Voiko rakkaus kuolla ja jos voi

Anonyymi

onko sitä koskaan ollutkaan?

43

163

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se vain muuttuu ajan kanssa normaalia sekin.

    • Anonyymi

      Voi kuolla.
      Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan. On parempi luovuttaa ja erota. Yksipuolisella rakkaudella ei pysty parisuhdetta pelastamaan. Jos pysyy suhteessa, tuhoutuu itse kokonaan.

      • Anonyymi

        Voi kuolla.
        Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan.OLET UNOHTANUT ETTÄ MOLEMPIEN ON TEHTÄVÄ RAKKAUDEN ETEEN TÖITÄ, JOS KOET ETTÄ ET SAA MITÄ HALUAISIT ON SINUN ITSE TEHTÄVÄ ASIALLE JOTAKIN, JOS TÄSSÄ ET ONNISTU, VOI SANOA ETTÄ RAKKAUS ON KUOLLUT, MUUTEN KYSYMYKSESSÄ ON PELKÄSTÄÄN ITSEKKYYDESTÄ TAI PSINSESSA SYNDROOMASTA On parempi luovuttaa ja erota. OLET OIKEASSA KYSYMYS ON LUOVUTTAJASTA JOS EI KYKENE ASIAN ETEEN TEKEMÄÄN MITÄÄN Yksipuolisella rakkaudella ei pysty parisuhdetta pelastamaan. MIKSI ON NIIN VAIKEA HYVÄKSYÄ OMAA VASTUUTA OMASSA ELÄMÄSSÄ, SADUT ON SATUJA OIKEASSA ELÄMÄSSÄ JOUTUU KUMPAINENKIN PUUTTUMAAN ASIOIHIN JOS KOKEE EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA. Jos pysyy suhteessa, tuhoutuu itse kokonaan. SIIS TUHOAA ITSE ITSENSÄ JA SYYLLISTÄÄ SIITÄ PUOLISOAAN


      • Anonyymi

        "Voi kuolla.
        Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan. On parempi luovuttaa ja erota. Yksipuolisella rakkaudella ei pysty parisuhdetta pelastamaan. Jos pysyy suhteessa, tuhoutuu itse kokonaan. "

        Aivan. Toimii myös negatiivisesti vastavuoroisesti. Kun toinen ei ota rakkautta vastaan, omakin rakkaus hiipuu. On myös täysin normaalia, että kumppanin huono/väärä käytös, kuten esim. nimittely, puhuttelu rumasti, arvostelu, kontrollointi tappaa rakkauden. Sitä on mahdotonta millään korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuolla.
        Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan.OLET UNOHTANUT ETTÄ MOLEMPIEN ON TEHTÄVÄ RAKKAUDEN ETEEN TÖITÄ, JOS KOET ETTÄ ET SAA MITÄ HALUAISIT ON SINUN ITSE TEHTÄVÄ ASIALLE JOTAKIN, JOS TÄSSÄ ET ONNISTU, VOI SANOA ETTÄ RAKKAUS ON KUOLLUT, MUUTEN KYSYMYKSESSÄ ON PELKÄSTÄÄN ITSEKKYYDESTÄ TAI PSINSESSA SYNDROOMASTA On parempi luovuttaa ja erota. OLET OIKEASSA KYSYMYS ON LUOVUTTAJASTA JOS EI KYKENE ASIAN ETEEN TEKEMÄÄN MITÄÄN Yksipuolisella rakkaudella ei pysty parisuhdetta pelastamaan. MIKSI ON NIIN VAIKEA HYVÄKSYÄ OMAA VASTUUTA OMASSA ELÄMÄSSÄ, SADUT ON SATUJA OIKEASSA ELÄMÄSSÄ JOUTUU KUMPAINENKIN PUUTTUMAAN ASIOIHIN JOS KOKEE EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA. Jos pysyy suhteessa, tuhoutuu itse kokonaan. SIIS TUHOAA ITSE ITSENSÄ JA SYYLLISTÄÄ SIITÄ PUOLISOAAN

        "Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan.OLET UNOHTANUT ETTÄ MOLEMPIEN ON TEHTÄVÄ RAKKAUDEN ETEEN TÖITÄ, "

        Sinä huutaja y15 unohdat aina kirjoittavan, vastaavan osapuolen ja keksit mitä tahansa negatiivista syyttääksesi heitä.

        "Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan."
        Esim. tuo tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee kirjoittajan kannalta. Se joka ei ota rakkautta vastaan, on unohtanut että molempien on tehtävä töitä rakkauden eteen. Tämän tajuaminen on toteamus, ei syytös.

        Kirjoita joskus jotain rakentavaa, toisia kirjoittajia syyttelemättä ja arvostelematta. Ellet keksi mitään, älä vastaa ollenkaan, ole hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuolla.
        Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan.OLET UNOHTANUT ETTÄ MOLEMPIEN ON TEHTÄVÄ RAKKAUDEN ETEEN TÖITÄ, JOS KOET ETTÄ ET SAA MITÄ HALUAISIT ON SINUN ITSE TEHTÄVÄ ASIALLE JOTAKIN, JOS TÄSSÄ ET ONNISTU, VOI SANOA ETTÄ RAKKAUS ON KUOLLUT, MUUTEN KYSYMYKSESSÄ ON PELKÄSTÄÄN ITSEKKYYDESTÄ TAI PSINSESSA SYNDROOMASTA On parempi luovuttaa ja erota. OLET OIKEASSA KYSYMYS ON LUOVUTTAJASTA JOS EI KYKENE ASIAN ETEEN TEKEMÄÄN MITÄÄN Yksipuolisella rakkaudella ei pysty parisuhdetta pelastamaan. MIKSI ON NIIN VAIKEA HYVÄKSYÄ OMAA VASTUUTA OMASSA ELÄMÄSSÄ, SADUT ON SATUJA OIKEASSA ELÄMÄSSÄ JOUTUU KUMPAINENKIN PUUTTUMAAN ASIOIHIN JOS KOKEE EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA. Jos pysyy suhteessa, tuhoutuu itse kokonaan. SIIS TUHOAA ITSE ITSENSÄ JA SYYLLISTÄÄ SIITÄ PUOLISOAAN

        Älä huuda!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuolla.
        Kun tajuaa ettei toinen ole valmis enää rakkautta vastaanottamaan.OLET UNOHTANUT ETTÄ MOLEMPIEN ON TEHTÄVÄ RAKKAUDEN ETEEN TÖITÄ, JOS KOET ETTÄ ET SAA MITÄ HALUAISIT ON SINUN ITSE TEHTÄVÄ ASIALLE JOTAKIN, JOS TÄSSÄ ET ONNISTU, VOI SANOA ETTÄ RAKKAUS ON KUOLLUT, MUUTEN KYSYMYKSESSÄ ON PELKÄSTÄÄN ITSEKKYYDESTÄ TAI PSINSESSA SYNDROOMASTA On parempi luovuttaa ja erota. OLET OIKEASSA KYSYMYS ON LUOVUTTAJASTA JOS EI KYKENE ASIAN ETEEN TEKEMÄÄN MITÄÄN Yksipuolisella rakkaudella ei pysty parisuhdetta pelastamaan. MIKSI ON NIIN VAIKEA HYVÄKSYÄ OMAA VASTUUTA OMASSA ELÄMÄSSÄ, SADUT ON SATUJA OIKEASSA ELÄMÄSSÄ JOUTUU KUMPAINENKIN PUUTTUMAAN ASIOIHIN JOS KOKEE EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA. Jos pysyy suhteessa, tuhoutuu itse kokonaan. SIIS TUHOAA ITSE ITSENSÄ JA SYYLLISTÄÄ SIITÄ PUOLISOAAN

        Sinun huutamista ei viitsi lukea.


    • Anonyymi

      Kyllä voi. Minun rakkaus kuoli akan jatkuvaan määräilyyn.Ei saanut olla minkäänlaista omaa mielipidettä,jos sanoit asiassa kuin asiassa eriävän mielipiteen niin heti oli karvat pystyssä. Samoin se kauhea läheisriippuvuus,aina piti olla olla siinä silimienalla.Ei semmosta kestä kukkaa täyspäinen. Nyt hyvä,voin tehä mitä mielyttää. Voin jopa puhutella naapurin rouvaa ilman niitä kauheita mustasukkaisuuden raivoamisia.

      • Anonyymi

        Jos rakkaus kuolee, on tehtävä jotakin asialle niin kuin sinä teit. On täysin turhaa syytellä puolisoa, jos ei voi hyvin.


    • Anonyymi

      Kyllä rakkaus voi kuolla, vaikka sitä olisikin ollut. Koskaan ei voi etukäteen tietää mitä suhde tuo mukanaan ja vie mennessään. Mitään ei voi ennustaa.

    • Anonyymi

      Rakkaus ei kuole, mutta ihmiset eivät pysy sen mukana. Ei ole pientä tai liian vähäistä rakkautta, on vain pieniä tai liiaksi itseensä käpertyviä ihmisiä. Jos hyväksyy itsensä ja toisen ihmisinä, eikä objekteina, niin rakkaus säilyy...

      • Anonyymi

        Olipa hienosti sanottu ja samalla kauniisti.


    • Anonyymi

      Voi kuolla jos palstojen kautta rakastaa😘

    • Anonyymi

      Jos jonkun kanssa on pitkään naimisissa ja vaikka eroaisi niin rakkaus voi muuttaa muotoaan. Paljon riippuu siitä, millaisissa väleissä eroaa mitä eron jälkeen on. Toisesta voi välittää, mutta se on erilaista. On tärkeää, että ennen eroakin kumpikin osapuoli tulee kuulluksi ja vaikka ero jätetyssä tuo varmasti suurta vihaakin esiin niin joskus myöhemmin voi ehkä myöntää, että nuo oli ne virheet mitä tehtiin. En oo oikeestaan ikinä ollut kimpassa ihmisen kanssa, joka olis jotenkin nimitellyt tai joka ei olis jollakin tapaa arvostanut. Arki on vaan monen muun vakavammankin asian suhteen mennyt pieleen, en laita tänne siitä enempää. Toisen rikkonaisuus, kipukohdat kuon tietysti omat voi lisätä painolastia ja jos niitä ei pysty kumpainenkin ymmärtämään, näkemään niiden vaikutusta asioihin ja yrittämään korjata niin ei suhde vaan enää toimi.

    • Anonyymi

      Ps. nytten normaali seuralainen jonkakanssa kaikki kulut tasataan,ei tule ongelmia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oikea rakkaus ei koskaan kuole. Tietenkään. Kohteet vain vaihtelevat. - Nm. Jotain syötävää, kenties

      • Anonyymi

        Jep,jep


      • Anonyymi

        Noh, sitten seuraavaksi voisikin käydä miettimään, mitä se rakkaus oikeastaan onkaan. Oikeesti. - Nm. Yx väärin ymmärretty juttu


      • Anonyymi

        Oikea rakkaus on ihana asia.Kun toinen on tukena "myötä ja vastamäessä". Ei turhia epäilyjä yms.


      • Anonyymi

        Molemmat mäet käyvät joskus ylivoimaisiksi pienille ihmisille ja kaikki löpinät oikeasta rakkaudesta alkavat tuntua ääliömäiseltä jankutukselta. Kaikki eivät jaksa tukea ja joissain elämän tilanteissa se on jopa liikaa vaadittu ja turhaa, koska toisen elämää ei voi elää. Mutta omansa pitää ...

        Jos epäilee rakastamaansa ihmistä, niin silloin ainakaan ei ole kyse rakkaudesta lainkaan ja vielä vähemmän oikeasta. - Nm. Kalteritango


    • Anonyymi

      Joskus tulee ruoskittua ja epäiltyä rakkautta itseäni kohtaan, onneksi vain joskus.
      T. Mä oon söpö

    • Anonyymi

      Minä ainakin rakastan "parasta ystävääni" itseäni.

      • Anonyymi

        Samoin ajattelen ja mietin, että elän ehkä elämäni parasta aikaa nyt itsenäisenä yksin asuvana.


    • Anonyymi

      Minusta voi kuolla rakkaus, jos toinen loukkaa toista syvästi. Jollei tunne ole molemminpuolinen slloinkin tunne hiipuu aikaa myöten minulla ainakin sille tasolle, ettei hän ole mielessä niin paljoa. Aina sanomisen merkitys on suuri, joka ei unohdu, jos on satuttanut mieltä.

      Totta on myöskin, jos on sanonut toiselle pahasti niin painaa omaa mieltä, jollei pyydä sanomisiaan anteeksi. Negatiiviset kokemukset/ tuntemukset ajan kanssa tappaa rakkauden tunteen ainakin itsellä. Ehkä jokainen on yksilö tässäkin asiassa?

    • Anonyymi

      Rakkaus on otsikko joka kuvaa sellaista miehen ja naisen parisuhdetta jossa kummatkin ovat (vähintäänkin) tyytyväisiä toisiinsa. Siis, kun jompi kumpi lakkaa tyydyttämästä niin rakkaus lakkaa. Täsmällisemmin rakkaus on vaihdantataloussopimuksen synonyymi.

    • Anonyymi

      Ainakin omalla kohdalla se ensimmäinen rakkaus oli se oikea rakkaus minulle. Se ei kuole koskaan vaikka toinen osapuoli onkin jo edesmennyt.

    • Anonyymi

      Rakkaus voi kuolla syystä tai toisesta. Pitää kuitenkin muistaa, ettei rakkaus ole parisuhteen ainoa kantava voima. Niitä on mm. molemminpuolinen kunnioitus, arvostus, luottamus. Kun ne katoavat, kuolee myös rakkaus. Monesti ihmiset myös käsittävät virheellisesti läheisriippuvuuden rakkaudeksi. Siedetään toiselta mitä vaan tai vähintään yhtä jos toista, mikä on omia arvoja, rajoja, itsekunnioitusta vastaan. Se että toinen kohtelee kaltoin ja huonosti on vähiten rakkautta.

      Parisuhde voi hyvinkin päättyä, vaikka rakkautta on. Kuten sanottu, pelkällä rakkaudella suhde ei toimi.

      • Anonyymi

        ( Niitä on mm. molemminpuolinen kunnioitus, arvostus, luottamus. Kun ne katoavat, kuolee myös rakkaus.)

        Todellisessa rakkaudessa asioista voidaan keskustella avoimesti ja sopia asiosta, eikä kumpikaan vaadi asioita toiselta.

        Jokaisen on kyettävä itse hoitamaan hyvinvointinsa ennen kuin kykenee todelliseen rakkauteen, rakkaus ei ole omien halujen tai vaatimusten tyydyttämistä.


    • Anonyymi

      Rakkaus kuolee väkisin, ellei suhdetta hoideta. Vielä varmemmin, jos suhteessa on esim. väkivaltaa, päihdeongelmia yms. Toisaalta silloin suhteen pitäisikin kuolla ja ihmisten ymmärtää erota.

      • Anonyymi

        Suhteessa on aina kaksi osapuolta ja kummankin velvollisuus on hoitaa suhdetta, jos koet epäoikeudenmukaisuutta on sinun velvollisuus huolehtia siitä että että puoliso ymmärtää tuntemuksesi. Ihmisille kommunikointi on lähes ainut keino tulla kuulluksi.


    • Anonyymi

      On myös sanatonta kommunikointia. On elekieli, ilmeet, miten se jota rakastat käyttäytyy sinua kohtaan, miten muiden ihmisten läsnäollessa huomioi puolisonsa, osoittaa välittämistään teoilla.

