka eivät tee parannusta.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
----
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Room 6:1 Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? [Room. 3:8]
2 Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä? [1. Piet. 2:24]
3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
-----
14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
ALL_IN_Him ????? Tarkoiltatko että se on suurta armoa olla yhtä maailman kansa ja mennä perjantai hakea viinapullon ja sen jälkeen mennä huoratalon matkalla kotiin pieksemään muija ja lapset? Että kun näin valaisee kaupungin että uskonoton nauraa sinulle ja pilkkaa jumala sun takia ? Kun häpäiset rypemään synneissä ja vedät pilkkanaurut sun ja jumalan päälle niin se on suurta armoa. Olet tainnut käsittää ihan väärin koko armo joka pesee sinut puhtaaksi ja ottaa pois sun syntiä.
- jehovantodistajako
Joko tuuli kääntyi Savis ?
Viimeksihän sinä juuri kehuit tätä "ALL_IN_Him" nikkiä !
Hän oli niin hyvä kaveri sinulle ja halusit oikein opetusta häneltäkin, kuten aina olet opetusta ottamassa niiltä, jotka vähänkin ovat kanssasi samaa mieltä.
2. Tim. 3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
Niin ja Savis, sinä itsehän elät ja toimit ihan saman ohjeen mukaan väärässä armossa, kuten tämä "ALL_IN_Him" nikki !
Eihän sinunkaan enää tarvitse syntejäsi tunnustaa tai katua tai pyytää edes anteeksi, joihin selvästi yhä sorrut ja joissa itse asiassa sinä ELÄT jatkuvasti ja lakkaamatta !
Sinä siis tuomitsit itse nyt itsesi, mutta sillekin sinä olet itse umpisokea !
Roomalaiskirje 2
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11 Sillä Jumala ei katso henkilöön - ALL_IN_Him
Osaatko sinä lukea suomea vaiko et? Jos et, niin opettele suomea, äläkä kommentoi jotakin, mitä et ymmärrä.
Minulta on otettu pois ryyppäämisen himo. Mutta on irvokasta Jumalan armon halpana pitämistä kuvitella, että lopettamalla ryyppämisen ylläpidin ja ylläpidän Jumalan armoa. Se on Jeesuksen veren rinnastamista kauristen ja härkien vereen. - jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Osaatko sinä lukea suomea vaiko et? Jos et, niin opettele suomea, äläkä kommentoi jotakin, mitä et ymmärrä.
Minulta on otettu pois ryyppäämisen himo. Mutta on irvokasta Jumalan armon halpana pitämistä kuvitella, että lopettamalla ryyppämisen ylläpidin ja ylläpidän Jumalan armoa. Se on Jeesuksen veren rinnastamista kauristen ja härkien vereen.On myös irvokasta jatkaa herjamisia ja valheelllisten todistusten antamista lähimäisistä !
Sinä siis JATKUVALLA SYÖTÖLLÄ riitelet ja valehtelet ja haukut ihmisiä ja annat heistä vääriä todistuksia ja herjaat heitä, ja halveksut heitä ym ym...
Ja sekö ei ole Jumalan Armon ja Rakkauden halpana pitämistä ???
Onko Jumala antanut sinulle luvan tuollaiseen toimintaan ???
Kehoittaako oikein Pyhä Henki sinua siihen ???
Oletko sinä aivan sokea omalle tilallesi ??? - ALL_IN_Him
Koetahan nyt nettifoorumien raamattumengele rahoittua. Sinun vanhanpiian verenpaineesi on nyt liian koholla. Sinulla on yhtä hyvät edellytykset puhua sokeudesta kuin emakolla helmenkalastuksesta.
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Koetahan nyt nettifoorumien raamattumengele rahoittua. Sinun vanhanpiian verenpaineesi on nyt liian koholla. Sinulla on yhtä hyvät edellytykset puhua sokeudesta kuin emakolla helmenkalastuksesta.
Yhä vain jatkat ja kartutat Jumalan vihaa yhä lisää päällesi !
Voi voi !
Sääliksi käy sinua, kun joudut aikanasi niittämään oman kylvösi ! :( - ALL_IN_Him
Voi voi !
Sääliksi käy sinua, kun joudut aikanasi niittämään oman kylvösi ! :(Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk......
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk......
Ei sinun minua pidä pelätä, en minä sinulle mitään kosta !
Jumalaa sinun pitäisi ymmärtää pelätä, mutta ethän sinä näköjään Häntäkään pelkää !
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. - ALL_IN_Him
Jumalaa sinun pitäisi ymmärtää pelätä, mutta ethän sinä näköjään Häntäkään pelkää !
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! ETENKIN SELLAISEN, JOKA SAMAISTAA ITSENSÄ JUMALAAN! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk......
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! ETENKIN SELLAISEN, JOKA SAMAISTAA ITSENSÄ JUMALAAN! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk......
Sellaista en ole missään tehnyt, enkä tee, eli en korota itseäni Jumalan asemaan todellakaan.
Mutta sinä näköjään niin teet, koska sinulla on lupa toimia oman pahan tahtosi mukaan, etkä näköjään vastaa siitä, siis omasta mielestäsi, edes Jumalalle ! - rikelirong
Sellaista en ole missään tehnyt, enkä tee, eli en korota itseäni Jumalan asemaan todellakaan.
Mutta sinä näköjään niin teet, koska sinulla on lupa toimia oman pahan tahtosi mukaan, etkä näköjään vastaa siitä, siis omasta mielestäsi, edes Jumalalle !Taidat olla Jehovan todistaja?
- jehovantodistajako
Muille tiedoksi se, että noin, kuten tämä "ALL_IN_Him" nikki, toimii juuri eksynyt eksyttäjä, joka on jäänyt valheistaan ja harhaopeistaan kiinni.
Ei vastaa selviin kysymyksiin juuri siksi, että tietää jo sen, että moni uskova näkee hänet eksyneeksi eksyttäjäksi silloin.
Eli hän toimii kuten selkärangaton mato, joka yrittää kiemurrella pakoon !
Näitä samoja "matoja" on nähty ennenkin ja näin ne siis toimivat kun pelkäävät jäävänsä kiinni oikein kunnolla omista valheistaan ja harhaopeistaan !
Huomion he yrittävät siirtää kaikkeen muuhun siis !
Mutta suoria vastauksia ei saa, ei sitten millään.
Niin tuttua on tämä tämänkin eksyneen harhaoppisen touhu.
On muuten kyse vakavasta harhaopista, sillä hän siis julistaa toista Kristusta ja siksi on koko evenkeliumikin toinen ja eri siis, sillä jos Jeesus ei ole lihaksi tullut Jumala, niin silloin puhutaan ihan toisesta jeesuksesta ja siten koko evankeliumin pohja ja perusta on väärä !
Eli "ALL_IN_Him" nikki siis väittää, että Jeesus oli vain pelkkä ihminen, kun Hän eli täällä maan päällä !!!- jehovantodistajako
Juuri kuten edellä jo kirjoitin !
Pikkulapsen toimintaa, ei aikuisen !
Ennen näiden tälläisten herjaajien ja asiattomia puhuvien suut pestiin saippualla, niin oppivat miettimään edes vähän, että mitä suustaan päästävät !
Näille, joilla ei ole itselllään minkäänlaista selkärankaa, laitettiin sellainen avuksi, siis puusta ! - ALL_IN_Him
Juuri kuten edellä jo kirjoitin !
Pikkulapsen toimintaa, ei aikuisen !
Ennen näiden tälläisten herjaajien ja asiattomia puhuvien suut pestiin saippualla, niin oppivat miettimään edes vähän, että mitä suustaan päästävät !
Näille, joilla ei ole itselllään minkäänlaista selkärankaa, laitettiin sellainen avuksi, siis puusta !Ennen vanhaan vanhatpiiat osasivat käyttäytyä. Nykyisin ne roikkuvat haukkana nettifoorumeille etsiäkseeen, kenet saisivat niellä. Veljet, ohoi! Sielunvihollinen piirittää meitä kuin karjuva vanhapiikahyeena. Varokaa! :D :D :D
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Ennen vanhaan vanhatpiiat osasivat käyttäytyä. Nykyisin ne roikkuvat haukkana nettifoorumeille etsiäkseeen, kenet saisivat niellä. Veljet, ohoi! Sielunvihollinen piirittää meitä kuin karjuva vanhapiikahyeena. Varokaa! :D :D :D
Voi voi !
