Jerusalemin temppelin oikea sijainti?

Anonyymi

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyseiset videot on tuottanut Petri Paavola. Videot ovat heikkotasoisia. Niissä esitetään epätieteellisiä näkemyksiä ja sen lisäksi tehdään vääriä johtopäätöksiä.

      Paavolan teoria siitä, että temppeli ei olisi ollut temppelivuoren päällä romuttuu arkeologisten löydösten kautta. Temppelivuoren huipulta on löytynyt temppeliin kuulunut varoituskyltti, joka on tutkijoiden mukaan ollut alkuperäisellä paikalla. On paljon muitakin vastaavia löydöksiä.

      https://www.timesofisrael.com/ancient-temple-mount-warning-stone-is-closest-thing-we-have-to-the-temple/

      Raamattu kertoo temppelin sijainnin. Se oli jebusilaiselta Araunalta ostettu pelto. Viljaa ei voi viljellä jyrkällä vuoren rinteellä, joten Daavidin kaupunki Moorian vuoren etelä-rinteellä on poissuljettu. Moorian vuoren laella on suuri tasainen alue, jossa voi muokata maata ja viljellä. Israelissa ei viljelty vuoren rinteillä, vaan ne olivat lampaiden ketoina. Laaksoissa ja muilla tasaisilla paikoilla olevat alueet olivat viljapeltoina.

      2 Aik 3:1 Salomo alkoi rakentaa Herran temppeliä Jerusalemiin isänsä Daavidin määräämälle paikalle, jebusilaisen Araunan puimatantereelle Morian vuorelle, missä Herra oli ilmestynyt Daavidille.

      Temppelivuoren etelärinne on liian jyrkkä ja ahdas, jotta sinne voisi rakentaa temppeli. Rinteen juurella on Gehenan laakso, jonka on tasaista maata ja teoriassa temppeli voitaisiin sinne rakentaa, mutta sekin alue on liian ahdas. Gehenan laaksossa oli kaatopaikka, jossa poltettiin roskia, joten temppeli ei tietenkään ole voinut olla palavien roskien vieressä.

      Temppeli ei ollut Daavidin kaupungissa vuoren etelärinteellä, kuten Paavola virheellisesti väittä vaan vuoren huipulla, mikä on myös tiedemiesten konsensus. Tämä historian tutkimuksen selvittämä totuus ei mihinkään muutu: https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(70_CE)

      Paavolan tekemiä videoita voi luonnehtia sensaatiohakuiseksi humpuukiksi, jonka esittämät väitteet ovat ristiriidassa historian tutkimuksen ja myös Raamatun kanssa.

      • Anonyymi

        Paavola väittää, että Herodeksen linnake olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan myös nimellä Antonian linnake. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Antonia_Fortress


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola väittää, että Herodeksen linnake olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan myös nimellä Antonian linnake. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Antonia_Fortress

        Pavolan väitteellä ei ole perustaa. Jerusalemissa ei sijainnut kokonaista legioonaa Jeesuksen päivin. Legio X Fretensis oli sijoitettu tuona-aikana Syyriaan ja saapui Jerusalemiin vasta vuonna 73. Lisäksi Pontius Pilatus piti majaa Jerodeksen palatsissa vastapäätä temppeliä, eikä piskuisessa Antonian linnoituksessa. Prefektin virallinen hallintopaikka oli kuitenkin edelleen Kesarea Juudean rannikolla. Toki kymmenennen legioonan lisäksi oli III Gallica, VI Ferrata ja XII Fulminata, mutta nämäkin kolme olivat Legio X Fretensiksen tavoin Syyriassa.


    • Anonyymi

      Paavola jakaa taas valemediaa. Hänen mukaansa Jerusalemin temppeli ei ollut korkeimmalla paikalla vaan temppelivuoren etelärinteellä. Sen takia moskeijan ei tarvitsisi poistua vuoren korkeimmalta paikalta, kun kolmas temppeli rakennetaan. On Jumalan pilkkaamista esittää sellaista, että temppeli sijoittuisi moskeijan alapuolelle.

      Raamattu ilmoittaa, että Jumalan temppeli tulee olemaan kaupungin yläpuolella (yllänsä) vuoren korkeimmalle kohdalle.

      "Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti. Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti." (Hes 37:26-28)

      Paavolan kirjoitus 'Jerusalemin temppelin alkuperäinen sijainti' on ristiriidassa Raamatun ilmoituksen ja myös historiallisen tutkimuksen kanssa. On laajasti hyväksytty käsitys, että Jerusalemin temppeli on sijainnut kalliomoskeijan paikalla Moorian vuoren huipulla.

      "Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana". Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan." (Jes 2:2-4)

    • Anonyymi

      Nyt ku kattoo noita videoita nii homma selkenee. Temppeli ei voinut olla vuofren huipulla. Videolla on raamatun kertoma totuus.

      • Anonyymi

        Aloitus on julkaistu kello 08:25 ja sinä väität puoli tuntia tästä kello 08:55 katsoneesi 1,5 tuntia kestäneet videot ja kehut, kuinka ne ovat muka totta. Kirjoittelet kommentteja, joissa olet tekeytynyt joksikin videon satunnaiseksi katsojaksi. Sinä olet trolli, joka levittää omaa sontaansa Suomi24:lle.

        Petri Paavolan Saulus Median tekemät videot ovat epätieteellistä humpuukia, joiden väitteet on osoitettu virheellisiksi.


    • Anonyymi

      Eiks noi videot on voitu kattoo jo monta tuntii sitte. Videot sanoo raamatun todistuksen todeksi. Älä levitä väärää tietoo. Temppeli ei ollu missään vuoren huipulla.

    • Anonyymi

      Joo kyllä raamattu sanoo temppelin paikaksi Daavidin kaupungissa.

    • Anonyymi

      Salomon ja Herodeksen temppeli sijaitsi Kalliomoskeijasta pohjoiseen noin 50-70 m.
      Argeologi arabien kaivaessa huomasi kun maasta paljastui noin kahden metrin perusmuurit.
      Kalliomoskeija jää siten tulevan temppelin pakanoiden esipihaksi 3,5 vuoden Jerusalemin tallaamisen ajaksi (Ilm.11:1-2).
      Kultainen portti varmistaa myös tulevan teppelin sijainnin.
      filade

      • Anonyymi

        Näitä erinäköisiä jaaritustemppelirakentajien selittäjiä on pilvinpimein. Yksi saarnaa yhtä ja toinen toista.
        Mutta, tosiasiahan on, että ei siellä ole teitin temppeleitä missää nurkassa.
        Se Uusi Jerusalem, meinaan se lasketaan taivaista alas, eikä siinä tarvita teitin juttuloi.
        Mutta, saattehan te jaaritella kaikenkarvaista, jotkut on Paavipojan piispojen juttuja, jotka helluntalaiset ovat syöneet kaikenkarvaisine juttuineen ja sitä pamplaavat vuosista toiseen jne.
        Mutta, syyhyttäkäähän korvianne, paljon on penkissä istuvaa varmaan täälläkin jotka läähättäen vaihtavat mielipiteitä, hoksaamatta sitä, että kirjahyllyt notkuvat erinäköisiä temppelinne Pekkäpuupää kesämökkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä erinäköisiä jaaritustemppelirakentajien selittäjiä on pilvinpimein. Yksi saarnaa yhtä ja toinen toista.
        Mutta, tosiasiahan on, että ei siellä ole teitin temppeleitä missää nurkassa.
        Se Uusi Jerusalem, meinaan se lasketaan taivaista alas, eikä siinä tarvita teitin juttuloi.
        Mutta, saattehan te jaaritella kaikenkarvaista, jotkut on Paavipojan piispojen juttuja, jotka helluntalaiset ovat syöneet kaikenkarvaisine juttuineen ja sitä pamplaavat vuosista toiseen jne.
        Mutta, syyhyttäkäähän korvianne, paljon on penkissä istuvaa varmaan täälläkin jotka läähättäen vaihtavat mielipiteitä, hoksaamatta sitä, että kirjahyllyt notkuvat erinäköisiä temppelinne Pekkäpuupää kesämökkiä.

        Viimeisellä vuosiviikolla on rakennettu Hesekielin temppeli Moorian vuoren laelle. Antikristus tunkeutuu temppeliin 3,5 vuodeksi viimeisen vuosiviikon puolessa välissä, mutta Jeesus tehdessään paluun vuosiviikon lopulla raivaa antikristuksen tieltä pois ja puhdistaa temppelin. Temppeli on tuhatvuotiskaudelle Herran Jeesuksen valtaistuimen sija:

        Hes 43:2 Ja minä näin: Idästä saapui Israelin Jumalan kirkkaus. Sen ääni oli kuin suurten vesien pauhu, ja Herran kirkkaus sai maan hohtamaan.
        3 Näky, jonka minä näin, oli samanlainen kuin se, minkä olin aikaisemmin nähnyt, se oli niin kuin se, minkä näin, kun Herra tuli hävittämään kaupunkia, niin kuin se, minkä olin Kebarjoen rannalla nähnyt. Minä heittäydyin maahan kasvoilleni. [Hes. 1:1]
        4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

        Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisellä vuosiviikolla on rakennettu Hesekielin temppeli Moorian vuoren laelle. Antikristus tunkeutuu temppeliin 3,5 vuodeksi viimeisen vuosiviikon puolessa välissä, mutta Jeesus tehdessään paluun vuosiviikon lopulla raivaa antikristuksen tieltä pois ja puhdistaa temppelin. Temppeli on tuhatvuotiskaudelle Herran Jeesuksen valtaistuimen sija:

        Hes 43:2 Ja minä näin: Idästä saapui Israelin Jumalan kirkkaus. Sen ääni oli kuin suurten vesien pauhu, ja Herran kirkkaus sai maan hohtamaan.
        3 Näky, jonka minä näin, oli samanlainen kuin se, minkä olin aikaisemmin nähnyt, se oli niin kuin se, minkä näin, kun Herra tuli hävittämään kaupunkia, niin kuin se, minkä olin Kebarjoen rannalla nähnyt. Minä heittäydyin maahan kasvoilleni. [Hes. 1:1]
        4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

        Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

        Toorauskovien jumala asuu käsillä tehdyssä temppelissä. Herra Jeesus sen sijaa asuu kansansa kaskuudessa "me, (Jeesuksen omat) olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".


      • Anonyymi

        Kaikkein pyhin sijaitsi siinä missä nyt on kalliompakeija ja kivi sen sisällä. Liitonarkki ja kerubit oli laskettu tuon kiven päälle. Tämä kivi on vanha luonnon alttari jolla Aabrahan aikoinaan aikoi uhrata poikansa. Nykyään juutalaiset pyrkivät temppelivuoren alla päästä rukoilemaan mahdollisimman lähelle tuota kiveä. Lähde: National geographic.


    • Anonyymi

      Ruumis on Jumalan temppeli, niinpä temppeli on sielläkin missä kristityn sydän elää pyhässä hengessä.

    • Anonyymi

      Ilm.21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

    • Anonyymi

      Todellinen temppeli on Jumala itse.

    • Anonyymi

      7 vuoden temppeli tuhoutuu yhdessä Kalliomoskeijan kanssa Jeesuksen tullessa kaikkien pyhineen jolloin Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli vuorta siirtyy pohjoiseen ja toinen etelään jne

      Hes. temppelin rakentaja on Jeesus joka on hänen maanpäällisenä hallintapaikka. Temppelin alta joka nyt vielä on n 70 m syvyydessä, kumpuaa runsasvetinen kahteen jakautuva virta.
      Israelia hallitsee ylösnoussut Daavid jne

      • Anonyymi

        >>Hes. temppelin rakentaja on Jeesus joka on hänen maanpäällisenä hallintapaikka.<<

        Sakarja profetoi, että Herra itse rakentaa temppelin, mutta kaukaa tulee rakentajia, jotka rakentavat temppelin. Tarkoittaisiko tämä sitä, että Jeesus on rakennuttaja ja hän käyttää rakentajia apunaan? Ainakin Hesekielin kirjasta voi päätellä, että temppeli rakennetaan vaihe kerrallaan, kuten muutkin rakennukset.

        Sak 6:12 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Sebaot: -- Mies, jonka nimi on Uusi Verso, nousee tästä maasta ja rakentaa Herran temppelin. [Sak. 3:8]
        13 Hän on rakentava Herran temppelin, hän saa osakseen kunniaa, ja hän istuu ja hallitsee valtaistuimellaan. Pappi on seisova hänen valtaistuimensa vieressä, yksimielisinä he toimivat toinen toisensa rinnalla. [Sak. 4:14]
        14 "Kruunu jääköön muistoksi minun temppeliini kertomaan Heldaista, Tobiasta ja Jedajasta sekä Sefanjan pojan anteliaisuudesta.
        15 Kaukaisista maista saapuu minun temppelini rakentajia." Kun näin tapahtuu, te tiedätte, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne. Kaikki tämä toteutuu, jos te noudatatte Herran, Jumalanne, tahtoa.

        Hes 43:18 Mies sanoi minulle: "Ihminen, näin sanoo Herra Jumala: Nämä ovat alttaria koskevat säädökset: Sinä päivänä, jona se saadaan valmiiksi, niin että sen päällä voidaan uhrata polttouhri ja vihmoa verta,
        19 tulee sinun antaa sonni syntiuhriksi leeviläispapeille, jotka ovat Sadokin jälkeläisiä ja saavat tulla minun eteeni uhraamaan minulle -- näin sanoo Herra Jumala.


      • Anonyymi

        Käytät 92 käännöstä, joka monella tapaa ei nouda alkuperäis lähdetietoa.

        RK:lle: Sak.6:12-13... Katso, mies nimeltä Vesa!
        Hän versoo omalta pohjaltaan, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        Jes. 4:2,11:1; Jer. 23:5,33:15; Sak. 3:8
        13. Hän rakentaa Herran temppelin.
        Hän kantaa valtasuuruutta. Hän istuu ja hallitsee valtaistuimellaan. Hän istuu myös pappina valtaistuimellaan, ja rauhaisa yhteisymmärrys vallitsee molempien tehtävien välillä.
        Jeesus on myös taivaallisen kodin rakentaja Joh.14:2-3.

        Ja mahdollisesta vihanajan temppelistä:
        Jae15. Kaukaa tulleet rakentavat Herran temppeliä.

        Ehkä Herra antaa vielä voimallisen herätyksen juutalaisten keskuuteen ennen Googin hyökkäystä: Jooel 2: 1. Puhaltakaa soofar-torveen Siionissa, soittakaa hälytys minun pyhällä vuorellani..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytät 92 käännöstä, joka monella tapaa ei nouda alkuperäis lähdetietoa.

        RK:lle: Sak.6:12-13... Katso, mies nimeltä Vesa!
        Hän versoo omalta pohjaltaan, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        Jes. 4:2,11:1; Jer. 23:5,33:15; Sak. 3:8
        13. Hän rakentaa Herran temppelin.
        Hän kantaa valtasuuruutta. Hän istuu ja hallitsee valtaistuimellaan. Hän istuu myös pappina valtaistuimellaan, ja rauhaisa yhteisymmärrys vallitsee molempien tehtävien välillä.
        Jeesus on myös taivaallisen kodin rakentaja Joh.14:2-3.

        Ja mahdollisesta vihanajan temppelistä:
        Jae15. Kaukaa tulleet rakentavat Herran temppeliä.

        Ehkä Herra antaa vielä voimallisen herätyksen juutalaisten keskuuteen ennen Googin hyökkäystä: Jooel 2: 1. Puhaltakaa soofar-torveen Siionissa, soittakaa hälytys minun pyhällä vuorellani..

        >>Käytät 92 käännöstä, joka monella tapaa ei nouda alkuperäis lähdetietoa.<<

        92-käännöksessä on toki omia ongelmia, mutta niin on muissakin käännöksissä. Esim 33 käännöksestä puuttuu kokonaan jae Ap.t 8:37, joka on ollut alkuperäisessä käsikirjoituksessa, mikä on korjattu 92-käännökseen. 92:ssa on paljon korjauksia verrattuna 33:een ja parempaa suomea, mutta samalla on tullut mukaan uusia ongelmia. Tämän vuoksi tulee lukea kaikkia käännöksiä rinnakkain, jotta voi etsiä syitä eroille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Käytät 92 käännöstä, joka monella tapaa ei nouda alkuperäis lähdetietoa.<<

        92-käännöksessä on toki omia ongelmia, mutta niin on muissakin käännöksissä. Esim 33 käännöksestä puuttuu kokonaan jae Ap.t 8:37, joka on ollut alkuperäisessä käsikirjoituksessa, mikä on korjattu 92-käännökseen. 92:ssa on paljon korjauksia verrattuna 33:een ja parempaa suomea, mutta samalla on tullut mukaan uusia ongelmia. Tämän vuoksi tulee lukea kaikkia käännöksiä rinnakkain, jotta voi etsiä syitä eroille.

        Kuningas Jaakon raamattu on ainoa jota kannattaa lukea, muut ovat eksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Hes. temppelin rakentaja on Jeesus joka on hänen maanpäällisenä hallintapaikka.<<

        Sakarja profetoi, että Herra itse rakentaa temppelin, mutta kaukaa tulee rakentajia, jotka rakentavat temppelin. Tarkoittaisiko tämä sitä, että Jeesus on rakennuttaja ja hän käyttää rakentajia apunaan? Ainakin Hesekielin kirjasta voi päätellä, että temppeli rakennetaan vaihe kerrallaan, kuten muutkin rakennukset.

        Sak 6:12 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Sebaot: -- Mies, jonka nimi on Uusi Verso, nousee tästä maasta ja rakentaa Herran temppelin. [Sak. 3:8]
        13 Hän on rakentava Herran temppelin, hän saa osakseen kunniaa, ja hän istuu ja hallitsee valtaistuimellaan. Pappi on seisova hänen valtaistuimensa vieressä, yksimielisinä he toimivat toinen toisensa rinnalla. [Sak. 4:14]
        14 "Kruunu jääköön muistoksi minun temppeliini kertomaan Heldaista, Tobiasta ja Jedajasta sekä Sefanjan pojan anteliaisuudesta.
        15 Kaukaisista maista saapuu minun temppelini rakentajia." Kun näin tapahtuu, te tiedätte, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne. Kaikki tämä toteutuu, jos te noudatatte Herran, Jumalanne, tahtoa.

        Hes 43:18 Mies sanoi minulle: "Ihminen, näin sanoo Herra Jumala: Nämä ovat alttaria koskevat säädökset: Sinä päivänä, jona se saadaan valmiiksi, niin että sen päällä voidaan uhrata polttouhri ja vihmoa verta,
        19 tulee sinun antaa sonni syntiuhriksi leeviläispapeille, jotka ovat Sadokin jälkeläisiä ja saavat tulla minun eteeni uhraamaan minulle -- näin sanoo Herra Jumala.

        "Herra itse rakentaa temppelin", mutta Jeesus ei rakenna neljättä temppeliä, sillä Jeesus itse sanoi: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        Jeesuksen seurakunta on Jumalan temppeli. Sana todistaa: tälle kalliolle (Kristus-kallio) minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        me (Jeesuksen omat) olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".


    • Anonyymi

      Petri Paavola on ottanut sen kannan, että Jerusalemin temppeli tullaan profetioiden mukaisesti rakentamaan, mutta se ei olisi Jumalan tahto vaan juutalaisten kapinallinen hanke. Tämä on väärä opetusta ja eksytystä.

      Raamatussa kyllä ennustetaan, että antikristus tulee menemään Jumalan temppeliin ja pitämään sitä hallussaan 3,5 vuotta, kunnes antikristus tuhoutuu Jeesuksen tullessa. Paavola haluaa yleistää tämän tarkoittavat, että temppelin rakentaminen olisi alun perin syntiä. Tämä on todella härskiä Raamatun vääristelemistä.

      Raamatun ilmoitus on, että temppeli on Herran oma temppeli, joka rakennetaan Herraa varten. Jumala sallii, että sitä pitää antikristus lyhyen ajan hallussa, jotta valheen rakastajat eksyisivät uskomaan valhetta ja eivät sen takia pelastuisi, mutta Herra Jeesus valtaa temppelinsä takaisin ja ottaa sen valtaistuimensa sijaksi tuhatvuotisen rauhavaltakuntansa ajaksi.

      Raamatussa ei kutsuta temppeliä antikristuksen temppeliksi vaan Herran omaksi pyhäköksi. Raamattu käyttää temppelin omistajasta Jumalalle kuuluvia nimiä ja sanoo sen olevan nimenomaan Jumalan temppeli. Paavola pilkkaa Jumalan temppeliä mitä törkeimmällä tavalla sanomalla, ettei temppeli olisi Herraa varten. Temppeli on nimenomaan Herran oma temppeli ja pyhäkkö.

      Sak 6:12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
      13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
      14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
      15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."

      Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
      3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
      4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

      Hes 43:4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
      5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
      6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
      7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

      Hes 37:27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."

      Hes 48:10 Ja pyhää antimaata tulkoon seuraaville: papeille pohjoisesta kahtakymmentäviittä tuhatta, lännestä kymmentätuhatta leveälti, idästä kymmentätuhatta leveälti ja etelästä kahtakymmentäviittä tuhatta pitkälti; ja Herran pyhäkkö olkoon siinä keskellä.

      • Anonyymi

        Messiaanisen valtakunnan Kristuksen hallintapaikan Hes temppelin sivumitat ovat on 900 m.

        Vihanajan 7 vuoden Kalliomoskeijan pohjoispuolelle tuleva temppeli tuhoutuu maan auetessa suureksi laaksoksi Kristuksen tullessa pyhinensä Öljymäelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaanisen valtakunnan Kristuksen hallintapaikan Hes temppelin sivumitat ovat on 900 m.

        Vihanajan 7 vuoden Kalliomoskeijan pohjoispuolelle tuleva temppeli tuhoutuu maan auetessa suureksi laaksoksi Kristuksen tullessa pyhinensä Öljymäelle.

        Hesekielin kyynärä on noin 80 cm, koska se on kyynärää kämmenleveyden verran pidempi. Temppelialueen muurit ovat 500 kyynärää pitkät sivuiltaa, mikä on noin 400 metriä eikä 900 metriä. Temppelin alue muureineen on siis 400 x 400 metriä suuri.

        Hes 40:5 kyynärä oli kämmenenleveyden verran tavallista kyynärää pitempi.

        Hes 42:15 Kun mies oli saanut sisemmän temppelialueen kokonaan mitatuksi, hän vei minut ulos portista, joka on itää kohti. Sitten hän mittasi koko temppelialueen.
        16 Hän mittasi kepillään itäsivun ja sai näin mitaten sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Sitten hän meni
        17 pohjoissivulle, mittasi sen kepillään ja sai sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Hän meni sitten
        18 eteläsivulle ja mittasi kepillään sen, ja se oli viisisataa kyynärää pitkä.
        19 Sitten hän meni länsisivulle ja mittasi sen kepillään, ja senkin pituus oli viisisataa kyynärää.
        20 Hän mittasi alueen kaikilta neljältä ilmansuunnalta. Joka puolella oli muuri, ja se oli jokaiselta sivultaan viidensadan kyynärän mittainen. Muuri erotti pyhän alueen muusta kaupungista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesekielin kyynärä on noin 80 cm, koska se on kyynärää kämmenleveyden verran pidempi. Temppelialueen muurit ovat 500 kyynärää pitkät sivuiltaa, mikä on noin 400 metriä eikä 900 metriä. Temppelin alue muureineen on siis 400 x 400 metriä suuri.

        Hes 40:5 kyynärä oli kämmenenleveyden verran tavallista kyynärää pitempi.

        Hes 42:15 Kun mies oli saanut sisemmän temppelialueen kokonaan mitatuksi, hän vei minut ulos portista, joka on itää kohti. Sitten hän mittasi koko temppelialueen.
        16 Hän mittasi kepillään itäsivun ja sai näin mitaten sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Sitten hän meni
        17 pohjoissivulle, mittasi sen kepillään ja sai sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Hän meni sitten
        18 eteläsivulle ja mittasi kepillään sen, ja se oli viisisataa kyynärää pitkä.
        19 Sitten hän meni länsisivulle ja mittasi sen kepillään, ja senkin pituus oli viisisataa kyynärää.
        20 Hän mittasi alueen kaikilta neljältä ilmansuunnalta. Joka puolella oli muuri, ja se oli jokaiselta sivultaan viidensadan kyynärän mittainen. Muuri erotti pyhän alueen muusta kaupungista.

        Näin suuri temppeli (400 x 400 m) ei mitenkään mahdu temppelivuoren jyrkälle ja ahtaalle etelärinteelle Daavidin kaupunkiin, vaikka Paavola väittäisi mitä tahansa. Se on yksinkertaisesti mahdoton asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesekielin kyynärä on noin 80 cm, koska se on kyynärää kämmenleveyden verran pidempi. Temppelialueen muurit ovat 500 kyynärää pitkät sivuiltaa, mikä on noin 400 metriä eikä 900 metriä. Temppelin alue muureineen on siis 400 x 400 metriä suuri.

        Hes 40:5 kyynärä oli kämmenenleveyden verran tavallista kyynärää pitempi.

        Hes 42:15 Kun mies oli saanut sisemmän temppelialueen kokonaan mitatuksi, hän vei minut ulos portista, joka on itää kohti. Sitten hän mittasi koko temppelialueen.
        16 Hän mittasi kepillään itäsivun ja sai näin mitaten sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Sitten hän meni
        17 pohjoissivulle, mittasi sen kepillään ja sai sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Hän meni sitten
        18 eteläsivulle ja mittasi kepillään sen, ja se oli viisisataa kyynärää pitkä.
        19 Sitten hän meni länsisivulle ja mittasi sen kepillään, ja senkin pituus oli viisisataa kyynärää.
        20 Hän mittasi alueen kaikilta neljältä ilmansuunnalta. Joka puolella oli muuri, ja se oli jokaiselta sivultaan viidensadan kyynärän mittainen. Muuri erotti pyhän alueen muusta kaupungista.

        Hes 40:5 ...Miehen kädessä oli kuusikyynäräinen mittaruoko. Kyynärä oli kämmenleveyden verran tavallista kyynärää pitempi.
        Eli yksi mittaruoko on 3,1 m.

        42: 15-20 koko temppelialueen sivu on 1550 m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes 40:5 ...Miehen kädessä oli kuusikyynäräinen mittaruoko. Kyynärä oli kämmenleveyden verran tavallista kyynärää pitempi.
        Eli yksi mittaruoko on 3,1 m.

        42: 15-20 koko temppelialueen sivu on 1550 m.

        Lueppa huolellisesti. Yksi kyynärä on kyynärpäästä sormenpäisiin ja tässä tapauksessa yksi kämmenleveys lisää, mikä on noin 80 cm. Temppelin sivu on 500 kyynärää pitkä, mikä on noin 400 metriä. Temppeli on siis 400 x 400 metrin kokoinen.

        Hes 40:5 kyynärä oli kämmenenleveyden verran tavallista kyynärää pitempi.

        Hes 42:15 Kun mies oli saanut sisemmän temppelialueen kokonaan mitatuksi, hän vei minut ulos portista, joka on itää kohti. Sitten hän mittasi koko temppelialueen.
        16 Hän mittasi kepillään itäsivun ja sai näin mitaten sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Sitten hän meni
        17 pohjoissivulle, mittasi sen kepillään ja sai sen pituudeksi viisisataa kyynärää. Hän meni sitten
        18 eteläsivulle ja mittasi kepillään sen, ja se oli viisisataa kyynärää pitkä.
        19 Sitten hän meni länsisivulle ja mittasi sen kepillään, ja senkin pituus oli viisisataa kyynärää.
        20 Hän mittasi alueen kaikilta neljältä ilmansuunnalta. Joka puolella oli muuri, ja se oli jokaiselta sivultaan viidensadan kyynärän mittainen. Muuri erotti pyhän alueen muusta kaupungista.


    • Anonyymi

      Toorauskovien opin mukaan Jeesuksen sovitustyöllä ei ole mitään arvoa. Vaan heti kun he yhdessä muitten antikristuksen seuraajien kanssa saavat temppelin rakennettua, niin alkaa taas Mooseksen lain mukaiset jumalanpalvelukset, joissa uhrataan eläimiä.
      Tooraoppi on muuttanut Jumalan Sanan aivan päinvastaiseksi mitä on kirjoitettu: Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
      Mutta toorauskonnon mukaan armo on vain väliaikainen ja lain jatke, joka täydentää temppelin puuttumista. Mutta kunhan temppeli rakennetaan, niin palataan täysin Mooseksen lakiin.

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet taas kuin Saatana. Annat väärän todistuksen vanhurskaista ihmisistä.

        Paavali uskoi ja noudatti Tooraa ja sen takia myös uskoi Jumalan Poikaan. Paavali jos kuka, puhui Kristuksen sovitustyön ja armon puolesta, mutta Paavali myös vaati tekemään parannuksen ja noudattamaa Mooseksen lakia. Lain noudattaminen ei riko Kristuksen sovitusverta vastaan, mutta lain rikkominen ja pilkkaaminen loukkaa sovitusverta.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".


    • Anonyymi

      Toorauskovat eivät ole uskossa Jeesukseen. Heidän oma lakinsa ei puhdista eikä vanhurskauta ketään. Sinä valehtelet niin valheen isä, sinun iki oma isäsi, jota sinä herkeämättä palvelet täällä kaiket päiväẗ kopioiden eksyttäviä ja Jumala halventavia kirjoituksia.

      • Anonyymi

        PAAVALI SANOI:

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        JEESUS SANOI:

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        JAAKOB SANOI:

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)


    • Anonyymi

      Mutta Mooses sanoi: "Jos ette tottele Herraa, Jumalaanne, ettekä tarkoin noudata kaikkia hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan, niin teitä kohtaavat nämä kiroukset. Niin että sinä tooravalehtelija olet kirottu.

      • Anonyymi

        Jeesukseen uskovat Tooran noudattajat ovat armon alla, joten he eivät ole kirottuja.


    • Anonyymi

      Kirjoitti taas kerran potaskaa. Tooraan uskova on lain alainen ja velvollinen noudattamaan koko lakia.
      Mooses obn sanonut: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
      Tooravouhkaajien pitää noudattaa myös tätä käskyä. Tooraa ei saa lisätä mitään, ei miitään armoa Uudesta Liitosta.

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Kukaan Tooraa noudattava Jeesukseen uskova ei ole lain alla. Paavali tarkoittaa termillä lain alla vanhan liiton juutalaisia, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen.

        Oikeat kristityt uskovat Jeesukseen ja noudattavat Tooraa, jolloin he ovat armon alla. Lain kieltävät kristityt eivät ole lain alla, vaan heidät tuomitaan helvettiin synnin orjina. Tämä lukee aivan selvästi Raamatussa.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Tooran rikkominen on aina lihasta ja vihollisuutta Kristusta vastaan. Tooran noudattaminen uskossa Jeesukseen Kristukseen on Pyhästä Hengestä, kuten oli Jeesus Kristus, joka noudatti Tooraa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Kukaan Tooraa noudattava Jeesukseen uskova ei ole lain alla. Paavali tarkoittaa termillä lain alla vanhan liiton juutalaisia, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen.

        Oikeat kristityt uskovat Jeesukseen ja noudattavat Tooraa, jolloin he ovat armon alla. Lain kieltävät kristityt eivät ole lain alla, vaan heidät tuomitaan helvettiin synnin orjina. Tämä lukee aivan selvästi Raamatussa.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Tooran rikkominen on aina lihasta ja vihollisuutta Kristusta vastaan. Tooran noudattaminen uskossa Jeesukseen Kristukseen on Pyhästä Hengestä, kuten oli Jeesus Kristus, joka noudatti Tooraa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Oikaisu:

        Lain kieltävät kristityt eivät ole armon alla, vaan heidät tuomitaan helvettiin synnin orjina. Tämä lukee aivan selvästi Raamatussa.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


    • Anonyymi

      Lisäksi Pyhän kirjan sivujen mukaan Jerusalem on iäti pysyvä paikallansa.

      Uuden Jerusalemin mitat kanttiinsa ovat:
      Ilm.21:9- ... muistuttaa Hes.40:1-2. Herran käsi tuli minun päälleni. Hän vei minut Jumalan näyissä Israelin maahan ja laski minut hyvin korkealle vuorelle, jonka etelärinteellä oli kaupungin kaltainen rakennelma.
      Messiiaanisena aikana palvellut temppeli on tuolloin väistynyt ja Johanneksen näkemä 3m kultaisen ruokosauvan mittaus tulos on 12 tuhatta stadionmittaa, n 2300 km.

    • Anonyymi

      Toraistit eivät noudata Mooksen lakia, vaan kaikkiin käskyhin heillä on selitus. Ei voi, ei ole temppeliä, ei voi uhrata, ei voi luopua nahankappaleessa, ei tarvitse viettää sapattia. Ei kivitystuomoita voi täyttää.
      Toraistit ovat juuri niitä heidän vouhkaamiansa laittomuuden tekijöitä.
      Sanassa on kirjoittu: Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette.
      Toraristit eivät tietänkään olet lain orjia, koska he eivät tottele lakia, vaan heille laki on vain lyömäase kristittyjä vastaan.
      Mutta jos joku tottelee lakia, niin hän on lain palvelija ja hän on lain orja. "kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette."

      • Anonyymi

        Sinä et osaa Raamattua, joten sinä et ymmärrä lain sisällöstäkään mitään. Sinä et edes halua oppia lakia, koska olet Saatanan orja. Sinä käyt omaa sotaasi Kristusta vastaan, minkä sinä häviät, ja tulet saamaan tekojesi mukaisen lopun.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.


        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


    • Anonyymi

      Toorauskova kirjoitti täsmälleen itsestään, sillä sydämen kyyllydestä suu puhuu. Toraistin suu puhuu tietenkin hänestä itsestään: Sinä et edes halua oppia lakia, koska olet Saatanan orja. Sinä käyt omaa sotaasi Kristusta vastaan, minkä sinä häviät, ja tulet saamaan tekojesi mukaisen lopun.
      Vaan minulle, Jeesuksen omalle kuuluu Sana: Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
      Toraisti kirjoitti oman tuomionsa. "tulet saamaan tekojesi mukaisen lopun". Paha tuo esiin pahan runsaudesta pahaa, niinhän toraistit tekivät. He tuovat omaa pahuuttaan palstalle.

      • Anonyymi

        Jeesus armahtaa vain parannuksen tehneet, mutta ei armahda sinun kaltaisiasi Saatanan orjia, jotka lähes taukoamatta pilkkaavat vanhurskasta lakia vastaan, mitkä Herramme Jeesus itse noudatti ja käski sitä myös muidenkin noudattaa. Kuten Jeesus sanoo, niin on paljon niitä, jotka saavat tuomio syntiensä mukaan, vaikka he ovat huutaneet Jeesukselle "Herra, Herra".

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Kuten Paavali sanoi, niin jokainen tuomitaan tekojen mukaan. Jos on koko elämänsä palvellut Saatanaa herjaamalla pyhää ja vanhurskasta lakia, niin silloin saa tuomion tuliseen järveen laittomuuden tekijänä. Jeesus ei armahda niitä, jotka kieltävät lain.

        Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. [Jes. 26:11; Sef. 1:18]
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan. [Matt. 16:27 ]
        7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, [Matt. 25:46 ]
        8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. [Room. 1:18]
        9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Taas kerran torasiti kirjoittaaoman sydämensä kyllyydestä ja kohdistaa sanansa itselleen. "mutta ei armahda sinun kaltaisiasi Saatanan orjia, jotka lähes taukoamatta pilkkaavat vanhurskasta lakia vastaan ... Kuten Jeesus sanoo, niin on paljon niitä, jotka saavat tuomio syntiensä mukaan, vaikka he ovat huutaneet Jeesukselle "Herra, Herra".
      Et pysyt edes tunnustamaan suullasi Jeesusta Herraksi eikä sinulla ole lapseuden henkeä, joka huutaa Abba, isä, vaan sinussa on tämän maailman jumalan henki.

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet kuin Saatana, koska olet Saatanan kätyri.

        Selvyyden vuoksi sanon, että minä uskon Jeesukseen Kristukseen, tunnustan Jeesuksen Herraksi ja uskon Jeesuksen käskyjä.

        Sinä et usko Jeesusta, vaan palvelet Saatanaa ja antikristuksen henkeä. Sinä tekopyhästi väität uskovasi Jeesukseen, mutta olet todellisuudessa Saatanan orja. Mihin helluntaiseurakuntaan sinä kuulut?


    • Anonyymi

      Mutta sin kiellätJeesuksen ja koioko paha sydöämesi nåäkyy täällä Toorauskovian tapaan myös sinä olet korottanut itsesi Jumalan yläpuolelle. Kuka muu voi tuomita kadotukseen kuin Jumala yksin?
      Niin sinä olet kirjoittanut lukuisia kadotustuomioita ja haukkunut minua saatanaksi. Valehtelit päin silmiä sinun, herrasi on käärme ja valheen isä ja paholainen.
      Juuri sinä olet niitä, jotka hokevat Herra, Herra ja kuitenkin kaikki, mitä tuot esille on pelkkää pahuutta ja pimeyttä eikä sinulla ole mitään Jumalalta saatua vaan koko kirjoittelusi kuvastaa sinun isääsi, sielunvihollista. Olet Kainin kaltainen ja ilmeisesti aiot kivittää minut, koska olet pahasta ja ja uskontosi sisältää käskyn tappaa ja kyselet koska mihin seurakuntaan kuulun? Olet toorapastorisi suriseva paskakärpänen.

      • Anonyymi

        >>>Mutta sin kiellätJeesuksen ja koioko paha sydöämesi nåäkyy täällä Toorauskovian tapaan myös sinä olet korottanut itsesi Jumalan yläpuolelle<<<

        Sinä jatkat valehtelemista kuin Saatana. Sinä olet Saatanan palvelija, jossa vaikuttaa antikristuksen henki.

        Minä en kiellä Jeesusta, vaan tunnustan Jeesuksen Herraksi. Jeesus Kristus noudatti Tooraa ja käski hänen seuraajiensa noudattaa sitä samalla tavalla. Tooran noudattaminen ei ole Jeesusta vastaan vaan Jeesuksen käskyn täyttämistä.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Paavali noudatti Toora, koska hänessä oli Pyhä Henki. Paavali uskoi Jeesukseen ja Tooraa, koska Toora on Jeesuksesta kirjoittanut. Jeesus käski noudattaa Tooraa, joten Paavali teki, kuten Jeesus käski.

        Joh. 5:46 Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Sinun saatanalliset valheesi ovat Kristusta vastaan. Sinä et alistu noudattamaan Tooraa, koska sinä olet Kristuksen vihollinen. Sinä olet täynnä omaa lihaasi ja antikristuksen hengen palvelemista.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        -----
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta,

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.


    • Anonyymi

      Sinähän haluat rakentaa antikristukselle temppelin. Niin, että kuka täällä on antikristuksen lähettiläs? Se olet sinä toraisti. Kuka täällä vainoaa Jeesuksen omia? Se olet sinä toraisti.
      Olet säälittävä. Et pysty muuhun kuin kopioimaan samat Raamatun jakeet yhä vain uudelleen. Sinulla ei ole mitään annettavaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe