Olli-mormoni, miksi panettelet kristittyä?

Anonyymi

Ollilla on ollut aikaa huseerata muissa ketjuissa, mutta tähän ei tule selvennystä. Olli kirjoitti minulle toisessa ketjussa:

"Pyörrä sitten se osa väitteistäsi, joka on väärän todistuksen antamista. Se on luopion touhua. Kyllä sitä jokainen saa uskoa miten haluaa, muttei siihen tarvitse kuulua ihan hyvän kirkon haukkuminen. Me myös tarvitsemme vapauden uskoa miten haluamme ja oikeanielisyyttä opin esittämisessä ja arvioinnissa ja historiallisissa tapahtumissa."

Haluan pyytää anteeksi ja korjata väärintekemiseni, mutta Olli ei pysty vastaamaan, missä kohdin olen antanut väärää todistusta. Väärän todistuksen antaminen on vastoin 10 käskyä, enkä halua rikkoa niitä.

Syyksi vastaamattomuuteensa hän esittää, ettei löydä, koska nyt on niin monta nimimerkkiä 'Anonyymi'. Olen kuitenkin joka viestin loppuun kirjoittanut oman nimimerkkini. Olli syyttää muita laiskoiksi tutkijoiksi, mutta on itse tässä ihan patalaiska. En tarvitse sanantarkkaa sitaattia omasta väärästä todistuksestani, riittisi, jos Olli edes muistaisi asiat, joissa olen antanut väärän todistuksen.

Jään odottamaan,

kunnioittavasti hopealanka

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keskustelu pitemmässä muodossa löytyy ketjusta H:n kiukuttelu. Nimimerkin Olli S. koko viesti minulle on kohdassa 25.4.2019 23:35.

hopealanka

• Anonyymi

Sama ongelma näyttää olevan myös muilla keskustelijoilla. Olli-mormoni ei perustele muita keskustelijoita kohtaan esittämiään syytöksiä, vaan lopulta ilmaisee turhautumistaan ja kiukkuaan kieltäytymällä täysin keskustelemisesta? Mihin kirkko tarvitsee tällaisia julkisilla palstoilla esiintyviä keskustelijoita? Jos Olli keskustelee vain lämpimikseen, hän tekisi mormonismin kannalta fiksusti, jos ei esiintyisi julkimormonina. Tämä viesti on hänellä myös vastaamattomien kansiossa:

"Höpölöpsis

25.4.2019 7:32
      Sano nyt vihdoin, että mikä on asiatonta? Viestini ovat täyttä asiaa ja juuri siksi sinä kieltäydyt kommentoimasta viestejäni. Olen sinulle liian kova pala. Jos olisi kyse kevyestä panettelusta, sinun olisi äärimmäisen helppoa osoittaa virheeni. Mutta kun et voi taistella kertomaani totuutta vastaan, kiukuttelet jättämällä kokonaan vastaamatta."

hopealanka

• Olen minä tuohon vastannut etten aina vaataa H:lle. Se on ihan asiallista hänen loputtoman parjaustulvansa takia. Ei niihin kukaan viitsi koko ajan vastata. Niihin on vaatattu jo monta kertaa. Monella tavalla. Yksi tapa on jättää vaataamatta.

• Olli.S kirjoitti:

Olen minä tuohon vastannut etten aina vaataa H:lle. Se on ihan asiallista hänen loputtoman parjaustulvansa takia. Ei niihin kukaan viitsi koko ajan vastata. Niihin on vaatattu jo monta kertaa. Monella tavalla. Yksi tapa on jättää vaataamatta.

Et ole osoittanut yhtäkään virhettä viesteissäni. Kyllä minä kirjoitan ilman sensuuria kirkkosi kannalta ikävistäkin tosiasioista. Kun et pysty vastaamaan, kiukuttelet syyttämällä panettelusta (vailla todisteita) tai jättämällä kokonaan vastaamatta.

• Vastaan kun kerkiän. Tuo väitehän jo heti on väärin, että panettelen kristittyjä. Eikä minusta ole kysymys van onko kirkkomme oikea vai jotenkin väärä. Sinä haukut kirkkoa virheistä joita siinä ei ole.

