Yritykseni pyörii hyvin ja kasvaa koko ajan. Nyt on tarve isommalle lainalle, mutta yksi ongelma tässä nyt tietysti tuli eteen. Omasta pankistani haen lainaa, ja siihen tulisi osittain Finnveran takaus.
Minulle tyrkytettiin väkisin luottokortti eräältä hieman epämääräiseltä taholta, minkä sopimuksessa ei lue, että se maksaa 50 euroa / kuukausi. Reklamoin tästä sitten, enkä maksanut tätä 50e/kk laskua, sillä en koko korttia edes käyttänyt. Saatava siirtyi perintään, mihin reklamoin myös. Lowell jatkoi kuitenkin sen perimistä, eikä välittänyt reklamoinnista. Katsoin nyt sitten omat luottotietoni, ja olivat kirjanneet tästä minulle maksuhäiriömerkinnän LKP. Yrityksen luottoluokitus tietysti tippunut sitten samalla AA:sta C:n. Olin Lowelliin yhteydessä, mutta eivät suostu merkintää poistamaan, vaikka sanoin monesti, että tämähän on aiheeton, sillä reklamoin siitä jo alkuperäiselle laskuttajalle ja myös teille.
Yrityslaina menee nyt sitten tämän vuoksi tietysti pieleen pankin kanssa? Eivät varmaankaan rahoita, jos yrittäjällä tuore maksuhäiriömerkintä? Minua ei muuten koko merkintä haittaa vaikka siellä olisikin, sillä en tarvitse mitään pikaluottoja tms. Onko kenelläkään kokemusta / tietoa, mitä tämän kanssa pitäisi tehdä? Lowellin kanssa ihan turha yrittää neuvotella ja sovitella, väittävät, että merkintä on aiheellinen. Minun käsittääkseni perintää ei saisi jatkaa, mikäli siitä reklamoidaan.
Yrityslainan saanti jos maksuhäiriö?
5
79
Vastaukset
- Anonyymi
Nuo alkavat olla sen kokoluokan kansainvälisiä ketkufirmoja, etttä tavallinen pk-yrittäjä pieninen resursseineen on helisemässä niiden kanssa.
Millähän tavalla sen reklamaatiosi olet esittänyt, ja mikä on ollut sanomasi reklamaation peruste?
Puhelinsoitto tai tekstasi ei tällaisissa tapauksissa riitä. Onko sinulla osoittaa tekemäsi kirjallinen reklamaatio, joka on kirjattuna kirjeenä lähetetty Lowellille? - Anonyymi
Itse olisin mieluummin maksanut 50 euron oppirahat siitä, että tyhmyyksissäni otin luottokortin "eräältä hieman epämääräiseltä taholta" kun vaihtoehtona on tuollainen soppa. Tietysti maksuhäiriömerkintä on aiheellinen, sillä olethan tehnyt sopimuksen (vaikkakin epämääräisen tahon kanssa), mutta jättänyt velvollisuutesi hoitamatta.
- Anonyymi
Avausviesti on monilta osin epäselvä. Millainen se luottokorttisopimuskaan on ollut, onko joku kirjallinen sopimus siitä olemassa.
Pitäisihän se sopimuksella jossakin olla mainittuna että hinta on 50e/kk. Jos maksua aletaan perimään ilman että sellaisesta asiasta on sovittuna, niin onhan se perusteeton veloitus ja sopimusrikkomus, ja vastapuolella on oikeus asiasta reklamoida.
Mutta vaikea sanoa, koska epämääräiset sopimustiedot.
- Anonyymi
Joo eipä se onnistu pankista jos yrittäjällä on maksuhäiriö. Sen laskun alkuperäisestä eräpäivästä on nyt n. 40 päivää. Katsoin luottotietolakia, että 60 päivää pitää olla myöhässä, että saa merkinnän laittaa, mutta ei tämä edes ole. Lowellille soittelin siitä, mutta eivät asiasta mitään välitä. Kyllä on ihmeellinen perintäfirma.
- Anonyymi
Kannattaakohan sitä sitte enää yrittäjänä jatkaa tuon vuoksi? Pillit pussiin vain ja sossun luukulle nauttimaan niistä eduista mitä kovalla työllä maksanu? Maksaa vain kaikki yritystoiminnan velat pois ja jättää varat ittelle, niitä kumminki paljo enemmän mitä velkoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789