Onko parempaa uskontoa kuin Jeh tod?

On kirjoitettu: Onko Suomessa ja Maapallolla parempaa uskontoa kuin "Jehovan todistajat"? Kertokaa minulle!!!...
Erosin ev lut kirkosta yli kymmenen vuotta sitten kun Jehovan todistajat kertoivat/lyttäsivät minua "totuudellaan".
On se niin että Raamatussa on monia periaatteita elämään, mutta ei sekään aina ole hyvä kun niillä yritetään pakottaa Jehovan nimessä johonkin "rakkaudellisesti" ja sitten kummiskin yritetään sotia "teokraattisesti" Raamatun kirjoituksilla.
Onko oikein vai väärin että Jehovan todistajat tuomitsisivat, varastaisivat kaiken palvonnan itselleen ja Jeesukselle niin ettei ihmiset saisi edes ajatella muita uskontoja ja Jumalien nimiä ja sanaa asiainjärjestelmä. Kuinka kamalaa!? Voiko "saatanan" maailman ihminen valita vain yhden uskonnon? Kestääkö ihmisen kantti sitä että pyytäisi maailmalta kaikkea mitä se voisi antaa? Missä tapauksessa pitäisi kieltäytyä maailman tarjoamista asioista kuten esim. Mooses? Tai miksi ei pitäisi kieltäytyä? Se on omalla tavallaan oikein että kristikunta on olemassa kun senkin kirkkoihin voi mennä suojaan Jehovan todistajilta. Vai onko?
Miksi paalu eikä risti?
Mistä tulee nimitys "Jehovat" vaikka on vain yksi Jehova? Onko siinä jotain siitä ajatuksesta että ne hokevat sitä nimeä ja voimaa ym. ettei ihmiset saisi ajatella, tehdä, sanoa muuta, vaikka Raamatussa kielletään hokemasta?
Onko Hot lips kaupoissa jotain Baalin palvontaa?
Onko kiellettyä vai sallittua valita "pakana" uskonto nykyään?
Nyt kun olen käynyt kokouksissa sen n. 10 vuotta (sunnuntaisin) niin tekisi mieli etsiä jotain ihan muuta...
Mitäköhän sitä voisi etsiä? Eihän sitä turhaan voi liikaa "syntiä" , "pahuutta" tehdä...
Minkälainen seura on todella hyväksi ihmiselle? Kukapa ei tahtoisi pelastua?
Onko Baari elämä hyvää vai pahaa?
Se on totta että välittäminen on hyvä asia.
Vastailkaa. Kiitos.

31

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valtakunnansalillako olet sen 10 vuotta käynyt? Mitä olet sieltä saanut elämääsi?

      • Anonyymi

        Monenlaista siellä "Jehovan todistajien valtakunnansalilla" oppii. (Jehovan todistajien) elämän tarkoituksesta, Raamatun kirjoituksista, Jeesuksesta, mutta myös Saatanasta, historiasta, uutisista ja maailman tapahtumista. On se välillä jännää kuulla, nähdä tai lukea toisia näkemyksiä maailmasta kuin täällä Suomessa vaikka Helsingin Sanomista tai Iltalehdestä tai televisiosta, mutta voi harmittaa jos maailman on ennustettu tuhoutuvan ja jos on ollut vähääkään maailman puolella. "Mitä Raamattu todella opettaa?"- kirjasesta lainauksia/ kysymyksiä: Tämäkö oli Jumalan tarkoitus? Tarkoittiko Jumala, että minun elämäni ja kaikkien muidenkin elämä olisi tällaista? "OLETKO pannut merkille, miten lapset esittävät kysymyksiä?" ... "Kysymyksiä eivät esitä ainoastaan lapset. Jatkamme kyselemistä varttuessammekin, koska haluamme löytää elämässä suunnan, oppia varomaan vaaroja tai tyydyttää uteliaisuutemme. Monet näyttävät kuitenkin jossain vaiheessa lopettavan kyselemisen, varsinkin kaikkein tärkeimmistä asioista. Ainakin he lakkaavat etsimästä vastauksia." "Kuuluisa opettaja Jeesus Kristus sanoi "Pyytäkää jatkuvasti, niin teille annetaan; etsikää herkeämättä, niin te löydätte; kolkuttakaa lakkaamatta niin teille avataan." (Matteus 7:7.)
        Mutta en ole vielä Jehovan todistaja virallisesti, joten täytyy miettiä miten käyttää elämänsä...