      Jos toinen osapuoli muuttuu, on etäinen, ei kosketa pyytämättä, ei halaa, ei huomioi, on välinpitämätön, ei ota huomioon omissa tekemisissään eikä menemisissään, ei tee mitään sen toisen eteen koskaan, niin kyllä se rakkaus kuolee pikkuhiljaa.

      • Anonyymi

        Jos asia on kuten kirjoiti niin kenellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan ?

        Jos puoliso kohtelee sinua mielestäsi väärin on sinun tehtävä asialle jotakin, koska kukaan muu kuin sinä itse ei voi sinun omaa tunnetta kokea tai tuntea. Tämän vuoksi ihmisille on annettu kyky kommunikointiin, on täysin turhaa selitellä sanattomasta kommunikoinnista, jos oikeasti ja rehellisesti haluaa tasapuolista parisuhdetta.

        Kun ihminen kykenee loogiseen ja järjelliseen/tasa-arvoiseen ajatteluun, hän ymmärtää omien päätöksien ja ratkaisuuksien vaikutuksen omaan elämään. Ei voi syyttää muita jos ei itse kykene hakeutumaan tai hakemaan ratkaisuja, jos ei ole omaan elämään tyytyväinen. Jokaisen ihmisen tulee ottaa vastuu omasta elämästä, edellinen kirjoittaja ei ole koskaan tätä ymmärtänyt, vaan hakee aina syyllisiä muualta eikä ymmärrä omaa vastuutaan omassa elämässä.

        Mielestäni suhteissa oli ne minkälaisia rakenteeltaan tahansa, on tärkeintä avoin rehellinen kommunikointi, jos toivot tai oletat jotakin olet aina lähellä itsekkyyttä jota kukaan ei hyväksy et edes itse. Ainoastaan antamalla ja huolehtimalla omasta hyvinvoinnista voi saada jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia on kuten kirjoiti niin kenellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan ?

        Jos puoliso kohtelee sinua mielestäsi väärin on sinun tehtävä asialle jotakin, koska kukaan muu kuin sinä itse ei voi sinun omaa tunnetta kokea tai tuntea. Tämän vuoksi ihmisille on annettu kyky kommunikointiin, on täysin turhaa selitellä sanattomasta kommunikoinnista, jos oikeasti ja rehellisesti haluaa tasapuolista parisuhdetta.

        Kun ihminen kykenee loogiseen ja järjelliseen/tasa-arvoiseen ajatteluun, hän ymmärtää omien päätöksien ja ratkaisuuksien vaikutuksen omaan elämään. Ei voi syyttää muita jos ei itse kykene hakeutumaan tai hakemaan ratkaisuja, jos ei ole omaan elämään tyytyväinen. Jokaisen ihmisen tulee ottaa vastuu omasta elämästä, edellinen kirjoittaja ei ole koskaan tätä ymmärtänyt, vaan hakee aina syyllisiä muualta eikä ymmärrä omaa vastuutaan omassa elämässä.

        Mielestäni suhteissa oli ne minkälaisia rakenteeltaan tahansa, on tärkeintä avoin rehellinen kommunikointi, jos toivot tai oletat jotakin olet aina lähellä itsekkyyttä jota kukaan ei hyväksy et edes itse. Ainoastaan antamalla ja huolehtimalla omasta hyvinvoinnista voi saada jotakin.

        Lopeta jo y15. Kommunikointisi on tautologiaa, itsestäänselvyyksien toistoa, toistoa, toistoa. Ilmeisesti dementia vaivaa kun levy on juuttunut kiinni yhteen asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo y15. Kommunikointisi on tautologiaa, itsestäänselvyyksien toistoa, toistoa, toistoa. Ilmeisesti dementia vaivaa kun levy on juuttunut kiinni yhteen asiaan.

        Ikävä kyllä se mitä kirjoitan on totta, jos olet erimieltä perustele älä kiukuttele kuin murrosikäinen lapsi.

        Kommunikointi on sitä että kerrotaan erillaisia omia ajatuksia että ymmärretään toista paremmin, tällöin molemmilla on mahdollisuus sanoa mielipiteensä ja parhaassa tapauksessa voidaan päästä yhteysymmärrykseen, siis tilanteeseen jossa molemmat voivat hyväksyä asian.

        Sinä et ole kertaakaan kyennyt kommunikointiin, olet aina suuttunut ja selitellyt asian vierestä.
        Täällä voisit harjoitella anonyymisti, jos ymmärrät täällä on nimimerkkejä ja anonyymejä ei muita.


      • Anonyymi

        "Jos toinen osapuoli muuttuu, on etäinen, ei kosketa pyytämättä, ei halaa, ei huomioi, on välinpitämätön, ei ota huomioon omissa tekemisissään eikä menemisissään, ei tee mitään sen toisen eteen koskaan, niin kyllä se rakkaus kuolee pikkuhiljaa. "

        Se on juuri kuule näin. Ja tällaisissa tapauksissa rakkauden pitääkin kuolla myös toiseltakin osapuolelta. Välinpitämättömältä se on jo kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia on kuten kirjoiti niin kenellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan ?

        Jos puoliso kohtelee sinua mielestäsi väärin on sinun tehtävä asialle jotakin, koska kukaan muu kuin sinä itse ei voi sinun omaa tunnetta kokea tai tuntea. Tämän vuoksi ihmisille on annettu kyky kommunikointiin, on täysin turhaa selitellä sanattomasta kommunikoinnista, jos oikeasti ja rehellisesti haluaa tasapuolista parisuhdetta.

        Kun ihminen kykenee loogiseen ja järjelliseen/tasa-arvoiseen ajatteluun, hän ymmärtää omien päätöksien ja ratkaisuuksien vaikutuksen omaan elämään. Ei voi syyttää muita jos ei itse kykene hakeutumaan tai hakemaan ratkaisuja, jos ei ole omaan elämään tyytyväinen. Jokaisen ihmisen tulee ottaa vastuu omasta elämästä, edellinen kirjoittaja ei ole koskaan tätä ymmärtänyt, vaan hakee aina syyllisiä muualta eikä ymmärrä omaa vastuutaan omassa elämässä.

        Mielestäni suhteissa oli ne minkälaisia rakenteeltaan tahansa, on tärkeintä avoin rehellinen kommunikointi, jos toivot tai oletat jotakin olet aina lähellä itsekkyyttä jota kukaan ei hyväksy et edes itse. Ainoastaan antamalla ja huolehtimalla omasta hyvinvoinnista voi saada jotakin.

        y15 älä jankuta tyhmyyksiäsi.
        "kenellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan ?"

        Tuossa luki täysin selvästi :

        "Jos toinen osapuoli muuttuu, on etäinen, ei kosketa pyytämättä, ei halaa, ei huomioi, on välinpitämätön, ei ota huomioon omissa tekemisissään eikä menemisissään, ei tee mitään sen toisen eteen koskaan..."

        Jokainen järjellä ajatteleva, täydellä ymmärryksellä ja normaaleilla tunnetaidoilla varustettu ihminen tajuaa, että välinpitämätön ihminen ei rakasta. Hänen rakkaus on jo kuollut. Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys, kumppani on suhteessa yksin. Sille ei voi mitään muuta kuin todeta asian tila; näin on käynyt. On suorastaan epätervettä ja myöskin typerää kuvitella rakkaus palaisi suhteeseen yksin "vaikuttamalla".

        Neuvosi ovat aina yhtä hataria, ilkeitä, syyttäviä, putkinäköisiä. Normaali ihminen tuntee sekä itsensä että kumppaninsa. Tuntee oikean tavan kommunikoida. Tuntee, kun/jos toinen rakastaa. Sinä olet narsisti, jolle ainoa oikea tapa kommunikoida on sinun tapasi. Itsekeskeisyydessäsi et myöskään huomioi ikinä toisten ihmisten tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos toinen osapuoli muuttuu, on etäinen, ei kosketa pyytämättä, ei halaa, ei huomioi, on välinpitämätön, ei ota huomioon omissa tekemisissään eikä menemisissään, ei tee mitään sen toisen eteen koskaan, niin kyllä se rakkaus kuolee pikkuhiljaa. "

        Se on juuri kuule näin. Ja tällaisissa tapauksissa rakkauden pitääkin kuolla myös toiseltakin osapuolelta. Välinpitämättömältä se on jo kuollut.

        "Jos toinen osapuoli muuttuu, on etäinen, ei kosketa pyytämättä, ei halaa, ei huomioi, on välinpitämätön, ei ota huomioon omissa tekemisissään eikä menemisissään, ei tee mitään sen toisen eteen koskaan, niin kyllä se rakkaus kuolee pikkuhiljaa. "

        Kuvitteletko olevasi erityisasemassa kun sinun ei itse tarvitse tehdä mitään, kyllä jokaisen tulee huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, jos kokee kuten kirjoitit. On todella hölmöä olla tekemättä mitään ellei itse halua että rakkaus kuolee.

        ¨Se on juuri kuule näin. Ja tällaisissa tapauksissa rakkauden pitääkin kuolla myös toiseltakin osapuolelta. Välinpitämättömältä se on jo kuollut.¨

        Mitenkä se voi olla noin vaikeaa hyväksyä sitä ettei toista voi omistaa, jos rakkaus kuolee niin se kuolee, turha siinä on kiukutella toisen välinpitämättömyydestä. En ymmärrä typerää syyllistämistä, ainut ihminen ketä asialle voi tehdä jotakin on se ketä kokee epäoikeudenmukaisuutta, muutha sitä ei pysty kokemaan.

        Kykenetkö tietämään mitä kumppani oikeasti ajattelee, ilman keskustelua??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos toinen osapuoli muuttuu, on etäinen, ei kosketa pyytämättä, ei halaa, ei huomioi, on välinpitämätön, ei ota huomioon omissa tekemisissään eikä menemisissään, ei tee mitään sen toisen eteen koskaan, niin kyllä se rakkaus kuolee pikkuhiljaa. "

        Kuvitteletko olevasi erityisasemassa kun sinun ei itse tarvitse tehdä mitään, kyllä jokaisen tulee huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, jos kokee kuten kirjoitit. On todella hölmöä olla tekemättä mitään ellei itse halua että rakkaus kuolee.

        ¨Se on juuri kuule näin. Ja tällaisissa tapauksissa rakkauden pitääkin kuolla myös toiseltakin osapuolelta. Välinpitämättömältä se on jo kuollut.¨

        Mitenkä se voi olla noin vaikeaa hyväksyä sitä ettei toista voi omistaa, jos rakkaus kuolee niin se kuolee, turha siinä on kiukutella toisen välinpitämättömyydestä. En ymmärrä typerää syyllistämistä, ainut ihminen ketä asialle voi tehdä jotakin on se ketä kokee epäoikeudenmukaisuutta, muutha sitä ei pysty kokemaan.

        Kykenetkö tietämään mitä kumppani oikeasti ajattelee, ilman keskustelua??

        En todellakaan kykene, mutta koeta ymmärtää, että väkisin et ketään saa puhumaan, jos toinen ei keskustele, niin minkäs teet. Pistätkö sormet hänelle kurkkuun ja kaivat sanat ulos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan kykene, mutta koeta ymmärtää, että väkisin et ketään saa puhumaan, jos toinen ei keskustele, niin minkäs teet. Pistätkö sormet hänelle kurkkuun ja kaivat sanat ulos?

        Sinun on tehtävä ratkaisut oman hyvinvoinnin takaamiseksi, koska kukaan muu sitä ei voi puolestasi tehdä.

        On turha syylistää muita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun on tehtävä ratkaisut oman hyvinvoinnin takaamiseksi, koska kukaan muu sitä ei voi puolestasi tehdä.

        On turha syylistää muita

        Ai, sinä siis koet syyllistämiseksi sen jos kysyy, miksi et puhu, miksi et enää halua koskettaa?
        Kai siitä kuitenkin saa edes kysyä mikä sillä toisella on hätänä? Häh?

        Jos kerran itse on tehtävä ratkaisut, niin miksi helkkarissa se parisuhteessa puhumaton pistää sitten hanttiin erotilanteessa ja kuvittelee että kaikki on hyvin, vaikka ei ole itse suostunut puhumaan?
        Ilmeisesti sekin syyllistämistä jos sanoo sille toiselle, että minähän kysyin mikä sua vaivaa mutta kun et viitsinyt vastata ja tää sun ikävä käytöksesi on jatkunut jo pitkään joten otan eron.
        Miten asia pitäisi muotoilla toisin ettei sinun tyyppinen ihminen kokisi sitä syyllistämisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinä siis koet syyllistämiseksi sen jos kysyy, miksi et puhu, miksi et enää halua koskettaa?
        Kai siitä kuitenkin saa edes kysyä mikä sillä toisella on hätänä? Häh?

        Jos kerran itse on tehtävä ratkaisut, niin miksi helkkarissa se parisuhteessa puhumaton pistää sitten hanttiin erotilanteessa ja kuvittelee että kaikki on hyvin, vaikka ei ole itse suostunut puhumaan?
        Ilmeisesti sekin syyllistämistä jos sanoo sille toiselle, että minähän kysyin mikä sua vaivaa mutta kun et viitsinyt vastata ja tää sun ikävä käytöksesi on jatkunut jo pitkään joten otan eron.
        Miten asia pitäisi muotoilla toisin ettei sinun tyyppinen ihminen kokisi sitä syyllistämisenä?

        Koita päästää irti ja aloita oma elämä, vihalla et saavuta mitään. Toista ei voi omistaa.

        Ai, sinä siis koet syyllistämiseksi sen jos kysyy, miksi et puhu, miksi et enää halua koskettaa? LÄHDE POIS SUHTEESTA, MIKSI PITÄISI SAADA TAI HAKEA MARTYYRIN VIITTAA,
        Kai siitä kuitenkin saa edes kysyä mikä sillä toisella on hätänä? Häh? MIKSI HALUAT RIIDELLÄ JA SELITELLÄ , JO SINULLA ON PAHA OLLA LOPETA SUHDE. ONGELMA ON SELKEÄSTI SINUN OMA KUN JATKA SELITTELYÄ JA HAET MYÖTÄTUNTOA TEKEMÄTTÖMYYTEESI.

        Jos kerran itse on tehtävä ratkaisut, niin miksi helkkarissa se parisuhteessa puhumaton pistää sitten hanttiin erotilanteessa ja kuvittelee että kaikki on hyvin, vaikka ei ole itse suostunut puhumaan? KATSO ETEENPÄIN ÄLÄ JÄÄ TULEEN MAKAAMAAN, MITÄ TUOLLA ASIALLA ON SINULLE MERKITYSTÄ ENÄÄ.

        Ilmeisesti sekin syyllistämistä jos sanoo sille toiselle, että minähän kysyin mikä sua vaivaa mutta kun et viitsinyt vastata ja tää sun ikävä käytöksesi on jatkunut jo pitkään joten otan eron.
        Miten asia pitäisi muotoilla toisin ettei sinun tyyppinen ihminen kokisi sitä syyllistämisenä?
        PÄÄSTÄ JO IRTI JA LOPETA OLEMASTA MARTYYRI, ALOITA OMA ELÄMÄ.

        Jälleen kerran, tässä malli esimerkki miksi avioerot ovat riitaisia, on kyettävä huolehtimaan omasta hyvinvoinnista ja kyettävä päästämään irti menneestä.


    • Ei voi mutta ihminen pystyy omilla toimillaan sumentamaan sen ymmärryksen niin ettei käsitä sitä enään...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2367
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      176
      1419
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1168
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      96
      1110
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1082
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1035
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      977
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      950
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      71
      886
    Aihe