• Pyysin sinua toistamaan väitteesi. Sinun mielestä ne pitäisi kaivaa viesteistä. En kaiva.

Mielestäni olen Jeesuksen opetuslapsi. Kyllä sinustakin voisi keksiä monia nimiä. Hopealanka- sitä ja sitä.

• Jeesuksen opetuslapsi ei usko Smithin mininaintioppiin, rasismiin ym.

• Anonyymi

Minulla ei ole tapana nimitellä toisia keskustelijoita. En ole nimitellyt sinuakaan. Kun on itse opettanut viestintää ja myös retoriikkaa esmerkiksi maamme huippupoliitikoille, ei passaa itsekään sortua ala-arvoiseen keskustelutyyliin.

Kannattaa pysyä aiheessa eikä yrittää keskustella toisista keskustelijoista. Nimitteleminen on tavallisimpia henkilöhyökkäyksiä keskustelussa. Jätä siis pois toisten nimitteleminen kirkon vihollisiksi, luopioiksi, perkeleen kirkon jäseniksi ja vastaaviksi.

hopealanka

• Anonyymi

Minä en pysty toistamaan sinun mielestäsi väärän todistuksen antamista olevia väitteitäni, koska en tiedä, mitä väitteitä tarkoitat. Omasta mielestäni en ole antanut väärää todisusta mormonismista. Ymmärrätkö?

Sama, jos minä syyttäisin sinua kiroilemisesta. Omasta mielestäsi et ole kirjoittanut kirosanoja. Minä väitän sinun kiroilevan. On minun tehtäväni etsiä sinun kirosanoja sisältävät viestisi ja kopioida ne palstalle todistuskappaleiksi. Sinun tehtäväsi ei ole etsiä viesteistäsi (väitettyjä) kirosanoja, tai kirjoittaa uudelleen aikaisempia viestejäsi.

Se, joka väittää, etsii todisteet. Sinun on todistettava, että annan väärää todistusta mormonismista tai kirjoitan puolitotuuksia.

Mutta et pysty todistamaan, koska kirjoitan mormonismista rehellisesti enkä väärää todistusta antaen. Minäkään en pysty todistamaan sinun kirjoittavan kirosanoja viesteissäsi, koska et ole kiroillut. Ymmärrätkö? O.K.?

hopealanka

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole tapana nimitellä toisia keskustelijoita. En ole nimitellyt sinuakaan. Kun on itse opettanut viestintää ja myös retoriikkaa esmerkiksi maamme huippupoliitikoille, ei passaa itsekään sortua ala-arvoiseen keskustelutyyliin.

Kannattaa pysyä aiheessa eikä yrittää keskustella toisista keskustelijoista. Nimitteleminen on tavallisimpia henkilöhyökkäyksiä keskustelussa. Jätä siis pois toisten nimitteleminen kirkon vihollisiksi, luopioiksi, perkeleen kirkon jäseniksi ja vastaaviksi.

hopealanka

Sinähän tässä nimittelet minua Olli- mormoniksi ja olet itse kertonut luopuneesi kirkosta. Jos et tykkää siitä sanasta voin sanoa sinua kirkosta eronneeksi ja kriitikoksi.

Mutta eronnut ei rupea haukkuman kirkkoamme, luopiot siihen usein innokkaasti ryhtyvät. Minä en eronneena ryhtynyt sihen. Päinvastioin. Puolustin kirkkoa tälläkin palstalla.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Sinähän tässä nimittelet minua Olli- mormoniksi ja olet itse kertonut luopuneesi kirkosta. Jos et tykkää siitä sanasta voin sanoa sinua kirkosta eronneeksi ja kriitikoksi.

Mutta eronnut ei rupea haukkuman kirkkoamme, luopiot siihen usein innokkaasti ryhtyvät. Minä en eronneena ryhtynyt sihen. Päinvastioin. Puolustin kirkkoa tälläkin palstalla.

Eihän tuo ole nimittelemistä, olet Olli ja olet mormoni. Aloituksessa piti selventää, kenelle viesti on kohdistettu. Etunimessäsi ei ole mitään moittimista ja meillä on uskonnonvapaus. Olisin tietysti voinut kirjoittaa myös Olli S., jos mormoniksi kutsuminen on sinun mielestäsi nimittelemistä.

Nimittelemisen tarkoitus on loukata. Loukkasiko sinua Olli-mormoniksi puhutteleminen Ei ollut tarkoitus, anteeksi.

hopealanka

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en pysty toistamaan sinun mielestäsi väärän todistuksen antamista olevia väitteitäni, koska en tiedä, mitä väitteitä tarkoitat. Omasta mielestäni en ole antanut väärää todisusta mormonismista. Ymmärrätkö?

Sama, jos minä syyttäisin sinua kiroilemisesta. Omasta mielestäsi et ole kirjoittanut kirosanoja. Minä väitän sinun kiroilevan. On minun tehtäväni etsiä sinun kirosanoja sisältävät viestisi ja kopioida ne palstalle todistuskappaleiksi. Sinun tehtäväsi ei ole etsiä viesteistäsi (väitettyjä) kirosanoja, tai kirjoittaa uudelleen aikaisempia viestejäsi.

Se, joka väittää, etsii todisteet. Sinun on todistettava, että annan väärää todistusta mormonismista tai kirjoitan puolitotuuksia.

Mutta et pysty todistamaan, koska kirjoitan mormonismista rehellisesti enkä väärää todistusta antaen. Minäkään en pysty todistamaan sinun kirjoittavan kirosanoja viesteissäsi, koska et ole kiroillut. Ymmärrätkö? O.K.?

hopealanka

Tee nyt sillai niin kaikki on ok ja keskustelu asiallista.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo ole nimittelemistä, olet Olli ja olet mormoni. Aloituksessa piti selventää, kenelle viesti on kohdistettu. Etunimessäsi ei ole mitään moittimista ja meillä on uskonnonvapaus. Olisin tietysti voinut kirjoittaa myös Olli S., jos mormoniksi kutsuminen on sinun mielestäsi nimittelemistä.

Nimittelemisen tarkoitus on loukata. Loukkasiko sinua Olli-mormoniksi puhutteleminen Ei ollut tarkoitus, anteeksi.

hopealanka

Mormoni on muiden antama nimi ja olemme juuri uskonpuhdistuksessa lakkaamassa sitä itse käyttämästä 😇

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Mormoni on muiden antama nimi ja olemme juuri uskonpuhdistuksessa lakkaamassa sitä itse käyttämästä 😇

Eli mormoniksi kutsuminen on nykyään loukkaavaa?
        Omatuntoni estää minua kutsumasta kirkkoon kuuluvia myöhempien aikojen pyhiksi ja veljiä ja sisariakaan eivät ole minulle. Meneepä hankalaksi, mutta keksin jotain.

hopealanka

• Anonyymi kirjoitti:

Eli mormoniksi kutsuminen on nykyään loukkaavaa?
        Omatuntoni estää minua kutsumasta kirkkoon kuuluvia myöhempien aikojen pyhiksi ja veljiä ja sisariakaan eivät ole minulle. Meneepä hankalaksi, mutta keksin jotain.

hopealanka

Minulle kaikki kristityt ovat veljiä ja sisaria. Yksilöinä, ei kaikkien opit eikä kaikkien kirkot. Samoin koko ihmiskunta, kaikki ihmiset yksilöinä.

Loukkaavaa on koko tuo avauksen oksikko kokonaisuutena näin ollen. Siinä on oikeis vain nimeni. En muuten jatka tätä ketjua enää. Tuon otsikon takia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      357
      2263
    2. Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."

Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom
      Ensitreffit alttarilla
      23
      1343
    3. Miten Trump " tuo rauhaa"?

Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo
      Maailman menoa
      343
      1296
    4. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1206
    5. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      55
      1139
    6. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      79
      917
    7. Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!

Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee
      Sinkut
      115
      832
    8. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      47
      828
    9. Leikkeleet pois leivältä

Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemus­suosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu
      Maatila ja metsä
      94
      780
    10. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      746
    Aihe