    • Anonyymi

      Ainutlaatuista lahkossa on esim. verensiirtokieltomurhat. Muut uskonnot eivät sellaista.

      • Anonyymi

        Tuki suusi.
        Verensiirto on vaarallista.
        Minä tein aikoinaan verensiirron, sen vuoksi joudun nyt syömään ikäni erästä pilleriä, koska se veri jota sain oli sellaista että siltä aine osaltaan se oli puutteellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuki suusi.
        Verensiirto on vaarallista.
        Minä tein aikoinaan verensiirron, sen vuoksi joudun nyt syömään ikäni erästä pilleriä, koska se veri jota sain oli sellaista että siltä aine osaltaan se oli puutteellinen.

        Kyllä tuossa on vinha perä. Kerran luovutin verta, ja sen jälkeen suhnua irtosi tosi nihkeesti. Jouduin käymään peräsuolen ohitusleikkauksessa, jotta asiantila saatiin korjattua. Nykyisin irtoaa suhnu kiitettävästi, koska olen myös saanut kuntoutusta. mutta joudun käyttämään suolikaasuperäpuikkoja ikäni. Tai ainakin maailmanloppuun asti.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Kyllä tuossa on vinha perä. Kerran luovutin verta, ja sen jälkeen suhnua irtosi tosi nihkeesti. Jouduin käymään peräsuolen ohitusleikkauksessa, jotta asiantila saatiin korjattua. Nykyisin irtoaa suhnu kiitettävästi, koska olen myös saanut kuntoutusta. mutta joudun käyttämään suolikaasuperäpuikkoja ikäni. Tai ainakin maailmanloppuun asti.

        Minä taas luovutin kerran verta ja sen jälkeen ei meinannut tulla spermaa. Sitten menin konventtiin katselemaan hameperseitä ja seuraavalla kerralla spermaa tuli tosi paljon. Selvästi nähdään, että Jehova tietää mikä on ihmiselle parhaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuki suusi.
        Verensiirto on vaarallista.
        Minä tein aikoinaan verensiirron, sen vuoksi joudun nyt syömään ikäni erästä pilleriä, koska se veri jota sain oli sellaista että siltä aine osaltaan se oli puutteellinen.

        Rotan myrkkyä olisivat saaneet antaa tollasella Jehu paskalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuki suusi.
        Verensiirto on vaarallista.
        Minä tein aikoinaan verensiirron, sen vuoksi joudun nyt syömään ikäni erästä pilleriä, koska se veri jota sain oli sellaista että siltä aine osaltaan se oli puutteellinen.

        Niin.
        Sinulle kait voisi sanoa saman kun minulle sanottiin kun häippäsin lahkosta:" olisi parempi kun et olisi koskaan syntynytkään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuki suusi.
        Verensiirto on vaarallista.
        Minä tein aikoinaan verensiirron, sen vuoksi joudun nyt syömään ikäni erästä pilleriä, koska se veri jota sain oli sellaista että siltä aine osaltaan se oli puutteellinen.

        Just joo. Se puutos sinulla on ihan muualla kuin veressä.


    • Anonyymi

      Siellä missä kaksi tahi kolme on läsnä minun nimessäni, siellä minä olen läsnä,sanoi Jeesus.
      Etsi siis pieni raamatuntutkisteluryhmä ja käy siellä.
      Sitten TV:ssä on m.m. alfa-kanava ja TV7 joista voi valikoiden hakea sopivaa ohjelmaa. Derec Prince, David Pawson ja Charles Stanley.
      Netissä on hengellisiä keskustelupalstoja.
      Kirkkoja tai valtakunnansaleja ei tarvita.

      • Anonyymi

        Se mitä ehdotat, opettavat Raamatunvastaista oppia...…….kolminaisuusoppia, sielunkuolemattomuusoppia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä ehdotat, opettavat Raamatunvastaista oppia...…….kolminaisuusoppia, sielunkuolemattomuusoppia jne.

        Ja sinä pedofilia arkistojen pimittämistä?
        Hengenvaarallista hoidosta kieltäytymistä ei verensiirtoa kortilla, mököttämistä niille jotka ovat kuin kansojen ihmisiä?
        Herran Jeesuksen ehtoollisen pilkkaamista tyylillä jolla näytetään ja kierrätetään leipää ja viiniä, tyyliin, "tässä sitä olis, mutta kuka uskaltaa koskea." jne?

        Mistä sinä tiedät mikä on minun kantani kolminaisuusoppiin ja sielun olemukseen?
        Oletko varma omasta kannastasi?