Sääliksi käy sinua, kun joudut aikanasi niittämään oman kylvösi ! :( - Joonkumma
Voi voi !
Sääliksi käy sinua, kun joudut aikanasi niittämään oman kylvösi ! :(jehovantodistajako, olet käärme ja veljieni syyttäjä.
- jehovantodistajako
Joonkumma kirjoitti:
jehovantodistajako, olet käärme ja veljieni syyttäjä.
Tämä siis sopii sinullekin !
Voi voi !
Sääliksi käy sinua, kun joudut aikanasi niittämään oman kylvösi ! :( - ALL_IN_Him
Voi voi !
Sääliksi käy sinua, kun joudut aikanasi niittämään oman kylvösi ! :(Nyt sitten vanhapiika otti ja samaisti itsensä Jumalaan! : D : D :D Hirmuinen on vanhanpiian kosto! :D
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Nyt sitten vanhapiika otti ja samaisti itsensä Jumalaan! : D : D :D Hirmuinen on vanhanpiian kosto! :D
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. - ALL_IN_Him
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! ETENKIN SELLAISEN, JOKA SAMAISTAA ITSENSÄ JUMALAAN! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk.....
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! ETENKIN SELLAISEN, JOKA SAMAISTAA ITSENSÄ JUMALAAN! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk.....
Mutta sinä näköjään niin teet, koska sinulla on lupa toimia oman pahan tahtosi mukaan, etkä näköjään vastaa siitä, siis omasta mielestäsi, edes Jumalalle ! - ALL_IN_Him
Mutta sinä näköjään niin teet, koska sinulla on lupa toimia oman pahan tahtosi mukaan, etkä näköjään vastaa siitä, siis omasta mielestäsi, edes Jumalalle !Kun minä en pelkää erästä räksyttävää vanhaapiikaa, tämä vanhapiikaa ilmoittaa, etten pelkäää Jumalaa.
Ja kun tämä vanhapiika kiehuu raivosta, hän kirjoittaa: "Yhä vain jatkat ja kartutat Jumalan vihaa yhä lisää päällesi !"
Ja EI muka samaista itseään Jumalaan! :D :D :D
Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! ETENKIN SELLAISEN, JOKA SAMAISTAA ITSENSÄ JUMALAAN! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk..... - jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Kun minä en pelkää erästä räksyttävää vanhaapiikaa, tämä vanhapiikaa ilmoittaa, etten pelkäää Jumalaa.
Ja kun tämä vanhapiika kiehuu raivosta, hän kirjoittaa: "Yhä vain jatkat ja kartutat Jumalan vihaa yhä lisää päällesi !"
Ja EI muka samaista itseään Jumalaan! :D :D :D
Hirmuisa on rätkyttävän vanhapiian kosto! ETENKIN SELLAISEN, JOKA SAMAISTAA ITSENSÄ JUMALAAN! Kräk-kräk-krääk-kräk-kräk.....Minulle itselleni se on aivan sama, että kuinka paljon sinä herjaat ja valehtelet, en minä siitä SINUN OMASTA TOIMINNASTASI vastaa mitenkään Jumalalle, vaan sinä ITSE vastaat !
Etkä sinäkään siis vastaa minulle, sillä minä jätän kaiken Herralle, ja Herran edessä sinä tulet kohtaamaan kaikki pahat työsi eli syntisi aikanaan, siis kun on Herran aika.
Tekemällä jatkuvasti syntiä, eli jatkamalla synneissäsi, sinä ihan itse RAAMATUN MUKAAN kartutat Jumalan vihaa päällesi, siis ei minun sanojeni mukaan vaan RAAMATUN MUKAAN !!!
Jumala siis antaa sinulle aikaa parannuksen tekoon, mutta SINÄ ITSE vain halveksit Hänen hyvyyttään ja ja kärsivällisyyttään ja pitkämielisyyttään !!!
Eli poljet Kristuksen kalliin sovintoveren jalkoihisi, ja kerskaat vieläpä sillä !!!
Haloo, onko yhtään valoo ? - ALL_IN_Him
Tiedätkö, minä en kykene enää lukemaan noita sinun jorinoitasi puoltatoista riviä enempää. Yksi asia on varma: sinulla on megalomaaninen taipumus rinnastaa itsesi Jumalaan. Sinua on mahdoton ottaa vakavasti. Mutta olethan sinä omalla tavallasi jotenkin hauska tapaus: (oletettavasti) aikuinen ihminen, jolla on närkästyneen 8-vuotiaan tytön jutut. Joita jaksaa siis lukea nykyisin enää puolisentoista riviä.
- sdgtw
ALL_IN_Him kirjoitti:
Tiedätkö, minä en kykene enää lukemaan noita sinun jorinoitasi puoltatoista riviä enempää. Yksi asia on varma: sinulla on megalomaaninen taipumus rinnastaa itsesi Jumalaan. Sinua on mahdoton ottaa vakavasti. Mutta olethan sinä omalla tavallasi jotenkin hauska tapaus: (oletettavasti) aikuinen ihminen, jolla on närkästyneen 8-vuotiaan tytön jutut. Joita jaksaa siis lukea nykyisin enää puolisentoista riviä.
Sinä olet läpensä paatunut narsisti. Et saa pidettyä mitenkään kurissa suutasi ja syyttelet toisia myös täysin aiheettomasti sekä epäasiallisesti.
Sinussa on ilmiselvästi riivaajahenki. - ALL_IN_Him
sdgtw kirjoitti:
Sinä olet läpensä paatunut narsisti. Et saa pidettyä mitenkään kurissa suutasi ja syyttelet toisia myös täysin aiheettomasti sekä epäasiallisesti.
Sinussa on ilmiselvästi riivaajahenki.Tehdäänpä näin: minä annan sinulle yhteystietoni, sinä otat minuun yhteyttä, me sovimme tapaamisen, ja sinä sanot nuo sanat minulle kasvotusten. Sopiiko? Minä voin koska tahansa sanoa kaiken kirjoittamani kaikille kirjoittamilleni henkilöille kasvotusten. Voitko sinä? Jollet voi, voisitko hiirulainen vaikkapa pysytellä vaiti? Jos nimittäin olet niin avuton ja kiero pelkuri, että huutelet muka Herrasi nimissä täällä tuollaisia idioottimaisuuksia, etkä voi tehdä sitä Herrasi nimissä myös minun edessäni kasvotusten, jospa sinä puudeli olisit ihan hiljaa?
- jehovantodistajako
ALL_IN_Him kirjoitti:
Sinä "ALL_IN_Him" kirjoitit:
" Tiedätkö, minä en kykene enää lukemaan noita sinun jorinoitasi puoltatoista riviä enempää. Yksi asia on varma: sinulla on megalomaaninen taipumus rinnastaa itsesi Jumalaan. Sinua on mahdoton ottaa vakavasti. Mutta olethan sinä omalla tavallasi jotenkin hauska tapaus: (oletettavasti) aikuinen ihminen, jolla on närkästyneen 8-vuotiaan tytön jutut. Joita jaksaa siis lukea nykyisin enää puolisentoista riviä. "
Tämä kirjoituksesi TAAS kertoo vain sinun omasta vääristyneestä asenteestasi !
Sinä et edes siis lue sitä, mitä sinulle kirjoitetaan !!!
Et siis välitä pätkääkään muiden näkemyksistä, vaan kuvittelet ITSE olevasi Jumala, joka yksin tietää kaiken parhaiten !!!
Olet siis ITSE nostanut itsesi Kaikkitietäväksi Jumalaksi !
Ja silti olet itse täysin umpi sokea tälle asialle ! - ALL_IN_Him
Sinä "ALL_IN_Him" kirjoitit:
" Tiedätkö, minä en kykene enää lukemaan noita sinun jorinoitasi puoltatoista riviä enempää. Yksi asia on varma: sinulla on megalomaaninen taipumus rinnastaa itsesi Jumalaan. Sinua on mahdoton ottaa vakavasti. Mutta olethan sinä omalla tavallasi jotenkin hauska tapaus: (oletettavasti) aikuinen ihminen, jolla on närkästyneen 8-vuotiaan tytön jutut. Joita jaksaa siis lukea nykyisin enää puolisentoista riviä. "
Tämä kirjoituksesi TAAS kertoo vain sinun omasta vääristyneestä asenteestasi !
