suomen vanhat TDI autot

Päästöjä voidaan vähentää jälkikäteen
Saksan autoliitto ADAC on arvioinut, että vanhojen dieselautojen päästöjä pystytään suitsimaan jälkikäteen tehtävin teknisin muutostöin, mutta se tulee kalliiksi. ADACin arvion mukaan muutostyöt yhtä Euro5-dieselautoa kohti ovat 1 400–3 300 euroa.

Näiden muutostöiden ansiosta haitallisten päästöjen määrä voidaan arviolta vähentää jopa 70 prosenttia. Terveydelle haitallisimpia ovat pienhiukkas- ja typpidioksidipäästöt.

Iso kysymys jälkikäteisiin muutostöihin liittyen on, kauanko kestää, että asennustyöt saadaan läpivietyä valtavalle määrälle autoja.

Yli 19 miljoonan jäsenen ADAC on Euroopan suurin autonkäyttäjien etujärjestö ja Autoliiton sisarjärjestö.
ote moottori lehdestä
Ilmoita


Onneksi ei ole edes nuita euro5 romuja. Paskovat loukut ja egr:t ei kiinnosta.
2 VASTAUSTA:
100000 uutta työpaikkaa suomeen kun korjataan vw tuhoja

saastekohu
"Onneksi ei ole edes nuita euro5 romuja. Paskovat loukut ja egr:t ei kiinnosta."

Ilmeisesti kommetoija tuon loukun sijaan haluaa kaiken sen rajoittaman paskan omiin ja mahdollisten lastensakin keuhkoihin.

On hyvä aina muistaa, että harvaan asutun pystymetsien Suomen olosuhteet eivät vastaa maailman valtaväestön tilannetta, jota ajatellen mahdollismman puhtaat autot ja muut kulkineet ovat erityisen tärkeä asia ... kokonaisilmastoa unohtamatta. Tosin sähköauto ei ole ratkaisu ongelmaan.

Ilmansaasteet: "Euroopassa vuosittain lähes 800 000 ennenaikaista kuolemaa"

- https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-ilmansaasteista-johtuvia-kuolemia-tuplamaara-aiempiin-arvioihin-verrattuna-euroopassa-vuosittain-lahes-800-000-ennenaikaista-kuolemaa/7320816

:/
+Lisää kommentti
Taitaa olla saksalaisten tuttuja yrityksiä pitää pää pinnalla edes puheissa. Itse tappoivat dieselin ja ovat nyt takamatkalla kehityksessä.
Ilmoita
Ei auta verotus pitää huolen oli vähä päästöinen tai ei kommarit haluaa yhteis autoiluun kaikki autoilee samalla laina autolla niin kuin Alepa pyörillä konsanaan ja kansa homoista lepsoihin taputtaa vihreitä käsiään on täällä sen verta itioottia kansaa että onnistuu varmasti...
1 VASTAUS:
Setaaniluvun taso on keskeisintä,biodieseleissä.
Valtiolle ja köyhemmälle kansalle biodiesel on viisain ympäristöteko.
Ei tartte tuhlata verovaroja sätikäisiin.
Kierrätys on paras ilmastoteko, nyt voidaan vanhemmallakin autolla ajaa
avaruutta säästäen.
Biodiesel mahdollistaa vanhempien dieselien käytön vuosikymmeniksi.
Eihän niillä vanhoilla pajon kilometrejä kerry, mutta turha niitä on paalata.
+Lisää kommentti
Se on ihan sama vaikka se auto kulkisi sadan kääpiön työntämänä, valtio tarvitsee jokatapauksessa saman rahan kun mitä se saa tällähetkellä polttomoottori autojen liikenteestä. Sähköautoilijat luulee että niiden ei tarvii koskaan maksaa autoilusta, siinä vaiheessa kun kanta on suurimmaksi osaksi uudistunut nekin pannaan samalle verolle kun bensa ja diesel autot olivat.
2 VASTAUSTA:
Dieseliä, joka liikkuu biodieselillä,
verotetaan nyt aivan mielettömästi
Viisi syytä ostaa käytetty auto:

1. Käytetty auto on taloudellinen järkivalinta, sillä uuden auton hinta tippuu reilusti heti, kun sen ajaa autokaupasta kotiin.

2. Käytettyjen auton hintoja on helpompi vertailla, ja hyvin pidettynä niiden arvo säilyy hyvin.

3. Käytetty auto on myös ekologinen valinta, maailmassa on paljon hyviä käytettyjä autoja, miksi tilata uutta?

4. Käytettyyn autoon saa hyviä lisäpalveluja, jotka mahdollistavat huolettomat kilometrit ilman yllättäviä huolto- tai korjauskustannuksia.

5. Käytetyn auton voi ostaa myös ilman käsirahaa, jos luottotiedot ovat kunnossa ja työpaikka löytyy.
+Lisää kommentti
Kerran koettu vuoden ikäisenä ostettu. Ei kiitos enää. Varmuus ja takuut, kiitos.
Ilmoita
Helpointa ja halvinta on vaihtaa polttoaineeksi uusiutuva diesel kuten Nesteen MY. Se tiputtaa päästöjä heti. Hinta ei ole bensaa korkeampi mutta kulutus per 100 km selvästi alempi kuin bensalla. Tosin lainsäätäjä vaatii autosta dieselveron ja polttoaineesta polttoaineveron. Ne kun poistaisi, niin maailma pelastuisi paljon halvemmalla per vähennetty päästökilo kuin sähköautoilla.

Uusiutuva diesel sitäpaitsi on aivan eri asia kuin biodiesel. Biodiesel on koostumukseltaan ja ominaisuuksiltaan 1. sukupolvea oleva esteri. 1. sukupolvea niin kuin vaikka jo romutetut NMT-puhelimet.

Uusituva diesel on parafiininen 2. sukupolven tuote, ratkaiseva tekninen sukupolviero niin kuin GSM-kännykkään.
1 VASTAUS:
Usan Nascarkin ja LeMansin 24-tunnin ajot ajetaan nykyään dieselillä, kun sen hyötysuhde on ylivoimainen.
Pieni besaturbo etanolilla on myös järkevä valinta
biodieselin lisäksi.
Nuy suurituloisia autetaan 3000 e sätkäkoneen hankinnassa.
Köyhempi ei koskaan osta mitään uutta autoa, hän kierrättää OK.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

suomen vanhat TDI autot

Päästöjä voidaan vähentää jälkikäteen
Saksan autoliitto ADAC on arvioinut, että vanhojen dieselautojen päästöjä pystytään suitsimaan jälkikäteen tehtävin teknisin muutostöin, mutta se tulee kalliiksi. ADACin arvion mukaan muutostyöt yhtä Euro5-dieselautoa kohti ovat 1 400–3 300 euroa.

Näiden muutostöiden ansiosta haitallisten päästöjen määrä voidaan arviolta vähentää jopa 70 prosenttia. Terveydelle haitallisimpia ovat pienhiukkas- ja typpidioksidipäästöt.

Iso kysymys jälkikäteisiin muutostöihin liittyen on, kauanko kestää, että asennustyöt saadaan läpivietyä valtavalle määrälle autoja.

Yli 19 miljoonan jäsenen ADAC on Euroopan suurin autonkäyttäjien etujärjestö ja Autoliiton sisarjärjestö.
ote moottori lehdestä

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta