Miksi kaupat ja ostoskeskukset ovat auki pääsiäisenä, mutta suljettu vappuna! Kuka Jumalaton hallitus on tämmöistä päättänyt, ennen ei olisi tullut kuuloonkaam että kaupat olisivat auki kristittyjen tärkeimpänä pyhänä.
Kaupat auki pääsiäisenä!
26
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän kristillistä pääsiäistämme kaupat vietä. Viettävät pakanapääsiäistä noitineen ja pupuineen. Samoin jouluna. Ei missään Jeesus-lapsen kuvia, mutta keinotekoisia joulupukkeja joka puolella. Ristin Jeesuksesta nyt puhumattakaan!
Sen sijaan muslimien ramadanin on huomioinut mm. koko Isis-kauppakeskus (Itäkeskus, ennen Itis).
Ja tottahan noitien pakanallista Valpurin päivää, jonka ateistiset kommunistit ottivat omaksi juhlakseen, vietetään kaikin keinoin!- Anonyymi
Aivan totta, pakanallisuus on yleisesti hyväksytty. Lapseni kysyy miksi ei saa pukeuta noidaksi, kun kaikki muut pukeutuvat ja sama halloween. Nykyään täytyy taistellla pahan vaikutusta vastaaan kouluissa ja päiväkodeissa.
- Anonyymi
Ei niitä pakoteta olemaan auki eikä kiinni. Saavat ihan itse päättää. Vappunakin. Mutta jopa tosiuskovaisten halpahalli on päätynyt pitämään putiikkinsa auki pääsiäisenä. Vähentää ihmisten stressiä, ei tarvitse hermoilla muistettiinko ostaa kaikki tarvittava, kun täydennystä saatavilla, perustelivat, ja tietenkin asiakkaiden raha kelpaa uskovillekin bisnesmiehille ja -naisille.
Sinä ole tyypillinen perinteinen uskovainen, joka haluaa pakottaa kaikki noudattamaan omaa tahtoaan.
Asiakkaathan sen lopulta päättävät. Jos heitä ei riitä pyhinä kauppoihin, niin ne joille auki pitäminen ei kannata pitävät tulevina pyhinä ovet säpissä.Kauppaan. Oma lähikauppani, "se valtakunnallinen", on kiinni pitkäperjantaina ja maanantaina 2. pääsiäispäivänä. Sunnuntaisin muutenkin.
Käyn kaupassa silloin kun se on auki ja jos minulle sopii.- Anonyymi
Nykyään ihmisten on pakko päästä kauppaan joka päivä. Miten sitä ennen pärjättiin, nykyajan ihmiset ovat vellihousuja, eivät osaa ostaa parin päivän ruokaa varastoon..! Meneväthän ihmiset mökeillekkin iloisesti vaikka kauppaa ei ole lähimaillakaan.
- Anonyymi
Ei sinun ole pakko mennä päästäisenä kauppaan - ei asiakkaana eikä työntekijänä. Vapaaehtoisia töihin menijöitä kyllä riittää - korotettu palkka, jos ei muu, motivoi.
- Anonyymi
Eli, raha on nykyään Jumala.
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis. Raha on paljon enemmän. Se on käyttökelpoinen vaihdantahyödyke. Jumala ei kelpaa sellaiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kaupan ala on matalapalkka ala jolla pyhätyökorvaukset tulevat usein todelliseen tarpeeseen.
a-teisti kirjoitti:
Kaupan ala on matalapalkka ala jolla pyhätyökorvaukset tulevat usein todelliseen tarpeeseen.
Lähikaupassani pyhävuoroista melkein riidellään.
qwertyilija kirjoitti:
Ja mitä väliä sillä on tekeekö ne työt arkena vaiko pyhänä, samat vapaat ne kuitenkin pyörii. Ai niin, onhan sillä väliä. Pyhinä sai sitä liksaa enempi. Ahneudeksi sitten tämänkin vaan joku vääntää kun samalla työllä ja määrällä voi tienata tuplasti...
qwertyilija kirjoitti:
Kun olin nuori, niin Valintatalossa työssä olleena minulle "määrättiin" pyhävuorot, koska olin "perheetön". Sopihan se, ja palkka nousi.
torre12 kirjoitti:
Kun olin nuori, niin Valintatalossa työssä olleena minulle "määrättiin" pyhävuorot, koska olin "perheetön". Sopihan se, ja palkka nousi.
Ymmärrän, että lapsiperheissä ei aina pyhätöistä innostuta, mutta osalle nekin ylimääräiset rahat tulee tarpeeseen.
- Anonyymi
Höpöhöpö, pyhien aukioloajat tuhoavat monet pikkuliikkeet joilla ei ole varaa pitää liikettä auki pyhänä. Monesti omistaja on itse työntekijä eikä ole varaa palkata pyhäksi uutta työntekijää! Jätti marketit vievät monet pienet kaupat konkurssiin, sekä tekevät isoa tiliä omistajien taskuun!
- Anonyymi
v.2010 oli ollut kaupan alan ammttiliiton lakko, muistaakseni pääsiäisenä, mutta eihän se ollut koskenut TES -palkattuja. Siitä vain samalla p*sk*ty*sopimuksen liksalla sinne liittoon kuulumattoman nuoren täytyi mennä töihin ja käsitellä tavaroita sekä rahastaa päivttäistavarakaupan asiakkaat. Huonon maineen on muutenkin PAM kylvänyt.
On näin vielä ensi vuosikymmnelläkin?
Luterilaisen ja lestadiolaisen Juha Sipilän johtama hallitus vapautti kauppojen aukioloajat. Kaupat saisivat käsittääkseni olla auki myös Vappuna, mutta se on niiden päätös että eivät ole.
- Anonyymi
Homous ja haureus ovat syntejä mutta muut eivät.
- Anonyymi
Tämä oli Sipilän jonkinlainen temppu, saa ihmiset kuluttamaan enemmän ja siten työllisyyttä hieman nousuun. Loppujen lopuksi en usko että kauppojen aukioloajat suomen taloutta piristää kärpäsen kakkaa enemmän. Ja näin Sipilä on markkina voimien ja opiskelijoiden sankari.
Anonyymi kirjoitti:
Homous ja haureus ovat syntejä mutta muut eivät.
Olet niiiiinnnnn oikeassa. Raamatussa tosin on vähän toisinkin.
Siunattu viinakauppa taitaa vielä noudattaa kristillisiä kiinnioloaikoja. Arvokonservatiivien viimeinen lohtu.
- Anonyymi
No tietysti siksi kun vappu on työtätekevien ihmisten oma juhlapyhä, mutta pääsiäinen pelkästään näennäisuskovaisten.
- Anonyymi
Heh heheh heheh hee. Hyvä provo avaus ja osa nielaisi koukun kohoineen...
Kaupoilla on vapaa aukioloaika eli ihan itse kaupat saavat päättää ovatko auki vappuna vai eivät.
- Anonyymi
Vappu on työläisten juhla jota vietetään Yhdysvalloissa toukokuun 1. päivänä 1886 järjestetyn 8 tuntista työpäivää vaatineen yleislakon ja siihen liittyvissä mellakoissa kapitalistien väkivaltakoneiston tappamien työväenliikkeen marttyyrien muistoksi.
Haymarketin marttyyrit olivat todellisia ihmisiä, jotka tapettiin, kun tekivät maailmasta parempaa paikkaa meille kaikille. Mekin saamme nauttia 8 tuntisesta työpäivästä osin tämän uhrin ansiosta.
Kyllähän oikeita paremman huomisen puolesta henkensä uhranneita kuolleita pitää kunnioittaa enemmän kuin taruolennon kuolemaa, joka tapahtui vain kertomuksissa. Siksi on oikein että kauppa käy pääsiäisenä, mutta Vappuna on puodit kiinni. ”…ennen ei olisi tullut kuuloonkaam että kaupat olisivat auki kristittyjen tärkeimpänä pyhänä.”
Sinällään ihan hupaisa provo, mutta tuohon voisin sanoa, että kyllä se raha on tullut aina vain tärkeämmäksi myös uskoville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4273010Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata792310Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161848Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1931527- 771502
- 271477
- 1091455
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201358Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411321- 801307