Sinä et edes siis lue sitä, mitä sinulle kirjoitetaan !!!
Et siis välitä pätkääkään muiden näkemyksistä, vaan kuvittelet ITSE olevasi Jumala, joka yksin tietää kaiken parhaiten !!!
Olet siis ITSE nostanut itsesi Kaikkitietäväksi Jumalaksi !
Ja silti olet itse täysin umpi sokea tälle asialle !Minkä minä sille mahdan, että en jaksa lukea sinun kuolettavan tylsistä jorinoistasi kuin osan? En minä korota sillä itseäni yhtikäs minnekään. Jos esim. televisiosta tulee kuolettavan tylsää ohjelmaa, en minä kanavaa vaihtamalla julistaudu Jumalaksi. Sinä sen sijaan lähestulkoon julistadut, kun kuvittelet, että sinun rutikuivia jorinoitaisi tulisi toisten jaksaa lukea. Muistaakseni keisari Nero käsi hieman samanlaisesta harhasta; hän kirjoitti kuolttavan tylsiä runoja, joita hänen alamaistensa oli pakko kuunnella. Mutta vaikka sinä olet korottanut itsesi vähintäänkin keisarinnaksi, tiedä, että minä en ole sinun alamaisesi. Tuollainen närkästyminen sinun puoleltasi on juuri sellaista 8-vuotiaan tytön närkästymistä, jota tyttö kokee, kun muut eivät oikein jaksa ihastella hänen ääneen lukemaansa ainekirjoitusta.
- sdgtw
ALL_IN_Him kirjoitti:
Tehdäänpä näin: minä annan sinulle yhteystietoni, sinä otat minuun yhteyttä, me sovimme tapaamisen, ja sinä sanot nuo sanat minulle kasvotusten. Sopiiko? Minä voin koska tahansa sanoa kaiken kirjoittamani kaikille kirjoittamilleni henkilöille kasvotusten. Voitko sinä? Jollet voi, voisitko hiirulainen vaikkapa pysytellä vaiti? Jos nimittäin olet niin avuton ja kiero pelkuri, että huutelet muka Herrasi nimissä täällä tuollaisia idioottimaisuuksia, etkä voi tehdä sitä Herrasi nimissä myös minun edessäni kasvotusten, jospa sinä puudeli olisit ihan hiljaa?
Laita tähän yhteystietosi.
- qyp
sdgtw kirjoitti:
Laita tähän yhteystietosi.
Sinussa on narsistiriivaaja, jonka sinä itse olet opettanut narsistiksi! Ennen sinun opetustasi se riivaaja oli ihan tavallinen riivaaja!
- ArvaaVain
Osukohan se kalikka meikäläisen polviin, kun pakottanut koko aamun. Jumppasin tosin illalla rankasti.
>>Armon halpana pitäminen on esimerkiksi sitä, että kuvittelee tietoista synnintekoa välttämällä pysyttävänsä Jumalan armon kohdallaan.>>
Teuvo Hakkarainen on sitten oikeassa.>>Minulta on otettu pois ryyppäämisen himo. Mutta on irvokasta Jumalan armon halpana pitämistä kuvitella, että lopettamalla ryyppämisen ylläpidin ja ylläpidän Jumalan armoa. Se on Jeesuksen veren rinnastamista kauristen ja härkien vereen.>>
Minä juon viiniä.- ALL_IN_Him
Onnittelut.
Tästä uskallan olla sinun kansa sama mieltä. >> On muuten kyse vakavasta harhaopista, sillä hän siis julistaa toista Kristusta ja siksi on koko evenkeliumikin toinen ja eri siis, sillä jos Jeesus ei ole lihaksi tullut Jumala, niin silloin puhutaan ihan toisesta jeesuksesta ja siten koko evankeliumin pohja ja perusta on väärä !
Eli "ALL_IN_Him" nikki siis väittää, että Jeesus oli vain pelkkä ihminen, kun Hän eli täällä maan päällä !!! <<- ALL_IN_Him
Päätit sitten lähteä tuon vanhapiika-sittisontiaisen juttuihin mukaan? Omapa on häpeäsi. Jollei kumpikaan teistä ymmärrä sitä, että "lihaksi tuleminen" tarkoittaa ihmiseksi tulemista, niiin olkaa ressukat ymmärtämättä. Kun Jumala tulee ihmiseksi, Hän ei tule ihmisjumalaksi eikä jumalihmiseksi, vaan ihmiseksi. Tämä on Johanneksen evankeliumin PERUSsanoma ja Paavalin evankeliumin ydin. Jos te haluatte pyyhkiä sillä perseenne, siitä vaan. Lienette molemmat aikuisia ihmisiä, joten te vastaatte itse tekemisistänne. Minua vähän harmittaa, että viitsin tuhlata edes tämän verran aikaa tuon sinut naruttaneen golgatan olgan paskajorinoihin, mutta meneehän tämä näinkin. (Kohta se ikuinen vanhapiika kommentoi tätäkin varmasti jollakin kalmaa huokuvalla tyhjänpäiväisellä raamattuvuodatuksella, jossa ei ole päätä eikä häntää ja joka tylsyydessään saa eduskunnan budjettiesityksen kuulostamaan maailman nerokkaimmalta trilleriltä.)
ALOITUKSESTA EI TEISTÄ KUMPIKAAN OLE KYENNYT SANOMAAN SANAAKAAN. SIIS: ALOITUKSESTA. - ytjre
ALL_IN_Him kirjoitti:
Päätit sitten lähteä tuon vanhapiika-sittisontiaisen juttuihin mukaan? Omapa on häpeäsi. Jollei kumpikaan teistä ymmärrä sitä, että "lihaksi tuleminen" tarkoittaa ihmiseksi tulemista, niiin olkaa ressukat ymmärtämättä. Kun Jumala tulee ihmiseksi, Hän ei tule ihmisjumalaksi eikä jumalihmiseksi, vaan ihmiseksi. Tämä on Johanneksen evankeliumin PERUSsanoma ja Paavalin evankeliumin ydin. Jos te haluatte pyyhkiä sillä perseenne, siitä vaan. Lienette molemmat aikuisia ihmisiä, joten te vastaatte itse tekemisistänne. Minua vähän harmittaa, että viitsin tuhlata edes tämän verran aikaa tuon sinut naruttaneen golgatan olgan paskajorinoihin, mutta meneehän tämä näinkin. (Kohta se ikuinen vanhapiika kommentoi tätäkin varmasti jollakin kalmaa huokuvalla tyhjänpäiväisellä raamattuvuodatuksella, jossa ei ole päätä eikä häntää ja joka tylsyydessään saa eduskunnan budjettiesityksen kuulostamaan maailman nerokkaimmalta trilleriltä.)
ALOITUKSESTA EI TEISTÄ KUMPIKAAN OLE KYENNYT SANOMAAN SANAAKAAN. SIIS: ALOITUKSESTA.Sinä olet läpensä paatunut narsisti. Et pysty mitenkään pitämään suutasi kurissa, vaan syyttelet ja nimittelet toisia täysin aiheettomasti sekä epäasiallisesti.
Sinussa on ilmiselvästi riivaajahenki. - ytjre_on_työtön
Sinä olet todennäköisesti todella ruma ja inhoat itseäsi siitä syystä. Häpeä!
15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"uud. 1:4
Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen- ALL_IN_Him
Savis kirjoitti:
uud. 1:4
Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksenuud. 1:4
Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen - ALL_IN_Him
15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Miksi he olivat kääneet meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen ?? Nukka on alkanut syntyä usko että minun rakas voi voi pystyy selittää tämän aloittajille.
- ALL_IN_Him
Geez mitä suomen kieltä...
- Samaatietä
Savis kirjoitti:
Ja Mistä tuo Nukka tuli?
Varmaan multa.
No mulla tulee paljon kirjoitusvirheitä. Taidan mennä päiväunille !! : )
- Samaatietä
Sitten meitä on kaksi virheineen kirjoittajaa 😂
No sitä vaan peräänkuulutan että voi voi >> voi varmasti selittää aloittajalle >> Nyt on alkanut syntyä usko että minun rakas lähimmäinen,, voi voi nikki pystyy selittää tämän aloittajille että mikä on tuo irstas armo. >> uud. 1:4
Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen- ijuhgfd
No voi voi sentään. Ja margariini.
Pahimpia lopunajan eksytyksiä on tuo halpa armo oppi ja se majailee ev.lutissa tai sen tukikohta on siellä....aloitukseen vielä lisäksi ,että ......Jeesus on antanut meille synnin peson ja ne ENTISET synnit on pois pyyhitty ja miksi näin on kirjoitettu .Vastaus siksi ,koska meillä ei ole lupaa tehdä milliäkään syntiä kun olemme Pyhitys elämään siirtyneet eli veren alle ja ne teot .....voi ihme ,kuinka alkaa jo myötähäpeä tulla tuosta kun sanotaan ..ei tekojen kautta ,että kukaan ei kerskaisi.Voi ihme sentään se tarkoitti juutalaisia ,koska he tulivat eläviksi ainoastaan tekoja tekemällä ja tuota lausetta ei siis voi meihin kristittyihin asettaa ja toinen asia ......se ei tarkoita syntiä millään lailla ja synnintekoja ,joita kuulee vielä joidenkin aivan tolkuttomien väittävän.
Me siis pelastumme uskosta ja kun tulemme uskoon saamme uuden Hengen ja synnymme ylhäältä ja siinä vaiheessa entiset synnit on pois pyyhitty silloin alamme Pyhitys elämään ja sitä elämme opettajan opissa kaikkeen Totuuteen eli Pyhän Hengen opissa siis ne ,joissa oikeasti on Pyhä Henki....ja monesti ne hedelmät kertoo suoraan sen ,mikä on tilanne.- qyp_eli_ytjr
Se, että väittää Jeesuksen Kristuksen uhrin kattavan ainoastaan "menneet synnit", on irvokasta Kristuksen uhrin halpana pitämistä. Sellainen väite julistaa Jumalan sanovan: "Minun Poikani uhri EI riitä teidän KAIKKIEN SYNTIEN kertakaikkiseksi sovitukseksi. Teidän ITSE tulee pyhityselämällänne pysyttää syntien anteeksiantamus elämässänne, jonka Poikani tosin hankki ristillä, mutta Hänen uhrinsa EI tarjoa anteeksiantamusta ehdottomana eikä kertakaikkisena, vaan ainoastaan ehdonvaraisena, TEIDÄN pyhityksestänne riippuvana. Miksi? Siksi, etten pidä Hänen uhriaan RIITTÄVÄNÄ EHDOTTOMAAN JA KERTAKAIKKISEEEN anteeksiantamukseen. Mielestäni Hänen uhrinsa ei ole riittävän KALLISARVOINEN silmieni edessä, jotta se riittäisi siihen, vaikka Hän onkin oma Poikani. Se on minun silmissäni HALVEMPI kuin olisi uhri, joka sovittaisi synnit kerta kaikkiaan."
Kuinka tämä näkemys sopii yksiin ao. kohtien kanssa?
"Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin."
"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." - niinpäniiin
qyp_eli_ytjr kirjoitti:
Se, että väittää Jeesuksen Kristuksen uhrin kattavan ainoastaan "menneet synnit", on irvokasta Kristuksen uhrin halpana pitämistä. Sellainen väite julistaa Jumalan sanovan: "Minun Poikani uhri EI riitä teidän KAIKKIEN SYNTIEN kertakaikkiseksi sovitukseksi. Teidän ITSE tulee pyhityselämällänne pysyttää syntien anteeksiantamus elämässänne, jonka Poikani tosin hankki ristillä, mutta Hänen uhrinsa EI tarjoa anteeksiantamusta ehdottomana eikä kertakaikkisena, vaan ainoastaan ehdonvaraisena, TEIDÄN pyhityksestänne riippuvana. Miksi? Siksi, etten pidä Hänen uhriaan RIITTÄVÄNÄ EHDOTTOMAAN JA KERTAKAIKKISEEEN anteeksiantamukseen. Mielestäni Hänen uhrinsa ei ole riittävän KALLISARVOINEN silmieni edessä, jotta se riittäisi siihen, vaikka Hän onkin oma Poikani. Se on minun silmissäni HALVEMPI kuin olisi uhri, joka sovittaisi synnit kerta kaikkiaan."
"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."Tässä kommentoija haluaa loukata sellaista henkilöä tai henkilöitä, jotka ovat käyttäneet nikkejä qyp tai ytjr nimimerkkejä ja kirjoittaa oman kommenttinsa käyttämällä tarkoitushakuisesti toisen tai toisten käyttämiä nikkejä. Tätä kutsutaan identiteettivarkaudeksi. Se on Suomi24:lla ihan mahdollista, koska moni käyttää anonyymejä kertakäyttönikkejä. Toimintatapa osoittaa kuitenkin se, että kyse on trollista. Siis henkilöstä, joka on luikerrellut uskovien keskuuteen kuin kavala käärme pettääkseen heidät.
Hänen mantransa on, ettei Jeesus vaadi parannuksen tekoa. Synnin pois ottaminen ulottuisi kaikkiin ihmisiin ja jopa paholaisten enkeleihin. Tämä ei pidä paikkansa. Uuden testamentin ilmoitus on selvä. Tekemällä syntiä menettää armo ja pelastuksensa. Ilman parannuksen tekoa ei ole armoa.
Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Uskovista pelastuu itse asiassa vain hyvin harva. Monelta Jeesuksen nimeä avuksi huutavalta puuttuu parannus ja sen takia heidät tuomitaan tuliseen järveen laittomuuden tekijöinä.
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
Paholainen uskoo Jeesukseen ja myös pelkää Jumalaa. Hänen syntejä ei otettu pois vaan hänet on jo heitetty enkeltensä kanssa pois taivaasta ja lopulta he päätyvät tuliseen järveen ikuisesti kestävään kidutukseen, jossa kiristellään hampaita ja itketään. Näin käy kaikille tottelemattomille uskoville.
Jaak 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. - ainoa_oikea_qyp
Sinussa on narsistibulimikkoriivaaja, kaikkien riivaajien vävypoika! Sinä ymmärrät Raamatusta yhtä paljon kuin Paavo Väyrynen hulahulatanssista tai Al Pacino korkeushypystä silmät kiinni Paavo Väyrysen Reinot jalassa yhteensä!
- toiseksi_ainoa_oikea_qyp
Ellei peräti kahteensa!
qyp_eli_ytjr kirjoitti:
"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."Jos minusta kysytään ..olen ollut tällä saitilla vasta vähän aikaa ja MrHyvis on nimimerkki ja se riittää minulle.
Jeesus toi pelastuksen KOKO maailmaan kaikille ihmisille ja sovitus tarkoittaa ,että se joka ottaa Kristuksen vastaan ja syntyy uudestaan ylhäältä on Kristuksen oma .Tämä oma sitten punnitaan elämässä koko elämän aikana ja kuten Paavali vertasi ,että olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut niin sitä se on jokaisella viimeiseen henkäykseen saakka.
Pelastus etukäteen kaikesta on SAATANALLINEN harhaoppi ,joka leviää kuin rutto ja etenkin isossa kirkossa ja kuten huomaatte eikä Jumala loputtomiin suojele sitä systeemiä ...nyt on homojen puolustaja pappeja ja kaikenmaailman hiihtäjää tuossa luopumus kirkossa.
Selvästi sanotaan ja varoittamasta päästyään Raamattu on TÄYNNÄ VAROITUKSIA USKOVILLE,että uskovat ei menettäisi uskoaan ja luopuisi uskosta ..niitä varoituksia on siis PALJON ja juuri siksi ,että lopunajalla tulee saatanan oma vilja esiin uskovien keskellä ,mutta Jeesus antaa niiden olla vainiolla loppuun saakka ,mutta sitten tulee niillekkin se ,minkä ne ansaitsee ja sekin kirjoitetaan raamatussa .
Sanon tämän asian ,että ..Älkää eksykö ja alkako kuuntelemaan riivaajien oppeja ja kerran pelastettu aina pelastettu on se pahin ..se Laodikea...se ,joka tekee tyhmiä neitsyeitä.
Kirjoitan tämän kun tämä asia on minulle annettu tehtäväksi kirjoittaa ainakin tässä maassa .
Se luopumus alkaa salavihkaa kuin huomaamatta ..se on saatanallinen eksytys ja silloin ihminen lähtee kulkemaan toista tietä ja näin on täysin irti Totuudesta eikä kuule sitä eikä Pyhä Henki voi ohjata kun ihminen ITSE on valinnut omasta tahdostaan väärän ja sitä vääryyttä tottelee ja kunnioittaa .
Sanon myös oikeille Totuudessa vaeltaville uskoville ,että ottakaa niskasta vaikka kiinni ja potkaiskaa vaikka hanuriin kun näette jonkun veljen tai siskon eksyneen ,jotta palaisi tuo omalle oikealle tielle ja Hengen ohjaukseen.Se on parempi kuin antaa eksyä pikkuhiljaa ja luopua.- qyp_ainoa_oikea
MrHyvis kirjoitti:
Jos minusta kysytään ..olen ollut tällä saitilla vasta vähän aikaa ja MrHyvis on nimimerkki ja se riittää minulle.
Jeesus toi pelastuksen KOKO maailmaan kaikille ihmisille ja sovitus tarkoittaa ,että se joka ottaa Kristuksen vastaan ja syntyy uudestaan ylhäältä on Kristuksen oma .Tämä oma sitten punnitaan elämässä koko elämän aikana ja kuten Paavali vertasi ,että olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut niin sitä se on jokaisella viimeiseen henkäykseen saakka.
Pelastus etukäteen kaikesta on SAATANALLINEN harhaoppi ,joka leviää kuin rutto ja etenkin isossa kirkossa ja kuten huomaatte eikä Jumala loputtomiin suojele sitä systeemiä ...nyt on homojen puolustaja pappeja ja kaikenmaailman hiihtäjää tuossa luopumus kirkossa.
Selvästi sanotaan ja varoittamasta päästyään Raamattu on TÄYNNÄ VAROITUKSIA USKOVILLE,että uskovat ei menettäisi uskoaan ja luopuisi uskosta ..niitä varoituksia on siis PALJON ja juuri siksi ,että lopunajalla tulee saatanan oma vilja esiin uskovien keskellä ,mutta Jeesus antaa niiden olla vainiolla loppuun saakka ,mutta sitten tulee niillekkin se ,minkä ne ansaitsee ja sekin kirjoitetaan raamatussa .
Sanon tämän asian ,että ..Älkää eksykö ja alkako kuuntelemaan riivaajien oppeja ja kerran pelastettu aina pelastettu on se pahin ..se Laodikea...se ,joka tekee tyhmiä neitsyeitä.
Kirjoitan tämän kun tämä asia on minulle annettu tehtäväksi kirjoittaa ainakin tässä maassa .
Se luopumus alkaa salavihkaa kuin huomaamatta ..se on saatanallinen eksytys ja silloin ihminen lähtee kulkemaan toista tietä ja näin on täysin irti Totuudesta eikä kuule sitä eikä Pyhä Henki voi ohjata kun ihminen ITSE on valinnut omasta tahdostaan väärän ja sitä vääryyttä tottelee ja kunnioittaa .
Sanon myös oikeille Totuudessa vaeltaville uskoville ,että ottakaa niskasta vaikka kiinni ja potkaiskaa vaikka hanuriin kun näette jonkun veljen tai siskon eksyneen ,jotta palaisi tuo omalle oikealle tielle ja Hengen ohjaukseen.Se on parempi kuin antaa eksyä pikkuhiljaa ja luopua.Sinä olet oikeassa olemisen juopumuksen vallassa! Sinä ymmärrät Raamattua yhtä hyvin kuin housut nilkassa lyllertävä Timo Soini juoksee maratoneja!
- qyp_eli_ytjr
MrHyvis kirjoitti:
Jos minusta kysytään ..olen ollut tällä saitilla vasta vähän aikaa ja MrHyvis on nimimerkki ja se riittää minulle.
Sanon myös oikeille Totuudessa vaeltaville uskoville ,että ottakaa niskasta vaikka kiinni ja potkaiskaa vaikka hanuriin kun näette jonkun veljen tai siskon eksyneen ,jotta palaisi tuo omalle oikealle tielle ja Hengen ohjaukseen.Se on parempi kuin antaa eksyä pikkuhiljaa ja luopua.Hei Hyvis! Tässä sinulle lisää raamatunpaikkoja raiskattavaksi:
"Siksihän me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien."
"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
"Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."
"Ja Hän on meidän syntiemme sovitus,eikä ainoastaan meidän, vaan koko maailman syntien."
"Ja Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille." - Sinulle-
qyp_eli_ytjr kirjoitti:
Hei Hyvis! Tässä sinulle lisää raamatunpaikkoja raiskattavaksi:
"Siksihän me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien."
"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
"Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."
"Ja Hän on meidän syntiemme sovitus,eikä ainoastaan meidän, vaan koko maailman syntien."
"Ja Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille.""Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi" (Juud 1:4)
- Joonkumma
niinpäniiin, miksi sinä toorauskova et vietä sapattia hiljaisuudessa, vaan ostat ja teetät työtä?
- Kirjakääröt
"Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan." (2 Moos 20:16)
"Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu." (Sananl 19:5) - Onttopään_vaimo
Kirjakääröt kirjoitti:
"Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan." (2 Moos 20:16)
"Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu." (Sananl 19:5)"Onttopäinen mieskin käy viisaasta, kun jakeita jakeleepi." - Onttopäisen miehen vaimo -
- tämä.on.totuus
Onttopään_vaimo kirjoitti:
"Onttopäinen mieskin käy viisaasta, kun jakeita jakeleepi." - Onttopäisen miehen vaimo -
Raamattua meidän pitää uskoa ja jokainen jae on viisauden lähde.
2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään. - qyp
Raamattua meidän pitää uskoa ja jokainen jae on viisauden lähde.
2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään."Onttopään onttppinen vaimokin käy täyspäisesta, kun omasta mielestään syvällisiä haastelee." - vanha kerettiläinen sananlasku -
Mitä tulee siihen vapaapäivään ...se ei todella ole huono asia ihmiselle vaan hyvä ja Jumala on luonut ihmisen ja Jumala on itsekkin nähnyt itsessään hyväksi pitää vapaapäivän näin ihmistyyliin sanottuna . Se on vaan ihmeellistä ,kuinka vaikeaa on hyväksyä VAPAAPÄIVÄ kun se on Jumalan antama ja suosittelema ihmiselle ,mutta syy on selvä .Jotkut kun on mennyt täysin harhaan harhaopeissaan niin se vapaapäiväkään ei kelpaa .Mutta minulle kelpaa ja hyvää tekee .Töitä riittää ihan 6 päivälle tarpeeksi ni vapaa tulee enemmän kuin tarpeeseen.
- AINOA_OIKEA_QYP_YTJR
Hei kaikki ymmärtäväiset ja mielevät! Tervetuloa tekemään sanansaivarteluillanne, ihmisopeillanne ja pitkillä kyseenalaistusjorinoillanne tyhjäksi ao. raamatunjakeet:
Hän "sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa” (Kol. 1:20). KAIKEN ennalleen asettamisen Jumala on ”ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta” (Apt. 3:21). Jumala on asettanut Poikansa ”KAIKEN perilliseksi” (Hepr. 1:2), ja Jumalan Pojassa ”KAIKKI kansat tulevat siunatuiksi” (Gal. 3:8).
Jumala on antanut Pojan ”valtaan KAIKEN lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän KAIKILLE, jotka hän on hänelle antanut” (Joh. 17:2). ”Isä on antanut KAIKKI hänen käteensä” (Joh. 3:35), ja ”KAIKKI liha on näkevä Jumalan autuuden” (Luuk. 3:6), koska Hänen päätöksensä on muuttumaton (Hepr. 6:17), Hänen rakkautensa vihollisiaan kohtaan loppumaton, ja ”Hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille” (Luuk. 6:35). Hän ”tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat” (1 Tim. 2:4). Kristus ”antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä” (1 Tim. 2:6). Jumala ”ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen” (2 Piet. 3:9). Hän ”on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi” (Room. 11:32), sillä ”hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on KAIKKI” (Room. 11:36).
Jumalan tarkoitus on niin ollen yhdistää ”Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä” (Ef. 1:10). Isä on asettanut KAIKKI ”hänen jalkainsa alle” (Ef. 1:22) ja antanut KAIKKI ”hänen käsiinsä” (Joh. 13:3). Jeesus on luvannut vetää KAIKKI tykönsä (Joh. 12:32), koska ”Isä rakastaa Poikaa ja on antanut KAIKKI hänen käteensä” (Joh. 3:35). Jeesus sanoi: ”KAIKKI, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni” (Joh. 6:37). Jeesus sanoo, että hyvän paimenen tavoin hän etsii kadonneen lampaansa, kunnes löytää sen (Luuk 15:4). ”Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että MAAILMA hänen kauttansa pelastuisi” (Joh. 3:17). ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille” (Tiit. 2:11).
Jeesus on ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin” (Joh. 1:29). Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19) ja Poika on ”MAAILMAN Vapahtaja” (Joh. 4:42; 1 Joh. 4:14). ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot” 1 Joh. 3:8).
Jeesus ”kukisti kuoleman” (2 Tim. 1:10). ”Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN synnin uhraamalla itsensä” (Hepr. 9:26). Hän voi voimallaan ”tehdä KAIKKI itsellensä alamaiseksi” (Fil. 3:21). ”Sillä sitä varten KUOLLEILLEKIN on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää” (1 Piet. 4:16). Hänellä on ”kuoleman ja tuonelan avaimet” (Ilm. 1:18). Hän on heittävä ”Kuoleman ja Tuonelan tuliseen järveen” (Ilm. 20: 14).
”KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa” (1 Kor. 15:22). Hän täytti sen työn, jonka Isä antoi hänelle tehtäväksi (Joh. 17:4). Hän on asettava ”KAIKKI jälleen kohdalleen” (Apt. 3:21). ”KAIKKIEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil. 2:10–11). ”Ja KAIKKIEN luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja KAIKKIEN niissä olevain minä kuulin sanovan: ’Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti’” (Ilm. 5:13).
”Sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan KAIKEN hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman ’siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle’. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: ’KAIKKI hän on alistanut hänen jalkojensa alle’. Mutta kun hän sanoo: "KAIKKI on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut KAIKEN hänen allensa. Ja kun KAIKKI on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki KAIKISSA” (1 Kor. 15:24–28).- puurot.ja.vellit
Raamattu ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa !
Eihän ?
No, jos alat väittämään selvästi, että kaikki pelastuvat, niin mihin nämä sinun Raamatustasi katosivat ???
Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Luuk. 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Ap. t. 8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
Niin ja oppi "kerran pelastunut on aina pelastunut", on myöskin kumottu täten Sanalla:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
Monet siis luopuvat uskosta Sanan mukaan, ja kadotus on edessä !
Joten ei pidä lukea omaan korvasyyhyyn yksipuolisesti Sanaa !!! - niinpäniiin
Sellainen ei ole koko totuus, että synnin pois ottaminen ulottuisi kaikkiin ihmisiin ja jopa paholaisten enkeleihin. Tämä ei pidä paikkansa. Uuden testamentin ilmoitus on selvä, ettei kaikki edes niistä pelastu, jotka sanovat Jeesukselle "Herra, Herra". Tekemällä syntiä menettää armo ja pelastuksensa. Ilman parannuksen tekoa ei ole armoa.
Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Uskovista pelastuu itse asiassa vain hyvin harva. Monelta Jeesuksen nimeä avuksi huutavalta puuttuu parannus ja sen takia heidät tuomitaan tuliseen järveen laittomuuden tekijöinä.
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
Paholainen uskoo Jeesukseen ja myös pelkää Jumalaa. Hänen syntejä ei otettu pois vaan hänet on jo heitetty enkeltensä kanssa pois taivaasta ja lopulta he päätyvät tuliseen järveen ikuisesti kestävään kidutukseen, jossa kiristellään hampaita ja itketään. Näin käy kaikille tottelemattomille uskoville.
Jaak 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. - Seuraan_sivusta
puurot.ja.vellit kirjoitti:
Eihän ?
No, jos alat väittämään selvästi, että kaikki pelastuvat, niin mihin nämä sinun Raamatustasi katosivat ???
Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Luuk. 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Ap. t. 8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
Niin ja oppi "kerran pelastunut on aina pelastunut", on myöskin kumottu täten Sanalla:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
Joten ei pidä lukea omaan korvasyyhyyn yksipuolisesti Sanaa !!!Ihmisoppien leivittäjä nro 1...
- Seuraan_sivusta
Seuraan_sivusta kirjoitti:
Ihmisoppien leivittäjä nro 1...
Puurolla kun on helppo leivittää.
- qyp
Eihän ?
Joten ei pidä lukea omaan korvasyyhyyn yksipuolisesti Sanaa !!!Jos ja kun Raamattu ei voi olla ristiriidassa ITSENSÄ KANSSA, silloin sinä olet väärässä, koska noissa kymmenissä jakeissa sanotaan, mitä niissä sanotaan. Sinä et VOI KUMOTA NIITÄ RAAMATULLA, KOSKA RAAMATTU EI OLE RISTIRIDASSSA ITSENSÄ KANSSA. Nuo siteeratut kymmenet jakeet ovat suoraan Raamatusta, eivätkä ne VOI raueta tyhjiin. NIMENOMAAN SIKSI KUN RAAMATTU EI VOI OLLA RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA.
- qyp
qyp kirjoitti:
Jos ja kun Raamattu ei voi olla ristiriidassa ITSENSÄ KANSSA, silloin sinä olet väärässä, koska noissa kymmenissä jakeissa sanotaan, mitä niissä sanotaan. Sinä et VOI KUMOTA NIITÄ RAAMATULLA, KOSKA RAAMATTU EI OLE RISTIRIDASSSA ITSENSÄ KANSSA. Nuo siteeratut kymmenet jakeet ovat suoraan Raamatusta, eivätkä ne VOI raueta tyhjiin. NIMENOMAAN SIKSI KUN RAAMATTU EI VOI OLLA RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA.
puurot.ja.vellit ON ristiriidassa Raamatun kanssa, koska RAAMATTU EI VOI OLLA RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA. puurot.ja.velliT kumoaa ALLA ESITETYN IKUISEN TOTUUDEN JA SYYLLISTYY VALHEESEEN, koska raamattu ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa! Alla olevia jakeita EI VOI KUMOTA RAAMATULLA, KOSKA RAAMATTU EI OLE RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA!!!
Hän "sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa” (Kol. 1:20). KAIKEN ennalleen asettamisen Jumala on ”ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta” (Apt. 3:21). Jumala on asettanut Poikansa ”KAIKEN perilliseksi” (Hepr. 1:2), ja Jumalan Pojassa ”KAIKKI kansat tulevat siunatuiksi” (Gal. 3:8).
Jumala on antanut Pojan ”valtaan KAIKEN lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän KAIKILLE, jotka hän on hänelle antanut” (Joh. 17:2). ”Isä on antanut KAIKKI hänen käteensä” (Joh. 3:35), ja ”KAIKKI liha on näkevä Jumalan autuuden” (Luuk. 3:6), koska Hänen päätöksensä on muuttumaton (Hepr. 6:17), Hänen rakkautensa vihollisiaan kohtaan loppumaton, ja ”Hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille” (Luuk. 6:35). Hän ”tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat” (1 Tim. 2:4). Kristus ”antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä” (1 Tim. 2:6). Jumala ”ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen” (2 Piet. 3:9). Hän ”on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi” (Room. 11:32), sillä ”hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on KAIKKI” (Room. 11:36). ”Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että MAAILMA hänen kauttansa pelastuisi” (Joh. 3:17). ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille” (Tiit. 2:11).
Jeesus on ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin” (Joh. 1:29). Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19) ja Poika on ”MAAILMAN Vapahtaja” (Joh. 4:42; 1 Joh. 4:14). ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot” 1 Joh. 3:8).
Jeesus ”kukisti kuoleman” (2 Tim. 1:10). ”Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN synnin uhraamalla itsensä” (Hepr. 9:26). Hän voi voimallaan ”tehdä KAIKKI itsellensä alamaiseksi” (Fil. 3:21). ”Sillä sitä varten KUOLLEILLEKIN on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää” (1 Piet. 4:16). Hänellä on ”kuoleman ja tuonelan avaimet” (Ilm. 1:18). Hän on heittävä ”Kuoleman ja Tuonelan tuliseen järveen." (Ilm. 21:4)
RAAMATTU EI VOI OLLA ITSENSÄ KANSSA RISTIRIIDASSA! - puurot.ja.vellit
qyp kirjoitti:
puurot.ja.vellit ON ristiriidassa Raamatun kanssa, koska RAAMATTU EI VOI OLLA RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA. puurot.ja.velliT kumoaa ALLA ESITETYN IKUISEN TOTUUDEN JA SYYLLISTYY VALHEESEEN, koska raamattu ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa! Alla olevia jakeita EI VOI KUMOTA RAAMATULLA, KOSKA RAAMATTU EI OLE RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA!!!
Jumala on antanut Pojan ”valtaan KAIKEN lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän KAIKILLE, jotka hän on hänelle antanut” (Joh. 17:2). ”Isä on antanut KAIKKI hänen käteensä” (Joh. 3:35), ja ”KAIKKI liha on näkevä Jumalan autuuden” (Luuk. 3:6), koska Hänen päätöksensä on muuttumaton (Hepr. 6:17), Hänen rakkautensa vihollisiaan kohtaan loppumaton, ja ”Hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille” (Luuk. 6:35). Hän ”tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat” (1 Tim. 2:4). Kristus ”antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä” (1 Tim. 2:6). Jumala ”ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen” (2 Piet. 3:9). Hän ”on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi” (Room. 11:32), sillä ”hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on KAIKKI” (Room. 11:36). ”Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että MAAILMA hänen kauttansa pelastuisi” (Joh. 3:17). ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille” (Tiit. 2:11).
Jeesus ”kukisti kuoleman” (2 Tim. 1:10). ”Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN synnin uhraamalla itsensä” (Hepr. 9:26). Hän voi voimallaan ”tehdä KAIKKI itsellensä alamaiseksi” (Fil. 3:21). ”Sillä sitä varten KUOLLEILLEKIN on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää” (1 Piet. 4:16). Hänellä on ”kuoleman ja tuonelan avaimet” (Ilm. 1:18). Hän on heittävä ”Kuoleman ja Tuonelan tuliseen järveen." (Ilm. 21:4)
RAAMATTU EI VOI OLLA ITSENSÄ KANSSA RISTIRIIDASSA!Olet sokea kun et tajua edes sitä, että on kaksi eri tahtoa !
Siis:
1) Jumalan Hyvä Tahto !
Sitten on:
2) Jumalan ihmiselle antama oma tahto !
Joten Jumalan tahto olisi pelastaa ihan kaikki luomansa, mutta Jumala ei toimi vastoin ihmisen tahtoa !
Jeesus itse puhuu tästä asiasta, eli Jeesus sanoo ihmisen olevan jumala !
Siis ei Jumala vaan jumala !
Joten ihminen on vapaa päättämään omasta elämästään ja ratkaisuistaan ihan itse, eli Jumala ei ole tehnyt ihmisestä mitään tahdotonta roboottia.
No, otetaan se Raamatunpaikka, jossa Jeesus puhuu asiasta:
Johannes 10
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Siis "jumaluus" tarkoittaa juuri sitä, että ihminen on aivan vapaa toimimaan tahtonsa mukaan !
Mutta sitten tulee Jumalan puoli !
Eli ihminen vastaa kuitenkin teoistaan LOPULTA Jumalalle !!!
Jumala, minun Isäni siis haluaisi pelastaa joka ikisen luomansa ihmisen eli lapsen, mutta ei voi tehdä sitä vastoin ihmisen omaa tahtoa !
Samoin minä en voi millään väkisin pakottaa lapsiani pelastukseen, vaan hekin siis valitsevat Jumalan edessä vapaasti ITSE !
Eli !
RISTIRIITA ON NÄIDEN KAHDEN VAPAAN TAHDON VÄLILLÄ !!!
1) Jumalala on tahto pelastaa ihan kaikki luomansa ihmiset !!!
2) Ihmiselle Jumala on antanut vapaan tahdon valita joko pelastus tai kadotus !!!
3) Jumala ei siis pakota ketään ihmistä mihinkään, vaan kutsuu ja tarjoaa pelastusta, mutta ihminen itse tekee valinnan !!!
Jos et näitä perus asioita tajua, niin et ymmärrä yhtään mitään, vaan väännät kieroon kirjoituksia !!! - tämä.on.totuus
qyp kirjoitti:
RAAMATTU EI VOI OLLA ITSENSÄ KANSSA RISTIRIIDASSA!En tiedä, mitä oikein yrität todistella tekemällä tuollaisen luettelon toisistaan irrallisista jakeista. Se on kuitenkin selvää, että rikas mies on helvetissä, koska hän ei totellut lakia. Myös paholainen ja hänen enkelinsä joutuvat helvettiin. Jeesuksen sanojen mukaan vain harva pelastuu. Jeesus ei armahda laittomuuden tekijöitä vaan he saavat tuomion tuliseen järveen. Sen takia pitää tehdä parannus laittomuudesta.
Luuk 16:27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20]
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. - silkkitie
Olet sokea kun et tajua edes sitä, että on kaksi eri tahtoa !
Siis:
1) Jumalan Hyvä Tahto !
Sitten on:
2) Jumalan ihmiselle antama oma tahto !
Joten Jumalan tahto olisi pelastaa ihan kaikki luomansa, mutta Jumala ei toimi vastoin ihmisen tahtoa !
Jeesus itse puhuu tästä asiasta, eli Jeesus sanoo ihmisen olevan jumala !
Siis ei Jumala vaan jumala !
Joten ihminen on vapaa päättämään omasta elämästään ja ratkaisuistaan ihan itse, eli Jumala ei ole tehnyt ihmisestä mitään tahdotonta roboottia.
No, otetaan se Raamatunpaikka, jossa Jeesus puhuu asiasta:
Johannes 10
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Siis "jumaluus" tarkoittaa juuri sitä, että ihminen on aivan vapaa toimimaan tahtonsa mukaan !
Mutta sitten tulee Jumalan puoli !
Eli ihminen vastaa kuitenkin teoistaan LOPULTA Jumalalle !!!
Jumala, minun Isäni siis haluaisi pelastaa joka ikisen luomansa ihmisen eli lapsen, mutta ei voi tehdä sitä vastoin ihmisen omaa tahtoa !
Samoin minä en voi millään väkisin pakottaa lapsiani pelastukseen, vaan hekin siis valitsevat Jumalan edessä vapaasti ITSE !
Eli !
RISTIRIITA ON NÄIDEN KAHDEN VAPAAN TAHDON VÄLILLÄ !!!
1) Jumalala on tahto pelastaa ihan kaikki luomansa ihmiset !!!
2) Ihmiselle Jumala on antanut vapaan tahdon valita joko pelastus tai kadotus !!!
3) Jumala ei siis pakota ketään ihmistä mihinkään, vaan kutsuu ja tarjoaa pelastusta, mutta ihminen itse tekee valinnan !!!
Jos et näitä perus asioita tajua, niin et ymmärrä yhtään mitään, vaan väännät kieroon kirjoituksia !!!"2) Jumalan ihmiselle antama oma tahto !" tulee voittamaan Las Vegasissa loppuvuonna paskanjauhannam maailmanmestaruuden idioottimaisimpien kommenttein sarjassa.
- sama23
En tiedä, mitä oikein yrität todistella tekemällä tuollaisen luettelon toisistaan irrallisista jakeista. Se on kuitenkin selvää, että rikas mies on helvetissä, koska hän ei totellut lakia. Myös paholainen ja hänen enkelinsä joutuvat helvettiin. Jeesuksen sanojen mukaan vain harva pelastuu. Jeesus ei armahda laittomuuden tekijöitä vaan he saavat tuomion tuliseen järveen. Sen takia pitää tehdä parannus laittomuudesta.
Luuk 16:27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20]
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.SINUN siteeraamasi jakeet EIVÄT OLE YHTÄÄN VÄHEMMÄN IRRALLISIA KUIN MINUN SITEERAAMANI.
Jeesus on ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin” (Joh. 1:29). Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19) ja Poika on ”MAAILMAN Vapahtaja” (Joh. 4:42; 1 Joh. 4:14). ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot” 1 Joh. 3:8). - Raamattua_Aivan_Vähän
sama23 kirjoitti:
SINUN siteeraamasi jakeet EIVÄT OLE YHTÄÄN VÄHEMMÄN IRRALLISIA KUIN MINUN SITEERAAMANI.
Jeesus on ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin” (Joh. 1:29). Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19) ja Poika on ”MAAILMAN Vapahtaja” (Joh. 4:42; 1 Joh. 4:14). ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot” 1 Joh. 3:8).Toraisten perinteinen Trump-taktiikka; kun joku muu kuin he siteeraa Raamattua (johdonmukaisesti, tiettyä käsitettä tai teemaa TOISTAEN), siteeratut jakeet ovat "toisistaan irrallisia". Mutta kun he siteeraavat Raamattua (täysin epäloogisesti, ilman mitään yhdistävää johtoajatusta tai käsitettä), heidän siteeeraamansa jakeeet eivät sitten olekaan "toisistaan irrallisia".
Tämä toraistien paviaanilogiikka on oikeastaan aika hauska! :D - tämä.on.totuus
sama23 kirjoitti:
SINUN siteeraamasi jakeet EIVÄT OLE YHTÄÄN VÄHEMMÄN IRRALLISIA KUIN MINUN SITEERAAMANI.
Jeesus on ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin” (Joh. 1:29). Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19) ja Poika on ”MAAILMAN Vapahtaja” (Joh. 4:42; 1 Joh. 4:14). ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot” 1 Joh. 3:8).Entä sitten? Raamattu ilmoittaa, että suuri osa uskovista tuomitaan tuliseen järveen. Kaikkia eivät saa armoa, koska he olivat tottelemattomia. Laittomuutta tekeviltä ei oteta syntejä pois. Paholaisen sanansaattajilta ei oteta syntejä pois, vaan he joutuvat ikuisiksi ajoiksi kidutukseen tuliseen järveen.
Kyllä ...totta on ,että Jeesuksen jalkojen alla on kaikkeus nyt ja siihen saakka kunnes koko järjestys ,joka on ilmoitettu on loppuun käyty .Silloin Hän alistaa kaiken Isänsä valtaan.
Jumala on valmistanut pelastuksen koko maailmalle ja ristin työ oli se.Kuten sanottua pelastus on ja kuka pysyy Kristuksessa pysyy elämässä sillä Kristus on elämän laki ja kuolemaa ei ole sillä ,joka elää ja kuolee Kristuksen omana.
Jeesuksen vertaus tyhmistä neityistä kertoo sen ,että moni LUULEE olevansa pelastavassa uskossa ,mutta onkin seurannut muita oppeja ja Jeesus sanoo ,ettei tunne heitä ja menkää pois te vääryyden tekijät eli jotkut kristityt tekevät VÄÄRYYTTÄ ja ovat tyhmiä eli ei tajua ,että meillä ei ole minkäänlaista lupaa annettu tehdä syntiä ja jos joku löytää raamatusta kohdan ,missä annetaan lupa niin KIRJOITTAKOON SEN JA ÄKKIÄ.
Näin siis puolet on porukasta niitä ,jotka ovat sydämmenasenteeltaan sellaisia ,jotka ovat synnissä kiinni ja yleensä homot huutaa koviten ja sitten lesbot kun sana POLTTAAA ja ei ole halua edes tehdä parannusta synneistään vaan jatkaa ja valehdella itselle ja muille ,että saan tehdä ja itselleen tuottavat tuhon .
Sydämmen asento siis sellaiseksi ,että pois synnistä eikä hyväksy syntiä vaan alkaa tekemään parannusta ja kun sitä tekee ja pyytää voimaa Jumalalta ,jotta voi VOITTAA tuon synnin ,mikä pitää pauloissaan ja tämä ohje siis kaikille .
Hengessä vaeltaminen on se elämän tuova ,jolla voimme pysyä Jumalan ohjauksessa ja sitä kannattaa pyytää ja janota niin ,että vetoaa Jumalaan ja monesti näillä raamtun neuvoilla moni alkaa kasvamaan ja voittamaan synnit.- Seuraan_sivusta
Nro 2...
Puurot ja vellit ...sinulla on Jumalan mieli .Pidät Totuuden ja se tie on hyvä tie ..tuli mitä tahansa eteen tällä maallisella vaelluksella.
- uskon_kilpi
Puurot ja vellit on jumalaton pilkkaaja ja uskosta osaton eksyttäjä. Se että silppuaa Raamattua omien harhojensa tueksi, ei tee kenestään Jeesuksen seuraajaa.
- viisastenkivi_
Uskon_kilpi, kamalaaa, kamina_kuumaksi, upss, joonkumma jne., sinä olet Suomi24:n yksi ahkerimmista roskapostittajista. Sinä lähinnä panettelet, rahiset ja kiukuttelet, mutta fiksut keskustelijat osaavat jättää sinun kommenttisi kokonaan huomioimatta.
- Totuus222
viisastenkivi_ kirjoitti:
Uskon_kilpi, kamalaaa, kamina_kuumaksi, upss, joonkumma jne., sinä olet Suomi24:n yksi ahkerimmista roskapostittajista. Sinä lähinnä panettelet, rahiset ja kiukuttelet, mutta fiksut keskustelijat osaavat jättää sinun kommenttisi kokonaan huomioimatta.
Eli sinä et nähtävästi kuulu niihin fiksuihin...
Miksi he olivat kääniäneet meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen ?? Voitteko vastaa siihen mitä ei aloittaja osaa ??
?? ??- Ilmiselvä
SINÄHÄN SEN ARMON KÄÄNNÄT IRSTAUDEKSI. SINÄ. Sinulle armo on irstautta.
Kääntäneet ??? Hyvin ratkaiseva asia joka liittyy Evankeliumin ydin.
Armo on muutettu irstaudeksi Kyllä .Se halpana pidetty armo on juuri tuota millilleen .Armosta on loivennettu ja tehty synninteon puolustusväline ja annetaan valheellisesti muka lupa tehdä syntiä kun olemme armon alla emmekä lain alla eli armosta on tehty irstauden työkalu .Näin armo on muutettu irstaudeksi ja tuo lause on voimakas .
Armo oikeasti on sitä ,että se on Pyhempää kuin laki sillä lain alla sai juutalaiset poistaa synnit eläimenverellä uhrauksessa ,mutta nyt armon liiton veri on yksi ainoa ja Pyhimmistä Pyhin eli Jeesuksen veri ,joka vuodatatettiin golgathalla .Meillä ei ole minkäänlaista lupaa tehdä syntiä tuota ainoaa ainutlaatuista verta vastaan .
Siksi kehoitetaan raamatussa taistelemaan syntiä vastaan ...kilvoittelemaan hyvä kilvoitus ..tekemään hyviä töitä (joihin Henki ohjaa) yms .
No onko joku meistä synnitön ?? minä ainakaan en ole ja siksi jokaiselle on annettu neuvo ,että tuo ne synnit esiin äläkä piiloittele niitä ,koska todennäköisesti häpeät rankasti jos sinussa on omatunto elossa .Siksi siis asiat valoon ja tunnustaen Jumalalle Jeesuksen nimessä ja samalla anoen voimaa ,jolla voittaa synnit ....Siinä se kaava jokaiselle meille ja mitä tulee niihin ,jotka ovat luisumassa tälläkin palstalla niin istukaa alas rauhassa ja miettikää mitä haluatte tehdä ja toivottavasti otatte sen parannuksen tien sillä se on hyvä tie ja jos haluatte muutoksia asioihin niin sanokaa selvästi ääneen asiat silloin asiat alkaa muotoutua oikein.
Olemme siis Armon liitossa ,jossa kunnioitamme armoa ja käskyjä opetuksineen ,mutta emme ole kirjaimen vanhassa vaan uudessa Hengen liitossa.Siksi armoa ei pidä käyttää irstauden työkaluna .
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1996110Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442307
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2301425- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256