        Mitä mieltä muuten olet J.F.Rutherfordin kännissä tekemistä kirjoista ja oppimuutoksista?
        Entäpä parista muusta päätoimistoon juoposta?

        Entäpä A.Morrisin viinanhakujutuista?
        Tuleeko kristityn vetää päähänsä viskiä?
        No, mainittakoon että A.Morris on valhevoideltu.

        Mitäs tykkäät siitä kuminaama Lettistä?

        Onko ylläolevan perusteella Jehovan todistajien syytä uskoa että he ovat ainoita jotka pelastuu? Muut kristityt tapetaan tulevassa Harmagedonissa?


    • alfa123om

      Mistä oikein olet saanut käsityksen, että ovat esim. muita uskontoja vastaan? Itse kävin parin vuoden ajan torstaisin ja sunnuntaisin. Sunnuntaikokoukset ovat eri asia. Niissä on vieraileva puhuja, joka puhui aina vain: Älkäämme päästäkö maailman henkeä seurakuntaan vaikuttamaan.

      Sen sijaan torstai kokouksissa on paikallinen jäsenistö, joka kertoo sisäpiiritietoakin. Mutta oletko lukenut kirjasen : Puhu perustellen.... Siinä selvästi sanotaan, että kenenkään uskoa ei saa kumota tai ahdistaa tai KYSEENALAISTAA. Sillä kaikki uskot ovat oikeita. Sen sijaan tulee osoittaa totuutta raamatun kirjoitusten perusteella. Jos tuolla uskovalla on vajeita totuuden tuntemisessa niin häntä voi oikaista.

      Jehovan todistajat eivät ole Suomen paras tai suurin seurakunta. Jehova on itse sanonut että ei tule milloinkaan sallimaan Suomessa yli 40000 todistajaa. Se on maximimäärä. Todistajat ovat siis aina vähemmistö, joka pyrkii sanalla ja totuudella puhdistamaan temppeliä, mutta monet ovat viinin juojia, haureita ja lihavia läskejä kuten minä itsekin. Ja temppelin puhdistus on jäänyt vähän kesken verrattuna esim. Adventisteihin.

      JT on o.k. kuitenkin.

      • Anonyymi

        Ei ne ole yhtään sen enemmän ok kun adventistit tai mormonit.
        Siinä on oikein kolminaisuuden kolminaisuus.
        Jeesuksen varoittamia harhaoppeja. Eksyttäjiä, jotka vie herkkäuskoisia kadotukseen. Siellä on itku ja hammasten kiristys.


      • Eivät toki mitään harhaoppeja, vaan jos niille antaa rahaa niin saa kunnon vastinetta eli tulessa puhdistettua kultaa (vrt. Joh. Ilmestyksen kirje Laodikean srk).
        Ne ovat Profeetta Hesekielin mainitsemat kuusi tuhoasetta, jotka puhdistavat temppelialuetta jämistä ja pakanoista ja muista hihhuleista.
        Ne ovat myös kansoja, jotka ovat noudattaneet evankeliumia ja päässeet totuudessa sille asteelle, että kykenevät hieman puhdistamaan juutalaista VT:n ja kristillistä UT:n sanomaa. Ne tuovat seitsemästi puhdistettua kultaa.
        Ne ovat myös kansoja, jotka korvaavat tulevaisuudessa pyhän hengen inkarnaatioina sitä , että henkeä lähtee joskus ehkä pois uskovaisista, jotta nämä eivät milloinkaan jää ilman henkeä vaan jotta se olisi ikuisesti heidän kanssaan.
        Ei ole sen vuoksi hyvä heitä kutsua rassukoiksi, vaan ennemmin ottaa vastaan opetusta eli tulessa puhdistettua kultaa ja jos on kritiikkiin aihettakin niin minä itse en ainakaan ole sellaista löytänyt muuta kuin siinä, että ovat liiankin totuudellisia hengessään. Mullekin sanoivat, että saa kutsua lampaiksi, aaseiksi tms. seurakunnan jäseniä, jotka käyttäytyvät siten ja vielä valittelivat sitä, että seurakunnassamme on pyhäkköportto ja niin edespäin pysyivät puhtaammassa totuudessa kuin mihin itse kykenen. Eli ovat selvästi vaikeita ymmärtää kun ovat niin paljon parempia kuin muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole yhtään sen enemmän ok kun adventistit tai mormonit.
        Siinä on oikein kolminaisuuden kolminaisuus.
        Jeesuksen varoittamia harhaoppeja. Eksyttäjiä, jotka vie herkkäuskoisia kadotukseen. Siellä on itku ja hammasten kiristys.

        Eipä tarvitse lähteä minnekkään, täällä jo kiristellään hampaita tarpeeksi ja lähetellään muita ikuiseen tuleen. Se on joidenkin uskontojen mielipuuhaa. Kun ei ole mitään hyödyllistä sanomaan, on helppo nimitellä muita ja varmuudeksi tuomita heidät helvettiin. Aika pelottava ja julma uskonto. Helvetillä pelottelulla pidetään omat kurissa ja säikytellään muut kauas pois. Onneksi on rakkaudellinen ja hyvä Jumala, joka on oikeudenmukainen, mutta ei julma. Sellaista Jumalaa on ilo palvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tarvitse lähteä minnekkään, täällä jo kiristellään hampaita tarpeeksi ja lähetellään muita ikuiseen tuleen. Se on joidenkin uskontojen mielipuuhaa. Kun ei ole mitään hyödyllistä sanomaan, on helppo nimitellä muita ja varmuudeksi tuomita heidät helvettiin. Aika pelottava ja julma uskonto. Helvetillä pelottelulla pidetään omat kurissa ja säikytellään muut kauas pois. Onneksi on rakkaudellinen ja hyvä Jumala, joka on oikeudenmukainen, mutta ei julma. Sellaista Jumalaa on ilo palvella.

        Aivan. Ja Hän antaa neuvon:"älkää kostako rakkaani,sillä kosto on minun".
        Jehovan todistajatkin saavat aikanaan sen mukaan mitä ovat hävyttömyyksissään toisille tehneet.
        Sitä päivää odottelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja Hän antaa neuvon:"älkää kostako rakkaani,sillä kosto on minun".
        Jehovan todistajatkin saavat aikanaan sen mukaan mitä ovat hävyttömyyksissään toisille tehneet.
        Sitä päivää odottelen.

        Kiitos keskustelusta! Viisautta tarvitsee elämään ja Moraalia jne. ! Ja Terveyttä! Mitä onkaan... Onhan niitä monia "hyviä ominaisuuksia"... Selvittää itselleen Miksi voi olla mistäkin hyötyä!...jne. Mihin järjestelmässä "voi luottaa" kun kuuntelee Jehovan todistajia? Kun olin Evankelisluterilainen niin Jehovan todistajat (tai Jehova itse) herättivät ajattelemaan yleensäkin kristillisyyttä, sinänsä tervehdyttävää!(?) En ollut aikaisemmin lukenut Raamattua, että sen hyötyä olisi tajunnut(?...!) Joten asia korjaantui monessa asiassa! Voiko se auttaa sitten nyisessä järjestelmässä elämiseen? Kyllä?, Ei? Voi olla että sanoin liian ankarasti aloituksen! Läheiseni skitsofrenia diagnoosi selittyy ehdottomasti "kolmiyhteisellä Jumalalla", sitä ei voi ymmärtää tai se on "mysteeri"...Olen kyllä kuullut selityksiä... Olen kyllä miettinyt miten sellaista voi ymmärtää? Ei ne aina psykiatritkaan ole oikeassa "kolmiyhteisestä Jumalasta"...(?...!) En aio tukea sellaista järjestelmää joka tahtoo että ihminen on Sairas! Miksi pitää olla "Oikeanlaista Voimaa" elämään? voihan se olla että sillä voi selittää asioita ja pyytää oikeudenmukaisuutta sillä kaaviolla jossa on Isä on - Isä Ei ole, Poika on ,Poika ei ole (?...! )jne. yms. ... Kunnioita Isääsi (ja Äitiäsi...) voisi olla esim. näin: että Isä kunnioittaa poikaa ja ystäväänsä ja ostaa heille lahjat! Poika kunnioittaa Isäänsä ja auttaa pihatöissä, etsii työtä ja tarjoaa Isälleen juoman että on Iloa! Isä on ollut uskollinen työntekijä ja työnteko ei ole vaivannut koska on voinut tienata rahaa ja siihen tottui. Poika on huomannut tämän joten miettii miten ottaa mallia Isästä että voisiko pojassakin olla uskollisuutta... 1 Demokratia tarkoittaa Kansanvalta!... 2 Demonokratia (Onko demonokratia sanoista "Demonien valta"?...! )? Hyvä huomata että ovatko samaa?...Selitystä sanoille! Demokratianko eikö voi ja saa muuttua Demonokratiaksi?...! Eli Kun jotakin vaivaa psyk diagnoosi niin se on omantunnon asia että miten siitä selviytyy? Toisaalta kuulostaa(ko) helpotukselta että Jeesus(ko) voi pelastaa asioista! Kyllä! Varmasti! Mutta sitten on se väärä kristuskin! Onko monimutkaista? Ei voi olla! Jotain selkeitä ohjeita pitää voida olla. Ja onko se pelkästään Raamattu... Ei se sairas ole se ei vaan halua elää helvetissä ja varsinkaan gehennassa!(?) Pitää vaan oppia miten elää! jne. Jotain järkeä ja Ymmärrystä jne ... Tarkoitusta elämään... Ihmissuhteita! Se on Yksi sääli kun pitää Tosiaan Voida Ymmärtää miksi televisiossa niin julkisivumaisesti ihmisillä on seuraa!...(?) Ja jopa rakkautta!...(?) Pitääkö ihmisen olla mahdollisen täydellinen ja aloittaa nollasta teot? Ja Jehovanko todistajatko varastavat ne siunaukset itselleen. Koska esim. sana politiikka on kielletyllä listalla?...! Hmm... Kunhan kirjoitan ja mietin yksikseni... Onko se helppoa ajatella että pitäisi olla miljoona ystävää yhden sijasta? Kunnioita Isääsi ja Äitiäsi- Sen jälkeen sukulaisiasi ja sitten hyvässä seurassa kavereita ja Ystäviä ja Ihmissuhteita. Jääkö hyvät ominaisuudet hankkimatta ellei löydy oikeaa seuraa... Ja mikä on oikea ajankäyttö?...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole yhtään sen enemmän ok kun adventistit tai mormonit.
        Siinä on oikein kolminaisuuden kolminaisuus.
        Jeesuksen varoittamia harhaoppeja. Eksyttäjiä, jotka vie herkkäuskoisia kadotukseen. Siellä on itku ja hammasten kiristys.

        Ei hampaita kiristele, jos pesee hampaat kahdesti päivässä ja käy säännöllisesti hammaslääkärillä.


    • Anonyymi

      Anonyymi 21.4.2019 21:41

      "Eipä tarvitse lähteä minnekkään, täällä jo kiristellään hampaita tarpeeksi ja lähetellään muita ikuiseen tuleen"
      -Eikös se hammasten kiristys kuulu sinne yhteen tuonpuoleiseen, vaikkakin käsitän että se vartiotorniuskonnossa kuuluu tabujakeisiin, jakeisiin jotka on kielletty. Mökötetäänkö näistä jakeista mainitsevalle ?

      Vartiotorniuskonnosta joutuu lähtökohtaisesti:
      Väärä profeetta (5 Moos 18:20-22) tulee olemaan ensimmäinen, joka heitetään "gehennaan", tuliseen järveen (Ilm 19:20),

      Sitten jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
      itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

      Kaikki ihmiset joutuvat kerran tuomiolle teoistaan, nimenomaan kuoleman jälkeen. "...Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio..." (Heb 9:27);
      Jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen" (Joh 5:28,29);
      "Herra...tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät" (2 Piet 2:9).
      Kadotus on paikka, "jossa heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat..."(Ilm 14:9-11 ja 20:10).

      - " tuomita heidät helvettiin. Aika pelottava ja julma uskonto "
      -Se on Raamatussa. Mutta kaikki eivät pidä sitä julmana, sillä voi itse valita toisin, parempaa.

      " Onneksi on rakkaudellinen ja hyvä Jumala, joka on oikeudenmukainen, mutta ei julma. Sellaista Jumalaa on ilo palvella. "
      -Niin. Se on vartiotorniseuran jehova. Sen kannattaja, jehovakanava (omaksumansa nimi) sanoi 1930 -luvulla löytäneensä Raamatusta maanpäällisparatiisin, jonne pääsee vartiotornikaupustelulla. (vartiotorni: Ei ole pelastusta järjestön (= lahko lahkoslangiksi) ulkopuolella.) Ja vaihtoehto niin armollinen kuin ikuinen kuolema.

    • Anonyymi

      Veivätkö jo sulta omaisuuden,jos ei ,niin kohta vievät.

    • Anonyymi

      Ei ole kristillisempää uskoa kuin JT.
      Raamattu todistaa sen 100% oikeaksi.
      JT noudattaa kaikkea mitä Raamatussa Jeesuskin halusi kristityn toteuttavan parhaan kykynsä mukaan.
      Raamattu todistaa vastaavasti lahkojen opettavan ihmistekoista oppia!

    • Aloittaja: Kuka tätä maailmaa ymmärtää? Yksikö ryhmä pitäisi valita? Sukulaisia on kuollut ihan liikaa. Kuka ymmärtää ihmisen todellisen arvon? Harhaan osuja ei pidä olla. mutta siitäkin tulee normi jota ei voi toteuttaa. Kuka tästä pitää. pitää yrittää ymmärtää Jehovan palvontaa, mutta jos he eivät yritäkään ymmärtää, voiko... pitääkö olla "en tiedä" ihminen vai "tiedän" ihminen... se vaan että minkä aikaa asioihin menee. Voiko mennä. Ehkä tämä 2000 luku on jo tuhatvuotiskausi jossakin määrin...? Siis voiko olla... ...
      En ole kirjoittanut koskaan yleensä mitään nettiin enkä tiedä miksi tietokoneet on olemassa. Kuka ymmärtää miksi palvonta nykymaailmassa pitäisi olla helppoa? Onko se vain että valitsee arvot ja kiinnostuksen kohteet? Miten kukaan yksin pystyisi tähän? Suomi24 treffit ei luonnistu. en pidä uutisten seuraamisesta. asiat tehdään niin niin helpon vaikeaksi! Vähän niin kuin ymmärtääkö Raamattua? Vanhako? ja Uusiko testamenttikö? Silti yksikö kirja?...! Järkeilenkö? mutta hankin järkeä elämiseen!...
      Conan O Brian oli Tarja Haloselle Ystävällinen ohjelmassaan!... siis oliko? mutta Ystävällisyyttä tarvitsee etsiä!... muuten usko on kuollut... Kenen kanssa pitäisi jakaa asioita?...! Kiitos Suomesta ja Yhdistyneistä Kansakunnistakin silti! Mitä Raamatussa on mistä voi olla kiitollinen? Ja mikä todellisuus on? niin ei tämä ole vain poliisin ja psykiatrin asia... ja juoppojen...

      • Anonyymi

        Sinulla on liikaa kysymyksiä. Menet vain Jehovan todistajien luo, he kyllä kertovat, mitä sinun pitää uskoa ja tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on liikaa kysymyksiä. Menet vain Jehovan todistajien luo, he kyllä kertovat, mitä sinun pitää uskoa ja tehdä.

        Todistajana oleminen on oikeastaan ihan helppoa: tekee vain mitä käsketään. Vähän niin kuin armeijassa. Ehkä välillä joutuu epämukaviin paikkoihin, mutta ei koskaan tarvitse itse päättää, mitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistajana oleminen on oikeastaan ihan helppoa: tekee vain mitä käsketään. Vähän niin kuin armeijassa. Ehkä välillä joutuu epämukaviin paikkoihin, mutta ei koskaan tarvitse itse päättää, mitä tekee.

        Toisten ei voi antaa päättää sitä, mitä tekee. Itsesuojeluvaisto on ainakin omalla kohdallani niin suuri, että sellainen toisten käskyläisenä oleminen ei onnistu.


    • Osta Mustanaamio-lehti ja liity Mustanaamiokerhoon. Se olisi sellainen pehmeä lasku todellisuuden suuntaan.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista! Kukapa tätä järjestelmää aina ymmärtää... Se että on sisaruksia! voi olla ihan oikea asia! ... ... ...? Niiden kanssa yleensä ensin puhutaan kun tehdään päätöksiä... Voiko olla?... On silti niin yksin eläjiä että turhauttaahan se kun todistajat olisivat (sisaruksineen) oikeassa niin monesta!... (?)
      Se että kirjoitin tekstiäni tarkoittaa sitä että mietin yleensäkin mikä arvo nettikirjoittelulla voi olla... Ei tarvitse rahastaa turhasta, kiitos...
      Hyvähän se jossain olla rohkeutta...

    • Anonyymi

      Ei ole parempaa uskontoa kuin JT!

      • Anonyymi

        H A H !
        Mikä vitsi.
        Hevon pe. . eestä koko pulju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        H A H !
        Mikä vitsi.
        Hevon pe. . eestä koko pulju.

        Onko rapulapv?

        Tule pelastavaan JT kristillisyyteen, muut lahkot vetää ihmisiä vain saatanan luokse eli väärään leiriin!
        Raamattu todistaa sen JT puolesta.....JT ei tarvitse sanoa periaatteessa sanakaan, koska Raamattu on samoilla linjoilla JT opetuksen kanssa!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe