Oikeat kristityt eivät vietä pääsiäistä

Anonyymi

Jeesuksen sovitustyön tapahtumia on hyvä muistella Pyhän Hengen johdattamana vuoden jokaisena päivänä. Jeesus itse sekä Hänen tekonsa meidän hyväksemme ja Hänen takaisin tulemisensa on todellisuutta elämässämme jatkuvasti. Sitä tarkoittaa, että "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti". Hebr. 13:8.
Halleluja!
Mitä asiaa Pyhä Henki tahtoo minäkin päivänä muistuttaa ja nostaa esille, siinä meidän tulee elää. Jos katsomme "päivän sanaa" kirkkovuoden tekstejä seuraten, emme kykene kuulemaan Pyhän Hengen sanomaa, vaan se peittyy ihmisuskontojen suohon. Pyhä Henki ei noudata kirkkovuoden tekstejä sen paremmin kuin juutalaisen kalenterinkaan juhla-aikoja. Gal. 4:9-11. ja 5:1,2.

Kristittyjen ei tarvitse enää elää varjokuvissa (Kol. 2:16,17) ja juutalaisten tai pakanakirkkojen juhla-ajoissa. Vanha liitto lakitauluineen ei kuulu kristityille! Uusi liitto Jeesuksen veressä on kokonaan UUSI liitto!
:
• ”Oli juutalaisten juhla..” Joh. 5:1.
• ”Ja pääsiäinen, juutalaisten juhla, oli lähellä.” Joh. 6:4.
• ”Ja juutalaisten juhla, lehtimajanjuhla, oli lähellä.” Joh. 7:2.

Johannes antoi siis selvän sanan, keiden juhlista oli kyse. Ne eivät olleet enää uuteen liittoon tulleiden juutalaistenkaan juhlia.

33

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta on. Pääsiäisen vietto kuuluu maailmallisten usontojen alkeisvoimiin.

      Samaa sanoo raamattu:
      "Mutta nyt, kun te tunnette Jumalan, tai paremminkin, kun Jumala tuntee teidät, miksi te taas käännytte noiden heikkojen ja arvottomien alkeisvoimien puoleen? Tahdotteko jälleen tulla niiden orjiksi? Te seuraatte tarkoin päiviä, kuukausia, juhla-aikoja ja vuosia. Pelkään puolestanne, että olen ehkä turhaan nähnyt teistä vaivaa." Galat. 4:9-11.

      • Anonyymi

        Alkeisovoimat on eri asia, kuin juhlamme, kyse on fysiikasta ja matematiikasta ja kemiasta ja Kosmologiasta(ateismi, kaiken alkuna), mutta jos ette niitäkään tiedä, ette kyllä - vielä vähemmän - tule tietämään niitä korkeampiakaan totuuksia. Hylätkää se ylpeä tyhmyytenne, että olisitte perillä "Korkeista Voimista"; jos ette edes tiedä, mistä on kyse alkeisvoimissa.


    • Anonyymi

      Raamatun "varjolain" aikainen kirja on näköalana yhtä tärkeä, kuin UT.
      Eli ei ole uutta, ellei ole vanhaa ja juuri varjolain VT- julistaa Jeesusta.
      Siksi olet ajatuksinesi harhassa.

      Sovitustyö - Herran pöydän ehtoollinen - Herran kuoleman muisto-ateria on jäsennetty. Niin usein, kun te syötte, tehkää se minun muistokseni.
      Ja tässä muistossa voi miettiä sitä, mitä opetuksellisuutta on varjolain aika- ja mitä se on tänään.
      Muistuttaahan Sana, että varjolainaikainen kansan niskoittelu on varoittava esimerkki meille, jotka elämme lopun aikaa.
      Eli mitä se tarkoittaa?? Se tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä lukee. Vanhatestamentti on kuin peili, joka peilaa meille matkantekoa, sen eri vaiheissa. Eli ei mitenkään poisheitettävää oppia ja opetusta.

    • Anonyymi

      Vanhassa liitossa teurastettiin pääsiäislammas kerran vuodessa. Sen sijaan Jeesuksen uhri on voimassa joka päivä, ei vain kerran vuodessa. Hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
      Paavali opetti muistoaterian viettämisesestä: Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

    • Ja oikeat kristityt myyvät omaisuutensa ja antavat köyhille.
      Rahan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan.

      Onko suunta se?

      • Anonyymi

        No, joo, on varmasti. "Tehkää väärällä rikkaudella, mammonalla, jo nyt, itsellenne ystäviä ikuisiin asuntoihin, sitten kun tuotakaan rikkautta ei enää ole". Nykyään kaiken voi maksaa jo ilman seteleitä ja kolikkoja, ja tulee se nk. Pedon merkki, jonka avulla myydään ja ostetaan: Karitsan merkki on tosin mahdollista tuolloin ottaa sen sijaan. Vaikka nuo nimitykset "Pedon Merkki" ja "Karitsan Merkki";tuntuvat ihan lapselliselta huuhaalta, niin silti ne merkinnät talouselämään tulee, sikäli jos Johannes oli "oikea profeetta".... Martyyyriksi jotkut ryhtyvät silti, jos heille rupeaa pakottamaan "Pedon Merkkiä" eikä "Jumalan Karitsan" merkkikään silloin kelpaa. Tiedätte kyllä, kuka oli se "Jumalan Karitsa", siinä ei aidot juutalaisetkaan pelastu, ilman petomerkintöjään, jos eivät tuota samaa Messiasta kunnioita ainoaksi viralliseksi vaihtoedoksi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, joo, on varmasti. "Tehkää väärällä rikkaudella, mammonalla, jo nyt, itsellenne ystäviä ikuisiin asuntoihin, sitten kun tuotakaan rikkautta ei enää ole". Nykyään kaiken voi maksaa jo ilman seteleitä ja kolikkoja, ja tulee se nk. Pedon merkki, jonka avulla myydään ja ostetaan: Karitsan merkki on tosin mahdollista tuolloin ottaa sen sijaan. Vaikka nuo nimitykset "Pedon Merkki" ja "Karitsan Merkki";tuntuvat ihan lapselliselta huuhaalta, niin silti ne merkinnät talouselämään tulee, sikäli jos Johannes oli "oikea profeetta".... Martyyyriksi jotkut ryhtyvät silti, jos heille rupeaa pakottamaan "Pedon Merkkiä" eikä "Jumalan Karitsan" merkkikään silloin kelpaa. Tiedätte kyllä, kuka oli se "Jumalan Karitsa", siinä ei aidot juutalaisetkaan pelastu, ilman petomerkintöjään, jos eivät tuota samaa Messiasta kunnioita ainoaksi viralliseksi vaihtoedoksi...

        "Tehkää väärällä rikkaudella, mammonalla, jo nyt, itsellenne ystäviä ikuisiin asuntoihin, sitten kun tuotakaan rikkautta ei enää ole"

        Nuo ovat varmastikin maailman herran alaisen ajatuskuvioita?

        Raha televisio pankkikortti passi seurantalaite liveyhteys älylaite = Sellainen tieteen saavutus että ihmisyys katoaa lähes kokonaan.

        Antaa vaan keisarille se mikä hänelle kuuluu


    • Anonyymi

      Eikö ole outoa, että kaikenmaailman mulatit selittävät aryanheimojen historiasta ja pääsiäisestä kuin se olisi niiden apinanperseestä reväistyjen eläimien omaa historiaa?!

      Milloin mulateista on tullut asiantuntijoita aryanhistorian ja heimouskonnon suhteen?! Eihän mitään ristillä kuollutta Jeesusta edes koskaan ollut olemassakaan.

    • Samoilla linjoilla olen aloutuksen kanssa. Pääsiäinen on aktuelli jokaisena vuoden päivänä. Raamattu ei asiaa kielläkään ja voi toimia omantuntonsa mukaan.

    • Anonyymi

      Jouluisin vietetään tasauspäiviä.

    • Anonyymi

      Hellarit taas kieltävät pääsiäisen tapahtumia muistelevat kristityt ei-oikeiksi-kristityiksi ja vain itsensä "oikeiksi".

      Vaikka he itse eivät minkäänlaisia kristittyjä, eivät oikeita eivätkä vääriä, vaan edustavat nk. lopun ajan antikristillistä uususkontoa, jonka USA:n KKK-vapaamuurarit, (joukossa rankkoja seksuaalirikollisia, esim. C.F. Parham oli pikkupoikia hyväksikäyttävä pedofiili) ja loivat nk. helluntailaisuuden 1800-luvun lopulla kaikista kristillisen kirkon jo ammoin tuomitsemista harhaopeista joita on ainakin yli 15 erilaista.

      Kristityt viettävät Jeesuksen sovitustyön muistojuhlaa. Eräänlaisiin, hupullisiinkin "valkeuden vaatteisiin" pukeutuneet KKK-anabaptisti-hellarit, antikristityt pilkkaavat meitä tästä. MOT.

      Totisesti, te olette isästä saatanasta 👹 syntyneitä, kadotuksen lahko. Noitien tapaan te nyt, Lankalauantaina vietätte herjajuhlaanne, "kun Kristus on haudassaan, eikä voi teidän pahuuttanne estää!"

    • Anonyymi

      "Oikeat kristityt ja uskovaiset" viettävät aikaansa näpyttelemällä oikeaoppisia kommenttejaan Suomi24 foorumilla samaan aikaan, kun jotkut muut haluavat viettää pääsiäistä, hiljentyä ja mennä kirkkoon?!?!

    • Anonyymi

      Kuuntelin Ylen ykköseltä Merkkien salat ohjelman. Huvitti eri aikojen käsityksiä hiusmalleista ja käytännöistä. Ja naisen hiuksille on ollut paljon sääntöjä ja merkityksiä. Naisella tulisi olla pitkät hiukset mutta ne eivät saisi olla irti valtoimenaan. Varsinkin varattu nainen ja iältään hedelmällisen iän ylittänyt on ollut aina pahennus kulkiessaan pää paljaana hiukset hajallaan.

    • Anonyymi

      Voimme kristittyinä viettää uuden liiton pääsiäistä aina ottaessamme ehtoollista. "Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te julistatte Herran kuolemaa.." 1 Kor.11. Siis "niin usein", ei vain kerran vuodessa. On hyvä ottaa ehtoollista muutama kerta kuukaudessa. Näin meillä tehdään.

      Kerran vuodessa toistuva kirkkojen pääsiäinen ei ole raamatullista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vaikka ei olisi mielestäsi raamatullista, niin tuskin tänä pahana aikana siitä on vahinkoa, jos yhtenä keväisenä viikonloppuna vähän pidempään juhlitaan Jeesuksen Ylösnousemusta ja sovitustyötä. Kyllä meillä kristittyinä ja uskovina riittää paljon enemmän isompiakin murheita tämän maailmanajan keskellä. Kristus nousi kuolleista - totisesti nousi! Hyvää pääsiäistä ja juhlaa kaikille!

    • Anonyymi

      Uusiosana löytyi sieltä linkistä: "ehtoollispääsiäinen".

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tosiaankin ehtoollinen pääsiäisen täyttymyksenä on minunkiin mielestäni Jumalan totuus.

    • Anonyymi

      Uudessa liitossa ei ole lakia kumottu, eikä ole juhla-aikojan myöskään muutettu eikä kumottu. Sen takia tulee viettää pääsiäistä.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      Antikristus tosin haluaa kumota lain ja väittää, ettei pääsiäistä tarvitse viettää. Tämä vuoksi aloitus on antikristillinen, koska se väittää, ettei pääsiäistä tarvitse viettää uuden liiton aikana.

      Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.

      • Anonyymi

        Toorauskovilla on nahanpalat leikkaamatta. Heille ei kuulu pääsiäisen vietto.
        Niin turhaa ja tyhjää melskaamista Mooseksen käskyillä. Toorauskonnossa on lähes jokaiseen käskyy selitys miksi ei tarvitse noudattaa ja miksi käskyn voi muuttaa itselleen mieluisaksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Koska ne ovat synnittömiä. Kristillinen ehtoollinen on vain syntisiä varten.


    • Anonyymi

      Saako jumalaton ottaa ehtoollista?

    • Anonyymi

      Totta toinen puoli ja vähän toinenkin.

    • Anonyymi

      Vielä pätkä tätä asiaa:

      Pääsiäisen viettoon osallistuminen on katolisen kirkon oppeihin mukautumista. Katolinen kirkkohan keksi kirkkovuoden jouluineen ja pääsiäisineen.
      Alkuseurakunta ymmärsi selkeästi, ettei vanha liitto uskonnollisine tapoineen ja juhla-aikoinen kuulu uuden liiton kristityille:
      "Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja." Gal. 2:18.
      "Se on täytetty!"
      Juutalainen juhlien vuosikiertokulku on samoin kuin katolinen kirkkovuosikin arvotonta uskonnollista touhua.
      "Mutta nyt, kun te tunnette Jumalan, tai paremminkin, kun Jumala tuntee teidät, miksi te taas käännytte noiden heikkojen ja arvottomien alkeisvoimien puoleen? Tahdotteko jälleen tulla niiden orjiksi? Te seuraatte tarkoin päiviä, kuukausia, juhla-aikoja ja vuosia. Pelkään puolestanne, että olen ehkä turhaan nähnyt teistä vaivaa." Gal. 4:9
      "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." Gal. 5:1.

    • Anonyymi

      Ehtoollinen = pääsiäinen.

      Ehtoollisessa aina muistelemme erityisesti ristin tapahtumia, "synnin egyptistä" vapautumista:
      "Olen saanut Herralta sen, minkä olen myös ilmoittanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona Hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni.” Samoin Hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.” Sillä niin usein kuin syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun Hän tulee." 1 Kor. 11:23-26.
      Ehtoollisessa julistamme Herran kuolemaa syntiemme edestä. Otamme osallisuuden ristintyön armoon.
      Näin ehtoollinen on vanhan liiton pääsiäisen vieton täyttymys, ristin tapahtumien muistojuhla.

      .

    • Anonyymi

      Miten nautinkaan raamatullisista opetuksista.

      "Näethän, että talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, menneet menojaan, ja kukkaset ovat nousseet maasta. Laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnösten nuput aukeavat ja tuoksuvat. " Laulujen laulu 2:11.13.

      Ystävä.

      • Anonyymi

        Tästä tuli mieleeni ihana virsi 105 Aurinkomme ylös nousi.

        Ihanan virvoittavat Leonard Typön kirjoittamat sanat.

        Kokoon tulkaa taivaanlinnut suvi-ilmaan puhtaaseen, livertäkää pienet leivot viinipuussa tuoreessa....

        Voi kun osaisin linkittää sanat tänne kun en jaksa kirjoittaa niin pitkästi..


    • Anonyymi

      Uudessa liitossa ei ole lakia kumottu, eikä ole juhla-aikojan myöskään muutettu eikä kumottu. Sen takia tulee viettää pääsiäistä. Jeesus Kristus on Jumalan Karita, joka antoi uhrinsa pääsiäisenä ja nousi kuolleista uutislyhteen heilutuksenjuhlan alkaessa.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      Antikristus tosin haluaa kumota lain ja väittää, ettei pääsiäistä tarvitse viettää. Tämä vuoksi aloitus on antikristillinen, koska se väittää, ettei pääsiäistä tarvitse viettää uuden liiton aikana.

      Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Linkin kirjoitus ei ollutkaan niin pitkä kuin luulin. Taisi olla arviolta noin 6-7 arkkia. Mutta tarkemmin tutkien siihen meni aikaa ainakin vartti. En osaa muuta sanoa kuin että Raamattua käytetään paljon ja oikeissa kohdin lainaten.
      On kokonaan uusi liitto, ei vanha.

    • Anonyymi

      Linkissä on oikeaa sanan opetusta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe