mielivaltaa tutkinnon vastaanotossa ei oikeusturvaa

ajoope

- ajokortti tutkinnossa katsotaan paljon tikemmalla opetuslupaoppilaita ja pomppautetaan enemmän ja useammasti kuin autokoulu oppilaita , vaikka kiisttattomasti opetulupaoppilaat ajavat paremmin ,selviytyvät liikenteessä paremmin ,tuntevat säännört paremmin kuin autokoulussa käyneet oppilaat jotka taas pääsevät helpommin läpi ajokokeesta , kirjallisissa ei ole tätä ongelmaa kun se on kaikille sama eikä kokeen vastaan ottaja pääse käyttämään mielivaltaa, tämä on yleisessä tiedossa johtuuko korruptiosta vai onko "maan tapa" opetuslupaoppilaalla ei ole mitään oikeusturvaa vaan yksi henkilö päättää. nyt olis Hannu Karpolle asiaa

25

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YHBÄÄÄÄMmäryperse

      Paskaa puhut. Taso kaikille sama. Ongelma on vain siinä, että opetuslupa"opettaja" ei tiedä itsekkään mitä oikein ajaminen on. Miten se sitä siten voi oikein opettaa???

      • Anonyymi

        jos on itse ollut 45 vuotta tiellä , niin varmaan tietää paremmin kuin elämään kyllästynyt liikenneopettaja. ja toiseksi opetuslupaoppilaat läpäisevät kirjalliset paremmin kuin autokouluoppilaat koska siinä ei voi vaikuttaa vaan tehtävät tehdään tabletilla ja vastaukset menee suoraan tietokantaan , mutta ajo koe on yhden ihmisen (lahjotun,kateellisen,hullun) varassa oppilaalla ei ole oikeaa oikeusturvaa, kun hylkäyksiä tulee perusteella ajaa liian varmasti, no kun oppilas on ajanut 6 kk ja 60000 km räntäsateessa tuiskussa, liukkaalla,rankkasateessa,ruuhkassa,yms. ja tollojen seassa , niin hän on vain oppinut niin hyväksi kuljettajaksi, ja sehän ei tutkinnon vastaan ottajalle sovi. tämä asia on otettu esille myös ministereitä myöten . minä kun en anna periksi silloin kun olen oikealla asiaala.


      • Anonyymi

        Eka oppilaani, vanhin tytär oli inssissä, istuin takapenkillä tarkkailijana. Reilun vartin päästä inssi sanoi että eiköhän tämä riitä, palataan konttorille. Ajo täysin virheetön, ei syytä näyttää enempää.

        Konttorilla inssi kääntyi minuun päin ja kysyi minkä alan liikenneammattilainen oikein olen. No en minkään, mutta hyvä ja kärsivällinen opettaja. Opetuslupatestissä, siis ne kovennetut kirjalliset: 0 virhettä. Tyttären jälkeen opetin vielä neljä pikkuveljeä, ei mitään ongelmia inssien kanssa. Lähes virheettömät kirjalliset kaikilla myöskin.

        Opettakaa lapsi kunnolla, ajattakaa paljon, oikeat asenteet. Kyllä on elämä joillain vaikeaa kun pitää etsimällä etsiä epäoikeudenmukaisuuksia ja salaliittoja sieltäkin missä niitä ei ole. Jos opetus ei mene perille löytyy syyt sieltä etupenkeiltä, ei katsastukonttorilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on itse ollut 45 vuotta tiellä , niin varmaan tietää paremmin kuin elämään kyllästynyt liikenneopettaja. ja toiseksi opetuslupaoppilaat läpäisevät kirjalliset paremmin kuin autokouluoppilaat koska siinä ei voi vaikuttaa vaan tehtävät tehdään tabletilla ja vastaukset menee suoraan tietokantaan , mutta ajo koe on yhden ihmisen (lahjotun,kateellisen,hullun) varassa oppilaalla ei ole oikeaa oikeusturvaa, kun hylkäyksiä tulee perusteella ajaa liian varmasti, no kun oppilas on ajanut 6 kk ja 60000 km räntäsateessa tuiskussa, liukkaalla,rankkasateessa,ruuhkassa,yms. ja tollojen seassa , niin hän on vain oppinut niin hyväksi kuljettajaksi, ja sehän ei tutkinnon vastaan ottajalle sovi. tämä asia on otettu esille myös ministereitä myöten . minä kun en anna periksi silloin kun olen oikealla asiaala.

        Tyypillinen Suomalainen tienkäyttä. Tekee asiat niin kuin pullo perse sika ja sitten syyttää muita. Sitten kun saatte joskus insin läpi niin sääliksi käy uutta kuljettajaa, kanssa ihmisä ja omistamaanne autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on itse ollut 45 vuotta tiellä , niin varmaan tietää paremmin kuin elämään kyllästynyt liikenneopettaja. ja toiseksi opetuslupaoppilaat läpäisevät kirjalliset paremmin kuin autokouluoppilaat koska siinä ei voi vaikuttaa vaan tehtävät tehdään tabletilla ja vastaukset menee suoraan tietokantaan , mutta ajo koe on yhden ihmisen (lahjotun,kateellisen,hullun) varassa oppilaalla ei ole oikeaa oikeusturvaa, kun hylkäyksiä tulee perusteella ajaa liian varmasti, no kun oppilas on ajanut 6 kk ja 60000 km räntäsateessa tuiskussa, liukkaalla,rankkasateessa,ruuhkassa,yms. ja tollojen seassa , niin hän on vain oppinut niin hyväksi kuljettajaksi, ja sehän ei tutkinnon vastaan ottajalle sovi. tämä asia on otettu esille myös ministereitä myöten . minä kun en anna periksi silloin kun olen oikealla asiaala.

        Kuvittelet olevasi muita parempi. Oletko kenties alkoholisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on itse ollut 45 vuotta tiellä , niin varmaan tietää paremmin kuin elämään kyllästynyt liikenneopettaja. ja toiseksi opetuslupaoppilaat läpäisevät kirjalliset paremmin kuin autokouluoppilaat koska siinä ei voi vaikuttaa vaan tehtävät tehdään tabletilla ja vastaukset menee suoraan tietokantaan , mutta ajo koe on yhden ihmisen (lahjotun,kateellisen,hullun) varassa oppilaalla ei ole oikeaa oikeusturvaa, kun hylkäyksiä tulee perusteella ajaa liian varmasti, no kun oppilas on ajanut 6 kk ja 60000 km räntäsateessa tuiskussa, liukkaalla,rankkasateessa,ruuhkassa,yms. ja tollojen seassa , niin hän on vain oppinut niin hyväksi kuljettajaksi, ja sehän ei tutkinnon vastaan ottajalle sovi. tämä asia on otettu esille myös ministereitä myöten . minä kun en anna periksi silloin kun olen oikealla asiaala.

        Mitä se auttaa jos on ajanut 45 vuotta päin persettä. Liikenneopettajalla on takanaan aika vahva koulutus ja oikea tieto miten kuuluu ajaa, eikä miten on ollut tapana ajaa. Osaat varmaan lukeakin mutta ei se susta mitään äikän maikkaa tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on itse ollut 45 vuotta tiellä , niin varmaan tietää paremmin kuin elämään kyllästynyt liikenneopettaja. ja toiseksi opetuslupaoppilaat läpäisevät kirjalliset paremmin kuin autokouluoppilaat koska siinä ei voi vaikuttaa vaan tehtävät tehdään tabletilla ja vastaukset menee suoraan tietokantaan , mutta ajo koe on yhden ihmisen (lahjotun,kateellisen,hullun) varassa oppilaalla ei ole oikeaa oikeusturvaa, kun hylkäyksiä tulee perusteella ajaa liian varmasti, no kun oppilas on ajanut 6 kk ja 60000 km räntäsateessa tuiskussa, liukkaalla,rankkasateessa,ruuhkassa,yms. ja tollojen seassa , niin hän on vain oppinut niin hyväksi kuljettajaksi, ja sehän ei tutkinnon vastaan ottajalle sovi. tämä asia on otettu esille myös ministereitä myöten . minä kun en anna periksi silloin kun olen oikealla asiaala.

        Et voi sanoa noin.
        Luulisi sun ymmärtävän, et aloitteleva liikenneopekin on parempi opettaja kuin oplu kenellä ei ole kokemusta opettamisesta,
        eikä välttämättä tajua omia virheitäänsäkään.

        Saati sitten joku viis vuotta opettanut ope, kyllä on paljon parempi opetus kuin oplulla, mutta sitä on vikea myöntää kuten ajotaitojen puutteitakin.


      • Anonyymi

        Kyse ei olekaan siitä, kumpi on parempi opettaja, vaan siitä, että saako ammattiopettaja 10-15 ajotunnissa paremman tuloksen, kuin kotiopettaja 40 tunnissa. Kun opetus lähtee nollasta, menee jo useampi tunti pelkän auton hallinnan opetteluun.
        Kortin saatuaan alkaa varsinainen itsenäinen harjoittelu, ja tässä vaiheessa vähäinen ajokokemus altistaa virheellisten tapojen omaksumiseen muilta tienkäyttäjiltä. Vähemmän ajanut näistä alttiimpana. Tätä on yritetty parantaa sillä pakollisella lisäopetuksella vuoden ajon jälkeen. Laastaria alkuopetuksen puuteelle.


    • Anonyymi

      Tuo alotus on totta, mutta ei joka paikkakunnalla.
      Jyväskylässä on tasapuolinen kohtelu.
      Helsinki ja Espoo pompottavat törkeällä tavalla.
      Kokemukssta kirjoitan,

      • Anonyymi

        Espoossa inssi keskeytettiin vartin päästä kun ajo oli virheetöntä, eli heti läpi kehujen kanssa.

        Erinomaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espoossa inssi keskeytettiin vartin päästä kun ajo oli virheetöntä, eli heti läpi kehujen kanssa.

        Erinomaista toimintaa.

        Ja sekö oli sun mielestä oikeaa toimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekö oli sun mielestä oikeaa toimintaa

        Tietysti. Kun inssi huomasi että kokelas ajoi johdonmukaisen virheettömästi ja varmasti heti alusta asti, niin mitä sitä turhaan sen enempää ajattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espoossa inssi keskeytettiin vartin päästä kun ajo oli virheetöntä, eli heti läpi kehujen kanssa.

        Erinomaista toimintaa.

        Paskaa puhut. Ajokoetta ei keskeytetä jos hyvin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espoossa inssi keskeytettiin vartin päästä kun ajo oli virheetöntä, eli heti läpi kehujen kanssa.

        Erinomaista toimintaa.

        Vartissa saattaa nähdä jos ajosta ei tule mitään mutta ei sitä onko kokelas valmis liikenteeseen.
        Entinen puolituntinenkin oli liian lyhyt aika arvioida ajotaidot riittävästi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      HUOMAATKO
      käyttäväsi samaa syyllistämis-konstia kuin ulkomaalaiset tekevät. He syyllistävät muita rotusorrosta ja syrjinnästä ja ja ja .......
      JOTTA
      saisivat itselleen etuoikeuksia tekemättä mitään tai muuttamatta omia tapojaan.

      Virastoissa työntekijät jo paapovat heitä, koska pelkäävät leimauntuvansa rasisteiksi.

    • Anonyymi

      Eräässä satakuntalaisessa rannikkokaupungissa ajokokeenvalvoja kertoi etukäteen tyttärelleni että useina päivinä ei kukaan läpäise ja usein käy myös niin ettei koko päivänä ole kuin yksi jonka ajokokeen voi hyväksyä.
      Tällä kertaa hän hylkäsi auton koska opetuspoljin ei ollut asianmukainen.
      Opetuspoljin on kuitenkin katsastettu v.2016 kyseiseen autoon, sama poljin katsastettiin mopoautoon pari vuotta aiemmin.
      Tyttäremme päätti pienen harkinnan jälkeen koettuaan kohtelun asiattomaksi ja epäoikeudenmukaiseksi suorittaa ajokokeen 90km etelämpänä opiskelupaikkakunnallaan.

    • Anonyymi

      Rauma?

      • Anonyymi

        Trauma


    • Anonyymi

      Opetuslupaopettaja ei usein oivalla sitä että osaanko minä itsekkään ajaa turvallisesti? Syvällisempi liikenneopettajan ajattelu puuttuu, ja 'pahat tavat' siirretään eteenpäin... Pelkkä sujuva autonkäsittely ei riitä... Ja puhun pitkällä kokemuksella ABE CE DE liikenneopettaja/tutkinnonvastaanottaja 20v ajokokemuksella

      • Anonyymi

        AAMEN JA ASIAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AAMEN JA ASIAA.

        Valitettavasti asennevammainen iskä/äiskä siirtää huonot näkemyksensä jälkikasvulleen.
        Ajatellaanpa vaikka suhtautumista nopeudenvalvontaan.

        Uudistuksessa oli huonoa se, että,ajo-opettajan ei tervitse enää käydä kirjallisessa kokeessa.
        Se nimittäin oli hyvää kertausta ja päivitystä opettajallekin!

        Väärässä asenteessa se vika useimmiten on.


    • Anonyymi

      Laatu mitä sattuu...

    • Anonyymi

      "vaikka kiisttattomasti opetulupaoppilaat ajavat paremmin ,selviytyvät liikenteessä paremmin ,tuntevat säännört paremmin kuin autokoulussa käyneet oppilaat "

      olen kyllä käytännössä täysin eri mieltä. Isillä on usein aivan erilainen asenne ajamiseen ja koulutukseen. Minäkin oikaisen mutkissa, en välitä nopeusrajoituksista, en näytä vilkkua, mutta kyllä 50 vuotta on autoa kolmimatta ajettu.

      koska on tuo läpikäytyt 4 lapsen kautta kokemuksella niin on kokemusta.

      Tuttavissa ja työkavereissa moni opetti lapsensa itse. he painostivat minuakin opettamaan suuren säästön takia. Onneksi keksin vaihtoehdon, kun talouteni oli loistokunnossa, laitoin lapseni ajamaan kuorma-autokortin.

      Nyt 20v on eletty ja ne jotka iskät opetti ovat ajaneet useamman kerran kolareita. Autokuolussa samassa kuin minäkin aikoinaan ajaneet ovat selvinneet kolaritta. Tietysti kaikkien ajoista en mitenkään tiedä.

      Ja, meidän lapset eivät ole tarvinneet kuorma-autokorttia muuta kuin aivan opiskeluaikoinaan kesätöissä, mutta ovat kiitollisia, kuorma-auton ajaminen toi aivan eri näkökannan liikenteeseen.

    • Anonyymi

      Eihän aloittaja osaa edes oikeinkirjoitusta.

      Millä osaisi ajaa autoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe